Banner cycler

Min "Aalholm" Saab 96 V4

Skriv om jeres renoverings/ombygnings projekter gerne med billeder.

Redaktør: Bestyrelsen

Brugeravatar
Printz9K
SUPER SAAB FREAK
Indlæg: 142
Tilmeldt: 5. mar 2008, 11:51

25. nov 2013, 22:57

Fandt denne under gearkassen, virkelig lækkert da jeg manglede den ene og troede jeg skulle lave en selv.
Billede
Den må ha ligget der længe, ser slet ik lige så "slidt" ud som den som sad på batteriholderen.
Billede
Alt det andet jeg fandt i alt skidtet, dejligt med lidt møtrikker og skiver i boltreolen :D hehe
Billede


Jacob P. Jensen
SAAB 96 V4 1967-68 model
Dansk fra ny, købt og kørt i kbh, én ejers.
Brugeravatar
Printz9K
SUPER SAAB FREAK
Indlæg: 142
Tilmeldt: 5. mar 2008, 11:51

11. dec 2013, 22:07

Vist meget godt jeg fik købt hele udstødningssystemet til hende.
var lige ved kun og købe "kødbenet"
Billede
Originale stab gummier
Billede
Jacob P. Jensen
SAAB 96 V4 1967-68 model
Dansk fra ny, købt og kørt i kbh, én ejers.
Brugeravatar
Printz9K
SUPER SAAB FREAK
Indlæg: 142
Tilmeldt: 5. mar 2008, 11:51

11. dec 2013, 22:16

Så der taget hul på rust rep. dejligt :)
Billede
Måtte tage den tunge vej og købe mig et sprit nyt migatronig 183 Svejseværk
Hvilket jeg er glad for, fordi det svejser umanérligt godt! og så er der garanti på også :)
og så har jeg en vw bus som kræver lidt meget pladearbejde engang i fremtiden :roll:
Billede
Jacob P. Jensen
SAAB 96 V4 1967-68 model
Dansk fra ny, købt og kørt i kbh, én ejers.
Brugeravatar
Printz9K
SUPER SAAB FREAK
Indlæg: 142
Tilmeldt: 5. mar 2008, 11:51

11. dec 2013, 22:22

Så nu mangler jeg bare noget karosseriplade jeg kan svejse i.
Nogle der ved hvad tykkelse karosseri de har sådanne nogle Saaber?
Det stykke jeg har skåret ud i inderskærmen har jeg målt til at være 1,15mm med skydelærre, er det så 1,1mm eller 1,2mm plade jeg skal ha fat i? hvad anbefaler i?

På forhånd tak :)
Senest rettet af Printz9K 12. dec 2013, 23:19, rettet i alt 1 gang.
Jacob P. Jensen
SAAB 96 V4 1967-68 model
Dansk fra ny, købt og kørt i kbh, én ejers.
MXP
SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg: 964
Tilmeldt: 27. apr 2007, 20:10

12. dec 2013, 19:13

Hvad er teknikken i sådan noget pladearbejde? .......svejser man bare en lap på.....så man kan se at det er en lap eller skærer man et stykke plade ud der lige passer og så smelter det sammen og sliber så man efter overfladebehandling ikke kan se der er lavet en rustrep.?

Max
Brugeravatar
dragedems
CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!
CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!
Indlæg: 6094
Tilmeldt: 31. okt 2004, 18:16

12. dec 2013, 20:03

Jeg kan ikke huske om jeg har nævnt det, men jeg har 4 (2 for/2 bag) absolut pæne stålskærme liggende til en V4. Kan afhentes for et par flasker god rødvin i Aabenraa.
SAAB 9000 CSi 1997
Fruens: Fiat Panda Ciao 1,2 årg. 2011
Brugeravatar
Printz9K
SUPER SAAB FREAK
Indlæg: 142
Tilmeldt: 5. mar 2008, 11:51

12. dec 2013, 23:09

MXP skrev:Hvad er teknikken i sådan noget pladearbejde? .......svejser man bare en lap på.....så man kan se at det er en lap eller skærer man et stykke plade ud der lige passer og så smelter det sammen og sliber så man efter overfladebehandling ikke kan se der er lavet en rustrep.?

Max
Altså hvis det skal være grim og hurtigt(for det meste i bunden af bilen)
Så er det bare en lap på og hæfte og så noget bodykit, maling og gummihud/pava

Men på sådanne nogle gamle bevaringsværdige veteraner så er det altså en dødssynd at lave det på den måde også selvom det er i bunden, efter min menig.

Kan se at der er blevet lavet lidt inderskærme i min før, og der er det bare plade ud over det gamle :( fanme ik rart og lave sådanne noget om.

Hvis det skal laves rigtig skal rusten skæres væk, laves en plade som passer i hullet og så fuldsvejse den i og så en flapskive på til at få svejsesømmene slibet ned.
Bare pas på med at fuldsvejse i en kør, det blir varmt og slår sig det jern der :)
Jacob P. Jensen
SAAB 96 V4 1967-68 model
Dansk fra ny, købt og kørt i kbh, én ejers.
Brugeravatar
Printz9K
SUPER SAAB FREAK
Indlæg: 142
Tilmeldt: 5. mar 2008, 11:51

12. dec 2013, 23:14

dragedems skrev:Jeg kan ikke huske om jeg har nævnt det, men jeg har 4 (2 for/2 bag) absolut pæne stålskærme liggende til en V4. Kan afhentes for et par flasker god rødvin i Aabenraa.
Mange tak for tilbuddet, men har ik brug for dem nu og her og så har jeg heller ik plads til før jeg får mit ejet + der er lidt langt og køre syntes jeg
Fik og tilbudt 2 bagklapper til ingen penge næsten, for et stykke tid siden, men der måtte jeg også takke nej :( det altså skidt når man gerne vil ha lidt dele liggende
Især fordi mine bagskærme er af glasfiber og ville gerne ha nogle i jern engang i fremtiden.
Jacob P. Jensen
SAAB 96 V4 1967-68 model
Dansk fra ny, købt og kørt i kbh, én ejers.
MXP
SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg: 964
Tilmeldt: 27. apr 2007, 20:10

13. dec 2013, 22:05

Printz9K skrev:
MXP skrev:Hvad er teknikken i sådan noget pladearbejde? .......svejser man bare en lap på.....så man kan se at det er en lap eller skærer man et stykke plade ud der lige passer og så smelter det sammen og sliber så man efter overfladebehandling ikke kan se der er lavet en rustrep.?

Max
Altså hvis det skal være grim og hurtigt(for det meste i bunden af bilen)
Så er det bare en lap på og hæfte og så noget bodykit, maling og gummihud/pava

Men på sådanne nogle gamle bevaringsværdige veteraner så er det altså en dødssynd at lave det på den måde også selvom det er i bunden, efter min menig.

Kan se at der er blevet lavet lidt inderskærme i min før, og der er det bare plade ud over det gamle :( fanme ik rart og lave sådanne noget om.

Hvis det skal laves rigtig skal rusten skæres væk, laves en plade som passer i hullet og så fuldsvejse den i og så en flapskive på til at få svejsesømmene slibet ned.
Bare pas på med at fuldsvejse i en kør, det blir varmt og slår sig det jern der :)
Det lyder som lidt af et håndværk. Du kan åbenbart en hel del selv. Undrede mig lidt i starten da du købte en bil i den stand......men det kan man selvfølgelig kun hvis man er udlært til at lave den slags. Det eneste jeg ville kunne gøre ved den......var at køre den til skrot :-)
Brugeravatar
Speedy
CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!
CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!
Kontakt:
Indlæg: 6958
Tilmeldt: 28. maj 2004, 17:01

13. dec 2013, 22:09

uha uha....den ser vist værre ud end den er..... :) og en 96er er nu ret simpel :)
Anders Thorning Andersen @ Saabster.dk

Saab 96V4 '67 SilverSand
Saabo Campingvogn #238 fra '66
Volvo V60 as daily driver,shhhhh......
http://www.bilgalleri.dk/galleri/15157-saab_96v4
http://www.saabster.dk
Brugeravatar
Printz9K
SUPER SAAB FREAK
Indlæg: 142
Tilmeldt: 5. mar 2008, 11:51

13. dec 2013, 23:13

MXP skrev: Det lyder som lidt af et håndværk. Du kan åbenbart en hel del selv. Undrede mig lidt i starten da du købte en bil i den stand......men det kan man selvfølgelig kun hvis man er udlært til at lave den slags. Det eneste jeg ville kunne gøre ved den......var at køre den til skrot :-)
Er udlært mekaniker, men er ikke ensbetydende med man kan svejse i vore dage.
Har efterfølgende fået et arbejde hvor jeg svejser meget og har lært det der :)
Så hellere sælge end at køre til skrot, :wink:
Jacob P. Jensen
SAAB 96 V4 1967-68 model
Dansk fra ny, købt og kørt i kbh, én ejers.
Brugeravatar
Printz9K
SUPER SAAB FREAK
Indlæg: 142
Tilmeldt: 5. mar 2008, 11:51

13. dec 2013, 23:19

Speedy skrev:uha uha....den ser vist værre ud end den er..... :) og en 96er er nu ret simpel :)
Ja lidt desværre :roll: men der er altid mere end man regner med i første omgang, og det er med stor fed streg under altid :D
Men det bare lidt pladearbejde, skal bare overstås :P
Du ved ik noget om plade tykkelse vel?
Kan købe 1,25mm hos au2parts men syntes det virker tykt, og det blir også sværre at arbejde med.
Hælder mest til 1,1mm syntes bare ik jeg kan finde noget.
Jacob P. Jensen
SAAB 96 V4 1967-68 model
Dansk fra ny, købt og kørt i kbh, én ejers.
Brugeravatar
Jensen
Administrator
Indlæg: 6757
Tilmeldt: 5. okt 2004, 20:57

14. dec 2013, 10:39

Prøv at beskrive hvor du skal bruge plade, der er forskellige tykkelser forskellige steder. Jer tror dog minimum er 1mm, men det er dørplader, skærme og det ydre "pynt". Det kan godt passe at selve bunden er 1,25. Det yderste panel under dørene er 1,5 mener jeg. Min far har stumperne af en 96'er stående, så jeg kan lige prøve at tage nogle mål når jeg kommer forbi.
Jeg plejer også at fuldsvejse, slibe og spartle hvor det er muligt. Hvis der punktsvejses skal sprækkerne lukkes med noget sejt kit.
Det skal nok blive godt, men for pokker der er mange timers arbejde i sådan noget karosseriarbejde. Så et stort projekt som dit kræver at man lige tager nogle pauser en gang imellem og får overblik over det hele.
MVH Mads
Mads Jensen, medlemnr. 143
Daily driver: 9-5 Aero Turbo4 '11
Reserve: 99 Rally '71, 96 V4 '75, og900GL '83
Projekt sommerbil: OG9⁵ '99
Brugeravatar
Printz9K
SUPER SAAB FREAK
Indlæg: 142
Tilmeldt: 5. mar 2008, 11:51

14. dec 2013, 11:11

Det er i inderskærme og bunden og lidt i tårnene foran.
Jacob P. Jensen
SAAB 96 V4 1967-68 model
Dansk fra ny, købt og kørt i kbh, én ejers.
Brugeravatar
Jensen
Administrator
Indlæg: 6757
Tilmeldt: 5. okt 2004, 20:57

14. dec 2013, 11:28

OK, jeg mener det er 1,25 som du selv er inde på, men jeg prøver lige at måle med en skydelære.
MVH Mads
Mads Jensen, medlemnr. 143
Daily driver: 9-5 Aero Turbo4 '11
Reserve: 99 Rally '71, 96 V4 '75, og900GL '83
Projekt sommerbil: OG9⁵ '99
Brugeravatar
Printz9K
SUPER SAAB FREAK
Indlæg: 142
Tilmeldt: 5. mar 2008, 11:51

14. dec 2013, 11:43

Lyder godt. Tak for hjælpen
Jacob P. Jensen
SAAB 96 V4 1967-68 model
Dansk fra ny, købt og kørt i kbh, én ejers.
Brugeravatar
Jensen
Administrator
Indlæg: 6757
Tilmeldt: 5. okt 2004, 20:57

14. dec 2013, 23:03

Jeg har målt lidt på det:
Inderskærm for og bag er 1 mm
Bund er 1,25 mm
Tårnene er det hvor trianglerne er monteret du mener? Dem fik jeg desværre ikke målt, men jeg vil gætte på mindst 1,25 mm da det jo er bærende.
Jeg skal lige forsøge om det er muligt at måle det en af dagene.

MVH Mads
Mads Jensen, medlemnr. 143
Daily driver: 9-5 Aero Turbo4 '11
Reserve: 99 Rally '71, 96 V4 '75, og900GL '83
Projekt sommerbil: OG9⁵ '99
Brugeravatar
Printz9K
SUPER SAAB FREAK
Indlæg: 142
Tilmeldt: 5. mar 2008, 11:51

15. dec 2013, 14:33

Mange tusinde tak :)
Dejligt med noget hjælp.
Det er bunden i tårnene og så lidt i inderskærmen i tårnene der hvor trækakslen stikker ud, men det nok også 1mm
Jeg køber en plade i 1mm og en plade i 1,25mm så må jeg komme så langt jeg kan, de steder der er den størrelse :)
Jacob P. Jensen
SAAB 96 V4 1967-68 model
Dansk fra ny, købt og kørt i kbh, én ejers.
Brugeravatar
Printz9K
SUPER SAAB FREAK
Indlæg: 142
Tilmeldt: 5. mar 2008, 11:51

23. dec 2013, 21:50

Ja juleferie er ikke lige med at sidde foran tossekassen og se julefilm :P
der bliver skruet, svejst og slibet i værket så det bogstavelig talt gnister :D
Motor vasket ren på fronten
Billede

Billede

Billede
Skal have ny bagplade til vandpumpen og nyt thermostathus pågrund af voldsom ir i alu'et :(
Billede
Jacob P. Jensen
SAAB 96 V4 1967-68 model
Dansk fra ny, købt og kørt i kbh, én ejers.
Brugeravatar
Printz9K
SUPER SAAB FREAK
Indlæg: 142
Tilmeldt: 5. mar 2008, 11:51

23. dec 2013, 22:03

Renser også inderskærme fri fra undervognsbehandling for at kunne lokalisere rust og lave det, og så få sprøjtet det hele ind i stenslagsskyd og så i bilens farve :)
Billede

Billede

Billede

Billede
Jacob P. Jensen
SAAB 96 V4 1967-68 model
Dansk fra ny, købt og kørt i kbh, én ejers.
Brugeravatar
Printz9K
SUPER SAAB FREAK
Indlæg: 142
Tilmeldt: 5. mar 2008, 11:51

23. dec 2013, 22:28

Fik købt noget plade, tændt op i svejsværk og støvet pladeklipper og bukker af :)
Gammel Pladeklipper fra biltema fra den gamles Saab tid i 90'erne :)
Billede
Pladebukker fra biltema af nyere tid, gør sit job okay.
Billede

Billede

Billede
Jacob P. Jensen
SAAB 96 V4 1967-68 model
Dansk fra ny, købt og kørt i kbh, én ejers.
Brugeravatar
Printz9K
SUPER SAAB FREAK
Indlæg: 142
Tilmeldt: 5. mar 2008, 11:51

23. dec 2013, 22:32

Billede

Billede
Jacob P. Jensen
SAAB 96 V4 1967-68 model
Dansk fra ny, købt og kørt i kbh, én ejers.
Leifdalsgaard
SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg: 1323
Tilmeldt: 6. apr 2007, 17:57

23. dec 2013, 23:24

Du går godt nok til den,flot arbejde Jacob
Brugeravatar
Speedy
CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!
CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!
Kontakt:
Indlæg: 6958
Tilmeldt: 28. maj 2004, 17:01

24. dec 2013, 10:13

Sikke en aktivitet, det er godt nok både flot og effektivt :) Bliver flot at se resultatet....husk at tjecke din motor for slør på balanceakslen når du nu har den fri alligevel :)
Anders Thorning Andersen @ Saabster.dk

Saab 96V4 '67 SilverSand
Saabo Campingvogn #238 fra '66
Volvo V60 as daily driver,shhhhh......
http://www.bilgalleri.dk/galleri/15157-saab_96v4
http://www.saabster.dk
Brugeravatar
Printz9K
SUPER SAAB FREAK
Indlæg: 142
Tilmeldt: 5. mar 2008, 11:51

24. dec 2013, 11:53

Ja som sagt så det kun pengene der sætter begrænsninger, kan ikke have der ik sker noget :D
Den skulle meget gerne være klar til syn til foråret :)

Angående det slør på balance akslen, det var det første den gamle chekkede da motoren kom i stativ :)
Og der er heldigvis ik noget :)

Glædelig jul :)
Jacob P. Jensen
SAAB 96 V4 1967-68 model
Dansk fra ny, købt og kørt i kbh, én ejers.
Brugeravatar
Printz9K
SUPER SAAB FREAK
Indlæg: 142
Tilmeldt: 5. mar 2008, 11:51

1. jan 2014, 21:51

Tilpasnig af pladedel.
Billede
Svejst i og Zinkgrundet så det ikke ruster med det samme.
Billede

I gang med at strippe kabinen så jeg kan få svejst, renset og malet gulv
Billede

Fået renset den anden inderskærm fri fra undervogns behandling.
Billede

Billede
Jacob P. Jensen
SAAB 96 V4 1967-68 model
Dansk fra ny, købt og kørt i kbh, én ejers.
Brugeravatar
Printz9K
SUPER SAAB FREAK
Indlæg: 142
Tilmeldt: 5. mar 2008, 11:51

1. jan 2014, 22:00

Autosol bevarer sin plads i mit hjerte :D
Billede

Billede
Jacob P. Jensen
SAAB 96 V4 1967-68 model
Dansk fra ny, købt og kørt i kbh, én ejers.
Brugeravatar
Printz9K
SUPER SAAB FREAK
Indlæg: 142
Tilmeldt: 5. mar 2008, 11:51

8. jan 2014, 19:44

Ja har jo lovet jer video af opstarten af motoren og det skal i selvfølgelig ikke snydes for.

Inden start af motor, havde jeg checket/gjort følgende:
Ny olie og filter
Renset platiner
Ny tændspole, rotor, dæksel og tændledninger fordi der ikke var noget på den da jeg købte den.
Renset tændrør
Hældt lidt olie ned i cylinderne og tørnet motor imens tændrør var ude.
Renset karburator og ny benzin i tanken.
Første start:
http://youtu.be/sOsUMYrnlEM
Ja den gik lidt underlig og den gamle kom til at dø den hehe.
det skal lige siges at vi gjorde intet imellem første og anden start, efter den døde gik jeg ind og drejede bundstykket og den gik som en sild i en makrelkasse
Anden start:
http://youtu.be/ThF8LK5lufI
:D
Jacob P. Jensen
SAAB 96 V4 1967-68 model
Dansk fra ny, købt og kørt i kbh, én ejers.
Brugeravatar
Speedy
CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!
CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!
Kontakt:
Indlæg: 6958
Tilmeldt: 28. maj 2004, 17:01

9. jan 2014, 07:52

Dejlig lyd....det virker lidt som om jeres tomgang driller jer lidt. Kan være dårlig choker eller at blandingen + tomgangshastighed skal stilles en smule. Automat chokerne på den slags kan være lamt drilske....
Anders Thorning Andersen @ Saabster.dk

Saab 96V4 '67 SilverSand
Saabo Campingvogn #238 fra '66
Volvo V60 as daily driver,shhhhh......
http://www.bilgalleri.dk/galleri/15157-saab_96v4
http://www.saabster.dk
Brugeravatar
Printz9K
SUPER SAAB FREAK
Indlæg: 142
Tilmeldt: 5. mar 2008, 11:51

9. jan 2014, 20:34

Ja den skal der nok skrues lidt på den karburator :)
Men autochokeren står også lidt langt væk fra sin grundindstilling fordi de 2 vandslanger skal sidde på, og så var der ikke vand på og så alligevel ret meget fandt jeg ud da jeg tog bundslangen :)
Jacob P. Jensen
SAAB 96 V4 1967-68 model
Dansk fra ny, købt og kørt i kbh, én ejers.
Brugeravatar
RuneTonnesen
SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Indlæg: 1672
Tilmeldt: 17. dec 2010, 13:44

9. jan 2014, 21:38

Det ser s'gu godt ud :biglove
Rune Tønnesen medlemsnummer 709
SAAB 9-3 B204R - Projektbil
SAAB 9-5 Estate 2.2 TID - Daily driver
SAAB - Not For Everyone, Essential to a Few
Den_Gamle
SUPER EXTREME SAAB NET EXTREMIST
Indlæg: 2248
Tilmeldt: 16. dec 2004, 12:03

12. jan 2014, 19:32

Herligt projekt :)

Det ser ud til at det (som altid) griber om sig når man først kommer i gang og begynder at pille.
900T16 Aero, *88
Tidligere: 900GL, 1/11 1984 - 3/9 2009, R.I.P.
Brugeravatar
Printz9K
SUPER SAAB FREAK
Indlæg: 142
Tilmeldt: 5. mar 2008, 11:51

13. jan 2014, 22:05

Mange tak Rune og Gamle :)

Ja der er altid mere end hvad øjet ser, men at der var så meget, puhaa
Jacob P. Jensen
SAAB 96 V4 1967-68 model
Dansk fra ny, købt og kørt i kbh, én ejers.
Brugeravatar
Printz9K
SUPER SAAB FREAK
Indlæg: 142
Tilmeldt: 5. mar 2008, 11:51

13. jan 2014, 22:15

Fik taget resten ud og begyndt at rense gulvet af og så regner jeg med at male det i bilens farve :)
Billede
Gearkasse rensning.
Billede

Billede
Jacob P. Jensen
SAAB 96 V4 1967-68 model
Dansk fra ny, købt og kørt i kbh, én ejers.
Brugeravatar
Printz9K
SUPER SAAB FREAK
Indlæg: 142
Tilmeldt: 5. mar 2008, 11:51

23. jan 2014, 21:12

Er stadig i fuld sving.
Har fået slebet det forreste stykket af gulvet helt ned.
Er næsten færdig med det venstre tårn, tager nogle billeder snart.
Har afmonteret dæk som har siddet på siden 1985 :D Viborg baner i 155/15
Billede

Fik også et komplet sæt køleslanger hjem fra England i dag, i det gamle stof look men ren silikone :).
Det fra et firma som hedder Classic silicone hoses.
Virkelig kvali vare.
Billede

Billede

Billede

Vil anbefale dem kraftigt, virkelig god service og hurtig levering.
www.classicsiliconehoses.com
Jacob P. Jensen
SAAB 96 V4 1967-68 model
Dansk fra ny, købt og kørt i kbh, én ejers.
Brugeravatar
Peter
SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Indlæg: 1828
Tilmeldt: 3. feb 2004, 19:49

23. jan 2014, 22:27

Og nu 100.000 kr.'s spørgsmålet...:


Hvad kostede de kølerslanger med forsendelse und alles??
Den som ingen turbo har, han må køre uden bar.
Brugeravatar
vibjan
ULTRA SAAB FREAK
Indlæg: 237
Tilmeldt: 3. maj 2010, 20:25

23. jan 2014, 22:31

De er da rigtig fede de slanger 8)

Jan.
Brugeravatar
Printz9K
SUPER SAAB FREAK
Indlæg: 142
Tilmeldt: 5. mar 2008, 11:51

24. jan 2014, 07:39

Mit Alles incl. spændebånd som bliver sendt med 2100kr fordi det er stof look.
Hvis man skal have det i almindelig silikone og uden spændebånd så det noget billigere, mener det er ca. 1600kr med fragt
Jacob P. Jensen
SAAB 96 V4 1967-68 model
Dansk fra ny, købt og kørt i kbh, én ejers.
Brugeravatar
Speedy
CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!
CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!
Kontakt:
Indlæg: 6958
Tilmeldt: 28. maj 2004, 17:01

24. jan 2014, 09:56

Hold da fest, du går til vaflerne.....super fedt ! Og fedt at du deler dine tips og tricks....slangerne ser sgu cool ud !!!!!
Anders Thorning Andersen @ Saabster.dk

Saab 96V4 '67 SilverSand
Saabo Campingvogn #238 fra '66
Volvo V60 as daily driver,shhhhh......
http://www.bilgalleri.dk/galleri/15157-saab_96v4
http://www.saabster.dk
Brugeravatar
Printz9K
SUPER SAAB FREAK
Indlæg: 142
Tilmeldt: 5. mar 2008, 11:51

11. feb 2014, 21:50

Lige et stemningsbillede fra i weekenden
Billede

Det ik blevet til så meget de sidste 3 ugers tid, på grund af en blodprop hos farfar og lidt meget arbejde.
Har dog fået lavet lidt rust og nogle småting her og der.
Regner med at gå amok på rusten i venstre inderskærm her i weekenden.
Jacob P. Jensen
SAAB 96 V4 1967-68 model
Dansk fra ny, købt og kørt i kbh, én ejers.
MXP
SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg: 964
Tilmeldt: 27. apr 2007, 20:10

11. feb 2014, 21:59

Hvad benyttede du til at tage rusten af gearkassen? ........var det kemi eller knofedt? ....der findes jo forskellige "rustæder" og "rustomdanner" produkter som vist er baseret på noget fosforsyre?
Brugeravatar
Printz9K
SUPER SAAB FREAK
Indlæg: 142
Tilmeldt: 5. mar 2008, 11:51

11. feb 2014, 22:31

Det var mest olie og skidt, så bremserens og en pensel så var den ren, det ir som så er der(Gearkassen er af alu og irre) det er bare med en håndstålbørste og gi gas. eller man kan vælge og få den blæst med div. midler man nu bruger. tøris skulle være godt har jeg hørt.
Jacob P. Jensen
SAAB 96 V4 1967-68 model
Dansk fra ny, købt og kørt i kbh, én ejers.
Brugeravatar
Printz9K
SUPER SAAB FREAK
Indlæg: 142
Tilmeldt: 5. mar 2008, 11:51

11. feb 2014, 22:36

Har dog noget rusteater som man kan købe i T-hansen og mekonomen.
Det virker faktisk godt, det skal bare ikke være alt for "tungt" rust.
Har prøvet det på en plade med begyndene rust, og det forsvandt 100% :)
Jacob P. Jensen
SAAB 96 V4 1967-68 model
Dansk fra ny, købt og kørt i kbh, én ejers.
MXP
SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg: 964
Tilmeldt: 27. apr 2007, 20:10

11. feb 2014, 22:37

OK......hvis det er alu kan det ikke være rust......det ligner godt nok rust........men ved da egentlig godt at gearkasser som regel ikke er lavet af støbejern. Det er en lille kasse i forhold til en 9K kasse.......
Brugeravatar
Printz9K
SUPER SAAB FREAK
Indlæg: 142
Tilmeldt: 5. mar 2008, 11:51

11. feb 2014, 22:42

Ja det ligner overflade rust det må jeg give dig ret i, men det var bare 25år gammelt olie og skidt :-D
Ja det en lille sag hehe
Jacob P. Jensen
SAAB 96 V4 1967-68 model
Dansk fra ny, købt og kørt i kbh, én ejers.
Brugeravatar
Printz9K
SUPER SAAB FREAK
Indlæg: 142
Tilmeldt: 5. mar 2008, 11:51

23. feb 2014, 20:42

I sidste weekend var jeg hos Jan i Næstved og hente lidt dele, blandt andet skruer så jeg kunne få baglygte på, dejligt :)
Billede
og så røg jeg i biltema og shoppede lidt der når nu jeg var i næstved, der købte jeg tændrørs hætter så jeg kunne lave min egne kabler.
kablet købte jeg på Fredericia stumpemarkede, kabelskoene havde vi på jobbet og så var det bare i gang :)
Billede

Billede

Billede

Billede

Billede
Jacob P. Jensen
SAAB 96 V4 1967-68 model
Dansk fra ny, købt og kørt i kbh, én ejers.
Brugeravatar
Printz9K
SUPER SAAB FREAK
Indlæg: 142
Tilmeldt: 5. mar 2008, 11:51

23. feb 2014, 21:23

Der blev også lavet lidt rust :D
Billede

Billede
hul til bremseslange/rør, bliver boret op til 40mm hul og så kommer den originale udstandsning på, billede kommer.
Billede
Jacob P. Jensen
SAAB 96 V4 1967-68 model
Dansk fra ny, købt og kørt i kbh, én ejers.
Brugeravatar
Printz9K
SUPER SAAB FREAK
Indlæg: 142
Tilmeldt: 5. mar 2008, 11:51

23. feb 2014, 21:27

Kom også i gang med at tømme gearkassen for olie, og rense den igennem med lidt nyt olie, tænkte det ingen skade ville være til :)
Det var lidt sort olien, men ikke noget vildt
Billede

Billede
Jacob P. Jensen
SAAB 96 V4 1967-68 model
Dansk fra ny, købt og kørt i kbh, én ejers.
Brugeravatar
Speedy
CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!
CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!
Kontakt:
Indlæg: 6958
Tilmeldt: 28. maj 2004, 17:01

24. feb 2014, 08:29

Fedt, du er sgu nået langt...... !! Flot rust/plade arbejde.
Anders Thorning Andersen @ Saabster.dk

Saab 96V4 '67 SilverSand
Saabo Campingvogn #238 fra '66
Volvo V60 as daily driver,shhhhh......
http://www.bilgalleri.dk/galleri/15157-saab_96v4
http://www.saabster.dk
Brugeravatar
Printz9K
SUPER SAAB FREAK
Indlæg: 142
Tilmeldt: 5. mar 2008, 11:51

25. feb 2014, 07:40

Mange tak :)

Det går stille og roligt fremad :)
Jacob P. Jensen
SAAB 96 V4 1967-68 model
Dansk fra ny, købt og kørt i kbh, én ejers.

Tilbage til "Projekt Forum"