Så lige denne: https://www.bonhams.com/auctions/24129/lot/119/
Havde man tid, plads og penge.....
Saab 92
- kobbernagel
- EXTREME SAAB FREAK
- Edwins
- 100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
- Kontakt:
Indlæg
Re: Saab 92
Ja, den er da sød..
- Men er da aalt for dyr, Bilen har været forbi Rolexdrengene med laksko og med charmepropel.
- Men er da aalt for dyr, Bilen har været forbi Rolexdrengene med laksko og med charmepropel.
En rigtig bil har langsliggende motor.
If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)
Med lem nr. 262
If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)
Med lem nr. 262
- kobbernagel
- EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
Re: Saab 92
Sådan en er jo svær at prissætte - der er jo ikke noget sammenligne med. Men den er jo ikke dyrere, end hvad der er nogen der er villig til at betale
Saab 9-5 2.0T Hirch 2008 - solgt
Skoda Citigo 2014
Opel Grandland X 2020
Skoda Citigo 2014
Opel Grandland X 2020
- Jensen
- Administrator
Indlæg
Re: Saab 92
Prøv at se stelnummeret: 92.009 Det er jo næsten en ur-SAAB
Derudover er den jo vist heller ikke noget lig. Det er selvfølgelig svært at se på billederne, men den ser ud til at være komplet og original.
Så skal den koste en smule, men det er jo en individuel vurdering hvad man synes den er værd.
MVH Mads
Derudover er den jo vist heller ikke noget lig. Det er selvfølgelig svært at se på billederne, men den ser ud til at være komplet og original.
Så skal den koste en smule, men det er jo en individuel vurdering hvad man synes den er værd.
MVH Mads
Mads Jensen, medlemnr. 143
Daily driver: 9-5 Aero Turbo4 '11
Reserve: 99 Rally '71, 96 V4 '75, og900GL '83
Projekt sommerbil: OG9⁵ '99
Daily driver: 9-5 Aero Turbo4 '11
Reserve: 99 Rally '71, 96 V4 '75, og900GL '83
Projekt sommerbil: OG9⁵ '99
- Edwins
- 100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
- Kontakt:
Indlæg
Re: Saab 92
Den er kvart-smårådden. Den har været vinterkørt. Den er plaskspraymalet.
Hvad meget ville den koste, fra bonden som tog den ud fra laden? Easy come, easy go. Betal bare hyper$nobber, som har handelen. $alær, gebyr og kurtage og provi$ion og £evering.
Hvad meget ville den koste, fra bonden som tog den ud fra laden? Easy come, easy go. Betal bare hyper$nobber, som har handelen. $alær, gebyr og kurtage og provi$ion og £evering.
En rigtig bil har langsliggende motor.
If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)
Med lem nr. 262
If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)
Med lem nr. 262
- hjw
- SAAB NET NYBEGYNDER
Indlæg
Re: Saab 92
Jeg har lige solgt min 92 årg. 1956 nysynet skal have nyt indtræk og bilen er kun poleret, jeg fik 55000,- af en bil forhandler PS jeg har en del reservedele til den hvis du køber den
hjw
SAAB 92 1954/56
SAAB 96 2t 1965
SAAB 900 CV Mellow Yellow 1997
SAAB 92 1954/56
SAAB 96 2t 1965
SAAB 900 CV Mellow Yellow 1997
- Jensen
- Administrator
Indlæg
Re: Saab 92
Jeg kom i øvrigt til at se efter jeg skrev mit tidligere indlæg: Bilen har bagklap og brændstofpåfyldningen sidder i skærmen. Så må det jo være en SAAB 92b eller tager jeg fejl her? Det passer ikke rigtigt sammen med det lave stelnummer. Ifølge min stelnummer dekoder som jeg lavede for mange år siden bør det være en SAAB 92a Model år 1950. Måske den er blevet ombygget?
MVH Mads
MVH Mads
Mads Jensen, medlemnr. 143
Daily driver: 9-5 Aero Turbo4 '11
Reserve: 99 Rally '71, 96 V4 '75, og900GL '83
Projekt sommerbil: OG9⁵ '99
Daily driver: 9-5 Aero Turbo4 '11
Reserve: 99 Rally '71, 96 V4 '75, og900GL '83
Projekt sommerbil: OG9⁵ '99
- Edwins
- 100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
- Kontakt:
Indlæg
Re: Saab 92
Godt set, Jensen!
Det er en 92B. Den kom i '52-'53.
Platugler og svindlere..
Det er en 92B. Den kom i '52-'53.
Platugler og svindlere..
Senest rettet af Edwins 1. sep 2017, 01:21, rettet i alt 1 gang.
En rigtig bil har langsliggende motor.
If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)
Med lem nr. 262
If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)
Med lem nr. 262
- Edwins
- 100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
- Kontakt:
Indlæg
Re: Saab 92
- Et blikskilt, som sidder med galopskruer eller popnitter fortæller intet om stelnummer.
Må vi se et indhugget stelnummer i rammen? Tag et Röntgenbillede af stelnummeret.
Må vi se et indhugget stelnummer i rammen? Tag et Röntgenbillede af stelnummeret.
En rigtig bil har langsliggende motor.
If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)
Med lem nr. 262
If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)
Med lem nr. 262
- NC_Ribe
- ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
Re: Saab 92
Hej
Iflg. beskrivelsen er den indregistreret til SAAB i '49 og overdraget til én af deres ingeniører i nov. '53 ("og formentlig forsynet med udvendig bagagerumsklap inden da"). Det kan vel næppe afvises, at SAAB har (gen)brugt deres 0-serie-biler ved udviklingen af 92B, som jo også kom i '53 (de ruttede nok ikke med penge og materialer dengang), men hvis det ikke er særdeles veldokumenteret, at det er tilfældet her (eller kan ses på andre detaljer -fx instrumenteringen), er det vist noget af en vildmand, som i hvert fald langt fra er "highly original".
Så hellere en ægte 92A, hvis man skulle kunne finde sådan én..
Mvh/NC
Iflg. beskrivelsen er den indregistreret til SAAB i '49 og overdraget til én af deres ingeniører i nov. '53 ("og formentlig forsynet med udvendig bagagerumsklap inden da"). Det kan vel næppe afvises, at SAAB har (gen)brugt deres 0-serie-biler ved udviklingen af 92B, som jo også kom i '53 (de ruttede nok ikke med penge og materialer dengang), men hvis det ikke er særdeles veldokumenteret, at det er tilfældet her (eller kan ses på andre detaljer -fx instrumenteringen), er det vist noget af en vildmand, som i hvert fald langt fra er "highly original".
Så hellere en ægte 92A, hvis man skulle kunne finde sådan én..
Mvh/NC
9K CSE 2,3 turbo aut.MY 94
RIP: 9K CSE 2,0S t aut. MY 93
9K CST 2,0 MY 98 (drømmebilen)
900S MY 91
.... (flere OG 900 med/uden turbo og aut.)
900 GL 1978 (MY79) ombygget til venstrearmskørsel (aut., håndbremse, choker etc.)
96 TT MY 66
RIP: 9K CSE 2,0S t aut. MY 93
9K CST 2,0 MY 98 (drømmebilen)
900S MY 91
.... (flere OG 900 med/uden turbo og aut.)
900 GL 1978 (MY79) ombygget til venstrearmskørsel (aut., håndbremse, choker etc.)
96 TT MY 66
- kobbernagel
- EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
Re: Saab 92
Der står også i beskrivelsen, at den på et tidspunkt har fået eftermonteret bagklappen..
Saab 9-5 2.0T Hirch 2008 - solgt
Skoda Citigo 2014
Opel Grandland X 2020
Skoda Citigo 2014
Opel Grandland X 2020
- tknage
- SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Indlæg
Re: Saab 92
Størrelsen på bagruden er også mistænksom. Konverteringen til 92B er enten meget grundig, eller også er der noget, der lugter af fisk.
Der er andre ting, man også kan forholde sig til. wikipedia oplyser, at tidlige (op til 51) havde VDO instrumenter og senere Stewart-Warner.
Men, det kræver at man ser bilen. Og det var nok hvad jeg ville gøre hvis jeg var samler. Der er jo en "risiko" for, at den er ægte nok.
Der er andre ting, man også kan forholde sig til. wikipedia oplyser, at tidlige (op til 51) havde VDO instrumenter og senere Stewart-Warner.
Men, det kræver at man ser bilen. Og det var nok hvad jeg ville gøre hvis jeg var samler. Der er jo en "risiko" for, at den er ægte nok.
Mvh. Thomas, Medlem nr. 710
9000 CS 2.0i 1997
99 Turbo, 1980
og9-3 SE 2.0 LPT aut. 1999
og900S LPT 1993
9000 T85 rosenkvartz
9000 CS 2.0i 1997
99 Turbo, 1980
og9-3 SE 2.0 LPT aut. 1999
og900S LPT 1993
9000 T85 rosenkvartz
- NC_Ribe
- ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
Re: Saab 92
Thomas: På saabmuseum.com står det modsat: At man til MY51 skiftede fra Stewart-Warner til VDO, men ellers har du helt ret -det ligner på alle måder bagenden fra en 92B. Der mangler i høj grad noget beskrivelse af, hvad der skete med de de senere af de første 20. På museumssitet står kun, at 92001var upraktisk (for tykke døre og for lukkede, snesamlende forreste hjulkasser), så 92002 og 92003 blev ændret i retning af 92A og så gennemtestet (de tre biler ialt over 530.000 km). Og så at alle 20 blev grundigt testet inden produktionsstart. Det ville være rart med en insiderberetning (som Olle Granlunds om V4 i 9'eren nr. 4 2016). Findes der mon sådan noget?
Mvh/NC
Mvh/NC
9K CSE 2,3 turbo aut.MY 94
RIP: 9K CSE 2,0S t aut. MY 93
9K CST 2,0 MY 98 (drømmebilen)
900S MY 91
.... (flere OG 900 med/uden turbo og aut.)
900 GL 1978 (MY79) ombygget til venstrearmskørsel (aut., håndbremse, choker etc.)
96 TT MY 66
RIP: 9K CSE 2,0S t aut. MY 93
9K CST 2,0 MY 98 (drømmebilen)
900S MY 91
.... (flere OG 900 med/uden turbo og aut.)
900 GL 1978 (MY79) ombygget til venstrearmskørsel (aut., håndbremse, choker etc.)
96 TT MY 66
- Carlsson
- SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
- Edwins
- 100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
- Kontakt:
Indlæg
Re: Saab 92
- En sprød 92. Bemærk den rigtige bagende, ikke som den mærkelige bastard som poppedrengene som prøver at $ælge.
http://teknikensvarld.se/bildgalleri/sa ... -19501999/
http://teknikensvarld.se/provkorning-av ... in-156999/
http://teknikensvarld.se/bildgalleri/sa ... -19501999/
http://teknikensvarld.se/provkorning-av ... in-156999/
En rigtig bil har langsliggende motor.
If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)
Med lem nr. 262
If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)
Med lem nr. 262
- viking
- 100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
Indlæg
Re: Saab 92
Nice vogn.
Den skal nok blive sjov over 200 km/t.
Super concept... og flot skohornearbejde
Den skal nok blive sjov over 200 km/t.
Super concept... og flot skohornearbejde
Only young once, immature for ever.
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
- tknage
- SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Indlæg
Re: Saab 92
Ja, den er ret fed.
Mvh. Thomas, Medlem nr. 710
9000 CS 2.0i 1997
99 Turbo, 1980
og9-3 SE 2.0 LPT aut. 1999
og900S LPT 1993
9000 T85 rosenkvartz
9000 CS 2.0i 1997
99 Turbo, 1980
og9-3 SE 2.0 LPT aut. 1999
og900S LPT 1993
9000 T85 rosenkvartz