Banner cycler

Endnu en OG 900 Aero får et nyt liv, en ny chance :D

Skriv om jeres renoverings/ombygnings projekter gerne med billeder.

Redaktør: Bestyrelsen

Brugeravatar
plankan
SUPER EXTREME SAAB NET EXTREMIST
Indlæg: 2055
Tilmeldt: 26. apr 2010, 10:53

Re: Endnu en OG 900 Aero får et nyt liv, en ny chance :D

26. maj 2015, 01:27

Nanki skrev: :roll: Du må rose din ven, det ser rigtig bra ud :)
- Jeg er meget vild med hans farve valg i motor rummet].
Den frister det meget fint op, uden det ligner en ny forkromet alu fælg :D I like it :D
Ah, han læser selv lidt her af og til, i den mån han nu forstår Dansk.

Men ang hans motorrum, så har han jo lavet en lille "tabbe"....

Der findes ikke en original OG 900 med klarlak "inde" i motorrummet -
selv om det nu engang ser godt ud :wink:


SGT
SAAB-MANIAC
Indlæg: 3791
Tilmeldt: 3. jun 2004, 19:53

Re: Endnu en OG 900 Aero får et nyt liv, en ny chance :D

26. maj 2015, 18:51

Fedt nok.

Eneste detalje er skiverne på de lange støttebolte på udstødningsmanifold, de skal sidde inde på manifolden bag rørstykket og ikke bag møtrikken! ;-)
SAAB är bra! 9000CC 2.0I 1987 hvid, sommerbil.
SAAB 9-5 2.3T Estate MY99 silver, vinterbil.
SAAB 9-5 2.0t Sedan MY01 reservebil.
Div SAAB dele til salg: http://www.guloggratis.dk/search?q=sean+t
Nanki
SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg: 819
Tilmeldt: 27. okt 2007, 21:00

Re: Endnu en OG 900 Aero får et nyt liv, en ny chance :D

26. maj 2015, 20:09

plankan skrev:
Nanki skrev: :roll: Du må rose din ven, det ser rigtig bra ud :)
- Jeg er meget vild med hans farve valg i motor rummet].
Den frister det meget fint op, uden det ligner en ny forkromet alu fælg :D I like it :D
Ah, han læser selv lidt her af og til, i den mån han nu forstår Dansk.

Men ang hans motorrum, så har han jo lavet en lille "tabbe"....

Der findes ikke en original OG 900 med klarlak "inde" i motorrummet -
selv om det nu engang ser godt ud :wink:
Det er korrekt, men produktionen af dem og i dag handler stadigvæk om at holde omkostningerne nede. Desværre. Bare se bl.a Citroen, Peugoet, Suzuki, fiat osv der har motorhjelmen / motor rummet kun fået grunder eller hvad de kalder det. Ingen farve, ingen ting :O Det er grotest syntes jeg. Køb og smid væk :shock:
Med Venlig Hilsen
Frank Madsen

Nuværende SAAB:
SAAB 9-3ss Serie No. 007678
SAAB 9-3 SE 2002 B205L No. 041520
Tidligere biler:
SAAB 9-5 AERO 2.3TS MY02 (solgt)
SAAB 900s NG 1993 2.0i B206i (solgt)
SAAB 900 NG 1995 2.0i B206i (Solgt)
Brugeravatar
RuneTonnesen
SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Indlæg: 1672
Tilmeldt: 17. dec 2010, 13:44

Re: Endnu en OG 900 Aero får et nyt liv, en ny chance :D

26. maj 2015, 22:48

plankan skrev:
RuneTonnesen skrev:Plymbygge havde jeg kaldt det hvis det havde været en båd,
men vi kan jo kalde det plankanbygge.
Stadievæk ikke min dyt eller min garage :lol:

Så jeg er helt 100% ansvarsbefriet 8)
Nej men det er nok dig som pt. sætter standarden for hvad man måler sig op mod.
Rune Tønnesen medlemsnummer 709
SAAB 9-3 B204R - Projektbil
SAAB 9-5 Estate 2.2 TID - Daily driver
SAAB - Not For Everyone, Essential to a Few
Brugeravatar
plankan
SUPER EXTREME SAAB NET EXTREMIST
Indlæg: 2055
Tilmeldt: 26. apr 2010, 10:53

Re: Endnu en OG 900 Aero får et nyt liv, en ny chance :D

27. maj 2015, 14:54

SGT skrev:Fedt nok.

Eneste detalje er skiverne på de lange støttebolte på udstødningsmanifold, de skal sidde inde på manifolden bag rørstykket og ikke bag møtrikken! ;-)
Jeg har siddet og studeret andre billeder -
og jeg tror faktisk de sidder som de skal.

Bare lige spørgsmålet hvad pokker de "små" skiver er for noget :?

Så, frågan er sent videre ;)
Brugeravatar
plankan
SUPER EXTREME SAAB NET EXTREMIST
Indlæg: 2055
Tilmeldt: 26. apr 2010, 10:53

Re: Endnu en OG 900 Aero får et nyt liv, en ny chance :D

27. maj 2015, 14:56

RuneTonnesen skrev:Nej men det er nok dig som pt. sætter standarden for hvad man måler sig op mod.
:D man takker :D


tror jeg :roll:
Brugeravatar
plankan
SUPER EXTREME SAAB NET EXTREMIST
Indlæg: 2055
Tilmeldt: 26. apr 2010, 10:53

Re: Endnu en OG 900 Aero får et nyt liv, en ny chance :D

27. maj 2015, 15:31

Nå, men her findes lidt endnu og opdatere med


Min kompis havde ikke lidt tur som bare den -
og fandt et helt fabriksnyt blok :o


Billede


Billede


Så det var da en selvfølge -
at der også skulle kostes på med helt ny kæde/hjul ja rubbet
Billede


Billede
Hjemmelavet pakninger med en egen/hjemmelavet mall :o


Spørg mig ikke hvordan, men godt ser det ud 8)
Visse af disse pakninger er jo "restnoterat" til evighed virker det som om :roll:
Billede


Det tager sig -
en "ny" motor kommer til denne verden:
Billede


Her ser vi atter igen dette super nice verktøj til pakdåsen bag svinghjul :biglove
Billede
Som N også lavede en "kopi" af til mig 8)


Svinghjul har indtaget sin plads:
Billede


Indsugnings manifold efter en stor portion kærlighed
Billede
Læg gerne en lille "notis" til denne manifold -
som er af den tidligere variant med kun et hul på ovendelen til vacum


Fabr nye "dysser" :D
Billede


Et topstykke med samme omgang kærlighed som manifolden fik
Billede

Så er den ved at være der:
Billede
Brugeravatar
plankan
SUPER EXTREME SAAB NET EXTREMIST
Indlæg: 2055
Tilmeldt: 26. apr 2010, 10:53

Re: Endnu en OG 900 Aero får et nyt liv, en ny chance :D

2. jun 2015, 20:41

Så er motor som sagt på sin plads.
Her kommer lidt flere billeder på dette.

Ledningerne er på vej tilbage på sin plads.
Jag havde hele systemet hernede hos mig for at gå det over -
samt lave diverse forbedringer 8)
Billede

Turbo'n har fundet sin vej tilbage hvor den skal sidde:
Billede

Billede

Prøv engang og se -
N har købt denne sats med samtlige nye kølerslanger :mrcool
Billede

Det går fremad -
"sakta men säkert" som vi siger herover :D
Brugeravatar
Peter
SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Indlæg: 1828
Tilmeldt: 3. feb 2004, 19:49

2. jun 2015, 21:04

Jäklar, Plankan. Det där är ju porr. Vil ha vill ha vill ha...
Den som ingen turbo har, han må køre uden bar.
Brugeravatar
RuneTonnesen
SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Indlæg: 1672
Tilmeldt: 17. dec 2010, 13:44

2. jun 2015, 21:33

Hvem kan ikke blive begejstret over den slags, jeg spørger bare.
Rune Tønnesen medlemsnummer 709
SAAB 9-3 B204R - Projektbil
SAAB 9-5 Estate 2.2 TID - Daily driver
SAAB - Not For Everyone, Essential to a Few
Brugeravatar
K.Hansen
SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Indlæg: 1608
Tilmeldt: 25. mar 2004, 21:42

3. jun 2015, 17:09

Ja det ser godt ud :biglove
Hilsen Kenneth
9-5 2,0T 1999
"9-3 Aero 2002 Salomon Line" RIP
9-3 2,0t SC 2009
Den_Gamle
SUPER EXTREME SAAB NET EXTREMIST
Indlæg: 2248
Tilmeldt: 16. dec 2004, 12:03

4. jun 2015, 23:27

Fantastisk projekt :)

Der er ikke noget bedre end en gennemrenoveret motor

Men skulle den ikke have haft 2.1 top og indsug.

Lækkert med et gennemgået ledningsnet også. Det bliver stift og dumt med alderen. Det skal jeg også have gjort med min. Men måske det først bliver om 10000 år
900T16 Aero, *88
Tidligere: 900GL, 1/11 1984 - 3/9 2009, R.I.P.
Brugeravatar
plankan
SUPER EXTREME SAAB NET EXTREMIST
Indlæg: 2055
Tilmeldt: 26. apr 2010, 10:53

5. jun 2015, 02:37

Den_Gamle skrev:Fantastisk projekt :)

Der er ikke noget bedre end en gennemrenoveret motor

Men skulle den ikke have haft 2.1 top og indsug.

Lækkert med et gennemgået ledningsnet også. Det bliver stift og dumt med alderen.
Det skal jeg også have gjort med min. Men måske det først bliver om 10000 år
Nix -
N vil prøve og holde sig inden for det originale så godt det nu går.

Han lige som jeg, har leget med det før -
nu er det tilbage til den gamle skole igen :lol:
Den_Gamle
SUPER EXTREME SAAB NET EXTREMIST
Indlæg: 2248
Tilmeldt: 16. dec 2004, 12:03

5. jun 2015, 10:39

Ja det er rigtigt. Original er heller ikke at foragte.

Den bliver i virkeligheden nok også mere værd som samlerobjekt. Det er oftest original, der er i højest kurs.
900T16 Aero, *88
Tidligere: 900GL, 1/11 1984 - 3/9 2009, R.I.P.
Brugeravatar
plankan
SUPER EXTREME SAAB NET EXTREMIST
Indlæg: 2055
Tilmeldt: 26. apr 2010, 10:53

8. jun 2015, 13:23

Jo jeg forstår ham skam godt.

Nu viser det sig at det måske er en lidt af one of a kind Aero han har -
så hvoffer da ikke prøve og holde sig inden for rammen.

Den eneste modify bliver nok den "nyere" bremsecyl inkl forstærker fra årgang 1987.

Men den skal man alligevel også huske på -
allerede sad på just 1987 med de "ældre" bremser :wink:

Under alle omstændigheder -
ikke noget der ødelægger eller ikke kan "återställas" let i framtiden 8)

Tilbage til "Projekt Forum"