Koblingen skal vel tryksættes enten den ene eller anden vej, sådan er det på OG900. Så enten tryk på bremsevæskebeholderen og åbne udluftningsskruen eller også har eg læst at man kan pumpe bremsevæske fra udluftningsskruen til beholderen f.eks med gammel ketchupflaske eller lign. Det kan også være at man kan bruge suge metoden som Edwins gør på bremserne, men ved ikke om det virker.
Mvh
Troels
SAAB 2002 9-3 2,0t Jubi Hobby projekt
Redaktør: Bestyrelsen
- ClausSAAB
- SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
Hej Troels
Mange tak for hjælpen, det tog lidt tid, før jeg havde regnet måden, der skulle til, før det lykkedes, billde her:
http://iloapp.lind.cool/data/_gallery/p ... eight=1260
Så er der lige en lille film af nr 2 start:
http://iloapp.lind.cool/video/public/2/ ... normal.mp4
Var lige ude på en meget kort tur Den trækker bare af sted, så man tænker, det ligegodt utroligt :sunglasses
Venlig hilsen
Claus
Mange tak for hjælpen, det tog lidt tid, før jeg havde regnet måden, der skulle til, før det lykkedes, billde her:
http://iloapp.lind.cool/data/_gallery/p ... eight=1260
Så er der lige en lille film af nr 2 start:
http://iloapp.lind.cool/video/public/2/ ... normal.mp4
Var lige ude på en meget kort tur Den trækker bare af sted, så man tænker, det ligegodt utroligt :sunglasses
Venlig hilsen
Claus
Total SAAB virus 1997 9000 CSE 2,3T A50 UHADA for en SAAB
Lykkelig ejer af NG9-3 2005 Sports sedan 1,8t (Bygget af Frank Madsen)
Glad ejer af OG9-3 2001 Coupé 2,0t (Forhåbentligt snart 2,3T)
Medlem # 782 Tlf: 21 41 65 79
Lykkelig ejer af NG9-3 2005 Sports sedan 1,8t (Bygget af Frank Madsen)
Glad ejer af OG9-3 2001 Coupé 2,0t (Forhåbentligt snart 2,3T)
Medlem # 782 Tlf: 21 41 65 79
- ClausSAAB
- SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
Var lige oppe og kunne bruge nogle minutter på SAABen. Den skulle køres ud fra værkstedet, da der skulle en anden bil på liften i dag.
Så står jeg og kigger/lytter på motoren og lægger mærke til, den magnetventil, der sidder på vakumslangerne lige bag luftfilteret klaprer helt lidt, altså står og tænder og slukker, hvad gør den det for. Håber der er en der ved det for det lyder ikke rigtigt.
Venlig hilsen
Claus
Så står jeg og kigger/lytter på motoren og lægger mærke til, den magnetventil, der sidder på vakumslangerne lige bag luftfilteret klaprer helt lidt, altså står og tænder og slukker, hvad gør den det for. Håber der er en der ved det for det lyder ikke rigtigt.
Venlig hilsen
Claus
Total SAAB virus 1997 9000 CSE 2,3T A50 UHADA for en SAAB
Lykkelig ejer af NG9-3 2005 Sports sedan 1,8t (Bygget af Frank Madsen)
Glad ejer af OG9-3 2001 Coupé 2,0t (Forhåbentligt snart 2,3T)
Medlem # 782 Tlf: 21 41 65 79
Lykkelig ejer af NG9-3 2005 Sports sedan 1,8t (Bygget af Frank Madsen)
Glad ejer af OG9-3 2001 Coupé 2,0t (Forhåbentligt snart 2,3T)
Medlem # 782 Tlf: 21 41 65 79
- ClausSAAB
- SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
Jeg har ledt efter et diagram, så jeg kan få sat vakum slangerne rigtigt. Det er især slangen fra benzintryks regulatoren, jeg er i tvivl om. På insugnings manifoldet sidder der en studs med plads til 2 vakum slanger i nærheden af bremseforstærkeren, skal den på der?
Venlig hilsen
Claus
Ps. der er varme hveder på strandlyst i Vig i aften, hvis der nogen der keder sig
Venlig hilsen
Claus
Ps. der er varme hveder på strandlyst i Vig i aften, hvis der nogen der keder sig
Total SAAB virus 1997 9000 CSE 2,3T A50 UHADA for en SAAB
Lykkelig ejer af NG9-3 2005 Sports sedan 1,8t (Bygget af Frank Madsen)
Glad ejer af OG9-3 2001 Coupé 2,0t (Forhåbentligt snart 2,3T)
Medlem # 782 Tlf: 21 41 65 79
Lykkelig ejer af NG9-3 2005 Sports sedan 1,8t (Bygget af Frank Madsen)
Glad ejer af OG9-3 2001 Coupé 2,0t (Forhåbentligt snart 2,3T)
Medlem # 782 Tlf: 21 41 65 79
- ClausSAAB
- SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
Hej Regin & Andre
Ja, undskyld, der har været lidt stille her. SAABen kører fantastisk og virker rigtigt godt i det daglige, der er ikke rigtigt nogen, der prøver noget når vi holder ved lyskrydsene :mrcool måske det er 3" Abbot lyden der foruroliger dem
Når jeg tager tunnellen under Bellahøj forsøger jeg for det meste at komme først ind i hullet med omkring 60+-70 km/t og så lige give den 3' og noget pedal , den lyd altså, den er bare fed og der bliver kigget noget når vi holder ved det næste lyskryds, der er ingen der forsøger noget selvom jeg ydmygt holder mig i højre spor
Livet er sgu herligt når man har en SAAB, især med den herlige SAAB kultur der er med super søde/flinke folk.
Venlig hilsen
Claus
Ja, undskyld, der har været lidt stille her. SAABen kører fantastisk og virker rigtigt godt i det daglige, der er ikke rigtigt nogen, der prøver noget når vi holder ved lyskrydsene :mrcool måske det er 3" Abbot lyden der foruroliger dem
Når jeg tager tunnellen under Bellahøj forsøger jeg for det meste at komme først ind i hullet med omkring 60+-70 km/t og så lige give den 3' og noget pedal , den lyd altså, den er bare fed og der bliver kigget noget når vi holder ved det næste lyskryds, der er ingen der forsøger noget selvom jeg ydmygt holder mig i højre spor
Livet er sgu herligt når man har en SAAB, især med den herlige SAAB kultur der er med super søde/flinke folk.
Venlig hilsen
Claus
Total SAAB virus 1997 9000 CSE 2,3T A50 UHADA for en SAAB
Lykkelig ejer af NG9-3 2005 Sports sedan 1,8t (Bygget af Frank Madsen)
Glad ejer af OG9-3 2001 Coupé 2,0t (Forhåbentligt snart 2,3T)
Medlem # 782 Tlf: 21 41 65 79
Lykkelig ejer af NG9-3 2005 Sports sedan 1,8t (Bygget af Frank Madsen)
Glad ejer af OG9-3 2001 Coupé 2,0t (Forhåbentligt snart 2,3T)
Medlem # 782 Tlf: 21 41 65 79