Banner cycler

Film. Munkebjerg Sprint og Hillclimb 9-10 aug. 2014 SAAB 93

Forum til diskussion og brug i forhold til Saab Klub Danmark fraktion "Classic Motorsport"
Brugeravatar
Solgaard
SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Kontakt:
Geografisk sted: Starup (mellem Grindsted & Esbjerg)
Indlæg: 1071
Tilmeldt: 13. jan 2004, 01:27

Film. Munkebjerg Sprint og Hillclimb 9-10 aug. 2014 SAAB 93

11. aug 2014, 17:46

Her er lidt film fra en super god weekend med Munkebjerg Sprint & Munkebjerg Hillclimb med min lille gule SAAB 93f racer ;-) Sprint om lørdagen var klart det sjoveste med den lille to-takter. Det blev til en 4. plads i klassen til sprint trods at det nok er den med mindst vægt/effekt. Men to-takts power er jo også meget mere effektiv end firetakt ;-)

Munkebjerg Sprint d. 9-8 2014. SAAB 93f:

https://www.youtube.com/watch?v=cpJiG9NRmgs


Munkebjerg Hillclimb d. 10-8 2014. SAAB 93f:

https://www.youtube.com/watch?v=lPDJWEyIFSM

https://www.youtube.com/watch?v=Fov1_9b ... e=youtu.be

https://www.youtube.com/watch?v=8T0Ler7 ... e=youtu.be


Billede

Mine SAAB billeder mm: http://solgaard.ljbk.dk/
Brugeravatar
Edwins
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
Kontakt:
Geografisk sted: Knastrup, civilisationens vugge.
Indlæg: 11971
Tilmeldt: 19. aug 2005, 08:27

11. aug 2014, 18:34

Det var dog nogle allerforfedest klip! :D :mrgreen: :sunglasses

Man hører at 2. gears synchromeshring ikke er helt ny?

- Hvor var I på CHGP? :bigcrying

To takter. Fordi èn er for lidt og fire er for meget. :D Et stempel skal have én på hatten, hver gang det er oppe og vende..
En rigtig bil har langsliggende motor.

Billede

If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)

Med lem nr. 262
Brugeravatar
Solgaard
SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Kontakt:
Geografisk sted: Starup (mellem Grindsted & Esbjerg)
Indlæg: 1071
Tilmeldt: 13. jan 2004, 01:27

12. aug 2014, 19:03

Tak Edwins det er altid dejligt med noget respons når man har skrevet et indlæg og lagt film ind mm. :wink:

Der er vel ikke noget at sige til synkroniseringen i 2. gear er lidt slidt når man tænker på det hårde liv det har haft :twisted: Ellers virker gearkassen rigtig godt :wink:

CHGP "baneløb" med mange biler på en gang er ikke noget for mig at kører ind til videre. Hvis der ikke er nogle SAAB racere at se på som publikum så har jeg heller ikke nogen interesse i at se det. Beklager men så meget SAAB FREAK er jeg bare. Der var vel ikke nogle SAABer med til CHGP ud over den lille søde junior racer du så?

Jeg har overvejet at kører til sverige og kører noget race engang hvor der er mange SAAB to-taktere og V4 med.
Billede

Mine SAAB billeder mm: http://solgaard.ljbk.dk/
LarsJ
SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Geografisk sted: Bunden af Jylland
Indlæg: 1074
Tilmeldt: 4. dec 2008, 20:30

12. aug 2014, 19:41

Første post fløj et sted i transporten åbenbart.

Dejligt at høre bilen fare igennem skoven, der var ikke så meget tvivl må man sige.
også fedt at se friløbet i funktion, dejlig tomgangs lyd når man ikke giver gas.

Den virkede til fint at kunne følge med langt de fleste biler, selvom den havde klart mindste motor.
Brugeravatar
Solgaard
SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Kontakt:
Geografisk sted: Starup (mellem Grindsted & Esbjerg)
Indlæg: 1071
Tilmeldt: 13. jan 2004, 01:27

22. sep 2014, 22:10

Her er udsendelsen fra Munkebjerg Hillclimb fra TV. + min gule SAAB 93f :D

http://www.tv2nord.dk/arkiv/2014/09/19? ... autoplay=1
Billede

Mine SAAB billeder mm: http://solgaard.ljbk.dk/
bolsen
SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Geografisk sted: Sønderborg
Indlæg: 809
Tilmeldt: 22. dec 2007, 11:39

22. sep 2014, 22:50

Tak fordi du lagde Munkebjerg TV link ind :D ..... Jeg sad og nød hele udsendelsen. Der er godt nok nogle omdrejninger på din gule lyn - skønt at høre...
9,3sc aero aut.
my09 hirsch
kso
SAAB NET NYBEGYNDER
Indlæg: 2
Tilmeldt: 1. jun 2010, 00:59

23. sep 2014, 23:25

Dejligt at se og ikke mindst høre en flot klassisk SAAB in action.
Det er som at være 20 igen :D

Kurt
9-5 Hirsch (2008)

Tidligere SAABer: 93F (1960), 96 (1971), 96L (1976), 99 (1973), 99 (1977), 900GLs (1983), 9000 2,3CD (1989), 9-5 (1998)

Tilbage til "Classic Motorsport"