Banner cycler

Fjedre til cab.

Her kan cabriolet ejere udveksle erfarringer.

Redaktør: Bestyrelsen

Jannek_uldal
ULTRA SAAB FREAK
Indlæg: 274
Tilmeldt: 28. jul 2005, 15:12

Fjedre til cab.

14. okt 2013, 20:18

Hej allesammen

Jeg kan ved søgning i classic forummet se at mange er godt tilfredse med "Lesjofors" fjedrene: www.partsforsaabs.com/product_info.php? ... ts_id=2922

Passer de også til en '92 Turbo cab. ? Den skal jo ikke køres som en Aero, men mere med blød hat :-)

Min ser således ud pt, hvilket altså er lidt "højrøvet". Hvad siger I?

Billede

Billede


SAAB 900T cab. '92 US model
SAAB 9-3 TTID Aero Griffin Estate Hirsch MY12 - SOLGT
Brugeravatar
Nicolai
SUPER EXTREME SAAB NET EXTREMIST
Indlæg: 2053
Tilmeldt: 23. mar 2004, 23:22

Fjedre til cab.

14. okt 2013, 20:33

Den ser da ualmindelig høj ud, specielt bagi?
Lesjofors fjedrene passer også på din cab, men forvent at den bliver en del hårdere. Da en cab er en blævrekasse i forvejen kan det nogen gange blive lidt for meget.
Jeg ville gå efter nogle nye originalfjedre, de er afstemt efter bilen.
9-3X TTID4 180HK 2011
9000 CSE 2.3T A50 Aut. 1997
900 Aero LPT 1993
Brugeravatar
Edwins
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
Kontakt:
Indlæg: 12248
Tilmeldt: 19. aug 2005, 08:27

14. okt 2013, 21:05

Enig med Nicolai.

Hjulene skal være centrerede i hjulkasserne for at give en harmonisk bil. Classic Cabben fik retteligt kritik for at være en blævrekasse. Noget som der blev gjort noget ved for dens efterfølger, Ng900 Cab.

Min '92 Cab har "kun" 141 HK. Det bliver der ikke gjort noget ved, da en Cab er totalt uegnet som racerbil. Med hårdere affjedring vil den blive endnu mere blævrende. :wink:
En rigtig bil har langsliggende motor.

If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)

Med lem nr. 262
Jannek_uldal
ULTRA SAAB FREAK
Indlæg: 274
Tilmeldt: 28. jul 2005, 15:12

14. okt 2013, 21:45

Takker for de super-hurtige svar!

Min gamle Org900 fra 89 uden turbo har et sæt fjedre fra en Aero i foran og de originale bagi. Kan de ikke bruges når den nu alligevel skal til ophuggeren?
SAAB 900T cab. '92 US model
SAAB 9-3 TTID Aero Griffin Estate Hirsch MY12 - SOLGT
Brugeravatar
Nicolai
SUPER EXTREME SAAB NET EXTREMIST
Indlæg: 2053
Tilmeldt: 23. mar 2004, 23:22

14. okt 2013, 21:56

Jo, de kan de sagtens. Så kan du jo prøve det af. Alle fjedre til og900 passer på alle årgange.
9-3X TTID4 180HK 2011
9000 CSE 2.3T A50 Aut. 1997
900 Aero LPT 1993
Brugeravatar
Deja-wuzzz
SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Indlæg: 1658
Tilmeldt: 12. aug 2007, 18:39

14. okt 2013, 21:56

Det lyder som en god ide, en aero er 1cm lavere bagtil og 2cm fortil ift en "amindelig" turbo.
Hvor meget lavere en turbo er ift en standart ved jeg ikke.

Din tank må være tom og reservehjulet pillet ud :?:
900i 1985
900 Aero 1988 - RIP
900 Aero 'swiss edition' 1989 - live4ever
9-3 T SE 2002
Jannek_uldal
ULTRA SAAB FREAK
Indlæg: 274
Tilmeldt: 28. jul 2005, 15:12

14. okt 2013, 22:14

Faktisk ikke. Reservehjulet er i og tanken er 3/4 fuld!

Jeg må have kigget efter hvad den foregående ejer har sat i - måske har han brugt den til off-road :-(
SAAB 900T cab. '92 US model
SAAB 9-3 TTID Aero Griffin Estate Hirsch MY12 - SOLGT
Jannek_uldal
ULTRA SAAB FREAK
Indlæg: 274
Tilmeldt: 28. jul 2005, 15:12

14. okt 2013, 23:11

...og apropos blævrende - jeg husker at min org900 fik monteret en tværstiver under motoren/mellem forhjulene.

er det en Aero-ting eller turbo ting som min cab allerede har? Hvis ikke giver det vel god mening at få den monteret på cab'en??
SAAB 900T cab. '92 US model
SAAB 9-3 TTID Aero Griffin Estate Hirsch MY12 - SOLGT

Tilbage til "Cabriolet Forum"