SAAB 9-3 Serie No. 041520
Redaktør: Bestyrelsen
- Viggen
- ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
Hej Frank.
Hvilket læderplejeprodukt har du anvendt fra TM Materialer i Ikast.
Kanterne på mine førersæder kunne godt trænge til en lignende omgang.
SAAB hilsen Ole
Hvilket læderplejeprodukt har du anvendt fra TM Materialer i Ikast.
Kanterne på mine førersæder kunne godt trænge til en lignende omgang.
SAAB hilsen Ole
SAAB 9-3 Aero 2,8T SportCombi Hirsch+
SAAB 9-5 Aero Estate (solgt)
SAAB 9-3 Viggen Lutfisk + extra (solgt)
SAAB 9-5 Aero Estate (solgt)
SAAB 9-3 Viggen Lutfisk + extra (solgt)
- Nanki
- SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
Det er lidt af en større projekt at lave sådan en behandling. Det tager 14 dage.
Nu ved jeg ikke hvor slemt dit er, men det skal vær meget slemt før det ikke kan klares.
Jeg købte et sæt læder pleje, som indeholder:
* Læder rens
* Læder pleje
* Svamp
* Klud - Jeg bruger dog gamle undertrøjer som er klippet i små stykker. De virker bedre og er mere skånsom for læderet.
Dertil købte jeg Cosmetic for leather. Det er rigtig svært valg at vælge den rette farve.
Jeg købte lidt forskellige for at se, hvilken der passede bedst. Det er utrolig svært at se ud fra farvekort. Så jeg har taget den dyre version..
Men den som hedder "Ceder 059" passer perfekt til både 9-5 og 9-3 i sort læder perfekt. Den har jeg brugt som vist på billederne. Hvilket er ganske fint.
Det eneste MEN jeg har til produktet. På mine 9-3 ændrede læderet en smule karaketastik. Men de var meget udtørre da jeg købte dem brug hos en ophugger i Sverige. Så det kan have indflydelse.
Jeg har gjort samme behandling på 9-5 Aero stole med ventilation, hvilket blev perfekt. Her forblev læderet som det var før.
Hvis du springer ud i det, så vil jeg meget gerne skriver en nøje vejledning til dig. Så kan du selv sortere i det, og du er meget velkommen til at ringe til TM også. Han er yderst hjælpsom.
Hej Ole.Viggen skrev:Hej Frank.
Hvilket læderplejeprodukt har du anvendt fra TM Materialer i Ikast.
Kanterne på mine førersæder kunne godt trænge til en lignende omgang.
SAAB hilsen Ole
Det er lidt af en større projekt at lave sådan en behandling. Det tager 14 dage.
Nu ved jeg ikke hvor slemt dit er, men det skal vær meget slemt før det ikke kan klares.
Jeg købte et sæt læder pleje, som indeholder:
* Læder rens
* Læder pleje
* Svamp
* Klud - Jeg bruger dog gamle undertrøjer som er klippet i små stykker. De virker bedre og er mere skånsom for læderet.
Dertil købte jeg Cosmetic for leather. Det er rigtig svært valg at vælge den rette farve.
Jeg købte lidt forskellige for at se, hvilken der passede bedst. Det er utrolig svært at se ud fra farvekort. Så jeg har taget den dyre version..
Men den som hedder "Ceder 059" passer perfekt til både 9-5 og 9-3 i sort læder perfekt. Den har jeg brugt som vist på billederne. Hvilket er ganske fint.
Det eneste MEN jeg har til produktet. På mine 9-3 ændrede læderet en smule karaketastik. Men de var meget udtørre da jeg købte dem brug hos en ophugger i Sverige. Så det kan have indflydelse.
Jeg har gjort samme behandling på 9-5 Aero stole med ventilation, hvilket blev perfekt. Her forblev læderet som det var før.
Hvis du springer ud i det, så vil jeg meget gerne skriver en nøje vejledning til dig. Så kan du selv sortere i det, og du er meget velkommen til at ringe til TM også. Han er yderst hjælpsom.
Med Venlig Hilsen
Frank Madsen
Nuværende SAAB:
SAAB 9-3ss Serie No. 007678
SAAB 9-3 SE 2002 B205L No. 041520
Tidligere biler:
SAAB 9-5 AERO 2.3TS MY02 (solgt)
SAAB 900s NG 1993 2.0i B206i (solgt)
SAAB 900 NG 1995 2.0i B206i (Solgt)
Frank Madsen
Nuværende SAAB:
SAAB 9-3ss Serie No. 007678
SAAB 9-3 SE 2002 B205L No. 041520
Tidligere biler:
SAAB 9-5 AERO 2.3TS MY02 (solgt)
SAAB 900s NG 1993 2.0i B206i (solgt)
SAAB 900 NG 1995 2.0i B206i (Solgt)
- Nanki
- SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
Lidt arbejde i værkstedet her til aften. Den står nu flot i sølv
Udskæring til anhængertræk kommer sener, er monteret inde bag ved.
Udskæring til anhængertræk kommer sener, er monteret inde bag ved.
Med Venlig Hilsen
Frank Madsen
Nuværende SAAB:
SAAB 9-3ss Serie No. 007678
SAAB 9-3 SE 2002 B205L No. 041520
Tidligere biler:
SAAB 9-5 AERO 2.3TS MY02 (solgt)
SAAB 900s NG 1993 2.0i B206i (solgt)
SAAB 900 NG 1995 2.0i B206i (Solgt)
Frank Madsen
Nuværende SAAB:
SAAB 9-3ss Serie No. 007678
SAAB 9-3 SE 2002 B205L No. 041520
Tidligere biler:
SAAB 9-5 AERO 2.3TS MY02 (solgt)
SAAB 900s NG 1993 2.0i B206i (solgt)
SAAB 900 NG 1995 2.0i B206i (Solgt)
- Nanki
- SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
Så blev kabinen samlet færdig indvendig, bag ende færdig gjort
Så er vi endelig kommet til hjertet i dette projekt, nemlig T7 motoren : )
- Ifølge service bog er service blevet udført hvert år og for hver 10000 km. Bilen har kørt 119000 km. Bliver spænende at se bundkaret hvordan den ser ud.
Et lille glimt af gave bordet som er blevet samlet sammen igennem tiden
Så blev motor/forbro skilt fra hinanden
Så er vi endelig kommet til hjertet i dette projekt, nemlig T7 motoren : )
- Ifølge service bog er service blevet udført hvert år og for hver 10000 km. Bilen har kørt 119000 km. Bliver spænende at se bundkaret hvordan den ser ud.
Et lille glimt af gave bordet som er blevet samlet sammen igennem tiden
Så blev motor/forbro skilt fra hinanden
Med Venlig Hilsen
Frank Madsen
Nuværende SAAB:
SAAB 9-3ss Serie No. 007678
SAAB 9-3 SE 2002 B205L No. 041520
Tidligere biler:
SAAB 9-5 AERO 2.3TS MY02 (solgt)
SAAB 900s NG 1993 2.0i B206i (solgt)
SAAB 900 NG 1995 2.0i B206i (Solgt)
Frank Madsen
Nuværende SAAB:
SAAB 9-3ss Serie No. 007678
SAAB 9-3 SE 2002 B205L No. 041520
Tidligere biler:
SAAB 9-5 AERO 2.3TS MY02 (solgt)
SAAB 900s NG 1993 2.0i B206i (solgt)
SAAB 900 NG 1995 2.0i B206i (Solgt)
- Nanki
- SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
Med en god gang nattesøvn begyndte motor adskillelsen foralvor :mrcool
Så kom det store øjeblik,bundkar og oliesien.. Jeg må indrømme, at jeg har haft mine tanker til hvordan den kunne se ud i værste flad.. Men blev overrakset!
Og wupti så dukker dette op. Må indrømme at jeg er overrasket over hvordan den ser ud.. Ikke mindst fordi man har hørt og læst om det på netter hvor slemt det kan være.
(det er bobler som er nederst på billedet, ikke metal spåner)
Her er der ikke meget at sætte en finger på efter min mening ::)
Efter et par minutters glæde, går det beskidte arbejde i gang. Nemlig rengøringen
Så kom det store øjeblik,bundkar og oliesien.. Jeg må indrømme, at jeg har haft mine tanker til hvordan den kunne se ud i værste flad.. Men blev overrakset!
Og wupti så dukker dette op. Må indrømme at jeg er overrasket over hvordan den ser ud.. Ikke mindst fordi man har hørt og læst om det på netter hvor slemt det kan være.
(det er bobler som er nederst på billedet, ikke metal spåner)
Her er der ikke meget at sætte en finger på efter min mening ::)
Efter et par minutters glæde, går det beskidte arbejde i gang. Nemlig rengøringen
Senest rettet af Nanki 21. apr 2015, 23:21, rettet i alt 4 gange.
Med Venlig Hilsen
Frank Madsen
Nuværende SAAB:
SAAB 9-3ss Serie No. 007678
SAAB 9-3 SE 2002 B205L No. 041520
Tidligere biler:
SAAB 9-5 AERO 2.3TS MY02 (solgt)
SAAB 900s NG 1993 2.0i B206i (solgt)
SAAB 900 NG 1995 2.0i B206i (Solgt)
Frank Madsen
Nuværende SAAB:
SAAB 9-3ss Serie No. 007678
SAAB 9-3 SE 2002 B205L No. 041520
Tidligere biler:
SAAB 9-5 AERO 2.3TS MY02 (solgt)
SAAB 900s NG 1993 2.0i B206i (solgt)
SAAB 900 NG 1995 2.0i B206i (Solgt)
- ClausSAAB
- SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
Hej Frank
dine billeder virker desværre ikk, dem vil jeg da gerne se, især dem af bundkarret
Venlig hilsen
Claus
dine billeder virker desværre ikk, dem vil jeg da gerne se, især dem af bundkarret
Venlig hilsen
Claus
Total SAAB virus 1997 9000 CSE 2,3T A50 UHADA for en SAAB
Lykkelig ejer af NG9-3 2005 Sports sedan 1,8t (Bygget af Frank Madsen)
Glad ejer af OG9-3 2001 Coupé 2,0t (Forhåbentligt snart 2,3T)
Medlem # 782 Tlf: 21 41 65 79
Lykkelig ejer af NG9-3 2005 Sports sedan 1,8t (Bygget af Frank Madsen)
Glad ejer af OG9-3 2001 Coupé 2,0t (Forhåbentligt snart 2,3T)
Medlem # 782 Tlf: 21 41 65 79
- Nanki
- SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
Beklager meget
- Der skulle gerne være farve på skærmen nu
- Der skulle gerne være farve på skærmen nu
Med Venlig Hilsen
Frank Madsen
Nuværende SAAB:
SAAB 9-3ss Serie No. 007678
SAAB 9-3 SE 2002 B205L No. 041520
Tidligere biler:
SAAB 9-5 AERO 2.3TS MY02 (solgt)
SAAB 900s NG 1993 2.0i B206i (solgt)
SAAB 900 NG 1995 2.0i B206i (Solgt)
Frank Madsen
Nuværende SAAB:
SAAB 9-3ss Serie No. 007678
SAAB 9-3 SE 2002 B205L No. 041520
Tidligere biler:
SAAB 9-5 AERO 2.3TS MY02 (solgt)
SAAB 900s NG 1993 2.0i B206i (solgt)
SAAB 900 NG 1995 2.0i B206i (Solgt)
- plankan
- SUPER EXTREME SAAB NET EXTREMIST
Indlæg
du har lidt af en en "one of a kind der"
(Og hvoffer pokker har du så ikke et billede hvor man også kan se den)
Just kidd'n
Godt at se du stadievæk kan "fodre" SKD med matriel på projekt forumet
Jo, så sant -Nanki skrev: Rigtig stor tak til Plankan for hjælpen med kolfiber panel Ifølge EPC er denne version US. Da den er født med kopholder
du har lidt af en en "one of a kind der"
(Og hvoffer pokker har du så ikke et billede hvor man også kan se den)
Just kidd'n
Godt at se du stadievæk kan "fodre" SKD med matriel på projekt forumet
- Nanki
- SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
plankan skrev:Sad faktisk og undrede mig over det samme forleden aften, da jeg studerede mit projekt igennem her på SKD.Nanki skrev: Rigtig stor tak til Plankan for hjælpen med kolfiber panel Ifølge EPC er denne version US. Da den er født med kopholder
Jo, så sant -
du har lidt af en en "one of a kind der"
(Og hvoffer pokker har du så ikke et billede hvor man også kan se den)
Just kidd'n
Godt at se du stadievæk kan "fodre" SKD med matriel på projekt forumet
Karmaramenden må frem igen i morgen
Rart at høre, du er back til SKD Plankan
Med Venlig Hilsen
Frank Madsen
Nuværende SAAB:
SAAB 9-3ss Serie No. 007678
SAAB 9-3 SE 2002 B205L No. 041520
Tidligere biler:
SAAB 9-5 AERO 2.3TS MY02 (solgt)
SAAB 900s NG 1993 2.0i B206i (solgt)
SAAB 900 NG 1995 2.0i B206i (Solgt)
Frank Madsen
Nuværende SAAB:
SAAB 9-3ss Serie No. 007678
SAAB 9-3 SE 2002 B205L No. 041520
Tidligere biler:
SAAB 9-5 AERO 2.3TS MY02 (solgt)
SAAB 900s NG 1993 2.0i B206i (solgt)
SAAB 900 NG 1995 2.0i B206i (Solgt)
- Nanki
- SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
Lidt søndags arbejde i garagen mens motoren er til behandling, med ny kæde, lejer, toppakning, planslibning osv
Efter god omtale af powerflex bøsninger her på SKD, Saab klubben i Sverige så må jeg heller prøve det an
Enjoy it.
Som de kalder den i Sverige "Styrväxelklämma" er på vej hjem fra Sverige
4 stk. originale SAAB bære arme med powerflex
Det blev til en hel kasse med GM bøsninger
1 stk. original vandpumpe klar til montering
Efter god omtale af powerflex bøsninger her på SKD, Saab klubben i Sverige så må jeg heller prøve det an
Enjoy it.
Som de kalder den i Sverige "Styrväxelklämma" er på vej hjem fra Sverige
4 stk. originale SAAB bære arme med powerflex
Det blev til en hel kasse med GM bøsninger
1 stk. original vandpumpe klar til montering
Med Venlig Hilsen
Frank Madsen
Nuværende SAAB:
SAAB 9-3ss Serie No. 007678
SAAB 9-3 SE 2002 B205L No. 041520
Tidligere biler:
SAAB 9-5 AERO 2.3TS MY02 (solgt)
SAAB 900s NG 1993 2.0i B206i (solgt)
SAAB 900 NG 1995 2.0i B206i (Solgt)
Frank Madsen
Nuværende SAAB:
SAAB 9-3ss Serie No. 007678
SAAB 9-3 SE 2002 B205L No. 041520
Tidligere biler:
SAAB 9-5 AERO 2.3TS MY02 (solgt)
SAAB 900s NG 1993 2.0i B206i (solgt)
SAAB 900 NG 1995 2.0i B206i (Solgt)
- plankan
- SUPER EXTREME SAAB NET EXTREMIST
Indlæg
så sidder i og slapper på standarden her
Hehe, nej spøg til side -
ser godt ud dit projekt, men er der snart flere reservdele tilbage til os andre herover
:Hvadhulen ja lige så snart man er borte -Nanki skrev:Sad faktisk og undrede mig over det samme forleden aften, da jeg studerede mit projekt igennem her på SKD.
Karmaramenden må frem igen i morgen
Rart at høre, du er back til SKD Plankan
så sidder i og slapper på standarden her
Hehe, nej spøg til side -
ser godt ud dit projekt, men er der snart flere reservdele tilbage til os andre herover
- Rød9000turbo91
- EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
Ser godt ud. Min skal også snart have bøsninger. Hvordan kan det være du ikke har taget et rack-kit til tandstangen. Koster ikke mange basseøre ift. hvor meget du har gang i og hjælper en del:
http://www.partsforsaabs.com/product_in ... 09aaceef90
http://www.partsforsaabs.com/product_in ... 09aaceef90
Medlem nr. 240
Tidligere: Saab 900i 16v fra 9/92
Nu: Saab 9-3 Aero fra 2002 med Maptun Stage 3
Tidligere: Saab 900i 16v fra 9/92
Nu: Saab 9-3 Aero fra 2002 med Maptun Stage 3
- Nanki
- SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
Ork vi nyder det danske vejre, solskin den ene dag og sjask regn vejre næste dag
- ej det har været sat til side på grund af sygdom (kyssesyge) Det hev lige et par måneder ud af kalenderen med sådan en omgang :/
Fornemmer ligesom også at kalenderen presser på med SAAB festival i juni
- Lige en motor tjek/renovering, tilpasning af Hirsch udstødning, en tur til maleren for det sidste arbejde og så lige en gang polering og den skal da også lige prøve køres inden turen går til Trollhättan D. 4 juni
plankan skrev::Hvadhulen ja lige så snart man er borte -Nanki skrev:Sad faktisk og undrede mig over det samme forleden aften, da jeg studerede mit projekt igennem her på SKD.
Karmaramenden må frem igen i morgen
Rart at høre, du er back til SKD Plankan
så sidder i og slapper på standarden her
Hehe, nej spøg til side -
ser godt ud dit projekt, men er der snart flere reservdele tilbage til os andre herover
Ork vi nyder det danske vejre, solskin den ene dag og sjask regn vejre næste dag
- ej det har været sat til side på grund af sygdom (kyssesyge) Det hev lige et par måneder ud af kalenderen med sådan en omgang :/
Fornemmer ligesom også at kalenderen presser på med SAAB festival i juni
- Lige en motor tjek/renovering, tilpasning af Hirsch udstødning, en tur til maleren for det sidste arbejde og så lige en gang polering og den skal da også lige prøve køres inden turen går til Trollhättan D. 4 juni
Senest rettet af Nanki 26. apr 2015, 23:29, rettet i alt 1 gang.
Med Venlig Hilsen
Frank Madsen
Nuværende SAAB:
SAAB 9-3ss Serie No. 007678
SAAB 9-3 SE 2002 B205L No. 041520
Tidligere biler:
SAAB 9-5 AERO 2.3TS MY02 (solgt)
SAAB 900s NG 1993 2.0i B206i (solgt)
SAAB 900 NG 1995 2.0i B206i (Solgt)
Frank Madsen
Nuværende SAAB:
SAAB 9-3ss Serie No. 007678
SAAB 9-3 SE 2002 B205L No. 041520
Tidligere biler:
SAAB 9-5 AERO 2.3TS MY02 (solgt)
SAAB 900s NG 1993 2.0i B206i (solgt)
SAAB 900 NG 1995 2.0i B206i (Solgt)
- Nanki
- SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
- en helt del letter at montere nu mens motor er ude
Det er ikke landet fra Sverige endnu, men er skam bestiltRød9000turbo91 skrev:Ser godt ud. Min skal også snart have bøsninger. Hvordan kan det være du ikke har taget et rack-kit til tandstangen. Koster ikke mange basseøre ift. hvor meget du har gang i og hjælper en del:
http://www.partsforsaabs.com/product_in ... 09aaceef90
- en helt del letter at montere nu mens motor er ude
Med Venlig Hilsen
Frank Madsen
Nuværende SAAB:
SAAB 9-3ss Serie No. 007678
SAAB 9-3 SE 2002 B205L No. 041520
Tidligere biler:
SAAB 9-5 AERO 2.3TS MY02 (solgt)
SAAB 900s NG 1993 2.0i B206i (solgt)
SAAB 900 NG 1995 2.0i B206i (Solgt)
Frank Madsen
Nuværende SAAB:
SAAB 9-3ss Serie No. 007678
SAAB 9-3 SE 2002 B205L No. 041520
Tidligere biler:
SAAB 9-5 AERO 2.3TS MY02 (solgt)
SAAB 900s NG 1993 2.0i B206i (solgt)
SAAB 900 NG 1995 2.0i B206i (Solgt)
- plankan
- SUPER EXTREME SAAB NET EXTREMIST
Indlæg
harmløs på en måde og alligevel ikke
Jamen det er da næsten som vi har det her for tidenNanki skrev:Ork vi nyder det danske vejre, solskin den ene dag og sjask regn vejre næste dag
Den var jeg lige nød til at Google, men tak skæbne da -Nanki skrev:- ej det har været sat til side på grund af sygdom (kyssesyge) Det hev lige et par måneder ud af kalenderen med sådan en omgang :/
harmløs på en måde og alligevel ikke
Hehe, nej den del er afklaret, vi er klar til afgang såfremt intet andet uanmeldt indfinder sigNanki skrev:Fornemmer ligesom også at kalenderen presser på med SAAB festival i juni
- Lige en motor tjek/renovering, tilpasning af Hirsch udstødning, en tur til maleren for det sidste arbejde og så lige en gang polering
og den skal da også lige prøve køres inden turen går til Trollhättan D. 4 juni
- Nanki
- SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
Imens motoren er til rep hos en af de mest erfarne SAAB mennesker her i dk, gik rengørings manden op i ham selv
- Da dette syn indtraf. (det skal siges at de to yderste bolte til udstødnings manifold ikke var spænd ordenligt ind til, eller har løsenet sig.. Dog ikke knækket endnu., men bliver udskiftet.)
1 stk. påbegyndt flækket manifold :O Det har jeg liggodt aldrig set en SAAB udstødnings manifold gøre før :O
- Ny pris her i dk ved den lokale SAAB mand, ca 4500 plus moms... I Holland 1600,- inkl fragt, levering 1 dag
Læg mærke til afstanden mellem den yderste kanal til den midterste. Målt med skyde lærde hen over er det ca 5 mm den har slået/vreden sig på de yderste. Knap så meget midt i.
Gammel / vreden:
Ny:
Ikke så mærkeligt, at støtte boltene gik stramt da de fulgte med møtrikken ud ved afmontering
- Da dette syn indtraf. (det skal siges at de to yderste bolte til udstødnings manifold ikke var spænd ordenligt ind til, eller har løsenet sig.. Dog ikke knækket endnu., men bliver udskiftet.)
1 stk. påbegyndt flækket manifold :O Det har jeg liggodt aldrig set en SAAB udstødnings manifold gøre før :O
- Ny pris her i dk ved den lokale SAAB mand, ca 4500 plus moms... I Holland 1600,- inkl fragt, levering 1 dag
Læg mærke til afstanden mellem den yderste kanal til den midterste. Målt med skyde lærde hen over er det ca 5 mm den har slået/vreden sig på de yderste. Knap så meget midt i.
Gammel / vreden:
Ny:
Ikke så mærkeligt, at støtte boltene gik stramt da de fulgte med møtrikken ud ved afmontering
Senest rettet af Nanki 10. maj 2015, 21:03, rettet i alt 1 gang.
Med Venlig Hilsen
Frank Madsen
Nuværende SAAB:
SAAB 9-3ss Serie No. 007678
SAAB 9-3 SE 2002 B205L No. 041520
Tidligere biler:
SAAB 9-5 AERO 2.3TS MY02 (solgt)
SAAB 900s NG 1993 2.0i B206i (solgt)
SAAB 900 NG 1995 2.0i B206i (Solgt)
Frank Madsen
Nuværende SAAB:
SAAB 9-3ss Serie No. 007678
SAAB 9-3 SE 2002 B205L No. 041520
Tidligere biler:
SAAB 9-5 AERO 2.3TS MY02 (solgt)
SAAB 900s NG 1993 2.0i B206i (solgt)
SAAB 900 NG 1995 2.0i B206i (Solgt)
- Nanki
- SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
Her er banditten blevet monteret og smurt ind i Dinitrol undervognsbehandlingRød9000turbo91 skrev:Ser godt ud. Min skal også snart have bøsninger. Hvordan kan det være du ikke har taget et rack-kit til tandstangen. Koster ikke mange basseøre ift. hvor meget du har gang i og hjælper en del:
http://www.partsforsaabs.com/product_in ... 09aaceef90
Med Venlig Hilsen
Frank Madsen
Nuværende SAAB:
SAAB 9-3ss Serie No. 007678
SAAB 9-3 SE 2002 B205L No. 041520
Tidligere biler:
SAAB 9-5 AERO 2.3TS MY02 (solgt)
SAAB 900s NG 1993 2.0i B206i (solgt)
SAAB 900 NG 1995 2.0i B206i (Solgt)
Frank Madsen
Nuværende SAAB:
SAAB 9-3ss Serie No. 007678
SAAB 9-3 SE 2002 B205L No. 041520
Tidligere biler:
SAAB 9-5 AERO 2.3TS MY02 (solgt)
SAAB 900s NG 1993 2.0i B206i (solgt)
SAAB 900 NG 1995 2.0i B206i (Solgt)
- Nanki
- SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
Imens motoren er ude til Rep hos den lokale SAAB mand, så kan man da forberede andre ting imens : )
Fabriks ny gearkasse klar til montering. Skifte system flyttet over fra den gamle
Fabriks ny gearkasse klar til montering. Skifte system flyttet over fra den gamle
Med Venlig Hilsen
Frank Madsen
Nuværende SAAB:
SAAB 9-3ss Serie No. 007678
SAAB 9-3 SE 2002 B205L No. 041520
Tidligere biler:
SAAB 9-5 AERO 2.3TS MY02 (solgt)
SAAB 900s NG 1993 2.0i B206i (solgt)
SAAB 900 NG 1995 2.0i B206i (Solgt)
Frank Madsen
Nuværende SAAB:
SAAB 9-3ss Serie No. 007678
SAAB 9-3 SE 2002 B205L No. 041520
Tidligere biler:
SAAB 9-5 AERO 2.3TS MY02 (solgt)
SAAB 900s NG 1993 2.0i B206i (solgt)
SAAB 900 NG 1995 2.0i B206i (Solgt)
- plankan
- SUPER EXTREME SAAB NET EXTREMIST
Indlæg
Fint nok med ny gearkasse ( ) -
men savner da stadievæk det udlovede billede
HRM HRMNanki skrev: Sad faktisk og undrede mig over det samme forleden aften -
da jeg studerede mit projekt igennem her på SKD.
Karmaramenden må frem igen i morgen
Rart at høre, du er back til SKD Plankan
Fint nok med ny gearkasse ( ) -
men savner da stadievæk det udlovede billede
- Nanki
- SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
Sikke en udiporelidelig kameramand jeg har
- Efter lidt arbejde i værkstedet her til aften, måtte kamerarullen heller sættes i gang
plankan skrev:HRM HRMNanki skrev: Sad faktisk og undrede mig over det samme forleden aften -
da jeg studerede mit projekt igennem her på SKD.
Karmaramenden må frem igen i morgen
Rart at høre, du er back til SKD Plankan
Fint nok med ny gearkasse ( ) -
men savner da stadievæk det udlovede billede
Sikke en udiporelidelig kameramand jeg har
- Efter lidt arbejde i værkstedet her til aften, måtte kamerarullen heller sættes i gang
Med Venlig Hilsen
Frank Madsen
Nuværende SAAB:
SAAB 9-3ss Serie No. 007678
SAAB 9-3 SE 2002 B205L No. 041520
Tidligere biler:
SAAB 9-5 AERO 2.3TS MY02 (solgt)
SAAB 900s NG 1993 2.0i B206i (solgt)
SAAB 900 NG 1995 2.0i B206i (Solgt)
Frank Madsen
Nuværende SAAB:
SAAB 9-3ss Serie No. 007678
SAAB 9-3 SE 2002 B205L No. 041520
Tidligere biler:
SAAB 9-5 AERO 2.3TS MY02 (solgt)
SAAB 900s NG 1993 2.0i B206i (solgt)
SAAB 900 NG 1995 2.0i B206i (Solgt)
- Nanki
- SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
Nu prøver jeg med Bilstein B6 støddæmper hele vejen med powerflex bøsninger til, om det gør bilen mere stabil. Efter som det blæser en del her ude vest på :bigsmile
- Men for korrekt montering, kræver det "special" værktøj som den danske importør af Bilstein, ikke mener der bliver lavet. Så må vi selv have igang i kødgryderne, og være kreative N.b værktøjet skal kunne spændes 130Nm plus minus 10Nm.
- Men for korrekt montering, kræver det "special" værktøj som den danske importør af Bilstein, ikke mener der bliver lavet. Så må vi selv have igang i kødgryderne, og være kreative N.b værktøjet skal kunne spændes 130Nm plus minus 10Nm.
Med Venlig Hilsen
Frank Madsen
Nuværende SAAB:
SAAB 9-3ss Serie No. 007678
SAAB 9-3 SE 2002 B205L No. 041520
Tidligere biler:
SAAB 9-5 AERO 2.3TS MY02 (solgt)
SAAB 900s NG 1993 2.0i B206i (solgt)
SAAB 900 NG 1995 2.0i B206i (Solgt)
Frank Madsen
Nuværende SAAB:
SAAB 9-3ss Serie No. 007678
SAAB 9-3 SE 2002 B205L No. 041520
Tidligere biler:
SAAB 9-5 AERO 2.3TS MY02 (solgt)
SAAB 900s NG 1993 2.0i B206i (solgt)
SAAB 900 NG 1995 2.0i B206i (Solgt)
- Jensen
- Administrator
Indlæg
Koni dæmpererne skal også spændes med et specialværktøj, men jeg spændte bare mine med en rørtang. Moment tror jeg ikke er så vigtigt bare de ikke gør løs. Men værktøjet du har lavet ser rigtigt fint ud.
Der er dog den ulempe, ligesom med Koni specialværktøjet, at du ikke kan spænde når fjederbenet er monteret. Men det skal man jo også kun hvis "møtrikken" går løs.
MVH Mads
Der er dog den ulempe, ligesom med Koni specialværktøjet, at du ikke kan spænde når fjederbenet er monteret. Men det skal man jo også kun hvis "møtrikken" går løs.
MVH Mads
Mads Jensen, medlemnr. 143
Daily driver: 9-5 Aero Turbo4 '11
Reserve: 99 Rally '71, 96 V4 '75, og900GL '83
Projekt sommerbil: OG9⁵ '99
Daily driver: 9-5 Aero Turbo4 '11
Reserve: 99 Rally '71, 96 V4 '75, og900GL '83
Projekt sommerbil: OG9⁵ '99
- Nanki
- SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
Hejsa Mads
Tak for de pæne ord
- Vidste ikke, at Koni også havde denne type til deres dæmper :O Så lærte man noget nyt
Med nogle ting er jeg ret moment freak, må jeg nok tilstå. Jeg kan godt li det klik den kommer med, når man spænder efter farbrikkens forskrifter Der med ikke sagt, at en rør tang ikke kan spænde hårdt. Fordi det kan den
Jeg fandt dog ud af, at gevindet kræver lidt kærlighed inden montering for at forhindre rust og ligene
Jensen skrev:Koni dæmpererne skal også spændes med et specialværktøj, men jeg spændte bare mine med en rørtang. Moment tror jeg ikke er så vigtigt bare de ikke gør løs. Men værktøjet du har lavet ser rigtigt fint ud.
Der er dog den ulempe, ligesom med Koni specialværktøjet, at du ikke kan spænde når fjederbenet er monteret. Men det skal man jo også kun hvis "møtrikken" går løs.
MVH Mads
Hejsa Mads
Tak for de pæne ord
- Vidste ikke, at Koni også havde denne type til deres dæmper :O Så lærte man noget nyt
Med nogle ting er jeg ret moment freak, må jeg nok tilstå. Jeg kan godt li det klik den kommer med, når man spænder efter farbrikkens forskrifter Der med ikke sagt, at en rør tang ikke kan spænde hårdt. Fordi det kan den
Jeg fandt dog ud af, at gevindet kræver lidt kærlighed inden montering for at forhindre rust og ligene
Med Venlig Hilsen
Frank Madsen
Nuværende SAAB:
SAAB 9-3ss Serie No. 007678
SAAB 9-3 SE 2002 B205L No. 041520
Tidligere biler:
SAAB 9-5 AERO 2.3TS MY02 (solgt)
SAAB 900s NG 1993 2.0i B206i (solgt)
SAAB 900 NG 1995 2.0i B206i (Solgt)
Frank Madsen
Nuværende SAAB:
SAAB 9-3ss Serie No. 007678
SAAB 9-3 SE 2002 B205L No. 041520
Tidligere biler:
SAAB 9-5 AERO 2.3TS MY02 (solgt)
SAAB 900s NG 1993 2.0i B206i (solgt)
SAAB 900 NG 1995 2.0i B206i (Solgt)
- Nanki
- SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
Tingene er så småt ved at gå en smule i stå. En ellers farbriks ny Mits turbo med skade på udstødning propellen, satte måske en stopper for turen til SAAB Festival 2015. Ihvertfald i 9-3'eren.
Kalenderne bliver korter og korter :O
Men rigtig stor ros til forhandleren med turboen. De tog den retur med det samme og en ny blev fremsendt
Tingene har så småt stået stille hele sidste uge, uden de store fremskridt ind til i dag, hvor den nye turbo ankom
Kalenderne bliver korter og korter :O
Men rigtig stor ros til forhandleren med turboen. De tog den retur med det samme og en ny blev fremsendt
Tingene har så småt stået stille hele sidste uge, uden de store fremskridt ind til i dag, hvor den nye turbo ankom
Senest rettet af Nanki 27. maj 2015, 23:13, rettet i alt 4 gange.
Med Venlig Hilsen
Frank Madsen
Nuværende SAAB:
SAAB 9-3ss Serie No. 007678
SAAB 9-3 SE 2002 B205L No. 041520
Tidligere biler:
SAAB 9-5 AERO 2.3TS MY02 (solgt)
SAAB 900s NG 1993 2.0i B206i (solgt)
SAAB 900 NG 1995 2.0i B206i (Solgt)
Frank Madsen
Nuværende SAAB:
SAAB 9-3ss Serie No. 007678
SAAB 9-3 SE 2002 B205L No. 041520
Tidligere biler:
SAAB 9-5 AERO 2.3TS MY02 (solgt)
SAAB 900s NG 1993 2.0i B206i (solgt)
SAAB 900 NG 1995 2.0i B206i (Solgt)
- Nanki
- SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
Imellem tiden har fornøjelsen gået med at rengøre lygter, som så ret triste ud. Selv efter flere vask og en smule polering af glasset.
Lige ind til vi nåede indersiden af glasset.. Wooow:O
Ganske simpelt, jeg sprøjtende dem ind i opvaske middel for at blødgøre gummi pakningen. Af med de 8 clips og wupti så kan man vippe glasset ud :O Sikke en forskel man kan gøre, bare ved at fjerne "støv" med en fnugfri klud
Lige ind til vi nåede indersiden af glasset.. Wooow:O
Ganske simpelt, jeg sprøjtende dem ind i opvaske middel for at blødgøre gummi pakningen. Af med de 8 clips og wupti så kan man vippe glasset ud :O Sikke en forskel man kan gøre, bare ved at fjerne "støv" med en fnugfri klud
Senest rettet af Nanki 27. maj 2015, 23:14, rettet i alt 2 gange.
Med Venlig Hilsen
Frank Madsen
Nuværende SAAB:
SAAB 9-3ss Serie No. 007678
SAAB 9-3 SE 2002 B205L No. 041520
Tidligere biler:
SAAB 9-5 AERO 2.3TS MY02 (solgt)
SAAB 900s NG 1993 2.0i B206i (solgt)
SAAB 900 NG 1995 2.0i B206i (Solgt)
Frank Madsen
Nuværende SAAB:
SAAB 9-3ss Serie No. 007678
SAAB 9-3 SE 2002 B205L No. 041520
Tidligere biler:
SAAB 9-5 AERO 2.3TS MY02 (solgt)
SAAB 900s NG 1993 2.0i B206i (solgt)
SAAB 900 NG 1995 2.0i B206i (Solgt)
- ClausSAAB
- SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
Hej Frank
UHHH, hvor ser det bare godt ud, der er noget at lære af. Mit projekt motorskift er det rene sjusk i forhold til din Dog er der der kælet lidt for bolte og skruer med lidt kobberfedt og bremserne er renoverede hele vejen.
Hoved grunden til jeg skriver er, din akuator sidder på et beslag, kunne jeg overtale dig til at tage et billede, så jeg kan se det i samme retning som akslen i akuatoren? Da jeg er nødt til at fabrikere et selv til min 19T, beslaget manglede nemlig, da jeg købte den.
Pft og venlig hilsen
Claus
UHHH, hvor ser det bare godt ud, der er noget at lære af. Mit projekt motorskift er det rene sjusk i forhold til din Dog er der der kælet lidt for bolte og skruer med lidt kobberfedt og bremserne er renoverede hele vejen.
Hoved grunden til jeg skriver er, din akuator sidder på et beslag, kunne jeg overtale dig til at tage et billede, så jeg kan se det i samme retning som akslen i akuatoren? Da jeg er nødt til at fabrikere et selv til min 19T, beslaget manglede nemlig, da jeg købte den.
Pft og venlig hilsen
Claus
Total SAAB virus 1997 9000 CSE 2,3T A50 UHADA for en SAAB
Lykkelig ejer af NG9-3 2005 Sports sedan 1,8t (Bygget af Frank Madsen)
Glad ejer af OG9-3 2001 Coupé 2,0t (Forhåbentligt snart 2,3T)
Medlem # 782 Tlf: 21 41 65 79
Lykkelig ejer af NG9-3 2005 Sports sedan 1,8t (Bygget af Frank Madsen)
Glad ejer af OG9-3 2001 Coupé 2,0t (Forhåbentligt snart 2,3T)
Medlem # 782 Tlf: 21 41 65 79
- Viggen
- ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
Hej Frank.
Jeg følger med stor interesse med i dit 9-3 projekt.
Desværre kommer der ingen billeder med i dine sidste indlæg. Det sidste med billeder var dem med gule Koni-dæmpere og specialværktøj.
Er det mon kun på min PC, det går galt.
SAAB hilsen Ole
Jeg følger med stor interesse med i dit 9-3 projekt.
Desværre kommer der ingen billeder med i dine sidste indlæg. Det sidste med billeder var dem med gule Koni-dæmpere og specialværktøj.
Er det mon kun på min PC, det går galt.
SAAB hilsen Ole
SAAB 9-3 Aero 2,8T SportCombi Hirsch+
SAAB 9-5 Aero Estate (solgt)
SAAB 9-3 Viggen Lutfisk + extra (solgt)
SAAB 9-5 Aero Estate (solgt)
SAAB 9-3 Viggen Lutfisk + extra (solgt)
- ClausSAAB
- SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
Hej Ole og Frank
Det er vist ens for os alle, i går kune jeg fint se billederne, det kan jeg ikke i dag
Venlig hilsen
Claus
Det er vist ens for os alle, i går kune jeg fint se billederne, det kan jeg ikke i dag
Venlig hilsen
Claus
Total SAAB virus 1997 9000 CSE 2,3T A50 UHADA for en SAAB
Lykkelig ejer af NG9-3 2005 Sports sedan 1,8t (Bygget af Frank Madsen)
Glad ejer af OG9-3 2001 Coupé 2,0t (Forhåbentligt snart 2,3T)
Medlem # 782 Tlf: 21 41 65 79
Lykkelig ejer af NG9-3 2005 Sports sedan 1,8t (Bygget af Frank Madsen)
Glad ejer af OG9-3 2001 Coupé 2,0t (Forhåbentligt snart 2,3T)
Medlem # 782 Tlf: 21 41 65 79
- Nanki
- SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
Rigtig mange tak for de fine ord, der er også lagt et par timer i det. Måske mere
- Du er også velkommen til at lægge nogle billeder af, så vi kan følge med Altid sjovt, at se hvad folk bruger deres fritid på hjemme i garagen
Angående billeder, jeg sætter ny film i og fyre nogle billeder afsted til dig Har du en mail, de skal lande til?
Hej ClausClausSAAB skrev:Hej Frank
UHHH, hvor ser det bare godt ud, der er noget at lære af. Mit projekt motorskift er det rene sjusk i forhold til din Dog er der der kælet lidt for bolte og skruer med lidt kobberfedt og bremserne er renoverede hele vejen.
Hoved grunden til jeg skriver er, din akuator sidder på et beslag, kunne jeg overtale dig til at tage et billede, så jeg kan se det i samme retning som akslen i akuatoren? Da jeg er nødt til at fabrikere et selv til min 19T, beslaget manglede nemlig, da jeg købte den.
Pft og venlig hilsen
Claus
Rigtig mange tak for de fine ord, der er også lagt et par timer i det. Måske mere
- Du er også velkommen til at lægge nogle billeder af, så vi kan følge med Altid sjovt, at se hvad folk bruger deres fritid på hjemme i garagen
Angående billeder, jeg sætter ny film i og fyre nogle billeder afsted til dig Har du en mail, de skal lande til?
Med Venlig Hilsen
Frank Madsen
Nuværende SAAB:
SAAB 9-3ss Serie No. 007678
SAAB 9-3 SE 2002 B205L No. 041520
Tidligere biler:
SAAB 9-5 AERO 2.3TS MY02 (solgt)
SAAB 900s NG 1993 2.0i B206i (solgt)
SAAB 900 NG 1995 2.0i B206i (Solgt)
Frank Madsen
Nuværende SAAB:
SAAB 9-3ss Serie No. 007678
SAAB 9-3 SE 2002 B205L No. 041520
Tidligere biler:
SAAB 9-5 AERO 2.3TS MY02 (solgt)
SAAB 900s NG 1993 2.0i B206i (solgt)
SAAB 900 NG 1995 2.0i B206i (Solgt)
- Nanki
- SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
Det ved at være noget tid siden sidst
- Hvordan gik det med krigs malingen? Blev det et hit? Meget gerne lidt billeder af det
Beklager meget med billederne, det er mig og onedrive som ikke helt er enig om hvordan tingene skal køre over computeren haha
Hej OleViggen skrev:Hej Frank.
Jeg følger med stor interesse med i dit 9-3 projekt.
Desværre kommer der ingen billeder med i dine sidste indlæg. Det sidste med billeder var dem med gule Koni-dæmpere og specialværktøj.
Er det mon kun på min PC, det går galt.
SAAB hilsen Ole
Det ved at være noget tid siden sidst
- Hvordan gik det med krigs malingen? Blev det et hit? Meget gerne lidt billeder af det
Beklager meget med billederne, det er mig og onedrive som ikke helt er enig om hvordan tingene skal køre over computeren haha
Med Venlig Hilsen
Frank Madsen
Nuværende SAAB:
SAAB 9-3ss Serie No. 007678
SAAB 9-3 SE 2002 B205L No. 041520
Tidligere biler:
SAAB 9-5 AERO 2.3TS MY02 (solgt)
SAAB 900s NG 1993 2.0i B206i (solgt)
SAAB 900 NG 1995 2.0i B206i (Solgt)
Frank Madsen
Nuværende SAAB:
SAAB 9-3ss Serie No. 007678
SAAB 9-3 SE 2002 B205L No. 041520
Tidligere biler:
SAAB 9-5 AERO 2.3TS MY02 (solgt)
SAAB 900s NG 1993 2.0i B206i (solgt)
SAAB 900 NG 1995 2.0i B206i (Solgt)
- Nanki
- SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
Så er de sidste olie / vandrør klar til montering på Mits turboen.
- Husk at påfylde olie til turboen, inden tilslutning. Her med gjort
Havde ikke lige original centrerings dorn til kobling. Så laver vi bare selv en. 0% slup i den. 100% centret Viggen kobling
Så kom växellåda på
Så er det slut med slatten gearskifte og løs gearled. Dælme rart at skrue i, når det er nyt
Puha, så kom bæstet endelig i med ny Mits turbolader, ny gearkasse, ny kæde sæt, nye lejer, ny Viggen kobling, Nye pakninger, rengjort motor inkl olie køler, ny IC osv osv
- Husk at påfylde olie til turboen, inden tilslutning. Her med gjort
Havde ikke lige original centrerings dorn til kobling. Så laver vi bare selv en. 0% slup i den. 100% centret Viggen kobling
Så kom växellåda på
Så er det slut med slatten gearskifte og løs gearled. Dælme rart at skrue i, når det er nyt
Puha, så kom bæstet endelig i med ny Mits turbolader, ny gearkasse, ny kæde sæt, nye lejer, ny Viggen kobling, Nye pakninger, rengjort motor inkl olie køler, ny IC osv osv
Senest rettet af Nanki 20. jul 2015, 14:31, rettet i alt 3 gange.
Med Venlig Hilsen
Frank Madsen
Nuværende SAAB:
SAAB 9-3ss Serie No. 007678
SAAB 9-3 SE 2002 B205L No. 041520
Tidligere biler:
SAAB 9-5 AERO 2.3TS MY02 (solgt)
SAAB 900s NG 1993 2.0i B206i (solgt)
SAAB 900 NG 1995 2.0i B206i (Solgt)
Frank Madsen
Nuværende SAAB:
SAAB 9-3ss Serie No. 007678
SAAB 9-3 SE 2002 B205L No. 041520
Tidligere biler:
SAAB 9-5 AERO 2.3TS MY02 (solgt)
SAAB 900s NG 1993 2.0i B206i (solgt)
SAAB 900 NG 1995 2.0i B206i (Solgt)
- ClausSAAB
- SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
Hej Frank
Det ser rigtigt godt ud og jeg forstår rigtigt godt dit "Puha" der er bare mange ting, der skal huskes, jeg har jo lige været samme omgang igennem, dog langt fra så gennemført som dit, desværre.
Har du et fif til, hvordan gearstangen skal monteres, jeg kan ikke få min til at gå i 5. gear det er ligesom gearstangen ikke kan komme langt nok op.
Venlig hilsen
Claus
Det ser rigtigt godt ud og jeg forstår rigtigt godt dit "Puha" der er bare mange ting, der skal huskes, jeg har jo lige været samme omgang igennem, dog langt fra så gennemført som dit, desværre.
Har du et fif til, hvordan gearstangen skal monteres, jeg kan ikke få min til at gå i 5. gear det er ligesom gearstangen ikke kan komme langt nok op.
Venlig hilsen
Claus
Total SAAB virus 1997 9000 CSE 2,3T A50 UHADA for en SAAB
Lykkelig ejer af NG9-3 2005 Sports sedan 1,8t (Bygget af Frank Madsen)
Glad ejer af OG9-3 2001 Coupé 2,0t (Forhåbentligt snart 2,3T)
Medlem # 782 Tlf: 21 41 65 79
Lykkelig ejer af NG9-3 2005 Sports sedan 1,8t (Bygget af Frank Madsen)
Glad ejer af OG9-3 2001 Coupé 2,0t (Forhåbentligt snart 2,3T)
Medlem # 782 Tlf: 21 41 65 79
- plankan
- SUPER EXTREME SAAB NET EXTREMIST
Indlæg
så skal man kører olietrykke op med startmotor inden man starter op 100%
http://www.gikturbo.se/montering-av-bytesturbo.html
Jeg kender ikke mange, selv med svenske normer -
som "koster på sig" en helt ny gearkasse
Men du, hvem var det nu der engang der fortalte mig, -
at jeg skulle passe på fordi at museét var ude og lede efter biler som skulle "hjem" igen
Husk dog lige på at enligt GIK's hjemmeside -
så skal man kører olietrykke op med startmotor inden man starter op 100%
http://www.gikturbo.se/montering-av-bytesturbo.html
Slet slet ikke dårligt du.
Jeg kender ikke mange, selv med svenske normer -
som "koster på sig" en helt ny gearkasse
:mrcool
Men du, hvem var det nu der engang der fortalte mig, -
at jeg skulle passe på fordi at museét var ude og lede efter biler som skulle "hjem" igen
- Nanki
- SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
Nu ved jeg ikke, hvordan du har afmonteret dit skiftesystem, men formoder at du har taget en 13 fast nøgle med skrald i og løsenet den ude i motorrummet.
Jeg har ikke grundindstillet mit skifte system endnu, men kommer. Ifølge WIS så gearkassen låses i 4 gear og det samme med gearkonsollen inde i bilen.
Når min gamle 900 (1994 NG) ikke rigtig vil i gear, så gør jeg følgende:
- Sluk bilen
- sæt den i bag gear
- Løsen 13mm ude på gearskifteren i motor rummet.
- Sæt dig ind i bilen og pres den godt tilbage imod bak gear. Evt få en til at spænde møtrikken ude i motor rummet og wupti så køre den som farbrikken igen i alle gear.
Hvordan er den at få i bak gear?
Hej Claus.ClausSAAB skrev:Hej Frank
Det ser rigtigt godt ud og jeg forstår rigtigt godt dit "Puha" der er bare mange ting, der skal huskes, jeg har jo lige været samme omgang igennem, dog langt fra så gennemført som dit, desværre.
Har du et fif til, hvordan gearstangen skal monteres, jeg kan ikke få min til at gå i 5. gear det er ligesom gearstangen ikke kan komme langt nok op.
Venlig hilsen
Claus
Nu ved jeg ikke, hvordan du har afmonteret dit skiftesystem, men formoder at du har taget en 13 fast nøgle med skrald i og løsenet den ude i motorrummet.
Jeg har ikke grundindstillet mit skifte system endnu, men kommer. Ifølge WIS så gearkassen låses i 4 gear og det samme med gearkonsollen inde i bilen.
Når min gamle 900 (1994 NG) ikke rigtig vil i gear, så gør jeg følgende:
- Sluk bilen
- sæt den i bag gear
- Løsen 13mm ude på gearskifteren i motor rummet.
- Sæt dig ind i bilen og pres den godt tilbage imod bak gear. Evt få en til at spænde møtrikken ude i motor rummet og wupti så køre den som farbrikken igen i alle gear.
Hvordan er den at få i bak gear?
Med Venlig Hilsen
Frank Madsen
Nuværende SAAB:
SAAB 9-3ss Serie No. 007678
SAAB 9-3 SE 2002 B205L No. 041520
Tidligere biler:
SAAB 9-5 AERO 2.3TS MY02 (solgt)
SAAB 900s NG 1993 2.0i B206i (solgt)
SAAB 900 NG 1995 2.0i B206i (Solgt)
Frank Madsen
Nuværende SAAB:
SAAB 9-3ss Serie No. 007678
SAAB 9-3 SE 2002 B205L No. 041520
Tidligere biler:
SAAB 9-5 AERO 2.3TS MY02 (solgt)
SAAB 900s NG 1993 2.0i B206i (solgt)
SAAB 900 NG 1995 2.0i B206i (Solgt)
- Nanki
- SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
Rigtig fin og veludført side Plankan. Det var også min tanke at lade den pumpe godt med olie tryk nogle gange og så tage det store træk med at få liv i hende
- Jeg fandt lige denne fra en tidligere 9-5 B235R motor jeg havde på lager, farbriks ny.
Køre dog lidt efter min egen overbesning om, at af med stikket til tændspolen.
Kør på starteren til olie lampe går ud.
Vendt lidt.
Kør på starter igen.
Sæt stikket på.
Start bæstet og lade den stå i tomgang. Gerne til den bliver drift varm og termostat har åbnet et par gange.
Kør ca. 1200 - 1500 km skift olie og filter.
Fremafrettet vil olie skift intervallerne være 5-7500km. Gearkasse olie hvert 4 år sammen med kølervæske og bremse hvert 2 år Ingen longelifte servie her
Det var måske også en smule overdrevet med farbriks ny gearkasse, men SAAB's nye webside havde en på lager med ekstra rabat en kort periode. Så jae hvorfor ikke springe ud i det
Den gamle vil blive tjekket op, havde en meget svag mislyd ved 100-105km/t. Tror det er en af rulle lejerne som er kaput Billeder kommer.
- Må indrømme at der er nok lagt en del mere omsorg og kærlighed i bilen, end forventet fra start. Der skulle den bare lige have Aero kofanger og lidt lister her og der, men se nu hvordan den står et år sener efter hånden
plankan skrev:Husk dog lige på at enligt GIK's hjemmeside -
så skal man kører olietrykke op med startmotor inden man starter op 100%
http://www.gikturbo.se/montering-av-bytesturbo.html
Slet slet ikke dårligt du.
Jeg kender ikke mange, selv med svenske normer -
som "koster på sig" en helt ny gearkasse
:mrcool
Men du, hvem var det nu der engang der fortalte mig, -
at jeg skulle passe på fordi at museét var ude og lede efter biler som skulle "hjem" igen
Rigtig fin og veludført side Plankan. Det var også min tanke at lade den pumpe godt med olie tryk nogle gange og så tage det store træk med at få liv i hende
- Jeg fandt lige denne fra en tidligere 9-5 B235R motor jeg havde på lager, farbriks ny.
Køre dog lidt efter min egen overbesning om, at af med stikket til tændspolen.
Kør på starteren til olie lampe går ud.
Vendt lidt.
Kør på starter igen.
Sæt stikket på.
Start bæstet og lade den stå i tomgang. Gerne til den bliver drift varm og termostat har åbnet et par gange.
Kør ca. 1200 - 1500 km skift olie og filter.
Fremafrettet vil olie skift intervallerne være 5-7500km. Gearkasse olie hvert 4 år sammen med kølervæske og bremse hvert 2 år Ingen longelifte servie her
Det var måske også en smule overdrevet med farbriks ny gearkasse, men SAAB's nye webside havde en på lager med ekstra rabat en kort periode. Så jae hvorfor ikke springe ud i det
Den gamle vil blive tjekket op, havde en meget svag mislyd ved 100-105km/t. Tror det er en af rulle lejerne som er kaput Billeder kommer.
Jeg må nok heller holde et par gader fra SAAB Car Museum, så de ikke tror deres bil er blevet stjålet haha, you too PlankanMen du, hvem var det nu der engang der fortalte mig, -
at jeg skulle passe på fordi at museét var ude og lede efter biler som skulle "hjem" igen
- Må indrømme at der er nok lagt en del mere omsorg og kærlighed i bilen, end forventet fra start. Der skulle den bare lige have Aero kofanger og lidt lister her og der, men se nu hvordan den står et år sener efter hånden
Senest rettet af Nanki 31. maj 2015, 16:22, rettet i alt 2 gange.
Med Venlig Hilsen
Frank Madsen
Nuværende SAAB:
SAAB 9-3ss Serie No. 007678
SAAB 9-3 SE 2002 B205L No. 041520
Tidligere biler:
SAAB 9-5 AERO 2.3TS MY02 (solgt)
SAAB 900s NG 1993 2.0i B206i (solgt)
SAAB 900 NG 1995 2.0i B206i (Solgt)
Frank Madsen
Nuværende SAAB:
SAAB 9-3ss Serie No. 007678
SAAB 9-3 SE 2002 B205L No. 041520
Tidligere biler:
SAAB 9-5 AERO 2.3TS MY02 (solgt)
SAAB 900s NG 1993 2.0i B206i (solgt)
SAAB 900 NG 1995 2.0i B206i (Solgt)
- plankan
- SUPER EXTREME SAAB NET EXTREMIST
Indlæg
Ja, hvor har jeg hørt den før ...........Nanki skrev:Må indrømme at der er nok lagt en del mere omsorg og kærlighed i bilen, end forventet fra start.
Der skulle den bare lige have Aero kofanger og lidt lister her og der, men se nu hvordan den står et år sener efter hånden
- Nanki
- SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
Samme her Det tager ikke mere end et par dage at fikse.. 1 år sener bilen har været to tal adskilt og samlet igen
- Personligt så kan jeg ikke lade være. Hyggen ved at stå og nusse om en god Griffen i garagen er noget alle mennesker burde opleve. Se hvordan tingene bare passer sammen og hvor relativt nemt det er at skrue i kontra fx vw / audi
Jeg leger lidt med tanken om en anden bil som næste projekt, men hvilken
plankan skrev:Ja, hvor har jeg hørt den før ...........Nanki skrev:Må indrømme at der er nok lagt en del mere omsorg og kærlighed i bilen, end forventet fra start.
Der skulle den bare lige have Aero kofanger og lidt lister her og der, men se nu hvordan den står et år sener efter hånden
Samme her Det tager ikke mere end et par dage at fikse.. 1 år sener bilen har været to tal adskilt og samlet igen
- Personligt så kan jeg ikke lade være. Hyggen ved at stå og nusse om en god Griffen i garagen er noget alle mennesker burde opleve. Se hvordan tingene bare passer sammen og hvor relativt nemt det er at skrue i kontra fx vw / audi
Jeg leger lidt med tanken om en anden bil som næste projekt, men hvilken
Med Venlig Hilsen
Frank Madsen
Nuværende SAAB:
SAAB 9-3ss Serie No. 007678
SAAB 9-3 SE 2002 B205L No. 041520
Tidligere biler:
SAAB 9-5 AERO 2.3TS MY02 (solgt)
SAAB 900s NG 1993 2.0i B206i (solgt)
SAAB 900 NG 1995 2.0i B206i (Solgt)
Frank Madsen
Nuværende SAAB:
SAAB 9-3ss Serie No. 007678
SAAB 9-3 SE 2002 B205L No. 041520
Tidligere biler:
SAAB 9-5 AERO 2.3TS MY02 (solgt)
SAAB 900s NG 1993 2.0i B206i (solgt)
SAAB 900 NG 1995 2.0i B206i (Solgt)
- ClausSAAB
- SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
hej Frank
Tusind tak for rådet, nu kan jeg også køre i 5. gear, det er jo rart når man skal ud på en 383km tur om 7 timer
Venlig hilsen
Claus
Tusind tak for rådet, nu kan jeg også køre i 5. gear, det er jo rart når man skal ud på en 383km tur om 7 timer
Venlig hilsen
Claus
Total SAAB virus 1997 9000 CSE 2,3T A50 UHADA for en SAAB
Lykkelig ejer af NG9-3 2005 Sports sedan 1,8t (Bygget af Frank Madsen)
Glad ejer af OG9-3 2001 Coupé 2,0t (Forhåbentligt snart 2,3T)
Medlem # 782 Tlf: 21 41 65 79
Lykkelig ejer af NG9-3 2005 Sports sedan 1,8t (Bygget af Frank Madsen)
Glad ejer af OG9-3 2001 Coupé 2,0t (Forhåbentligt snart 2,3T)
Medlem # 782 Tlf: 21 41 65 79
- Nanki
- SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
- Det må man sige ja til
Jeg har selv kørt fra Horsens til Ringkøbing i 4 gear på motorvej da jeg købte min NG900. Den var fejl justeret i gearskifte. Plus halvdelen af lyset i speedometret ikke virkede
Men er glad for, at du kunne bruge det til noget
Hejsa ClausClausSAAB skrev:hej Frank
Tusind tak for rådet, nu kan jeg også køre i 5. gear, det er jo rart når man skal ud på en 383km tur om 7 timer
Venlig hilsen
Claus
- Det må man sige ja til
Jeg har selv kørt fra Horsens til Ringkøbing i 4 gear på motorvej da jeg købte min NG900. Den var fejl justeret i gearskifte. Plus halvdelen af lyset i speedometret ikke virkede
Men er glad for, at du kunne bruge det til noget
Med Venlig Hilsen
Frank Madsen
Nuværende SAAB:
SAAB 9-3ss Serie No. 007678
SAAB 9-3 SE 2002 B205L No. 041520
Tidligere biler:
SAAB 9-5 AERO 2.3TS MY02 (solgt)
SAAB 900s NG 1993 2.0i B206i (solgt)
SAAB 900 NG 1995 2.0i B206i (Solgt)
Frank Madsen
Nuværende SAAB:
SAAB 9-3ss Serie No. 007678
SAAB 9-3 SE 2002 B205L No. 041520
Tidligere biler:
SAAB 9-5 AERO 2.3TS MY02 (solgt)
SAAB 900s NG 1993 2.0i B206i (solgt)
SAAB 900 NG 1995 2.0i B206i (Solgt)
- Nanki
- SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
Nej nej
Bilen er stor set færdig. Motor har været startet op og test kørt ( 5km) uden problemer Nu er der kun sporing, polering og bundskjolde så er vi ready for takeoff
Sidder og grupbler lidt over billede uploade her på SKD.
- Jeg har tidligere brugt Onedrive, men det er også lavet om så jeg ikke kan få det til at virke
Har ellers masser af fantastiske billeder som jeg gerne vil dele med offentlighenden
What's up Mr. SAABplankan skrev:Hey.......
What's up - long time no news
Du er vel ikke gået i graven med dit projekt
Nej nej
Bilen er stor set færdig. Motor har været startet op og test kørt ( 5km) uden problemer Nu er der kun sporing, polering og bundskjolde så er vi ready for takeoff
Sidder og grupbler lidt over billede uploade her på SKD.
- Jeg har tidligere brugt Onedrive, men det er også lavet om så jeg ikke kan få det til at virke
Har ellers masser af fantastiske billeder som jeg gerne vil dele med offentlighenden
Med Venlig Hilsen
Frank Madsen
Nuværende SAAB:
SAAB 9-3ss Serie No. 007678
SAAB 9-3 SE 2002 B205L No. 041520
Tidligere biler:
SAAB 9-5 AERO 2.3TS MY02 (solgt)
SAAB 900s NG 1993 2.0i B206i (solgt)
SAAB 900 NG 1995 2.0i B206i (Solgt)
Frank Madsen
Nuværende SAAB:
SAAB 9-3ss Serie No. 007678
SAAB 9-3 SE 2002 B205L No. 041520
Tidligere biler:
SAAB 9-5 AERO 2.3TS MY02 (solgt)
SAAB 900s NG 1993 2.0i B206i (solgt)
SAAB 900 NG 1995 2.0i B206i (Solgt)
- plankan
- SUPER EXTREME SAAB NET EXTREMIST
Indlæg
Godt se at du stadievæk er med os her
Jeg fik denne site rek. til billede upload:
www.postimage.org
Har brugt den nu et par måneder og den ser ud til at fungere oki
så bare se til at få dine billeder "ud" til os andre
Jeg fik denne site rek. til billede upload:
www.postimage.org
Har brugt den nu et par måneder og den ser ud til at fungere oki
så bare se til at få dine billeder "ud" til os andre
- Nanki
- SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
Beklager meget, at der ikke har været opfyldning på værket :/
- Men her kommer lidt friske billeder og slutresultatet af næsten et års arbejde i garagen Enjoy it.
- Men her kommer lidt friske billeder og slutresultatet af næsten et års arbejde i garagen Enjoy it.
Med Venlig Hilsen
Frank Madsen
Nuværende SAAB:
SAAB 9-3ss Serie No. 007678
SAAB 9-3 SE 2002 B205L No. 041520
Tidligere biler:
SAAB 9-5 AERO 2.3TS MY02 (solgt)
SAAB 900s NG 1993 2.0i B206i (solgt)
SAAB 900 NG 1995 2.0i B206i (Solgt)
Frank Madsen
Nuværende SAAB:
SAAB 9-3ss Serie No. 007678
SAAB 9-3 SE 2002 B205L No. 041520
Tidligere biler:
SAAB 9-5 AERO 2.3TS MY02 (solgt)
SAAB 900s NG 1993 2.0i B206i (solgt)
SAAB 900 NG 1995 2.0i B206i (Solgt)
- RuneTonnesen
- SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Indlæg
Den er blevet nydelig
Rune Tønnesen medlemsnummer 709
SAAB 9-3 B204R - Projektbil
SAAB 9-5 Estate 2.2 TID - Daily driver
SAAB - Not For Everyone, Essential to a Few
SAAB 9-3 B204R - Projektbil
SAAB 9-5 Estate 2.2 TID - Daily driver
SAAB - Not For Everyone, Essential to a Few
- Nanki
- SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
Rigtig mange tak for de rigtig fine ord
Vi kan skam også en smule her i det vestjyske
Hej MadsJensen skrev:Nøj, en ægte Vestjysk Aeroviggen
+1 herfra og Thumbsup og Upvote og hvad det nu hedder det hele
MVH Mads
Rigtig mange tak for de rigtig fine ord
Vi kan skam også en smule her i det vestjyske
Med Venlig Hilsen
Frank Madsen
Nuværende SAAB:
SAAB 9-3ss Serie No. 007678
SAAB 9-3 SE 2002 B205L No. 041520
Tidligere biler:
SAAB 9-5 AERO 2.3TS MY02 (solgt)
SAAB 900s NG 1993 2.0i B206i (solgt)
SAAB 900 NG 1995 2.0i B206i (Solgt)
Frank Madsen
Nuværende SAAB:
SAAB 9-3ss Serie No. 007678
SAAB 9-3 SE 2002 B205L No. 041520
Tidligere biler:
SAAB 9-5 AERO 2.3TS MY02 (solgt)
SAAB 900s NG 1993 2.0i B206i (solgt)
SAAB 900 NG 1995 2.0i B206i (Solgt)
- Nanki
- SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
- Man kan ikke lade være med, at trække en smule på smilebåndet når man ser resultatet af en arbejde Den er jo gået hen og blevet helt okay pæn som vi siger her i det vestjyske Vi er jo ikke så meget for at rose os selv
Museet i Trollhättan
- Er så småt ved at planlægge en dag eller to i Trollhättan, for at få taget et par billeder inden de piller alle skilte ned osv der oppe :/
Men fremtidsplanen er at den nok forbliver i min garage i en del år endnu Med en lille overraskelse i ærmet.
Forresten Tillykke med 9-5'eren. Sikke et fund du har gjort der. Med masser af lækkert udstyr og i den flotte blå farve Hvordan kan det være, at du skulle have sådan en til familien
Faktisk rigtig dejligt at se den på alle 4 hjul igenplankan skrev:Stort T-lykke
Så kom den endelig ned på alle 4 igen -
den känslan kender jeg godt selv
Så hvad skal der ske nu -
skal den lige direkte til museet i Trollhättan el
- Man kan ikke lade være med, at trække en smule på smilebåndet når man ser resultatet af en arbejde Den er jo gået hen og blevet helt okay pæn som vi siger her i det vestjyske Vi er jo ikke så meget for at rose os selv
Museet i Trollhättan
- Er så småt ved at planlægge en dag eller to i Trollhättan, for at få taget et par billeder inden de piller alle skilte ned osv der oppe :/
Men fremtidsplanen er at den nok forbliver i min garage i en del år endnu Med en lille overraskelse i ærmet.
Forresten Tillykke med 9-5'eren. Sikke et fund du har gjort der. Med masser af lækkert udstyr og i den flotte blå farve Hvordan kan det være, at du skulle have sådan en til familien
Med Venlig Hilsen
Frank Madsen
Nuværende SAAB:
SAAB 9-3ss Serie No. 007678
SAAB 9-3 SE 2002 B205L No. 041520
Tidligere biler:
SAAB 9-5 AERO 2.3TS MY02 (solgt)
SAAB 900s NG 1993 2.0i B206i (solgt)
SAAB 900 NG 1995 2.0i B206i (Solgt)
Frank Madsen
Nuværende SAAB:
SAAB 9-3ss Serie No. 007678
SAAB 9-3 SE 2002 B205L No. 041520
Tidligere biler:
SAAB 9-5 AERO 2.3TS MY02 (solgt)
SAAB 900s NG 1993 2.0i B206i (solgt)
SAAB 900 NG 1995 2.0i B206i (Solgt)