Banner cycler

SAAB 9-3 2,8 TS AERO - 2005

Ser du noget interessant til salg på nettet så skal det ind her. Indlæg slettes automatisk efter 1 måned!!
4Roger
SUPER SAAB FREAK
Indlæg: 170
Tilmeldt: 17. okt 2016, 01:12

SAAB 9-3 2,8 TS AERO - 2005

30. nov 2016, 22:18



Brugeravatar
KristianKrage
SAAB FREAK
Indlæg: 63
Tilmeldt: 14. apr 2014, 00:32

SAAB 9-3 2,8 TS AERO - 2005

1. dec 2016, 14:23

Den har været til salg i et godt stykke tid nu, tror faktisk den stod i 80kkr, så de har nok sat den ned for noget tid siden.
En god forhandler vil måske kunne få dem endnu længere ned nu hvor den har stået så lang tid :)
4Roger
SUPER SAAB FREAK
Indlæg: 170
Tilmeldt: 17. okt 2016, 01:12

SAAB 9-3 2,8 TS AERO - 2005

1. dec 2016, 14:36

Så er de nok modtagelige for et "Godt Bud"
westphal
ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg: 582
Tilmeldt: 18. jan 2004, 13:36

Saab 9-32,8 TS Aero - 2005.

4. dec 2016, 12:47

Hej.
Det er jo en Saab med en Opel motor. Den må ikke koste mere end 60.000 kr.
M.v.h.
Kurt. 8)
Biler:
Saab 9-5 Estate 2004 automatik.
Saab 9-3 cabriolet 2001 185 HK automatik.
17 ´´ Speedbåd 75 HK Honda. Legetøj. solgt. :(
Brugeravatar
BrittOgLars
EXTREME SAAB FREAK
Indlæg: 416
Tilmeldt: 22. jul 2007, 18:42

17. dec 2016, 10:41

Der står ikke mere Opel på den motor end der står Triumph på en saab motor!
Medlem nummer 785
Sekretær i SAABklubDanmark
Lars@saabklubdanmark.dk
40841988
Saab 9000 2,3 1997
Saab 9-3 Cabriolet 2001
Saab 9-3 2.0T 2009 Sport Sedan 361Hk,486Nm, lææææækker bil:)
testarossa
SAAB NET NYBEGYNDER
Indlæg: 42
Tilmeldt: 13. mar 2008, 10:02

21. dec 2016, 09:28

Hej

BrittOgLars skrev

Der står ikke mere Opel på den motor end der står Triumph på en saab motor!



Som jeg husker det kom SAAB med en Triumph motor i 69 på 1709 cc som i 70-71 blev boret op til en 1854 cc, der var dog ingen af disse motorer der kunne holde.
Derefter ændrer man motorerne til 2 liters, det ydre design minder stadig meget om Triumph, men næsten alt er ændret til det bedre,
Man bliver så ved med at forfine motorerne frem til 94 hvor gm kommer ind i billedet, men det er så først i 98 det går helt galt med ændringerne fra gm, men det er så en helt anden historie.



Med hensyn til den 2,8 v6 fra GM så var den oprindelig en 3,0 L ( set med mine øjne et ikke alt for godt design ) designet har man så ikke ændret på men boringen blev ændret til 2,8 mig bekendt for at få den til at holde.


Så min konklution på det er at SAAB har taget en Triumph motor bygget den fuldstændig om, hvorimod man har lavet nogle ændringer på GM motoren for at få den til at holde, jeg ved så ikke om disse ændringer er noget værd når man tænker på det er gjort under ledelse af GM.
Brugeravatar
viking
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
Indlæg: 13144
Tilmeldt: 2. mar 2005, 14:58

21. dec 2016, 10:52

Der har ikke været mange historier og 2,8 motor harveri, nærmest tværdig imod.

Den er meget mere stabil en B205/B2035 MY frem til 2004..

Så en ringe GM motor er det ikke.......

Den er derimod rigtig GM sulten....

Så den dør ikke af slid. Den drikker sig ihjel.
Only young once, immature for ever.
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
Brugeravatar
hf-eco-power
SAAB-MANIAC
Indlæg: 4503
Tilmeldt: 8. aug 2005, 23:31

21. dec 2016, 13:44

viking skrev:Der har ikke været mange historier og 2,8 motor harveri, nærmest tværdig imod.

Den er meget mere stabil en B205/B2035 MY frem til 2004..

Så en ringe GM motor er det ikke.......

Den er derimod rigtig GM sulten....

Så den dør ikke af slid. Den drikker sig ihjel.
ALLE B205/235 er brystsvage...ALLE!!! Glem alt om det der "fra 2004 er alle problemer løst". Det eneste man har gjort, er fortfarende at brandslukke og komme med lappeløsninger på en i bund og grund svag konstruktion. Ærgeligt og skamfuldt at indrømme...men desværre sandt!

Al denne snak om at "udveksle" motorer blandt forskellige producenter, har jeg ikke så mange kommentarer til. Ud over, at det er og har været et velkendt fænomen i mange herrens år...worldwide! Helt tilbage til halvfjerserne, som jeg selv kan huske det. Jeg giver ikke en pind for det selv, men holder mig blot til min egen indgangsvinkel:

"Holder det, eller holder det ikke?"

2,8 V6´eren siges at være et forfinet og moderniseret produkt fra Austalske Holden. Så på den måde ser vi igen, at tingene filtres ind i hinanden, da den meget langt ude godt kan betegnes som et GM-produkt. Big deal. Duer den eller duer den ikke?

Kendsgerningen er, at den går silkeblødt og lækkert og er i sin natur meget afdæmpet i sin optræden, selvom specs fortæller noget andet. Nørj...turbo på en V6 2,8! Jo, jo, men den er såmænd meget civiliseret trods det. Ladetrykket kommer ikke over 0,5 bar her. Faktisk findes denne i en særligt neddroslet version på 230 HK i en non-Aero-indpakning! Er I bevidste om det?

Men ak, som i så mange andre tilfælde, oplever ejerne af disse prægtige køretøjer også motorhavari. Man ser flere, der har fået skiftet maskine under 100.000 km. Bare kig efter. Hvad skyldes det? Aner det ikke, men jeg ved blot, at nogle varianter/årgange har nogle...ja, svage punkter. Som alle andre.

At den skulle være tørstig? Hmm...ja og nej. I forhold til hvad? Bilen er MEGET tung i sig selv. Husk på det. Jeg ved dog selv så meget, at tager man aut. udgaven og kører den entet hårdt eller som en "taxa", taler vi om MIN. en liter valle til 9 km´s kørsel. Tager man en manuel én af slagsen og kører en længere strækning, er 12 på en liter aldeles intet problem. Det er faktisk mindst lige så flotte tal som for en trimmet, 4-cylindret 9000 på beskedne 2 liter! Og så vejer 9-3´eren + 300 kg. mere. Regn med det...og tænk over det :idea: :o

Slutteligt vil jeg lige minde panelet om, at helt tilbage i 93/94, hvor SAAB sandeligt tilbød V6-benzinere på hhv. 2,5 og 3,0 liter (B258 og B308), stod der at læse i motorskrifterne, at skønt motorerne i bund og grund var en GM hyldevare, har SAAB haft afgørende indflydelse på udviklingen...Så deeet...

Jeg vil nødigt spille skolelærer, men man er altså nødt til at lave sin research ordentligt og undlade at udbasunere ting, man enten ikke har den fornødne viden om eller erfaring med. Alt ovenstående er en kombi af disse ting...believe it or not :aliensunglasses

/Henrik

Tilbage til "Set på nettet.."