Banner cycler

OG 900 Cab 2,0 LPT FISCHER-ABBOT

Her kan cabriolet ejere udveksle erfarringer.

Redaktør: Bestyrelsen

Fischer
SUPER SAAB FREAK
Kontakt:
Indlæg: 139
Tilmeldt: 7. jan 2005, 10:55

OG 900 Cab 2,0 LPT FISCHER-ABBOT

29. jun 2009, 19:28

Så er min drøm tæt på at gå i opfyldelse. Min blå perle er i dag synet uden anmærkninger.
Kører lige forbi SKVAT en af dagene og smider de forventelige ca. 50k incl. nummerplader.
Kort om bilen.
ABBOT undervogn og T7 trim, hvilket bl. a. indebærer en chargecooler og en strammere wastegatefjeder.
Da bilen skulle have en anden gearkasse skiftede vi (Casper, Daniel og ham sjæl) ved samme lejlighed plejllejerne og isatte en stærkere kobling.
Casper har leget med en 2,3 top, som nu er monteret med en indsugningsmanifold fra en 2,1 og et sæt skarpere knaster. Den elsker nu omdrejninger med det resultat, at man føler at man løber tør for snoninger alt for tidligt.
For frisk ånde, er der selvfølgelig monteret en 3" JT med racecat.
Bilen har været på rullefelt og gav ved 0,7 bars ladetryk hele 182 Hk.
MegaSquirt er indkøbt, men jeg klarer mig denne sommer.
Nogen vil måske mene, at det er synd at trimme på en cab, der er bygget til at cruise, men det kan man bestemt også nyde velvidende, at der ligger noget sjovt under hjelmen.
Jeg bliver aldrig voksen på dette plan.
Håber at møde jer derude. Jeg vil helt sikkert se frem til at deltage i cab-arrangementer fremover.
PV Fischer


SAAB siden 1975
Brugeravatar
khs
SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Indlæg: 1650
Tilmeldt: 28. sep 2004, 00:29

OG 900 Cab 2,0 LPT FISCHER-ABBOT

29. jun 2009, 20:08

:-)

Man skal ikke lade sig påvirke af puritanerne der mener en og900Cab kun er til stille strandvejskørsel. Bare fordi der ikke er noget tag kan man altså godt få et kick af at blive presset tilbage i sædet... Bare gå til den :-)
Senest rettet af khs 29. jun 2009, 20:44, rettet i alt 1 gang.
Venlig hilsen,
Karsten
SKD medlem 222
slyngborg
SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Kontakt:
Indlæg: 838
Tilmeldt: 11. jul 2004, 20:09

29. jun 2009, 20:09

Lyder som kanon projekt!

Nej det er ikke synd at trimme på en cab IMO :wink:

Den skal bare ha...

Mvh Slyngborg
1983 OG900 T8 Projekt!

2001 9-3 SE Cab
SGT
SAAB-MANIAC
Indlæg: 3791
Tilmeldt: 3. jun 2004, 19:53

29. jun 2009, 20:22

Man kan roligt trimme løs, hvis man regner med at beholde bilen for life.

Men jeg vil personligt ikke købe noget der er voldtunet.
SAAB är bra! 9000CC 2.0I 1987 hvid, sommerbil.
SAAB 9-5 2.3T Estate MY99 silver, vinterbil.
SAAB 9-5 2.0t Sedan MY01 reservebil.
Div SAAB dele til salg: http://www.guloggratis.dk/search?q=sean+t
Brugeravatar
khs
SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Indlæg: 1650
Tilmeldt: 28. sep 2004, 00:29

29. jun 2009, 20:44

Man sælger sgu da ikke en og900Cab når først man har den !!!
Venlig hilsen,
Karsten
SKD medlem 222
Fischer
SUPER SAAB FREAK
Kontakt:
Indlæg: 139
Tilmeldt: 7. jan 2005, 10:55

29. jun 2009, 20:59

Jeg er enig i at et tuningsprojekt gør bilen til en problematisk salgsvare, men det er ikke meningen at den skal forlade garagen før mig. Den er i øvrigt højrestyret, hvis det skulle komme bag på nogen.
Lige en anbefaling til jer der rynker på næsen af os der er i nærkontakt med rendestenen når vi kører bil.
Når du en gang er dus med den højrestyrede bil, så har du begge styresystemer i det autonome nervesystem. Du hopper nemt fra højre til venstre. Det eneste problem er, at man en gang imellem sætter sig på passagersædet famlende efter noget at holde fast i.
Lad jer endelig ikke afskrække af førerplaceringen, men prøv at tage et kig på de engelske salgssider. Der er kræs for kendere for små penge.
PV Fischer
SAAB siden 1975
Brugeravatar
Ydegaard
SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Kontakt:
Indlæg: 953
Tilmeldt: 8. aug 2005, 23:39

Re: OG 900 Cab 2,0 LPT FISCHER-ABBOT

29. jun 2009, 21:46

Fischer skrev: Jeg bliver aldrig voksen på dette plan
Jeg håber at jeg også beholder den indstilling resten af livet!!

Lyder som et rigtig fedt projekt, den lød da også virkelig godt da den var til rulletræf på fyn!

Det med højrestyring kunne jeg ikke finde på i en Saab. Måske i en risskoger, der er det ligesom mere "rigtigt", men en svensker er det altså mere rigtigt med rattet i venstre side ;)
Brugeravatar
Asch
ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg: 606
Tilmeldt: 29. nov 2006, 22:08

29. jun 2009, 22:14

Fischer skrev:Når du en gang er dus med den højrestyrede bil, så har du begge styresystemer i det autonome nervesystem. Du hopper nemt fra højre til venstre. Det eneste problem er, at man en gang imellem sætter sig på passagersædet famlende efter noget at holde fast i.
Lad jer endelig ikke afskrække af førerplaceringen, men prøv at tage et kig på de engelske salgssider. Der er kræs for kendere for små penge.
PV Fischer
Så længe pedalerne sidder i samme rækkefølge og ratter giver samme udslag går det nok.

:clofftopic

Jeg havde fornylig en hyggelig snak med en ældre taxachauffør i Stockholm (efter taxametret var slukket) om den svenske H-dag i 1967, hvor Sverige gik fra venstre til højrekørsel på et præcist klokkeslet. Det pudseløjerlige var jo at allerede inden H-dagen var alle svenske biler venstrestyrede, så vi undgår i dag dilemmaet med gamle 93'ere og 96'ere med rattet i den "forkerte" side. :D
Saab 96 V4 1970
Saab 900 T16 Cab 1987
Brugeravatar
khs
SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Indlæg: 1650
Tilmeldt: 28. sep 2004, 00:29

29. jun 2009, 22:21

Postbilerne i Sverige er højrestyrede. Så kan posten lægge brevene i postkasserne langs vejkanten uden at skulle stå ud af bilen.....
Venlig hilsen,
Karsten
SKD medlem 222
René-Jørgensen
EXTREME SAAB FREAK
Kontakt:
Indlæg: 388
Tilmeldt: 15. nov 2005, 22:56

29. jun 2009, 23:53

Det lyder satme som en fed omgang :P

Og når den begynder at hakke og sprutte og lave hvid røg når den får pedal og omdrejninger .. .Så ved du at din chargecooler er utæt :(
Jeg kan dog afsløre at min umiddelbart har sat pris på noget så simpelt som køletætner - So far... :P
Brugeravatar
casper-fischer
SAAB-MANIAC
Indlæg: 3008
Tilmeldt: 25. dec 2004, 19:14

30. jun 2009, 06:57

tillykke far og ja den går godt og det kan høres når hatten ikke er på. Hmm er den nogen sinde det :sunglasses .
9000 aero 1993 3"jt GT3076r turbo M: extern wastegate 3"downpipe "banan"Kort top m.storre ventiler.frakoblet ballance aksler.850ml dyser.Knaster 268/9,6 520hk 669 nm
Brugeravatar
dragedems
CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!
CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!
Indlæg: 6094
Tilmeldt: 31. okt 2004, 18:16

30. jun 2009, 09:10

Asch skrev:
Jeg havde fornylig en hyggelig snak med en ældre taxachauffør i Stockholm (efter taxametret var slukket) om den svenske H-dag i 1967, hvor Sverige gik fra venstre til højrekørsel på et præcist klokkeslet. Det pudseløjerlige var jo at allerede inden H-dagen var alle svenske biler venstrestyrede, så vi undgår i dag dilemmaet med gamle 93'ere og 96'ere med rattet i den "forkerte" side. :D
jjo, så hvis man endelig skulle fristes af en 96'er med spejlvendt kabine, så tag til england...
utroligt at det kunne betale sig for saab at lave højrestyrede 96'ere blot til det engelske marked :roll:

Billede
SAAB 9000 CSi 1997
Fruens: Fiat Panda Ciao 1,2 årg. 2011
Brugeravatar
viking
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
Indlæg: 13144
Tilmeldt: 2. mar 2005, 14:58

30. jun 2009, 09:42

Det er noger bix med højre styring, har kørt en del i DK med eng. biler. Overhaling af lastbiler er mega svært....

Men spændende projekt..

Eneste uha er hvis den ryger på "taget" med høj fart. Så siger det rits og kluden er væk og man bliver flænset.

Jeg fik min op over 210km/t og begynde at tænke: har du lyst til at rulle rundt nu neeeeeej så bliver man flået......
Så nu kører jeg lang pr liter :-)

Vi ses der ude.

Skal til Esbjerg i juli
Only young once, immature for ever.
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
Fischer
SUPER SAAB FREAK
Kontakt:
Indlæg: 139
Tilmeldt: 7. jan 2005, 10:55

30. jun 2009, 11:48

Et lille trick når du skal overhale. Kør så langt til højre du kan og vurder vejens forløb og forhindringer højreom. To pinde ned og afsted. (Hvis du tør)
Nej, en cab er ikke til 200 km/t+++, men det sjover er da også accellerationen.
PV fIscher
SAAB siden 1975
Brugeravatar
stump
SUPER SAAB FREAK
Indlæg: 101
Tilmeldt: 10. jan 2007, 20:02

30. jun 2009, 14:14

Et lille trick når du skal overhale. Kør så langt til højre du kan og vurder vejens forløb og forhindringer højreom. To pinde ned og afsted. (Hvis du tør)

Og med livet som indsats.... :Iwillshutup
Brugeravatar
Peter
SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Indlæg: 1828
Tilmeldt: 3. feb 2004, 19:49

30. jun 2009, 14:17

Netop. Men man kan bygge om til venstrestyret, hvis man orker det.
Den som ingen turbo har, han må køre uden bar.
Brugeravatar
casper-fischer
SAAB-MANIAC
Indlæg: 3008
Tilmeldt: 25. dec 2004, 19:14

1. jul 2009, 09:31

det kan man godt ja det har vi gjort
9000 aero 1993 3"jt GT3076r turbo M: extern wastegate 3"downpipe "banan"Kort top m.storre ventiler.frakoblet ballance aksler.850ml dyser.Knaster 268/9,6 520hk 669 nm

Tilbage til "Cabriolet Forum"