Servoslangerne køber man billigst hos www.rockauto.com. Til priser der hvor man jubler. Husk det er med nye ender hos Rock auto.
Jeg købte to hele sæt (i alt 6 slanger) til samme pris som en orginal slange !
OG900 CAB, hydraulik stumper...
Redaktør: Bestyrelsen
- viking
- 100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
Indlæg
Tjekkede lige Rockauto. Det koster (7,05+22,79+30,79) $ for de tre slanger, evt + filter så det er vel ca. 350 kr + fragt + told moms..
Stadig billigerer end de 600 kr bare slangen fra beholder til pumpen koster.
PS, slangeren er med nye o-ring pakninger
Stadig billigerer end de 600 kr bare slangen fra beholder til pumpen koster.
PS, slangeren er med nye o-ring pakninger
Only young once, immature for ever.
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
- khs
- SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Indlæg
Jeg skulle have bestilt slange/rør og klemringe med da jeg købte pumpe og cylingre. Sådan noget 1/4" teflon rør og tilhørende klemringe er skrup umulige at opdrive her hjemmme... Alternativet er at bygge det hele om til rigtige stålomspundne slanger som er standard vare her hjemme. Gevindet ind i pumpe og cylingre er jo almindelig UNC.. Så kunne jeg sætte shunt hanen foran bagsædet så man ikke skal ryde et fyldt baggage rum i regnvejr hvis punpen svigter .... Eller sætte hanen i bilens bagerste hjørne så den kan nåes lige ved baglygterne...
Venlig hilsen,
Karsten
SKD medlem 222
Karsten
SKD medlem 222
- viking
- 100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
Indlæg
Gevind ind i pumpen tror jeg ikke er UNC
Det er med stor sandsynlighed 1/8 eller 1/4NPT. UNC. Kan ikke pakke hydraulik.
Det kan konisk NPT.
Du kan købe hyd slangen hos dit marinecenter. De bruges til hyd-styring på både.
Det er med stor sandsynlighed 1/8 eller 1/4NPT. UNC. Kan ikke pakke hydraulik.
Det kan konisk NPT.
Du kan købe hyd slangen hos dit marinecenter. De bruges til hyd-styring på både.
Only young once, immature for ever.
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
- kim96v4
- SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
hvis jeg var dig ville jeg IKKE gå i marinecentret...du bliver flået levende.
du skal finde en landbrugsmaskinsmed der fik jeg lavet slanger til båden og det til en HELT anden pris end i bådcentret jeg sparede ca 80%
du skal finde en landbrugsmaskinsmed der fik jeg lavet slanger til båden og det til en HELT anden pris end i bådcentret jeg sparede ca 80%
Den der siger sex er det bedste i verden, har aldrig været rigtig skidetrængende
project v4 turbo på vej SOLGT
9K cse 2,0 T
project v4 turbo på vej SOLGT
9K cse 2,0 T
- Asch
- ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
Jeg vil lige være helt sikker på at jeg fylder det rigtige olie på hydrauliktanken, så hvor kan man købe Edwins anbefalede olie Aeroshell 41?
Hvis ikke den lige kan skaffes, hvad kan jeg så fylde på af tilgængeligt håndkøbs olie?
Denne F.eks:
Castrol Transmax Z automatgearolie 1 L
Helsyntetisk ATF-olie af "longlife-type".
• Anbefales til ATF systemer
• Forlængede serviceintervaller (120 000 km) i ZF Ecomat.
• SAE 75W/80, MB 236.81, MAN 339 type Z3/V2, ZF TE-ML 11B, 14C & 16M, Voith
• G607/1363
Skal man gøre andet end suge den gamle olie ud og fylde ny på?
Kalechen knager og brager og kører meget besværet, så noget skal der gøres.
På forhånd tak
Anders S
Hvis ikke den lige kan skaffes, hvad kan jeg så fylde på af tilgængeligt håndkøbs olie?
Denne F.eks:
Castrol Transmax Z automatgearolie 1 L
Helsyntetisk ATF-olie af "longlife-type".
• Anbefales til ATF systemer
• Forlængede serviceintervaller (120 000 km) i ZF Ecomat.
• SAE 75W/80, MB 236.81, MAN 339 type Z3/V2, ZF TE-ML 11B, 14C & 16M, Voith
• G607/1363
Skal man gøre andet end suge den gamle olie ud og fylde ny på?
Kalechen knager og brager og kører meget besværet, så noget skal der gøres.
På forhånd tak
Anders S
Saab 96 V4 1970
Saab 900 T16 Cab 1987
Saab 900 T16 Cab 1987
- khs
- SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Indlæg
Jeg har tænkt mig at få noget 41 hjem fra fligthshop.dk
De har en liter til 170 kroner og det kan vist hentes i Roskilde....
http://www.flightshop.dk/aeroshell-flui ... -4105.html
Det er så tæt på at det vist ikke en gang kan betale sig at vi køber sammen
Kim: ja landbrugs værksted er nok billigere ellers tager jeg det med til Esbjerg senere på måneden. Der er jo industri havn. Det et noget andet end lystfartøjer ..
Viking: OK, jeg ved ikke noget om hydraulik gevind og gættede unden gevind lære
De har en liter til 170 kroner og det kan vist hentes i Roskilde....
http://www.flightshop.dk/aeroshell-flui ... -4105.html
Det er så tæt på at det vist ikke en gang kan betale sig at vi køber sammen
Kim: ja landbrugs værksted er nok billigere ellers tager jeg det med til Esbjerg senere på måneden. Der er jo industri havn. Det et noget andet end lystfartøjer ..
Viking: OK, jeg ved ikke noget om hydraulik gevind og gættede unden gevind lære
Venlig hilsen,
Karsten
SKD medlem 222
Karsten
SKD medlem 222
- viking
- 100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
Indlæg
Anders, det er friske hyd. stempler der skal til:
http://www.saabcentral.com/techhelp/c90 ... istons.php
Dem skaffer du i USA direkte hos fabrikanten , som jeg har linket til tidl. Så er den fest slut...
http://www.saabcentral.com/techhelp/c90 ... istons.php
Dem skaffer du i USA direkte hos fabrikanten , som jeg har linket til tidl. Så er den fest slut...
Only young once, immature for ever.
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
- Edwins
- 100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
- Kontakt:
Indlæg
Hvis det knager og brager, nægter jeg konsekvent at beskylde hydcylindrene for det. Der må være nogle nylonbøsninger eller ting som er bortgnaskede, så metal kører mod metal.
Jeg føler med dig Asch. Min egen '92 raket er så tyst i kludemekanismus, at den kan bruges som demomodel i et showroom.
Jeg føler med dig Asch. Min egen '92 raket er så tyst i kludemekanismus, at den kan bruges som demomodel i et showroom.
En rigtig bil har langsliggende motor.
If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)
Med lem nr. 262
If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)
Med lem nr. 262
- Asch
- ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
Der var luft i slangerne og sikker for lidt olie i beholderen. I hvertfald fik jeg pumpet det gamle olie ud og skudt 0,75 liter Castrol Transmax Z ATF (T.Hansen kr. 127,-) i cylinderen. Efter et par ture med kalechen kørte alt i olie og - lydløst og dobbelt så hurtigt. Spøjst at der ikke skulle mere til
Et hurtigt snapshot af forholdene under bagsædet: Ris, ris, ris - fra den ene gang jeg lod mig overtale til en bryllupskørsel med naboens datter. herudover et par græske Drakmer, en svensk 10 øre og en dansk 10'er.
Anders Sch.
Et hurtigt snapshot af forholdene under bagsædet: Ris, ris, ris - fra den ene gang jeg lod mig overtale til en bryllupskørsel med naboens datter. herudover et par græske Drakmer, en svensk 10 øre og en dansk 10'er.
Anders Sch.
Saab 96 V4 1970
Saab 900 T16 Cab 1987
Saab 900 T16 Cab 1987
- Casper_Ankersen
- SAAB-MANIAC
- Kontakt:
Indlæg
Hej Karsten
Jeg har kigget i værksteds manualen og den nævner ikke noget max tryk, den nævner blot at MIN tryk når man åbner taget og lader pumpen kører til overtryks ventilen lukker trykket omkring der skal MIN trykket mindst være 25Bar (365PSI)
Jeg har kigget i værksteds manualen og den nævner ikke noget max tryk, den nævner blot at MIN tryk når man åbner taget og lader pumpen kører til overtryks ventilen lukker trykket omkring der skal MIN trykket mindst være 25Bar (365PSI)
Mvh Casper medlem no. 501
If it aint broken You havent tweaked it enough...
M90 900 Trionic 5.5 Limited Edition FAST on the straight. Corners like an Elk...
M87 900 T16 2 dørs lilly model
If it aint broken You havent tweaked it enough...
M90 900 Trionic 5.5 Limited Edition FAST on the straight. Corners like an Elk...
M87 900 T16 2 dørs lilly model
- viking
- 100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
Indlæg
Så fik vi (en Saab ven, brormand og jeg ) hevet stemplerne ud på en OG900 cab.
Den havde de klassiske knorrer lyde fra mekanismen..
Så edwins, nu kan du godt æde din gamle hat. Mht til "NÆGTER"
Ud med stemplerne og hele hyd-mekanismen. Nye stempler på, udluftning og ind med sytemet igen.
Når vi bevægede hatten med hyd stemplerne fjernet,, gik mekanisken helt lydløst.
Med de nye stempler monteret, går hatten som ny.
Dejligt og uden sære knorrer lyde.
Så ja: Cab knorrer lyde = defekte hyd stempler
Ps var det nemt at skifte delene. Ja og nej.
Ja, mht. At fjerne og monterer det komplette hyd system.
Bestemt nej mht. slange koblingerne. De gamle omløbere var revnede og en enkelt var knækket. Så de var ubrugelige igen.
Gode råd var dyre, meen "KHS var hesten på den hvide rytter eller "
10 min. kørsel til KHS og jeg kunne låne nogle omløbere, skæreringe og støttebøsningsrør.
PS skift omløbere mv. de er af mega sløj kvalitet
Vinkler er 1/8 NPT male. x 1/4" OD tube connector (inkl kompresring og bøsningsrør)
Det tager ca 1 liter olie at fylde cylinderne, slanger og pumpen, inkl udluftning...
Hvor lang tid tager processen, ja vi startede kl 16 og var færdige kl 22, tre mand, så det tager en del tid.. ( inkl. en kaffepause, kørsel for mig til og fra KHS, (1/2 time alt i alt),samt udskiftning af en siderudemotor"). Så kan godt forstå at det kostet meget hos en proff. Saab, da det er dyre stumper og tager meget tid.
Edwins skrev:Hvis det knager og brager, nægter jeg konsekvent at beskylde hydcylindrene for det. Der må være nogle nylonbøsninger eller ting som er bortgnaskede, så metal kører mod metal.
Jeg føler med dig Asch. Min egen '92 raket er så tyst i kludemekanismus, at den kan bruges som demomodel i et showroom.
Så fik vi (en Saab ven, brormand og jeg ) hevet stemplerne ud på en OG900 cab.
Den havde de klassiske knorrer lyde fra mekanismen..
Så edwins, nu kan du godt æde din gamle hat. Mht til "NÆGTER"
Ud med stemplerne og hele hyd-mekanismen. Nye stempler på, udluftning og ind med sytemet igen.
Når vi bevægede hatten med hyd stemplerne fjernet,, gik mekanisken helt lydløst.
Med de nye stempler monteret, går hatten som ny.
Dejligt og uden sære knorrer lyde.
Så ja: Cab knorrer lyde = defekte hyd stempler
Ps var det nemt at skifte delene. Ja og nej.
Ja, mht. At fjerne og monterer det komplette hyd system.
Bestemt nej mht. slange koblingerne. De gamle omløbere var revnede og en enkelt var knækket. Så de var ubrugelige igen.
Gode råd var dyre, meen "KHS var hesten på den hvide rytter eller "
10 min. kørsel til KHS og jeg kunne låne nogle omløbere, skæreringe og støttebøsningsrør.
PS skift omløbere mv. de er af mega sløj kvalitet
Vinkler er 1/8 NPT male. x 1/4" OD tube connector (inkl kompresring og bøsningsrør)
Det tager ca 1 liter olie at fylde cylinderne, slanger og pumpen, inkl udluftning...
Hvor lang tid tager processen, ja vi startede kl 16 og var færdige kl 22, tre mand, så det tager en del tid.. ( inkl. en kaffepause, kørsel for mig til og fra KHS, (1/2 time alt i alt),samt udskiftning af en siderudemotor"). Så kan godt forstå at det kostet meget hos en proff. Saab, da det er dyre stumper og tager meget tid.
- Edwins
- 100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
- Kontakt:
Indlæg
- Det var dog obskurt, men man skal lære hver dag.
Sidder der myremalmsstempler med læderpakninger i disse cylindre?
Sidder der myremalmsstempler med læderpakninger i disse cylindre?
En rigtig bil har langsliggende motor.
If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)
Med lem nr. 262
If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)
Med lem nr. 262
- viking
- 100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
Indlæg
Hmmm ja, de bliver åbenbart stive i pakningerne og stemplerne bliver hårde så de arbejder ujævnt..
Enig Edwin, det havde jeg heller ikke helt ventet...
De orginale cyl enheder er lavet af plastik med en plastik top.
Om så de har en liner af stål vides ikke...
Men ok, de har også holdt 25 år og bilen har levet i SV det meste af sit liv, hvilket betyder mange op/ned ture...
Enig Edwin, det havde jeg heller ikke helt ventet...
De orginale cyl enheder er lavet af plastik med en plastik top.
Om så de har en liner af stål vides ikke...
Men ok, de har også holdt 25 år og bilen har levet i SV det meste af sit liv, hvilket betyder mange op/ned ture...
Only young once, immature for ever.
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
- Edwins
- 100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
- Kontakt:
Indlæg
Efter at have haft en '92 OgCab siden '06, uden nogen problemer med kluden, og sådan som jeg bruger den, må problemer komme af ælde, ikke slid, på min gryde.
Ahh, den blir hentet ud af det saltsikre Cheyenne Mountain lige om lidt.. :sunglasses
Ahh, den blir hentet ud af det saltsikre Cheyenne Mountain lige om lidt.. :sunglasses
En rigtig bil har langsliggende motor.
If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)
Med lem nr. 262
If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)
Med lem nr. 262
- viking
- 100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
Indlæg
Min Cab står og luner sig i det varme værksted.
Der er ikke pillet ved hydraulikken kun skiftet olie for to år siden.
Der er ikke pillet ved hydraulikken kun skiftet olie for to år siden.
Only young once, immature for ever.
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"