SAAB 9-5 Vector Sportcombi
Redaktør: Bestyrelsen
- kobbernagel
- EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
Ja, min 9-5 2008 har lige så meget "overfladerust" på "framen" som på dine billeder. Jeg kan se i min servicebog at den har fået undervognsbehandling - formentlig dinitrol - men det ser desværre ikke ud til at have haft den store præventive effekt
Skal man mon give den en gang Dinitrol igen, eller er det bare at gemme problemerne af vejen? (Har desværre ikke hverken evner, tid eller værkstedsfaciliteter til at gå så grundigt til værks som dig Regin...
Skal man mon give den en gang Dinitrol igen, eller er det bare at gemme problemerne af vejen? (Har desværre ikke hverken evner, tid eller værkstedsfaciliteter til at gå så grundigt til værks som dig Regin...
Saab 9-5 2.0T Hirch 2008 - solgt
Skoda Citigo 2014
Opel Grandland X 2020
Skoda Citigo 2014
Opel Grandland X 2020
- plankan
- SUPER EXTREME SAAB NET EXTREMIST
Indlæg
Så var det tid til at gå videre med det øvrige -
vi har nok at "stå i" så som remmen og vandpumpen.
For at komme til det, så er der lidt ting og sager som skal bort -
som t.ex motorfæste:
Sådan, så er det klart:
Er bare ikke meget plads her
Men til gengæld så er spænderen både let at komme til -
samt en drøm hvor remmen ikke går igennem som på 9K :mrcool
Sådan -
1 stk gammel rem:
Vi skal have vandet ud inden pumpen kan tages -
og det rinder fint ud uden noget spild:
Når servo samt "snorklen" og ventil er demonteret -
ja så ser man vandpumpen:
Den ene slange til servopumpe var ikke helt spændt -
så deraf er der blevet griset til her
Det her kender vi jo også fra 9K
men her har man åbenbart taget "styrtappen"
som sidder på/i bunddelen væk på de nyere biler
Men ud/væk skulle den så jeg kan bytte de 2 O-ringe der den sidder med.
Dog er de ens, ikke som på 9k i 2 forskellige størrelser.
Og sådan her ser en vandpumpe altså ud på en 2007 95'er
Her er den nye så klar til montering:
Jeg valgte så en saab original denne gang:
Sådan, så var det afklaret:
Efter at have monteret ny rem samt 2x løbehjul -
så slog tanken mig på at, hvorfor da ikke prøve og male lidt sort her:
Ser da meget bedre ud -
nu ser man en motor som en "helhed" når man åbner klappen:
vi har nok at "stå i" så som remmen og vandpumpen.
For at komme til det, så er der lidt ting og sager som skal bort -
som t.ex motorfæste:
Sådan, så er det klart:
Er bare ikke meget plads her
Men til gengæld så er spænderen både let at komme til -
samt en drøm hvor remmen ikke går igennem som på 9K :mrcool
Sådan -
1 stk gammel rem:
Vi skal have vandet ud inden pumpen kan tages -
og det rinder fint ud uden noget spild:
Når servo samt "snorklen" og ventil er demonteret -
ja så ser man vandpumpen:
Den ene slange til servopumpe var ikke helt spændt -
så deraf er der blevet griset til her
Det her kender vi jo også fra 9K
men her har man åbenbart taget "styrtappen"
som sidder på/i bunddelen væk på de nyere biler
Men ud/væk skulle den så jeg kan bytte de 2 O-ringe der den sidder med.
Dog er de ens, ikke som på 9k i 2 forskellige størrelser.
Og sådan her ser en vandpumpe altså ud på en 2007 95'er
Her er den nye så klar til montering:
Jeg valgte så en saab original denne gang:
Sådan, så var det afklaret:
Efter at have monteret ny rem samt 2x løbehjul -
så slog tanken mig på at, hvorfor da ikke prøve og male lidt sort her:
Ser da meget bedre ud -
nu ser man en motor som en "helhed" når man åbner klappen:
- plankan
- SUPER EXTREME SAAB NET EXTREMIST
Indlæg
Jeg overvejer om man ikke skulle investere i sådan en "fyr" her:
http://verktygsboden.se/supportbalkar/s ... vaexellada
Så kan man nok få hele framen ned og sendt til blæster/pulverlak -
mens resten bliver hængene
Ja sig det.....kobbernagel skrev:Ja, min 9-5 2008 har lige så meget "overfladerust" på "framen" som på dine billeder.
Jeg kan se i min servicebog at den har fået undervognsbehandling - formentlig dinitrol -
men det ser desværre ikke ud til at have haft den store præventive effekt
Skal man mon give den en gang Dinitrol igen, eller er det bare at gemme problemerne af vejen?
(Har desværre ikke hverken evner, tid eller værkstedsfaciliteter til at gå så grundigt til værks som dig Regin...
Jeg overvejer om man ikke skulle investere i sådan en "fyr" her:
http://verktygsboden.se/supportbalkar/s ... vaexellada
Så kan man nok få hele framen ned og sendt til blæster/pulverlak -
mens resten bliver hængene
- plankan
- SUPER EXTREME SAAB NET EXTREMIST
Indlæg
Vi drøner videre, for her er skam masser som skal fikses -
og bagtil er vi slet ikke startet endnu.............
En af tingene som jeg vil have var som sagt PF bøsninger -
og hvorfor ikke ikke bare hoppe ud i det
Mine bærearme har jeg for tiden ikke hjemme -
de er sendt til blæstring inkl pulverlak
Men jeg kan da alligevel forberede til de kommer hjem igen -
så vi starter med denne "stygge" af slagsen:
En bøsning med en bøsning i
Det var sku en af de "svære" vil jeg da lige love for -
men den gav da med sig til sidst:
Sådan -
klar til en dejlig PF'er
Som ligger her:
Og nej hvor ser det dog dejligt ud:
Men der er lige en anden ting til -
som jeg nok tror at mange køre rundt med uden at vide det.
Nemlig denne her "under til":
Den sidder under mellem gearkasse og frame -
er lidt af modsvarigheden til det der sidder "oppe" på 9K bilerne
Og denne her er da totalt færdig
Men takket være PF, så findes der bod for dette problem
Sådan her ser løsningen ud:
Vi tager lige og demontere "objektet":
Her med de gamle bøsninger demonteret -
og her ser man da rigtigt hvor dårlige den store er
Gammel VS NY
Gammel VS NY
"sjovt" arbejde med at få den på plads men når først den er der -
så skal jeg da lige love for at der bliver ikke noget "slør" her fremover
Og sådan ser den farveglad ud på sin plads:
Du kan stå og hoppe på motor alt hvad du vil -
den rokker sig bare lige knapt et par mm
og bagtil er vi slet ikke startet endnu.............
En af tingene som jeg vil have var som sagt PF bøsninger -
og hvorfor ikke ikke bare hoppe ud i det
Mine bærearme har jeg for tiden ikke hjemme -
de er sendt til blæstring inkl pulverlak
Men jeg kan da alligevel forberede til de kommer hjem igen -
så vi starter med denne "stygge" af slagsen:
En bøsning med en bøsning i
Det var sku en af de "svære" vil jeg da lige love for -
men den gav da med sig til sidst:
Sådan -
klar til en dejlig PF'er
Som ligger her:
Og nej hvor ser det dog dejligt ud:
Men der er lige en anden ting til -
som jeg nok tror at mange køre rundt med uden at vide det.
Nemlig denne her "under til":
Den sidder under mellem gearkasse og frame -
er lidt af modsvarigheden til det der sidder "oppe" på 9K bilerne
Og denne her er da totalt færdig
Men takket være PF, så findes der bod for dette problem
Sådan her ser løsningen ud:
Vi tager lige og demontere "objektet":
Her med de gamle bøsninger demonteret -
og her ser man da rigtigt hvor dårlige den store er
Gammel VS NY
Gammel VS NY
"sjovt" arbejde med at få den på plads men når først den er der -
så skal jeg da lige love for at der bliver ikke noget "slør" her fremover
Og sådan ser den farveglad ud på sin plads:
Du kan stå og hoppe på motor alt hvad du vil -
den rokker sig bare lige knapt et par mm
- kobbernagel
- EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
Meget inspirerende at følge din grundige gennemgang! (gad vide hvordan mine bøsninger har det....)
Saab 9-5 2.0T Hirch 2008 - solgt
Skoda Citigo 2014
Opel Grandland X 2020
Skoda Citigo 2014
Opel Grandland X 2020
- plankan
- SUPER EXTREME SAAB NET EXTREMIST
Indlæg
Nej det går altså bare ikke, jeg kan ikke holde det ud længere..........
Jeg bliver nød til det og det lige så godt .........
Men først skal dette lige "ned":
Her ser vi en af årsagerne til jeg fik bilen billigere og det passer mig godt -
da jeg alligevel ville have byttet til et sportssystem
Og så en tur til Helsingborg:
Man kan vel aldrig få værktøj nok
Og jeg som elsker samleset
Voilá:
Hvad er det så lige der sker her
Jo, dette
1 stk "frame" nede for regning:
Jeg kunne bare ikke tage det længere, for hver gang jeg var under bilen -
ja så fik jeg "ondt" i kroppen over denne rust
Og så er dette t o m den "fine" side af den:
Lader billederne "tale" for sig selv:
Der er lige nogle bøsninger som skal tages "ud":
Det gøres lettest sådan her:
Og det blev så til denne lille samling:
der var kun 1 som klarede den tur......
Det gør ikke noget -
eftersom de alligevel skal erstattes af disse her:
Her er så hvad jeg har været og aflevere i dag:
Så siger vi bye bye til rusten
Jeg bliver nød til det og det lige så godt .........
Men først skal dette lige "ned":
Her ser vi en af årsagerne til jeg fik bilen billigere og det passer mig godt -
da jeg alligevel ville have byttet til et sportssystem
Og så en tur til Helsingborg:
Man kan vel aldrig få værktøj nok
Og jeg som elsker samleset
Voilá:
Hvad er det så lige der sker her
Jo, dette
1 stk "frame" nede for regning:
Jeg kunne bare ikke tage det længere, for hver gang jeg var under bilen -
ja så fik jeg "ondt" i kroppen over denne rust
Og så er dette t o m den "fine" side af den:
Lader billederne "tale" for sig selv:
Der er lige nogle bøsninger som skal tages "ud":
Det gøres lettest sådan her:
Og det blev så til denne lille samling:
der var kun 1 som klarede den tur......
Det gør ikke noget -
eftersom de alligevel skal erstattes af disse her:
Her er så hvad jeg har været og aflevere i dag:
Så siger vi bye bye til rusten
- J.S.Poulsen
- SAAB NET NYBEGYNDER
Indlæg
Ja du giver den hele armen må man sige, stor respekt herfra
Jesper Søndergaard Poulsen
Saab Klub Danmark medlem nr.549
Saab Klub Danmark medlem nr.549
- plankan
- SUPER EXTREME SAAB NET EXTREMIST
Indlæg
Nu mens at frame og alt muligt andet for tiden er borte -
så var det levet tid til at fikse et andet problem.
Nemlig et der har været der lige siden bilen blev købt.
For hver gang man startede bilen op og skulle rulle afsted -
ja så kom der lige en 5-6 små knæk lidt i stil med en slidt drivaksel.
Men der var jo intet når man gav den 100% fuld udslag
Problemet overgik dog senere til at give ganske ubehagelige vibrationer -
ved de 120 Km/t -
så noget stod da helt klart ikke rigtigt til..........
Jaja, jeg havde alligevel bestemt mig for at se det hele over -
samt at bytte fedt i akslerne.
Og for pokker også da jeg fik den højre side af
Den i rød ring havde låst sig :Hvadhulen
Desuden kunne jeg også konstatere -
at der var slør i "støtte" lejret:
Så af med "skidtet" og senere -
monterer vi en komplet aksel, købt fra en 10K' "milare"
Og så, når vi nu alligevel er "her".....
Gik op for mig -
at jeg får aldrig bedre omstændigheder til at rive sumpen ned
Og så kunne det da også være "spændene" at se -
hvordan det tager sig ud i en 2007'er med fuld servicehistorik
Af med "låget" eller bunden skulle jeg måske skrive
Her kommer den:
Alle "prikkerne" er altså kun noget fra støbeformen
Her overhovedet intet at komme efter :mrcool
De 16:- som O-ringen til pick-up'en koster -
kunne jeg godt have sparet mig
Ser bare helt nice ud, sådan som man gerne vil have det skal se ud -
på en bil med fuld service historik.
Nå, men så skal vi på saab i morgen og hente en O-ring
så var det levet tid til at fikse et andet problem.
Nemlig et der har været der lige siden bilen blev købt.
For hver gang man startede bilen op og skulle rulle afsted -
ja så kom der lige en 5-6 små knæk lidt i stil med en slidt drivaksel.
Men der var jo intet når man gav den 100% fuld udslag
Problemet overgik dog senere til at give ganske ubehagelige vibrationer -
ved de 120 Km/t -
så noget stod da helt klart ikke rigtigt til..........
Jaja, jeg havde alligevel bestemt mig for at se det hele over -
samt at bytte fedt i akslerne.
Og for pokker også da jeg fik den højre side af
Den i rød ring havde låst sig :Hvadhulen
Desuden kunne jeg også konstatere -
at der var slør i "støtte" lejret:
Så af med "skidtet" og senere -
monterer vi en komplet aksel, købt fra en 10K' "milare"
Og så, når vi nu alligevel er "her".....
Gik op for mig -
at jeg får aldrig bedre omstændigheder til at rive sumpen ned
Og så kunne det da også være "spændene" at se -
hvordan det tager sig ud i en 2007'er med fuld servicehistorik
Af med "låget" eller bunden skulle jeg måske skrive
Her kommer den:
Alle "prikkerne" er altså kun noget fra støbeformen
Her overhovedet intet at komme efter :mrcool
De 16:- som O-ringen til pick-up'en koster -
kunne jeg godt have sparet mig
Ser bare helt nice ud, sådan som man gerne vil have det skal se ud -
på en bil med fuld service historik.
Nå, men så skal vi på saab i morgen og hente en O-ring
- plankan
- SUPER EXTREME SAAB NET EXTREMIST
Indlæg
Men nu er det også slut med at skille det hele ad -
skulle gerne ud og køre igen snart.
Har bare lige 2 ting der skal besluttes omkring -
det ene er denne lille filur her:
Den fungere godt nok som den skal,
men det er jo et fy "¤%&/()" og bytte generator/dynamo på en 95'er
Så spørgsmålet er, om man ikke lige skulle være lidt smart her -
og montere en ny nu der er masser af plads
Sag nummer 2:
Der skal besluttet om hvilken 2.5" udstødning der skal på.
Om det skal være i den originale "stil" uden ende rør -
eller om vi skal have det og så bestille den undre plastbid der skal skiftes ud:
http://webshop.saabparts.com/9-5-1998-1 ... kjol-nedre
......
Jo man takkerJ.S.Poulsen skrev:Ja du giver den hele armen må man sige, stor respekt herfra
Men nu er det også slut med at skille det hele ad -
skulle gerne ud og køre igen snart.
Har bare lige 2 ting der skal besluttes omkring -
det ene er denne lille filur her:
Den fungere godt nok som den skal,
men det er jo et fy "¤%&/()" og bytte generator/dynamo på en 95'er
Så spørgsmålet er, om man ikke lige skulle være lidt smart her -
og montere en ny nu der er masser af plads
Sag nummer 2:
Der skal besluttet om hvilken 2.5" udstødning der skal på.
Om det skal være i den originale "stil" uden ende rør -
eller om vi skal have det og så bestille den undre plastbid der skal skiftes ud:
http://webshop.saabparts.com/9-5-1998-1 ... kjol-nedre
......
- RuneTonnesen
- SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Indlæg
Med synligt afgangsrør, det andet er noget pjat, bare min holdning.
Helst twin pipe, men det er nok mest til V6 udgaven i de første årgange af 9-5'eren
Helst twin pipe, men det er nok mest til V6 udgaven i de første årgange af 9-5'eren
Rune Tønnesen medlemsnummer 709
SAAB 9-3 B204R - Projektbil
SAAB 9-5 Estate 2.2 TID - Daily driver
SAAB - Not For Everyone, Essential to a Few
SAAB 9-3 B204R - Projektbil
SAAB 9-5 Estate 2.2 TID - Daily driver
SAAB - Not For Everyone, Essential to a Few
- ClausSAAB
- SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
Der vil jeg give Rune ret dog kun enkeldt udgang det er jo ikke en V8
Venlig hilsen
Claus
Venlig hilsen
Claus
Total SAAB virus 1997 9000 CSE 2,3T A50 UHADA for en SAAB
Lykkelig ejer af NG9-3 2005 Sports sedan 1,8t (Bygget af Frank Madsen)
Glad ejer af OG9-3 2001 Coupé 2,0t (Forhåbentligt snart 2,3T)
Medlem # 782 Tlf: 21 41 65 79
Lykkelig ejer af NG9-3 2005 Sports sedan 1,8t (Bygget af Frank Madsen)
Glad ejer af OG9-3 2001 Coupé 2,0t (Forhåbentligt snart 2,3T)
Medlem # 782 Tlf: 21 41 65 79
- plankan
- SUPER EXTREME SAAB NET EXTREMIST
Indlæg
Så tager vi en lille update.
Har været på saab i Lund og hente denne her
Og før jeg tog turen til Lund, ja så var jeg lige forbi her i Landskrona -
fik afleveret min generator for et lettere "oversyn"
http://www.automekano.se/index.htm
Der er også lagt order på en ny udstødning
Har været på saab i Lund og hente denne her
Og før jeg tog turen til Lund, ja så var jeg lige forbi her i Landskrona -
fik afleveret min generator for et lettere "oversyn"
http://www.automekano.se/index.htm
Der er også lagt order på en ny udstødning
- plankan
- SUPER EXTREME SAAB NET EXTREMIST
Indlæg
Whau manner -
9K'ern "vi" for nylig havde i garagen, var måske et model større projekt
Men f**k da, altså min egen dyt begynder at tage "musten" ur mig
Helt utroligt hvor meget "mere" der hele tiden kommer til
Mangler stadievæk lidt dele, så derfor begyndte jeg så småt med bremserne bagtil -
men f**k da altså om man ikke bliver vidne til verdens største "dumsnålhet"
i form af at spare ind på rustbeskyttelsen når man vel får demonteret inderskærmene
Se bare her -
dette er venstre hjulhus bagtil:
Bilen er trods alt "kun" 8 år gammel -
og gæt engang hvordan dette havde kunne udvikle sig på en 2-3 år -
hvis nu jeg ikke havde omhändetagit det direkte
Nåja men det var ikke lige rust der entlig var på tale her -
det var mere bremserne:
Og dette inklusive "rubbet" med parkerings systemet til ditto.
Af og til behøver man lige den der 3'e hånd
Sådan som det jo skal se ud:
Mangler så bare lige selve bremseskiven:
Og her er så justeringen af P-bremse afklaret i 1'e omgang:
Her ser man også resultatet af det "farvearbejde" jeg lavede tidigere.
Rustarbejdet i hjulhuset:
Skal lige "tygge" i 24 Tim før det kan efter/over behandles:
Men ingen panik her -
det bliver en afslutning med en omgang tectyl:
9K'ern "vi" for nylig havde i garagen, var måske et model større projekt
Men f**k da, altså min egen dyt begynder at tage "musten" ur mig
Helt utroligt hvor meget "mere" der hele tiden kommer til
Mangler stadievæk lidt dele, så derfor begyndte jeg så småt med bremserne bagtil -
men f**k da altså om man ikke bliver vidne til verdens største "dumsnålhet"
i form af at spare ind på rustbeskyttelsen når man vel får demonteret inderskærmene
Se bare her -
dette er venstre hjulhus bagtil:
Bilen er trods alt "kun" 8 år gammel -
og gæt engang hvordan dette havde kunne udvikle sig på en 2-3 år -
hvis nu jeg ikke havde omhändetagit det direkte
Nåja men det var ikke lige rust der entlig var på tale her -
det var mere bremserne:
Og dette inklusive "rubbet" med parkerings systemet til ditto.
Af og til behøver man lige den der 3'e hånd
Sådan som det jo skal se ud:
Mangler så bare lige selve bremseskiven:
Og her er så justeringen af P-bremse afklaret i 1'e omgang:
Her ser man også resultatet af det "farvearbejde" jeg lavede tidigere.
Rustarbejdet i hjulhuset:
Skal lige "tygge" i 24 Tim før det kan efter/over behandles:
Men ingen panik her -
det bliver en afslutning med en omgang tectyl:
- plankan
- SUPER EXTREME SAAB NET EXTREMIST
- plankan
- SUPER EXTREME SAAB NET EXTREMIST
Indlæg
Så har vi fået endnu en pakke "hjem"
Efter dette her store projekt -
ja så bliver juleaften med "gaver/pakker" nok ikke noget spec i år
Denne gang består det så af det her:
En ny omgang oile, en pakdåse til bra o ha, det org "loctite" til bundkaret.
Sidst men ikke mindst -
den forreste bid på udstødningen i rustfri til den "nye" der ligger og venter på mig
Efter dette her store projekt -
ja så bliver juleaften med "gaver/pakker" nok ikke noget spec i år
Denne gang består det så af det her:
En ny omgang oile, en pakdåse til bra o ha, det org "loctite" til bundkaret.
Sidst men ikke mindst -
den forreste bid på udstødningen i rustfri til den "nye" der ligger og venter på mig
- RuneTonnesen
- SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Indlæg
Hvornår kommer rammen tilbage fra sandblæs og maling?
Rune Tønnesen medlemsnummer 709
SAAB 9-3 B204R - Projektbil
SAAB 9-5 Estate 2.2 TID - Daily driver
SAAB - Not For Everyone, Essential to a Few
SAAB 9-3 B204R - Projektbil
SAAB 9-5 Estate 2.2 TID - Daily driver
SAAB - Not For Everyone, Essential to a Few
- plankan
- SUPER EXTREME SAAB NET EXTREMIST
Indlæg
Der er penge at spare, hvis man ikke lige skal have det lavet her og nu med det samme -
og de kan tage det sammen med andre ting og sager
Sådan var det også da de lavede det sidste jag havde fra tiden med Kvartz.
Og som det ser ud, har jeg da nok at lave nogle dage endnu.......
Nå ja, de ringede for resten fra Landskrona -
min generator er klappet og klar til nye eventyr
Den kommer når den kommerRuneTonnesen skrev:Hvornår kommer rammen tilbage fra sandblæs og maling?
Der er penge at spare, hvis man ikke lige skal have det lavet her og nu med det samme -
og de kan tage det sammen med andre ting og sager
Sådan var det også da de lavede det sidste jag havde fra tiden med Kvartz.
Og som det ser ud, har jeg da nok at lave nogle dage endnu.......
Nå ja, de ringede for resten fra Landskrona -
min generator er klappet og klar til nye eventyr
- plankan
- SUPER EXTREME SAAB NET EXTREMIST
Indlæg
De sidste dage som jeg kørte med Missy så hørte man af og til noget der støtte imod der bag -
som om noget lå løst
Tænkte i mit stille sind -
at det nu nok var p g a den halvtaskige udstødning der bagtil:
Men se bare på den -
det var det slet ikke.
Det var mere bestemt p g a dette her
korrosion og atter korrosion
Var det mon sådan her hele bilen så ud under til som ny
Ikke så mærkeligt man måtte på den den i de bagerste hjulhuse.......
Ikke så "nice" igen -
men da heller ikke "færdig" endnu:
Den klarede vi da lige med 4 stk brikker
som om noget lå løst
Tænkte i mit stille sind -
at det nu nok var p g a den halvtaskige udstødning der bagtil:
Men se bare på den -
det var det slet ikke.
Det var mere bestemt p g a dette her
korrosion og atter korrosion
Var det mon sådan her hele bilen så ud under til som ny
Ikke så mærkeligt man måtte på den den i de bagerste hjulhuse.......
Ikke så "nice" igen -
men da heller ikke "færdig" endnu:
Den klarede vi da lige med 4 stk brikker
- RuneTonnesen
- SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Indlæg
Den ingeniør der har ville montere aluminiums dele mod stål, skulle starte med at lære spændingsrækken.
Det er et idiotdesign, det findes også på og9-3
Det er et idiotdesign, det findes også på og9-3
Rune Tønnesen medlemsnummer 709
SAAB 9-3 B204R - Projektbil
SAAB 9-5 Estate 2.2 TID - Daily driver
SAAB - Not For Everyone, Essential to a Few
SAAB 9-3 B204R - Projektbil
SAAB 9-5 Estate 2.2 TID - Daily driver
SAAB - Not For Everyone, Essential to a Few
- plankan
- SUPER EXTREME SAAB NET EXTREMIST
Indlæg
noget man har valgt at se mellem fingerene på skulle jeg tro
Findes nu nok på de fleste biler i dag -RuneTonnesen skrev:Den ingeniør der har ville montere aluminiums dele mod stål, skulle starte med at lære spændingsrækken.
Det er et idiotdesign, det findes også på og9-3
noget man har valgt at se mellem fingerene på skulle jeg tro
- plankan
- SUPER EXTREME SAAB NET EXTREMIST
Indlæg
Så var det bare med at komme videre her -
man vil jo gerne ud og køre lidt til inden det bliver vinter
Har bestemt mig for en slags de-luxe til mine bremser -
så vi fortsætter med at "demontere" lidt endnu
Sådan her ser det jo ud fra fabrik af:
Og sådan ser "det" ud når man har revet det ned:
Her har vi så pakken med det lille ekstra
Dette fra fabrik af -
bliver så byttet ud med dette her :mrcool
Starter lige med at montere "bøjlen" til bremseklodserne tilbage igen:
Ser da smukt ud
Og så den anden slange ud til bremseok'et:
Venstre side klar:
Højre side klar:
Åh ja for resten -
var der nogle som lagde mærke til denne her Bonus
problem bøsningen på 95'erne er her byttet af tidl ejer
man vil jo gerne ud og køre lidt til inden det bliver vinter
Har bestemt mig for en slags de-luxe til mine bremser -
så vi fortsætter med at "demontere" lidt endnu
Sådan her ser det jo ud fra fabrik af:
Og sådan ser "det" ud når man har revet det ned:
Her har vi så pakken med det lille ekstra
Dette fra fabrik af -
bliver så byttet ud med dette her :mrcool
Starter lige med at montere "bøjlen" til bremseklodserne tilbage igen:
Ser da smukt ud
Og så den anden slange ud til bremseok'et:
Venstre side klar:
Højre side klar:
Åh ja for resten -
var der nogle som lagde mærke til denne her Bonus
problem bøsningen på 95'erne er her byttet af tidl ejer
- RuneTonnesen
- SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Indlæg
Du bliver så glad for de stål armerede bremseslanger. Det er klart en ad de bedste opgradering til bremserne, de bliver nemmere at dosere. Kører selv med dem.
Rune Tønnesen medlemsnummer 709
SAAB 9-3 B204R - Projektbil
SAAB 9-5 Estate 2.2 TID - Daily driver
SAAB - Not For Everyone, Essential to a Few
SAAB 9-3 B204R - Projektbil
SAAB 9-5 Estate 2.2 TID - Daily driver
SAAB - Not For Everyone, Essential to a Few
- plankan
- SUPER EXTREME SAAB NET EXTREMIST
Indlæg
Har venner som køre med dem på bl.a OG 900
og der er klar forskel på bremsen
Jo det håber jeg da også på.RuneTonnesen skrev:Du bliver så glad for de stål armerede bremseslanger.
Det er klart en ad de bedste opgradering til bremserne, de bliver nemmere at dosere.
Kører selv med dem.
Har venner som køre med dem på bl.a OG 900
og der er klar forskel på bremsen
- plankan
- SUPER EXTREME SAAB NET EXTREMIST
Indlæg
Så mangler vi lige det sidste inden vi får framen tilbage.
Begynder med bundkaret som her er rent og fint -
klar til at blive sat sammen igen:
Part nr på O-ringen til pick-up'en:
Sådan, der var den tilbage på sin plads:
Og så "pladen" afklaret:
Samt dette dejlige røde stads
Voilá
1 Stk generator har også fundet tilbage til sin "herlige" plads:
Så har jeg ellers brugt dagen på at vaske -
de indre hjulhuse/skærme så det også er klart til senere.
Begynder med bundkaret som her er rent og fint -
klar til at blive sat sammen igen:
Part nr på O-ringen til pick-up'en:
Sådan, der var den tilbage på sin plads:
Og så "pladen" afklaret:
Samt dette dejlige røde stads
Voilá
1 Stk generator har også fundet tilbage til sin "herlige" plads:
Så har jeg ellers brugt dagen på at vaske -
de indre hjulhuse/skærme så det også er klart til senere.
- plankan
- SUPER EXTREME SAAB NET EXTREMIST
Indlæg
Men det meste af det jeg er eller har været i gang med -
er noget jeg havde regnet på/med.
Det har også været brugt til at få prisen godt sat ned da jeg i sin tid købte tøsen
Har som sådan kun været 2 overraskelser under denne "operation" -
den indre drivknude (tripode)
og så lige denne "light" rust i de bagerste hjulhuse.
Jeg har gennem årene brugt 2 slags farver der.
Den ene var hammarlack
den anden er fælgfarve og begge holder godt i lang tid
Nja, købte da en nyere biltroels skrev:Lækkert Plankan, og ja et rimeligt projekt efterhånden. Jeg troede du havde købt ny bil.
Men det meste af det jeg er eller har været i gang med -
er noget jeg havde regnet på/med.
Det har også været brugt til at få prisen godt sat ned da jeg i sin tid købte tøsen
Har som sådan kun været 2 overraskelser under denne "operation" -
den indre drivknude (tripode)
og så lige denne "light" rust i de bagerste hjulhuse.
troels skrev:Er det alm. metalfarve du har brugt til skiverne eller er det kaliber maling som er mere varmefast?
Mvh
Troels
Jeg har gennem årene brugt 2 slags farver der.
Den ene var hammarlack
den anden er fælgfarve og begge holder godt i lang tid
- plankan
- SUPER EXTREME SAAB NET EXTREMIST
Indlæg
Nogle som kan huske dette her syn
Den som venter længe på noget godt -
han venter ikke forgæves......
:sunglasses :mrcool
Lader billederne tale
For sig selv
Hvor mange her i klubben har en rumsren "frame"
Åh ja, for resten -
så er 2.5" systemet fra Ferrita også kommet :mrcool
Må så nok "skuffe" en del af de herrer, ved at sige jeg beholder det som Biopower original -
d v s at jeg lader snålheten overtage og ikke giver 925:-
bare for at have et "synligt" udstødningsrør .............
Den som venter længe på noget godt -
han venter ikke forgæves......
:sunglasses :mrcool
Lader billederne tale
For sig selv
Hvor mange her i klubben har en rumsren "frame"
Åh ja, for resten -
så er 2.5" systemet fra Ferrita også kommet :mrcool
Må så nok "skuffe" en del af de herrer, ved at sige jeg beholder det som Biopower original -
d v s at jeg lader snålheten overtage og ikke giver 925:-
bare for at have et "synligt" udstødningsrør .............
- RuneTonnesen
- SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Indlæg
Rammen ser godt ud.
Det med afgangsrørret er en smagssag. Der mangler bare en 3 tommer downpipe, til lidt hurtigere spoolup :mrcool
Spændt på hvordan den kører efter opdateringen af bøsninger og ordnede bremser.
Det med afgangsrørret er en smagssag. Der mangler bare en 3 tommer downpipe, til lidt hurtigere spoolup :mrcool
Spændt på hvordan den kører efter opdateringen af bøsninger og ordnede bremser.
Rune Tønnesen medlemsnummer 709
SAAB 9-3 B204R - Projektbil
SAAB 9-5 Estate 2.2 TID - Daily driver
SAAB - Not For Everyone, Essential to a Few
SAAB 9-3 B204R - Projektbil
SAAB 9-5 Estate 2.2 TID - Daily driver
SAAB - Not For Everyone, Essential to a Few
- plankan
- SUPER EXTREME SAAB NET EXTREMIST
Indlæg
Kunne altså bare ikke lade være
Her ser vi så kittet som skal "hægtes på" Missy i morgen
Nogen må sige fra hvis billederne virker "hårde" -
ved jo godt at man ikke må vise porn her på forummet, men ......
Nå men vi må da hellere se at komme i gang her.
Her ser vi så 1 stk frame med 6 stk nye powerflex
Bliver lige nød til at rense alle gevind for dette "pulver"
Så har K-staget fundet sin plads igen:
Med powerflex
Samt nye skruer:
Nu får den så lige lov til at stå over natten med sin "hålrumstectyl"
Og så kører vi bare der ud af i morgen
Her ser vi så kittet som skal "hægtes på" Missy i morgen
Nogen må sige fra hvis billederne virker "hårde" -
ved jo godt at man ikke må vise porn her på forummet, men ......
Nå men vi må da hellere se at komme i gang her.
Her ser vi så 1 stk frame med 6 stk nye powerflex
Bliver lige nød til at rense alle gevind for dette "pulver"
Så har K-staget fundet sin plads igen:
Med powerflex
Samt nye skruer:
Nu får den så lige lov til at stå over natten med sin "hålrumstectyl"
Og så kører vi bare der ud af i morgen
- plankan
- SUPER EXTREME SAAB NET EXTREMIST
Indlæg
Yes babe
Så sidder framen tilbage på sin plads hvor den skal -
og vi er blevet fri for denne blå "brygga" :mrcool
Bærearm under opførelse:
Sådan lidt billede for billede på højre side -
hvor vi ser den store PF bøsning:
Og så er den lille PF bøsning kommer på plads:
Så skal vi have et spindelled fra lemforder på plads:
1 Stk bærearm klar til at monteres
Farvestærk oplevelse det her med Greenstuf
Og så en dyrt købt lektie her
Disse lister til de bagerste skærmkanter -
er åbenbart en slags engangs af typen
Bare til at se glad ud, samt betale 304:- stk for dem
Så sidder framen tilbage på sin plads hvor den skal -
og vi er blevet fri for denne blå "brygga" :mrcool
Bærearm under opførelse:
Sådan lidt billede for billede på højre side -
hvor vi ser den store PF bøsning:
Og så er den lille PF bøsning kommer på plads:
Så skal vi have et spindelled fra lemforder på plads:
1 Stk bærearm klar til at monteres
Farvestærk oplevelse det her med Greenstuf
Og så en dyrt købt lektie her
Disse lister til de bagerste skærmkanter -
er åbenbart en slags engangs af typen
Bare til at se glad ud, samt betale 304:- stk for dem
- RuneTonnesen
- SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Indlæg
Det er kræs at se på.
Rune Tønnesen medlemsnummer 709
SAAB 9-3 B204R - Projektbil
SAAB 9-5 Estate 2.2 TID - Daily driver
SAAB - Not For Everyone, Essential to a Few
SAAB 9-3 B204R - Projektbil
SAAB 9-5 Estate 2.2 TID - Daily driver
SAAB - Not For Everyone, Essential to a Few
- plankan
- SUPER EXTREME SAAB NET EXTREMIST
Indlæg
Så er vi snart ved vejs ende i denne model større omgang -
af dette model meget større end beregnet projekt
Men inden vi giver os på billederne af framen -
så lige lidt billeder på modify af "stikket" til motor/kupévarmer.
Ved ikke om så mange af jer lagde mærke til det -
men her sad det da jeg købte bilen:
Ikke videre kønt at se på
Så dette måtte jeg da helt klart, lave min egen "design" på -
og spec nu som alt plastic er demonteret
Hvordan gør man så det bedst......
Jo man starter med at bore et hul:
Inden man så montere noget stik -
så har man været en tur på saab og hentet original farve i kulør #304#
Når alt så er tørt
så montere man det hele her:
Hvorfor da være/have det som de fleste andre
af dette model meget større end beregnet projekt
Men inden vi giver os på billederne af framen -
så lige lidt billeder på modify af "stikket" til motor/kupévarmer.
Ved ikke om så mange af jer lagde mærke til det -
men her sad det da jeg købte bilen:
Ikke videre kønt at se på
Så dette måtte jeg da helt klart, lave min egen "design" på -
og spec nu som alt plastic er demonteret
Hvordan gør man så det bedst......
Jo man starter med at bore et hul:
Inden man så montere noget stik -
så har man været en tur på saab og hentet original farve i kulør #304#
Når alt så er tørt
så montere man det hele her:
Hvorfor da være/have det som de fleste andre
- plankan
- SUPER EXTREME SAAB NET EXTREMIST
Indlæg
så går det ikke at gemme det væk
Nej, ikke hvis man altså også gerne vil gøre brug af det -troels skrev:Ser pænt ud Plankan og lækkert med korrekt farve på 'stikket'.
Jeg havde faktisk troet, at du ville gemme det helt væk, men det er nok ikke muligt.
Mvh
Troels
så går det ikke at gemme det væk
- plankan
- SUPER EXTREME SAAB NET EXTREMIST
Indlæg
Nå, skal vi så se at få en afslutning på denne operation
Alt oppe på sin plads nu:
Så nu er det pudsekluden som skal frem her
Utroligt hvor man dog sætter sine beskidte labber overalt
Og så slog det mig lige ........ ( Japp, tag en treo )
Syntes jeg sagde til mig selv efter den lidt i samme stil med Kvartz -
at jeg da aldrig skulle gøre dette om igen :help!!
Udstødningen fra Ferrita har det med at "rage" lidt længere ud/tilbage -
end det originale system :Idonno.
Det falder absolut ikke i god "smag" -
så løsningen på det blev så sort farve i enden
Så står den på:
Lufte bremser.
Ny olie i motor.
Fylde vand på.
På med sutterne -
ned med tøsen og så ud og testdrive det hele :aliensunglasses
Alt oppe på sin plads nu:
Så nu er det pudsekluden som skal frem her
Utroligt hvor man dog sætter sine beskidte labber overalt
Og så slog det mig lige ........ ( Japp, tag en treo )
Syntes jeg sagde til mig selv efter den lidt i samme stil med Kvartz -
at jeg da aldrig skulle gøre dette om igen :help!!
Udstødningen fra Ferrita har det med at "rage" lidt længere ud/tilbage -
end det originale system :Idonno.
Det falder absolut ikke i god "smag" -
så løsningen på det blev så sort farve i enden
Så står den på:
Lufte bremser.
Ny olie i motor.
Fylde vand på.
På med sutterne -
ned med tøsen og så ud og testdrive det hele :aliensunglasses
- ClausSAAB
- SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
Ja og til Helsingør næste weekend Så vi kan se og vildrose dit fine arbejde.
Hvis du har lyst til at overnatte er der fire frie sovepladser i Camp-leten :mrcool
Venlig hilsen
Claus
Hvis du har lyst til at overnatte er der fire frie sovepladser i Camp-leten :mrcool
Venlig hilsen
Claus
Total SAAB virus 1997 9000 CSE 2,3T A50 UHADA for en SAAB
Lykkelig ejer af NG9-3 2005 Sports sedan 1,8t (Bygget af Frank Madsen)
Glad ejer af OG9-3 2001 Coupé 2,0t (Forhåbentligt snart 2,3T)
Medlem # 782 Tlf: 21 41 65 79
Lykkelig ejer af NG9-3 2005 Sports sedan 1,8t (Bygget af Frank Madsen)
Glad ejer af OG9-3 2001 Coupé 2,0t (Forhåbentligt snart 2,3T)
Medlem # 782 Tlf: 21 41 65 79
- plankan
- SUPER EXTREME SAAB NET EXTREMIST
Indlæg
Nå, men det er vist gået hen og blevet tid for yderligere en update i denne tråd.
Det har været nogle hektiske dage, uger skulle jeg måske sige, alt eftersom der kom mere og mere til hele tiden -
men hvor har vi alle sammen dog hørt den før
Missy køre bedre end nogen sinde, jeg var godt imponeret allerede ved købet af henne -
men nu er hun gået hen og blevet alt mere end hvad man havde turde håbe på
Jeg får nok nogle på hovedet når jeg skriver dette her -
men efter al power Flex der nu er monteret, ja så er det ikke langt fra en OG 900's "roadhandling" når man "leger" med tøsen her
Jaja, men her ser vi så et billede af en 2007 "Anniversary" en edna der er ude af sin garage igen:
Hennes skæbne, eller om man skulle skrive fremtid -
ja den er for al fremtid forandret efter at en 110% saab fjolle købte henne
Nu bliver hun ikke længere et "offer" for en eventuel "børnefamilie" der ikke har tiden til henne -
og ikke har råd til at tage den rigtige "hånd" om henne.
Jeg må være en idiot på mange måder, men hold da k**t hvor jeg elsker denne bil
Det er da helt sygt hvor meget bil man har fået for pengene -
et hverdagsrum på 4 hjul der bare sluger den ene mil efter den anden
Efter jeg byggede om til bimmer stolene i Kvartz så var det da et "WOW" -
så modifierede jeg Ruby med et komplet A50 interiør -
og det blev endnu et WOW på et højere plan
Men for pokker da altså siger jeg bare .......
Når man sætter sig i Missy -
ja så suger hun hele "dig" til sig og giver alt sammen med dig i de stole -
man bliver "et" sammen med henne
Det er bogstavligt talt ikke en løgn hvis jeg siger at jeg sidder bedre i dem -
en i min egen sofa der hjemme
Jeg har nu haft et par dage til at køre Missy til med alt hvad det betyder.
Som de fleste af jer sikkert har fulgt med i -
ja så er det alligevel gået hen og blevet et "lagomt" stort projekt ud af det hele.
Her har vi taget turen til det obligatoriske billede under flyveren:
Og efter yderligere en tur på små 20 minuter -
ja så var vi på "kopparhatten" = https://sverigesnationalparker.se/park/ ... fCuT7QVg5s
Nå hvad syntes -
lykkedes det ikke meget godt med "stikket" til motor/kupé varmer i blå/bilens farve
Dette naturskønne område som ingen af jer burde "snyde" jer selv for hvis i er i nærheden
Jeg ringede mandagen til "bil o traktor" i hörby eftersom jeg gerne ville have lavet en stor service på in gearkasse.
Har jo trods alt tænkt mig og beholde Missy en lang tid fremover -
så sådan noget som gearkasse skal jo så også være "up to date" ligsom.
Allerede I dag (Onsdag) kunde de tage henne :mrcool -
og der har vi så været i dag:
Kan ikke engang påstå at det var særligt dyrt
Og er du da gal -
det kunde da mærkes hvad man havde fået lavet
Hvis tøsen var sjov før, så er hun da blevet "giftig" nu efter den service -
spec i sport mode
Hvad er der så tilbage at sige .....
Jo vi har stadievæk 2 ting tilbage, nemlig en omgang af 4 nye "sutter" -
samt at jeg også gerne vil have tjekket styrtøjet.
Kort sagt, det har været meget og en stor omgang -
men det har da også været sjovt og lærerigt
Jeg fortryder absolut intet af at tage trinnet fra OG 900 op til 2007 95'er
Det har været nogle hektiske dage, uger skulle jeg måske sige, alt eftersom der kom mere og mere til hele tiden -
men hvor har vi alle sammen dog hørt den før
Missy køre bedre end nogen sinde, jeg var godt imponeret allerede ved købet af henne -
men nu er hun gået hen og blevet alt mere end hvad man havde turde håbe på
Jeg får nok nogle på hovedet når jeg skriver dette her -
men efter al power Flex der nu er monteret, ja så er det ikke langt fra en OG 900's "roadhandling" når man "leger" med tøsen her
Jaja, men her ser vi så et billede af en 2007 "Anniversary" en edna der er ude af sin garage igen:
Hennes skæbne, eller om man skulle skrive fremtid -
ja den er for al fremtid forandret efter at en 110% saab fjolle købte henne
Nu bliver hun ikke længere et "offer" for en eventuel "børnefamilie" der ikke har tiden til henne -
og ikke har råd til at tage den rigtige "hånd" om henne.
Jeg må være en idiot på mange måder, men hold da k**t hvor jeg elsker denne bil
Det er da helt sygt hvor meget bil man har fået for pengene -
et hverdagsrum på 4 hjul der bare sluger den ene mil efter den anden
Efter jeg byggede om til bimmer stolene i Kvartz så var det da et "WOW" -
så modifierede jeg Ruby med et komplet A50 interiør -
og det blev endnu et WOW på et højere plan
Men for pokker da altså siger jeg bare .......
Når man sætter sig i Missy -
ja så suger hun hele "dig" til sig og giver alt sammen med dig i de stole -
man bliver "et" sammen med henne
Det er bogstavligt talt ikke en løgn hvis jeg siger at jeg sidder bedre i dem -
en i min egen sofa der hjemme
Jeg har nu haft et par dage til at køre Missy til med alt hvad det betyder.
Som de fleste af jer sikkert har fulgt med i -
ja så er det alligevel gået hen og blevet et "lagomt" stort projekt ud af det hele.
Her har vi taget turen til det obligatoriske billede under flyveren:
Og efter yderligere en tur på små 20 minuter -
ja så var vi på "kopparhatten" = https://sverigesnationalparker.se/park/ ... fCuT7QVg5s
Nå hvad syntes -
lykkedes det ikke meget godt med "stikket" til motor/kupé varmer i blå/bilens farve
Dette naturskønne område som ingen af jer burde "snyde" jer selv for hvis i er i nærheden
Jeg ringede mandagen til "bil o traktor" i hörby eftersom jeg gerne ville have lavet en stor service på in gearkasse.
Har jo trods alt tænkt mig og beholde Missy en lang tid fremover -
så sådan noget som gearkasse skal jo så også være "up to date" ligsom.
Allerede I dag (Onsdag) kunde de tage henne :mrcool -
og der har vi så været i dag:
Kan ikke engang påstå at det var særligt dyrt
Og er du da gal -
det kunde da mærkes hvad man havde fået lavet
Hvis tøsen var sjov før, så er hun da blevet "giftig" nu efter den service -
spec i sport mode
Hvad er der så tilbage at sige .....
Jo vi har stadievæk 2 ting tilbage, nemlig en omgang af 4 nye "sutter" -
samt at jeg også gerne vil have tjekket styrtøjet.
Kort sagt, det har været meget og en stor omgang -
men det har da også været sjovt og lærerigt
Jeg fortryder absolut intet af at tage trinnet fra OG 900 op til 2007 95'er
- ClausSAAB
- SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
Herligt med den glæde Jeg har det lige sådan når jeg kører i min 9-3, den skal dog også have den store tur i undervogn og selvom jeg har renoveret bremserne drømmer jeg om at opgradere til noget bedre/større.
Kommer du så over og får oversavlet din lækre SAAB i weekenden?
Venlig hilsen
Claus
Kommer du så over og får oversavlet din lækre SAAB i weekenden?
Venlig hilsen
Claus
Total SAAB virus 1997 9000 CSE 2,3T A50 UHADA for en SAAB
Lykkelig ejer af NG9-3 2005 Sports sedan 1,8t (Bygget af Frank Madsen)
Glad ejer af OG9-3 2001 Coupé 2,0t (Forhåbentligt snart 2,3T)
Medlem # 782 Tlf: 21 41 65 79
Lykkelig ejer af NG9-3 2005 Sports sedan 1,8t (Bygget af Frank Madsen)
Glad ejer af OG9-3 2001 Coupé 2,0t (Forhåbentligt snart 2,3T)
Medlem # 782 Tlf: 21 41 65 79
- Esbenw
- EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
Jeg bliver altid i godt humør og lidt trist hver gang du laver dine god afslutninger på dine projekter. De er simpelthen så utrolig gennemførte dine projekter og det er virkelig rart med disse afsluttende stemningsbilleder på såden en operation så man ved "patienten" er i godt behold. Samtidig er det også lidt trist da man ved der går lidt tid før frøkenen skal tilbage på bordet igen
Heldigvis er du en af de få der kan have op til flere projekter kørende samtidig.
Jeg kommer jo desværre i den gruppe med "børnefamilie" der ikke har tid til noget, så det er fedt med de her tråde du laver, hvor man kan sidde og drømme lidt (hvis nu jeg havde tid... , det kunne være sjovt... osv).
I relation til en af de andre tråde, her på side, hvor der blev efterspurgt lidt reaktioner på disse fedt projekt tråde, har jeg egentlig tit ville skrive men det kommer til at lyde lidt skørt inde i mit hovedet når jeg tænker over hvad jeg skal skrive.. (ork, den er sørme flot.... ). det kan god være lidt svært at sætte ord på hvor meget man sætter pris på at læse de her projekt tråde, og den tid du bruger på det.
mvh
Esben
Heldigvis er du en af de få der kan have op til flere projekter kørende samtidig.
Jeg kommer jo desværre i den gruppe med "børnefamilie" der ikke har tid til noget, så det er fedt med de her tråde du laver, hvor man kan sidde og drømme lidt (hvis nu jeg havde tid... , det kunne være sjovt... osv).
I relation til en af de andre tråde, her på side, hvor der blev efterspurgt lidt reaktioner på disse fedt projekt tråde, har jeg egentlig tit ville skrive men det kommer til at lyde lidt skørt inde i mit hovedet når jeg tænker over hvad jeg skal skrive.. (ork, den er sørme flot.... ). det kan god være lidt svært at sætte ord på hvor meget man sætter pris på at læse de her projekt tråde, og den tid du bruger på det.
mvh
Esben
Nu
Saab 9-3 SC aero 2009
Tidligere
saab 9-3 Jubi 2.0t 2002
Saab 9-3 SC aero 2009
Tidligere
saab 9-3 Jubi 2.0t 2002
- kobbernagel
- EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
Olieskiftet på din automatgearkasse, er det sket med en gennemskylning af gearkassen, eller er der skiftet fra bundproppen - evt. af flere omgange?
Senest rettet af kobbernagel 10. sep 2015, 21:03, rettet i alt 1 gang.
Saab 9-5 2.0T Hirch 2008 - solgt
Skoda Citigo 2014
Opel Grandland X 2020
Skoda Citigo 2014
Opel Grandland X 2020
- plankan
- SUPER EXTREME SAAB NET EXTREMIST
Indlæg
Men ved ikke om der er noget vits med at overnatte -
er jo ikke tilmeldt pogrammet/andre aktiviteter
Ja jeg regner med at tage over et smut og køre i kortage med jerClausSAAB skrev:Herligt med den glæde Jeg har det lige sådan når jeg kører i min 9-3,
den skal dog også have den store tur i undervogn og selvom jeg har renoveret bremserne drømmer jeg om at opgradere til noget bedre/større.
Kommer du så over og får oversavlet din lækre SAAB i weekenden?
Venlig hilsen
Claus
Men ved ikke om der er noget vits med at overnatte -
er jo ikke tilmeldt pogrammet/andre aktiviteter
- plankan
- SUPER EXTREME SAAB NET EXTREMIST
Indlæg
Jo jeg ved godt der har været de gange hvor man har savnet "kommentarer" på diverse indlæg.
Oftest er det mest fra min side, når der er "andet" negativt som har trykket mig ned -
men jeg ved godt at så skal jeg bare slukke ned for pc'ern, og det er jeg også blevet meget bedre til
Men har du svært med ord -
så brug en smily, de siger mere end 1000 ord
Esbenw skrev:Jeg bliver altid i godt humør og lidt trist hver gang du laver dine god afslutninger på dine projekter. De er simpelthen så utrolig gennemførte dine projekter og det er virkelig rart med disse afsluttende stemningsbilleder på såden en operation så man ved "patienten" er i godt behold. Samtidig er det også lidt trist da man ved der går lidt tid før frøkenen skal tilbage på bordet igen
Heldigvis er du en af de få der kan have op til flere projekter kørende samtidig.
Jeg kommer jo desværre i den gruppe med "børnefamilie" der ikke har tid til noget, så det er fedt med de her tråde du laver, hvor man kan sidde og drømme lidt (hvis nu jeg havde tid... , det kunne være sjovt... osv).
I relation til en af de andre tråde, her på side, hvor der blev efterspurgt lidt reaktioner på disse fedt projekt tråde, har jeg egentlig tit ville skrive men det kommer til at lyde lidt skørt inde i mit hovedet når jeg tænker over hvad jeg skal skrive.. (ork, den er sørme flot.... ). det kan god være lidt svært at sætte ord på hvor meget man sætter pris på at læse de her projekt tråde, og den tid du bruger på det.
mvh
Esben
Jo jeg ved godt der har været de gange hvor man har savnet "kommentarer" på diverse indlæg.
Oftest er det mest fra min side, når der er "andet" negativt som har trykket mig ned -
men jeg ved godt at så skal jeg bare slukke ned for pc'ern, og det er jeg også blevet meget bedre til
Men har du svært med ord -
så brug en smily, de siger mere end 1000 ord
- plankan
- SUPER EXTREME SAAB NET EXTREMIST
Indlæg
og bare ved at skrue bundproppen af får du ikke 7 Liter ud
Det er noget i stil med denne metode her der er brugt:
Jeg har lært mig en masse nyt omkring disse gearkasser -kobbernagel skrev:Olieskiftet på din automatgearkasse, er det sket med en gennemskylning af gearkassen, eller er der skiftet fra bundproppen - evt. af flere omgange?
og bare ved at skrue bundproppen af får du ikke 7 Liter ud
Det er noget i stil med denne metode her der er brugt:
- plankan
- SUPER EXTREME SAAB NET EXTREMIST
Indlæg
Hah, min bil har sku også humor
Se lige hvad hun skrev til mig i går aftes:
Olieskiftet i motor for nylig er t o m saab's eget guf med et originalt oliefilter.
Luftfilter er også skiftet selv om der ikke blev billeder på det.
Tændrør skiftet i samme omgang den nye kassette -
og i går fik hun så ny frisk olie i gearkasse
Jaja, kan godt lide en bil der har personlighed
Men den nuller vi enkelt selv
Håll bromsen nedtryckt, slå på tändningen, vänta på check och alla meddelanden, cleara dom som kommer.
Sedan håll inne CLEAR knappen, först kommer meddelandet CLEARED sedan SERVICE, då kan du släppa knappen.
VIKTIGT är att bromsen hålls nere INNAN tänding slås på och HÅLLS nere till att man nollat servicen.
Se lige hvad hun skrev til mig i går aftes:
Olieskiftet i motor for nylig er t o m saab's eget guf med et originalt oliefilter.
Luftfilter er også skiftet selv om der ikke blev billeder på det.
Tændrør skiftet i samme omgang den nye kassette -
og i går fik hun så ny frisk olie i gearkasse
Jaja, kan godt lide en bil der har personlighed
Men den nuller vi enkelt selv
Håll bromsen nedtryckt, slå på tändningen, vänta på check och alla meddelanden, cleara dom som kommer.
Sedan håll inne CLEAR knappen, först kommer meddelandet CLEARED sedan SERVICE, då kan du släppa knappen.
VIKTIGT är att bromsen hålls nere INNAN tänding slås på och HÅLLS nere till att man nollat servicen.