Olien til OG900 cab. hydraulikken er specificeret til:
AeroShell 4 eller AeroShell 41.
Det er dog relativt svært at skaffe.....
Men en alm. mineralsk automateargear oile har næsten samme spec.
http://msdspds.castrol.com/bpglis/Fusio ... S933_0.pdf
Castrol olien er:
7,5 cSt. @ 100 °C
AeroShell er:
Viscosity 480 cSt. @ -40°C og 5,0 cSt. @ 100 °C
Gad vide om Castrol olien kan anvendes ?
Cab. hydraulik olie OG900 ?
Redaktør: Bestyrelsen
- viking
- 100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
Indlæg
Cab. hydraulik olie OG900 ?
Only young once, immature for ever.
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
- morfar
- SAAB NET NYBEGYNDER
Indlæg
Cab. hydraulik olie OG900 ?
Hej Viking.
Har netop fundet det her: http://www.transair.co.uk endda på tilbud, kan bestille noget mere hvis du også mangler, vi kan jo dele fragten så
Jeg kan jo så passende levere det hos dig, som et spedometerkabel engang fornemt blev den anden vej
Har netop fundet det her: http://www.transair.co.uk endda på tilbud, kan bestille noget mere hvis du også mangler, vi kan jo dele fragten så
Jeg kan jo så passende levere det hos dig, som et spedometerkabel engang fornemt blev den anden vej
- viking
- 100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
Indlæg
Cab. hydraulik olie OG900 ?
Se det var et tilbud jeg har meget svært ved at sige nej til.
Det ville være optimalt med 12x1 liter, så er der også hvis andre mangler...
Nå men, jeg vil gerne bestille 6 stk @ 1 liter. = ca. 47 £ Så er der til Lady DI, til en Saab ven som også mangler og lidt på lager hvis en løber tør .
Det er jo ikke verdens nemmeste olie at skaffe...
PS. Ja det var en god tur ud med kablet, til Danmarks mest kendte postnummer , det er jo også kun 15 min. fra arbejde....
Send en pm. med kontonummer, så ordnes det nemt...
Det ville være optimalt med 12x1 liter, så er der også hvis andre mangler...
Nå men, jeg vil gerne bestille 6 stk @ 1 liter. = ca. 47 £ Så er der til Lady DI, til en Saab ven som også mangler og lidt på lager hvis en løber tør .
Det er jo ikke verdens nemmeste olie at skaffe...
PS. Ja det var en god tur ud med kablet, til Danmarks mest kendte postnummer , det er jo også kun 15 min. fra arbejde....
Send en pm. med kontonummer, så ordnes det nemt...
Only young once, immature for ever.
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
- viking
- 100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
Indlæg
Ja de har mange fine ting:
http://www.transair.co.uk/sp+Aircraft-M ... -Model+351
Og
http://www.transair.co.uk/sp+Ray-Ban-Su ... -Lens+8212
Men deres olie er til den helt rigtige pris.
PS der skal en hel del olie til når man skifter hyd.cyl. på OG 900. og det spiser også en del når der udluftes.
Det er faktisk ret omstændige og kræver at hele hydraulik systemet demonteres og luftes ud på filebænken.
Det med at skifte olie på tanken in situ, er rimeligt nytteløst.
Da olien strømmer fra cylinder til cylinder under kørsel med pumpen, så det er kun den overskydende olie der ender i beholderen...
http://www.transair.co.uk/sp+Aircraft-M ... -Model+351
Og
http://www.transair.co.uk/sp+Ray-Ban-Su ... -Lens+8212
Men deres olie er til den helt rigtige pris.
PS der skal en hel del olie til når man skifter hyd.cyl. på OG 900. og det spiser også en del når der udluftes.
Det er faktisk ret omstændige og kræver at hele hydraulik systemet demonteres og luftes ud på filebænken.
Det med at skifte olie på tanken in situ, er rimeligt nytteløst.
Da olien strømmer fra cylinder til cylinder under kørsel med pumpen, så det er kun den overskydende olie der ender i beholderen...
Only young once, immature for ever.
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
- morfar
- SAAB NET NYBEGYNDER
Indlæg
Jeg havde tænkt mig den 5l. dunk, tænker der ikke er forskel? eller er det nemmere at håndtere i 1l. bøtter?.
Og øv, huskede netop at have læst et indlæg tidligere om at "flushe" via beholderen... husker dog ikke hvor meget der skal bruges.
Den kører jo stadig perfekt, og uden lyde, (Erik, du kan godt se frem til en sæson to af arvingerne ) men mere tænkt som forebyggende
Og øv, huskede netop at have læst et indlæg tidligere om at "flushe" via beholderen... husker dog ikke hvor meget der skal bruges.
Den kører jo stadig perfekt, og uden lyde, (Erik, du kan godt se frem til en sæson to af arvingerne ) men mere tænkt som forebyggende
- morfar
- SAAB NET NYBEGYNDER
Indlæg
Jo bestemt stadig glad for den, kom hjem fra Italien i torsdags.... 4500 problemfrie km. bl.a igennem Umbriens vinproducenter, egentlig kun bagagerummet størrelse jeg kan klage lidt over men højden lige under kalechegaragen (eller hvad man nu skal kalde den) passer perfekt med en kasse vin!
Har dog et spørgsmål, efter 200 km. motorvejskørsel havde den det med at gå så lavt i tomgang at olielampen lyste, skulle bare slukke motoren og starte den umiddelbart efter, så kørte den igen omkring de 900 omdr., indtil der igen havde været kørt en længere distance på motorvejen.
Tænkte første tomgangsregulatoren, men den kører ret stabilt både ved den lave og den normale tomgang... så skal jeg måske bare starte med at tjekke spjældkontakten? eller har nogen andre ideer?
Har dog et spørgsmål, efter 200 km. motorvejskørsel havde den det med at gå så lavt i tomgang at olielampen lyste, skulle bare slukke motoren og starte den umiddelbart efter, så kørte den igen omkring de 900 omdr., indtil der igen havde været kørt en længere distance på motorvejen.
Tænkte første tomgangsregulatoren, men den kører ret stabilt både ved den lave og den normale tomgang... så skal jeg måske bare starte med at tjekke spjældkontakten? eller har nogen andre ideer?
- viking
- 100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
Indlæg
Når du har købt den flotte Cab.. Det var noget af en lang tur...
Det har været godt for motoren, at få den gennemsmurt og renset igennem.
Vil nok anbefale et olieskift, da en så lang tur vil løsne lidt koks hist og pist...
Det har været godt for motoren, at få den gennemsmurt og renset igennem.
Vil nok anbefale et olieskift, da en så lang tur vil løsne lidt koks hist og pist...
Only young once, immature for ever.
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
- morfar
- SAAB NET NYBEGYNDER
Indlæg
Ja fin det er den , og poleret op inden afgang til Italien samt frisk olie, som bliver skiftet igen senere på ugen.
Så nu mangler jeg bare at hygge lidt omkring kaleche olie og forsøge mig med det renovo sæt Erik leverede med, samt lidt læderpleje af sæderne .... så kan sommeren fortsat nydes..
Turen derned og rundt, blev delt op i flere kortere dele, hjemturen var i et stræk, men den kører perfekt og komfortabelt!
Har købt et aircondition pakningskit, så den kan køre med den nye type kølemiddel, kommer nok ikke til at blive tændt ret meget, men når nu den har det .... Erik du nævnte at der var monteret noget om (kan se sikringen til kompressoren er pillet ud, og at blæseren stadig starter) men mener at mindes du sagde det ikke bare var sikringen der skulle i igen?
Så nu mangler jeg bare at hygge lidt omkring kaleche olie og forsøge mig med det renovo sæt Erik leverede med, samt lidt læderpleje af sæderne .... så kan sommeren fortsat nydes..
Turen derned og rundt, blev delt op i flere kortere dele, hjemturen var i et stræk, men den kører perfekt og komfortabelt!
Har købt et aircondition pakningskit, så den kan køre med den nye type kølemiddel, kommer nok ikke til at blive tændt ret meget, men når nu den har det .... Erik du nævnte at der var monteret noget om (kan se sikringen til kompressoren er pillet ud, og at blæseren stadig starter) men mener at mindes du sagde det ikke bare var sikringen der skulle i igen?
- dragedems
- CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!
Indlæg
@Jannik: Jeg har lavet 2 modifikationer på aircon-anlægget, da det er løbet tør for kølemiddel for mange år siden. Og du skal måske regne med en ny kompressor, da den stort set aldrig har kørt, så den har måske "sat sig"..
1) Som du rigtigt har bemærket er sikringen taget ud til kompressoren. Overvejede at klippe remmen til komp. også, men godt for dig, så fik jeg det ikke gjort.
2) Jeg har sat en strømlus over en dims ude i højre forskærm nede bag ved forlygten. (husker ikke hvad dimsen hedder, måske trykregulator?) således at den ekstra køler-ventilator ude foran starter når man trykker på aircon-knappen i instrumentbordet. Du har sikkert bemærket at der er to blæsere ved køleren. Men det er oprindeligt kun den ene der starter ved høj kølevandstemperatur, mens den anden bruges til aircondrift. Jeg synes det var/er en god feature, at man manuelt kan få ekstra køling på vandet, når man f. eks. holder i kø i varmt vejr, bjergkørsel, kører med campingvogn eller når man som du er en tur i de varme lande !
Håber du finder ud af det.... ellers er der jo slettet grundet GDPR.......
1) Som du rigtigt har bemærket er sikringen taget ud til kompressoren. Overvejede at klippe remmen til komp. også, men godt for dig, så fik jeg det ikke gjort.
2) Jeg har sat en strømlus over en dims ude i højre forskærm nede bag ved forlygten. (husker ikke hvad dimsen hedder, måske trykregulator?) således at den ekstra køler-ventilator ude foran starter når man trykker på aircon-knappen i instrumentbordet. Du har sikkert bemærket at der er to blæsere ved køleren. Men det er oprindeligt kun den ene der starter ved høj kølevandstemperatur, mens den anden bruges til aircondrift. Jeg synes det var/er en god feature, at man manuelt kan få ekstra køling på vandet, når man f. eks. holder i kø i varmt vejr, bjergkørsel, kører med campingvogn eller når man som du er en tur i de varme lande !
Håber du finder ud af det.... ellers er der jo slettet grundet GDPR.......
SAAB 9000 CSi 1997
Fruens: Fiat Panda Ciao 1,2 årg. 2011
Fruens: Fiat Panda Ciao 1,2 årg. 2011