ng900 cab 2,5 V6
Redaktør: Bestyrelsen
- eckhart
- EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
ng900 cab 2,5 V6
Jeg er nu endelig efter et par tilløb blevet cab-ejer. Var i sverige i denne uge og kigge på 4 ng900 cabs og valget faldt som overskriften antyder på en 2,5 V6 model '95, indregistreret første gang i californien og hentet til sverige i '98 af en som var udstationeret i en periode i californien. Så vidt jeg har kunnet finde ud af har bilen kun haft tre ejere. Bilen har kun gået 84.000 og er i fin stand. Hver vinter har den boet i garage. Ingen rust, undervognsbehandlet. Serviceret hos saab-folk i trollhättan, dog uden servicebog. Tandrem skiftet for små 10.000 siden. Ud over små lakafskalninger på oversiden af kofangeren (ikke kontaktskader), en sprunget forlygte pære og en el-antenne, der skal smøres og motioneres, har jeg kun fundet en væsentlig fejl. Sikkerhedsselen trækker ikke tilbage i passagersiden, og i forbindelse med inspektion af problemet (sælger) har forbindelsen til strammeren været afbrudt og kontrolboksen er ikke blevet nul-stillet. Her er et par billeder af vidunderet, som jeg selv havde fornøjelsen af at køre hjem fra trollhättan (mens datteren måtte nøjes med vores 9k 2,3T aut). De to sidste med cab'en nede er taget af sælger, de resterende er taget da vi hentede den og dagen efter.
Min plan er egentlig at køre den i vinterhi og vente med at indregistrere den til foråret, da jeg ville forvente at afgiften så ville være lavere pga ét år mere på bagen. Men lytter gerne til jeres forslag.
Min plan er egentlig at køre den i vinterhi og vente med at indregistrere den til foråret, da jeg ville forvente at afgiften så ville være lavere pga ét år mere på bagen. Men lytter gerne til jeres forslag.
Nuværende:
SAAB 9-5 2,3t vector aut (M02)
SAAB ng900 cab 2,5 V6 (M95)
Tidligere:
SAAB 9000 CC 2,3T aut. (M91)
SAAB 900 T8 (M83) opgraderet til T16 med motor mm. fra M93
SAAB 99 GL (M77)
SAAB 900 T8 (M84)
SAAB 9-5 2,3t vector aut (M02)
SAAB ng900 cab 2,5 V6 (M95)
Tidligere:
SAAB 9000 CC 2,3T aut. (M91)
SAAB 900 T8 (M83) opgraderet til T16 med motor mm. fra M93
SAAB 99 GL (M77)
SAAB 900 T8 (M84)
- Vels
- SAAB-MANIAC
Indlæg
ng900 cab 2,5 V6
Fed slæde.. STORT tillykke.
Alt ser jo ud til at stemme :
Fordonsidentifikation
Regnr: HMF720
Fabrikat: SAAB 900 CAB DF75V
Färg: MGRÖN Fordonsslag: PB
Fordonsår: 1995 Fordonsslagsklass: I
Chassinummer: DF75V0S7019227
Typgodkännandenummer:
Typgodkännandedatum:
Senaste EU-regbevis del 1: 2009-10-15
Senaste EU-regbevis del 2: 2005-06-09
Handelsbeteckning:
Upplysningar:
Fordonsdata
Fordonsstatus: Avställd (2009-10-15)
Tillfällig registrering: Nej Privatimport: Ja
Antal ägare: 2 Yrkesmässig trafik: Nej
Fordonet tillverkat:
Producentansvarig:
I trafik första gången i Sverige: 1998-07-24
I trafik första gången i utlandet: 1995-01-01
Ägarbunden dispens: Nej
Ägarbunden dispens upphör: Nej
Besiktningsuppgifter
Besiktningstermin: 2009-10-01 - 2010-02-28
Senast godkända besiktning: 2009-02-03
Vägmätarställning: 74495
Mht. til afgiften tror jeg ikke den varierer væsentligt når vi er nede i 1995 - måske et par tusinde ned. Men hvis den alligevel ikke skal vinterkøres kan den jo lige så godt komme væk.
Eneste ting jeg umiddelbart kan se, er at den er fra USA og måske ikke typegodkendt i Europa ( som f.eks. OG900 Cab Monte Carlo - det er dog lykkedes de fleste at få dem igennem ).
Glæder mig til at se den engang
Alt ser jo ud til at stemme :
Fordonsidentifikation
Regnr: HMF720
Fabrikat: SAAB 900 CAB DF75V
Färg: MGRÖN Fordonsslag: PB
Fordonsår: 1995 Fordonsslagsklass: I
Chassinummer: DF75V0S7019227
Typgodkännandenummer:
Typgodkännandedatum:
Senaste EU-regbevis del 1: 2009-10-15
Senaste EU-regbevis del 2: 2005-06-09
Handelsbeteckning:
Upplysningar:
Fordonsdata
Fordonsstatus: Avställd (2009-10-15)
Tillfällig registrering: Nej Privatimport: Ja
Antal ägare: 2 Yrkesmässig trafik: Nej
Fordonet tillverkat:
Producentansvarig:
I trafik första gången i Sverige: 1998-07-24
I trafik första gången i utlandet: 1995-01-01
Ägarbunden dispens: Nej
Ägarbunden dispens upphör: Nej
Besiktningsuppgifter
Besiktningstermin: 2009-10-01 - 2010-02-28
Senast godkända besiktning: 2009-02-03
Vägmätarställning: 74495
Mht. til afgiften tror jeg ikke den varierer væsentligt når vi er nede i 1995 - måske et par tusinde ned. Men hvis den alligevel ikke skal vinterkøres kan den jo lige så godt komme væk.
Eneste ting jeg umiddelbart kan se, er at den er fra USA og måske ikke typegodkendt i Europa ( som f.eks. OG900 Cab Monte Carlo - det er dog lykkedes de fleste at få dem igennem ).
Glæder mig til at se den engang
- eckhart
- EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
Tak Vels.
Det skal der nok blive rig mulighed for...
Mht typegodkendelse, ville det i givet fald ikke også give problemer i sverige, hvor den trods alt har kørt i over 10 år?! Tror ikke det giver problemer. Var også ude at prøve en tilsvarende, som var originalt solgt i sverige, fandt ingen forskelle ud over spoileren.
Det skal der nok blive rig mulighed for...
Mht typegodkendelse, ville det i givet fald ikke også give problemer i sverige, hvor den trods alt har kørt i over 10 år?! Tror ikke det giver problemer. Var også ude at prøve en tilsvarende, som var originalt solgt i sverige, fandt ingen forskelle ud over spoileren.
Nuværende:
SAAB 9-5 2,3t vector aut (M02)
SAAB ng900 cab 2,5 V6 (M95)
Tidligere:
SAAB 9000 CC 2,3T aut. (M91)
SAAB 900 T8 (M83) opgraderet til T16 med motor mm. fra M93
SAAB 99 GL (M77)
SAAB 900 T8 (M84)
SAAB 9-5 2,3t vector aut (M02)
SAAB ng900 cab 2,5 V6 (M95)
Tidligere:
SAAB 9000 CC 2,3T aut. (M91)
SAAB 900 T8 (M83) opgraderet til T16 med motor mm. fra M93
SAAB 99 GL (M77)
SAAB 900 T8 (M84)
- hf-eco-power
- SAAB-MANIAC
Indlæg
ng900 cab 2,5 V6
Må jeg være den første (arh...den anden ), der ønsker dig TIL LYKKE med, at din længe ventede drøm nu ser ud til at være gået i opfyldelse. Den ser rigtig, rigtig nice ud. Jeg formoder, den er med aut. gear ligesom din 9000? Det harmonerer godt med sådan en maskine. Bilen minder vel lidt om en blanding mellem Fugmann´s cab og Jensen´s NG900. Her får du begge dele: Kaleche-model i Scarabégrønmetal med lyst interiør og 2,5V6 motor
Desuden krydret med disse overlækre 17" Double-Evo fælge (eller hvad de nu hedder?)...NAM!
Håber, jeg får den at se en dag, Carsten? Jeg ville også vente, til vi går ind i det nye år, når nu den alligevel - og helt naturligt - skal køres i vinterhi
Må vi se et billede af kabinen også? Det ser ud til, at instrumentpanelet er beklædt med cigarkassetræ
Troede først, at bilen havde kørt som firmabil i DK hos én af vore hydraulik-kunder, nemlig Højbjerg Maskin Fabrik
Mvh.
Henrik
Desuden krydret med disse overlækre 17" Double-Evo fælge (eller hvad de nu hedder?)...NAM!
Håber, jeg får den at se en dag, Carsten? Jeg ville også vente, til vi går ind i det nye år, når nu den alligevel - og helt naturligt - skal køres i vinterhi
Må vi se et billede af kabinen også? Det ser ud til, at instrumentpanelet er beklædt med cigarkassetræ
Troede først, at bilen havde kørt som firmabil i DK hos én af vore hydraulik-kunder, nemlig Højbjerg Maskin Fabrik
Mvh.
Henrik
Senest rettet af hf-eco-power 17. okt 2009, 18:16, rettet i alt 1 gang.
- viking
- 100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
Indlæg
ng900 cab 2,5 V6
Velkommen i den lille skare af Cab ejere i DK, du kommer til at nyde det...
Cigarkassetræ: Blandt elskere kaldet : Califonsik valnød passe rigtigt flot med grølak og lyskabine...
i øvrigt er HMF : Hundested motor fabrik (tøf tøf) Står i støbte motor dele fra 30erne...
http://www.hjortø.com/grouplinkdetails.asp?groupid=66
Cigarkassetræ: Blandt elskere kaldet : Califonsik valnød passe rigtigt flot med grølak og lyskabine...
i øvrigt er HMF : Hundested motor fabrik (tøf tøf) Står i støbte motor dele fra 30erne...
http://www.hjortø.com/grouplinkdetails.asp?groupid=66
- Vels
- SAAB-MANIAC
Indlæg
Re: ng900 cab 2,5 V6
Haha De hedder 3-Spoke Double og er lavet til 9-3 Aero 2001 til 2003. Men ja absolut en af de flottere fælge Saab har lavet.hf-eco-power skrev: Desuden krydret med disse overlækre 17" Double-Evo fælge (eller hvad de nu hedder?)...NAM!
Mvh.
Henrik
- Jensen
- Administrator
Indlæg
Re: ng900 cab 2,5 V6
Her er info ud fra stelnummer.
Stelnummer: YS3DF75V0S7019227
Fabrikant: Saab Automobile AB
Produkt linje: SAAB 900 anden generation
Karrosseri type: 2-dørs Cabriolet(CV)
Gearkasse: 5-gear Manuel
Motor type: B258I - 2.5L V6
Model år: 1995
Samlet på (fabrik): Nystad, Finland
Serie nummer: 019227
Kontrol symbol: Godkendt
Ekstra info: Dobbelt airbag, 9-3SE
Jeg synes også at automatgear ville passe rigtigt godt til sådan en bil, lidt underligt en USA model med manuel gear, men lækker er bilen da uanset hvad.
Der er forskel når det er en USA model. Den har i hvert fald 2 katalysatorer hvor min kun har 1. Hvor meget mere forskel der er er jeg ikke klar over, men det kan da ses i EPC.
og ja, stort tillykke Carsten
MVH Mads
Stelnummer: YS3DF75V0S7019227
Fabrikant: Saab Automobile AB
Produkt linje: SAAB 900 anden generation
Karrosseri type: 2-dørs Cabriolet(CV)
Gearkasse: 5-gear Manuel
Motor type: B258I - 2.5L V6
Model år: 1995
Samlet på (fabrik): Nystad, Finland
Serie nummer: 019227
Kontrol symbol: Godkendt
Ekstra info: Dobbelt airbag, 9-3SE
Jeg synes også at automatgear ville passe rigtigt godt til sådan en bil, lidt underligt en USA model med manuel gear, men lækker er bilen da uanset hvad.
Der er forskel når det er en USA model. Den har i hvert fald 2 katalysatorer hvor min kun har 1. Hvor meget mere forskel der er er jeg ikke klar over, men det kan da ses i EPC.
og ja, stort tillykke Carsten
MVH Mads
Mads Jensen, medlemnr. 143
Daily driver: 9-5 Aero Turbo4 '11
Reserve: 99 Rally '71, 96 V4 '75, og900GL '83
Projekt sommerbil: OG9⁵ '99
Daily driver: 9-5 Aero Turbo4 '11
Reserve: 99 Rally '71, 96 V4 '75, og900GL '83
Projekt sommerbil: OG9⁵ '99
- BAAS
- SUPER EXTREME SAAB NET EXTREMIST
Indlæg
fin bil, men sideblink er ikke amerikanske
9-5 2.3T ´03 AUT AERO ESTATE (260hk)
9-3 2.0T ´98 AUT CAB BLK MGC (185hk)
_______
Matra III børnecontainer (ikke flere F-biler !!)
9-5 2.0t ´00 ESTATE (192hk)
9000 2.0t ´97 JUBI (150hk)
9000 2.3T ´92 AUT (200hk)
900 2.0i ´93 (133hk)
9-3 2.0T ´98 AUT CAB BLK MGC (185hk)
_______
Matra III børnecontainer (ikke flere F-biler !!)
9-5 2.0t ´00 ESTATE (192hk)
9000 2.0t ´97 JUBI (150hk)
9000 2.3T ´92 AUT (200hk)
900 2.0i ´93 (133hk)
- Edwins
- 100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
- Kontakt:
Indlæg
Til lykke!
Kæft, et slikket bolche.
Men hvodden ser man at der er træværk i den? Jeg har nedstirret alle billederne og kan ikke se noget træ, ikke at jeg ikke tror at der er træ i den..?
Sideblinkene er da fine nok, så skal man ikke slås med Told$ynet om det.
Hvoffe er sideblink på en importeret bil et skældsord?
Kæft, et slikket bolche.
Men hvodden ser man at der er træværk i den? Jeg har nedstirret alle billederne og kan ikke se noget træ, ikke at jeg ikke tror at der er træ i den..?
Sideblinkene er da fine nok, så skal man ikke slås med Told$ynet om det.
Hvoffe er sideblink på en importeret bil et skældsord?
En rigtig bil har langsliggende motor.
If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)
Med lem nr. 262
If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)
Med lem nr. 262
- hf-eco-power
- SAAB-MANIAC
Indlæg
På det første billede synes jeg, at der anes noget genskin fra noget, der meget vel kunne være fra noget højglanspoleret ædeltræ. Ligeledes på det andet sidste billede ser den lille synlige del af instrumentpanelets venstre side ud til at være brunlig i overfladen. På det tredje sidste billede, hvor den så smukt holder i den fine carport, med 9k´eren i samme farve pænt parkeret bagved, ser man et mørkt stykke øverst på den forreste del af dørbeklædningen, hvilket sagtens kunne være de træ-panelstykker, der ofte monteres ifm. instrumentpanelet
Kom nu, Carsten, fortæl, fortæl...og vis os lige et billede af det indvendige også
/Henrik
Kom nu, Carsten, fortæl, fortæl...og vis os lige et billede af det indvendige også
/Henrik
- fugmann
- SAAB-PSYCHO
- Kontakt:
Indlæg
Til lykke med den - ja, den har samme farve som min - bortset fra kluden (min klud er sort). Jeg satte hvide sideblik på fra Speedparts - det klæder bilen meget.
Glæder mig til at se flere billeder af bilen
Glæder mig til at se flere billeder af bilen
SAAB hilsner,
Henrik Fugmann
Det danske vejr er Gajol- og cabrioletvejr!!
Henrik Fugmann
Det danske vejr er Gajol- og cabrioletvejr!!
- eckhart
- EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
Tak for de fine ord allesammen. Blev lige afbrudt i skriverierne i aftes. Henrik har ganske rigtigt spottet at der er træ instrumentpanel, men dog ikke i dørsiderne. Jeg er også selv ret vild med fælgene 3-spoke doubble, som Vels så rigtigt skriver, efter min mening en af de flotteste 17" på ng900. Jeg smutter lige ud og tar et par billeder af det indvendige. I mellemtiden har jeg lige et par spørgsmål til jer eksperter. Den ene fjernbetjening har bare ligget i skuffen i laaang tid. Tjekkede batterier da jeg kom hjem og dioderne blinker lystigt. Der sker dog ikke en s..., måske har den tabt forbindelsen, batteriet været afmonteret el. lign. Hvordan får man de to til at snakke sammen igen? og kan det evt. være nødvendig at parre dem igen?, og kan det gøres uden e tester (er det ISAT det hedder?!)
Nuværende:
SAAB 9-5 2,3t vector aut (M02)
SAAB ng900 cab 2,5 V6 (M95)
Tidligere:
SAAB 9000 CC 2,3T aut. (M91)
SAAB 900 T8 (M83) opgraderet til T16 med motor mm. fra M93
SAAB 99 GL (M77)
SAAB 900 T8 (M84)
SAAB 9-5 2,3t vector aut (M02)
SAAB ng900 cab 2,5 V6 (M95)
Tidligere:
SAAB 9000 CC 2,3T aut. (M91)
SAAB 900 T8 (M83) opgraderet til T16 med motor mm. fra M93
SAAB 99 GL (M77)
SAAB 900 T8 (M84)
- eckhart
- EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
Fugman, du har helt ret -> hvide sideblink. Har vistnok desværre kun et enkelt liggende.
Her er lidt flere billeder.
Træ i instrumentpanel, men ikke i dørsider. Man kan lige ane at der faktisk er 5cm syning i sædet, der skal repareres!
Lakeringen er rigtig fin!
Her er lidt flere billeder.
Træ i instrumentpanel, men ikke i dørsider. Man kan lige ane at der faktisk er 5cm syning i sædet, der skal repareres!
Lakeringen er rigtig fin!
Nuværende:
SAAB 9-5 2,3t vector aut (M02)
SAAB ng900 cab 2,5 V6 (M95)
Tidligere:
SAAB 9000 CC 2,3T aut. (M91)
SAAB 900 T8 (M83) opgraderet til T16 med motor mm. fra M93
SAAB 99 GL (M77)
SAAB 900 T8 (M84)
SAAB 9-5 2,3t vector aut (M02)
SAAB ng900 cab 2,5 V6 (M95)
Tidligere:
SAAB 9000 CC 2,3T aut. (M91)
SAAB 900 T8 (M83) opgraderet til T16 med motor mm. fra M93
SAAB 99 GL (M77)
SAAB 900 T8 (M84)
- eckhart
- EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
Fik skiftet sprog på SID 3 displayet. Det var jo nemt. Har dog ikke fået fjernbetjeningen til at virke..
Der er vel ikke nogen, som har den originale brugervejledning til bilen, som jeg kunne låne og kopierer.
Der er vel ikke nogen, som har den originale brugervejledning til bilen, som jeg kunne låne og kopierer.
Nuværende:
SAAB 9-5 2,3t vector aut (M02)
SAAB ng900 cab 2,5 V6 (M95)
Tidligere:
SAAB 9000 CC 2,3T aut. (M91)
SAAB 900 T8 (M83) opgraderet til T16 med motor mm. fra M93
SAAB 99 GL (M77)
SAAB 900 T8 (M84)
SAAB 9-5 2,3t vector aut (M02)
SAAB ng900 cab 2,5 V6 (M95)
Tidligere:
SAAB 9000 CC 2,3T aut. (M91)
SAAB 900 T8 (M83) opgraderet til T16 med motor mm. fra M93
SAAB 99 GL (M77)
SAAB 900 T8 (M84)
- Speedy
- CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!
- Kontakt:
Indlæg
nøjjjj....ng900 har aldrig rigtig sagt mig ret meget men den er da ganske abnormt flot !!! Det gør den bestemt kun yderligere fed at den er cab
/A
/A
Anders Thorning Andersen @ Saabster.dk
Saab 96V4 '67 SilverSand
Saabo Campingvogn #238 fra '66
Volvo V60 as daily driver,shhhhh......
http://www.bilgalleri.dk/galleri/15157-saab_96v4
http://www.saabster.dk
Saab 96V4 '67 SilverSand
Saabo Campingvogn #238 fra '66
Volvo V60 as daily driver,shhhhh......
http://www.bilgalleri.dk/galleri/15157-saab_96v4
http://www.saabster.dk
- viking
- 100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
Indlæg
Lækker slæde. den er helt sikker en drøm at cruise i med fin V6 og auto gear.
turbo og CAB passer ikke super god sammen...
turbo og CAB passer ikke super god sammen...
Only young once, immature for ever.
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
- Speedy
- CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!
- Kontakt:
Indlæg
tjaaa......jeg synes nu netop at denne konstellation virkede ret godt i lørdags....tilmed også en V6 turboviking skrev: turbo og CAB passer ikke super god sammen...
Anders Thorning Andersen @ Saabster.dk
Saab 96V4 '67 SilverSand
Saabo Campingvogn #238 fra '66
Volvo V60 as daily driver,shhhhh......
http://www.bilgalleri.dk/galleri/15157-saab_96v4
http://www.saabster.dk
Saab 96V4 '67 SilverSand
Saabo Campingvogn #238 fra '66
Volvo V60 as daily driver,shhhhh......
http://www.bilgalleri.dk/galleri/15157-saab_96v4
http://www.saabster.dk
- Edwins
- 100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
- Kontakt:
Indlæg
Viking, der er vel lavet flere Cabs med hårtørrer end uden? Om jeg har brug for min Cabs lettryksturbo ved jeg ikke. Jeg råaccelererer ikke i den og har ikke haft den over 150..
Built for comfort and cruise, not for speed..
Built for comfort and cruise, not for speed..
En rigtig bil har langsliggende motor.
If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)
Med lem nr. 262
If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)
Med lem nr. 262
- eckhart
- EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
Viking. Den er en drøm at cruise i - også uden automatgear. En af de prøvede cab's i sverige i tirsdags var faktisk en 2,3 uden turbo. og den virkede faktisk MEGET langsom og tung, også med manuel gear - kom selvfølgelig også direkte fra min 9k 2,3T aut men alligevel .. der var et kvantespring til forskel. pøvede også en 2,0T fra 95. Meget forskellig fra V6'eren (og i dette tilfælde temmelig slidt i forhold til sine 155kkm). Så i denne sammenhæng lå mine kort hos de to V6'ere, som jeg prøvede. Motoren trækker som en elektromoter, omdrejningsvillig og oplagt lige til det røde felt.
Nuværende:
SAAB 9-5 2,3t vector aut (M02)
SAAB ng900 cab 2,5 V6 (M95)
Tidligere:
SAAB 9000 CC 2,3T aut. (M91)
SAAB 900 T8 (M83) opgraderet til T16 med motor mm. fra M93
SAAB 99 GL (M77)
SAAB 900 T8 (M84)
SAAB 9-5 2,3t vector aut (M02)
SAAB ng900 cab 2,5 V6 (M95)
Tidligere:
SAAB 9000 CC 2,3T aut. (M91)
SAAB 900 T8 (M83) opgraderet til T16 med motor mm. fra M93
SAAB 99 GL (M77)
SAAB 900 T8 (M84)
- viking
- 100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
Indlæg
Jeg var til Saab træf i Søborg lørdag. Prøvede en 9-3 2,8 V6 turbo auto gear vufffffffff. Den var stærk som et lokomotiv hold da fest... Den manglede bare 4x4
og ja 9k 2,3 auto gear er der godt nok træk i... med stage II er den direkte grumme hurtig.....
http://www.bilbasen.dk/brugt-bil/forhan ... 700442.htm
Er du svimmel hun er lækker.....
MEN hun stjæler alle dine penge og efterlader dig med en kæmpe benzin regning
og ja 9k 2,3 auto gear er der godt nok træk i... med stage II er den direkte grumme hurtig.....
http://www.bilbasen.dk/brugt-bil/forhan ... 700442.htm
Er du svimmel hun er lækker.....
MEN hun stjæler alle dine penge og efterlader dig med en kæmpe benzin regning
- eckhart
- EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
Ja, vi var nogen stykker der var pænt imponeret over den fine cab. Og jeg var tilligemed passende imponeret over tomatkassen i den. Men samtidig synes jeg den ikke blev for grov til en cab, selvom den var mægtig kvik. Meget lækker bil - desværre til en pæn høj pris.. så jeg er godt tilfreds med min investering.
Viking. Nå ja, min 9k har forresten også steg 3 fra speedparts på - det GØR en forskel!..
Viking. Nå ja, min 9k har forresten også steg 3 fra speedparts på - det GØR en forskel!..
Nuværende:
SAAB 9-5 2,3t vector aut (M02)
SAAB ng900 cab 2,5 V6 (M95)
Tidligere:
SAAB 9000 CC 2,3T aut. (M91)
SAAB 900 T8 (M83) opgraderet til T16 med motor mm. fra M93
SAAB 99 GL (M77)
SAAB 900 T8 (M84)
SAAB 9-5 2,3t vector aut (M02)
SAAB ng900 cab 2,5 V6 (M95)
Tidligere:
SAAB 9000 CC 2,3T aut. (M91)
SAAB 900 T8 (M83) opgraderet til T16 med motor mm. fra M93
SAAB 99 GL (M77)
SAAB 900 T8 (M84)
- viking
- 100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
Indlæg
Den bliver som en raket med stage 2-3
Only young once, immature for ever.
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
- DenHvideSvensker
- SUPER SAAB FREAK
Indlæg
Tillykke med den fine slæde !
Der er kun en rigtig måde at køre bil på (og det skal selvfølgelig være en Saab!), og det er med taget nede, vinden i håret og turbonålen i det orange felt.
Men den ser sgu fin ud i lakken, og biler importeret fra dejlige solrige steder som Californien eller Italien, som tilfældet er med vores OG900 T16 cab fra 1989, er en vidunderlig ting, så pas godt på den, og selvfølgelig skal den i vinterhi - på den måde er der en chance for at vores biler overlever os
Hilsen
Anders
"SAAB was founded by 16 aircraft engineers - their spirit lives on!"
Der er kun en rigtig måde at køre bil på (og det skal selvfølgelig være en Saab!), og det er med taget nede, vinden i håret og turbonålen i det orange felt.
Men den ser sgu fin ud i lakken, og biler importeret fra dejlige solrige steder som Californien eller Italien, som tilfældet er med vores OG900 T16 cab fra 1989, er en vidunderlig ting, så pas godt på den, og selvfølgelig skal den i vinterhi - på den måde er der en chance for at vores biler overlever os
Hilsen
Anders
"SAAB was founded by 16 aircraft engineers - their spirit lives on!"
Nuværende:
1989 OG900 T16 cab
1992 OG900i 16V coupé
Tidligere:
1994 9000 CS
1987 OG900i 8V Sedan
1987 OG900 T16 Aero
1971 96 V4 (projekt)
1989 OG900 T16 cab
1992 OG900i 16V coupé
Tidligere:
1994 9000 CS
1987 OG900i 8V Sedan
1987 OG900 T16 Aero
1971 96 V4 (projekt)
- viking
- 100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
Indlæg
Det bliver nok problematisk med de morderne saab, når de bliver klassiske og gamle. DVS 20 år + med alle de elektronik enheder de er proppet med.
T16 cab har kun meget lidt. Bosch std tænding samt en ECU, det til nød kan erstattes af et MEGASQUIRT system. Det bliver noget mere kritisk med de langt mere Sofistikerede saab systemer.
MEN tillykke. De første 10 år er der sikkert nul problemer.
T16 cab har kun meget lidt. Bosch std tænding samt en ECU, det til nød kan erstattes af et MEGASQUIRT system. Det bliver noget mere kritisk med de langt mere Sofistikerede saab systemer.
MEN tillykke. De første 10 år er der sikkert nul problemer.
Only young once, immature for ever.
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
- eckhart
- EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
Tak for de fine ord. Det med turbonålen i det orange felt bliver nok lidt svært med denne med v6'eren i; men det kan jeg jo bruge 9k'eren til.
Jeg kørte den til syn i tirsdags. Gik for så vidt fint, og vigtigst at synsmanden bekræftede at bunden var som ny! Desværre var der lige sikkerhedsselen i førersiden, som ikke udløste korrekt ved 'moderat decelleration'. Den anden sikkerhedssele lykkes det mig at reparere (knækket fjeder), og den var der ikke problemer med. Det øvrige punkter var i småtingsafdelingen med en sprunget pære til nummerpladebelysning, et langt lys som pludseligt ikke lyste i venstre side og tågelygterne, som jeg selv havde sat ud af spillet, da den venstre manglede dækslet, der bekytter pæren mod vand og snavs. Jeg kan iøvrigt bekræfte at der forlanges en vejeseddel for svenske biler! men det var hurtigt klaret.
En ny (og desværre dyr) sikkerhedssele - så er den klaret.
/Carsten
Jeg kørte den til syn i tirsdags. Gik for så vidt fint, og vigtigst at synsmanden bekræftede at bunden var som ny! Desværre var der lige sikkerhedsselen i førersiden, som ikke udløste korrekt ved 'moderat decelleration'. Den anden sikkerhedssele lykkes det mig at reparere (knækket fjeder), og den var der ikke problemer med. Det øvrige punkter var i småtingsafdelingen med en sprunget pære til nummerpladebelysning, et langt lys som pludseligt ikke lyste i venstre side og tågelygterne, som jeg selv havde sat ud af spillet, da den venstre manglede dækslet, der bekytter pæren mod vand og snavs. Jeg kan iøvrigt bekræfte at der forlanges en vejeseddel for svenske biler! men det var hurtigt klaret.
En ny (og desværre dyr) sikkerhedssele - så er den klaret.
/Carsten
Nuværende:
SAAB 9-5 2,3t vector aut (M02)
SAAB ng900 cab 2,5 V6 (M95)
Tidligere:
SAAB 9000 CC 2,3T aut. (M91)
SAAB 900 T8 (M83) opgraderet til T16 med motor mm. fra M93
SAAB 99 GL (M77)
SAAB 900 T8 (M84)
SAAB 9-5 2,3t vector aut (M02)
SAAB ng900 cab 2,5 V6 (M95)
Tidligere:
SAAB 9000 CC 2,3T aut. (M91)
SAAB 900 T8 (M83) opgraderet til T16 med motor mm. fra M93
SAAB 99 GL (M77)
SAAB 900 T8 (M84)
- JKR
- SAAB FREAK
Indlæg
Hej Carsten,
Hvis du endnu ikke har fundet en brugervejledning, så har jeg en dansk 1998 du må få og en svensk 1995 du må låne og kopiere.
mvh Jacob
Hvis du endnu ikke har fundet en brugervejledning, så har jeg en dansk 1998 du må få og en svensk 1995 du må låne og kopiere.
mvh Jacob
2017 - dd. : 2006 9-3 Cab 2.0t
2012 - 2017: 2001 9-3 Aero
2012 - 2014: 2010 9-3 2.0T XWD aut. Hirsch
2009 - 2011: 1995 NG900 SET aut. cab.
2008 - 2012: 2004 9-5 st. 2.0t aut BSR
1999 - 2008: 1999 OG9-3 SEt
2012 - 2017: 2001 9-3 Aero
2012 - 2014: 2010 9-3 2.0T XWD aut. Hirsch
2009 - 2011: 1995 NG900 SET aut. cab.
2008 - 2012: 2004 9-5 st. 2.0t aut BSR
1999 - 2008: 1999 OG9-3 SEt
- slyngborg
- SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
- Kontakt:
Indlæg
Tilykke med bilen.
Ja så skal der vidst bygges et par MS sammen, hvis den skal styre variabel indsugningsknaster som der er på 2,8Tviking skrev:Det bliver nok problematisk med de morderne saab, når de bliver klassiske og gamle. DVS 20 år + med alle de elektronik enheder de er proppet med.
T16 cab har kun meget lidt. Bosch std tænding samt en ECU, det til nød kan erstattes af et MEGASQUIRT system. Det bliver noget mere kritisk med de langt mere Sofistikerede saab systemer.
MEN tillykke. De første 10 år er der sikkert nul problemer.
Tilykke med bilen.
1983 OG900 T8 Projekt!
2001 9-3 SE Cab
2001 9-3 SE Cab
- eckhart
- EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
Så har SKAT afsagt dom...
Jeg blev ringet op af SKAT igår med en afgiftsvurdering, kr. 80.147 skal jeg af med. Umiddelbart var det lidt i det leje jeg havde forventet. Selvfølgelig havde jeg håbet på mindre, men hvad siger I?
For at få den gennem syn måtte jeg skifte sikkerhedsselen i førersiden og reparere tilbagetræksfjederen i passagersidens sele. Desuden var der et drilsk langt lys, som blev klaret ved at omlodde lygtekontrol"relæet", samt tågelygterne der skulle nusses lidt om og laves et nyt dæksel til den ene. Det var det!
Synsmandens ord fra dagen "den er jo stort set som ny nedenunder".
/Carsten
Jeg blev ringet op af SKAT igår med en afgiftsvurdering, kr. 80.147 skal jeg af med. Umiddelbart var det lidt i det leje jeg havde forventet. Selvfølgelig havde jeg håbet på mindre, men hvad siger I?
For at få den gennem syn måtte jeg skifte sikkerhedsselen i førersiden og reparere tilbagetræksfjederen i passagersidens sele. Desuden var der et drilsk langt lys, som blev klaret ved at omlodde lygtekontrol"relæet", samt tågelygterne der skulle nusses lidt om og laves et nyt dæksel til den ene. Det var det!
Synsmandens ord fra dagen "den er jo stort set som ny nedenunder".
/Carsten
Nuværende:
SAAB 9-5 2,3t vector aut (M02)
SAAB ng900 cab 2,5 V6 (M95)
Tidligere:
SAAB 9000 CC 2,3T aut. (M91)
SAAB 900 T8 (M83) opgraderet til T16 med motor mm. fra M93
SAAB 99 GL (M77)
SAAB 900 T8 (M84)
SAAB 9-5 2,3t vector aut (M02)
SAAB ng900 cab 2,5 V6 (M95)
Tidligere:
SAAB 9000 CC 2,3T aut. (M91)
SAAB 900 T8 (M83) opgraderet til T16 med motor mm. fra M93
SAAB 99 GL (M77)
SAAB 900 T8 (M84)
- Jensen
- Administrator
Indlæg
Jamen det lyder da godt. Det er da ikke helt tosset for en årg. 95. Ikke meget mere end Edwins gav for sin årg. 92, men det er vel også snart 3 år siden. Uanset ville jeg anke afgørelsen, da der som regel er lidt at vinde.
MVH Mads
MVH Mads
Mads Jensen, medlemnr. 143
Daily driver: 9-5 Aero Turbo4 '11
Reserve: 99 Rally '71, 96 V4 '75, og900GL '83
Projekt sommerbil: OG9⁵ '99
Daily driver: 9-5 Aero Turbo4 '11
Reserve: 99 Rally '71, 96 V4 '75, og900GL '83
Projekt sommerbil: OG9⁵ '99
- Edwins
- 100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
- Kontakt:
Indlæg
De ville have 77.775 i afgift for min '92 OgCab.
Jeg ankede og noget omkring et års tid efter kom der svar. Motorankenævnet havde nedsat afgiften til 68.775.
Jeg ankede og noget omkring et års tid efter kom der svar. Motorankenævnet havde nedsat afgiften til 68.775.
En rigtig bil har langsliggende motor.
If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)
Med lem nr. 262
If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)
Med lem nr. 262
- 9kAERO97
- SAAB FREAK
Indlæg
Spændende tråd - fin cab - og interessant at se afgiften.
Jeg har også en "amerikansk svensker" fra '95 (flyttegods, som har kørt på Gotland nogle år) holdende ude i lærredsgaragen, som venter på forår - og danske plader.
Det er så kun en 2,3 - uden tryk - og med aut. Købte den i Sverige i efteråret - syntes det var en flot farvekombination og model. Jeg har et sæt 2X3 spoke til den også - selvom de her nu heller ikke er så dumme
//Henrik
Hhhmmm ikke sikker på den upload går godt...?!?
Jeg har også en "amerikansk svensker" fra '95 (flyttegods, som har kørt på Gotland nogle år) holdende ude i lærredsgaragen, som venter på forår - og danske plader.
Det er så kun en 2,3 - uden tryk - og med aut. Købte den i Sverige i efteråret - syntes det var en flot farvekombination og model. Jeg har et sæt 2X3 spoke til den også - selvom de her nu heller ikke er så dumme
//Henrik
Hhhmmm ikke sikker på den upload går godt...?!?
- Vedhæftede filer
-
- P1000780c_450.jpg
- (56.95 KiB) Downloadet 14 gange
- fugmann
- SAAB-PSYCHO
- Kontakt:
Indlæg
Ja, det er bestemt en flot farvekombination. Min NG900 Cab er også en 2,3 Aut - ingen racer, men bestemt fin at køre i.
Vedr. uploads af billeder, så foretrækker jeg imageshack.us - se evt. denne vejledning, som jeg skrev for nogle måneder siden:
http://saabklubdanmark.dk/index.php?nam ... ic&t=16475
Vedr. uploads af billeder, så foretrækker jeg imageshack.us - se evt. denne vejledning, som jeg skrev for nogle måneder siden:
http://saabklubdanmark.dk/index.php?nam ... ic&t=16475
SAAB hilsner,
Henrik Fugmann
Det danske vejr er Gajol- og cabrioletvejr!!
Henrik Fugmann
Det danske vejr er Gajol- og cabrioletvejr!!
- Jensen
- Administrator
Indlæg
Næsten rigtigt. Du har indsat se små eksempelbilleder, men uden link.
du har skrevet
men der skulle hellere have stået
Altså en url klamme med en img indlejret
Som her: <-Klikbar
Eller også kan du indsætte stien til det store billede direkte i img klammen
Det er den der på imageshack hedder Direct link to image.
Som her:
Men igen, pas på med at bruge denne, da billedet så vises i fuld størrelse, så det er under alle omstændigheder en god ide at trykke "Vis Prøve" inden du trykker udfør, for lige at se om det fylder alt for meget.
MVH Mads
du har skrevet
Kode: Vælg alt
[img]eksempel url[/img]
Kode: Vælg alt
[url=billede Url][img]eksempel url[/img][/url]
Som her: <-Klikbar
Eller også kan du indsætte stien til det store billede direkte i img klammen
Det er den der på imageshack hedder Direct link to image.
Som her:
Men igen, pas på med at bruge denne, da billedet så vises i fuld størrelse, så det er under alle omstændigheder en god ide at trykke "Vis Prøve" inden du trykker udfør, for lige at se om det fylder alt for meget.
MVH Mads
Mads Jensen, medlemnr. 143
Daily driver: 9-5 Aero Turbo4 '11
Reserve: 99 Rally '71, 96 V4 '75, og900GL '83
Projekt sommerbil: OG9⁵ '99
Daily driver: 9-5 Aero Turbo4 '11
Reserve: 99 Rally '71, 96 V4 '75, og900GL '83
Projekt sommerbil: OG9⁵ '99
- hf-eco-power
- SAAB-MANIAC
Indlæg
Enig! Det klæ´r den enormt. Forblinkene er "US" lamper og grillen er en såkaldt "Mesh-grill". Se bare løjer:
http://www.partsforsaabs.com/product_in ... ts_id=3799
- og her:
http://www.elkparts.com/saab-gm900-m94- ... p2391.html
Det er da nice, hva´?
/Henrik
http://www.partsforsaabs.com/product_in ... ts_id=3799
- og her:
http://www.elkparts.com/saab-gm900-m94- ... p2391.html
Det er da nice, hva´?
/Henrik
- 9kAERO97
- SAAB FREAK
Indlæg
Tak for svar, Henrik og Mads - det var jeg ikke klar over - men synes også den ser ret godt ud - var derfor jeg byttede min '99 9-3 cab til den her - foruden at jeg håber på at få en mere "human" registreringsafgift - selvom jeg kan forstå på tråden her, at jeg ikke skal være alt for optimistisk
//Henrik
//Henrik
- eckhart
- EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
Her for et par uger siden fik jeg plader på cab'en. Kan næsten ikke vente til sne og salt har sluppet taget - men det varer jo nok en rum tid. Men det var egentlig mest for at hægte et forsikrings-issue på tråden at jeg skriver dette. Jeg har i lighed med andre været rundt og shoppe for at finde en rimelig forsikring til den fine bil - og jeg endte med et faktisk ret rimeligt bud fra IDL til lige godt 4.500 for kasko (elite). IDL laver værdi-forsikring og dermed bliver en forsikring på cab'en straks mere rimelig. Prisen var dog under forudsætning af at vi flyttede alle forsikringer, men da den samlede pris var mindre end hvad jeg skulle give for cab'en alene hos et af de konkurrerende selskaber så... Den falder iøvrigt yderligere når man når de 50!
/Carsten
/Carsten
Nuværende:
SAAB 9-5 2,3t vector aut (M02)
SAAB ng900 cab 2,5 V6 (M95)
Tidligere:
SAAB 9000 CC 2,3T aut. (M91)
SAAB 900 T8 (M83) opgraderet til T16 med motor mm. fra M93
SAAB 99 GL (M77)
SAAB 900 T8 (M84)
SAAB 9-5 2,3t vector aut (M02)
SAAB ng900 cab 2,5 V6 (M95)
Tidligere:
SAAB 9000 CC 2,3T aut. (M91)
SAAB 900 T8 (M83) opgraderet til T16 med motor mm. fra M93
SAAB 99 GL (M77)
SAAB 900 T8 (M84)
- LarsHoelgaard
- EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
ud fra din afgift prissættelse, kan jeg se at min fatter gjorde en god handel i sommers. Han bød på en 900 cab fra 1995 hos autocom, som havde kørt 15x.xxxkm. Bordeaux farve, v6 automat gear, cream læder og original 16" saab fælge......til 52.000dkr incl afgift.