Banner cycler

Hjælp til motor skift i og9-5 B205E

Skriv om jeres renoverings/ombygnings projekter gerne med billeder.

Redaktør: Bestyrelsen

Brugeravatar
AndersK
SAAB FREAK
Indlæg: 91
Tilmeldt: 16. okt 2006, 21:05

Hjælp til motor skift i og9-5 B205E

4. feb 2014, 10:19

Hej jeg står med en defekt motor i en gammel 9-5, motor b205E 150hk kan jeg skifte motoren ud med en b204E eller andre 150hk/ ng900 185hk motor hvis jeg bare skifter blok og top og genbruger alt det andet?
På forhånd tak Mvh. AndersK


ulrichstefan
ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg: 521
Tilmeldt: 11. jan 2007, 19:56

4. feb 2014, 11:36

Hvorfor dog skifte til en ældre motor?
Du skal også have en anden motorstyring, og sikkert også skifte en del af ledningsnettet.
b205e motoren kører med trionic 7 og de andre du nævner kører med trionic 5.
Så med mindre du har adgang til en næsten gratis motor kan det ikke betale sig. Turboen er forøvrigt heller ikke den samme.
Du kan få en brugt b205e motor til næsten "ingen" penge.http://www.neobrothers.co.uk/used-b205b ... d5efc473db
Og en renoveret til ca. det dobbelte.

Mvh. Stefan
Nanki
SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg: 819
Tilmeldt: 27. okt 2007, 21:00

5. feb 2014, 03:24

Var det ikke noget med en B235R komplet med ledningsnet, svinghjul og turbo ?
Med Venlig Hilsen
Frank Madsen

Nuværende SAAB:
SAAB 9-3ss Serie No. 007678
SAAB 9-3 SE 2002 B205L No. 041520
Tidligere biler:
SAAB 9-5 AERO 2.3TS MY02 (solgt)
SAAB 900s NG 1993 2.0i B206i (solgt)
SAAB 900 NG 1995 2.0i B206i (Solgt)
Brugeravatar
Peter
SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Indlæg: 1828
Tilmeldt: 3. feb 2004, 19:49

5. feb 2014, 10:55

AndersK, for at besvare dit spørgsmål:

Du har næsten ret. Du kan tage en B204 blok, men kun blokken, og den skal strippes helt ned til støbegodset - gavle og hvad-det-nu-hedder skal flyttes fra B205-maskinen. B204-top m.m. kan ikke genbruges.

Nu sætter jeg jo en ære i at udtrykke mig præcist og kun udtale mig om ting jeg rent faktisk har forstand på, hvorfor jeg ikke tør garantere 100% at B204 krumtap og plejlstænger, uden videre, vil kunne bruges. Stemplerne skal vist skiftes eller der skal tages lidt materiale af dem. Jeg MENER det forholder sig sådan, men du skal tjekke det ud selv.

Der er skrevet en hel del om emnet - dét at bruge B204-blokke i 9-5 er der mange der gør. Der er endda firmaer, f.eks. i Sverige, der sælger renoverede maskiner, og som tilbyder frit valg: 9-5-blok som originalt, eller en komplet maskine med B204-bund, næsten lige til at hælde i motorrummet. Flere firmaer tilbyder montering til priser der ville få mig til at overveje om det er umagen værd at gøre det selv.

F.eks. http://www.blocket.se/alvsborg/Nyrenove ... m?ca=2&w=3

Nanki's tilbud om en B235 er også en mulighed.
Den som ingen turbo har, han må køre uden bar.
Brugeravatar
viking
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
Indlæg: 13144
Tilmeldt: 2. mar 2005, 14:58

7. feb 2014, 14:34

Flere gør det lidt anderledes:
Nemlig B204 indmad i en B205 blok. samt B205 top...
B205 blokken er helt fin.

Det er jo stempler, plejstænger mv. den er "gal" med i B205 og B235
Brugeravatar
AndersK
SAAB FREAK
Indlæg: 91
Tilmeldt: 16. okt 2006, 21:05

21. feb 2014, 11:15

takker for god respons ;)

Tilbage til "Projekt Forum"