Banner cycler

Problem med betaling af afgift.

Her kan cabriolet ejere udveksle erfarringer.

Redaktør: Bestyrelsen

westphal
ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg: 588
Tilmeldt: 18. jan 2004, 13:36

Problem med betaling af afgift.

9. nov 2009, 15:20

Hej Saab eksperter.
Jeg har en OG 900 Cab fra 87, som jeg sendte en forespørgsel til Skat ang. afgiften; men jeg fik den besked, at jeg skulle fremskaffe en kvittering på betalingen af told og moms, da bilen var importeret fra U.S.A. før de kunne behandle sagen, og jeg har ikke de nævnte kvitteringer. Hvad kan jeg gøre ? Jeg har henvendt mig til sælgeren, der har skrevet under på, bilen var gældfri og der var betalt told.; men foreløbig har jeg ikke modtaget nogen kvitteringer. Er bilen så kun til ophugning ?
Venlig hilsen.
Kurt. :(


Brugeravatar
Vels
SAAB-MANIAC
Indlæg: 4386
Tilmeldt: 28. feb 2006, 15:06

Problem med betaling af afgift.

9. nov 2009, 15:59

Sælger må vel have toldkvittering et sted, ellers er den jo smuglet ind i landet.

Rent lavpraktisk er det ikke dit problem, du har købt den i god tro og sælger måtte ikke sælge bilen uden at den var fortoldet. Ergo skal du blot bevise at du har købt bilen i fri handel her i Danmark, dette må være dokumentation nok fra din side og resten et mellemværende mellem Skat og sælger.

Her et citat fra Skat til en mand i lignende situation med en Ducati motorcykel :
"Du skal ikke fremvise kvittering for indbetalt told og moms, hvis du har købt motorcyklen i fri handel i Danmark, selvom der ikke er betalt afgift. Du skal bare have en kvittering på at du har købt cyklen i Danmark, hvor stelnummeret også er angivet"
Billede

Tilbage til "Cabriolet Forum"