SAAB 900 T16 AT55L-SR
Redaktør: Bestyrelsen
- plankan
- SUPER EXTREME SAAB NET EXTREMIST
Indlæg
SAAB 900 T16 AT55L-SR
Hvad skal man gøre,hvis man af en ren tilfældighed finder en OG 900 som er forladt i et gammelt fabrikslokale:
Godkent ved syn bare 3 måneder inden den blev overgivet her:
Her har den stået ensom i 5 år og 3 måneder
Absolut ingen rust i dørrer eller skærmkanter.
Soltaget ligger inde i bilen,men himmel mangler der.
Bilen er pånær himmel ellers komplet og i meget god stand,befriet for mug og andet kedeligt inde i cockpit
Hvad havde i gjord
Godkent ved syn bare 3 måneder inden den blev overgivet her:
Her har den stået ensom i 5 år og 3 måneder
Absolut ingen rust i dørrer eller skærmkanter.
Soltaget ligger inde i bilen,men himmel mangler der.
Bilen er pånær himmel ellers komplet og i meget god stand,befriet for mug og andet kedeligt inde i cockpit
Hvad havde i gjord
- viking
- 100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
Indlæg
Find ud at om tunnelerne er friske. Hvis de er fine, der ikke er skærm rust og rust i dørbunden mv.
Hiv den frem og se tjek om den ellers er sund.
ps hvis den har din interesse skal du nok kikke dig om efter en frisk kabine. Rød plys
Er det en T8 eller T16 ?
Men ellers
Hiv den frem og se tjek om den ellers er sund.
ps hvis den har din interesse skal du nok kikke dig om efter en frisk kabine. Rød plys
Er det en T8 eller T16 ?
Men ellers
Only young once, immature for ever.
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
- plankan
- SUPER EXTREME SAAB NET EXTREMIST
Indlæg
Efter et model større detektivarbejde fandt jeg til sist ejeren af bilen.
Den er faktisk ejet af samme familje "Haglund" siden den blev lev. ny af Saab ANA malmø 23 Aug 1985.
Årsagen til at den stod der var at deres datter havde lånt bilen efter en skilsmisse.
Men datteren havde også efter dette,fået et stependium i Canada inden for medicin og så havnede bilen hvor den gjorde.
Der skulle den entlig bare have stået nogle få uger til "farmand" så havde fået ordnet garagen hjemme,men så blev han desværre meget dårlig.
At bilen fra begyndelsen har fået lov til at stå der beror helt enkelt på at denne Herr Haglund var personalechef på fabrikken da den var igang
Han havde stadievæk kontakt med nogle af dem der så arrenderede dele af de overgivene lokaler.
Ja det gør jeg.Edwins skrev:Nice!
Ved du hvorfor den er stillet til siden?
Efter et model større detektivarbejde fandt jeg til sist ejeren af bilen.
Den er faktisk ejet af samme familje "Haglund" siden den blev lev. ny af Saab ANA malmø 23 Aug 1985.
Årsagen til at den stod der var at deres datter havde lånt bilen efter en skilsmisse.
Men datteren havde også efter dette,fået et stependium i Canada inden for medicin og så havnede bilen hvor den gjorde.
Der skulle den entlig bare have stået nogle få uger til "farmand" så havde fået ordnet garagen hjemme,men så blev han desværre meget dårlig.
At bilen fra begyndelsen har fået lov til at stå der beror helt enkelt på at denne Herr Haglund var personalechef på fabrikken da den var igang
Han havde stadievæk kontakt med nogle af dem der så arrenderede dele af de overgivene lokaler.
- plankan
- SUPER EXTREME SAAB NET EXTREMIST
Indlæg
Bilen var som sagt nysynet helt U Aviking skrev:Find ud at om tunnelerne er friske. Hvis de er fine, der ikke er skærm rust og rust i dørbunden mv.
Hiv den frem og se tjek om den ellers er sund.
:Hvadhulen Kan du ikke lide rød plysviking skrev:ps hvis den har din interesse skal du nok kikke dig om efter en frisk kabine. Rød plys
viking skrev:Er det en T8 eller T16 ?
Yes,det er en T16kimsaab skrev:Efter hva der står på emblemet bagpå er det en T 16
M.v.h
Kim
- viking
- 100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
Indlæg
Naaaa rød plys er "meget specielt". .
Ps emblemer har det med at snige sig på biler.
Jeg har set mange "Aero" Saab der aldrig kom fra fabrikken som Aero. Så jeg er altid mistænksom mht. skilte på biler.
Hvis den ikke er rusten, er det jo en fin og nem bil.
Jeg kan egentligt bedst li den fladsnudet model med de småkofangere. Den er mere ur Saab
Så plankan: du kan sikkert få et hyggeligt projekt. Det er en super bil... ( selv om den har rød plys. )
Ps emblemer har det med at snige sig på biler.
Jeg har set mange "Aero" Saab der aldrig kom fra fabrikken som Aero. Så jeg er altid mistænksom mht. skilte på biler.
Hvis den ikke er rusten, er det jo en fin og nem bil.
Jeg kan egentligt bedst li den fladsnudet model med de småkofangere. Den er mere ur Saab
Så plankan: du kan sikkert få et hyggeligt projekt. Det er en super bil... ( selv om den har rød plys. )
Only young once, immature for ever.
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
- plankan
- SUPER EXTREME SAAB NET EXTREMIST
Indlæg
Af med hjulene et af gangen,ind til naboen og få lidt luft i dæk og så ud i den friske luft
Da den har stået så længe tør jeg ikke starte den op bare sådan:
Men herr Haglund forsikre mig på "heder och samvete" at der ikke er noget mekanisk galt med bilen.
Han har t o m taget bilen's servicemappe med og der kan jeg se at den igennem hele sit liv er passet og plejet af selveste saab
Faktisk er hele servicebogen som kun går till de første 200.000 km fuld af saab stempler
Derefter ligger der kvitto på de øvrige servicer,den siste lavet ved 250.000km
Med dette facit i hånden bestemmer jeg mig så for at jeg vil redde denne bil
Havde jeg nu nok gjord alligevel
jeg ringer til en af mine venner og så kommer hun hjem med en smule stil over det:
Alá solstad saab 9000
Det er lige hvad der skerviking skrev:Hiv den frem og se tjek om den ellers er sund.
Af med hjulene et af gangen,ind til naboen og få lidt luft i dæk og så ud i den friske luft
Da den har stået så længe tør jeg ikke starte den op bare sådan:
Men herr Haglund forsikre mig på "heder och samvete" at der ikke er noget mekanisk galt med bilen.
Han har t o m taget bilen's servicemappe med og der kan jeg se at den igennem hele sit liv er passet og plejet af selveste saab
Faktisk er hele servicebogen som kun går till de første 200.000 km fuld af saab stempler
Derefter ligger der kvitto på de øvrige servicer,den siste lavet ved 250.000km
Med dette facit i hånden bestemmer jeg mig så for at jeg vil redde denne bil
Havde jeg nu nok gjord alligevel
jeg ringer til en af mine venner og så kommer hun hjem med en smule stil over det:
Alá solstad saab 9000
- viking
- 100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
Indlæg
Super, den er for fin til at dø.
Tillykke med den lækre vogn. Det er svensk klassisk klasse.
Der er nogle gode timer med frisk olie og lign. forude....
Kan du få billig klassisk forsikring i Sverige ?
Min MY 900 Aero har fået > 25års = billig klassisk forsikring ( 1330 kr /år i kasko ) .
Hvis det ikke var for familien , så var jeg bosiddende i SV. Masse af plads, billig bolig, billig skat og billige biler.
I Danmark har vi det røde kryster kartel.. Det er mega dyrt... Og bliver kun værre og værre...
Tillykke med den lækre vogn. Det er svensk klassisk klasse.
Der er nogle gode timer med frisk olie og lign. forude....
Kan du få billig klassisk forsikring i Sverige ?
Min MY 900 Aero har fået > 25års = billig klassisk forsikring ( 1330 kr /år i kasko ) .
Hvis det ikke var for familien , så var jeg bosiddende i SV. Masse af plads, billig bolig, billig skat og billige biler.
I Danmark har vi det røde kryster kartel.. Det er mega dyrt... Og bliver kun værre og værre...
- Edwins
- 100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
- Kontakt:
Indlæg
Den er da for fed, også med rødt plys. Den ligner min '83 hverdagsbil. Samme farve, samme model, men min er med blåt plys.
Viking spurgte:
Kan du få billig klassisk forsikring i Sverige ?
I Sverige kan man forsikre 4 veteranknallerter på én og samme police. Men vé knallertejeren hvis mere end én knallert stoppes samtidigt med samme police.
Jeg spurgte om samme mulighed herhjemme, hvorefter forsikringsselskabet skreg af grin og spurgte om jeg havde spist søm..
Viking spurgte:
Kan du få billig klassisk forsikring i Sverige ?
I Sverige kan man forsikre 4 veteranknallerter på én og samme police. Men vé knallertejeren hvis mere end én knallert stoppes samtidigt med samme police.
Jeg spurgte om samme mulighed herhjemme, hvorefter forsikringsselskabet skreg af grin og spurgte om jeg havde spist søm..
En rigtig bil har langsliggende motor.
If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)
Med lem nr. 262
If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)
Med lem nr. 262
- plankan
- SUPER EXTREME SAAB NET EXTREMIST
Indlæg
Bedst kan man køre ind og vise sin bil for dem og så få en skræddersyet forsikring.
Jag plejer at have en sk "helförsäkring" = helkasko må det blive på DK
for strax under 2.000:-.
Men nu skal denne dyt kun være ude på vejene om sommeren
så der ingår så en "avställningsförsäkring" til vinterperioden
Jo takviking skrev:Super, den er for fin til at dø.
Tillykke med den lækre vogn. Det er svensk klassisk klasse.
Der er nogle gode timer med frisk olie og lign. forude....
Der findes en hel jungle af forsikringer i SV.viking skrev:Kan du få billig klassisk forsikring i Sverige ?
Min MY 900 Aero har fået > 25års = billig klassisk forsikring ( 1330 kr /år i kasko ) .
Bedst kan man køre ind og vise sin bil for dem og så få en skræddersyet forsikring.
Jag plejer at have en sk "helförsäkring" = helkasko må det blive på DK
for strax under 2.000:-.
Men nu skal denne dyt kun være ude på vejene om sommeren
så der ingår så en "avställningsförsäkring" til vinterperioden
- plankan
- SUPER EXTREME SAAB NET EXTREMIST
Indlæg
Men helt precis samme farve tror jeg dog ikke vi har.
Farvekoden på min bil er 129 som har navnet Rosenkvarts
og den kunne man kun få på årgang 1985/86
bortset fra en 202 som fantes på 1987/88
Men uanset farve,så er en "trubbnos" fin i sig
Tak Edwins,det er de stole med det mønster som kaldes for "block" herover.Edwins skrev:Den er da for fed, også med rødt plys. Den ligner min '83 hverdagsbil. Samme farve, samme model, men min er med blåt plys.
Men helt precis samme farve tror jeg dog ikke vi har.
Farvekoden på min bil er 129 som har navnet Rosenkvarts
og den kunne man kun få på årgang 1985/86
bortset fra en 202 som fantes på 1987/88
Men uanset farve,så er en "trubbnos" fin i sig
- hf-eco-power
- SAAB-MANIAC
Indlæg
Ja, den er uden tvivl at betegne som: Særdeles bevaringsværdig, denne vidunderlige årgang med den specielle og ganske tidstypiske farvekombination, Rosenkvarts metallic med Bokhara rødt plys. Det må der ikke ændres ved (hvis man spørger mig). Mønstret på sæderne hedder her til lands: Horisontalt lux plys! Mange 9000´ere sås iøvrigt også dengang med selvsamme farvesammensætning.
Det skulle være en sand fornøjelse for undertegnede engang at få snitterne i sådan et (uberørt) eksemplar som den her. Man er ikke misundelig...
Nogle timers hyggearbejde med pussen og nussen og gåen efter i sømmene...og VOILA! Du får en perle af en smuk klassiker som belønning
Grattis!
/Henrik
Det skulle være en sand fornøjelse for undertegnede engang at få snitterne i sådan et (uberørt) eksemplar som den her. Man er ikke misundelig...
Nogle timers hyggearbejde med pussen og nussen og gåen efter i sømmene...og VOILA! Du får en perle af en smuk klassiker som belønning
Grattis!
/Henrik
- Leifdalsgaard
- SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
- plankan
- SUPER EXTREME SAAB NET EXTREMIST
Indlæg
Jeg har ikke ejet en "trubbnos" på mange år så der er meget man har glemt
Men efter hjemkomsten af en møgbeskdt bil:
Så klør det godt i fingerene med at komme igang med en omgang vask
Man ser at potentialen findes der
Efter en lettere omgang med "damnsugaren"
Ingen huller her
Extra bonus,ingen himmel der hænger her:
Det gør ledningerne så til genæld
Helt utroligt at der ikke er nogle sprikker her efter alle de år:
Så åbner vi "huven" og finder dette fine Saab orginal "Made in Denmark" :mrcool
Nogle af de sjove detaljer fra "dengang":
Og så denne som man forventede at finde på en Ftt:
Der er stadievæk håb om det
Tak,det er skam også en sand fornøjelse at komme igang med den.hf-eco-power skrev:Ja, den er uden tvivl at betegne som: Særdeles bevaringsværdig, denne vidunderlige årgang med den specielle og ganske tidstypiske farvekombination, Rosenkvarts metallic med Bokhara rødt plys. Det må der ikke ændres ved (hvis man spørger mig). Mønstret på sæderne hedder her til lands: Horisontalt lux plys! Mange 9000´ere sås iøvrigt også dengang med selvsamme farvesammensætning.
Det skulle være en sand fornøjelse for undertegnede engang at få snitterne i sådan et (uberørt) eksemplar som den her. Man er ikke misundelig...
Jeg har ikke ejet en "trubbnos" på mange år så der er meget man har glemt
Ja der skal nok noget "knofedt" til herhf-eco-power skrev:Nogle timers hyggearbejde med pussen og nussen og gåen efter i sømmene...og VOILA! Du får en perle af en smuk klassiker som belønning
Grattis!
/Henrik
Men efter hjemkomsten af en møgbeskdt bil:
Så klør det godt i fingerene med at komme igang med en omgang vask
Man ser at potentialen findes der
Efter en lettere omgang med "damnsugaren"
Ingen huller her
Extra bonus,ingen himmel der hænger her:
Det gør ledningerne så til genæld
Helt utroligt at der ikke er nogle sprikker her efter alle de år:
Så åbner vi "huven" og finder dette fine Saab orginal "Made in Denmark" :mrcool
Nogle af de sjove detaljer fra "dengang":
Og så denne som man forventede at finde på en Ftt:
Der er stadievæk håb om det
- plankan
- SUPER EXTREME SAAB NET EXTREMIST
Indlæg
Men lige så super specielle og unikke Saab-agtige er de også ved at være rimlige super svære at finde i god stand
Så sant så........viking skrev:Den skal vel have super inca alufælge.
De matcher en klassisk Saab perfekt.
Mange hade super inca , jeg syntes de er så unikke og matcher bilen perfekt..
De er super specielle og unikke Saab-agtige..
Men lige så super specielle og unikke Saab-agtige er de også ved at være rimlige super svære at finde i god stand
- Edwins
- 100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
- Kontakt:
Indlæg
SAAB lavede nogle fælge i førstfirserne, som kørte med en pervers dækstørrelse, som hed TRX eller noget i den henretning. Behold dem..
Kæft, det er en fin og rustfri bil. :sunglasses
Kæft, det er en fin og rustfri bil. :sunglasses
En rigtig bil har langsliggende motor.
If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)
Med lem nr. 262
If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)
Med lem nr. 262
- plankan
- SUPER EXTREME SAAB NET EXTREMIST
Indlæg
Men er du klar over hvad nye dæk koster til de fælge
Nu er det sådan at hun er "født" med desse her:
Turbo US
Ja det er vist dem her du mener:Edwins skrev:SAAB lavede nogle fælge i førstfirserne, som kørte med en pervers dækstørrelse, som hed TRX eller noget i den henretning. Behold dem..
Kæft, det er en fin og rustfri bil. :sunglasses
Men er du klar over hvad nye dæk koster til de fælge
Nu er det sådan at hun er "født" med desse her:
Turbo US
- hf-eco-power
- SAAB-MANIAC
Indlæg
Nørj!!! hvor har en gang vask båret frugt
Skønt jeg har nedstirret de nyankomne billeder, kan jeg simpelthen ikke få øje på noget graverende nogen steder. Specielt hvad rust angår. Eneste malurt i bægeret er, at solen igennem disse snart 27 år har formået at falme indtrækket. Det kan man vel ikke øffe over!
Ellers ser det ekstremt nydeligt ud, gør det. Ja, bilen i sin helhed ser næsten helt jomfruelig ud. Eller lige som jeg forventede ud fra de første billeder og ikke mindst beskrivelsen. Det er sgu´ noget ved at kaste sig ud i, må jeg sige.
Ellers nydelige US Turbo fælge, du har der. Men er du helt sikker på, at bilen er født med sådanne? Det kan den såmænd godt være, men ellers er det typisk en fælgtype, der suverænt hører hjemme på en...MY84! I min bog bør den have været med "Turbo 85" fælge i stedet. Eller "Sunburst", som de også kaldes
Hvad angår farven har jeg forsket lidt i sagerne, uden dog at kunne komme med anden udlægning end denne: Omtalte kode 202 ER en Rosen Quarts metallic. Den anden, 129, kendes ikke, da alle farver i mine ældre brochurer (fra før MY87) alle til hobe har navne i stedet for farvekoder, så det er ingen hjælp her. Eneste forklaring, jeg kan give - og som du også selv er inde på - er en anderledes toning imellem disse to. Det har man også set i så mange andre tilfælde. En anden SAAB farve, nemlig den klassiske og efter min egen mening totalt smukke farve, Odoardogrå metal, findes i to typer, eller nuancer, nemlig med kode 158 og 204. Sidstnævnte havde vores gamle og nu afdøde 9000T fra 1/88. Reparationslakken er dog den samme til de to!
Hvor vidt er du iøvrigt kommet med at få vognen aftestet? Jeg tænker også på det udstyrsmæssige? Virker tingene, som de skal? Har maskinen været startet op pt.?
Iøvrigt er det korrekt, at dækkene til de viste TRX fælge er svinedyre, da det primært var Michelin, der lavede dem. PLUS 1.400,- dask stykket (!) må man regne med. Min gamle 81´er var født med disse, og allerede dengang i 1994 kunne man faktisk få regummieret dæk af fabrikatet "King Meiler" hos Give Dækcentral (mener jeg, det var ) for 675,-/stk. Bredden var så en tand større, nemlig 190 imod de orig. 180/65 HR390. Blot til en oplysning
/Henrik
Skønt jeg har nedstirret de nyankomne billeder, kan jeg simpelthen ikke få øje på noget graverende nogen steder. Specielt hvad rust angår. Eneste malurt i bægeret er, at solen igennem disse snart 27 år har formået at falme indtrækket. Det kan man vel ikke øffe over!
Ellers ser det ekstremt nydeligt ud, gør det. Ja, bilen i sin helhed ser næsten helt jomfruelig ud. Eller lige som jeg forventede ud fra de første billeder og ikke mindst beskrivelsen. Det er sgu´ noget ved at kaste sig ud i, må jeg sige.
Ellers nydelige US Turbo fælge, du har der. Men er du helt sikker på, at bilen er født med sådanne? Det kan den såmænd godt være, men ellers er det typisk en fælgtype, der suverænt hører hjemme på en...MY84! I min bog bør den have været med "Turbo 85" fælge i stedet. Eller "Sunburst", som de også kaldes
Hvad angår farven har jeg forsket lidt i sagerne, uden dog at kunne komme med anden udlægning end denne: Omtalte kode 202 ER en Rosen Quarts metallic. Den anden, 129, kendes ikke, da alle farver i mine ældre brochurer (fra før MY87) alle til hobe har navne i stedet for farvekoder, så det er ingen hjælp her. Eneste forklaring, jeg kan give - og som du også selv er inde på - er en anderledes toning imellem disse to. Det har man også set i så mange andre tilfælde. En anden SAAB farve, nemlig den klassiske og efter min egen mening totalt smukke farve, Odoardogrå metal, findes i to typer, eller nuancer, nemlig med kode 158 og 204. Sidstnævnte havde vores gamle og nu afdøde 9000T fra 1/88. Reparationslakken er dog den samme til de to!
Hvor vidt er du iøvrigt kommet med at få vognen aftestet? Jeg tænker også på det udstyrsmæssige? Virker tingene, som de skal? Har maskinen været startet op pt.?
Iøvrigt er det korrekt, at dækkene til de viste TRX fælge er svinedyre, da det primært var Michelin, der lavede dem. PLUS 1.400,- dask stykket (!) må man regne med. Min gamle 81´er var født med disse, og allerede dengang i 1994 kunne man faktisk få regummieret dæk af fabrikatet "King Meiler" hos Give Dækcentral (mener jeg, det var ) for 675,-/stk. Bredden var så en tand større, nemlig 190 imod de orig. 180/65 HR390. Blot til en oplysning
/Henrik
- plankan
- SUPER EXTREME SAAB NET EXTREMIST
Indlæg
men med så store bagruder er der ikke meget at be for hvis man altså ikke havde haft et jalusi fra ny af.
Der er planer for at udbedre dette længere frem.
Burde man være når man byttede til ny bil hvert år
De lå i bilen og jeg havde ingen årsag til at betvivle hvad han fortalte da han trots alt er den person som har bestyret over bilen siden ny.
Efter vask af bil var det så tid til en "fungerer det eller ikke" dag
Der var dog lige noget småt som skulle fikses inden.
Det her så ikke så godt ud:
Først da jeg så det troede jeg det var en kortslutning -
men det viste sig bare at være isoleringen der har givet efter for tidens tand.
Til alt held har man da sådan noget på lager:
Sådan
Så var det tid til bytte alt med tændningen
men så...........
Skulle jo gerne have henne til at vågne så let som bare muligt.
Ud på lager't igen
Sådan indtil videre:
Da hun som sagt ikke havde været startet på meget lang tid ville jeg ikke tage nogen chance for at noget skulle gå i stykker her.
Væk med det gamle luftfilter og i med et nyt.
Ud med den gamle olje og i med ny i motor/gearkasse.
Nyt oljefilter med en skvæt olje i.
Af med tændrør og ned med et par dråber olje i alle cyl.
Så lyfte ventilkåpen for at på den måde hælde ny olje over alt hvad der rør sig der under.
Der ved man jo aldrig hvad der venter en efter al den tid og de mange Km.....
Men se bare her:
Slet ikke så ille enda
Her ser man at det betaler sig at holde en god service på sin dyt
Bagefter køre runt med motor for hånd til jeg ser at det meste har fået den smørelse det skal have.
På med kåpen igen og så i med det nye batteri:
Med dette så et lille tjek på at alt er klart for første del af opstarten -
nemlig at få oljetrykket op med hjælp af startmotorn først.
Sikring til benzinpumpen borte
Drejer nøglen til første hak -
stereon starter,ingmar nordström med Just a Gigolo skråler ud af de gamle højtalere og lyset tænder - alt okey endnu.
Drejer nøglen et hak til -
tændning er på alle instrument vågner til liv og MV klikkede som den skal derude.
Ingen mærklige lyde og frem for alt ingen uønskede lugte.
Gæt engang om hjertet sidder oppe i halsen nu .......
Drejer så nøglen til det siste hak og startmotorn går igang -
efter en 12-14 omgange på startern slukker så endelig lampen
Ud og sætte sikringen på plads og ind i cockpittet igen.
Samme procedyrer om igen,men denne gang med den forskel at man også høre benzinpumpen komme til liv når starteren køre.
Efter små 5-6 omgange og der kommer liv i maskineriet som om det var igår der blev slukket ned
Det skal en saab til sådan noget
Jeg kan så efter den dag konstatere at tøsen er "still going strong" -
ingen skrammel fra kæden eller andre mislyde i motorn og frem for alt heller ingen overtryk i kølesystemet.
En lille tur på de små veje afslørede heller ingen defekter.
Gearkasse og kopling fungere superb,ingen vidrationer eller knæklyde fra drivaksler og slap man rettet gik hun fint lige ud af landevejen.
Men bremserne skal vi ikke snakke om -
puha da :saynomore
Udstyr og funktion:
Jo der var liv i alle elhejs,dog ville Højer frem ikke gå mere end 2-3 cm ned -
men der var liv i den
El-spejlene - funktion okey
C-lås - funktion okey
Soltaget - mekanisk men funktion på dette også okey og så er det tæt efter bilvask
Jeg må så konstatere at herr Haglund er et ærligt menneske -
bilen fungere som den skal mekanisk.
Bremserne kan man ikke laste ham for efter alle de år den har stået stille.
Med den dag til ende var det næsten lidt som at vinde på lotteriet.........
Ja mon ikkehf-eco-power skrev:Nørj!!! hvor har en gang vask båret frugt
Ja det stikke som en nål et hvis sted -hf-eco-power skrev:Skønt jeg har nedstirret de nyankomne billeder, kan jeg simpelthen ikke få øje på noget graverende nogen steder. Specielt hvad rust angår. Eneste malurt i bægeret er, at solen igennem disse snart 27 år har formået at falme indtrækket. Det kan man vel ikke øffe over!
men med så store bagruder er der ikke meget at be for hvis man altså ikke havde haft et jalusi fra ny af.
Der er planer for at udbedre dette længere frem.
Ja det er lige min "kop the" - elsker nye projekterhf-eco-power skrev:Ellers ser det ekstremt nydeligt ud, gør det. Ja, bilen i sin helhed ser næsten helt jomfruelig ud. Eller lige som jeg forventede ud fra de første billeder og ikke mindst beskrivelsen. Det er sgu´ noget ved at kaste sig ud i, må jeg sige.
Jeg var også først inde på den linje med desse US fælge,men den tidlige ejer herr Haglund var vist god ven med folket inde på saab.hf-eco-power skrev:Ellers nydelige US Turbo fælge, du har der. Men er du helt sikker på, at bilen er født med sådanne? Det kan den såmænd godt være, men ellers er det typisk en fælgtype, der suverænt hører hjemme på en...MY84! I min bog bør den have været med "Turbo 85" fælge i stedet. Eller "Sunburst", som de også kaldes
Burde man være når man byttede til ny bil hvert år
De lå i bilen og jeg havde ingen årsag til at betvivle hvad han fortalte da han trots alt er den person som har bestyret over bilen siden ny.
Nej det der er jo ikke første gang i saab's tid det er skethf-eco-power skrev:Hvad angår farven har jeg forsket lidt i sagerne, uden dog at kunne komme med anden udlægning end denne: Omtalte kode 202 ER en Rosen Quarts metallic. Den anden, 129, kendes ikke, da alle farver i mine ældre brochurer (fra før MY87) alle til hobe har navne i stedet for farvekoder, så det er ingen hjælp her. Eneste forklaring, jeg kan give - og som du også selv er inde på - er en anderledes toning imellem disse to. Det har man også set i så mange andre tilfælde. En anden SAAB farve, nemlig den klassiske og efter min egen mening totalt smukke farve, Odoardogrå metal, findes i to typer, eller nuancer, nemlig med kode 158 og 204. Sidstnævnte havde vores gamle og nu afdøde 9000T fra 1/88. Reparationslakken er dog den samme til de to!
Vi kan hoppe lidt frem til den nervøse dag for opstart.......hf-eco-power skrev:Hvor vidt er du iøvrigt kommet med at få vognen aftestet? Jeg tænker også på det udstyrsmæssige? Virker tingene, som de skal? Har maskinen været startet op pt.?
Efter vask af bil var det så tid til en "fungerer det eller ikke" dag
Der var dog lige noget småt som skulle fikses inden.
Det her så ikke så godt ud:
Først da jeg så det troede jeg det var en kortslutning -
men det viste sig bare at være isoleringen der har givet efter for tidens tand.
Til alt held har man da sådan noget på lager:
Sådan
Så var det tid til bytte alt med tændningen
men så...........
Skulle jo gerne have henne til at vågne så let som bare muligt.
Ud på lager't igen
Sådan indtil videre:
Da hun som sagt ikke havde været startet på meget lang tid ville jeg ikke tage nogen chance for at noget skulle gå i stykker her.
Væk med det gamle luftfilter og i med et nyt.
Ud med den gamle olje og i med ny i motor/gearkasse.
Nyt oljefilter med en skvæt olje i.
Af med tændrør og ned med et par dråber olje i alle cyl.
Så lyfte ventilkåpen for at på den måde hælde ny olje over alt hvad der rør sig der under.
Der ved man jo aldrig hvad der venter en efter al den tid og de mange Km.....
Men se bare her:
Slet ikke så ille enda
Her ser man at det betaler sig at holde en god service på sin dyt
Bagefter køre runt med motor for hånd til jeg ser at det meste har fået den smørelse det skal have.
På med kåpen igen og så i med det nye batteri:
Med dette så et lille tjek på at alt er klart for første del af opstarten -
nemlig at få oljetrykket op med hjælp af startmotorn først.
Sikring til benzinpumpen borte
Drejer nøglen til første hak -
stereon starter,ingmar nordström med Just a Gigolo skråler ud af de gamle højtalere og lyset tænder - alt okey endnu.
Drejer nøglen et hak til -
tændning er på alle instrument vågner til liv og MV klikkede som den skal derude.
Ingen mærklige lyde og frem for alt ingen uønskede lugte.
Gæt engang om hjertet sidder oppe i halsen nu .......
Drejer så nøglen til det siste hak og startmotorn går igang -
efter en 12-14 omgange på startern slukker så endelig lampen
Ud og sætte sikringen på plads og ind i cockpittet igen.
Samme procedyrer om igen,men denne gang med den forskel at man også høre benzinpumpen komme til liv når starteren køre.
Efter små 5-6 omgange og der kommer liv i maskineriet som om det var igår der blev slukket ned
Det skal en saab til sådan noget
Jeg kan så efter den dag konstatere at tøsen er "still going strong" -
ingen skrammel fra kæden eller andre mislyde i motorn og frem for alt heller ingen overtryk i kølesystemet.
En lille tur på de små veje afslørede heller ingen defekter.
Gearkasse og kopling fungere superb,ingen vidrationer eller knæklyde fra drivaksler og slap man rettet gik hun fint lige ud af landevejen.
Men bremserne skal vi ikke snakke om -
puha da :saynomore
Udstyr og funktion:
Jo der var liv i alle elhejs,dog ville Højer frem ikke gå mere end 2-3 cm ned -
men der var liv i den
El-spejlene - funktion okey
C-lås - funktion okey
Soltaget - mekanisk men funktion på dette også okey og så er det tæt efter bilvask
Jeg må så konstatere at herr Haglund er et ærligt menneske -
bilen fungere som den skal mekanisk.
Bremserne kan man ikke laste ham for efter alle de år den har stået stille.
Med den dag til ende var det næsten lidt som at vinde på lotteriet.........
- hf-eco-power
- SAAB-MANIAC
Indlæg
Tak for en spændende beretning! Endda krydret med fine og sigende billeder af forløbet
Hvor er den dog dejligt fri for sodbelægninger inde i toppens vitale dele. Næsten som at glo ned i min. Det siger næsten mere end tusind ord! Vær kun glad for det.
Så indtil videre: Stort tillykke med fremskridtet og din gevinst i lotteriet. Det "farlige" er så, at det giver mod på mere. Og så er det kun en gave, at man har sit eget lille fjernlager af herlige ting, som man selv kan få stor glæde af til noget som det her. Det forbavser mig ikke spor, at den var så letstartet. Det er sådan, jeg selv kender en SAAB.
Engang i nærmeste fremtid kunne det godt se ud til, at køleren kunne trænge til lidt opmærksomhed. Den er blevet noget grøn i overfladen med årene. Sådan én har du sikkert også liggende, kunne jeg forestille mig. Kan den holde sig tør og ikke er begyndt at "gå i smulder endnu", er der naturligvis ingen grund til at bytte den. Den ser bare lidt...ja, mistænkelig ud
Tror du forresten, at turboen stadig er den originale? Eller er der et rødt skilt på i stedet for et grønt?
/Henrik
Hvor er den dog dejligt fri for sodbelægninger inde i toppens vitale dele. Næsten som at glo ned i min. Det siger næsten mere end tusind ord! Vær kun glad for det.
Så indtil videre: Stort tillykke med fremskridtet og din gevinst i lotteriet. Det "farlige" er så, at det giver mod på mere. Og så er det kun en gave, at man har sit eget lille fjernlager af herlige ting, som man selv kan få stor glæde af til noget som det her. Det forbavser mig ikke spor, at den var så letstartet. Det er sådan, jeg selv kender en SAAB.
Engang i nærmeste fremtid kunne det godt se ud til, at køleren kunne trænge til lidt opmærksomhed. Den er blevet noget grøn i overfladen med årene. Sådan én har du sikkert også liggende, kunne jeg forestille mig. Kan den holde sig tør og ikke er begyndt at "gå i smulder endnu", er der naturligvis ingen grund til at bytte den. Den ser bare lidt...ja, mistænkelig ud
Tror du forresten, at turboen stadig er den originale? Eller er der et rødt skilt på i stedet for et grønt?
/Henrik
- Jensen
- Administrator
Indlæg
Spændende læsning. Det er sådan et fund man går og drømmer om. Jeg er også vild med den model/farve og sunburst fælge er perfekte til lige denne bil
Ang. det dårlige ledningsnet så har jeg engang læst (på et svensk SAAB forum vist) af MY85 havde voldsomme problemer med ledningsnettet, da man i denne årgang havde skiftet underleverandør af ledningsnet. I MY86 gik man så tilbage til den tidligere leverandør. Så stort set alle MY85 har de problemer med at isoleringen på ledningerne smuldrer
Jeg tør ikke sige hvad det betyder i praksis, men hvis bilen skal være 100% iorden, så bør man udskifte hele ledningsnettet til et fra en bil af anden årgang.
MVH Mads
Ang. det dårlige ledningsnet så har jeg engang læst (på et svensk SAAB forum vist) af MY85 havde voldsomme problemer med ledningsnettet, da man i denne årgang havde skiftet underleverandør af ledningsnet. I MY86 gik man så tilbage til den tidligere leverandør. Så stort set alle MY85 har de problemer med at isoleringen på ledningerne smuldrer
Jeg tør ikke sige hvad det betyder i praksis, men hvis bilen skal være 100% iorden, så bør man udskifte hele ledningsnettet til et fra en bil af anden årgang.
MVH Mads
Mads Jensen, medlemnr. 143
Daily driver: 9-5 Aero Turbo4 '11
Reserve: 99 Rally '71, 96 V4 '75, og900GL '83
Projekt sommerbil: OG9⁵ '99
Daily driver: 9-5 Aero Turbo4 '11
Reserve: 99 Rally '71, 96 V4 '75, og900GL '83
Projekt sommerbil: OG9⁵ '99
- plankan
- SUPER EXTREME SAAB NET EXTREMIST
Indlæg
Og så står man der
Køleren er da helt færdig og byttet også
Turboen har et rødt skilt:
Jo tak,den kender jeg godt,jeg skulle jo bare lige...................hf-eco-power skrev:Tak for en spændende beretning! Endda krydret med fine og sigende billeder af forløbet
Hvor er den dog dejligt fri for sodbelægninger inde i toppens vitale dele. Næsten som at glo ned i min. Det siger næsten mere end tusind ord! Vær kun glad for det.
Så indtil videre: Stort tillykke med fremskridtet og din gevinst i lotteriet. Det "farlige" er så, at det giver mod på mere. Og så er det kun en gave, at man har sit eget lille fjernlager af herlige ting, som man selv kan få stor glæde af til noget som det her. Det forbavser mig ikke spor, at den var så letstartet. Det er sådan, jeg selv kender en SAAB.
Engang i nærmeste fremtid kunne det godt se ud til, at køleren kunne trænge til lidt opmærksomhed. Den er blevet noget grøn i overfladen med årene. Sådan én har du sikkert også liggende, kunne jeg forestille mig. Kan den holde sig tør og ikke er begyndt at "gå i smulder endnu", er der naturligvis ingen grund til at bytte den. Den ser bare lidt...ja, mistænkelig ud
Tror du forresten, at turboen stadig er den originale? Eller er der et rødt skilt på i stedet for et grønt?
/Henrik
Og så står man der
Køleren er da helt færdig og byttet også
Turboen har et rødt skilt:
- plankan
- SUPER EXTREME SAAB NET EXTREMIST
Indlæg
Jeg har jeg også hørt om det problem på just MY85
men på den anden side så er den årgang også en forgænger til de senere T16 biler med en hel dele som ikke var på samme måde på just MY84.
Jeg har dog tjekket ledningsnettet på bilen og det er i helt okey stand.
Vil også gerne tro at det har meget med at gøre hvordan bilen også står parkeret i sit liv og denne har boet i garage hele sit liv.
Jo tak farven er meget speciel,jeg elsker den mere og mere for hver dagJensen skrev:Spændende læsning. Det er sådan et fund man går og drømmer om. Jeg er også vild med den model/farve og sunburst fælge er perfekte til lige denne bil
Ang. det dårlige ledningsnet så har jeg engang læst (på et svensk SAAB forum vist) af MY85 havde voldsomme problemer med ledningsnettet, da man i denne årgang havde skiftet underleverandør af ledningsnet. I MY86 gik man så tilbage til den tidligere leverandør. Så stort set alle MY85 har de problemer med at isoleringen på ledningerne smuldrer
Jeg tør ikke sige hvad det betyder i praksis, men hvis bilen skal være 100% iorden, så bør man udskifte hele ledningsnettet til et fra en bil af anden årgang.
MVH Mads
Jeg har jeg også hørt om det problem på just MY85
men på den anden side så er den årgang også en forgænger til de senere T16 biler med en hel dele som ikke var på samme måde på just MY84.
Jeg har dog tjekket ledningsnettet på bilen og det er i helt okey stand.
Vil også gerne tro at det har meget med at gøre hvordan bilen også står parkeret i sit liv og denne har boet i garage hele sit liv.
- plankan
- SUPER EXTREME SAAB NET EXTREMIST
Indlæg
Og så afslutter jeg dagen med hvoffer El-hejset på højer side ikke gik hele vejen ned som det skulle.....
Et billede siger vist mere end 1000 ord:
Rust og atter rust:
Så med den videnskab besluttede jeg mig så for at gå alle 4 igennem.....
Bedre at forebygge når der nu alligevel findes tid til det:
Jeg kan godt lide når ting er som da de forlod fabrikken:
nogle sjove poser de brugte dengang:
Nu har jeg så 4 ruder der går op og ned hurtigere end nogensinde
Et billede siger vist mere end 1000 ord:
Rust og atter rust:
Så med den videnskab besluttede jeg mig så for at gå alle 4 igennem.....
Bedre at forebygge når der nu alligevel findes tid til det:
Jeg kan godt lide når ting er som da de forlod fabrikken:
nogle sjove poser de brugte dengang:
Nu har jeg så 4 ruder der går op og ned hurtigere end nogensinde
- plankan
- SUPER EXTREME SAAB NET EXTREMIST
Indlæg
Efterhånden som man tror man er ved at blive færdig begynder man så at inspektere resten af bilen.
Lidt pussen og nussen hist og her:
viser at der faktisk findes mere potentiale end først antaget.....
Men med dette motorrum er man jo næsten henvist til skammekrogen
Så det er jo bare med at
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
----------------> Komme igang
Denne køler er da helt færdig:
Det tager sig så småt
Den første modgang man får sig:
Og hvoffer ikke bare køre videre på den bøgle:
Men pyt med det,findes på lager't
En pokkers masse vacumslanger der sidder på de første årgange af T16 bilerne
"Det går som på räls det här"
Så er der kun en ting tilbage
Nemlig op med dunderklumpen :mrcool
Nu snyder billedet lidt,for jeg har allerede demonteret drivakslerne
Ser ikke så toveligt ud efter 256.000 km
Lidt pussen og nussen hist og her:
viser at der faktisk findes mere potentiale end først antaget.....
Men med dette motorrum er man jo næsten henvist til skammekrogen
Så det er jo bare med at
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
----------------> Komme igang
Denne køler er da helt færdig:
Det tager sig så småt
Den første modgang man får sig:
Og hvoffer ikke bare køre videre på den bøgle:
Men pyt med det,findes på lager't
En pokkers masse vacumslanger der sidder på de første årgange af T16 bilerne
"Det går som på räls det här"
Så er der kun en ting tilbage
Nemlig op med dunderklumpen :mrcool
Nu snyder billedet lidt,for jeg har allerede demonteret drivakslerne
Ser ikke så toveligt ud efter 256.000 km
- SGT
- SAAB-MANIAC
Indlæg
Wow, du gør da noget ved det!
Nu er de pakdåser vel forhåbentlig ikke af mærket "scantech" for så ville jeg ikke bruge dem.
Nu er de pakdåser vel forhåbentlig ikke af mærket "scantech" for så ville jeg ikke bruge dem.
SAAB är bra! 9000CC 2.0I 1987 hvid, sommerbil.
SAAB 9-5 2.3T Estate MY99 silver, vinterbil.
SAAB 9-5 2.0t Sedan MY01 reservebil.
Div SAAB dele til salg: http://www.guloggratis.dk/search?q=sean+t
SAAB 9-5 2.3T Estate MY99 silver, vinterbil.
SAAB 9-5 2.0t Sedan MY01 reservebil.
Div SAAB dele til salg: http://www.guloggratis.dk/search?q=sean+t
- plankan
- SUPER EXTREME SAAB NET EXTREMIST
Indlæg
Men jeg havde tænkt mig at "pakke den om" dvs
bytte så mange pakninger man nu kan uden at skille hele motorn ad
er ikke helt så let at finde farve til den
det er den røde 2drs på nogle af de første billeder fra en i8 -> T16 med ca 250Hk
Så må vi jo håbe at jeg kan holde en rimlig "standard" på projektet
Ja,nu kan man lige så godt gøre det ordentligt fra begyndelsenDen_Gamle skrev:He-he du går da til den
Nej,hvoffer begynde at pille på noget der fungerer som det skal.......Den_Gamle skrev: Hvad er planen så nu? Skal den hovedrenoveres?
Men jeg havde tænkt mig at "pakke den om" dvs
bytte så mange pakninger man nu kan uden at skille hele motorn ad
Lige netop,så godt det nu kan gå -Den_Gamle skrev:Og have malet motor-rum?
er ikke helt så let at finde farve til den
Nej,sådan en har jeg allerede bygget -Den_Gamle skrev:Laves til en "sleeper"?
det er den røde 2drs på nogle af de første billeder fra en i8 -> T16 med ca 250Hk
Den_Gamle skrev:Altid spændene at følge et godt projekt....
Så må vi jo håbe at jeg kan holde en rimlig "standard" på projektet
- plankan
- SUPER EXTREME SAAB NET EXTREMIST
Indlæg
Jeg har renoveret 4 af mine venners motorer med de dele som er købt på speedparts og de er alle snustørre den dag idag.
Hvad er det du har imod dem da ??
Det eneste jeg ved der er dårligt med "scantech" er pakningen til ventilkåben -
den er alt for tynd..........
Ja det er nu det begynder at blive sjovtSGT skrev:Wow, du gør da noget ved det!
Jo det er de da.SGT skrev:Nu er de pakdåser vel forhåbentlig ikke af mærket "scantech" for så ville jeg ikke bruge dem.
Jeg har renoveret 4 af mine venners motorer med de dele som er købt på speedparts og de er alle snustørre den dag idag.
Hvad er det du har imod dem da ??
Det eneste jeg ved der er dårligt med "scantech" er pakningen til ventilkåben -
den er alt for tynd..........
- SGT
- SAAB-MANIAC
Indlæg
Jeg har det imod scantechs gummidele at de ikke holder!
Husker da jeg selv rodede med SAAB 90 og 900, der kunne jeg ikke få min 90er tæt ved remhjul, ved nærmere øjesyn var scantech pakdåsen slidt ned, på en uge og det var ikke fordi den ikke blev smurt inden den blev startet. En anden dåse sluttede slet ikke tæt om remhjulet!!!
På min nuværende 9000 er jeg ret imponeret, mine scantech yderste drivaksel manchetter har næsten holdt 2 år, men de ser også ud til at kunne briste hvad tid det skulle være!
Mit helt ny indkøbte scantech forbindelsesled mellem gearskasse og gearvælger, var revnet i gummiet, da jeg pakkede det ud af kassen!!!
Så var der også plastik popnitterne til 9000 dør gummi listerne, der "poppede" for tidligt.
Rem strammer hjul til drivremme der "hopper" og jeg kunne blive ved.
Af bitter erfaring har jeg lært at det KAN være for dyrt at købe for billigt.
Prøv at høre herinde hvor mange der har været tilfredse med deres scantech- new since 1986 dele
Husker da jeg selv rodede med SAAB 90 og 900, der kunne jeg ikke få min 90er tæt ved remhjul, ved nærmere øjesyn var scantech pakdåsen slidt ned, på en uge og det var ikke fordi den ikke blev smurt inden den blev startet. En anden dåse sluttede slet ikke tæt om remhjulet!!!
På min nuværende 9000 er jeg ret imponeret, mine scantech yderste drivaksel manchetter har næsten holdt 2 år, men de ser også ud til at kunne briste hvad tid det skulle være!
Mit helt ny indkøbte scantech forbindelsesled mellem gearskasse og gearvælger, var revnet i gummiet, da jeg pakkede det ud af kassen!!!
Så var der også plastik popnitterne til 9000 dør gummi listerne, der "poppede" for tidligt.
Rem strammer hjul til drivremme der "hopper" og jeg kunne blive ved.
Af bitter erfaring har jeg lært at det KAN være for dyrt at købe for billigt.
Prøv at høre herinde hvor mange der har været tilfredse med deres scantech- new since 1986 dele
SAAB är bra! 9000CC 2.0I 1987 hvid, sommerbil.
SAAB 9-5 2.3T Estate MY99 silver, vinterbil.
SAAB 9-5 2.0t Sedan MY01 reservebil.
Div SAAB dele til salg: http://www.guloggratis.dk/search?q=sean+t
SAAB 9-5 2.3T Estate MY99 silver, vinterbil.
SAAB 9-5 2.0t Sedan MY01 reservebil.
Div SAAB dele til salg: http://www.guloggratis.dk/search?q=sean+t
- Casper_Ankersen
- SAAB-MANIAC
- Kontakt:
Indlæg
Godt at se den omhu du lægger i projektet, tidligere ejer må da være glad for at det netop er en der lægger en masse energi i at få den på gaden igen
Piller du motor og gear kasse fra hinanden så tjek lige plej lejer og hoved lejer for slid, det er lidt sjovere at bytte dem nu end om et ½ år
Piller du motor og gear kasse fra hinanden så tjek lige plej lejer og hoved lejer for slid, det er lidt sjovere at bytte dem nu end om et ½ år
Mvh Casper medlem no. 501
If it aint broken You havent tweaked it enough...
M90 900 Trionic 5.5 Limited Edition FAST on the straight. Corners like an Elk...
M87 900 T16 2 dørs lilly model
If it aint broken You havent tweaked it enough...
M90 900 Trionic 5.5 Limited Edition FAST on the straight. Corners like an Elk...
M87 900 T16 2 dørs lilly model
- Casper_Ankersen
- SAAB-MANIAC
- Kontakt:
Indlæg
Tror det med de forskellige farvekoder kan hænge sammen med en ny lak leverendør, det er tit set at et komponenet får nyt part nummer når der er kommet en ny leverandør til, eksempelvis gear kasse lejer hvor der kommer nyt nummer når man er skiftet fra SKF til Timken, leje type og mål er ens det samme er placeringen i kassen men nummeret er forskelligt da leverandøren er ny,hf-eco-power skrev:Hvad angår farven har jeg forsket lidt i sagerne, uden dog at kunne komme med anden udlægning end denne: Omtalte kode 202 ER en Rosen Quarts metallic. Den anden, 129, kendes ikke, da alle farver i mine ældre brochurer (fra før MY87) alle til hobe har navne i stedet for farvekoder, så det er ingen hjælp her. Eneste forklaring, jeg kan give - og som du også selv er inde på - er en anderledes toning imellem disse to. Det har man også set i så mange andre tilfælde. En anden SAAB farve, nemlig den klassiske og efter min egen mening totalt smukke farve, Odoardogrå metal, findes i to typer, eller nuancer, nemlig med kode 158 og 204. Sidstnævnte havde vores gamle og nu afdøde 9000T fra 1/88. Reparationslakken er dog den samme til de to
Mvh Casper medlem no. 501
If it aint broken You havent tweaked it enough...
M90 900 Trionic 5.5 Limited Edition FAST on the straight. Corners like an Elk...
M87 900 T16 2 dørs lilly model
If it aint broken You havent tweaked it enough...
M90 900 Trionic 5.5 Limited Edition FAST on the straight. Corners like an Elk...
M87 900 T16 2 dørs lilly model
- Don-Peter
- EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
Har også kigget en del på scan-tech dele, men efter at have nærlæst andre Saab/volvo forummer, ligner det et no-go. Mange's erfaringer med Scantech ( eller Scam-tech / Scum-tech) som de kalder det er : knækkede bærearme, defekt motorophæng efter få måneder, slup i bærekugler på rekordtid, revnede/smuldrede gummibøsninger osv. Troede egentlig det var et svensk kvalitetsprodukt, men det skulle vist primært være kinøjserstumper..
Saab 9-3 Sportcombi 1.8T aut. Hirsch 06'
Før:
98' Alfa 156 2.5 V6 24V (omdrejningsvidunderet)
97' Lancia Zeta 2.0 turbo
93' Lancia Thema 2.0 Turbo 16v LX
96' Alfa 155 2.0 TS 16v Super
95' Fiat Punto GT turbo
87´Fiat Ritmo 1600 TC
Før:
98' Alfa 156 2.5 V6 24V (omdrejningsvidunderet)
97' Lancia Zeta 2.0 turbo
93' Lancia Thema 2.0 Turbo 16v LX
96' Alfa 155 2.0 TS 16v Super
95' Fiat Punto GT turbo
87´Fiat Ritmo 1600 TC
- Deja-wuzzz
- SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Indlæg
Har jeg forstået det rigtigt: så købe du bilen for 2 dage siden, og har nu nået alt dette
Har du ADHD Super spændende projekt.
Har du ADHD Super spændende projekt.
900i 1985
900 Aero 1988 - RIP
900 Aero 'swiss edition' 1989 - live4ever
9-3 T SE 2002
900 Aero 1988 - RIP
900 Aero 'swiss edition' 1989 - live4ever
9-3 T SE 2002
- Speedy
- CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!
- Kontakt:
Indlæg
Denne tråd viser nogenlunde hvad vi andre kan nå at gøre på 3 uger....... respekt !!
PS: Når du finder 2-3 dage i din kalender har jeg en 900 aero du gerne må lave også
Mvh. Anders
PS: Når du finder 2-3 dage i din kalender har jeg en 900 aero du gerne må lave også
Mvh. Anders
Anders Thorning Andersen @ Saabster.dk
Saab 96V4 '67 SilverSand
Saabo Campingvogn #238 fra '66
Volvo V60 as daily driver,shhhhh......
http://www.bilgalleri.dk/galleri/15157-saab_96v4
http://www.saabster.dk
Saab 96V4 '67 SilverSand
Saabo Campingvogn #238 fra '66
Volvo V60 as daily driver,shhhhh......
http://www.bilgalleri.dk/galleri/15157-saab_96v4
http://www.saabster.dk
- plankan
- SUPER EXTREME SAAB NET EXTREMIST
Indlæg
Du skulle bare vide hvor mange uendelige diskutioner der er herover med bl.a biltema og deres produkter
50% af landet herover elsker dem og har aldrig haft noget problem med deres dele -
medens de andre 50% hader dem og bare har haft problemer af alla mulige slags.....
"The neverending story"
Vi "høster" alle vores egen erfaringer med tiden helt enkelt.
Jeg ser det mere som det er med det meste af alt andet....Don-Peter skrev:Har også kigget en del på scan-tech dele, men efter at have nærlæst andre Saab/volvo forummer, ligner det et no-go. Mange's erfaringer med Scantech ( eller Scam-tech / Scum-tech) som de kalder det er : knækkede bærearme, defekt motorophæng efter få måneder, slup i bærekugler på rekordtid, revnede/smuldrede gummibøsninger osv. Troede egentlig det var et svensk kvalitetsprodukt, men det skulle vist primært være kinøjserstumper..
Du skulle bare vide hvor mange uendelige diskutioner der er herover med bl.a biltema og deres produkter
50% af landet herover elsker dem og har aldrig haft noget problem med deres dele -
medens de andre 50% hader dem og bare har haft problemer af alla mulige slags.....
"The neverending story"
Vi "høster" alle vores egen erfaringer med tiden helt enkelt.
- Edwins
- 100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
- Kontakt:
Indlæg
Ja, jeg ved at Svensken ynder at kalde Biltema for "Feltema", Fejltema.
Selv har jeg ingen dårlige erfaringer, efter maange års handlen i Biltema. Jeg tog til Sverige og handlede, før Biltema kom til Danmark.
Om Mekonomen havde holdt samme mådelige prisniveau som de har i Sverige, ville de have haft en langt større kundekreds end de sikkert har. Deres prisniveau herhjemme er som Bilexperten og hvad de ellers hedder, disse firmaer som sælger truckernosser og Wunderbaums og golfkuglegearknopper....
Biltema, Au2parts og Lyon Autodele holder mine gamle gryder kørende.
Plankan, jeg har dig også mistænkt som autist, når du kan nå så meget på så kort tid. :sunglasses
Selv har jeg ingen dårlige erfaringer, efter maange års handlen i Biltema. Jeg tog til Sverige og handlede, før Biltema kom til Danmark.
Om Mekonomen havde holdt samme mådelige prisniveau som de har i Sverige, ville de have haft en langt større kundekreds end de sikkert har. Deres prisniveau herhjemme er som Bilexperten og hvad de ellers hedder, disse firmaer som sælger truckernosser og Wunderbaums og golfkuglegearknopper....
Biltema, Au2parts og Lyon Autodele holder mine gamle gryder kørende.
Plankan, jeg har dig også mistænkt som autist, når du kan nå så meget på så kort tid. :sunglasses
En rigtig bil har langsliggende motor.
If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)
Med lem nr. 262
If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)
Med lem nr. 262
- plankan
- SUPER EXTREME SAAB NET EXTREMIST
Indlæg
2011
det betyder at ting kan ikke gå stærkt nok
Nej den er faktisk købt 1 aprilDeja-wuzzz skrev:Har jeg forstået det rigtigt: så købe du bilen for 2 dage siden, og har nu nået alt dette
2011
Nej men jeg lider af et andet syndrom som kaldes for "turbo-aholic"Deja-wuzzz skrev:Har du ADHD
det betyder at ting kan ikke gå stærkt nok
TakDeja-wuzzz skrev:Super spændende projekt.
- Edwins
- 100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
- Kontakt:
Indlæg
F**ck, det er sgu da løgn!
Er det dine biler? Er du på svampe?
Jeg har 3 Og900 og en 99 på plader og det er nogengange næsten mere end jeg kan gabe over..
Er det dine biler? Er du på svampe?
Jeg har 3 Og900 og en 99 på plader og det er nogengange næsten mere end jeg kan gabe over..
En rigtig bil har langsliggende motor.
If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)
Med lem nr. 262
If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)
Med lem nr. 262