...og ang licens: hvert år i marts eller april bliver der afholdt licenskursus i Svendborg. Det er ligeglydigt hvilken bil man stiller med der, det kan være familiebilen om nødvendigt...
Ved spørgsmål om biler, klasser eller krav til sikkerhed står jeg til rådighed på 21280438.
Ikke SAAB til Fynske Hill Climb
- Kaas
- Bestyrelsen
- Kontakt:
Indlæg
Tak Søren!
Jeg skal lige have handlet, jeg regner med at hente den i den næste weekend, så kan jeg danne mig et overblik om hvad jeg gerne vil, jeg har nemlig et par muligheder i hovedet, men jeg tror det er nemmere at tage stilling når jeg står med det hele i garagen
Jeg skal lige have handlet, jeg regner med at hente den i den næste weekend, så kan jeg danne mig et overblik om hvad jeg gerne vil, jeg har nemlig et par muligheder i hovedet, men jeg tror det er nemmere at tage stilling når jeg står med det hele i garagen
MVH Lars Kristensen
- Jakob-Jensen
- SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Indlæg
Hej!
Det lyder da spændende Kaas, glæder mig til at høre mere om dit projekt
Mit projekt går desværre kun fremad med micro skridt, men håber at der bliver tid her i vinter.
Har jo de fleste dele, men mangler tid desværre, jeg kommer sikkert til at køre i vægt/effekt klassen
Hvilken må tid vise håber at skulle tage licens til foråret, men nu får vi se...
Det lyder da spændende Kaas, glæder mig til at høre mere om dit projekt
Mit projekt går desværre kun fremad med micro skridt, men håber at der bliver tid her i vinter.
Har jo de fleste dele, men mangler tid desværre, jeg kommer sikkert til at køre i vægt/effekt klassen
Hvilken må tid vise håber at skulle tage licens til foråret, men nu får vi se...
My Turbo Turns Faster Than Yours
- Kaas
- Bestyrelsen
- Kontakt:
- Jensen
- Administrator
Indlæg
Hej Steen, det bør jeg kunne svare på:
Hvis du har udstyr til at køre i B-klasse, så kan du køre i alle tre klasser.
Jeg kan ikke se at klasserne 12/13B er "bedre" end 9B da du jo her stort set må foretage alle de modifikationer du har lyst til bare du overholder vægt/effekt grænsen.
Så vidt jeg kan se kører de "voldsommeste" biler netop i klasse 13B, blandt andre Vincenzo og Mads Vejnø. Disse har så bare været noget uheldige i år, så derfor har de ikke rigtigt blandet sig i toppen af feltet.
Søren kører netop i kl. 9B af denne årsag. Her er vægt/effekt fri, du skal blot overholde den homologeringsattest bilen er bygget efter.
Men uanset hvilken af disse klasser du kører i, så får en SAAB 99/900 svært at leve op til de øvrige biler, især på de meget hurtige prøver på bane osv. SAAB er dog god på de rigtigt rallyprøver samt hvis der er fedtet underlag.
Men det er jo nok i stor grad en holdningssag, så ret mig gerne hvis der er nogen der mener jeg tager fejl
MVH Mads
Hvis du har udstyr til at køre i B-klasse, så kan du køre i alle tre klasser.
Jeg kan ikke se at klasserne 12/13B er "bedre" end 9B da du jo her stort set må foretage alle de modifikationer du har lyst til bare du overholder vægt/effekt grænsen.
Så vidt jeg kan se kører de "voldsommeste" biler netop i klasse 13B, blandt andre Vincenzo og Mads Vejnø. Disse har så bare været noget uheldige i år, så derfor har de ikke rigtigt blandet sig i toppen af feltet.
Søren kører netop i kl. 9B af denne årsag. Her er vægt/effekt fri, du skal blot overholde den homologeringsattest bilen er bygget efter.
Men uanset hvilken af disse klasser du kører i, så får en SAAB 99/900 svært at leve op til de øvrige biler, især på de meget hurtige prøver på bane osv. SAAB er dog god på de rigtigt rallyprøver samt hvis der er fedtet underlag.
Men det er jo nok i stor grad en holdningssag, så ret mig gerne hvis der er nogen der mener jeg tager fejl
MVH Mads
Mads Jensen, medlemnr. 143
Daily driver: 9-5 Aero Turbo4 '11
Reserve: 99 Rally '71, 96 V4 '75, og900GL '83
Projekt sommerbil: OG9⁵ '99
Daily driver: 9-5 Aero Turbo4 '11
Reserve: 99 Rally '71, 96 V4 '75, og900GL '83
Projekt sommerbil: OG9⁵ '99
- deutch
- ULTRA SAAB FREAK
Indlæg
Jeps, sikkerhedsudstyr til B klasser foruden det til A klasser er: godkendt bur, sæde or seler, køredragt incl handsker, støvler, undertøj, balaclava og godkendt hjelm, samt udvendige hjelmlåse. Bilen skal i klasse 9B være historisk korrekt jvfr homologeringsattest og appendix K, i 12B og 13B er nyere modifs tilladt og klassen afhænger kun af vægt/effekt.
Sikkerhedsudstyret er altså samme investering uanset hviken B klasse der er tale om, samlet pris for dette udstyr er nok ikke under ca 13000,- plus montering, vognbogen koster 1000. Det koster at køre hurtigt.
Sikkerhedsudstyret er altså samme investering uanset hviken B klasse der er tale om, samlet pris for dette udstyr er nok ikke under ca 13000,- plus montering, vognbogen koster 1000. Det koster at køre hurtigt.
medl 244