SAAB 900 T16 AT55L-SR
Redaktør: Bestyrelsen
- ClausSAAB
- SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
Regin altså
Du bliver da nødt til at røbe det, folk er jo bange for, du begynder at lodde i din bil
I øvrigt tak for de flotte billeder og ord længere oppe i tråden.
Venlig hilsen og godnat
Eva&Claus
Du bliver da nødt til at røbe det, folk er jo bange for, du begynder at lodde i din bil
I øvrigt tak for de flotte billeder og ord længere oppe i tråden.
Venlig hilsen og godnat
Eva&Claus
Total SAAB virus 1997 9000 CSE 2,3T A50 UHADA for en SAAB
Lykkelig ejer af NG9-3 2005 Sports sedan 1,8t (Bygget af Frank Madsen)
Glad ejer af OG9-3 2001 Coupé 2,0t (Forhåbentligt snart 2,3T)
Medlem # 782 Tlf: 21 41 65 79
Lykkelig ejer af NG9-3 2005 Sports sedan 1,8t (Bygget af Frank Madsen)
Glad ejer af OG9-3 2001 Coupé 2,0t (Forhåbentligt snart 2,3T)
Medlem # 782 Tlf: 21 41 65 79
- hf-eco-power
- SAAB-MANIAC
Indlæg
Den bliver da også bare mere og mere "sprød" den bil. Et studium i, hvordan det skal gøres. FLOT, FLOT!!!
Også en lækker kolbe, du der fik. Flot gestus, må man sige. Det er kvallivare!
/Henrik
Også en lækker kolbe, du der fik. Flot gestus, må man sige. Det er kvallivare!
/Henrik
- plankan
- SUPER EXTREME SAAB NET EXTREMIST
Indlæg
Hehe -
jo den har skam da også været fremme tidligere da Kvart var "yngre"
og still growing
men nu begynder vi altså at nå den nivå hvor det bliver alt sværere med tilbehør
Der er snart kun puds og nudse tilbage
selv om denne "lyser" godt op
ClausSAAB skrev:Regin altså
Du bliver da nødt til at røbe det, folk er jo bange for, du begynder at lodde i din bil
Hehe -
jo den har skam da også været fremme tidligere da Kvart var "yngre"
og still growing
Du er velkommen, til hver en tid ClausClausSAAB skrev: I øvrigt tak for de flotte billeder og ord længere oppe i tråden.
Venlig hilsen og godnat
Eva&Claus
Pænt tak Henrik -hf-eco-power skrev:Den bliver da også bare mere og mere "sprød" den bil. Et studium i, hvordan det skal gøres. FLOT, FLOT!!!
men nu begynder vi altså at nå den nivå hvor det bliver alt sværere med tilbehør
Der er snart kun puds og nudse tilbage
Ja ikk' også -hf-eco-power skrev:Også en lækker kolbe, du der fik. Flot gestus, må man sige. Det er kvallivare!
/Henrik
selv om denne "lyser" godt op
- plankan
- SUPER EXTREME SAAB NET EXTREMIST
Indlæg
Nå men, nu skal i da høre om denne "kasse"
Det startede hos P.O dag 2 da rullerne var i gang som bedst.
Jeg stod sammen med de andre og kiggede på -
da denne gut
(pænt undskyld Jensen)
Kommer frem til mig.
Aldrig mødt ham før
men ikke desto mindre vidste han til syndeladene hvem jeg var
Han har denne "kasse" med sig:
og siger at "han har noget jeg har efterlyst"
Det første jeg ser er just kassen med en loddekolbe -
men det er jo ikke lige noget jeg har efterlyst.........
Men inden jeg når at tænke mere over det, så siger han hurtigt -
at "det er ikke indeholdt i kassen"
"Aha" tænker jeg, men hvad mon der så er i den
hurtigt får vi "låget" af:
Og der ser man så et par lamper af en slags.
"Ahh" tænker jeg med det samme.
Det er fra dengang som jeg efterlyste de tågelygter til Kvartz -
dem "uden" den sorte kant længst ude.
Tænkte i mit stille sind, at det kan da ikke være muligt.....
Men nok er de da helt nye og T O M saab original:
Så er det her man begynder med tanken på
at eventuelt "slippe" lidt på standarden
Tankerne fór igennem mig......
Selv om de måske så alligevel har denne sorte "kant" i hjørnerne -
så er de jo alligevel fabr nye saab original
Og for pokker da -
om ikke de også har kåben
Så er vi kun et eneste "trin" fra at få løst mysteriet/spændningen ......
Er det med eller uden den sorte "kant"
.
.
.
Er det nu de "rigtige" d v s tågelygterne
og ikke de andre som er til det lange lys
.
.
.
.
Og ved guderne da vi tog den ene af kåberne af
Det er jo de rigtige :mrcool
Der blev man godt nok golvat d v s
at nogen trak måtten væk under fødderne på en.
P.O's træf gik lige i slowmotion, alt andet i "tunnel" seénde
Tog lige lidt tid inden jag "vågnede" igen og forstod hvad der lige var sket
Jeg stod nu med denne kasse i hånden for mig selv -
"Jensen" var nu oppe på rullerne med sin 900 alá v6
Det startede hos P.O dag 2 da rullerne var i gang som bedst.
Jeg stod sammen med de andre og kiggede på -
da denne gut
(pænt undskyld Jensen)
Kommer frem til mig.
Aldrig mødt ham før
men ikke desto mindre vidste han til syndeladene hvem jeg var
Han har denne "kasse" med sig:
og siger at "han har noget jeg har efterlyst"
Det første jeg ser er just kassen med en loddekolbe -
men det er jo ikke lige noget jeg har efterlyst.........
Men inden jeg når at tænke mere over det, så siger han hurtigt -
at "det er ikke indeholdt i kassen"
"Aha" tænker jeg, men hvad mon der så er i den
hurtigt får vi "låget" af:
Og der ser man så et par lamper af en slags.
"Ahh" tænker jeg med det samme.
Det er fra dengang som jeg efterlyste de tågelygter til Kvartz -
dem "uden" den sorte kant længst ude.
Tænkte i mit stille sind, at det kan da ikke være muligt.....
Men nok er de da helt nye og T O M saab original:
Så er det her man begynder med tanken på
at eventuelt "slippe" lidt på standarden
Tankerne fór igennem mig......
Selv om de måske så alligevel har denne sorte "kant" i hjørnerne -
så er de jo alligevel fabr nye saab original
Og for pokker da -
om ikke de også har kåben
Så er vi kun et eneste "trin" fra at få løst mysteriet/spændningen ......
Er det med eller uden den sorte "kant"
.
.
.
Er det nu de "rigtige" d v s tågelygterne
og ikke de andre som er til det lange lys
.
.
.
.
Og ved guderne da vi tog den ene af kåberne af
Det er jo de rigtige :mrcool
Der blev man godt nok golvat d v s
at nogen trak måtten væk under fødderne på en.
P.O's træf gik lige i slowmotion, alt andet i "tunnel" seénde
Tog lige lidt tid inden jag "vågnede" igen og forstod hvad der lige var sket
Jeg stod nu med denne kasse i hånden for mig selv -
"Jensen" var nu oppe på rullerne med sin 900 alá v6
- plankan
- SUPER EXTREME SAAB NET EXTREMIST
Indlæg
Mere som at du ikke bare lige kan gå ned og købe dem i dag hvis du har lyst.
Samt, at mange også har forvekslet dem med disse som sidder på 9k -
og det er slet ikke samme lampe.
Men, hvor mange OG 900 har du set med dem
Nej ikke som sådan på "den" måde.Den_Gamle skrev:Er de virkeligt så sjældne?
Mere som at du ikke bare lige kan gå ned og købe dem i dag hvis du har lyst.
Samt, at mange også har forvekslet dem med disse som sidder på 9k -
og det er slet ikke samme lampe.
De fandtes at købe som alm tilbehør på tiden da det begav sig.Den_Gamle skrev:Er det en speciel årgang, der lige passer til bilen?
Men, hvor mange OG 900 har du set med dem
Man bliver da aldrig for gammel til at lære noget nyttDen_Gamle skrev:Jeg troede, at jeg var lidt nørdet med saab.
Men her er jeg alligevel ikke helt med
- plankan
- SUPER EXTREME SAAB NET EXTREMIST
Indlæg
Så var der kun en ting og gøre......
Nemlig ud og støve den boks af som har selve monterings satsen:
Her er den
Den som jeg fandt på en bil for nogle år siden:
Jeg var "smart" nok
(når jeg selv får lov til at sige det)
til at rykke det hele af:
Men altså -
det bliver ofte meget mere end man selv først tror
Nemlig ud og støve den boks af som har selve monterings satsen:
Her er den
Den som jeg fandt på en bil for nogle år siden:
Jeg var "smart" nok
(når jeg selv får lov til at sige det)
til at rykke det hele af:
Men altså -
det bliver ofte meget mere end man selv først tror
- plankan
- SUPER EXTREME SAAB NET EXTREMIST
Indlæg
d v s rent og alt ligger hvor det skal
Ja det er frækt ikke
Jeg blev så træt af dem der sidder på fra ny af -
ikke bare er de "lave" men også alt for hårde
Dette kommer fra en T8 spec og jeg kan rek at bytte hvis man vil -
fungere helt super
ved sørme ikke om jeg nu også tør vise billederne
Ja, og så enda når man t o m har orden i sagerneDen_Gamle skrev:Ja, det tager altid længere tid end man tror.
d v s rent og alt ligger hvor det skal
Den_Gamle skrev:Jeg kan godt lide nakkestøtten på dit rullebræt
Ja det er frækt ikke
Jeg blev så træt af dem der sidder på fra ny af -
ikke bare er de "lave" men også alt for hårde
Dette kommer fra en T8 spec og jeg kan rek at bytte hvis man vil -
fungere helt super
Ja de sidder på nu, og de sidder dejligt men jegDen_Gamle skrev:Det bliver spændende at se resultatet...
ved sørme ikke om jeg nu også tør vise billederne
- Jensen
- Administrator
Indlæg
Jeg vil gerne se dem
Dog havde jeg nok monteret dem i de lidt bredere beslag. Jeg tror faktisk også at dette er lovkrav i Danmark, men det er jo en mindre detalje og nok også lidt smag og behag.
MVH Mads
Dog havde jeg nok monteret dem i de lidt bredere beslag. Jeg tror faktisk også at dette er lovkrav i Danmark, men det er jo en mindre detalje og nok også lidt smag og behag.
MVH Mads
Mads Jensen, medlemnr. 143
Daily driver: 9-5 Aero Turbo4 '11
Reserve: 99 Rally '71, 96 V4 '75, og900GL '83
Projekt sommerbil: OG9⁵ '99
Daily driver: 9-5 Aero Turbo4 '11
Reserve: 99 Rally '71, 96 V4 '75, og900GL '83
Projekt sommerbil: OG9⁵ '99
- plankan
- SUPER EXTREME SAAB NET EXTREMIST
Indlæg
men i kan godt begynde og hive hagesmæk'en frem
For der er jo "kun" et sted man kan sætte disse holdere fast:
Og disse beslag er jo t o m højer/venster mærket.
Set på "trubben" så havner jo midten af lampen -
ved det yderste af "udskæringen" i kofangeren til evt nummerplade.
Set på MY87 ->
så bliver det jo det samme:
Så hvad er det for beslag der evt skulle findes
Kommer de længere "ud" til siderne -
så blokere jo den i venster side for oilekøleren på turbobilerne
Skal lige samle de billeder jeg har taget -Jensen skrev:Jeg vil gerne se dem
men i kan godt begynde og hive hagesmæk'en frem
Gidder du lige og "forklarer" den for migJensen skrev: Dog havde jeg nok monteret dem i de lidt bredere beslag.
Jeg tror faktisk også at dette er lovkrav i Danmark, men det er jo en mindre detalje og nok også lidt smag og behag.
MVH Mads
For der er jo "kun" et sted man kan sætte disse holdere fast:
Og disse beslag er jo t o m højer/venster mærket.
Set på "trubben" så havner jo midten af lampen -
ved det yderste af "udskæringen" i kofangeren til evt nummerplade.
Set på MY87 ->
så bliver det jo det samme:
Så hvad er det for beslag der evt skulle findes
Kommer de længere "ud" til siderne -
så blokere jo den i venster side for oilekøleren på turbobilerne
- plankan
- SUPER EXTREME SAAB NET EXTREMIST
Indlæg
Men lad os da lige tage en "Braking news"
på det som satte en kæp i hjulet for plankan's tur til Trollhättan
Da jeg torsdag aften/nat var ude på en fin tur = kold dejlig fuktig luft = godt for en Turbobil
Ja så mærkede jeg pludselig lugten af brændt oile efter lidt "inspirerende" kørsel
Den lugt er jeg for godt kendt med -
så jeg vidste næsten godt hvad det var som var på G her
Og ja, ganske rigtigt -
så var pakningen til ventilkåben på G ud af.......
Men at finde en ny en fredag, dagen før den svenske nationaldag -
:Idonno
Så jeg gav op helt frivilligt efter 2 samtaler til saab
I dag skulle jeg så alligevel til Landskrona, der findes også en lille Mekonomen -
de plejer at have en suverén service med at få ting og sager hjem efter 24 tim.
Jeg ville da så lige køre forbi og bestille pakningen -
men vel inde i butikken, efter en enkel søgning på pc'ern -
så siger han s*u, at den findes i butiken
Så er det at man finder en masse nye svenske ord som endnu ikke er "opfundet" :saynomore
Rend da mig et hvis sted altså -
hvis jeg havde ringet til dem den fredag, ja så havde jeg haft pakningen same dag :Hvadhulen
Nå men, ikke så meget at gøre ved det desværre.
Men den forb****de pakning skulle da alligevel byttes.
Her ser vi begyndelsen på det arbejde:
Og ganske rigtigt -
så sveder tøsen da lidt
Nå, men af med skidtet -
og hvordan ser der så ud efter de 4 år da vi sidst havde "låget" af
Men se bare her:
Slet ikke så tosset enda
Når man ser til hvor meget hun har kørt:
(Jaja, ved godt dette enligt DK standard ikke er "særligt meget")
Her ligger skidtet så:
Men på den anden side -
så det ikke så dårligt igen af en pakning, den gamle type -
og så fra scantech
En rengøring inden den ny pakning indtager sin plads:
Og så 1 tim med "polering" alá det våde sandpapir på selve kåben:
Var aldrig rigtigt tilfreds med den fra tiden da vi legede for 4 år siden
En "ny/anden" skal med tiden findes, og så "shines" op rigtigt -
men denne dur fint tills dess
Så nu kan vi lidt til igen :mrcool
på det som satte en kæp i hjulet for plankan's tur til Trollhättan
Da jeg torsdag aften/nat var ude på en fin tur = kold dejlig fuktig luft = godt for en Turbobil
Ja så mærkede jeg pludselig lugten af brændt oile efter lidt "inspirerende" kørsel
Den lugt er jeg for godt kendt med -
så jeg vidste næsten godt hvad det var som var på G her
Og ja, ganske rigtigt -
så var pakningen til ventilkåben på G ud af.......
Men at finde en ny en fredag, dagen før den svenske nationaldag -
:Idonno
Så jeg gav op helt frivilligt efter 2 samtaler til saab
I dag skulle jeg så alligevel til Landskrona, der findes også en lille Mekonomen -
de plejer at have en suverén service med at få ting og sager hjem efter 24 tim.
Jeg ville da så lige køre forbi og bestille pakningen -
men vel inde i butikken, efter en enkel søgning på pc'ern -
så siger han s*u, at den findes i butiken
Så er det at man finder en masse nye svenske ord som endnu ikke er "opfundet" :saynomore
Rend da mig et hvis sted altså -
hvis jeg havde ringet til dem den fredag, ja så havde jeg haft pakningen same dag :Hvadhulen
Nå men, ikke så meget at gøre ved det desværre.
Men den forb****de pakning skulle da alligevel byttes.
Her ser vi begyndelsen på det arbejde:
Og ganske rigtigt -
så sveder tøsen da lidt
Nå, men af med skidtet -
og hvordan ser der så ud efter de 4 år da vi sidst havde "låget" af
Men se bare her:
Slet ikke så tosset enda
Når man ser til hvor meget hun har kørt:
(Jaja, ved godt dette enligt DK standard ikke er "særligt meget")
Her ligger skidtet så:
Men på den anden side -
så det ikke så dårligt igen af en pakning, den gamle type -
og så fra scantech
En rengøring inden den ny pakning indtager sin plads:
Og så 1 tim med "polering" alá det våde sandpapir på selve kåben:
Var aldrig rigtigt tilfreds med den fra tiden da vi legede for 4 år siden
En "ny/anden" skal med tiden findes, og så "shines" op rigtigt -
men denne dur fint tills dess
Så nu kan vi lidt til igen :mrcool
- Jensen
- Administrator
Indlæg
Den er vistnok boltet på sammen med beslaget hvor kofangeren er fastgjort til karosseriet.
Jeg tror for øvrigt aldrig jeg har set en og900 med originalt monterede tågelygter på de danske veje, så det har måske med vores regler og den ekstra positionslygte at gøre.
MVH Mads
Hvis jeg skulle montere tågelys satte jeg den nok hvor der på de danske modeller sidder den sære lille positionslygte. Denne sidder dog på et andet beslag som er noget mere klejnt samt på de fleste jeg har set var den kun sat med en møtrik selvom der var to huller i beslaget.Gidder du lige og "forklarer" den for mig
For der er jo "kun" et sted man kan sætte disse holdere fast
Den er vistnok boltet på sammen med beslaget hvor kofangeren er fastgjort til karosseriet.
Jeg tror for øvrigt aldrig jeg har set en og900 med originalt monterede tågelygter på de danske veje, så det har måske med vores regler og den ekstra positionslygte at gøre.
MVH Mads
Mads Jensen, medlemnr. 143
Daily driver: 9-5 Aero Turbo4 '11
Reserve: 99 Rally '71, 96 V4 '75, og900GL '83
Projekt sommerbil: OG9⁵ '99
Daily driver: 9-5 Aero Turbo4 '11
Reserve: 99 Rally '71, 96 V4 '75, og900GL '83
Projekt sommerbil: OG9⁵ '99
- plankan
- SUPER EXTREME SAAB NET EXTREMIST
Indlæg
Nå, men ..............
Jeg har i de sidste dage prøvet at tage billeder til et lille album -
men af en eller anden årsag, så bliver de altid både mange og langt flere end beregnet
Men bær lige over med at billederne ikke er taget helt i den samme rækkefølge -
som i denne lille "fremvisning"
Jeg har i de sidste dage prøvet at tage billeder til et lille album -
men af en eller anden årsag, så bliver de altid både mange og langt flere end beregnet
Men bær lige over med at billederne ikke er taget helt i den samme rækkefølge -
som i denne lille "fremvisning"
- Deja-wuzzz
- SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Indlæg
jeg glæder mig til at se dem.. hvor henne er billederne
900i 1985
900 Aero 1988 - RIP
900 Aero 'swiss edition' 1989 - live4ever
9-3 T SE 2002
900 Aero 1988 - RIP
900 Aero 'swiss edition' 1989 - live4ever
9-3 T SE 2002
- plankan
- SUPER EXTREME SAAB NET EXTREMIST
Indlæg
De flyver godt nok lavt i dag
Lige over hovedet på en
Nej den var der vel ingen som troede på
Vi er på det obligatoriske sted i ljungbyhed
for det "årlige" billede
Et fint sted der flittigt benyttes af mange andre -
os saab "nördar" inkl
Bagefter var det så tid på tilbagevejen til endnu et besøg
på den gamle fabrik:
Et sted som slet ikke har den samme funktion længere -
men som er blevet til et "kæmpe" loppis
Her er noget af det sidste man skrev omkring den:
http://www.sydsvenskan.se/omkretsen/yll ... laggs-ner/
Er lidt coolt og eje en bil der på en måde er lidt med i svensk "industri "historie"
den bil som platschefen Nils Haglund havde.
Se bare her hvad jeg fik med dengang :mrcool
Porten ud til friheden for små 4 år 2 mån siden
Og hvor er der dog sket meget siden da.
Omme bagtil var der før i tiden et fint grønt område.
Der er desværre for meget skrot i dag -
men vi fandt da lige denne lille "spot" til et billede:
Vel hjemme igen, så har jeg prøvet at stille Kvartz op -
på den plads hvor blandt de alder første billeder udendørs blev taget.
(Det er bare ikke helt så let)
Nogen som kan huske disse første billeder
En ganske nøgen Kvartz -
som næsten er klar til syn:
Hun er "vokset" lidt med årene:
Måske lidt som denne slogan fra "før i tiden"
Når jeg bliver stor, så skal jeg blive en ........
Jeg er som sagt mega super glad for disse lamper.
Måske er de for nogle ikke meget i sig selv -
men på Kvartz siger jeg bare
De flyver godt nok lavt i dag
Lige over hovedet på en
Nej den var der vel ingen som troede på
Vi er på det obligatoriske sted i ljungbyhed
for det "årlige" billede
Et fint sted der flittigt benyttes af mange andre -
os saab "nördar" inkl
Bagefter var det så tid på tilbagevejen til endnu et besøg
på den gamle fabrik:
Et sted som slet ikke har den samme funktion længere -
men som er blevet til et "kæmpe" loppis
Her er noget af det sidste man skrev omkring den:
http://www.sydsvenskan.se/omkretsen/yll ... laggs-ner/
Er lidt coolt og eje en bil der på en måde er lidt med i svensk "industri "historie"
den bil som platschefen Nils Haglund havde.
Se bare her hvad jeg fik med dengang :mrcool
Porten ud til friheden for små 4 år 2 mån siden
Og hvor er der dog sket meget siden da.
Omme bagtil var der før i tiden et fint grønt område.
Der er desværre for meget skrot i dag -
men vi fandt da lige denne lille "spot" til et billede:
Vel hjemme igen, så har jeg prøvet at stille Kvartz op -
på den plads hvor blandt de alder første billeder udendørs blev taget.
(Det er bare ikke helt så let)
Nogen som kan huske disse første billeder
En ganske nøgen Kvartz -
som næsten er klar til syn:
Hun er "vokset" lidt med årene:
Måske lidt som denne slogan fra "før i tiden"
Når jeg bliver stor, så skal jeg blive en ........
Jeg er som sagt mega super glad for disse lamper.
Måske er de for nogle ikke meget i sig selv -
men på Kvartz siger jeg bare
- Den_Gamle
- SUPER EXTREME SAAB NET EXTREMIST
Indlæg
Jamen de ser jo også helt rigtige ud...
Jeg kan også godt se at Kvartz er blevet lidt frækkere med årene.
De nye hjul klæder også bilen godt. Jeg troede måske at 45-profilen ville være lidt brian, men det forholdsvis fredsommeligt ud synes jeg. Selv kører jeg på 50-profil, og det er da egentlig forholdsvis "skarpt" synes jeg.
Jeg kan også godt se at Kvartz er blevet lidt frækkere med årene.
De nye hjul klæder også bilen godt. Jeg troede måske at 45-profilen ville være lidt brian, men det forholdsvis fredsommeligt ud synes jeg. Selv kører jeg på 50-profil, og det er da egentlig forholdsvis "skarpt" synes jeg.
900T16 Aero, *88
Tidligere: 900GL, 1/11 1984 - 3/9 2009, R.I.P.
Tidligere: 900GL, 1/11 1984 - 3/9 2009, R.I.P.
- Jensen
- Administrator
Indlæg
Det ser godt ud Regin
Det er jo meget bedre end at de skulle ligge og samle støv hos mig.
Billederne ligner jo noget direkte ud af et tilbehørskatalog fra midt i firserne.
MVH Mads
Det er jo meget bedre end at de skulle ligge og samle støv hos mig.
Billederne ligner jo noget direkte ud af et tilbehørskatalog fra midt i firserne.
MVH Mads
Mads Jensen, medlemnr. 143
Daily driver: 9-5 Aero Turbo4 '11
Reserve: 99 Rally '71, 96 V4 '75, og900GL '83
Projekt sommerbil: OG9⁵ '99
Daily driver: 9-5 Aero Turbo4 '11
Reserve: 99 Rally '71, 96 V4 '75, og900GL '83
Projekt sommerbil: OG9⁵ '99
- plankan
- SUPER EXTREME SAAB NET EXTREMIST
Indlæg
Ja, her sker godt nok ikke så meget for tiden -
vi har ligsom "planet ud" for tiden
Men jeg jeg har siddet de sidste nætter/dage og prøvet på at lavet en liste -
på de ting og sager der er lavet på Kvartz gennem årene
Det et ikke sådan småting precis
Den er godt nok på Svensk
Tillbehör interiöer:
Hund/lastskydds"nät"
Skyddsmatta (plast) skuffen formgjuten hög kant.
Skyddsmatta (gummi) formgjuten låg "gummi"
Skinn damask vxl spark
Kasett fack nedre mittkonsol
Lucka handskfack fr MY 92
"De-luxe" högtalare fram
Svart innertak.
Farthållare org (eftermonterad)
Larm "kombiguard" blå LED
(inbyggd i "de-luxe" högtalarna)
Brandsläckare.
De 4 minsta sidorutorna "tonade"
Instegsbelysning (eget påhitt)
Belysning skuff inkl el-uttag/BMW (eget påhitt)
BMW sportsstolar 1.serie (eget påhitt)
____________________________________
Modify instrumenthus:
1: Ur Turbo truckmätare
2: Dolda kontrollampor MY 92->
2:1 Olja/batteri placering (Vä) enligt MY 89->
3: Spikdiod inbyggd i varvräknaren
4: Diod för max laddtryck inbyggd i "shift-up"
____________________________________
Tillbehör exteriöer:
US blink fram
US belysning bak
Org dimmljuse fram
Aero luftsläppskåpor i bilens färg 129H
Smutsavvisare A-stolpe
Stänkskydd bak
El-antenn
Jalusi bakruta
Drag
1 Uppsättning A50 jubilee fälgar
1 Uppsättning 16" Aero
Helrenoverad spoiler fram (14.05)
Under "skalet"
----------------------
Vxl-länkage fr MY92:
1: Stålspak
2: Kantiga "knuten" ute vid lådan
Svänghjul/koppling fr MY 92
Övrigt:
Simones 2.5" alá hagelbössan
Dräneringsrör i torpedn (90 ->)
Plastskena på torpedväggen (90->)
Krängningsstag fr/bak
Totalrenovering av framvagn:
1: Nya länkarmar 4st
2: Nya fjädersäte 2st
3: Nya spindelled 4st
4: Nya styrled 2st
Og så har jeg sikkert alligevel glemt noget
vi har ligsom "planet ud" for tiden
Men jeg jeg har siddet de sidste nætter/dage og prøvet på at lavet en liste -
på de ting og sager der er lavet på Kvartz gennem årene
Det et ikke sådan småting precis
Den er godt nok på Svensk
Tillbehör interiöer:
Hund/lastskydds"nät"
Skyddsmatta (plast) skuffen formgjuten hög kant.
Skyddsmatta (gummi) formgjuten låg "gummi"
Skinn damask vxl spark
Kasett fack nedre mittkonsol
Lucka handskfack fr MY 92
"De-luxe" högtalare fram
Svart innertak.
Farthållare org (eftermonterad)
Larm "kombiguard" blå LED
(inbyggd i "de-luxe" högtalarna)
Brandsläckare.
De 4 minsta sidorutorna "tonade"
Instegsbelysning (eget påhitt)
Belysning skuff inkl el-uttag/BMW (eget påhitt)
BMW sportsstolar 1.serie (eget påhitt)
____________________________________
Modify instrumenthus:
1: Ur Turbo truckmätare
2: Dolda kontrollampor MY 92->
2:1 Olja/batteri placering (Vä) enligt MY 89->
3: Spikdiod inbyggd i varvräknaren
4: Diod för max laddtryck inbyggd i "shift-up"
____________________________________
Tillbehör exteriöer:
US blink fram
US belysning bak
Org dimmljuse fram
Aero luftsläppskåpor i bilens färg 129H
Smutsavvisare A-stolpe
Stänkskydd bak
El-antenn
Jalusi bakruta
Drag
1 Uppsättning A50 jubilee fälgar
1 Uppsättning 16" Aero
Helrenoverad spoiler fram (14.05)
Under "skalet"
----------------------
Vxl-länkage fr MY92:
1: Stålspak
2: Kantiga "knuten" ute vid lådan
Svänghjul/koppling fr MY 92
Övrigt:
Simones 2.5" alá hagelbössan
Dräneringsrör i torpedn (90 ->)
Plastskena på torpedväggen (90->)
Krängningsstag fr/bak
Totalrenovering av framvagn:
1: Nya länkarmar 4st
2: Nya fjädersäte 2st
3: Nya spindelled 4st
4: Nya styrled 2st
Og så har jeg sikkert alligevel glemt noget
- tknage
- SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Indlæg
Var der ikke noget med et plastdæksel på fuelrailen?
Imponerende liste i øvrigt.
plankan skrev:Ja, her sker godt nok ikke så meget for tiden -
vi har ligsom "planet ud" for tiden
Men jeg jeg har siddet de sidste nætter/dage og prøvet på at lavet en liste -
på de ting og sager der er lavet på Kvartz gennem årene
Det et ikke sådan småting precis
Og så har jeg sikkert alligevel glemt noget
Var der ikke noget med et plastdæksel på fuelrailen?
Imponerende liste i øvrigt.
Mvh. Thomas, Medlem nr. 710
9000 CS 2.0i 1997
99 Turbo, 1980
og9-3 SE 2.0 LPT aut. 1999
og900S LPT 1993
9000 T85 rosenkvartz
9000 CS 2.0i 1997
99 Turbo, 1980
og9-3 SE 2.0 LPT aut. 1999
og900S LPT 1993
9000 T85 rosenkvartz
- tknage
- SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Indlæg
Nåh sådan.plankan skrev:Sant nok, men da denne har tilhørt bilen fra ny af -tknage skrev:Var der ikke noget med et plastdæksel på fuelrailen?
Imponerende liste i øvrigt.
så kan jeg ikke sætte den på listen
Mvh. Thomas, Medlem nr. 710
9000 CS 2.0i 1997
99 Turbo, 1980
og9-3 SE 2.0 LPT aut. 1999
og900S LPT 1993
9000 T85 rosenkvartz
9000 CS 2.0i 1997
99 Turbo, 1980
og9-3 SE 2.0 LPT aut. 1999
og900S LPT 1993
9000 T85 rosenkvartz
- Den_Gamle
- SUPER EXTREME SAAB NET EXTREMIST
Indlæg
Er det er særlig SAAB dunk, som lige passer til til det ekstra rum under baggagerummet?.
Det kan jeg nemlig god se det smarte i.. Det er ikke smart med en 5L reservedunk, der skal ligge ned.
Det kan jeg nemlig god se det smarte i.. Det er ikke smart med en 5L reservedunk, der skal ligge ned.
900T16 Aero, *88
Tidligere: 900GL, 1/11 1984 - 3/9 2009, R.I.P.
Tidligere: 900GL, 1/11 1984 - 3/9 2009, R.I.P.
- Deja-wuzzz
- SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Indlæg
Den ser da for høj ud til at kunne passe der under, Plankan ?
900i 1985
900 Aero 1988 - RIP
900 Aero 'swiss edition' 1989 - live4ever
9-3 T SE 2002
900 Aero 1988 - RIP
900 Aero 'swiss edition' 1989 - live4ever
9-3 T SE 2002
- plankan
- SUPER EXTREME SAAB NET EXTREMIST
Indlæg
Man finder den i tilbehørskataloget for årgang 1993 her:
Åbenbart er den så gået hen blevet sort med tiden
ikke 5L
Den kostede "hele" 234:- i 1993
den er lavet lige dertil hvor den hører hjemme
Det er nemlig lige hvad det erDen_Gamle skrev:Er det er særlig SAAB dunk, som lige passer til til det ekstra rum under baggagerummet?.
Man finder den i tilbehørskataloget for årgang 1993 her:
Åbenbart er den så gået hen blevet sort med tiden
4L er den på -Den_Gamle skrev:Det kan jeg nemlig god se det smarte i..
Det er ikke smart med en 5L reservedunk, der skal ligge ned.
ikke 5L
Den kostede "hele" 234:- i 1993
Næ nej -Deja-wuzzz skrev:Den ser da for høj ud til at kunne passe der under, Plankan ?
den er lavet lige dertil hvor den hører hjemme
- Jensen
- Administrator
Indlæg
Er det ikke denne:
Det er fra et 1976 SAAB udstyrskatalog. Kender en med en volvo som har en lignende den til reservehjulet. De er ret smarte da "snablen" puttes ned i dunken hvorfor man ikke ska bekymre sig om at den drypper i bagagerummet.
Den lange slanke øverst på billedet passer under bagagerumsgulvet i en V4'er. De er også meget eftertragtede.
MVH Mads
Det er fra et 1976 SAAB udstyrskatalog. Kender en med en volvo som har en lignende den til reservehjulet. De er ret smarte da "snablen" puttes ned i dunken hvorfor man ikke ska bekymre sig om at den drypper i bagagerummet.
Den lange slanke øverst på billedet passer under bagagerumsgulvet i en V4'er. De er også meget eftertragtede.
MVH Mads
Mads Jensen, medlemnr. 143
Daily driver: 9-5 Aero Turbo4 '11
Reserve: 99 Rally '71, 96 V4 '75, og900GL '83
Projekt sommerbil: OG9⁵ '99
Daily driver: 9-5 Aero Turbo4 '11
Reserve: 99 Rally '71, 96 V4 '75, og900GL '83
Projekt sommerbil: OG9⁵ '99
- Nanki
- SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
Det er virkelig imponerede hvor flot Kvartz er blevet!!
- Var til familie tam tam forleden dag, hvor vi tilfældigvis kom til at snakke om ældre køretøjer her i blandet SAAB og deres konkurs etc.
Ret pudsig, så havde 60% af dem som var tilstede ejet eller kørt SAAB biler med et stort smil på læben i hvilensomhelst SAAB bil de nu har haft adgang til. Flere nævner dens høje sikkerheds, rumlighed og deres stærke motor som stor set altid har været på 2.0 suge/turbo ladet.
Det har er og har altid været bilen for mange her over i vest Danmark.
Det gik de gamle grå hår til at vokse, da vi brugte 3,5 time af familiehyggen på at sidde foran computeren og kigge forumet igennem med billeder og tekst.
Selv de gamle fotoalbums kom frem i sort hvid :bigsmile En sand fornøjelse at høre folks oplevelser med bilen og dens og deres troværdighed til mærket : )
- Var til familie tam tam forleden dag, hvor vi tilfældigvis kom til at snakke om ældre køretøjer her i blandet SAAB og deres konkurs etc.
Ret pudsig, så havde 60% af dem som var tilstede ejet eller kørt SAAB biler med et stort smil på læben i hvilensomhelst SAAB bil de nu har haft adgang til. Flere nævner dens høje sikkerheds, rumlighed og deres stærke motor som stor set altid har været på 2.0 suge/turbo ladet.
Det har er og har altid været bilen for mange her over i vest Danmark.
Det gik de gamle grå hår til at vokse, da vi brugte 3,5 time af familiehyggen på at sidde foran computeren og kigge forumet igennem med billeder og tekst.
Selv de gamle fotoalbums kom frem i sort hvid :bigsmile En sand fornøjelse at høre folks oplevelser med bilen og dens og deres troværdighed til mærket : )
Med Venlig Hilsen
Frank Madsen
Nuværende SAAB:
SAAB 9-3ss Serie No. 007678
SAAB 9-3 SE 2002 B205L No. 041520
Tidligere biler:
SAAB 9-5 AERO 2.3TS MY02 (solgt)
SAAB 900s NG 1993 2.0i B206i (solgt)
SAAB 900 NG 1995 2.0i B206i (Solgt)
Frank Madsen
Nuværende SAAB:
SAAB 9-3ss Serie No. 007678
SAAB 9-3 SE 2002 B205L No. 041520
Tidligere biler:
SAAB 9-5 AERO 2.3TS MY02 (solgt)
SAAB 900s NG 1993 2.0i B206i (solgt)
SAAB 900 NG 1995 2.0i B206i (Solgt)
- plankan
- SUPER EXTREME SAAB NET EXTREMIST
Indlæg
Sådan, så skete det sku alligevel til sidst -
jeg har fundet min næste bil
Sidder og kigger på billederne af henne just nu -
får ståpæls så hårene rejser sig på hele kroppen
Skal ringe et hurtigt opkald i morgen tidlig -
booke en billet til toget på en rejse af små 44 svenske mil -
og så må vi se
Men hvis bare billederne lover 50% så er jeg solgt til stanglakrids
Og bare rolig, det er en Saab
Men så kommer spørgsmålet -
er der nogle her på SKD som på "heder och samvete" -
vil overtage og forpligte sig til at "vårda" kvartz
jeg har fundet min næste bil
Sidder og kigger på billederne af henne just nu -
får ståpæls så hårene rejser sig på hele kroppen
Skal ringe et hurtigt opkald i morgen tidlig -
booke en billet til toget på en rejse af små 44 svenske mil -
og så må vi se
Men hvis bare billederne lover 50% så er jeg solgt til stanglakrids
Og bare rolig, det er en Saab
Men så kommer spørgsmålet -
er der nogle her på SKD som på "heder och samvete" -
vil overtage og forpligte sig til at "vårda" kvartz
- plankan
- SUPER EXTREME SAAB NET EXTREMIST
Indlæg
Nå ja, havde nær glemt de små kosmetiske ting vi har lavet i dag
Her ser man en "slidt" antenne i 50/50 sort/chrome:
Har så i dag monteret en fra OG 9-3:
De går mest i ren 100% chrome -
og hvad passer bedre på en trubb
Jeg så også til min egen rædsel dette her:
Grimme "kanter" som nu mere er væk
:mrcool
Her ser man en "slidt" antenne i 50/50 sort/chrome:
Har så i dag monteret en fra OG 9-3:
De går mest i ren 100% chrome -
og hvad passer bedre på en trubb
Jeg så også til min egen rædsel dette her:
Grimme "kanter" som nu mere er væk
:mrcool
- plankan
- SUPER EXTREME SAAB NET EXTREMIST
Indlæg
Ringede i morges, og fik så fortalt at bilen lige skulle en tur forbi saab for mindre defekter.
Så mandag næste uge ville han tro den var klar
Nå, men det blev så ikke lige idag.plankan skrev:Sådan, så skete det sku alligevel til sidst -
jeg har fundet min næste bil
Ringede i morges, og fik så fortalt at bilen lige skulle en tur forbi saab for mindre defekter.
Så mandag næste uge ville han tro den var klar
- ClausSAAB
- SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
ØØHHH mindre defekter Han kender vist ikke dig Regin. Uanset, hvor meget han får lavet "mindre" defekter er det aldrig nok for dig
Venlig hilsen
Claus
Venlig hilsen
Claus
Total SAAB virus 1997 9000 CSE 2,3T A50 UHADA for en SAAB
Lykkelig ejer af NG9-3 2005 Sports sedan 1,8t (Bygget af Frank Madsen)
Glad ejer af OG9-3 2001 Coupé 2,0t (Forhåbentligt snart 2,3T)
Medlem # 782 Tlf: 21 41 65 79
Lykkelig ejer af NG9-3 2005 Sports sedan 1,8t (Bygget af Frank Madsen)
Glad ejer af OG9-3 2001 Coupé 2,0t (Forhåbentligt snart 2,3T)
Medlem # 782 Tlf: 21 41 65 79
- plankan
- SUPER EXTREME SAAB NET EXTREMIST
Indlæg
Spøg til side, selv om der måske ligger en smule i det -
og hvoffer da ikke få lavet defekter gratis
Hvor finder du dog alle de der ord ClausClausSAAB skrev:ØØHHH mindre defekter Han kender vist ikke dig Regin. Uanset, hvor meget han får lavet "mindre" defekter er det aldrig nok for dig
Venlig hilsen
Claus
Spøg til side, selv om der måske ligger en smule i det -
og hvoffer da ikke få lavet defekter gratis
- plankan
- SUPER EXTREME SAAB NET EXTREMIST
Indlæg
Ja, så er beslutningen taget:
http://www.saabklubdanmark.dk/index.php ... ic&t=30523
Som sagt, evt spørgsmål etc etc -
tages venligst i den tråd eller på/via PM.
http://www.saabklubdanmark.dk/index.php ... ic&t=30523
Som sagt, evt spørgsmål etc etc -
tages venligst i den tråd eller på/via PM.
- Den_Gamle
- SUPER EXTREME SAAB NET EXTREMIST
Indlæg
Vi kommer til at savne Kvartz. Nu håber jeg bare at den ikke glider helt ud "af syne". Erller værre afhændes til en tosse som ikke passer på den.
Jeg kunne selvfølgeligt bare selv købe den, og jeg har allerede en som lige straks kommer til at skinne igen (håber jeg).
Men hvad er det mon du pønser på at købe? Er det sådan noget nymodens noget? 9-5?
Jeg kunne selvfølgeligt bare selv købe den, og jeg har allerede en som lige straks kommer til at skinne igen (håber jeg).
Men hvad er det mon du pønser på at købe? Er det sådan noget nymodens noget? 9-5?
900T16 Aero, *88
Tidligere: 900GL, 1/11 1984 - 3/9 2009, R.I.P.
Tidligere: 900GL, 1/11 1984 - 3/9 2009, R.I.P.
- dragedems
- CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!
Indlæg
http://www.saabklubdanmark.dk/index.php ... torder=asc
Følger du ikke med ??Den_Gamle skrev:
Men hvad er det mon du pønser på at købe? Er det sådan noget nymodens noget? 9-5?
http://www.saabklubdanmark.dk/index.php ... torder=asc
SAAB 9000 CSi 1997
Fruens: Fiat Panda Ciao 1,2 årg. 2011
Fruens: Fiat Panda Ciao 1,2 årg. 2011
- plankan
- SUPER EXTREME SAAB NET EXTREMIST
Indlæg
at man ikke er "herrer" over når først bilen er solgt.
Man kan blive lovet guld og grønne skove af en potentiel køber -
men hvad denne så senere gør med bilen, ja det har man jo intet med at blande sig i
Du fik jo æren af at sidde i henne da vi var på træffet hos Anders -
så du ved sådan cirka hvad det handler om
Jeg havde entlig håbet at hun havnede over hos en af jer i Dk -
da jeg personligt tror det findes "bedre" folk til at tage hånd om en fin/god gammel OG 900 derover.
Men må desværre sige at det ser sløjt ud -
så det bliver nok en annonce på "Blocket" i slutningen af ugen
Ja det ved du lige så godt som jeg -Den_Gamle skrev:Vi kommer til at savne Kvartz.
Nu håber jeg bare at den ikke glider helt ud "af syne". Erller værre afhændes til en tosse som ikke passer på den.?
at man ikke er "herrer" over når først bilen er solgt.
Man kan blive lovet guld og grønne skove af en potentiel køber -
men hvad denne så senere gør med bilen, ja det har man jo intet med at blande sig i
Jamen det syntes jeg da også at du skulle tage og gøreDen_Gamle skrev:Jeg kunne selvfølgeligt bare selv købe den,
og jeg har allerede en som lige straks kommer til at skinne igen (håber jeg).?
Du fik jo æren af at sidde i henne da vi var på træffet hos Anders -
så du ved sådan cirka hvad det handler om
Jeg havde entlig håbet at hun havnede over hos en af jer i Dk -
da jeg personligt tror det findes "bedre" folk til at tage hånd om en fin/god gammel OG 900 derover.
Men må desværre sige at det ser sløjt ud -
så det bliver nok en annonce på "Blocket" i slutningen af ugen
Det der har du vist fundet ud af nu tror jegDen_Gamle skrev:Men hvad er det mon du pønser på at købe? Er det sådan noget nymodens noget? 9-5?