Banner cycler

SAAB 9-3 Serie No. 041520

Skriv om jeres renoverings/ombygnings projekter gerne med billeder.

Redaktør: Bestyrelsen

Brugeravatar
Viggen
ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg: 714
Tilmeldt: 8. sep 2006, 09:12

26. feb 2015, 22:24

Hej Frank.

Hvilket læderplejeprodukt har du anvendt fra TM Materialer i Ikast. :?: :o
Kanterne på mine førersæder kunne godt trænge til en lignende omgang. :oops:

SAAB hilsen Ole


SAAB 9-3 Aero 2,8T SportCombi Hirsch+
SAAB 9-5 Aero Estate (solgt)
SAAB 9-3 Viggen Lutfisk + extra (solgt)
Nanki
SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg: 819
Tilmeldt: 27. okt 2007, 21:00

27. feb 2015, 02:45

Viggen skrev:Hej Frank.

Hvilket læderplejeprodukt har du anvendt fra TM Materialer i Ikast. :?: :o
Kanterne på mine førersæder kunne godt trænge til en lignende omgang. :oops:

SAAB hilsen Ole
Hej Ole.
Det er lidt af en større projekt at lave sådan en behandling. Det tager 14 dage. :shock:
Nu ved jeg ikke hvor slemt dit er, men det skal vær meget slemt før det ikke kan klares.

Jeg købte et sæt læder pleje, som indeholder:
* Læder rens
* Læder pleje
* Svamp
* Klud - Jeg bruger dog gamle undertrøjer som er klippet i små stykker. De virker bedre og er mere skånsom for læderet.
Dertil købte jeg Cosmetic for leather. Det er rigtig svært valg at vælge den rette farve.
Jeg købte lidt forskellige for at se, hvilken der passede bedst. Det er utrolig svært at se ud fra farvekort. Så jeg har taget den dyre version..
Men den som hedder "Ceder 059" passer perfekt til både 9-5 og 9-3 i sort læder perfekt. Den har jeg brugt som vist på billederne. Hvilket er ganske fint. 8)

Det eneste MEN jeg har til produktet. På mine 9-3 ændrede læderet en smule karaketastik. Men de var meget udtørre da jeg købte dem brug hos en ophugger i Sverige. Så det kan have indflydelse.

Jeg har gjort samme behandling på 9-5 Aero stole med ventilation, hvilket blev perfekt. Her forblev læderet som det var før. :)

Hvis du springer ud i det, så vil jeg meget gerne skriver en nøje vejledning til dig. Så kan du selv sortere i det, og du er meget velkommen til at ringe til TM også. Han er yderst hjælpsom.
Med Venlig Hilsen
Frank Madsen

Nuværende SAAB:
SAAB 9-3ss Serie No. 007678
SAAB 9-3 SE 2002 B205L No. 041520
Tidligere biler:
SAAB 9-5 AERO 2.3TS MY02 (solgt)
SAAB 900s NG 1993 2.0i B206i (solgt)
SAAB 900 NG 1995 2.0i B206i (Solgt)
Nanki
SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg: 819
Tilmeldt: 27. okt 2007, 21:00

28. feb 2015, 18:19

Lidt arbejde i værkstedet her til aften. Den står nu flot i sølv 8)
Udskæring til anhængertræk kommer sener, er monteret inde bag ved.

Billede
Med Venlig Hilsen
Frank Madsen

Nuværende SAAB:
SAAB 9-3ss Serie No. 007678
SAAB 9-3 SE 2002 B205L No. 041520
Tidligere biler:
SAAB 9-5 AERO 2.3TS MY02 (solgt)
SAAB 900s NG 1993 2.0i B206i (solgt)
SAAB 900 NG 1995 2.0i B206i (Solgt)
Nanki
SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg: 819
Tilmeldt: 27. okt 2007, 21:00

20. apr 2015, 00:14

Så blev kabinen samlet færdig indvendig, bag ende færdig gjort :lol:

Så er vi endelig kommet til hjertet i dette projekt, nemlig T7 motoren : )
- Ifølge service bog er service blevet udført hvert år og for hver 10000 km. Bilen har kørt 119000 km. Bliver spænende at se bundkaret hvordan den ser ud.

Et lille glimt af gave bordet som er blevet samlet sammen igennem tiden :lol:

Billede

Billede

Så blev motor/forbro skilt fra hinanden :D
Billede

Billede
Med Venlig Hilsen
Frank Madsen

Nuværende SAAB:
SAAB 9-3ss Serie No. 007678
SAAB 9-3 SE 2002 B205L No. 041520
Tidligere biler:
SAAB 9-5 AERO 2.3TS MY02 (solgt)
SAAB 900s NG 1993 2.0i B206i (solgt)
SAAB 900 NG 1995 2.0i B206i (Solgt)
Nanki
SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg: 819
Tilmeldt: 27. okt 2007, 21:00

20. apr 2015, 23:21

Med en god gang nattesøvn begyndte motor adskillelsen foralvor :mrcool

Så kom det store øjeblik,bundkar og oliesien.. Jeg må indrømme, at jeg har haft mine tanker til hvordan den kunne se ud i værste flad.. Men blev overrakset! :mrgreen: :mrgreen:

Og wupti så dukker dette op. Må indrømme at jeg er overrasket over hvordan den ser ud.. Ikke mindst fordi man har hørt og læst om det på netter hvor slemt det kan være.

Billede
(det er bobler som er nederst på billedet, ikke metal spåner)

Billede
Her er der ikke meget at sætte en finger på efter min mening ::)


Efter et par minutters glæde, går det beskidte arbejde i gang. Nemlig rengøringen :)

Billede


Billede

Billede
Senest rettet af Nanki 21. apr 2015, 23:21, rettet i alt 4 gange.
Med Venlig Hilsen
Frank Madsen

Nuværende SAAB:
SAAB 9-3ss Serie No. 007678
SAAB 9-3 SE 2002 B205L No. 041520
Tidligere biler:
SAAB 9-5 AERO 2.3TS MY02 (solgt)
SAAB 900s NG 1993 2.0i B206i (solgt)
SAAB 900 NG 1995 2.0i B206i (Solgt)
ClausSAAB
SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg: 813
Tilmeldt: 21. jun 2012, 00:26

21. apr 2015, 00:45

Hej Frank

dine billeder virker desværre ikk, dem vil jeg da gerne se, især dem af bundkarret

Venlig hilsen

Claus
Total SAAB virus 1997 9000 CSE 2,3T A50 UHADA for en SAAB :biglove
Lykkelig ejer af NG9-3 2005 Sports sedan 1,8t (Bygget af Frank Madsen)
Glad ejer af OG9-3 2001 Coupé 2,0t (Forhåbentligt snart 2,3T)
Medlem # 782 Tlf: 21 41 65 79
Nanki
SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg: 819
Tilmeldt: 27. okt 2007, 21:00

21. apr 2015, 23:18

Beklager meget :)
- Der skulle gerne være farve på skærmen nu :D
Med Venlig Hilsen
Frank Madsen

Nuværende SAAB:
SAAB 9-3ss Serie No. 007678
SAAB 9-3 SE 2002 B205L No. 041520
Tidligere biler:
SAAB 9-5 AERO 2.3TS MY02 (solgt)
SAAB 900s NG 1993 2.0i B206i (solgt)
SAAB 900 NG 1995 2.0i B206i (Solgt)
Brugeravatar
plankan
SUPER EXTREME SAAB NET EXTREMIST
Indlæg: 2055
Tilmeldt: 26. apr 2010, 10:53

24. apr 2015, 22:18

Nanki skrev: Rigtig stor tak til Plankan for hjælpen med kolfiber panel :D Ifølge EPC er denne version US. Da den er født med kopholder :D

Billede
Jo, så sant -
du har lidt af en en "one of a kind der" :wink:
(Og hvoffer pokker har du så ikke et billede hvor man også kan se den) :evil:

Just kidd'n ;)

Godt at se du stadievæk kan "fodre" SKD med matriel på projekt forumet :biglove
Nanki
SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg: 819
Tilmeldt: 27. okt 2007, 21:00

26. apr 2015, 20:50

plankan skrev:
Nanki skrev: Rigtig stor tak til Plankan for hjælpen med kolfiber panel :D Ifølge EPC er denne version US. Da den er født med kopholder :D

Jo, så sant -
du har lidt af en en "one of a kind der" :wink:
(Og hvoffer pokker har du så ikke et billede hvor man også kan se den) :evil:

Just kidd'n ;)

Godt at se du stadievæk kan "fodre" SKD med matriel på projekt forumet :biglove
Sad faktisk og undrede mig over det samme forleden aften, da jeg studerede mit projekt igennem her på SKD.
Karmaramenden må frem igen i morgen :oops:
Rart at høre, du er back til SKD Plankan
:D :D
Med Venlig Hilsen
Frank Madsen

Nuværende SAAB:
SAAB 9-3ss Serie No. 007678
SAAB 9-3 SE 2002 B205L No. 041520
Tidligere biler:
SAAB 9-5 AERO 2.3TS MY02 (solgt)
SAAB 900s NG 1993 2.0i B206i (solgt)
SAAB 900 NG 1995 2.0i B206i (Solgt)
Nanki
SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg: 819
Tilmeldt: 27. okt 2007, 21:00

26. apr 2015, 20:57

Lidt søndags arbejde i garagen mens motoren er til behandling, med ny kæde, lejer, toppakning, planslibning osv :)

Efter god omtale af powerflex bøsninger her på SKD, Saab klubben i Sverige så må jeg heller prøve det an :lol:
Enjoy it.

Billede

Som de kalder den i Sverige "Styrväxelklämma" er på vej hjem fra Sverige :)
Billede

4 stk. originale SAAB bære arme med powerflex :)
Billede

Det blev til en hel kasse med GM bøsninger :D
Billede

1 stk. original vandpumpe klar til montering :)
Billede
Med Venlig Hilsen
Frank Madsen

Nuværende SAAB:
SAAB 9-3ss Serie No. 007678
SAAB 9-3 SE 2002 B205L No. 041520
Tidligere biler:
SAAB 9-5 AERO 2.3TS MY02 (solgt)
SAAB 900s NG 1993 2.0i B206i (solgt)
SAAB 900 NG 1995 2.0i B206i (Solgt)
Brugeravatar
plankan
SUPER EXTREME SAAB NET EXTREMIST
Indlæg: 2055
Tilmeldt: 26. apr 2010, 10:53

26. apr 2015, 22:00

Nanki skrev:Sad faktisk og undrede mig over det samme forleden aften, da jeg studerede mit projekt igennem her på SKD.
Karmaramenden må frem igen i morgen :oops:
Rart at høre, du er back til SKD Plankan
:D :D
:Hvadhulen ja lige så snart man er borte -
så sidder i og slapper på standarden her :arghh

Hehe, nej spøg til side -
ser godt ud dit projekt, men er der snart flere reservdele tilbage til os andre herover :tihi
Brugeravatar
Rød9000turbo91
EXTREME SAAB FREAK
Indlæg: 316
Tilmeldt: 31. jul 2005, 18:26

26. apr 2015, 22:17

Ser godt ud. Min skal også snart have bøsninger. Hvordan kan det være du ikke har taget et rack-kit til tandstangen. Koster ikke mange basseøre ift. hvor meget du har gang i og hjælper en del:

http://www.partsforsaabs.com/product_in ... 09aaceef90
Medlem nr. 240
Tidligere: Saab 900i 16v fra 9/92
Nu: Saab 9-3 Aero fra 2002 med Maptun Stage 3
Nanki
SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg: 819
Tilmeldt: 27. okt 2007, 21:00

26. apr 2015, 23:27

plankan skrev:
Nanki skrev:Sad faktisk og undrede mig over det samme forleden aften, da jeg studerede mit projekt igennem her på SKD.
Karmaramenden må frem igen i morgen :oops:
Rart at høre, du er back til SKD Plankan
:D :D
:Hvadhulen ja lige så snart man er borte -
så sidder i og slapper på standarden her :arghh

Hehe, nej spøg til side -
ser godt ud dit projekt, men er der snart flere reservdele tilbage til os andre herover :tihi

Ork vi nyder det danske vejre, solskin den ene dag og sjask regn vejre næste dag :lol:
- ej det har været sat til side på grund af sygdom (kyssesyge) Det hev lige et par måneder ud af kalenderen med sådan en omgang :/

Fornemmer ligesom også at kalenderen presser på med SAAB festival i juni :o :o
- Lige en motor tjek/renovering, tilpasning af Hirsch udstødning, en tur til maleren for det sidste arbejde og så lige en gang polering :D og den skal da også lige prøve køres inden turen går til Trollhättan D. 4 juni :D
Senest rettet af Nanki 26. apr 2015, 23:29, rettet i alt 1 gang.
Med Venlig Hilsen
Frank Madsen

Nuværende SAAB:
SAAB 9-3ss Serie No. 007678
SAAB 9-3 SE 2002 B205L No. 041520
Tidligere biler:
SAAB 9-5 AERO 2.3TS MY02 (solgt)
SAAB 900s NG 1993 2.0i B206i (solgt)
SAAB 900 NG 1995 2.0i B206i (Solgt)
Nanki
SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg: 819
Tilmeldt: 27. okt 2007, 21:00

26. apr 2015, 23:28

Rød9000turbo91 skrev:Ser godt ud. Min skal også snart have bøsninger. Hvordan kan det være du ikke har taget et rack-kit til tandstangen. Koster ikke mange basseøre ift. hvor meget du har gang i og hjælper en del:

http://www.partsforsaabs.com/product_in ... 09aaceef90
Det er ikke landet fra Sverige endnu, men er skam bestilt :D :D
- en helt del letter at montere nu mens motor er ude :D
Med Venlig Hilsen
Frank Madsen

Nuværende SAAB:
SAAB 9-3ss Serie No. 007678
SAAB 9-3 SE 2002 B205L No. 041520
Tidligere biler:
SAAB 9-5 AERO 2.3TS MY02 (solgt)
SAAB 900s NG 1993 2.0i B206i (solgt)
SAAB 900 NG 1995 2.0i B206i (Solgt)
Brugeravatar
plankan
SUPER EXTREME SAAB NET EXTREMIST
Indlæg: 2055
Tilmeldt: 26. apr 2010, 10:53

27. apr 2015, 18:55

Nanki skrev:Ork vi nyder det danske vejre, solskin den ene dag og sjask regn vejre næste dag :lol:
Jamen det er da næsten som vi har det her for tiden :D
Nanki skrev:- ej det har været sat til side på grund af sygdom (kyssesyge) Det hev lige et par måneder ud af kalenderen med sådan en omgang :/
Den var jeg lige nød til at Google, men tak skæbne da -
harmløs på en måde og alligevel ikke :roll:
Nanki skrev:Fornemmer ligesom også at kalenderen presser på med SAAB festival i juni :o :o
- Lige en motor tjek/renovering, tilpasning af Hirsch udstødning, en tur til maleren for det sidste arbejde og så lige en gang polering :D
og den skal da også lige prøve køres inden turen går til Trollhättan D. 4 juni :D
Hehe, nej den del er afklaret, vi er klar til afgang såfremt intet andet uanmeldt indfinder sig :roll:
Nanki
SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg: 819
Tilmeldt: 27. okt 2007, 21:00

29. apr 2015, 23:55

Imens motoren er til rep hos en af de mest erfarne SAAB mennesker her i dk, gik rengørings manden op i ham selv :D
- Da dette syn indtraf. (det skal siges at de to yderste bolte til udstødnings manifold ikke var spænd ordenligt ind til, eller har løsenet sig.. Dog ikke knækket endnu., men bliver udskiftet.)

Billede

Billede
1 stk. påbegyndt flækket manifold :O Det har jeg liggodt aldrig set en SAAB udstødnings manifold gøre før :O
- Ny pris her i dk ved den lokale SAAB mand, ca 4500 plus moms... I Holland 1600,- inkl fragt, levering 1 dag :D

Læg mærke til afstanden mellem den yderste kanal til den midterste. Målt med skyde lærde hen over er det ca 5 mm den har slået/vreden sig på de yderste. Knap så meget midt i.
Billede

Gammel / vreden:
Billede

Ny:
Billede

Ikke så mærkeligt, at støtte boltene gik stramt da de fulgte med møtrikken ud ved afmontering
Senest rettet af Nanki 10. maj 2015, 21:03, rettet i alt 1 gang.
Med Venlig Hilsen
Frank Madsen

Nuværende SAAB:
SAAB 9-3ss Serie No. 007678
SAAB 9-3 SE 2002 B205L No. 041520
Tidligere biler:
SAAB 9-5 AERO 2.3TS MY02 (solgt)
SAAB 900s NG 1993 2.0i B206i (solgt)
SAAB 900 NG 1995 2.0i B206i (Solgt)
Nanki
SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg: 819
Tilmeldt: 27. okt 2007, 21:00

7. maj 2015, 23:51

Rød9000turbo91 skrev:Ser godt ud. Min skal også snart have bøsninger. Hvordan kan det være du ikke har taget et rack-kit til tandstangen. Koster ikke mange basseøre ift. hvor meget du har gang i og hjælper en del:

http://www.partsforsaabs.com/product_in ... 09aaceef90
Her er banditten blevet monteret og smurt ind i Dinitrol undervognsbehandling 8)

Billede
Med Venlig Hilsen
Frank Madsen

Nuværende SAAB:
SAAB 9-3ss Serie No. 007678
SAAB 9-3 SE 2002 B205L No. 041520
Tidligere biler:
SAAB 9-5 AERO 2.3TS MY02 (solgt)
SAAB 900s NG 1993 2.0i B206i (solgt)
SAAB 900 NG 1995 2.0i B206i (Solgt)
Nanki
SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg: 819
Tilmeldt: 27. okt 2007, 21:00

7. maj 2015, 23:53

Imens motoren er ude til Rep hos den lokale SAAB mand, så kan man da forberede andre ting imens : )

Fabriks ny gearkasse klar til montering. Skifte system flyttet over fra den gamle
Billede
Med Venlig Hilsen
Frank Madsen

Nuværende SAAB:
SAAB 9-3ss Serie No. 007678
SAAB 9-3 SE 2002 B205L No. 041520
Tidligere biler:
SAAB 9-5 AERO 2.3TS MY02 (solgt)
SAAB 900s NG 1993 2.0i B206i (solgt)
SAAB 900 NG 1995 2.0i B206i (Solgt)
Brugeravatar
plankan
SUPER EXTREME SAAB NET EXTREMIST
Indlæg: 2055
Tilmeldt: 26. apr 2010, 10:53

8. maj 2015, 19:37

Nanki skrev: Sad faktisk og undrede mig over det samme forleden aften -
da jeg studerede mit projekt igennem her på SKD.
Karmaramenden må frem igen i morgen :oops:
Rart at høre, du er back til SKD Plankan
:D :D
HRM HRM :roll:

Fint nok med ny gearkasse ( :lol: ) -
men savner da stadievæk det udlovede billede :roll:
Nanki
SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg: 819
Tilmeldt: 27. okt 2007, 21:00

10. maj 2015, 21:02

plankan skrev:
Nanki skrev: Sad faktisk og undrede mig over det samme forleden aften -
da jeg studerede mit projekt igennem her på SKD.
Karmaramenden må frem igen i morgen :oops:
Rart at høre, du er back til SKD Plankan
:D :D
HRM HRM :roll:

Fint nok med ny gearkasse ( :lol: ) -
men savner da stadievæk det udlovede billede :roll:

Sikke en udiporelidelig kameramand jeg har :roll:
- Efter lidt arbejde i værkstedet her til aften, måtte kamerarullen heller sættes i gang
:lol:

Billede
Med Venlig Hilsen
Frank Madsen

Nuværende SAAB:
SAAB 9-3ss Serie No. 007678
SAAB 9-3 SE 2002 B205L No. 041520
Tidligere biler:
SAAB 9-5 AERO 2.3TS MY02 (solgt)
SAAB 900s NG 1993 2.0i B206i (solgt)
SAAB 900 NG 1995 2.0i B206i (Solgt)
Nanki
SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg: 819
Tilmeldt: 27. okt 2007, 21:00

10. maj 2015, 21:09

Nu prøver jeg med Bilstein B6 støddæmper hele vejen med powerflex bøsninger til, om det gør bilen mere stabil. Efter som det blæser en del her ude vest på :bigsmile
- Men for korrekt montering, kræver det "special" værktøj som den danske importør af Bilstein, ikke mener der bliver lavet. Så må vi selv have igang i kødgryderne, og være kreative :D N.b værktøjet skal kunne spændes 130Nm plus minus 10Nm.

Billede

Billede

Billede
Med Venlig Hilsen
Frank Madsen

Nuværende SAAB:
SAAB 9-3ss Serie No. 007678
SAAB 9-3 SE 2002 B205L No. 041520
Tidligere biler:
SAAB 9-5 AERO 2.3TS MY02 (solgt)
SAAB 900s NG 1993 2.0i B206i (solgt)
SAAB 900 NG 1995 2.0i B206i (Solgt)
Brugeravatar
Jensen
Administrator
Indlæg: 6757
Tilmeldt: 5. okt 2004, 20:57

10. maj 2015, 22:35

Koni dæmpererne skal også spændes med et specialværktøj, men jeg spændte bare mine med en rørtang. Moment tror jeg ikke er så vigtigt bare de ikke gør løs. Men værktøjet du har lavet ser rigtigt fint ud.
Der er dog den ulempe, ligesom med Koni specialværktøjet, at du ikke kan spænde når fjederbenet er monteret. Men det skal man jo også kun hvis "møtrikken" går løs.
MVH Mads
Mads Jensen, medlemnr. 143
Daily driver: 9-5 Aero Turbo4 '11
Reserve: 99 Rally '71, 96 V4 '75, og900GL '83
Projekt sommerbil: OG9⁵ '99
Nanki
SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg: 819
Tilmeldt: 27. okt 2007, 21:00

10. maj 2015, 23:57

Jensen skrev:Koni dæmpererne skal også spændes med et specialværktøj, men jeg spændte bare mine med en rørtang. Moment tror jeg ikke er så vigtigt bare de ikke gør løs. Men værktøjet du har lavet ser rigtigt fint ud.
Der er dog den ulempe, ligesom med Koni specialværktøjet, at du ikke kan spænde når fjederbenet er monteret. Men det skal man jo også kun hvis "møtrikken" går løs.
MVH Mads

Hejsa Mads :)
Tak for de pæne ord :lol:
- Vidste ikke, at Koni også havde denne type til deres dæmper :O Så lærte man noget nyt :D

Med nogle ting er jeg ret moment freak, må jeg nok tilstå. Jeg kan godt li det klik den kommer med, når man spænder efter farbrikkens forskrifter 8) Der med ikke sagt, at en rør tang ikke kan spænde hårdt. Fordi det kan den :)
Jeg fandt dog ud af, at gevindet kræver lidt kærlighed inden montering for at forhindre rust og ligene :)
Med Venlig Hilsen
Frank Madsen

Nuværende SAAB:
SAAB 9-3ss Serie No. 007678
SAAB 9-3 SE 2002 B205L No. 041520
Tidligere biler:
SAAB 9-5 AERO 2.3TS MY02 (solgt)
SAAB 900s NG 1993 2.0i B206i (solgt)
SAAB 900 NG 1995 2.0i B206i (Solgt)
Nanki
SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg: 819
Tilmeldt: 27. okt 2007, 21:00

18. maj 2015, 22:37

Tingene er så småt ved at gå en smule i stå. En ellers farbriks ny Mits turbo med skade på udstødning propellen, satte måske en stopper for turen til SAAB Festival 2015. Ihvertfald i 9-3'eren. :shock: :shock:
Kalenderne bliver korter og korter :O

Men rigtig stor ros til forhandleren med turboen. De tog den retur med det samme og en ny blev fremsendt :D

Billede

Tingene har så småt stået stille hele sidste uge, uden de store fremskridt ind til i dag, hvor den nye turbo ankom

Billede
Senest rettet af Nanki 27. maj 2015, 23:13, rettet i alt 4 gange.
Med Venlig Hilsen
Frank Madsen

Nuværende SAAB:
SAAB 9-3ss Serie No. 007678
SAAB 9-3 SE 2002 B205L No. 041520
Tidligere biler:
SAAB 9-5 AERO 2.3TS MY02 (solgt)
SAAB 900s NG 1993 2.0i B206i (solgt)
SAAB 900 NG 1995 2.0i B206i (Solgt)
Nanki
SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg: 819
Tilmeldt: 27. okt 2007, 21:00

18. maj 2015, 22:46

Imellem tiden har fornøjelsen gået med at rengøre lygter, som så ret triste ud. Selv efter flere vask og en smule polering af glasset.

Billede

Lige ind til vi nåede indersiden af glasset.. Wooow:O
Ganske simpelt, jeg sprøjtende dem ind i opvaske middel for at blødgøre gummi pakningen. Af med de 8 clips og wupti så kan man vippe glasset ud :O Sikke en forskel man kan gøre, bare ved at fjerne "støv" med en fnugfri klud :D

Billede
Senest rettet af Nanki 27. maj 2015, 23:14, rettet i alt 2 gange.
Med Venlig Hilsen
Frank Madsen

Nuværende SAAB:
SAAB 9-3ss Serie No. 007678
SAAB 9-3 SE 2002 B205L No. 041520
Tidligere biler:
SAAB 9-5 AERO 2.3TS MY02 (solgt)
SAAB 900s NG 1993 2.0i B206i (solgt)
SAAB 900 NG 1995 2.0i B206i (Solgt)
ClausSAAB
SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg: 813
Tilmeldt: 21. jun 2012, 00:26

18. maj 2015, 23:42

Hej Frank

UHHH, hvor ser det bare godt ud, der er noget at lære af. Mit projekt motorskift er det rene sjusk i forhold til din :oops: :oops: Dog er der der kælet lidt for bolte og skruer med lidt kobberfedt og bremserne er renoverede hele vejen.

Hoved grunden til jeg skriver er, din akuator sidder på et beslag, kunne jeg overtale dig til at tage et billede, så jeg kan se det i samme retning som akslen i akuatoren? Da jeg er nødt til at fabrikere et selv til min 19T, beslaget manglede nemlig, da jeg købte den.

Pft og venlig hilsen

Claus
Total SAAB virus 1997 9000 CSE 2,3T A50 UHADA for en SAAB :biglove
Lykkelig ejer af NG9-3 2005 Sports sedan 1,8t (Bygget af Frank Madsen)
Glad ejer af OG9-3 2001 Coupé 2,0t (Forhåbentligt snart 2,3T)
Medlem # 782 Tlf: 21 41 65 79
Brugeravatar
Viggen
ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg: 714
Tilmeldt: 8. sep 2006, 09:12

19. maj 2015, 08:23

Hej Frank.

Jeg følger med stor interesse med i dit 9-3 projekt. :D
Desværre kommer der ingen billeder med i dine sidste indlæg. :o :?: Det sidste med billeder var dem med gule Koni-dæmpere og specialværktøj.
Er det mon kun på min PC, det går galt. :?:

SAAB hilsen Ole
SAAB 9-3 Aero 2,8T SportCombi Hirsch+
SAAB 9-5 Aero Estate (solgt)
SAAB 9-3 Viggen Lutfisk + extra (solgt)
ClausSAAB
SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg: 813
Tilmeldt: 21. jun 2012, 00:26

19. maj 2015, 08:50

Hej Ole og Frank

Det er vist ens for os alle, i går kune jeg fint se billederne, det kan jeg ikke i dag :confused

Venlig hilsen

Claus
Total SAAB virus 1997 9000 CSE 2,3T A50 UHADA for en SAAB :biglove
Lykkelig ejer af NG9-3 2005 Sports sedan 1,8t (Bygget af Frank Madsen)
Glad ejer af OG9-3 2001 Coupé 2,0t (Forhåbentligt snart 2,3T)
Medlem # 782 Tlf: 21 41 65 79
Nanki
SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg: 819
Tilmeldt: 27. okt 2007, 21:00

19. maj 2015, 17:24

ClausSAAB skrev:Hej Frank

UHHH, hvor ser det bare godt ud, der er noget at lære af. Mit projekt motorskift er det rene sjusk i forhold til din :oops: :oops: Dog er der der kælet lidt for bolte og skruer med lidt kobberfedt og bremserne er renoverede hele vejen.

Hoved grunden til jeg skriver er, din akuator sidder på et beslag, kunne jeg overtale dig til at tage et billede, så jeg kan se det i samme retning som akslen i akuatoren? Da jeg er nødt til at fabrikere et selv til min 19T, beslaget manglede nemlig, da jeg købte den.

Pft og venlig hilsen

Claus
Hej Claus :D

Rigtig mange tak for de fine ord, der er også lagt et par timer i det. Måske mere :roll: :roll:
- Du er også velkommen til at lægge nogle billeder af, så vi kan følge med :) Altid sjovt, at se hvad folk bruger deres fritid på hjemme i garagen :D

Angående billeder, jeg sætter ny film i og fyre nogle billeder afsted til dig :D Har du en mail, de skal lande til?
Med Venlig Hilsen
Frank Madsen

Nuværende SAAB:
SAAB 9-3ss Serie No. 007678
SAAB 9-3 SE 2002 B205L No. 041520
Tidligere biler:
SAAB 9-5 AERO 2.3TS MY02 (solgt)
SAAB 900s NG 1993 2.0i B206i (solgt)
SAAB 900 NG 1995 2.0i B206i (Solgt)
Nanki
SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg: 819
Tilmeldt: 27. okt 2007, 21:00

19. maj 2015, 17:27

Viggen skrev:Hej Frank.

Jeg følger med stor interesse med i dit 9-3 projekt. :D
Desværre kommer der ingen billeder med i dine sidste indlæg. :o :?: Det sidste med billeder var dem med gule Koni-dæmpere og specialværktøj.
Er det mon kun på min PC, det går galt. :?:

SAAB hilsen Ole
Hej Ole :)
Det ved at være noget tid siden sidst :)
- Hvordan gik det med krigs malingen? Blev det et hit? :D Meget gerne lidt billeder af det :wink:


Beklager meget med billederne, det er mig og onedrive som ikke helt er enig om hvordan tingene skal køre over computeren haha :oops:
Med Venlig Hilsen
Frank Madsen

Nuværende SAAB:
SAAB 9-3ss Serie No. 007678
SAAB 9-3 SE 2002 B205L No. 041520
Tidligere biler:
SAAB 9-5 AERO 2.3TS MY02 (solgt)
SAAB 900s NG 1993 2.0i B206i (solgt)
SAAB 900 NG 1995 2.0i B206i (Solgt)
Nanki
SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg: 819
Tilmeldt: 27. okt 2007, 21:00

26. maj 2015, 00:34

Så er de sidste olie / vandrør klar til montering på Mits turboen.
- Husk at påfylde olie til turboen, inden tilslutning. Her med gjort :)

Billede


Havde ikke lige original centrerings dorn til kobling. Så laver vi bare selv en. 0% slup i den. 100% centret Viggen kobling
Billede


Så kom växellåda på :D
Billede

Så er det slut med slatten gearskifte og løs gearled. Dælme rart at skrue i, når det er nyt :D
Billede

Billede


Puha, så kom bæstet endelig i med ny Mits turbolader, ny gearkasse, ny kæde sæt, nye lejer, ny Viggen kobling, Nye pakninger, rengjort motor inkl olie køler, ny IC osv osv :D

Billede
Senest rettet af Nanki 20. jul 2015, 14:31, rettet i alt 3 gange.
Med Venlig Hilsen
Frank Madsen

Nuværende SAAB:
SAAB 9-3ss Serie No. 007678
SAAB 9-3 SE 2002 B205L No. 041520
Tidligere biler:
SAAB 9-5 AERO 2.3TS MY02 (solgt)
SAAB 900s NG 1993 2.0i B206i (solgt)
SAAB 900 NG 1995 2.0i B206i (Solgt)
ClausSAAB
SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg: 813
Tilmeldt: 21. jun 2012, 00:26

26. maj 2015, 00:50

Hej Frank

Det ser rigtigt godt ud og jeg forstår rigtigt godt dit "Puha" der er bare mange ting, der skal huskes, jeg har jo lige været samme omgang igennem, dog langt fra så gennemført som dit, desværre.

Har du et fif til, hvordan gearstangen skal monteres, jeg kan ikke få min til at gå i 5. gear det er ligesom gearstangen ikke kan komme langt nok op.

Venlig hilsen

Claus
Total SAAB virus 1997 9000 CSE 2,3T A50 UHADA for en SAAB :biglove
Lykkelig ejer af NG9-3 2005 Sports sedan 1,8t (Bygget af Frank Madsen)
Glad ejer af OG9-3 2001 Coupé 2,0t (Forhåbentligt snart 2,3T)
Medlem # 782 Tlf: 21 41 65 79
Brugeravatar
plankan
SUPER EXTREME SAAB NET EXTREMIST
Indlæg: 2055
Tilmeldt: 26. apr 2010, 10:53

26. maj 2015, 01:52

Nanki skrev:Så er de sidste olie / vandrør klar til montering på Mits turboen.
- Husk at påfylde olie til turboen, inden tilslutning. Her med gjort :)
Billede
Husk dog lige på at enligt GIK's hjemmeside -
så skal man kører olietrykke op med startmotor inden man starter op 100%

http://www.gikturbo.se/montering-av-bytesturbo.html
Nanki skrev:Så kom växellåda på :D
Billede
Slet slet ikke dårligt du.
Jeg kender ikke mange, selv med svenske normer -
som "koster på sig" en helt ny gearkasse :o
Nanki skrev:Puha, så kom bæstet endelig i med ny Mits turbolader, ny gearkasse, ny kæde sæt, nye lejer,
ny Viggen kobling, Nye pakninger, rengjort motor inkl olie køler, ny IC osv osv :D
Billede]
:mrcool

Men du, hvem var det nu der engang der fortalte mig, -
at jeg skulle passe på fordi at museét var ude og lede efter biler som skulle "hjem" igen :lol:
Nanki
SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg: 819
Tilmeldt: 27. okt 2007, 21:00

26. maj 2015, 17:13

ClausSAAB skrev:Hej Frank

Det ser rigtigt godt ud og jeg forstår rigtigt godt dit "Puha" der er bare mange ting, der skal huskes, jeg har jo lige været samme omgang igennem, dog langt fra så gennemført som dit, desværre.

Har du et fif til, hvordan gearstangen skal monteres, jeg kan ikke få min til at gå i 5. gear det er ligesom gearstangen ikke kan komme langt nok op.

Venlig hilsen

Claus
Hej Claus.
Nu ved jeg ikke, hvordan du har afmonteret dit skiftesystem, men formoder at du har taget en 13 fast nøgle med skrald i og løsenet den ude i motorrummet.

Jeg har ikke grundindstillet mit skifte system endnu, men kommer. Ifølge WIS så gearkassen låses i 4 gear og det samme med gearkonsollen inde i bilen.
Når min gamle 900 (1994 NG) ikke rigtig vil i gear, så gør jeg følgende:
- Sluk bilen
- sæt den i bag gear
- Løsen 13mm ude på gearskifteren i motor rummet.
- Sæt dig ind i bilen og pres den godt tilbage imod bak gear. Evt få en til at spænde møtrikken ude i motor rummet og wupti så køre den som farbrikken igen i alle gear.

Hvordan er den at få i bak gear? :D
Med Venlig Hilsen
Frank Madsen

Nuværende SAAB:
SAAB 9-3ss Serie No. 007678
SAAB 9-3 SE 2002 B205L No. 041520
Tidligere biler:
SAAB 9-5 AERO 2.3TS MY02 (solgt)
SAAB 900s NG 1993 2.0i B206i (solgt)
SAAB 900 NG 1995 2.0i B206i (Solgt)
Nanki
SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg: 819
Tilmeldt: 27. okt 2007, 21:00

26. maj 2015, 20:00

plankan skrev:
Nanki skrev:Så er de sidste olie / vandrør klar til montering på Mits turboen.
- Husk at påfylde olie til turboen, inden tilslutning. Her med gjort :)
Billede
Husk dog lige på at enligt GIK's hjemmeside -
så skal man kører olietrykke op med startmotor inden man starter op 100%

http://www.gikturbo.se/montering-av-bytesturbo.html
Nanki skrev:Så kom växellåda på :D
Billede
Slet slet ikke dårligt du.
Jeg kender ikke mange, selv med svenske normer -
som "koster på sig" en helt ny gearkasse :o
Nanki skrev:Puha, så kom bæstet endelig i med ny Mits turbolader, ny gearkasse, ny kæde sæt, nye lejer,
ny Viggen kobling, Nye pakninger, rengjort motor inkl olie køler, ny IC osv osv :D
Billede]
:mrcool

Men du, hvem var det nu der engang der fortalte mig, -
at jeg skulle passe på fordi at museét var ude og lede efter biler som skulle "hjem" igen :lol:

Rigtig fin og veludført side Plankan. Det var også min tanke at lade den pumpe godt med olie tryk nogle gange og så tage det store træk med at få liv i hende :D
- Jeg fandt lige denne fra en tidligere 9-5 B235R motor jeg havde på lager, farbriks ny.
Billede

Køre dog lidt efter min egen overbesning om, at af med stikket til tændspolen.
Kør på starteren til olie lampe går ud.
Vendt lidt.
Kør på starter igen.
Sæt stikket på.
Start bæstet og lade den stå i tomgang. Gerne til den bliver drift varm og termostat har åbnet et par gange.
Kør ca. 1200 - 1500 km skift olie og filter.
Fremafrettet vil olie skift intervallerne være 5-7500km. Gearkasse olie hvert 4 år sammen med kølervæske og bremse hvert 2 år :D :lol: Ingen longelifte servie her :D



Det var måske også en smule overdrevet med farbriks ny gearkasse, men SAAB's nye webside havde en på lager med ekstra rabat en kort periode. Så jae hvorfor ikke springe ud i det :shock:
Den gamle vil blive tjekket op, havde en meget svag mislyd ved 100-105km/t. Tror det er en af rulle lejerne som er kaput :o Billeder kommer.
Men du, hvem var det nu der engang der fortalte mig, -
at jeg skulle passe på fordi at museét var ude og lede efter biler som skulle "hjem" igen :lol:
Jeg må nok heller holde et par gader fra SAAB Car Museum, så de ikke tror deres bil er blevet stjålet haha, you too Plankan :D
- Må indrømme at der er nok lagt en del mere omsorg og kærlighed i bilen, end forventet fra start. Der skulle den bare lige have Aero kofanger og lidt lister her og der, men se nu hvordan den står et år sener efter hånden :shock:
Senest rettet af Nanki 31. maj 2015, 16:22, rettet i alt 2 gange.
Med Venlig Hilsen
Frank Madsen

Nuværende SAAB:
SAAB 9-3ss Serie No. 007678
SAAB 9-3 SE 2002 B205L No. 041520
Tidligere biler:
SAAB 9-5 AERO 2.3TS MY02 (solgt)
SAAB 900s NG 1993 2.0i B206i (solgt)
SAAB 900 NG 1995 2.0i B206i (Solgt)
Brugeravatar
plankan
SUPER EXTREME SAAB NET EXTREMIST
Indlæg: 2055
Tilmeldt: 26. apr 2010, 10:53

27. maj 2015, 21:46

Nanki skrev:Må indrømme at der er nok lagt en del mere omsorg og kærlighed i bilen, end forventet fra start.
Der skulle den bare lige have Aero kofanger og lidt lister her og der, men se nu hvordan den står et år sener efter hånden :shock:
Ja, hvor har jeg hørt den før ...........

:Iwillshutup
Nanki
SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg: 819
Tilmeldt: 27. okt 2007, 21:00

27. maj 2015, 23:18

plankan skrev:
Nanki skrev:Må indrømme at der er nok lagt en del mere omsorg og kærlighed i bilen, end forventet fra start.
Der skulle den bare lige have Aero kofanger og lidt lister her og der, men se nu hvordan den står et år sener efter hånden :shock:
Ja, hvor har jeg hørt den før ...........

:Iwillshutup

Samme her :D Det tager ikke mere end et par dage at fikse.. 1 år sener bilen har været to tal adskilt og samlet igen :roll:
- Personligt så kan jeg ikke lade være. Hyggen ved at stå og nusse om en god Griffen i garagen er noget alle mennesker burde opleve. Se hvordan tingene bare passer sammen og hvor relativt nemt det er at skrue i kontra fx vw / audi :shock:


Jeg leger lidt med tanken om en anden bil som næste projekt, men hvilken :shock: :shock: :lol:
Med Venlig Hilsen
Frank Madsen

Nuværende SAAB:
SAAB 9-3ss Serie No. 007678
SAAB 9-3 SE 2002 B205L No. 041520
Tidligere biler:
SAAB 9-5 AERO 2.3TS MY02 (solgt)
SAAB 900s NG 1993 2.0i B206i (solgt)
SAAB 900 NG 1995 2.0i B206i (Solgt)
ClausSAAB
SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg: 813
Tilmeldt: 21. jun 2012, 00:26

28. maj 2015, 23:51

hej Frank

Tusind tak for rådet, nu kan jeg også køre i 5. gear, det er jo rart når man skal ud på en 383km tur om 7 timer :-)

Venlig hilsen

Claus
Total SAAB virus 1997 9000 CSE 2,3T A50 UHADA for en SAAB :biglove
Lykkelig ejer af NG9-3 2005 Sports sedan 1,8t (Bygget af Frank Madsen)
Glad ejer af OG9-3 2001 Coupé 2,0t (Forhåbentligt snart 2,3T)
Medlem # 782 Tlf: 21 41 65 79
Brugeravatar
plankan
SUPER EXTREME SAAB NET EXTREMIST
Indlæg: 2055
Tilmeldt: 26. apr 2010, 10:53

22. jun 2015, 21:21

Hey.......

What's up - long time no news :?

Du er vel ikke gået i graven med dit projekt :roll:
Nanki
SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg: 819
Tilmeldt: 27. okt 2007, 21:00

29. jun 2015, 20:16

ClausSAAB skrev:hej Frank

Tusind tak for rådet, nu kan jeg også køre i 5. gear, det er jo rart når man skal ud på en 383km tur om 7 timer :-)

Venlig hilsen

Claus
Hejsa Claus :D
- Det må man sige ja til :P

Jeg har selv kørt fra Horsens til Ringkøbing i 4 gear på motorvej da jeg købte min NG900. Den var fejl justeret i gearskifte. Plus halvdelen af lyset i speedometret ikke virkede 8)

Men er glad for, at du kunne bruge det til noget
:lol:
Med Venlig Hilsen
Frank Madsen

Nuværende SAAB:
SAAB 9-3ss Serie No. 007678
SAAB 9-3 SE 2002 B205L No. 041520
Tidligere biler:
SAAB 9-5 AERO 2.3TS MY02 (solgt)
SAAB 900s NG 1993 2.0i B206i (solgt)
SAAB 900 NG 1995 2.0i B206i (Solgt)
Nanki
SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg: 819
Tilmeldt: 27. okt 2007, 21:00

29. jun 2015, 20:19

plankan skrev:Hey.......

What's up - long time no news :?

Du er vel ikke gået i graven med dit projekt :roll:
What's up Mr. SAAB :D

Nej nej :roll:
Bilen er stor set færdig. Motor har været startet op og test kørt ( 5km) uden problemer Nu er der kun sporing, polering og bundskjolde så er vi ready for takeoff :lol:


Sidder og grupbler lidt over billede uploade her på SKD.
- Jeg har tidligere brugt Onedrive, men det er også lavet om så jeg ikke kan få det til at virke :cry: :cry:
Har ellers masser af fantastiske billeder som jeg gerne vil dele med offentlighenden :D
Med Venlig Hilsen
Frank Madsen

Nuværende SAAB:
SAAB 9-3ss Serie No. 007678
SAAB 9-3 SE 2002 B205L No. 041520
Tidligere biler:
SAAB 9-5 AERO 2.3TS MY02 (solgt)
SAAB 900s NG 1993 2.0i B206i (solgt)
SAAB 900 NG 1995 2.0i B206i (Solgt)
Brugeravatar
plankan
SUPER EXTREME SAAB NET EXTREMIST
Indlæg: 2055
Tilmeldt: 26. apr 2010, 10:53

2. jul 2015, 22:55

Godt se at du stadievæk er med os her :lol:

Jeg fik denne site rek. til billede upload:

www.postimage.org

Har brugt den nu et par måneder og den ser ud til at fungere oki ;)

så bare se til at få dine billeder "ud" til os andre 8)
Nanki
SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg: 819
Tilmeldt: 27. okt 2007, 21:00

20. jul 2015, 14:20

Beklager meget, at der ikke har været opfyldning på værket :/
- Men her kommer lidt friske billeder og slutresultatet af næsten et års arbejde i garagen :) Enjoy it. :lol: :lol:

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede
Med Venlig Hilsen
Frank Madsen

Nuværende SAAB:
SAAB 9-3ss Serie No. 007678
SAAB 9-3 SE 2002 B205L No. 041520
Tidligere biler:
SAAB 9-5 AERO 2.3TS MY02 (solgt)
SAAB 900s NG 1993 2.0i B206i (solgt)
SAAB 900 NG 1995 2.0i B206i (Solgt)
Brugeravatar
Jensen
Administrator
Indlæg: 6757
Tilmeldt: 5. okt 2004, 20:57

20. jul 2015, 16:50

Nøj, en ægte Vestjysk Aeroviggen :D
+1 herfra og Thumbsup og Upvote og hvad det nu hedder det hele
:D :D :D
MVH Mads
Mads Jensen, medlemnr. 143
Daily driver: 9-5 Aero Turbo4 '11
Reserve: 99 Rally '71, 96 V4 '75, og900GL '83
Projekt sommerbil: OG9⁵ '99
Brugeravatar
Jensen
Administrator
Indlæg: 6757
Tilmeldt: 5. okt 2004, 20:57

20. jul 2015, 16:50

og Like glemte jeg...
:D
MVH Mads
Mads Jensen, medlemnr. 143
Daily driver: 9-5 Aero Turbo4 '11
Reserve: 99 Rally '71, 96 V4 '75, og900GL '83
Projekt sommerbil: OG9⁵ '99
Brugeravatar
plankan
SUPER EXTREME SAAB NET EXTREMIST
Indlæg: 2055
Tilmeldt: 26. apr 2010, 10:53

20. jul 2015, 23:22

Stort T-lykke :D

Så kom den endelig ned på alle 4 igen -
den känslan kender jeg godt selv :wink:

Så hvad skal der ske nu -
skal den lige direkte til museet i Trollhättan el :tihi
troels
SAAB-PSYCHO
Indlæg: 2790
Tilmeldt: 13. jan 2004, 20:45

21. jul 2015, 06:48

Ser sgu godt ud.

Mvh
Troels
Brugeravatar
RuneTonnesen
SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Indlæg: 1672
Tilmeldt: 17. dec 2010, 13:44

21. jul 2015, 08:52

Den er blevet nydelig
Rune Tønnesen medlemsnummer 709
SAAB 9-3 B204R - Projektbil
SAAB 9-5 Estate 2.2 TID - Daily driver
SAAB - Not For Everyone, Essential to a Few
Nanki
SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg: 819
Tilmeldt: 27. okt 2007, 21:00

21. jul 2015, 11:36

Jensen skrev:Nøj, en ægte Vestjysk Aeroviggen :D
+1 herfra og Thumbsup og Upvote og hvad det nu hedder det hele
:D :D :D
MVH Mads
Hej Mads :D
Rigtig mange tak for de rigtig fine ord :D

Vi kan skam også en smule her i det vestjyske :roll:
Med Venlig Hilsen
Frank Madsen

Nuværende SAAB:
SAAB 9-3ss Serie No. 007678
SAAB 9-3 SE 2002 B205L No. 041520
Tidligere biler:
SAAB 9-5 AERO 2.3TS MY02 (solgt)
SAAB 900s NG 1993 2.0i B206i (solgt)
SAAB 900 NG 1995 2.0i B206i (Solgt)
Nanki
SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg: 819
Tilmeldt: 27. okt 2007, 21:00

21. jul 2015, 11:43

plankan skrev:Stort T-lykke :D

Så kom den endelig ned på alle 4 igen -
den känslan kender jeg godt selv :wink:

Så hvad skal der ske nu -
skal den lige direkte til museet i Trollhättan el :tihi
:lol: Faktisk rigtig dejligt at se den på alle 4 hjul igen :)
- Man kan ikke lade være med, at trække en smule på smilebåndet når man ser resultatet af en arbejde :roll: Den er jo gået hen og blevet helt okay pæn som vi siger her i det vestjyske 8) Vi er jo ikke så meget for at rose os selv :roll: :roll:

Museet i Trollhättan
- Er så småt ved at planlægge en dag eller to i Trollhättan, for at få taget et par billeder inden de piller alle skilte ned osv der oppe :/
Men fremtidsplanen er at den nok forbliver i min garage i en del år endnu 8) Med en lille overraskelse i ærmet. :roll:

Forresten Tillykke med 9-5'eren. Sikke et fund du har gjort der. Med masser af lækkert udstyr og i den flotte blå farve :D Hvordan kan det være, at du skulle have sådan en til familien :D
Med Venlig Hilsen
Frank Madsen

Nuværende SAAB:
SAAB 9-3ss Serie No. 007678
SAAB 9-3 SE 2002 B205L No. 041520
Tidligere biler:
SAAB 9-5 AERO 2.3TS MY02 (solgt)
SAAB 900s NG 1993 2.0i B206i (solgt)
SAAB 900 NG 1995 2.0i B206i (Solgt)

Tilbage til "Projekt Forum"