Banner cycler

OG900 CAB, hydraulik dele

Her kan cabriolet ejere udveksle erfarringer.

Redaktør: Bestyrelsen

Brugeravatar
viking
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
Indlæg: 13145
Tilmeldt: 2. mar 2005, 14:58

OG900 CAB, hydraulik dele

16. okt 2013, 20:23

Som de fleste nok ved så er den "bløde hat" på OG900 orginalt lavet af:
American sunroof company.

De findes endnu:
http://www.americansunroof.com/

Men bikser ikke længre med "blød hat"

Selve hydraulikken kommer dog fra en anden klide, nemlig:
Hydro-e-lectric

http://www.hydroe.com/

Der kan man stadig købe dele til olie kredsen af kabriolet udstyret.

Hydraulik stemplet koster 139 $/stk og passer lige på bilen
Hydraulik pumpen koster 229 $

http://www.hydroe.com/product_detail.ht ... tor%20Pump
Knirker og knager hatten når den ruller af og på, så er stemplerne døde. Fugt og tærring ødelægger stempelstangen og tætningerne.

Stempler er på back order og pumpen kan ikke længre skaffes hos www.thesaabsite.com, og det var det sidste sted de ellers kunne skaffes.


Brugeravatar
Edwins
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
Kontakt:
Indlæg: 12248
Tilmeldt: 19. aug 2005, 08:27

16. okt 2013, 20:33

Godt fundet, Viking. :D

I en anden tråd spørges om en pakdåse om en aksel. Er det så ikke Hydro-E-Lectric man skal spørge om P/N eller dimensioner på en sådan pakdåse?

Pumpen er jo her, til 230 af deres?

http://www.hydroe.com/product_detail.ht ... tor%20Pump :D
En rigtig bil har langsliggende motor.

If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)

Med lem nr. 262
Brugeravatar
viking
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
Indlæg: 13145
Tilmeldt: 2. mar 2005, 14:58

16. okt 2013, 20:39

KHS har købt hos dem og en cab ejer og jeg har købt nye stempler til et vinter projekt. Hans stempler er trætte og mine er halv gående. ( tætningerne er jo 25 år gamle og stive )
Stempel enderne gror fast, knirker og knækker til sidst :cry:

De nye stempler har kraftigere og bedre ender. MEN husk at holde dem velsmurte....sammen med alle de forskellige sakseled i cab-mekanismen...

Til de priser stumperne kan skaffe til i US er det muligt at renovere for menneske kr. ( De Saab priser jeg har set: Uha det var exotiske priser..... )

og vi skal jo holde de gamle stolte Saab cab i live.....
Brugeravatar
Edwins
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
Kontakt:
Indlæg: 12248
Tilmeldt: 19. aug 2005, 08:27

16. okt 2013, 20:50

Hmm, min raket er fra '92.

Jeg har intet gjort, udover at servicere reservoiret, da jeg købte bilen i '06. Der kommer en svag knurren fra pumpen under bagsædehynden, og så kører mekanismus, uden én eneste mislyd eller knagen nogen steder fra. Lige til en demo-bil, på en udstilling i Frankfurt.

Jeg skal nok holde snitterne væk. If it works, don't try to fix it.. :mrgreen:
En rigtig bil har langsliggende motor.

If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)

Med lem nr. 262
Brugeravatar
viking
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
Indlæg: 13145
Tilmeldt: 2. mar 2005, 14:58

16. okt 2013, 21:24

Nej men der er rigtig mange der har biks med mekanismen. Især biler fra Nord EU hvor fugtig vinter opbevaring æder delene..

Min Ital Saab cab virker også upåklageligt, men der var en chance for at skaffe delen særdeles rigtigt.... og jeg har kikket til stemplerne. De ser bestem ikke nye ud mere...
Only young once, immature for ever.
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
Brugeravatar
Edwins
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
Kontakt:
Indlæg: 12248
Tilmeldt: 19. aug 2005, 08:27

16. okt 2013, 21:47

Mit indtryk er at min bil har det rigtigt godt om vinteren, på Sydsjælland i en velventileret kold, men knastør lade, stående 15-20 cm. over jorden, på en betonrepos.

At andre har knas med deres, måske pga. vinterkørsel, er en anden sag. :wink: Bilens klud er oftest nede, self., men med tonneau covers på. Uden, ligner den l*rt.

Hvis de lover dårligt vejr, bliver den inde i garagen, og jeg tager en bil med hårdt tag. Selvfølgeligt kan den tåle en byge, men hvis de lover vandigt vejr hele dagen, bliver den inde. Jeg har i 35 år sloges med tærede SAABer, i mere eller mindre udpræget grad, men med Cabrioletten skal det f*nme være løgn.. :roll:
En rigtig bil har langsliggende motor.

If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)

Med lem nr. 262
Brugeravatar
viking
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
Indlæg: 13145
Tilmeldt: 2. mar 2005, 14:58

16. okt 2013, 22:04

En bil der står med RF over 40-50% er udsat for mulig korrision.

En kold stald har højt fugt niveau om du så hænger bilen under loftet i kæder.. der er ikke fugtspærre i gulvet og ingen affugtning...

Når temperaturen falder stiger fugt niveauet...

Biler må godt stå koldt, det skal bare være affugtet, evt. med en Munters adsorptionsaffugter. Eller i en vinter pose med silikagel dåse...

http://www.vehiclebags.com/
Brugeravatar
Edwins
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
Kontakt:
Indlæg: 12248
Tilmeldt: 19. aug 2005, 08:27

16. okt 2013, 22:31

Det er ikke tilladt at opbevare flyreservedele i lokaliteter med over 55% relativ luftfugtighed. Fugtigheden overvåges på skrivere, så myndighederne kan se at kravene overholdes.

Under 40% RF er ikke ønskelig, da gummidele o. lign. udtørrer.

Bilen er fin og tør under sin støvklud når jeg henter den. I de 7 år jeg har har haft den, har jeg ikke set noget korrosion udvikle sig. Ejheller mug eller andre indikationer på for høj RF. Vinteropbevaringen koster 300 dask/måned, og så længe det lader sig gøre, ryger den samme sted hen, hver vinter. :D
En rigtig bil har langsliggende motor.

If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)

Med lem nr. 262

Tilbage til "Cabriolet Forum"