SAAB 900 T16 AT55L-SR
Redaktør: Bestyrelsen
- plankan
- SUPER EXTREME SAAB NET EXTREMIST
Indlæg
Nå, men ..............
Jeg har i de sidste dage prøvet at tage billeder til et lille album -
men af en eller anden årsag, så bliver de altid både mange og langt flere end beregnet
Men bær lige over med at billederne ikke er taget helt i den samme rækkefølge -
som i denne lille "fremvisning"
Jeg har i de sidste dage prøvet at tage billeder til et lille album -
men af en eller anden årsag, så bliver de altid både mange og langt flere end beregnet
Men bær lige over med at billederne ikke er taget helt i den samme rækkefølge -
som i denne lille "fremvisning"
- Deja-wuzzz
- SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Indlæg
jeg glæder mig til at se dem.. hvor henne er billederne
900i 1985
900 Aero 1988 - RIP
900 Aero 'swiss edition' 1989 - live4ever
9-3 T SE 2002
900 Aero 1988 - RIP
900 Aero 'swiss edition' 1989 - live4ever
9-3 T SE 2002
- plankan
- SUPER EXTREME SAAB NET EXTREMIST
Indlæg
De flyver godt nok lavt i dag
Lige over hovedet på en
Nej den var der vel ingen som troede på
Vi er på det obligatoriske sted i ljungbyhed
for det "årlige" billede
Et fint sted der flittigt benyttes af mange andre -
os saab "nördar" inkl
Bagefter var det så tid på tilbagevejen til endnu et besøg
på den gamle fabrik:
Et sted som slet ikke har den samme funktion længere -
men som er blevet til et "kæmpe" loppis
Her er noget af det sidste man skrev omkring den:
http://www.sydsvenskan.se/omkretsen/yll ... laggs-ner/
Er lidt coolt og eje en bil der på en måde er lidt med i svensk "industri "historie"
den bil som platschefen Nils Haglund havde.
Se bare her hvad jeg fik med dengang :mrcool
Porten ud til friheden for små 4 år 2 mån siden
Og hvor er der dog sket meget siden da.
Omme bagtil var der før i tiden et fint grønt område.
Der er desværre for meget skrot i dag -
men vi fandt da lige denne lille "spot" til et billede:
Vel hjemme igen, så har jeg prøvet at stille Kvartz op -
på den plads hvor blandt de alder første billeder udendørs blev taget.
(Det er bare ikke helt så let)
Nogen som kan huske disse første billeder
En ganske nøgen Kvartz -
som næsten er klar til syn:
Hun er "vokset" lidt med årene:
Måske lidt som denne slogan fra "før i tiden"
Når jeg bliver stor, så skal jeg blive en ........
Jeg er som sagt mega super glad for disse lamper.
Måske er de for nogle ikke meget i sig selv -
men på Kvartz siger jeg bare
De flyver godt nok lavt i dag
Lige over hovedet på en
Nej den var der vel ingen som troede på
Vi er på det obligatoriske sted i ljungbyhed
for det "årlige" billede
Et fint sted der flittigt benyttes af mange andre -
os saab "nördar" inkl
Bagefter var det så tid på tilbagevejen til endnu et besøg
på den gamle fabrik:
Et sted som slet ikke har den samme funktion længere -
men som er blevet til et "kæmpe" loppis
Her er noget af det sidste man skrev omkring den:
http://www.sydsvenskan.se/omkretsen/yll ... laggs-ner/
Er lidt coolt og eje en bil der på en måde er lidt med i svensk "industri "historie"
den bil som platschefen Nils Haglund havde.
Se bare her hvad jeg fik med dengang :mrcool
Porten ud til friheden for små 4 år 2 mån siden
Og hvor er der dog sket meget siden da.
Omme bagtil var der før i tiden et fint grønt område.
Der er desværre for meget skrot i dag -
men vi fandt da lige denne lille "spot" til et billede:
Vel hjemme igen, så har jeg prøvet at stille Kvartz op -
på den plads hvor blandt de alder første billeder udendørs blev taget.
(Det er bare ikke helt så let)
Nogen som kan huske disse første billeder
En ganske nøgen Kvartz -
som næsten er klar til syn:
Hun er "vokset" lidt med årene:
Måske lidt som denne slogan fra "før i tiden"
Når jeg bliver stor, så skal jeg blive en ........
Jeg er som sagt mega super glad for disse lamper.
Måske er de for nogle ikke meget i sig selv -
men på Kvartz siger jeg bare
- Den_Gamle
- SUPER EXTREME SAAB NET EXTREMIST
Indlæg
Jamen de ser jo også helt rigtige ud...
Jeg kan også godt se at Kvartz er blevet lidt frækkere med årene.
De nye hjul klæder også bilen godt. Jeg troede måske at 45-profilen ville være lidt brian, men det forholdsvis fredsommeligt ud synes jeg. Selv kører jeg på 50-profil, og det er da egentlig forholdsvis "skarpt" synes jeg.
Jeg kan også godt se at Kvartz er blevet lidt frækkere med årene.
De nye hjul klæder også bilen godt. Jeg troede måske at 45-profilen ville være lidt brian, men det forholdsvis fredsommeligt ud synes jeg. Selv kører jeg på 50-profil, og det er da egentlig forholdsvis "skarpt" synes jeg.
900T16 Aero, *88
Tidligere: 900GL, 1/11 1984 - 3/9 2009, R.I.P.
Tidligere: 900GL, 1/11 1984 - 3/9 2009, R.I.P.
- Jensen
- Administrator
Indlæg
Det ser godt ud Regin
Det er jo meget bedre end at de skulle ligge og samle støv hos mig.
Billederne ligner jo noget direkte ud af et tilbehørskatalog fra midt i firserne.
MVH Mads
Det er jo meget bedre end at de skulle ligge og samle støv hos mig.
Billederne ligner jo noget direkte ud af et tilbehørskatalog fra midt i firserne.
MVH Mads
Mads Jensen, medlemnr. 143
Daily driver: 9-5 Aero Turbo4 '11
Reserve: 99 Rally '71, 96 V4 '75, og900GL '83
Projekt sommerbil: OG9⁵ '99
Daily driver: 9-5 Aero Turbo4 '11
Reserve: 99 Rally '71, 96 V4 '75, og900GL '83
Projekt sommerbil: OG9⁵ '99
- plankan
- SUPER EXTREME SAAB NET EXTREMIST
Indlæg
Ja, her sker godt nok ikke så meget for tiden -
vi har ligsom "planet ud" for tiden
Men jeg jeg har siddet de sidste nætter/dage og prøvet på at lavet en liste -
på de ting og sager der er lavet på Kvartz gennem årene
Det et ikke sådan småting precis
Den er godt nok på Svensk
Tillbehör interiöer:
Hund/lastskydds"nät"
Skyddsmatta (plast) skuffen formgjuten hög kant.
Skyddsmatta (gummi) formgjuten låg "gummi"
Skinn damask vxl spark
Kasett fack nedre mittkonsol
Lucka handskfack fr MY 92
"De-luxe" högtalare fram
Svart innertak.
Farthållare org (eftermonterad)
Larm "kombiguard" blå LED
(inbyggd i "de-luxe" högtalarna)
Brandsläckare.
De 4 minsta sidorutorna "tonade"
Instegsbelysning (eget påhitt)
Belysning skuff inkl el-uttag/BMW (eget påhitt)
BMW sportsstolar 1.serie (eget påhitt)
____________________________________
Modify instrumenthus:
1: Ur Turbo truckmätare
2: Dolda kontrollampor MY 92->
2:1 Olja/batteri placering (Vä) enligt MY 89->
3: Spikdiod inbyggd i varvräknaren
4: Diod för max laddtryck inbyggd i "shift-up"
____________________________________
Tillbehör exteriöer:
US blink fram
US belysning bak
Org dimmljuse fram
Aero luftsläppskåpor i bilens färg 129H
Smutsavvisare A-stolpe
Stänkskydd bak
El-antenn
Jalusi bakruta
Drag
1 Uppsättning A50 jubilee fälgar
1 Uppsättning 16" Aero
Helrenoverad spoiler fram (14.05)
Under "skalet"
----------------------
Vxl-länkage fr MY92:
1: Stålspak
2: Kantiga "knuten" ute vid lådan
Svänghjul/koppling fr MY 92
Övrigt:
Simones 2.5" alá hagelbössan
Dräneringsrör i torpedn (90 ->)
Plastskena på torpedväggen (90->)
Krängningsstag fr/bak
Totalrenovering av framvagn:
1: Nya länkarmar 4st
2: Nya fjädersäte 2st
3: Nya spindelled 4st
4: Nya styrled 2st
Og så har jeg sikkert alligevel glemt noget
vi har ligsom "planet ud" for tiden
Men jeg jeg har siddet de sidste nætter/dage og prøvet på at lavet en liste -
på de ting og sager der er lavet på Kvartz gennem årene
Det et ikke sådan småting precis
Den er godt nok på Svensk
Tillbehör interiöer:
Hund/lastskydds"nät"
Skyddsmatta (plast) skuffen formgjuten hög kant.
Skyddsmatta (gummi) formgjuten låg "gummi"
Skinn damask vxl spark
Kasett fack nedre mittkonsol
Lucka handskfack fr MY 92
"De-luxe" högtalare fram
Svart innertak.
Farthållare org (eftermonterad)
Larm "kombiguard" blå LED
(inbyggd i "de-luxe" högtalarna)
Brandsläckare.
De 4 minsta sidorutorna "tonade"
Instegsbelysning (eget påhitt)
Belysning skuff inkl el-uttag/BMW (eget påhitt)
BMW sportsstolar 1.serie (eget påhitt)
____________________________________
Modify instrumenthus:
1: Ur Turbo truckmätare
2: Dolda kontrollampor MY 92->
2:1 Olja/batteri placering (Vä) enligt MY 89->
3: Spikdiod inbyggd i varvräknaren
4: Diod för max laddtryck inbyggd i "shift-up"
____________________________________
Tillbehör exteriöer:
US blink fram
US belysning bak
Org dimmljuse fram
Aero luftsläppskåpor i bilens färg 129H
Smutsavvisare A-stolpe
Stänkskydd bak
El-antenn
Jalusi bakruta
Drag
1 Uppsättning A50 jubilee fälgar
1 Uppsättning 16" Aero
Helrenoverad spoiler fram (14.05)
Under "skalet"
----------------------
Vxl-länkage fr MY92:
1: Stålspak
2: Kantiga "knuten" ute vid lådan
Svänghjul/koppling fr MY 92
Övrigt:
Simones 2.5" alá hagelbössan
Dräneringsrör i torpedn (90 ->)
Plastskena på torpedväggen (90->)
Krängningsstag fr/bak
Totalrenovering av framvagn:
1: Nya länkarmar 4st
2: Nya fjädersäte 2st
3: Nya spindelled 4st
4: Nya styrled 2st
Og så har jeg sikkert alligevel glemt noget
- tknage
- SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Indlæg
Var der ikke noget med et plastdæksel på fuelrailen?
Imponerende liste i øvrigt.
plankan skrev:Ja, her sker godt nok ikke så meget for tiden -
vi har ligsom "planet ud" for tiden
Men jeg jeg har siddet de sidste nætter/dage og prøvet på at lavet en liste -
på de ting og sager der er lavet på Kvartz gennem årene
Det et ikke sådan småting precis
Og så har jeg sikkert alligevel glemt noget
Var der ikke noget med et plastdæksel på fuelrailen?
Imponerende liste i øvrigt.
Mvh. Thomas, Medlem nr. 710
9000 CS 2.0i 1997
99 Turbo, 1980
og9-3 SE 2.0 LPT aut. 1999
og900S LPT 1993
9000 T85 rosenkvartz
9000 CS 2.0i 1997
99 Turbo, 1980
og9-3 SE 2.0 LPT aut. 1999
og900S LPT 1993
9000 T85 rosenkvartz
- tknage
- SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Indlæg
Nåh sådan.plankan skrev:Sant nok, men da denne har tilhørt bilen fra ny af -tknage skrev:Var der ikke noget med et plastdæksel på fuelrailen?
Imponerende liste i øvrigt.
så kan jeg ikke sætte den på listen
Mvh. Thomas, Medlem nr. 710
9000 CS 2.0i 1997
99 Turbo, 1980
og9-3 SE 2.0 LPT aut. 1999
og900S LPT 1993
9000 T85 rosenkvartz
9000 CS 2.0i 1997
99 Turbo, 1980
og9-3 SE 2.0 LPT aut. 1999
og900S LPT 1993
9000 T85 rosenkvartz
- Den_Gamle
- SUPER EXTREME SAAB NET EXTREMIST
Indlæg
Er det er særlig SAAB dunk, som lige passer til til det ekstra rum under baggagerummet?.
Det kan jeg nemlig god se det smarte i.. Det er ikke smart med en 5L reservedunk, der skal ligge ned.
Det kan jeg nemlig god se det smarte i.. Det er ikke smart med en 5L reservedunk, der skal ligge ned.
900T16 Aero, *88
Tidligere: 900GL, 1/11 1984 - 3/9 2009, R.I.P.
Tidligere: 900GL, 1/11 1984 - 3/9 2009, R.I.P.
- Deja-wuzzz
- SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Indlæg
Den ser da for høj ud til at kunne passe der under, Plankan ?
900i 1985
900 Aero 1988 - RIP
900 Aero 'swiss edition' 1989 - live4ever
9-3 T SE 2002
900 Aero 1988 - RIP
900 Aero 'swiss edition' 1989 - live4ever
9-3 T SE 2002
- plankan
- SUPER EXTREME SAAB NET EXTREMIST
Indlæg
Man finder den i tilbehørskataloget for årgang 1993 her:
Åbenbart er den så gået hen blevet sort med tiden
ikke 5L
Den kostede "hele" 234:- i 1993
den er lavet lige dertil hvor den hører hjemme
Det er nemlig lige hvad det erDen_Gamle skrev:Er det er særlig SAAB dunk, som lige passer til til det ekstra rum under baggagerummet?.
Man finder den i tilbehørskataloget for årgang 1993 her:
Åbenbart er den så gået hen blevet sort med tiden
4L er den på -Den_Gamle skrev:Det kan jeg nemlig god se det smarte i..
Det er ikke smart med en 5L reservedunk, der skal ligge ned.
ikke 5L
Den kostede "hele" 234:- i 1993
Næ nej -Deja-wuzzz skrev:Den ser da for høj ud til at kunne passe der under, Plankan ?
den er lavet lige dertil hvor den hører hjemme
- Jensen
- Administrator
Indlæg
Er det ikke denne:
Det er fra et 1976 SAAB udstyrskatalog. Kender en med en volvo som har en lignende den til reservehjulet. De er ret smarte da "snablen" puttes ned i dunken hvorfor man ikke ska bekymre sig om at den drypper i bagagerummet.
Den lange slanke øverst på billedet passer under bagagerumsgulvet i en V4'er. De er også meget eftertragtede.
MVH Mads
Det er fra et 1976 SAAB udstyrskatalog. Kender en med en volvo som har en lignende den til reservehjulet. De er ret smarte da "snablen" puttes ned i dunken hvorfor man ikke ska bekymre sig om at den drypper i bagagerummet.
Den lange slanke øverst på billedet passer under bagagerumsgulvet i en V4'er. De er også meget eftertragtede.
MVH Mads
Mads Jensen, medlemnr. 143
Daily driver: 9-5 Aero Turbo4 '11
Reserve: 99 Rally '71, 96 V4 '75, og900GL '83
Projekt sommerbil: OG9⁵ '99
Daily driver: 9-5 Aero Turbo4 '11
Reserve: 99 Rally '71, 96 V4 '75, og900GL '83
Projekt sommerbil: OG9⁵ '99
- Nanki
- SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
Det er virkelig imponerede hvor flot Kvartz er blevet!!
- Var til familie tam tam forleden dag, hvor vi tilfældigvis kom til at snakke om ældre køretøjer her i blandet SAAB og deres konkurs etc.
Ret pudsig, så havde 60% af dem som var tilstede ejet eller kørt SAAB biler med et stort smil på læben i hvilensomhelst SAAB bil de nu har haft adgang til. Flere nævner dens høje sikkerheds, rumlighed og deres stærke motor som stor set altid har været på 2.0 suge/turbo ladet.
Det har er og har altid været bilen for mange her over i vest Danmark.
Det gik de gamle grå hår til at vokse, da vi brugte 3,5 time af familiehyggen på at sidde foran computeren og kigge forumet igennem med billeder og tekst.
Selv de gamle fotoalbums kom frem i sort hvid :bigsmile En sand fornøjelse at høre folks oplevelser med bilen og dens og deres troværdighed til mærket : )
- Var til familie tam tam forleden dag, hvor vi tilfældigvis kom til at snakke om ældre køretøjer her i blandet SAAB og deres konkurs etc.
Ret pudsig, så havde 60% af dem som var tilstede ejet eller kørt SAAB biler med et stort smil på læben i hvilensomhelst SAAB bil de nu har haft adgang til. Flere nævner dens høje sikkerheds, rumlighed og deres stærke motor som stor set altid har været på 2.0 suge/turbo ladet.
Det har er og har altid været bilen for mange her over i vest Danmark.
Det gik de gamle grå hår til at vokse, da vi brugte 3,5 time af familiehyggen på at sidde foran computeren og kigge forumet igennem med billeder og tekst.
Selv de gamle fotoalbums kom frem i sort hvid :bigsmile En sand fornøjelse at høre folks oplevelser med bilen og dens og deres troværdighed til mærket : )
Med Venlig Hilsen
Frank Madsen
Nuværende SAAB:
SAAB 9-3ss Serie No. 007678
SAAB 9-3 SE 2002 B205L No. 041520
Tidligere biler:
SAAB 9-5 AERO 2.3TS MY02 (solgt)
SAAB 900s NG 1993 2.0i B206i (solgt)
SAAB 900 NG 1995 2.0i B206i (Solgt)
Frank Madsen
Nuværende SAAB:
SAAB 9-3ss Serie No. 007678
SAAB 9-3 SE 2002 B205L No. 041520
Tidligere biler:
SAAB 9-5 AERO 2.3TS MY02 (solgt)
SAAB 900s NG 1993 2.0i B206i (solgt)
SAAB 900 NG 1995 2.0i B206i (Solgt)
- plankan
- SUPER EXTREME SAAB NET EXTREMIST
Indlæg
Sådan, så skete det sku alligevel til sidst -
jeg har fundet min næste bil
Sidder og kigger på billederne af henne just nu -
får ståpæls så hårene rejser sig på hele kroppen
Skal ringe et hurtigt opkald i morgen tidlig -
booke en billet til toget på en rejse af små 44 svenske mil -
og så må vi se
Men hvis bare billederne lover 50% så er jeg solgt til stanglakrids
Og bare rolig, det er en Saab
Men så kommer spørgsmålet -
er der nogle her på SKD som på "heder och samvete" -
vil overtage og forpligte sig til at "vårda" kvartz
jeg har fundet min næste bil
Sidder og kigger på billederne af henne just nu -
får ståpæls så hårene rejser sig på hele kroppen
Skal ringe et hurtigt opkald i morgen tidlig -
booke en billet til toget på en rejse af små 44 svenske mil -
og så må vi se
Men hvis bare billederne lover 50% så er jeg solgt til stanglakrids
Og bare rolig, det er en Saab
Men så kommer spørgsmålet -
er der nogle her på SKD som på "heder och samvete" -
vil overtage og forpligte sig til at "vårda" kvartz
- plankan
- SUPER EXTREME SAAB NET EXTREMIST
Indlæg
Nå ja, havde nær glemt de små kosmetiske ting vi har lavet i dag
Her ser man en "slidt" antenne i 50/50 sort/chrome:
Har så i dag monteret en fra OG 9-3:
De går mest i ren 100% chrome -
og hvad passer bedre på en trubb
Jeg så også til min egen rædsel dette her:
Grimme "kanter" som nu mere er væk
:mrcool
Her ser man en "slidt" antenne i 50/50 sort/chrome:
Har så i dag monteret en fra OG 9-3:
De går mest i ren 100% chrome -
og hvad passer bedre på en trubb
Jeg så også til min egen rædsel dette her:
Grimme "kanter" som nu mere er væk
:mrcool
- plankan
- SUPER EXTREME SAAB NET EXTREMIST
Indlæg
Ringede i morges, og fik så fortalt at bilen lige skulle en tur forbi saab for mindre defekter.
Så mandag næste uge ville han tro den var klar
Nå, men det blev så ikke lige idag.plankan skrev:Sådan, så skete det sku alligevel til sidst -
jeg har fundet min næste bil
Ringede i morges, og fik så fortalt at bilen lige skulle en tur forbi saab for mindre defekter.
Så mandag næste uge ville han tro den var klar
- ClausSAAB
- SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
ØØHHH mindre defekter Han kender vist ikke dig Regin. Uanset, hvor meget han får lavet "mindre" defekter er det aldrig nok for dig
Venlig hilsen
Claus
Venlig hilsen
Claus
Total SAAB virus 1997 9000 CSE 2,3T A50 UHADA for en SAAB
Lykkelig ejer af NG9-3 2005 Sports sedan 1,8t (Bygget af Frank Madsen)
Glad ejer af OG9-3 2001 Coupé 2,0t (Forhåbentligt snart 2,3T)
Medlem # 782 Tlf: 21 41 65 79
Lykkelig ejer af NG9-3 2005 Sports sedan 1,8t (Bygget af Frank Madsen)
Glad ejer af OG9-3 2001 Coupé 2,0t (Forhåbentligt snart 2,3T)
Medlem # 782 Tlf: 21 41 65 79
- plankan
- SUPER EXTREME SAAB NET EXTREMIST
Indlæg
Spøg til side, selv om der måske ligger en smule i det -
og hvoffer da ikke få lavet defekter gratis
Hvor finder du dog alle de der ord ClausClausSAAB skrev:ØØHHH mindre defekter Han kender vist ikke dig Regin. Uanset, hvor meget han får lavet "mindre" defekter er det aldrig nok for dig
Venlig hilsen
Claus
Spøg til side, selv om der måske ligger en smule i det -
og hvoffer da ikke få lavet defekter gratis
- plankan
- SUPER EXTREME SAAB NET EXTREMIST
Indlæg
Ja, så er beslutningen taget:
http://www.saabklubdanmark.dk/index.php ... ic&t=30523
Som sagt, evt spørgsmål etc etc -
tages venligst i den tråd eller på/via PM.
http://www.saabklubdanmark.dk/index.php ... ic&t=30523
Som sagt, evt spørgsmål etc etc -
tages venligst i den tråd eller på/via PM.
- Den_Gamle
- SUPER EXTREME SAAB NET EXTREMIST
Indlæg
Vi kommer til at savne Kvartz. Nu håber jeg bare at den ikke glider helt ud "af syne". Erller værre afhændes til en tosse som ikke passer på den.
Jeg kunne selvfølgeligt bare selv købe den, og jeg har allerede en som lige straks kommer til at skinne igen (håber jeg).
Men hvad er det mon du pønser på at købe? Er det sådan noget nymodens noget? 9-5?
Jeg kunne selvfølgeligt bare selv købe den, og jeg har allerede en som lige straks kommer til at skinne igen (håber jeg).
Men hvad er det mon du pønser på at købe? Er det sådan noget nymodens noget? 9-5?
900T16 Aero, *88
Tidligere: 900GL, 1/11 1984 - 3/9 2009, R.I.P.
Tidligere: 900GL, 1/11 1984 - 3/9 2009, R.I.P.
- dragedems
- CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!
Indlæg
http://www.saabklubdanmark.dk/index.php ... torder=asc
Følger du ikke med ??Den_Gamle skrev:
Men hvad er det mon du pønser på at købe? Er det sådan noget nymodens noget? 9-5?
http://www.saabklubdanmark.dk/index.php ... torder=asc
SAAB 9000 CSi 1997
Fruens: Fiat Panda Ciao 1,2 årg. 2011
Fruens: Fiat Panda Ciao 1,2 årg. 2011
- plankan
- SUPER EXTREME SAAB NET EXTREMIST
Indlæg
at man ikke er "herrer" over når først bilen er solgt.
Man kan blive lovet guld og grønne skove af en potentiel køber -
men hvad denne så senere gør med bilen, ja det har man jo intet med at blande sig i
Du fik jo æren af at sidde i henne da vi var på træffet hos Anders -
så du ved sådan cirka hvad det handler om
Jeg havde entlig håbet at hun havnede over hos en af jer i Dk -
da jeg personligt tror det findes "bedre" folk til at tage hånd om en fin/god gammel OG 900 derover.
Men må desværre sige at det ser sløjt ud -
så det bliver nok en annonce på "Blocket" i slutningen af ugen
Ja det ved du lige så godt som jeg -Den_Gamle skrev:Vi kommer til at savne Kvartz.
Nu håber jeg bare at den ikke glider helt ud "af syne". Erller værre afhændes til en tosse som ikke passer på den.?
at man ikke er "herrer" over når først bilen er solgt.
Man kan blive lovet guld og grønne skove af en potentiel køber -
men hvad denne så senere gør med bilen, ja det har man jo intet med at blande sig i
Jamen det syntes jeg da også at du skulle tage og gøreDen_Gamle skrev:Jeg kunne selvfølgeligt bare selv købe den,
og jeg har allerede en som lige straks kommer til at skinne igen (håber jeg).?
Du fik jo æren af at sidde i henne da vi var på træffet hos Anders -
så du ved sådan cirka hvad det handler om
Jeg havde entlig håbet at hun havnede over hos en af jer i Dk -
da jeg personligt tror det findes "bedre" folk til at tage hånd om en fin/god gammel OG 900 derover.
Men må desværre sige at det ser sløjt ud -
så det bliver nok en annonce på "Blocket" i slutningen af ugen
Det der har du vist fundet ud af nu tror jegDen_Gamle skrev:Men hvad er det mon du pønser på at købe? Er det sådan noget nymodens noget? 9-5?
- plankan
- SUPER EXTREME SAAB NET EXTREMIST
Indlæg
Så er det blevet tid til at sætte punkt for denne saga :bigcrying
Nej det er noget pjat med tårer her
Kvartz er i skrivende stund på vej hjem til sin nye ejermand/familie:
Og jeg er ikke et sekund i tvivl om at dette er det absolutte bedste for henne.
Her får hun helt sikkert lov til at nyde livet på sine ældre dage -
der som hun kommer til en der er mindst lige så stor saabnörd som jeg selv er -
samt at den nye ejer forstår sig på hvad Kvartz er for en bil i dag
Jeg ønsker dem det alder bedste i lang tid frem over :mrcool
Ps:
Evt spørgsmål om hvem den nye ejer er, blive ikke besvaret DS
Nej det er noget pjat med tårer her
Kvartz er i skrivende stund på vej hjem til sin nye ejermand/familie:
Og jeg er ikke et sekund i tvivl om at dette er det absolutte bedste for henne.
Her får hun helt sikkert lov til at nyde livet på sine ældre dage -
der som hun kommer til en der er mindst lige så stor saabnörd som jeg selv er -
samt at den nye ejer forstår sig på hvad Kvartz er for en bil i dag
Jeg ønsker dem det alder bedste i lang tid frem over :mrcool
Ps:
Evt spørgsmål om hvem den nye ejer er, blive ikke besvaret DS
- Peter
- SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Indlæg
Hermed tak for god underholdning. Ejerens identitet vedkommer ingen, men man er alligevel fristet til at spørge om bilen blev i Sverige, eller hvor den så kom hen?
(Ser ud til at den blev eksporteret, og at vedkommende benytter en danskproduceret autotrailer)
(Ser ud til at den blev eksporteret, og at vedkommende benytter en danskproduceret autotrailer)
Den som ingen turbo har, han må køre uden bar.
- plankan
- SUPER EXTREME SAAB NET EXTREMIST
Indlæg
så er der ingen nummerplade på ved et evt salg -
så er det = eksport
Det spørgsmål er let at besvare.En nummerplade i Sverige følger en bil hele dens levetid -Peter skrev:Hermed tak for god underholdning. Ejerens identitet vedkommer ingen, men man er alligevel fristet til at spørge
om bilen blev i Sverige, eller hvor den så kom hen?
så er der ingen nummerplade på ved et evt salg -
så er det = eksport
- Seniorsergent
- EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
Sådan en fin bil skal selv køre, ikke køres :bigcrying
Plankan dog, du ødelægger den gamle piges selvværd.
Det der er da synd.plankan skrev:Så er det blevet tid til at sætte punkt for denne saga :bigcrying
Nej det er noget pjat med tårer her
Kvartz er i skrivende stund på vej hjem til sin nye ejermand/familie:
Og jeg er ikke et sekund i tvivl om at dette er det absolutte bedste for henne.
Her får hun helt sikkert lov til at nyde livet på sine ældre dage -
der som hun kommer til en der er mindst lige så stor saabnörd som jeg selv er -
samt at den nye ejer forstår sig på hvad Kvartz er for en bil i dag
Jeg ønsker dem det alder bedste i lang tid frem over :mrcool
Ps:
Evt spørgsmål om hvem den nye ejer er, blive ikke besvaret DS
Sådan en fin bil skal selv køre, ikke køres :bigcrying
Plankan dog, du ødelægger den gamle piges selvværd.
Sláinte
Mick
Mick
- plankan
- SUPER EXTREME SAAB NET EXTREMIST
Indlæg
Jeg modtog for nylig nogle billeder fra den nye ejer -
hvor Kvartz stod sammen med sin nye familie.
Hun så skam ud til at have det helt fint fint
Hehe, nej du.Seniorsergent skrev:Det der er da synd.
Sådan en fin bil skal selv køre, ikke køres :bigcrying
Plankan dog, du ødelægger den gamle piges selvværd.
Jeg modtog for nylig nogle billeder fra den nye ejer -
hvor Kvartz stod sammen med sin nye familie.
Hun så skam ud til at have det helt fint fint
- J.S.Poulsen
- SAAB NET NYBEGYNDER
Indlæg
Ja Kvartz har fået et nyt hjem her i Dk som i ser, det var en for stor fristelse for mig da hun kom til salg så måtte lige en tur til Sverige for at hente hende, men tror nu nok de hygger sig i garagen de snakker jo samme sprog
83èr 99GL 5gear
85ér Kvartz
87ér Cab
88ér Aero (brormands vogn)
94ér 9K 2,3 Aero
83èr 99GL 5gear
85ér Kvartz
87ér Cab
88ér Aero (brormands vogn)
94ér 9K 2,3 Aero
Jesper Søndergaard Poulsen
Saab Klub Danmark medlem nr.549
Saab Klub Danmark medlem nr.549
- RuneTonnesen
- SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Indlæg
Tillykke med dyret, den er vist i gode hænder.
Rune Tønnesen medlemsnummer 709
SAAB 9-3 B204R - Projektbil
SAAB 9-5 Estate 2.2 TID - Daily driver
SAAB - Not For Everyone, Essential to a Few
SAAB 9-3 B204R - Projektbil
SAAB 9-5 Estate 2.2 TID - Daily driver
SAAB - Not For Everyone, Essential to a Few