Hej eksperter.
Det er i orden.
Kurt.
Oliespild på min OG900T Cab.
Redaktør: Bestyrelsen
- LarsJ
- SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
Oliespild på min OG900T Cab.
Det kan være noget topdæksel udluftning eller lignende der ikke virker korrekt, så der kommer overtryk i systemet.
- westphal
- ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
Oliespild på min OG900T Cab.
Hej Lars J.
Ventildæksel udluftningen er O.K. Det er undersøgt. Kompressionen er O.K. på alle cylindre.
M.v.h.
Kurt.
Tak for svaret.
Ventildæksel udluftningen er O.K. Det er undersøgt. Kompressionen er O.K. på alle cylindre.
M.v.h.
Kurt.
Tak for svaret.
Biler:
Saab 9-5 Estate 2004 automatik.
Saab 9-3 cabriolet 2001 185 HK automatik.
17 ´´ Speedbåd 75 HK Honda. Legetøj. solgt.
Saab 9-5 Estate 2004 automatik.
Saab 9-3 cabriolet 2001 185 HK automatik.
17 ´´ Speedbåd 75 HK Honda. Legetøj. solgt.
- svenT16
- SAAB-MANIAC
Indlæg
Oliespild på min OG900T Cab.
Har du tjekket om kontra ventilen virker ?
Evt ved at blæse med munden i den.
Evt ved at blæse med munden i den.
MVH. Sven T.
Bilhistorik. Nuværende 9-3 ss 08.
Porsche 911 - 74
Tidl.
99 årg 79
99 årg 81
Og900 aero. (006'eren) årg 87.
9K Aero fra 95
med-lem nr 115 skd..
Bilhistorik. Nuværende 9-3 ss 08.
Porsche 911 - 74
Tidl.
99 årg 79
99 årg 81
Og900 aero. (006'eren) årg 87.
9K Aero fra 95
med-lem nr 115 skd..
- Jensen
- Administrator
Indlæg
Oliespild på min OG900T Cab.
Jeg tror også bare at det er den lille envejsventil der er stået af. Den sidder i den tynde gummislange mellem indsugningsmanifold og ventildæksel. Slangen er muligvis pakket ind i en lidt tykkere skum slange for lyddæmpning.
MVH Mads
MVH Mads
Mads Jensen, medlemnr. 143
Daily driver: 9-5 Aero Turbo4 '11
Reserve: 99 Rally '71, 96 V4 '75, og900GL '83
Projekt sommerbil: OG9⁵ '99
Daily driver: 9-5 Aero Turbo4 '11
Reserve: 99 Rally '71, 96 V4 '75, og900GL '83
Projekt sommerbil: OG9⁵ '99
- westphal
- ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
Oliespild på min OG900T Cab.
Hej Mads.
Tak for svaret; men contra ventilen, der sidder i den tynde slange, der går fra ventildækslet til indsugningen er O.K.
Venlig hilsen.
Kurt.
Tak for svaret; men contra ventilen, der sidder i den tynde slange, der går fra ventildækslet til indsugningen er O.K.
Venlig hilsen.
Kurt.
Biler:
Saab 9-5 Estate 2004 automatik.
Saab 9-3 cabriolet 2001 185 HK automatik.
17 ´´ Speedbåd 75 HK Honda. Legetøj. solgt.
Saab 9-5 Estate 2004 automatik.
Saab 9-3 cabriolet 2001 185 HK automatik.
17 ´´ Speedbåd 75 HK Honda. Legetøj. solgt.
- Jensen
- Administrator
Indlæg
Oliespild på min OG900T Cab.
Hej igen Kurt
Ok ja du skrev også om dette problem sidse efterår, hvor du har undersøgt alt der der er nævnt her:
http://www.saabklubdanmark.dk/index.php ... ic&t=25087
Har du prøvet at undersøge det Søren foreslår?
Jeg kan næsten ikke forestille mig at det skulle skyldes underkompression...
Er du sikker på at det er motorolie og ikke automatgearkassen der "brækker sig"? Men så skulle det selvfølgelig ikke komme op ad påfyldningsrøret.
MVH Mads
Ok ja du skrev også om dette problem sidse efterår, hvor du har undersøgt alt der der er nævnt her:
http://www.saabklubdanmark.dk/index.php ... ic&t=25087
Har du prøvet at undersøge det Søren foreslår?
Jeg kan næsten ikke forestille mig at det skulle skyldes underkompression...
Er du sikker på at det er motorolie og ikke automatgearkassen der "brækker sig"? Men så skulle det selvfølgelig ikke komme op ad påfyldningsrøret.
MVH Mads
Mads Jensen, medlemnr. 143
Daily driver: 9-5 Aero Turbo4 '11
Reserve: 99 Rally '71, 96 V4 '75, og900GL '83
Projekt sommerbil: OG9⁵ '99
Daily driver: 9-5 Aero Turbo4 '11
Reserve: 99 Rally '71, 96 V4 '75, og900GL '83
Projekt sommerbil: OG9⁵ '99
- plankan
- SUPER EXTREME SAAB NET EXTREMIST
Indlæg
Oliespild på min OG900T Cab.
Ikke på nogen måde for at idiotforklare dig -
men du er sikker på at det kommer deroppe fra,ikke bare så det måske er kontakten til oljetryk....................
(den sidder jo også på den side)
men du er sikker på at det kommer deroppe fra,ikke bare så det måske er kontakten til oljetryk....................
(den sidder jo også på den side)
- westphal
- ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
Oliespild på min OG900T Cab.
Hej.
Jeg søgte videre, og jeg faldt over, at den gummipakning der sidder i dækslet til oliepåfyldningen var som glas. Den gik i mange stykker, da jeg prøvede at demont. den. Så nu har jeg lavet en ny gummipakning, så det bliver spændende om det virker.
Resultatet meddeles senere.
Venlig hilsen.
Kurt.
Jeg søgte videre, og jeg faldt over, at den gummipakning der sidder i dækslet til oliepåfyldningen var som glas. Den gik i mange stykker, da jeg prøvede at demont. den. Så nu har jeg lavet en ny gummipakning, så det bliver spændende om det virker.
Resultatet meddeles senere.
Venlig hilsen.
Kurt.
Biler:
Saab 9-5 Estate 2004 automatik.
Saab 9-3 cabriolet 2001 185 HK automatik.
17 ´´ Speedbåd 75 HK Honda. Legetøj. solgt.
Saab 9-5 Estate 2004 automatik.
Saab 9-3 cabriolet 2001 185 HK automatik.
17 ´´ Speedbåd 75 HK Honda. Legetøj. solgt.
- westphal
- ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
Oliespild på min OG900T Cab.
Hej.
Så har cabben kørt sine sommerture, og det har afhjulpet oliespildproblemet, efter jeg har skiftet den førnævnte pakning på oliepinden.
Tak for alle de gode råd, og nu er der skiftet olie, og den er kørt i vinterhi.
M.v.h.
Kurt.
Så har cabben kørt sine sommerture, og det har afhjulpet oliespildproblemet, efter jeg har skiftet den førnævnte pakning på oliepinden.
Tak for alle de gode råd, og nu er der skiftet olie, og den er kørt i vinterhi.
M.v.h.
Kurt.
Biler:
Saab 9-5 Estate 2004 automatik.
Saab 9-3 cabriolet 2001 185 HK automatik.
17 ´´ Speedbåd 75 HK Honda. Legetøj. solgt.
Saab 9-5 Estate 2004 automatik.
Saab 9-3 cabriolet 2001 185 HK automatik.
17 ´´ Speedbåd 75 HK Honda. Legetøj. solgt.
- viking
- 100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
Indlæg
Oliespild på min OG900T Cab.
Pas på /hold øje med olieslangerne fra oliefiltret (mellemstykket mellem motor og oliefilter) og ud til oliekøleren på T16 modellerne.
De går med tiden og kan springe.....
Det starter med at slangerne savler lidt og lige pludselig kan de springe og så er motoren på katastrofekurs !
Lige som aksel pakdåser bliver slappe med tiden og savler mere og mere....
Derfor hiver man motoren op hver 20-25 år og frisker den op med nye slager, pakninger, pakdåser, mv..
Ting ældes over så lang tid.....
De går med tiden og kan springe.....
Det starter med at slangerne savler lidt og lige pludselig kan de springe og så er motoren på katastrofekurs !
Lige som aksel pakdåser bliver slappe med tiden og savler mere og mere....
Derfor hiver man motoren op hver 20-25 år og frisker den op med nye slager, pakninger, pakdåser, mv..
Ting ældes over så lang tid.....
Only young once, immature for ever.
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"