Banner cycler

Den fede svensker på slankekur

Forum til diskussion og brug i forhold til Saab Klub Danmark fraktion "Classic Motorsport"
deutch
ULTRA SAAB FREAK
Indlæg: 241
Tilmeldt: 3. dec 2006, 14:58

Den fede svensker på slankekur

6. nov 2012, 17:32

...julen falder tidligt i år, så i indkørslen lå der idag gennemfarvede plastdele til 99-raceren. For- og bagklap samt bag- og sideruder i polycarbonat. Samlet pris ca 8500 incl fragt fra Sverige. Vægt: næsten ingenting, så det bliver spændende om der er god pasform.
Har bestilt det hele fra www.plastskarmar.se
En venlig mand Erik har mailet lidt frem og tilbage, hele processen har taget ca 6 uger. Jeg har måttet betale forud.
Så hermed et tip til en fristende hjemmeside med fin bagvedliggende service hvis der er andre der skal "tabe sig lidt".
Senest rettet af deutch 3. jan 2013, 18:02, rettet i alt 1 gang.


medl 244
Brugeravatar
Stoffer
SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg: 1246
Tilmeldt: 14. feb 2004, 21:29

Plastik dele fra Sverige

6. nov 2012, 17:43

Ja det bliver spændende at se hvor godt det passer, ikke ikke mindst hvor mange kg du kan hente !!
9-3 2.0t aut. Cabriolet ´99
Brugeravatar
Edwins
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
Kontakt:
Indlæg: 12248
Tilmeldt: 19. aug 2005, 08:27

6. nov 2012, 17:53

Hvis det er svenskfremstillet, passer det sikkert fint.

Nogle har en yndlingsaversion som hedder fiberskærme på en 96. De svenske skærme jeg har til min Trubbnos sidder lisså flot som stålskærme. :wink:

Der kommer vel billeder når det er monteret? :D
En rigtig bil har langsliggende motor.

If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)

Med lem nr. 262
Brugeravatar
Jensen
Administrator
Indlæg: 6757
Tilmeldt: 5. okt 2004, 20:57

6. nov 2012, 19:41

Spændende :)

MVH Mads
Mads Jensen, medlemnr. 143
Daily driver: 9-5 Aero Turbo4 '11
Reserve: 99 Rally '71, 96 V4 '75, og900GL '83
Projekt sommerbil: OG9⁵ '99
Brugeravatar
plankan
SUPER EXTREME SAAB NET EXTREMIST
Indlæg: 2055
Tilmeldt: 26. apr 2010, 10:53

6. nov 2012, 23:12

Er det lidt af sådan et her extrembygge du er på G med ?

http://www.900klubben.se/phpbb3/viewtopic.php?f=8&t=250
deutch
ULTRA SAAB FREAK
Indlæg: 241
Tilmeldt: 3. dec 2006, 14:58

8. nov 2012, 16:50

...næh Plankan, inget extrembygga, bare en lidt lettere Hill Climber og måske banebil hvis jeg tør. Men Edwins, det er jo ikke sikkert jeg får delene mokket på så det sidder nydeligt, vi får se. Jeg vender tilbage med en vægtbesparelse når det er opmålt.
medl 244
deutch
ULTRA SAAB FREAK
Indlæg: 241
Tilmeldt: 3. dec 2006, 14:58

30. dec 2012, 15:41

Så har den fede svensker tabt sig, og det blev mere end jeg havde turdet forvente. Facit er at når man fjerner rudehejsene og bagpotten, skifter for- bagklap til plast og derforuden udskifter side- og bagrude med polycarbonat lettes en 99'er for: NÆSTEN 60 (TRES!) kg!! :shock:

Kampvægten er nu 1060 kg, og der blev også fundet noget utæthed i wastegatehus som er udskiftet. Der er nu klar bedre turboeffekt fra bunden. Ku' det da snart blive Hill Climb sæson...

Rigtigt godt nytår til alle. Samtidig tak for opmærksomhed fra Classic Motorsport til projekt Hill Climb i 99 Turbo.
medl 244
Brugeravatar
Casper_Ankersen
SAAB-MANIAC
Kontakt:
Indlæg: 5785
Tilmeldt: 13. jan 2004, 20:34

30. dec 2012, 16:09

Hej Søren viste ikke du havde taget et efteruddannelses kursus i plastik kirugi ;)

Der er desværre lang tid til 11/5 der så vidt jeg kan se det er første rigtige Hill Climb i 2013, Regner stærkt med at dukke op til så mange af løbene det er muligt, det er jo race i verdens klasse at se de gamle biler komme susende forbi, og hvis rygterne ellers holder stik så vil saab dominerer billedet som det mærke der er flest deltagere der triller rundt i

Har fundet denne foreløbige løbs kalender på www,hms.dk

12-13/4-13 Forårskursus, KTI Svendborg eller KTI Ellested. A kursus for debutanter og en klubdag for de gamle.

11/5-13 Nordjylland Hillclimb. 1. afd mesterskab A og B Hillclimb. Nyt, langt og med stort potentiale.

5/6-13 Ganløse Klubrally. 2. afd mesterskab 2 Klubrallyprøver, den vi kender + 1 ny super prøvestrækning. A og B Klubrall

22/6-13 Frijsenborg Hillclimb. 3. afd mesterskab A og B Hillclimb. Den gamle prøve og nyt løbscentrum.

10-11/8-13 Munkebjerg Hillclimb. 4. afd mesterskab A og B hillclimb. 2 dage, træning på Bugattivej, Lanciavej m fl.

24-25/8-13 Dansand Classic Sprint Silkeborg. 5. afd mesterskab A og B Klubrally. Med forbedret start, mål, ryttergård.

21-22/9-13 Classic Sprint Svendborg. 6. afd mesterskab A Klubrally, B sprint. Nyt bysprint med stort potentiale !! Under projektering.

Og her er hun så den fede svensker inden hun kom på kur

Billede
Mvh Casper medlem no. 501
If it aint broken You havent tweaked it enough...
M90 900 Trionic 5.5 Limited Edition FAST on the straight. Corners like an Elk...
M87 900 T16 2 dørs lilly model
Brugeravatar
Jakob-Jensen
SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Indlæg: 1679
Tilmeldt: 12. jan 2004, 22:18

30. dec 2012, 20:39

Hej Søren

Godt gået med nytårs kuren, den virker hverfald fint :-) 60 kilo er sgu noget der kan mærkes!!
Hvordan er pasformen på motorhjelmen og bagklap? og er de lavet stive nok uden så de ikke blævre?
My Turbo Turns Faster Than Yours
deutch
ULTRA SAAB FREAK
Indlæg: 241
Tilmeldt: 3. dec 2006, 14:58

31. dec 2012, 09:40

Spot on Jakob din snu ræv !!

Under den første prøvekørsel med chefmekanikeren v roret "blævrede" hjelmen op på midten, rev sig løs af de fire gummihængsler og smadrede forruden... :oops:

Så nu er den også sat fast m tre rallyhængsler langs fronten. Pasformen synes jeg er god, men det er meget tyndt "gods", så det skal altså sættes fast mange steder. Desuden tror jeg det ville være smart at montere noget varmefolie på undersiden af den tynde hjelm over turboen for at undgå nedsmeltning. Og så er bagruden popnittet på bagklappen fordi det virkede håbløst at anvende rudelisten aht "blævren".

Hvor langt er du med dit projekt?

Hilsen Søren
medl 244
tono
SUPER EXTREME SAAB NET EXTREMIST
Indlæg: 2088
Tilmeldt: 17. feb 2005, 20:04

31. dec 2012, 16:21

Søren og andre... husk, at overholde den homologerede vægt.

Godt nytår ALLE
.. fra en tid, hvor SAAB fremstillede biler.
Brugeravatar
Edwins
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
Kontakt:
Indlæg: 12248
Tilmeldt: 19. aug 2005, 08:27

31. dec 2012, 16:27

Spændende projekt. :D

Man må vel da nok sige at 99'eren tog på i vægt, efterhånden som den udvikledes over årene. :shock:

Min all-standard 99 fra marts '69 vejer 1060 kg. Samme som en Amazon. :wink:
En rigtig bil har langsliggende motor.

If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)

Med lem nr. 262
deutch
ULTRA SAAB FREAK
Indlæg: 241
Tilmeldt: 3. dec 2006, 14:58

1. jan 2013, 12:02

Ja jeg holder øje ift homologering. Jeg kæmper med at skaffe homologeringsattest nr 652 som den hedder til grp 4. Min nuværende attest nr 5722 til grp 1 og vist grp 2 siger jo 1120 kg.
Er der nogen som kan skaffe nr 652? Venter på svar fra DASU.
medl 244
Brugeravatar
Jakob-Jensen
SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Indlæg: 1679
Tilmeldt: 12. jan 2004, 22:18

1. jan 2013, 18:57

Hej Søren

Jeg har en scannet kopi af attest nr. 658 og den står der grp 4 på, men også grp 1 & 3 kan ikke hitte rede i alle de forskellige attester!!
Attest 658 siger 1080 kg som minimuns vægt. Kan sende den på mail til dig Søren...

Det er da super at pasformen er god på hjelm og bagklap, så kan resten jo klares med lidt afstivning og en ekstra fastner på :-)

Det går desværre alt for langsomt med mit projekt :-( men håber snart der sker noget ;-)
My Turbo Turns Faster Than Yours
deutch
ULTRA SAAB FREAK
Indlæg: 241
Tilmeldt: 3. dec 2006, 14:58

2. jan 2013, 08:27

...det vil være fint om du sender din kopi, det må være til sedan-modellen ?
Min adresse er deutch@dadlnet.dk TAK
medl 244
tono
SUPER EXTREME SAAB NET EXTREMIST
Indlæg: 2088
Tilmeldt: 17. feb 2005, 20:04

2. jan 2013, 17:12

På min Frø, hvor fronthjelmen osse er i glasiber, er der "istøbt" et par stykker electrikke rør som afstivning. Det hjæler mægtigt, sikker osse på dine klapper og vejer ikke al verden.
.. fra en tid, hvor SAAB fremstillede biler.
deutch
ULTRA SAAB FREAK
Indlæg: 241
Tilmeldt: 3. dec 2006, 14:58

3. jan 2013, 18:00

Tak for 658 Jacob.
ATT TONO: jeg kan ikke se der er angivet mindstevægt for grp 4 biler i den tilsendte 658, derimod som du skriver 1080 kg som tillægskrav når der er tale om grp 1 og 3 ser det ud til. Alt hvad der har med turbogeometri og ladetryk og knastakselgeometri at gøre gælder vist heller ikke for grp 4. Ellers kunne de vel heller ikke få pint 270 hk ud af maskineriet dengang.

Når jeg forhåbentlig snart får tilsendt 652 fra DASU skal bilen rallysynes og så får vi jo se om det går med de 1060 kg.

D'herrer hører naturligvis nærmere......
medl 244

Tilbage til "Classic Motorsport"