Jeg har en udfordring med betjening af stoftaget på min 900 Cabrio. Når jeg skal rulle taget ned, må jeg holde kontakten nede i adskillige sekunder, før taget begynder at rulle ned - nogen gange hjælper det at trykke knappen ned flere gange i træk, men andre gange kan det tage om imod et halvt minut før hydraulikken/motoren til taget går i gang. At lukke taget plejer ikke at være et problem.
Jeg har set, at man kan købe en ny kontakt på saabparts men vil høre, om der er nogle af jer gode Saab-mennesker, som har erfaringer med, om problemet ligger et andet sted, inden jeg fyrer godt 750 kroner af på en ny "hood control".
vh. Martin
Saab 900S Cabrio 1992 - betjening af kaleche
Redaktør: Bestyrelsen
- Edwins
- 100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
- Kontakt:
Indlæg
Kedelig kontakt. Prøv lidt kontakt rens.
Troubleshooting er ikke at gribe efter røvlæderet. Jeg har samme bil, samme årgang.
Troubleshooting er ikke at gribe efter røvlæderet. Jeg har samme bil, samme årgang.
En rigtig bil har langsliggende motor.
If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)
Med lem nr. 262
If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)
Med lem nr. 262
- hf-eco-power
- SAAB-MANIAC
Indlæg
Kontakten skal skilles ad, renses, pudses, evt. udskiftning af kontaktstykker og plastben på undersiden af dens top (med pilene). Derefter indsmøres i elektronikfedt for at minimere/undgå afbrændte kontaktflader og sikre stabil drift fremover.
Kontaktrens er som at lade vandet i bukserne. Der skal gribes helt ind i materien.
Det KAN vise sig, at den er meget syg indvendigt. Jeg har adskilt og repareret et utal af alskens SAAB-kontakter gennem tiderne. Hvis ikke, du har mod på opgaven, så send den til undertegnede. Jeg har masser af småstumper liggende til en sådan opgave
/Henrik
Kontaktrens er som at lade vandet i bukserne. Der skal gribes helt ind i materien.
Det KAN vise sig, at den er meget syg indvendigt. Jeg har adskilt og repareret et utal af alskens SAAB-kontakter gennem tiderne. Hvis ikke, du har mod på opgaven, så send den til undertegnede. Jeg har masser af småstumper liggende til en sådan opgave
/Henrik
- hf-eco-power
- SAAB-MANIAC
Indlæg
EDIT! Jeg ser nu, din bil er en M92. Dermed må den jo have kontakten placeret i selvsamme panel med dem til ruderne (4 stk. minus ON/OFF)? Dermed er der jo selvsagt ingen pil-markering på toppen af den, men til gengæld teksten "ROOF", hvis jeg husker rigtigt. Ligesom på en 9000.
Dette ændrer dog ikke ved, at kontakten/panelet kunne trænge til en omgang iflg. ovennævnte
/Henrik
Dette ændrer dog ikke ved, at kontakten/panelet kunne trænge til en omgang iflg. ovennævnte
/Henrik
- viking
- 100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
Indlæg
Mener bestemt der sidder to relæer under bagsædet til højre ( dvs. i bilens venstre side)det giver "kraft" til hydraulikpumpen.
Har MY 94 cab hatte kontakten mellem sæderne ??
Det har MY 90,91,92 og 93 samr 94 CE mf.
Jeg har aldrig set andet, men ok de lavede sære ting lige før modelskiftet.
Men adskildelse og rensning af kontakten er nok første job.
Har MY 94 cab hatte kontakten mellem sæderne ??
Det har MY 90,91,92 og 93 samr 94 CE mf.
Jeg har aldrig set andet, men ok de lavede sære ting lige før modelskiftet.
Men adskildelse og rensning af kontakten er nok første job.
Only young once, immature for ever.
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"