Banner cycler

ng900 cab 2,5 V6

Her kan cabriolet ejere udveksle erfarringer.

Redaktør: Bestyrelsen

Brugeravatar
eckhart
EXTREME SAAB FREAK
Indlæg: 361
Tilmeldt: 24. mar 2005, 22:48

ng900 cab 2,5 V6

17. okt 2009, 17:21

Jeg er nu endelig efter et par tilløb blevet cab-ejer. Var i sverige i denne uge og kigge på 4 ng900 cabs og valget faldt som overskriften antyder på en 2,5 V6 model '95, indregistreret første gang i californien og hentet til sverige i '98 af en som var udstationeret i en periode i californien. Så vidt jeg har kunnet finde ud af har bilen kun haft tre ejere. Bilen har kun gået 84.000 og er i fin stand. Hver vinter har den boet i garage. Ingen rust, undervognsbehandlet. Serviceret hos saab-folk i trollhättan, dog uden servicebog. Tandrem skiftet for små 10.000 siden. Ud over små lakafskalninger på oversiden af kofangeren (ikke kontaktskader), en sprunget forlygte pære og en el-antenne, der skal smøres og motioneres, har jeg kun fundet en væsentlig fejl. Sikkerhedsselen trækker ikke tilbage i passagersiden, og i forbindelse med inspektion af problemet (sælger) har forbindelsen til strammeren været afbrudt og kontrolboksen er ikke blevet nul-stillet. Her er et par billeder af vidunderet, som jeg selv havde fornøjelsen af at køre hjem fra trollhättan (mens datteren måtte nøjes med vores 9k 2,3T aut). De to sidste med cab'en nede er taget af sælger, de resterende er taget da vi hentede den og dagen efter.

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Min plan er egentlig at køre den i vinterhi og vente med at indregistrere den til foråret, da jeg ville forvente at afgiften så ville være lavere pga ét år mere på bagen. Men lytter gerne til jeres forslag.


Nuværende:
SAAB 9-5 2,3t vector aut (M02)
SAAB ng900 cab 2,5 V6 (M95)

Tidligere:
SAAB 9000 CC 2,3T aut. (M91)
SAAB 900 T8 (M83) opgraderet til T16 med motor mm. fra M93
SAAB 99 GL (M77)
SAAB 900 T8 (M84)
Brugeravatar
Vels
SAAB-MANIAC
Indlæg: 4386
Tilmeldt: 28. feb 2006, 15:06

ng900 cab 2,5 V6

17. okt 2009, 17:39

Fed slæde.. STORT tillykke.

Alt ser jo ud til at stemme :
Fordonsidentifikation
Regnr: HMF720
Fabrikat: SAAB 900 CAB DF75V
Färg: MGRÖN Fordonsslag: PB
Fordonsår: 1995 Fordonsslagsklass: I
Chassinummer: DF75V0S7019227
Typgodkännandenummer:
Typgodkännandedatum:
Senaste EU-regbevis del 1: 2009-10-15
Senaste EU-regbevis del 2: 2005-06-09
Handelsbeteckning:
Upplysningar:





Fordonsdata
Fordonsstatus: Avställd (2009-10-15)
Tillfällig registrering: Nej Privatimport: Ja
Antal ägare: 2 Yrkesmässig trafik: Nej
Fordonet tillverkat:
Producentansvarig:
I trafik första gången i Sverige: 1998-07-24
I trafik första gången i utlandet: 1995-01-01

Ägarbunden dispens: Nej
Ägarbunden dispens upphör: Nej

Besiktningsuppgifter
Besiktningstermin: 2009-10-01 - 2010-02-28
Senast godkända besiktning: 2009-02-03


Vägmätarställning: 74495



Mht. til afgiften tror jeg ikke den varierer væsentligt når vi er nede i 1995 - måske et par tusinde ned. Men hvis den alligevel ikke skal vinterkøres kan den jo lige så godt komme væk.
Eneste ting jeg umiddelbart kan se, er at den er fra USA og måske ikke typegodkendt i Europa ( som f.eks. OG900 Cab Monte Carlo - det er dog lykkedes de fleste at få dem igennem ).

Glæder mig til at se den engang :-)
Billede
Brugeravatar
eckhart
EXTREME SAAB FREAK
Indlæg: 361
Tilmeldt: 24. mar 2005, 22:48

17. okt 2009, 17:50

Tak Vels.
Det skal der nok blive rig mulighed for...

Mht typegodkendelse, ville det i givet fald ikke også give problemer i sverige, hvor den trods alt har kørt i over 10 år?! Tror ikke det giver problemer. Var også ude at prøve en tilsvarende, som var originalt solgt i sverige, fandt ingen forskelle ud over spoileren.
Nuværende:
SAAB 9-5 2,3t vector aut (M02)
SAAB ng900 cab 2,5 V6 (M95)

Tidligere:
SAAB 9000 CC 2,3T aut. (M91)
SAAB 900 T8 (M83) opgraderet til T16 med motor mm. fra M93
SAAB 99 GL (M77)
SAAB 900 T8 (M84)
Brugeravatar
hf-eco-power
SAAB-MANIAC
Indlæg: 4503
Tilmeldt: 8. aug 2005, 23:31

ng900 cab 2,5 V6

17. okt 2009, 17:53

Må jeg være den første (arh...den anden :wink: ), der ønsker dig TIL LYKKE med, at din længe ventede drøm nu ser ud til at være gået i opfyldelse. Den ser rigtig, rigtig nice ud. Jeg formoder, den er med aut. gear ligesom din 9000? Det harmonerer godt med sådan en maskine. Bilen minder vel lidt om en blanding mellem Fugmann´s cab og Jensen´s NG900. Her får du begge dele: Kaleche-model i Scarabégrønmetal med lyst interiør og 2,5V6 motor 8)

Desuden krydret med disse overlækre 17" Double-Evo fælge (eller hvad de nu hedder?)...NAM!

Håber, jeg får den at se en dag, Carsten? Jeg ville også vente, til vi går ind i det nye år, når nu den alligevel - og helt naturligt - skal køres i vinterhi :idea:

Må vi se et billede af kabinen også? Det ser ud til, at instrumentpanelet er beklædt med cigarkassetræ :?

Troede først, at bilen havde kørt som firmabil i DK hos én af vore hydraulik-kunder, nemlig Højbjerg Maskin Fabrik :lol:

Mvh.
Henrik
Senest rettet af hf-eco-power 17. okt 2009, 18:16, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
viking
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
Indlæg: 13144
Tilmeldt: 2. mar 2005, 14:58

ng900 cab 2,5 V6

17. okt 2009, 18:06

Velkommen i den lille skare af Cab ejere i DK, du kommer til at nyde det...

Cigarkassetræ: Blandt elskere kaldet : Califonsik valnød passe rigtigt flot med grølak og lyskabine...

i øvrigt er HMF : Hundested motor fabrik (tøf tøf) Står i støbte motor dele fra 30erne...

http://www.hjortø.com/grouplinkdetails.asp?groupid=66
Brugeravatar
Vels
SAAB-MANIAC
Indlæg: 4386
Tilmeldt: 28. feb 2006, 15:06

Re: ng900 cab 2,5 V6

17. okt 2009, 18:35

hf-eco-power skrev: Desuden krydret med disse overlækre 17" Double-Evo fælge (eller hvad de nu hedder?)...NAM!
Mvh.
Henrik
Haha :lol: De hedder 3-Spoke Double og er lavet til 9-3 Aero 2001 til 2003. Men ja absolut en af de flottere fælge Saab har lavet.
Billede
Brugeravatar
Jensen
Administrator
Indlæg: 6757
Tilmeldt: 5. okt 2004, 20:57

Re: ng900 cab 2,5 V6

17. okt 2009, 23:04

Her er info ud fra stelnummer.
Stelnummer: YS3DF75V0S7019227
Fabrikant: Saab Automobile AB
Produkt linje: SAAB 900 anden generation
Karrosseri type: 2-dørs Cabriolet(CV)
Gearkasse: 5-gear Manuel
Motor type: B258I - 2.5L V6
Model år: 1995
Samlet på (fabrik): Nystad, Finland
Serie nummer: 019227
Kontrol symbol: Godkendt
Ekstra info: Dobbelt airbag, 9-3SE

Jeg synes også at automatgear ville passe rigtigt godt til sådan en bil, lidt underligt en USA model med manuel gear, men lækker er bilen da uanset hvad.

Der er forskel når det er en USA model. Den har i hvert fald 2 katalysatorer hvor min kun har 1. Hvor meget mere forskel der er er jeg ikke klar over, men det kan da ses i EPC.
og ja, stort tillykke Carsten
MVH Mads
Mads Jensen, medlemnr. 143
Daily driver: 9-5 Aero Turbo4 '11
Reserve: 99 Rally '71, 96 V4 '75, og900GL '83
Projekt sommerbil: OG9⁵ '99
Brugeravatar
BAAS
SUPER EXTREME SAAB NET EXTREMIST
Indlæg: 2015
Tilmeldt: 21. jun 2005, 22:18

17. okt 2009, 23:43

fin bil, men sideblink er ikke amerikanske :?: :!:
9-5 2.3T ´03 AUT AERO ESTATE (260hk)
9-3 2.0T ´98 AUT CAB BLK MGC (185hk)
_______
Matra III børnecontainer (ikke flere F-biler !!)
9-5 2.0t ´00 ESTATE (192hk)
9000 2.0t ´97 JUBI (150hk)
9000 2.3T ´92 AUT (200hk)
900 2.0i ´93 (133hk)
Brugeravatar
Edwins
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
Kontakt:
Indlæg: 12248
Tilmeldt: 19. aug 2005, 08:27

18. okt 2009, 00:02

Til lykke! :D

Kæft, et slikket bolche. :shock:

Men hvodden ser man at der er træværk i den? Jeg har nedstirret alle billederne og kan ikke se noget træ, ikke at jeg ikke tror at der er træ i den..?

Sideblinkene er da fine nok, så skal man ikke slås med Told$ynet om det. :D

Hvoffe er sideblink på en importeret bil et skældsord? :?
En rigtig bil har langsliggende motor.

If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)

Med lem nr. 262
Brugeravatar
hf-eco-power
SAAB-MANIAC
Indlæg: 4503
Tilmeldt: 8. aug 2005, 23:31

18. okt 2009, 00:55

På det første billede synes jeg, at der anes noget genskin fra noget, der meget vel kunne være fra noget højglanspoleret ædeltræ. Ligeledes på det andet sidste billede ser den lille synlige del af instrumentpanelets venstre side ud til at være brunlig i overfladen. På det tredje sidste billede, hvor den så smukt holder i den fine carport, med 9k´eren i samme farve pænt parkeret bagved, ser man et mørkt stykke øverst på den forreste del af dørbeklædningen, hvilket sagtens kunne være de træ-panelstykker, der ofte monteres ifm. instrumentpanelet :wink:

Kom nu, Carsten, fortæl, fortæl...og vis os lige et billede af det indvendige også :P

/Henrik
Brugeravatar
fugmann
SAAB-PSYCHO
Kontakt:
Indlæg: 2618
Tilmeldt: 19. feb 2004, 21:09

18. okt 2009, 09:34

Til lykke med den - ja, den har samme farve som min - bortset fra kluden (min klud er sort). Jeg satte hvide sideblik på fra Speedparts - det klæder bilen meget.
Glæder mig til at se flere billeder af bilen :-)
SAAB hilsner,

Henrik Fugmann



Det danske vejr er Gajol- og cabrioletvejr!!
Brugeravatar
eckhart
EXTREME SAAB FREAK
Indlæg: 361
Tilmeldt: 24. mar 2005, 22:48

18. okt 2009, 09:46

Tak for de fine ord allesammen. Blev lige afbrudt i skriverierne i aftes. Henrik har ganske rigtigt spottet at der er træ instrumentpanel, men dog ikke i dørsiderne. Jeg er også selv ret vild med fælgene 3-spoke doubble, som Vels så rigtigt skriver, efter min mening en af de flotteste 17" på ng900. Jeg smutter lige ud og tar et par billeder af det indvendige. I mellemtiden har jeg lige et par spørgsmål til jer eksperter. Den ene fjernbetjening har bare ligget i skuffen i laaang tid. Tjekkede batterier da jeg kom hjem og dioderne blinker lystigt. Der sker dog ikke en s..., måske har den tabt forbindelsen, batteriet været afmonteret el. lign. Hvordan får man de to til at snakke sammen igen? og kan det evt. være nødvendig at parre dem igen?, og kan det gøres uden e tester (er det ISAT det hedder?!)
Nuværende:
SAAB 9-5 2,3t vector aut (M02)
SAAB ng900 cab 2,5 V6 (M95)

Tidligere:
SAAB 9000 CC 2,3T aut. (M91)
SAAB 900 T8 (M83) opgraderet til T16 med motor mm. fra M93
SAAB 99 GL (M77)
SAAB 900 T8 (M84)
Brugeravatar
eckhart
EXTREME SAAB FREAK
Indlæg: 361
Tilmeldt: 24. mar 2005, 22:48

18. okt 2009, 10:24

Fugman, du har helt ret -> hvide sideblink. Har vistnok desværre kun et enkelt liggende.

Her er lidt flere billeder.

Billede

Billede

Billede

Billede

Træ i instrumentpanel, men ikke i dørsider. Man kan lige ane at der faktisk er 5cm syning i sædet, der skal repareres!

Billede

Billede

Lakeringen er rigtig fin!
Nuværende:
SAAB 9-5 2,3t vector aut (M02)
SAAB ng900 cab 2,5 V6 (M95)

Tidligere:
SAAB 9000 CC 2,3T aut. (M91)
SAAB 900 T8 (M83) opgraderet til T16 med motor mm. fra M93
SAAB 99 GL (M77)
SAAB 900 T8 (M84)
Brugeravatar
fugmann
SAAB-PSYCHO
Kontakt:
Indlæg: 2618
Tilmeldt: 19. feb 2004, 21:09

18. okt 2009, 15:56

Flot - det er som at se ind i min egen bortset fra at jeg har aut. gear og læderrat.

PS. En tester hedder Tech2
SAAB hilsner,

Henrik Fugmann



Det danske vejr er Gajol- og cabrioletvejr!!
Brugeravatar
eckhart
EXTREME SAAB FREAK
Indlæg: 361
Tilmeldt: 24. mar 2005, 22:48

18. okt 2009, 16:17

Fik skiftet sprog på SID 3 displayet. Det var jo nemt. Har dog ikke fået fjernbetjeningen til at virke..

Der er vel ikke nogen, som har den originale brugervejledning til bilen, som jeg kunne låne og kopierer.
Nuværende:
SAAB 9-5 2,3t vector aut (M02)
SAAB ng900 cab 2,5 V6 (M95)

Tidligere:
SAAB 9000 CC 2,3T aut. (M91)
SAAB 900 T8 (M83) opgraderet til T16 med motor mm. fra M93
SAAB 99 GL (M77)
SAAB 900 T8 (M84)
Brugeravatar
Speedy
CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!
CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!
Kontakt:
Indlæg: 6958
Tilmeldt: 28. maj 2004, 17:01

18. okt 2009, 16:51

:shock: nøjjjj....ng900 har aldrig rigtig sagt mig ret meget men den er da ganske abnormt flot !!! Det gør den bestemt kun yderligere fed at den er cab :)

/A
Anders Thorning Andersen @ Saabster.dk

Saab 96V4 '67 SilverSand
Saabo Campingvogn #238 fra '66
Volvo V60 as daily driver,shhhhh......
http://www.bilgalleri.dk/galleri/15157-saab_96v4
http://www.saabster.dk
Brugeravatar
viking
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
Indlæg: 13144
Tilmeldt: 2. mar 2005, 14:58

18. okt 2009, 19:16

Lækker slæde. den er helt sikker en drøm at cruise i med fin V6 og auto gear.
turbo og CAB passer ikke super god sammen...
Only young once, immature for ever.
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
Brugeravatar
Speedy
CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!
CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!
Kontakt:
Indlæg: 6958
Tilmeldt: 28. maj 2004, 17:01

18. okt 2009, 19:19

viking skrev: turbo og CAB passer ikke super god sammen...
:roll: tjaaa......jeg synes nu netop at denne konstellation virkede ret godt i lørdags....tilmed også en V6 turbo :)
Anders Thorning Andersen @ Saabster.dk

Saab 96V4 '67 SilverSand
Saabo Campingvogn #238 fra '66
Volvo V60 as daily driver,shhhhh......
http://www.bilgalleri.dk/galleri/15157-saab_96v4
http://www.saabster.dk
Brugeravatar
Edwins
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
Kontakt:
Indlæg: 12248
Tilmeldt: 19. aug 2005, 08:27

18. okt 2009, 19:36

Viking, der er vel lavet flere Cabs med hårtørrer end uden? Om jeg har brug for min Cabs lettryksturbo ved jeg ikke. Jeg råaccelererer ikke i den og har ikke haft den over 150.. :wink:

Built for comfort and cruise, not for speed..
En rigtig bil har langsliggende motor.

If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)

Med lem nr. 262
Brugeravatar
eckhart
EXTREME SAAB FREAK
Indlæg: 361
Tilmeldt: 24. mar 2005, 22:48

18. okt 2009, 20:37

Viking. Den er en drøm at cruise i - også uden automatgear. En af de prøvede cab's i sverige i tirsdags var faktisk en 2,3 uden turbo. og den virkede faktisk MEGET langsom og tung, også med manuel gear - kom selvfølgelig også direkte fra min 9k 2,3T aut men alligevel .. der var et kvantespring til forskel. pøvede også en 2,0T fra 95. Meget forskellig fra V6'eren (og i dette tilfælde temmelig slidt i forhold til sine 155kkm). Så i denne sammenhæng lå mine kort hos de to V6'ere, som jeg prøvede. Motoren trækker som en elektromoter, omdrejningsvillig og oplagt lige til det røde felt.
Nuværende:
SAAB 9-5 2,3t vector aut (M02)
SAAB ng900 cab 2,5 V6 (M95)

Tidligere:
SAAB 9000 CC 2,3T aut. (M91)
SAAB 900 T8 (M83) opgraderet til T16 med motor mm. fra M93
SAAB 99 GL (M77)
SAAB 900 T8 (M84)
Brugeravatar
viking
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
Indlæg: 13144
Tilmeldt: 2. mar 2005, 14:58

18. okt 2009, 21:09

Jeg var til Saab træf i Søborg lørdag. Prøvede en 9-3 2,8 V6 turbo auto gear vufffffffff. Den var stærk som et lokomotiv hold da fest... Den manglede bare 4x4

og ja 9k 2,3 auto gear er der godt nok træk i... med stage II er den direkte grumme hurtig.....

http://www.bilbasen.dk/brugt-bil/forhan ... 700442.htm

Er du svimmel hun er lækker.....
:twisted:
MEN hun stjæler alle dine penge og efterlader dig med en kæmpe benzin regning :cry:
Brugeravatar
eckhart
EXTREME SAAB FREAK
Indlæg: 361
Tilmeldt: 24. mar 2005, 22:48

18. okt 2009, 21:42

Ja, vi var nogen stykker der var pænt imponeret over den fine cab. Og jeg var tilligemed passende imponeret over tomatkassen i den. Men samtidig synes jeg den ikke blev for grov til en cab, selvom den var mægtig kvik. Meget lækker bil - desværre til en pæn høj pris.. så jeg er godt tilfreds med min investering.

Viking. Nå ja, min 9k har forresten også steg 3 fra speedparts på - det GØR en forskel!..
Nuværende:
SAAB 9-5 2,3t vector aut (M02)
SAAB ng900 cab 2,5 V6 (M95)

Tidligere:
SAAB 9000 CC 2,3T aut. (M91)
SAAB 900 T8 (M83) opgraderet til T16 med motor mm. fra M93
SAAB 99 GL (M77)
SAAB 900 T8 (M84)
Brugeravatar
viking
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
Indlæg: 13144
Tilmeldt: 2. mar 2005, 14:58

18. okt 2009, 21:55

Den bliver som en raket med stage 2-3
Only young once, immature for ever.
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
DenHvideSvensker
SUPER SAAB FREAK
Indlæg: 117
Tilmeldt: 4. nov 2009, 17:34

12. nov 2009, 11:37

Tillykke med den fine slæde !

Der er kun en rigtig måde at køre bil på (og det skal selvfølgelig være en Saab!), og det er med taget nede, vinden i håret og turbonålen i det orange felt.

Men den ser sgu fin ud i lakken, og biler importeret fra dejlige solrige steder som Californien eller Italien, som tilfældet er med vores OG900 T16 cab fra 1989, er en vidunderlig ting, så pas godt på den, og selvfølgelig skal den i vinterhi - på den måde er der en chance for at vores biler overlever os :D

Hilsen
Anders


"SAAB was founded by 16 aircraft engineers - their spirit lives on!"
Nuværende:

1989 OG900 T16 cab
1992 OG900i 16V coupé

Tidligere:

1994 9000 CS
1987 OG900i 8V Sedan
1987 OG900 T16 Aero
1971 96 V4 (projekt)
Brugeravatar
viking
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
Indlæg: 13144
Tilmeldt: 2. mar 2005, 14:58

12. nov 2009, 11:47

Det bliver nok problematisk med de morderne saab, når de bliver klassiske og gamle. DVS 20 år + med alle de elektronik enheder de er proppet med.

T16 cab har kun meget lidt. Bosch std tænding samt en ECU, det til nød kan erstattes af et MEGASQUIRT system. Det bliver noget mere kritisk med de langt mere Sofistikerede saab systemer.


MEN tillykke. De første 10 år er der sikkert nul problemer.
Only young once, immature for ever.
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
Brugeravatar
eckhart
EXTREME SAAB FREAK
Indlæg: 361
Tilmeldt: 24. mar 2005, 22:48

12. nov 2009, 22:59

Tak for de fine ord. Det med turbonålen i det orange felt bliver nok lidt svært med denne med v6'eren i; men det kan jeg jo bruge 9k'eren til.

Jeg kørte den til syn i tirsdags. Gik for så vidt fint, og vigtigst at synsmanden bekræftede at bunden var som ny! Desværre var der lige sikkerhedsselen i førersiden, som ikke udløste korrekt ved 'moderat decelleration'. Den anden sikkerhedssele lykkes det mig at reparere (knækket fjeder), og den var der ikke problemer med. Det øvrige punkter var i småtingsafdelingen med en sprunget pære til nummerpladebelysning, et langt lys som pludseligt ikke lyste i venstre side og tågelygterne, som jeg selv havde sat ud af spillet, da den venstre manglede dækslet, der bekytter pæren mod vand og snavs. Jeg kan iøvrigt bekræfte at der forlanges en vejeseddel for svenske biler! men det var hurtigt klaret.

En ny (og desværre dyr) sikkerhedssele - så er den klaret.

/Carsten
Nuværende:
SAAB 9-5 2,3t vector aut (M02)
SAAB ng900 cab 2,5 V6 (M95)

Tidligere:
SAAB 9000 CC 2,3T aut. (M91)
SAAB 900 T8 (M83) opgraderet til T16 med motor mm. fra M93
SAAB 99 GL (M77)
SAAB 900 T8 (M84)
Brugeravatar
JKR
SAAB FREAK
Indlæg: 65
Tilmeldt: 23. jun 2008, 13:07

13. nov 2009, 18:58

Hej Carsten,

Hvis du endnu ikke har fundet en brugervejledning, så har jeg en dansk 1998 du må få og en svensk 1995 du må låne og kopiere.
mvh Jacob
2017 - dd. : 2006 9-3 Cab 2.0t
2012 - 2017: 2001 9-3 Aero
2012 - 2014: 2010 9-3 2.0T XWD aut. Hirsch
2009 - 2011: 1995 NG900 SET aut. cab.
2008 - 2012: 2004 9-5 st. 2.0t aut BSR
1999 - 2008: 1999 OG9-3 SEt
slyngborg
SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Kontakt:
Indlæg: 838
Tilmeldt: 11. jul 2004, 20:09

13. nov 2009, 19:28

viking skrev:Det bliver nok problematisk med de morderne saab, når de bliver klassiske og gamle. DVS 20 år + med alle de elektronik enheder de er proppet med.

T16 cab har kun meget lidt. Bosch std tænding samt en ECU, det til nød kan erstattes af et MEGASQUIRT system. Det bliver noget mere kritisk med de langt mere Sofistikerede saab systemer.


MEN tillykke. De første 10 år er der sikkert nul problemer.
Ja så skal der vidst bygges et par MS sammen, hvis den skal styre variabel indsugningsknaster som der er på 2,8T :D

Tilykke med bilen.
1983 OG900 T8 Projekt!

2001 9-3 SE Cab
Brugeravatar
eckhart
EXTREME SAAB FREAK
Indlæg: 361
Tilmeldt: 24. mar 2005, 22:48

17. dec 2009, 22:24

Så har SKAT afsagt dom...

Jeg blev ringet op af SKAT igår med en afgiftsvurdering, kr. 80.147 skal jeg af med. Umiddelbart var det lidt i det leje jeg havde forventet. Selvfølgelig havde jeg håbet på mindre, men hvad siger I?

For at få den gennem syn måtte jeg skifte sikkerhedsselen i førersiden og reparere tilbagetræksfjederen i passagersidens sele. Desuden var der et drilsk langt lys, som blev klaret ved at omlodde lygtekontrol"relæet", samt tågelygterne der skulle nusses lidt om og laves et nyt dæksel til den ene. Det var det!

Synsmandens ord fra dagen "den er jo stort set som ny nedenunder".

/Carsten
Nuværende:
SAAB 9-5 2,3t vector aut (M02)
SAAB ng900 cab 2,5 V6 (M95)

Tidligere:
SAAB 9000 CC 2,3T aut. (M91)
SAAB 900 T8 (M83) opgraderet til T16 med motor mm. fra M93
SAAB 99 GL (M77)
SAAB 900 T8 (M84)
Brugeravatar
Jensen
Administrator
Indlæg: 6757
Tilmeldt: 5. okt 2004, 20:57

17. dec 2009, 23:32

Jamen det lyder da godt. Det er da ikke helt tosset for en årg. 95. Ikke meget mere end Edwins gav for sin årg. 92, men det er vel også snart 3 år siden. Uanset ville jeg anke afgørelsen, da der som regel er lidt at vinde.

MVH Mads
Mads Jensen, medlemnr. 143
Daily driver: 9-5 Aero Turbo4 '11
Reserve: 99 Rally '71, 96 V4 '75, og900GL '83
Projekt sommerbil: OG9⁵ '99
Brugeravatar
Edwins
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
Kontakt:
Indlæg: 12248
Tilmeldt: 19. aug 2005, 08:27

18. dec 2009, 10:18

De ville have 77.775 i afgift for min '92 OgCab. :shock:

Jeg ankede og noget omkring et års tid efter kom der svar. Motorankenævnet havde nedsat afgiften til 68.775. :wink:
En rigtig bil har langsliggende motor.

If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)

Med lem nr. 262
9kAERO97
SAAB FREAK
Indlæg: 65
Tilmeldt: 22. dec 2006, 16:24

26. dec 2009, 23:58

Spændende tråd - fin cab - og interessant at se afgiften.

Jeg har også en "amerikansk svensker" fra '95 (flyttegods, som har kørt på Gotland nogle år) holdende ude i lærredsgaragen, som venter på forår - og danske plader.

Det er så kun en 2,3 - uden tryk - og med aut. Købte den i Sverige i efteråret - syntes det var en flot farvekombination og model. Jeg har et sæt 2X3 spoke til den også - selvom de her nu heller ikke er så dumme 8)

//Henrik

Hhhmmm ikke sikker på den upload går godt...?!?
Vedhæftede filer
P1000780c_450.jpg
(56.95 KiB) Downloadet 14 gange
Brugeravatar
fugmann
SAAB-PSYCHO
Kontakt:
Indlæg: 2618
Tilmeldt: 19. feb 2004, 21:09

27. dec 2009, 08:46

Ja, det er bestemt en flot farvekombination. Min NG900 Cab er også en 2,3 Aut - ingen racer, men bestemt fin at køre i.

Vedr. uploads af billeder, så foretrækker jeg imageshack.us - se evt. denne vejledning, som jeg skrev for nogle måneder siden:

http://saabklubdanmark.dk/index.php?nam ... ic&t=16475
SAAB hilsner,

Henrik Fugmann



Det danske vejr er Gajol- og cabrioletvejr!!
9kAERO97
SAAB FREAK
Indlæg: 65
Tilmeldt: 22. dec 2006, 16:24

27. dec 2009, 12:34

Tak, Henrik - prøver fluks...

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede
Brugeravatar
Jensen
Administrator
Indlæg: 6757
Tilmeldt: 5. okt 2004, 20:57

27. dec 2009, 15:46

Næsten rigtigt. Du har indsat se små eksempelbilleder, men uden link.

du har skrevet

Kode: Vælg alt

[img]eksempel url[/img]
men der skulle hellere have stået

Kode: Vælg alt

[url=billede Url][img]eksempel url[/img][/url]
Altså en url klamme med en img indlejret

Som her: Billede <-Klikbar

Eller også kan du indsætte stien til det store billede direkte i img klammen
Det er den der på imageshack hedder Direct link to image.
Som her:
Billede

Men igen, pas på med at bruge denne, da billedet så vises i fuld størrelse, så det er under alle omstændigheder en god ide at trykke "Vis Prøve" inden du trykker udfør, for lige at se om det fylder alt for meget.

MVH Mads
Mads Jensen, medlemnr. 143
Daily driver: 9-5 Aero Turbo4 '11
Reserve: 99 Rally '71, 96 V4 '75, og900GL '83
Projekt sommerbil: OG9⁵ '99
9kAERO97
SAAB FREAK
Indlæg: 65
Tilmeldt: 22. dec 2006, 16:24

27. dec 2009, 17:20

Tak, Mads - det må jeg lege lidt mere med en dag ved lejlighed, kan jeg se på det hele :wink:

Billede

//Henrik
Brugeravatar
fugmann
SAAB-PSYCHO
Kontakt:
Indlæg: 2618
Tilmeldt: 19. feb 2004, 21:09

28. dec 2009, 08:31

9kAERO97,
Hvad hedder den front, som din bil har - grill og forblink? Det ser godt ud, synes jeg...
SAAB hilsner,

Henrik Fugmann



Det danske vejr er Gajol- og cabrioletvejr!!
Brugeravatar
hf-eco-power
SAAB-MANIAC
Indlæg: 4503
Tilmeldt: 8. aug 2005, 23:31

28. dec 2009, 18:24

Enig! Det klæ´r den enormt. Forblinkene er "US" lamper og grillen er en såkaldt "Mesh-grill". Se bare løjer:

http://www.partsforsaabs.com/product_in ... ts_id=3799

- og her:

http://www.elkparts.com/saab-gm900-m94- ... p2391.html

Det er da nice, hva´? 8)

/Henrik
Brugeravatar
Jensen
Administrator
Indlæg: 6757
Tilmeldt: 5. okt 2004, 20:57

28. dec 2009, 21:02

Kofangeren er fra en 9-3.
MVH Mads
Mads Jensen, medlemnr. 143
Daily driver: 9-5 Aero Turbo4 '11
Reserve: 99 Rally '71, 96 V4 '75, og900GL '83
Projekt sommerbil: OG9⁵ '99
9kAERO97
SAAB FREAK
Indlæg: 65
Tilmeldt: 22. dec 2006, 16:24

30. dec 2009, 19:26

Tak for svar, Henrik og Mads - det var jeg ikke klar over - men synes også den ser ret godt ud - var derfor jeg byttede min '99 9-3 cab til den her - foruden at jeg håber på at få en mere "human" registreringsafgift - selvom jeg kan forstå på tråden her, at jeg ikke skal være alt for optimistisk :roll:

//Henrik
Brugeravatar
eckhart
EXTREME SAAB FREAK
Indlæg: 361
Tilmeldt: 24. mar 2005, 22:48

3. feb 2010, 20:15

Her for et par uger siden fik jeg plader på cab'en. Kan næsten ikke vente til sne og salt har sluppet taget - men det varer jo nok en rum tid. Men det var egentlig mest for at hægte et forsikrings-issue på tråden at jeg skriver dette. Jeg har i lighed med andre været rundt og shoppe for at finde en rimelig forsikring til den fine bil - og jeg endte med et faktisk ret rimeligt bud fra IDL til lige godt 4.500 for kasko (elite). IDL laver værdi-forsikring og dermed bliver en forsikring på cab'en straks mere rimelig. Prisen var dog under forudsætning af at vi flyttede alle forsikringer, men da den samlede pris var mindre end hvad jeg skulle give for cab'en alene hos et af de konkurrerende selskaber så... Den falder iøvrigt yderligere når man når de 50!

/Carsten
Nuværende:
SAAB 9-5 2,3t vector aut (M02)
SAAB ng900 cab 2,5 V6 (M95)

Tidligere:
SAAB 9000 CC 2,3T aut. (M91)
SAAB 900 T8 (M83) opgraderet til T16 med motor mm. fra M93
SAAB 99 GL (M77)
SAAB 900 T8 (M84)
LarsHoelgaard
EXTREME SAAB FREAK
Indlæg: 370
Tilmeldt: 23. dec 2005, 20:39

7. feb 2010, 20:51

ud fra din afgift prissættelse, kan jeg se at min fatter gjorde en god handel i sommers. Han bød på en 900 cab fra 1995 hos autocom, som havde kørt 15x.xxxkm. Bordeaux farve, v6 automat gear, cream læder og original 16" saab fælge......til 52.000dkr incl afgift.

Tilbage til "Cabriolet Forum"