Hej alle.
Vores 9K 2,3 CSE '95 synger efterhånden på sidste vers, da alle skærme er ved at være rustet væk og der er en del andre småting med den. Derfor kigger jeg på noget nyt og e rblevet enig med fruen om, at vi gerne vil have en OG900 igen. De er ekstremt svære at finde i Danmark og da vi bor i Købehavn, er vi begyndt at kigge i Sverige. Der fandt jeg over disse to, men kan ikke helt gennemskue forskellen, især da der ikke nævnes motor på den ene af dem. Jeg er ikke nogen stor tekniker, men for mig ser de begge pæne ud, især set i lyset af prisen, har I nogen kommentarer til dem, både den generelle tilstand, de to biler overfor hinanden og modellerne og årgangen generelt?
https://www.blocket.se/kronoberg/Saab_9 ... =23_11&w=2
https://www.blocket.se/kronoberg/Saab_9 ... =23_11&w=2
Mvh Jakob
Hjælp OG900 indkøb
- Jensen
- Administrator
Indlæg
Hjælp
Hej Jakob
Jeg fiksede lige dit nederste link.
Jeg tror at det er samme motor i begge biler. Jeg mener aldrig at en 16v 900i blev solgt uden katalysator så de må begge have omkring 128hk (ydelse varierer lidt efter marked)
Den grå har blanke lister hvilket plejer at betyde at der ikke er tonede ruder. Derudover mangler den også front og hækspoiler hvilket tyder på et lidt lavere udstyrsniveau. Også sæderne er af den gamle version hvor den røde har 9K sæder.
Det er nok smag og behag hvad man helst vil have. Jeg ville nok bare vælge den der kørte bedst hvis jeg skulle over for at prøve.
MVH Mads
Jeg fiksede lige dit nederste link.
Jeg tror at det er samme motor i begge biler. Jeg mener aldrig at en 16v 900i blev solgt uden katalysator så de må begge have omkring 128hk (ydelse varierer lidt efter marked)
Den grå har blanke lister hvilket plejer at betyde at der ikke er tonede ruder. Derudover mangler den også front og hækspoiler hvilket tyder på et lidt lavere udstyrsniveau. Også sæderne er af den gamle version hvor den røde har 9K sæder.
Det er nok smag og behag hvad man helst vil have. Jeg ville nok bare vælge den der kørte bedst hvis jeg skulle over for at prøve.
MVH Mads
Mads Jensen, medlemnr. 143
Daily driver: 9-5 Aero Turbo4 '11
Reserve: 99 Rally '71, 96 V4 '75, og900GL '83
Projekt sommerbil: OG9⁵ '99
Daily driver: 9-5 Aero Turbo4 '11
Reserve: 99 Rally '71, 96 V4 '75, og900GL '83
Projekt sommerbil: OG9⁵ '99
- LarsJ
- SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
- Jakeman
- SAAB FREAK
Indlæg
Tak for hjælpen so far. Det lyder som om, der næppe er den store forskel på de to biler, så det kommer mest an på følelse, køreegenskab og forelskelse. Jeg har spurgt efter lidt mere info omkring rust (himlerne skulle være pæne i begge), men hvad siger I generelt til priserne, er de OK? En hurtig beregning på skat.dk siger omkring 9000 DKK i afgift, hvorved vi ender på næsten 30.000 DKK inkl. lidt udgifter til at hente den, det er alligevel en slat penge for en 27 år gammel bil.
Mvh
Jakob
Mvh
Jakob
- Nicolai
- SUPER EXTREME SAAB NET EXTREMIST
Indlæg
Hej
Jeg ville klart gå efter den røde, den har spoiler og bedre sæder end den grå. Og så har den ikke mindst verdens bedste rat, det treegrede turbo-rat. Og så ser den bare mere "frisk" ud
Priserne er OK for så pæne eksemplarer, for de stiger i pris i de her år. For et år siden gav jeg 38.000kr for min 900S Aero 1993, skal jeg sælge den idag vil jeg tro den kan indbringe mellem 70-75kkr.
Skulle du overveje noget andet end de to, så gå efter en så sen årgang som muligt. Jo nyere jo bedre. Og så selvfølgelig gerne en turbo eller allerhelst en Aero, men de er efterhånden umulige at komme i nærheden af, og folk holder på dem.
Jeg synes i øvrigt ikke en velholdt og900 er særlig omsorgskrævende, men det er ganske rigtigt en stor fordel at man kan skrue selv.
Men kender du en god Saab-mekaniker bliver det aldrig noget problem at holde de gamle slæder kørende.
Jeg ville klart gå efter den røde, den har spoiler og bedre sæder end den grå. Og så har den ikke mindst verdens bedste rat, det treegrede turbo-rat. Og så ser den bare mere "frisk" ud
Priserne er OK for så pæne eksemplarer, for de stiger i pris i de her år. For et år siden gav jeg 38.000kr for min 900S Aero 1993, skal jeg sælge den idag vil jeg tro den kan indbringe mellem 70-75kkr.
Skulle du overveje noget andet end de to, så gå efter en så sen årgang som muligt. Jo nyere jo bedre. Og så selvfølgelig gerne en turbo eller allerhelst en Aero, men de er efterhånden umulige at komme i nærheden af, og folk holder på dem.
Jeg synes i øvrigt ikke en velholdt og900 er særlig omsorgskrævende, men det er ganske rigtigt en stor fordel at man kan skrue selv.
Men kender du en god Saab-mekaniker bliver det aldrig noget problem at holde de gamle slæder kørende.
9-3X TTID4 180HK 2011
9000 CSE 2.3T A50 Aut. 1997
900 Aero LPT 1993
9000 CSE 2.3T A50 Aut. 1997
900 Aero LPT 1993
- kobbernagel
- EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
Hvad med den 900NG der er sat til salg herinde? Den ser da fantastisk ud? Hvis det da ikke SKAL være en OG.
http://www.saabklubdanmark.dk/index.php ... 974#247974
Hvis den da ikke er solgt?
http://www.saabklubdanmark.dk/index.php ... 974#247974
Hvis den da ikke er solgt?
Saab 9-5 2.0T Hirch 2008 - solgt
Skoda Citigo 2014
Opel Grandland X 2020
Skoda Citigo 2014
Opel Grandland X 2020
- Jakeman
- SAAB FREAK
Indlæg
Den gamle OG 900 blev kun stjålet en gang på 2 år, så helt slemt er det da ikke
Nu har vi købt plads i en P-kælder, så jeg forventer ikke det er noget stort problem.
Og ja, det skal være en OG900 kontra en NG900 i hvert fald, jeg er ikke nogen stor fan af designet af NG900.
Jakob
Nu har vi købt plads i en P-kælder, så jeg forventer ikke det er noget stort problem.
Og ja, det skal være en OG900 kontra en NG900 i hvert fald, jeg er ikke nogen stor fan af designet af NG900.
Jakob
- Jakeman
- SAAB FREAK
Indlæg
Den gamle OG 900 blev kun stjålet en gang på 2 år, så helt slemt er det da ikke
Nu har vi købt plads i en P-kælder, så jeg forventer ikke det er noget stort problem.
Og ja, det skal være en OG900 kontra en NG900 i hvert fald, jeg er ikke nogen stor fan af designet af NG900.
Jakob
Nu har vi købt plads i en P-kælder, så jeg forventer ikke det er noget stort problem.
Og ja, det skal være en OG900 kontra en NG900 i hvert fald, jeg er ikke nogen stor fan af designet af NG900.
Jakob
- Speedy
- CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!
- Kontakt:
Indlæg
Skynd dig at få monteret startspærre i din og900....så er den del fikset...Det koster et par tusind men det er peanuts mod de problemer man får ud af et tyveri
Anders Thorning Andersen @ Saabster.dk
Saab 96V4 '67 SilverSand
Saabo Campingvogn #238 fra '66
Volvo V60 as daily driver,shhhhh......
http://www.bilgalleri.dk/galleri/15157-saab_96v4
http://www.saabster.dk
Saab 96V4 '67 SilverSand
Saabo Campingvogn #238 fra '66
Volvo V60 as daily driver,shhhhh......
http://www.bilgalleri.dk/galleri/15157-saab_96v4
http://www.saabster.dk
- Jakeman
- SAAB FREAK
Indlæg
Alternativ 9-5
Hvad synes I om dette tilbud?
http://www.dba.dk/saab-9-5-23-turbo-4-d ... 026184445/
Er der noget man skal være særligt opmærksom på, ved denne model? Den overvejes som et alternativ til en 900, da jeg opdagede hvor stor forskel der er, når man først har vænnet sig til luksusudgaven i en 9000, jeg er dog stadig meget tiltrukket af en 900, der bare føles mere direkte og dejlig, men fruen har jo også noget at skulle have sagt, især da det er hende, der bruger bilen til daglig.
Mvh
Jakob
http://www.dba.dk/saab-9-5-23-turbo-4-d ... 026184445/
Er der noget man skal være særligt opmærksom på, ved denne model? Den overvejes som et alternativ til en 900, da jeg opdagede hvor stor forskel der er, når man først har vænnet sig til luksusudgaven i en 9000, jeg er dog stadig meget tiltrukket af en 900, der bare føles mere direkte og dejlig, men fruen har jo også noget at skulle have sagt, især da det er hende, der bruger bilen til daglig.
Mvh
Jakob
- viking
- 100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
Indlæg
Alternativ 9-5
En OG900 er en super kult bil , især i T16 Aero
Har selv to stk.. T16. En med hårdt tag en med blødt tag.
Dejlige biler og bruger dem hver uge lige pt.
Meen det er ikke en bil jeg orket året rundt.
De er tunge at bakse rundt, med en bagklap af bly i CC udgaven og en tung kobling samt træg gearkasse.
Desuden lider de hårdt af vinterkørsel.
Mht. reservedele er de begyndt at blive meget vanskelige.
Fint til libhaver kørsel. Nye biler er bare så meget nemmere og økonomiske i brug...
Skal det være de helt sen OG900 ?
Nej, for de har:
ABS ( et meget sært system i OG900 )
Kat: en prop i udstødningen der giver større forbrug og færre heste
Air con: R12 anlæg er sløjt bygget og konstant utætte
Air bag: gamle air bags er drilske.
Lukas benz udstyr: ikke det bedste i verden.
Godt udstyr i nye biler. Men ikke sagen i 30 år gamle biler
desuden er motorrummet i de sene så proppet med det nye udstyr at man ikke kan komme til at ordne mekanikken
Det mest positive ved en sen900 er bedre gearkasse end de tidlige...
Sikkerheden er ikke i verdensklasse.
Der er en ting der kan dræbe en OG900:
Defekt eller træt gearkasse.
Motor skal ud, gear og. Motor adskildes, en ny kasse findes og renoveres.
Så skal det hele boltes sammen og samles igen.
20-30 kkr biliver ikke gamle i den forbindelse....
Hvis tandstangen begynder at blive trætte og det bliver de, så er det en 10kkr opgave af få en frik i..
Så væ lidt forsigtig med valg af OG900. De er meget gamle nu.
Har selv to stk.. T16. En med hårdt tag en med blødt tag.
Dejlige biler og bruger dem hver uge lige pt.
Meen det er ikke en bil jeg orket året rundt.
De er tunge at bakse rundt, med en bagklap af bly i CC udgaven og en tung kobling samt træg gearkasse.
Desuden lider de hårdt af vinterkørsel.
Mht. reservedele er de begyndt at blive meget vanskelige.
Fint til libhaver kørsel. Nye biler er bare så meget nemmere og økonomiske i brug...
Skal det være de helt sen OG900 ?
Nej, for de har:
ABS ( et meget sært system i OG900 )
Kat: en prop i udstødningen der giver større forbrug og færre heste
Air con: R12 anlæg er sløjt bygget og konstant utætte
Air bag: gamle air bags er drilske.
Lukas benz udstyr: ikke det bedste i verden.
Godt udstyr i nye biler. Men ikke sagen i 30 år gamle biler
desuden er motorrummet i de sene så proppet med det nye udstyr at man ikke kan komme til at ordne mekanikken
Det mest positive ved en sen900 er bedre gearkasse end de tidlige...
Sikkerheden er ikke i verdensklasse.
Der er en ting der kan dræbe en OG900:
Defekt eller træt gearkasse.
Motor skal ud, gear og. Motor adskildes, en ny kasse findes og renoveres.
Så skal det hele boltes sammen og samles igen.
20-30 kkr biliver ikke gamle i den forbindelse....
Hvis tandstangen begynder at blive trætte og det bliver de, så er det en 10kkr opgave af få en frik i..
Så væ lidt forsigtig med valg af OG900. De er meget gamle nu.
Only young once, immature for ever.
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
- Carlsson
- SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
Jeg ville da lige smutte over sundet og hente denne:
http://www.blocket.se/blekinge/Saab_900 ... =23_14&w=3
http://www.blocket.se/blekinge/Saab_900 ... =23_14&w=3
9000 CSE 1997 2.0T A50 med morfargear og ex-rust.
En limousine med muller.
En limousine med muller.