Min "Aalholm" Saab 96 V4
Redaktør: Bestyrelsen
- Printz9K
- SUPER SAAB FREAK
Indlæg
Fandt denne under gearkassen, virkelig lækkert da jeg manglede den ene og troede jeg skulle lave en selv.
Den må ha ligget der længe, ser slet ik lige så "slidt" ud som den som sad på batteriholderen.
Alt det andet jeg fandt i alt skidtet, dejligt med lidt møtrikker og skiver i boltreolen hehe
Den må ha ligget der længe, ser slet ik lige så "slidt" ud som den som sad på batteriholderen.
Alt det andet jeg fandt i alt skidtet, dejligt med lidt møtrikker og skiver i boltreolen hehe
Jacob P. Jensen
SAAB 96 V4 1967-68 model
Dansk fra ny, købt og kørt i kbh, én ejers.
SAAB 96 V4 1967-68 model
Dansk fra ny, købt og kørt i kbh, én ejers.
- Printz9K
- SUPER SAAB FREAK
Indlæg
Så der taget hul på rust rep. dejligt
Måtte tage den tunge vej og købe mig et sprit nyt migatronig 183 Svejseværk
Hvilket jeg er glad for, fordi det svejser umanérligt godt! og så er der garanti på også
og så har jeg en vw bus som kræver lidt meget pladearbejde engang i fremtiden
Måtte tage den tunge vej og købe mig et sprit nyt migatronig 183 Svejseværk
Hvilket jeg er glad for, fordi det svejser umanérligt godt! og så er der garanti på også
og så har jeg en vw bus som kræver lidt meget pladearbejde engang i fremtiden
Jacob P. Jensen
SAAB 96 V4 1967-68 model
Dansk fra ny, købt og kørt i kbh, én ejers.
SAAB 96 V4 1967-68 model
Dansk fra ny, købt og kørt i kbh, én ejers.
- Printz9K
- SUPER SAAB FREAK
Indlæg
Så nu mangler jeg bare noget karosseriplade jeg kan svejse i.
Nogle der ved hvad tykkelse karosseri de har sådanne nogle Saaber?
Det stykke jeg har skåret ud i inderskærmen har jeg målt til at være 1,15mm med skydelærre, er det så 1,1mm eller 1,2mm plade jeg skal ha fat i? hvad anbefaler i?
På forhånd tak
Nogle der ved hvad tykkelse karosseri de har sådanne nogle Saaber?
Det stykke jeg har skåret ud i inderskærmen har jeg målt til at være 1,15mm med skydelærre, er det så 1,1mm eller 1,2mm plade jeg skal ha fat i? hvad anbefaler i?
På forhånd tak
Senest rettet af Printz9K 12. dec 2013, 23:19, rettet i alt 1 gang.
Jacob P. Jensen
SAAB 96 V4 1967-68 model
Dansk fra ny, købt og kørt i kbh, én ejers.
SAAB 96 V4 1967-68 model
Dansk fra ny, købt og kørt i kbh, én ejers.
- MXP
- SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
Hvad er teknikken i sådan noget pladearbejde? .......svejser man bare en lap på.....så man kan se at det er en lap eller skærer man et stykke plade ud der lige passer og så smelter det sammen og sliber så man efter overfladebehandling ikke kan se der er lavet en rustrep.?
Max
Max
- Printz9K
- SUPER SAAB FREAK
Indlæg
Så er det bare en lap på og hæfte og så noget bodykit, maling og gummihud/pava
Men på sådanne nogle gamle bevaringsværdige veteraner så er det altså en dødssynd at lave det på den måde også selvom det er i bunden, efter min menig.
Kan se at der er blevet lavet lidt inderskærme i min før, og der er det bare plade ud over det gamle fanme ik rart og lave sådanne noget om.
Hvis det skal laves rigtig skal rusten skæres væk, laves en plade som passer i hullet og så fuldsvejse den i og så en flapskive på til at få svejsesømmene slibet ned.
Bare pas på med at fuldsvejse i en kør, det blir varmt og slår sig det jern der
Altså hvis det skal være grim og hurtigt(for det meste i bunden af bilen)MXP skrev:Hvad er teknikken i sådan noget pladearbejde? .......svejser man bare en lap på.....så man kan se at det er en lap eller skærer man et stykke plade ud der lige passer og så smelter det sammen og sliber så man efter overfladebehandling ikke kan se der er lavet en rustrep.?
Max
Så er det bare en lap på og hæfte og så noget bodykit, maling og gummihud/pava
Men på sådanne nogle gamle bevaringsværdige veteraner så er det altså en dødssynd at lave det på den måde også selvom det er i bunden, efter min menig.
Kan se at der er blevet lavet lidt inderskærme i min før, og der er det bare plade ud over det gamle fanme ik rart og lave sådanne noget om.
Hvis det skal laves rigtig skal rusten skæres væk, laves en plade som passer i hullet og så fuldsvejse den i og så en flapskive på til at få svejsesømmene slibet ned.
Bare pas på med at fuldsvejse i en kør, det blir varmt og slår sig det jern der
Jacob P. Jensen
SAAB 96 V4 1967-68 model
Dansk fra ny, købt og kørt i kbh, én ejers.
SAAB 96 V4 1967-68 model
Dansk fra ny, købt og kørt i kbh, én ejers.
- Printz9K
- SUPER SAAB FREAK
Indlæg
Fik og tilbudt 2 bagklapper til ingen penge næsten, for et stykke tid siden, men der måtte jeg også takke nej det altså skidt når man gerne vil ha lidt dele liggende
Især fordi mine bagskærme er af glasfiber og ville gerne ha nogle i jern engang i fremtiden.
Mange tak for tilbuddet, men har ik brug for dem nu og her og så har jeg heller ik plads til før jeg får mit ejet + der er lidt langt og køre syntes jegdragedems skrev:Jeg kan ikke huske om jeg har nævnt det, men jeg har 4 (2 for/2 bag) absolut pæne stålskærme liggende til en V4. Kan afhentes for et par flasker god rødvin i Aabenraa.
Fik og tilbudt 2 bagklapper til ingen penge næsten, for et stykke tid siden, men der måtte jeg også takke nej det altså skidt når man gerne vil ha lidt dele liggende
Især fordi mine bagskærme er af glasfiber og ville gerne ha nogle i jern engang i fremtiden.
Jacob P. Jensen
SAAB 96 V4 1967-68 model
Dansk fra ny, købt og kørt i kbh, én ejers.
SAAB 96 V4 1967-68 model
Dansk fra ny, købt og kørt i kbh, én ejers.
- MXP
- SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
Det lyder som lidt af et håndværk. Du kan åbenbart en hel del selv. Undrede mig lidt i starten da du købte en bil i den stand......men det kan man selvfølgelig kun hvis man er udlært til at lave den slags. Det eneste jeg ville kunne gøre ved den......var at køre den til skrotPrintz9K skrev:Altså hvis det skal være grim og hurtigt(for det meste i bunden af bilen)MXP skrev:Hvad er teknikken i sådan noget pladearbejde? .......svejser man bare en lap på.....så man kan se at det er en lap eller skærer man et stykke plade ud der lige passer og så smelter det sammen og sliber så man efter overfladebehandling ikke kan se der er lavet en rustrep.?
Max
Så er det bare en lap på og hæfte og så noget bodykit, maling og gummihud/pava
Men på sådanne nogle gamle bevaringsværdige veteraner så er det altså en dødssynd at lave det på den måde også selvom det er i bunden, efter min menig.
Kan se at der er blevet lavet lidt inderskærme i min før, og der er det bare plade ud over det gamle fanme ik rart og lave sådanne noget om.
Hvis det skal laves rigtig skal rusten skæres væk, laves en plade som passer i hullet og så fuldsvejse den i og så en flapskive på til at få svejsesømmene slibet ned.
Bare pas på med at fuldsvejse i en kør, det blir varmt og slår sig det jern der
- Speedy
- CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!
- Kontakt:
Indlæg
uha uha....den ser vist værre ud end den er..... og en 96er er nu ret simpel
Anders Thorning Andersen @ Saabster.dk
Saab 96V4 '67 SilverSand
Saabo Campingvogn #238 fra '66
Volvo V60 as daily driver,shhhhh......
http://www.bilgalleri.dk/galleri/15157-saab_96v4
http://www.saabster.dk
Saab 96V4 '67 SilverSand
Saabo Campingvogn #238 fra '66
Volvo V60 as daily driver,shhhhh......
http://www.bilgalleri.dk/galleri/15157-saab_96v4
http://www.saabster.dk
- Printz9K
- SUPER SAAB FREAK
Indlæg
Har efterfølgende fået et arbejde hvor jeg svejser meget og har lært det der
Så hellere sælge end at køre til skrot,
Er udlært mekaniker, men er ikke ensbetydende med man kan svejse i vore dage.MXP skrev: Det lyder som lidt af et håndværk. Du kan åbenbart en hel del selv. Undrede mig lidt i starten da du købte en bil i den stand......men det kan man selvfølgelig kun hvis man er udlært til at lave den slags. Det eneste jeg ville kunne gøre ved den......var at køre den til skrot
Har efterfølgende fået et arbejde hvor jeg svejser meget og har lært det der
Så hellere sælge end at køre til skrot,
Jacob P. Jensen
SAAB 96 V4 1967-68 model
Dansk fra ny, købt og kørt i kbh, én ejers.
SAAB 96 V4 1967-68 model
Dansk fra ny, købt og kørt i kbh, én ejers.
- Printz9K
- SUPER SAAB FREAK
Indlæg
Men det bare lidt pladearbejde, skal bare overstås
Du ved ik noget om plade tykkelse vel?
Kan købe 1,25mm hos au2parts men syntes det virker tykt, og det blir også sværre at arbejde med.
Hælder mest til 1,1mm syntes bare ik jeg kan finde noget.
Ja lidt desværre men der er altid mere end man regner med i første omgang, og det er med stor fed streg under altidSpeedy skrev:uha uha....den ser vist værre ud end den er..... og en 96er er nu ret simpel
Men det bare lidt pladearbejde, skal bare overstås
Du ved ik noget om plade tykkelse vel?
Kan købe 1,25mm hos au2parts men syntes det virker tykt, og det blir også sværre at arbejde med.
Hælder mest til 1,1mm syntes bare ik jeg kan finde noget.
Jacob P. Jensen
SAAB 96 V4 1967-68 model
Dansk fra ny, købt og kørt i kbh, én ejers.
SAAB 96 V4 1967-68 model
Dansk fra ny, købt og kørt i kbh, én ejers.
- Jensen
- Administrator
Indlæg
Prøv at beskrive hvor du skal bruge plade, der er forskellige tykkelser forskellige steder. Jer tror dog minimum er 1mm, men det er dørplader, skærme og det ydre "pynt". Det kan godt passe at selve bunden er 1,25. Det yderste panel under dørene er 1,5 mener jeg. Min far har stumperne af en 96'er stående, så jeg kan lige prøve at tage nogle mål når jeg kommer forbi.
Jeg plejer også at fuldsvejse, slibe og spartle hvor det er muligt. Hvis der punktsvejses skal sprækkerne lukkes med noget sejt kit.
Det skal nok blive godt, men for pokker der er mange timers arbejde i sådan noget karosseriarbejde. Så et stort projekt som dit kræver at man lige tager nogle pauser en gang imellem og får overblik over det hele.
MVH Mads
Jeg plejer også at fuldsvejse, slibe og spartle hvor det er muligt. Hvis der punktsvejses skal sprækkerne lukkes med noget sejt kit.
Det skal nok blive godt, men for pokker der er mange timers arbejde i sådan noget karosseriarbejde. Så et stort projekt som dit kræver at man lige tager nogle pauser en gang imellem og får overblik over det hele.
MVH Mads
Mads Jensen, medlemnr. 143
Daily driver: 9-5 Aero Turbo4 '11
Reserve: 99 Rally '71, 96 V4 '75, og900GL '83
Projekt sommerbil: OG9⁵ '99
Daily driver: 9-5 Aero Turbo4 '11
Reserve: 99 Rally '71, 96 V4 '75, og900GL '83
Projekt sommerbil: OG9⁵ '99
- Jensen
- Administrator
Indlæg
Jeg har målt lidt på det:
Inderskærm for og bag er 1 mm
Bund er 1,25 mm
Tårnene er det hvor trianglerne er monteret du mener? Dem fik jeg desværre ikke målt, men jeg vil gætte på mindst 1,25 mm da det jo er bærende.
Jeg skal lige forsøge om det er muligt at måle det en af dagene.
MVH Mads
Inderskærm for og bag er 1 mm
Bund er 1,25 mm
Tårnene er det hvor trianglerne er monteret du mener? Dem fik jeg desværre ikke målt, men jeg vil gætte på mindst 1,25 mm da det jo er bærende.
Jeg skal lige forsøge om det er muligt at måle det en af dagene.
MVH Mads
Mads Jensen, medlemnr. 143
Daily driver: 9-5 Aero Turbo4 '11
Reserve: 99 Rally '71, 96 V4 '75, og900GL '83
Projekt sommerbil: OG9⁵ '99
Daily driver: 9-5 Aero Turbo4 '11
Reserve: 99 Rally '71, 96 V4 '75, og900GL '83
Projekt sommerbil: OG9⁵ '99
- Printz9K
- SUPER SAAB FREAK
Indlæg
Mange tusinde tak
Dejligt med noget hjælp.
Det er bunden i tårnene og så lidt i inderskærmen i tårnene der hvor trækakslen stikker ud, men det nok også 1mm
Jeg køber en plade i 1mm og en plade i 1,25mm så må jeg komme så langt jeg kan, de steder der er den størrelse
Dejligt med noget hjælp.
Det er bunden i tårnene og så lidt i inderskærmen i tårnene der hvor trækakslen stikker ud, men det nok også 1mm
Jeg køber en plade i 1mm og en plade i 1,25mm så må jeg komme så langt jeg kan, de steder der er den størrelse
Jacob P. Jensen
SAAB 96 V4 1967-68 model
Dansk fra ny, købt og kørt i kbh, én ejers.
SAAB 96 V4 1967-68 model
Dansk fra ny, købt og kørt i kbh, én ejers.
- Printz9K
- SUPER SAAB FREAK
Indlæg
Ja juleferie er ikke lige med at sidde foran tossekassen og se julefilm
der bliver skruet, svejst og slibet i værket så det bogstavelig talt gnister
Motor vasket ren på fronten
Skal have ny bagplade til vandpumpen og nyt thermostathus pågrund af voldsom ir i alu'et
der bliver skruet, svejst og slibet i værket så det bogstavelig talt gnister
Motor vasket ren på fronten
Skal have ny bagplade til vandpumpen og nyt thermostathus pågrund af voldsom ir i alu'et
Jacob P. Jensen
SAAB 96 V4 1967-68 model
Dansk fra ny, købt og kørt i kbh, én ejers.
SAAB 96 V4 1967-68 model
Dansk fra ny, købt og kørt i kbh, én ejers.
- Printz9K
- SUPER SAAB FREAK
Indlæg
Fik købt noget plade, tændt op i svejsværk og støvet pladeklipper og bukker af
Gammel Pladeklipper fra biltema fra den gamles Saab tid i 90'erne
Pladebukker fra biltema af nyere tid, gør sit job okay.
Gammel Pladeklipper fra biltema fra den gamles Saab tid i 90'erne
Pladebukker fra biltema af nyere tid, gør sit job okay.
Jacob P. Jensen
SAAB 96 V4 1967-68 model
Dansk fra ny, købt og kørt i kbh, én ejers.
SAAB 96 V4 1967-68 model
Dansk fra ny, købt og kørt i kbh, én ejers.
- Leifdalsgaard
- SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
- Speedy
- CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!
- Kontakt:
Indlæg
Sikke en aktivitet, det er godt nok både flot og effektivt Bliver flot at se resultatet....husk at tjecke din motor for slør på balanceakslen når du nu har den fri alligevel
Anders Thorning Andersen @ Saabster.dk
Saab 96V4 '67 SilverSand
Saabo Campingvogn #238 fra '66
Volvo V60 as daily driver,shhhhh......
http://www.bilgalleri.dk/galleri/15157-saab_96v4
http://www.saabster.dk
Saab 96V4 '67 SilverSand
Saabo Campingvogn #238 fra '66
Volvo V60 as daily driver,shhhhh......
http://www.bilgalleri.dk/galleri/15157-saab_96v4
http://www.saabster.dk
- Printz9K
- SUPER SAAB FREAK
Indlæg
Ja som sagt så det kun pengene der sætter begrænsninger, kan ikke have der ik sker noget
Den skulle meget gerne være klar til syn til foråret
Angående det slør på balance akslen, det var det første den gamle chekkede da motoren kom i stativ
Og der er heldigvis ik noget
Glædelig jul
Den skulle meget gerne være klar til syn til foråret
Angående det slør på balance akslen, det var det første den gamle chekkede da motoren kom i stativ
Og der er heldigvis ik noget
Glædelig jul
Jacob P. Jensen
SAAB 96 V4 1967-68 model
Dansk fra ny, købt og kørt i kbh, én ejers.
SAAB 96 V4 1967-68 model
Dansk fra ny, købt og kørt i kbh, én ejers.
- Printz9K
- SUPER SAAB FREAK
Indlæg
Tilpasnig af pladedel.
Svejst i og Zinkgrundet så det ikke ruster med det samme.
I gang med at strippe kabinen så jeg kan få svejst, renset og malet gulv
Fået renset den anden inderskærm fri fra undervogns behandling.
Svejst i og Zinkgrundet så det ikke ruster med det samme.
I gang med at strippe kabinen så jeg kan få svejst, renset og malet gulv
Fået renset den anden inderskærm fri fra undervogns behandling.
Jacob P. Jensen
SAAB 96 V4 1967-68 model
Dansk fra ny, købt og kørt i kbh, én ejers.
SAAB 96 V4 1967-68 model
Dansk fra ny, købt og kørt i kbh, én ejers.
- Printz9K
- SUPER SAAB FREAK
Indlæg
Ja har jo lovet jer video af opstarten af motoren og det skal i selvfølgelig ikke snydes for.
Inden start af motor, havde jeg checket/gjort følgende:
Ny olie og filter
Renset platiner
Ny tændspole, rotor, dæksel og tændledninger fordi der ikke var noget på den da jeg købte den.
Renset tændrør
Hældt lidt olie ned i cylinderne og tørnet motor imens tændrør var ude.
Renset karburator og ny benzin i tanken.
Første start:
http://youtu.be/sOsUMYrnlEM
Ja den gik lidt underlig og den gamle kom til at dø den hehe.
det skal lige siges at vi gjorde intet imellem første og anden start, efter den døde gik jeg ind og drejede bundstykket og den gik som en sild i en makrelkasse
Anden start:
http://youtu.be/ThF8LK5lufI
Inden start af motor, havde jeg checket/gjort følgende:
Ny olie og filter
Renset platiner
Ny tændspole, rotor, dæksel og tændledninger fordi der ikke var noget på den da jeg købte den.
Renset tændrør
Hældt lidt olie ned i cylinderne og tørnet motor imens tændrør var ude.
Renset karburator og ny benzin i tanken.
Første start:
http://youtu.be/sOsUMYrnlEM
Ja den gik lidt underlig og den gamle kom til at dø den hehe.
det skal lige siges at vi gjorde intet imellem første og anden start, efter den døde gik jeg ind og drejede bundstykket og den gik som en sild i en makrelkasse
Anden start:
http://youtu.be/ThF8LK5lufI
Jacob P. Jensen
SAAB 96 V4 1967-68 model
Dansk fra ny, købt og kørt i kbh, én ejers.
SAAB 96 V4 1967-68 model
Dansk fra ny, købt og kørt i kbh, én ejers.
- Speedy
- CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!
- Kontakt:
Indlæg
Dejlig lyd....det virker lidt som om jeres tomgang driller jer lidt. Kan være dårlig choker eller at blandingen + tomgangshastighed skal stilles en smule. Automat chokerne på den slags kan være lamt drilske....
Anders Thorning Andersen @ Saabster.dk
Saab 96V4 '67 SilverSand
Saabo Campingvogn #238 fra '66
Volvo V60 as daily driver,shhhhh......
http://www.bilgalleri.dk/galleri/15157-saab_96v4
http://www.saabster.dk
Saab 96V4 '67 SilverSand
Saabo Campingvogn #238 fra '66
Volvo V60 as daily driver,shhhhh......
http://www.bilgalleri.dk/galleri/15157-saab_96v4
http://www.saabster.dk
- Printz9K
- SUPER SAAB FREAK
Indlæg
Ja den skal der nok skrues lidt på den karburator
Men autochokeren står også lidt langt væk fra sin grundindstilling fordi de 2 vandslanger skal sidde på, og så var der ikke vand på og så alligevel ret meget fandt jeg ud da jeg tog bundslangen
Men autochokeren står også lidt langt væk fra sin grundindstilling fordi de 2 vandslanger skal sidde på, og så var der ikke vand på og så alligevel ret meget fandt jeg ud da jeg tog bundslangen
Jacob P. Jensen
SAAB 96 V4 1967-68 model
Dansk fra ny, købt og kørt i kbh, én ejers.
SAAB 96 V4 1967-68 model
Dansk fra ny, købt og kørt i kbh, én ejers.
- RuneTonnesen
- SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Indlæg
Det ser s'gu godt ud
Rune Tønnesen medlemsnummer 709
SAAB 9-3 B204R - Projektbil
SAAB 9-5 Estate 2.2 TID - Daily driver
SAAB - Not For Everyone, Essential to a Few
SAAB 9-3 B204R - Projektbil
SAAB 9-5 Estate 2.2 TID - Daily driver
SAAB - Not For Everyone, Essential to a Few
- Printz9K
- SUPER SAAB FREAK
Indlæg
Er stadig i fuld sving.
Har fået slebet det forreste stykket af gulvet helt ned.
Er næsten færdig med det venstre tårn, tager nogle billeder snart.
Har afmonteret dæk som har siddet på siden 1985 Viborg baner i 155/15
Fik også et komplet sæt køleslanger hjem fra England i dag, i det gamle stof look men ren silikone .
Det fra et firma som hedder Classic silicone hoses.
Virkelig kvali vare.
Vil anbefale dem kraftigt, virkelig god service og hurtig levering.
www.classicsiliconehoses.com
Har fået slebet det forreste stykket af gulvet helt ned.
Er næsten færdig med det venstre tårn, tager nogle billeder snart.
Har afmonteret dæk som har siddet på siden 1985 Viborg baner i 155/15
Fik også et komplet sæt køleslanger hjem fra England i dag, i det gamle stof look men ren silikone .
Det fra et firma som hedder Classic silicone hoses.
Virkelig kvali vare.
Vil anbefale dem kraftigt, virkelig god service og hurtig levering.
www.classicsiliconehoses.com
Jacob P. Jensen
SAAB 96 V4 1967-68 model
Dansk fra ny, købt og kørt i kbh, én ejers.
SAAB 96 V4 1967-68 model
Dansk fra ny, købt og kørt i kbh, én ejers.
- Printz9K
- SUPER SAAB FREAK
Indlæg
Mit Alles incl. spændebånd som bliver sendt med 2100kr fordi det er stof look.
Hvis man skal have det i almindelig silikone og uden spændebånd så det noget billigere, mener det er ca. 1600kr med fragt
Hvis man skal have det i almindelig silikone og uden spændebånd så det noget billigere, mener det er ca. 1600kr med fragt
Jacob P. Jensen
SAAB 96 V4 1967-68 model
Dansk fra ny, købt og kørt i kbh, én ejers.
SAAB 96 V4 1967-68 model
Dansk fra ny, købt og kørt i kbh, én ejers.
- Speedy
- CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!
- Kontakt:
Indlæg
Hold da fest, du går til vaflerne.....super fedt ! Og fedt at du deler dine tips og tricks....slangerne ser sgu cool ud !!!!!
Anders Thorning Andersen @ Saabster.dk
Saab 96V4 '67 SilverSand
Saabo Campingvogn #238 fra '66
Volvo V60 as daily driver,shhhhh......
http://www.bilgalleri.dk/galleri/15157-saab_96v4
http://www.saabster.dk
Saab 96V4 '67 SilverSand
Saabo Campingvogn #238 fra '66
Volvo V60 as daily driver,shhhhh......
http://www.bilgalleri.dk/galleri/15157-saab_96v4
http://www.saabster.dk
- Printz9K
- SUPER SAAB FREAK
Indlæg
Lige et stemningsbillede fra i weekenden
Det ik blevet til så meget de sidste 3 ugers tid, på grund af en blodprop hos farfar og lidt meget arbejde.
Har dog fået lavet lidt rust og nogle småting her og der.
Regner med at gå amok på rusten i venstre inderskærm her i weekenden.
Det ik blevet til så meget de sidste 3 ugers tid, på grund af en blodprop hos farfar og lidt meget arbejde.
Har dog fået lavet lidt rust og nogle småting her og der.
Regner med at gå amok på rusten i venstre inderskærm her i weekenden.
Jacob P. Jensen
SAAB 96 V4 1967-68 model
Dansk fra ny, købt og kørt i kbh, én ejers.
SAAB 96 V4 1967-68 model
Dansk fra ny, købt og kørt i kbh, én ejers.
- Printz9K
- SUPER SAAB FREAK
Indlæg
Det var mest olie og skidt, så bremserens og en pensel så var den ren, det ir som så er der(Gearkassen er af alu og irre) det er bare med en håndstålbørste og gi gas. eller man kan vælge og få den blæst med div. midler man nu bruger. tøris skulle være godt har jeg hørt.
Jacob P. Jensen
SAAB 96 V4 1967-68 model
Dansk fra ny, købt og kørt i kbh, én ejers.
SAAB 96 V4 1967-68 model
Dansk fra ny, købt og kørt i kbh, én ejers.
- Printz9K
- SUPER SAAB FREAK
Indlæg
Har dog noget rusteater som man kan købe i T-hansen og mekonomen.
Det virker faktisk godt, det skal bare ikke være alt for "tungt" rust.
Har prøvet det på en plade med begyndene rust, og det forsvandt 100%
Det virker faktisk godt, det skal bare ikke være alt for "tungt" rust.
Har prøvet det på en plade med begyndene rust, og det forsvandt 100%
Jacob P. Jensen
SAAB 96 V4 1967-68 model
Dansk fra ny, købt og kørt i kbh, én ejers.
SAAB 96 V4 1967-68 model
Dansk fra ny, købt og kørt i kbh, én ejers.
- Printz9K
- SUPER SAAB FREAK
Indlæg
I sidste weekend var jeg hos Jan i Næstved og hente lidt dele, blandt andet skruer så jeg kunne få baglygte på, dejligt
og så røg jeg i biltema og shoppede lidt der når nu jeg var i næstved, der købte jeg tændrørs hætter så jeg kunne lave min egne kabler.
kablet købte jeg på Fredericia stumpemarkede, kabelskoene havde vi på jobbet og så var det bare i gang
og så røg jeg i biltema og shoppede lidt der når nu jeg var i næstved, der købte jeg tændrørs hætter så jeg kunne lave min egne kabler.
kablet købte jeg på Fredericia stumpemarkede, kabelskoene havde vi på jobbet og så var det bare i gang
Jacob P. Jensen
SAAB 96 V4 1967-68 model
Dansk fra ny, købt og kørt i kbh, én ejers.
SAAB 96 V4 1967-68 model
Dansk fra ny, købt og kørt i kbh, én ejers.
- Speedy
- CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!
- Kontakt:
Indlæg
Fedt, du er sgu nået langt...... !! Flot rust/plade arbejde.
Anders Thorning Andersen @ Saabster.dk
Saab 96V4 '67 SilverSand
Saabo Campingvogn #238 fra '66
Volvo V60 as daily driver,shhhhh......
http://www.bilgalleri.dk/galleri/15157-saab_96v4
http://www.saabster.dk
Saab 96V4 '67 SilverSand
Saabo Campingvogn #238 fra '66
Volvo V60 as daily driver,shhhhh......
http://www.bilgalleri.dk/galleri/15157-saab_96v4
http://www.saabster.dk