Jeg har tilladt mig selv at "male" lidt på din bil. Det er dog ikke den store ændring, som det ellers ville være på en lidt sort eller rød af slagsen.Tja, har leget lidt med den tanke -
men så skal man nu nok aflevere dem hos en rigtig maler for at få det pænt Rolling Eyes
Men har også kigget lidt på dette her fra speedprts:
http://shop.speedparts.se/sv/prod/9-5-9 ... -6500.html
SAAB 9-5 Vector Sportcombi
Redaktør: Bestyrelsen
- SørenAK
- EXTREME SAAB FREAK
- Kontakt:
Indlæg
Søren Abildgaard Kristensen, medlem 317.
1978 99 turbo
1993 900i 2,1 Trionic 5,5
1978 99 turbo
1993 900i 2,1 Trionic 5,5
- plankan
- SUPER EXTREME SAAB NET EXTREMIST
Indlæg
Men.......
Hvad er målene på en DK nummerplade :Idonno
Ja se det ville da ikke være dumtdragedems skrev:SKD har måske flere med "SAABKLUBDANMARK.DK" tryk ?plankan skrev:
Så nu mangler vi bare nogle fine holdere at sætte dem i
Sort plast med hvid skrift..
Men.......
Hvad er målene på en DK nummerplade :Idonno
- plankan
- SUPER EXTREME SAAB NET EXTREMIST
Indlæg
En dansk nummerplade har målene ca. 505x120 mm
Og det stemmer jo s'føgelig ikke helt overens med de svenske mål
Og når vi nu alligevel er i gang med mål........
Jeg skal snart have nye bremser på tøsen -
og her er det bare at sige tillykke med Aero bremserne
Jo den er god nok, 9184405:
er dem på 308mm = Aero
Det har jeg så fået fortalt nu.plankan skrev:Hvad er målene på en DK nummerplade :Idonno
En dansk nummerplade har målene ca. 505x120 mm
Og det stemmer jo s'føgelig ikke helt overens med de svenske mål
Og når vi nu alligevel er i gang med mål........
Jeg skal snart have nye bremser på tøsen -
og her er det bare at sige tillykke med Aero bremserne
Jo den er god nok, 9184405:
er dem på 308mm = Aero
- P.O
- ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
Ja de er 308mm for.
Få nogle med huller/ riller så bremser du ca.1sek. hurtigere.Uden huller/riller glider ikke det første sekunt
Det er sikkert mod din politik men det virker.
Få nogle med huller/ riller så bremser du ca.1sek. hurtigere.Uden huller/riller glider ikke det første sekunt
Det er sikkert mod din politik men det virker.
Follow Me
Har nu
Saab 9-5 2,3 2004 Troll-R
Saab 9-5 2,3 2004 Aero
Saab 9-5 2,3 2003 Biopower
Åbne din SID
Tech 2 tester
Ring 28499477
Har nu
Saab 9-5 2,3 2004 Troll-R
Saab 9-5 2,3 2004 Aero
Saab 9-5 2,3 2003 Biopower
Åbne din SID
Tech 2 tester
Ring 28499477
- plankan
- SUPER EXTREME SAAB NET EXTREMIST
Indlæg
Lidt for sent for det da jeg allerede har bestilt dem uden.
Men jeg har nu andre ideer om hvad jeg skal have til mine bremser -
så måske kan jeg alligevel tjene 0.5 sec mod helt standard
kan du ikke huske at vi kom overens hos dig på rulletræffet -
at jeg var Svensker = neutral
P.O skrev:Ja de er 308mm for.
Få nogle med huller/ riller så bremser du ca.1sek. hurtigere.Uden huller/riller glider ikke det første sekunt .
Lidt for sent for det da jeg allerede har bestilt dem uden.
Men jeg har nu andre ideer om hvad jeg skal have til mine bremser -
så måske kan jeg alligevel tjene 0.5 sec mod helt standard
Jeg har da ingen politik -P.O skrev:Det er sikkert mod din politik men det virker.
kan du ikke huske at vi kom overens hos dig på rulletræffet -
at jeg var Svensker = neutral
- plankan
- SUPER EXTREME SAAB NET EXTREMIST
Indlæg
lidt på må og få.
Den svenske plade er jo både for lille og for stor på en og samme gang -
så jeg kommer lige tilbage med en mere detaljeret update på dette når jeg får tøsen ind i garagen igen.
Men der er masser af muligheder i den pladeholder skal jeg da lige love for
Helt ærligt, så er dette kun en test med den gamle plade -Jensen skrev:Det ser da fint ud. Hvor meget måtte du file/skære? Eller passede de bare uden videre? MVH Mads
lidt på må og få.
Den svenske plade er jo både for lille og for stor på en og samme gang -
så jeg kommer lige tilbage med en mere detaljeret update på dette når jeg får tøsen ind i garagen igen.
Men der er masser af muligheder i den pladeholder skal jeg da lige love for
- plankan
- SUPER EXTREME SAAB NET EXTREMIST
Indlæg
Så er tavlen vasket ren igen
Og garagen fejet
samt gjord klar til det næste subject som er Missy
Og her er en pæn del der skal laves for at gøre "farmand" glad her
Men vi starter med lidt forberedelse -
som her består af bremseskiver x4:
Valgte de rimlige originale af slagsen:
Men er der noget jeg ikke kan lide -
så er det rusten der bliver på dem med tiden
Så her tager vi fight'en op mod rusten:
Sådan her ser det da meget bedre ud
Og så på den samme "omgang" med dem foran:
Voilá
Så nu kan de få lov til at ligge "på tork" over natten
Og garagen fejet
samt gjord klar til det næste subject som er Missy
Og her er en pæn del der skal laves for at gøre "farmand" glad her
Men vi starter med lidt forberedelse -
som her består af bremseskiver x4:
Valgte de rimlige originale af slagsen:
Men er der noget jeg ikke kan lide -
så er det rusten der bliver på dem med tiden
Så her tager vi fight'en op mod rusten:
Sådan her ser det da meget bedre ud
Og så på den samme "omgang" med dem foran:
Voilá
Så nu kan de få lov til at ligge "på tork" over natten
- plankan
- SUPER EXTREME SAAB NET EXTREMIST
Indlæg
Så er vi nu oppe på 4 x "pallbock":
Og jeg er da straks gået i gang med demonteringen -
som starter med bremserne på venstre side:
Og vupti, der var det borte
En 95'er er godt nok let og skille ad -
kunne ikke dy mig for at tage inderskærmen da jeg nu var i gang.
Men noget der "forstyrre" mig grændseløst -
er denne overfladiske rust der er på det meste af framen
Så måske bliver det hele til en meget stor operation senere til vinter
"Høsten" på venstre side:
På højre side ser det ikke meget bedre ud:
Men det skipper vi og viser det der er demonteret i stedet:
:Hvadhulen "Mekonomen original" lyder som en dårlig "joke"
Snak om at skiverne var færdige -
helt nede 20.5 var de
Og jeg er da straks gået i gang med demonteringen -
som starter med bremserne på venstre side:
Og vupti, der var det borte
En 95'er er godt nok let og skille ad -
kunne ikke dy mig for at tage inderskærmen da jeg nu var i gang.
Men noget der "forstyrre" mig grændseløst -
er denne overfladiske rust der er på det meste af framen
Så måske bliver det hele til en meget stor operation senere til vinter
"Høsten" på venstre side:
På højre side ser det ikke meget bedre ud:
Men det skipper vi og viser det der er demonteret i stedet:
:Hvadhulen "Mekonomen original" lyder som en dårlig "joke"
Snak om at skiverne var færdige -
helt nede 20.5 var de
- kobbernagel
- EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
Ja, min 9-5 2008 har lige så meget "overfladerust" på "framen" som på dine billeder. Jeg kan se i min servicebog at den har fået undervognsbehandling - formentlig dinitrol - men det ser desværre ikke ud til at have haft den store præventive effekt
Skal man mon give den en gang Dinitrol igen, eller er det bare at gemme problemerne af vejen? (Har desværre ikke hverken evner, tid eller værkstedsfaciliteter til at gå så grundigt til værks som dig Regin...
Skal man mon give den en gang Dinitrol igen, eller er det bare at gemme problemerne af vejen? (Har desværre ikke hverken evner, tid eller værkstedsfaciliteter til at gå så grundigt til værks som dig Regin...
Saab 9-5 2.0T Hirch 2008 - solgt
Skoda Citigo 2014
Opel Grandland X 2020
Skoda Citigo 2014
Opel Grandland X 2020
- plankan
- SUPER EXTREME SAAB NET EXTREMIST
Indlæg
Så var det tid til at gå videre med det øvrige -
vi har nok at "stå i" så som remmen og vandpumpen.
For at komme til det, så er der lidt ting og sager som skal bort -
som t.ex motorfæste:
Sådan, så er det klart:
Er bare ikke meget plads her
Men til gengæld så er spænderen både let at komme til -
samt en drøm hvor remmen ikke går igennem som på 9K :mrcool
Sådan -
1 stk gammel rem:
Vi skal have vandet ud inden pumpen kan tages -
og det rinder fint ud uden noget spild:
Når servo samt "snorklen" og ventil er demonteret -
ja så ser man vandpumpen:
Den ene slange til servopumpe var ikke helt spændt -
så deraf er der blevet griset til her
Det her kender vi jo også fra 9K
men her har man åbenbart taget "styrtappen"
som sidder på/i bunddelen væk på de nyere biler
Men ud/væk skulle den så jeg kan bytte de 2 O-ringe der den sidder med.
Dog er de ens, ikke som på 9k i 2 forskellige størrelser.
Og sådan her ser en vandpumpe altså ud på en 2007 95'er
Her er den nye så klar til montering:
Jeg valgte så en saab original denne gang:
Sådan, så var det afklaret:
Efter at have monteret ny rem samt 2x løbehjul -
så slog tanken mig på at, hvorfor da ikke prøve og male lidt sort her:
Ser da meget bedre ud -
nu ser man en motor som en "helhed" når man åbner klappen:
vi har nok at "stå i" så som remmen og vandpumpen.
For at komme til det, så er der lidt ting og sager som skal bort -
som t.ex motorfæste:
Sådan, så er det klart:
Er bare ikke meget plads her
Men til gengæld så er spænderen både let at komme til -
samt en drøm hvor remmen ikke går igennem som på 9K :mrcool
Sådan -
1 stk gammel rem:
Vi skal have vandet ud inden pumpen kan tages -
og det rinder fint ud uden noget spild:
Når servo samt "snorklen" og ventil er demonteret -
ja så ser man vandpumpen:
Den ene slange til servopumpe var ikke helt spændt -
så deraf er der blevet griset til her
Det her kender vi jo også fra 9K
men her har man åbenbart taget "styrtappen"
som sidder på/i bunddelen væk på de nyere biler
Men ud/væk skulle den så jeg kan bytte de 2 O-ringe der den sidder med.
Dog er de ens, ikke som på 9k i 2 forskellige størrelser.
Og sådan her ser en vandpumpe altså ud på en 2007 95'er
Her er den nye så klar til montering:
Jeg valgte så en saab original denne gang:
Sådan, så var det afklaret:
Efter at have monteret ny rem samt 2x løbehjul -
så slog tanken mig på at, hvorfor da ikke prøve og male lidt sort her:
Ser da meget bedre ud -
nu ser man en motor som en "helhed" når man åbner klappen:
- plankan
- SUPER EXTREME SAAB NET EXTREMIST
Indlæg
Jeg overvejer om man ikke skulle investere i sådan en "fyr" her:
http://verktygsboden.se/supportbalkar/s ... vaexellada
Så kan man nok få hele framen ned og sendt til blæster/pulverlak -
mens resten bliver hængene
Ja sig det.....kobbernagel skrev:Ja, min 9-5 2008 har lige så meget "overfladerust" på "framen" som på dine billeder.
Jeg kan se i min servicebog at den har fået undervognsbehandling - formentlig dinitrol -
men det ser desværre ikke ud til at have haft den store præventive effekt
Skal man mon give den en gang Dinitrol igen, eller er det bare at gemme problemerne af vejen?
(Har desværre ikke hverken evner, tid eller værkstedsfaciliteter til at gå så grundigt til værks som dig Regin...
Jeg overvejer om man ikke skulle investere i sådan en "fyr" her:
http://verktygsboden.se/supportbalkar/s ... vaexellada
Så kan man nok få hele framen ned og sendt til blæster/pulverlak -
mens resten bliver hængene
- plankan
- SUPER EXTREME SAAB NET EXTREMIST
Indlæg
Vi drøner videre, for her er skam masser som skal fikses -
og bagtil er vi slet ikke startet endnu.............
En af tingene som jeg vil have var som sagt PF bøsninger -
og hvorfor ikke ikke bare hoppe ud i det
Mine bærearme har jeg for tiden ikke hjemme -
de er sendt til blæstring inkl pulverlak
Men jeg kan da alligevel forberede til de kommer hjem igen -
så vi starter med denne "stygge" af slagsen:
En bøsning med en bøsning i
Det var sku en af de "svære" vil jeg da lige love for -
men den gav da med sig til sidst:
Sådan -
klar til en dejlig PF'er
Som ligger her:
Og nej hvor ser det dog dejligt ud:
Men der er lige en anden ting til -
som jeg nok tror at mange køre rundt med uden at vide det.
Nemlig denne her "under til":
Den sidder under mellem gearkasse og frame -
er lidt af modsvarigheden til det der sidder "oppe" på 9K bilerne
Og denne her er da totalt færdig
Men takket være PF, så findes der bod for dette problem
Sådan her ser løsningen ud:
Vi tager lige og demontere "objektet":
Her med de gamle bøsninger demonteret -
og her ser man da rigtigt hvor dårlige den store er
Gammel VS NY
Gammel VS NY
"sjovt" arbejde med at få den på plads men når først den er der -
så skal jeg da lige love for at der bliver ikke noget "slør" her fremover
Og sådan ser den farveglad ud på sin plads:
Du kan stå og hoppe på motor alt hvad du vil -
den rokker sig bare lige knapt et par mm
og bagtil er vi slet ikke startet endnu.............
En af tingene som jeg vil have var som sagt PF bøsninger -
og hvorfor ikke ikke bare hoppe ud i det
Mine bærearme har jeg for tiden ikke hjemme -
de er sendt til blæstring inkl pulverlak
Men jeg kan da alligevel forberede til de kommer hjem igen -
så vi starter med denne "stygge" af slagsen:
En bøsning med en bøsning i
Det var sku en af de "svære" vil jeg da lige love for -
men den gav da med sig til sidst:
Sådan -
klar til en dejlig PF'er
Som ligger her:
Og nej hvor ser det dog dejligt ud:
Men der er lige en anden ting til -
som jeg nok tror at mange køre rundt med uden at vide det.
Nemlig denne her "under til":
Den sidder under mellem gearkasse og frame -
er lidt af modsvarigheden til det der sidder "oppe" på 9K bilerne
Og denne her er da totalt færdig
Men takket være PF, så findes der bod for dette problem
Sådan her ser løsningen ud:
Vi tager lige og demontere "objektet":
Her med de gamle bøsninger demonteret -
og her ser man da rigtigt hvor dårlige den store er
Gammel VS NY
Gammel VS NY
"sjovt" arbejde med at få den på plads men når først den er der -
så skal jeg da lige love for at der bliver ikke noget "slør" her fremover
Og sådan ser den farveglad ud på sin plads:
Du kan stå og hoppe på motor alt hvad du vil -
den rokker sig bare lige knapt et par mm
- kobbernagel
- EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
Meget inspirerende at følge din grundige gennemgang! (gad vide hvordan mine bøsninger har det....)
Saab 9-5 2.0T Hirch 2008 - solgt
Skoda Citigo 2014
Opel Grandland X 2020
Skoda Citigo 2014
Opel Grandland X 2020
- plankan
- SUPER EXTREME SAAB NET EXTREMIST
Indlæg
Nej det går altså bare ikke, jeg kan ikke holde det ud længere..........
Jeg bliver nød til det og det lige så godt .........
Men først skal dette lige "ned":
Her ser vi en af årsagerne til jeg fik bilen billigere og det passer mig godt -
da jeg alligevel ville have byttet til et sportssystem
Og så en tur til Helsingborg:
Man kan vel aldrig få værktøj nok
Og jeg som elsker samleset
Voilá:
Hvad er det så lige der sker her
Jo, dette
1 stk "frame" nede for regning:
Jeg kunne bare ikke tage det længere, for hver gang jeg var under bilen -
ja så fik jeg "ondt" i kroppen over denne rust
Og så er dette t o m den "fine" side af den:
Lader billederne "tale" for sig selv:
Der er lige nogle bøsninger som skal tages "ud":
Det gøres lettest sådan her:
Og det blev så til denne lille samling:
der var kun 1 som klarede den tur......
Det gør ikke noget -
eftersom de alligevel skal erstattes af disse her:
Her er så hvad jeg har været og aflevere i dag:
Så siger vi bye bye til rusten
Jeg bliver nød til det og det lige så godt .........
Men først skal dette lige "ned":
Her ser vi en af årsagerne til jeg fik bilen billigere og det passer mig godt -
da jeg alligevel ville have byttet til et sportssystem
Og så en tur til Helsingborg:
Man kan vel aldrig få værktøj nok
Og jeg som elsker samleset
Voilá:
Hvad er det så lige der sker her
Jo, dette
1 stk "frame" nede for regning:
Jeg kunne bare ikke tage det længere, for hver gang jeg var under bilen -
ja så fik jeg "ondt" i kroppen over denne rust
Og så er dette t o m den "fine" side af den:
Lader billederne "tale" for sig selv:
Der er lige nogle bøsninger som skal tages "ud":
Det gøres lettest sådan her:
Og det blev så til denne lille samling:
der var kun 1 som klarede den tur......
Det gør ikke noget -
eftersom de alligevel skal erstattes af disse her:
Her er så hvad jeg har været og aflevere i dag:
Så siger vi bye bye til rusten
- J.S.Poulsen
- SAAB NET NYBEGYNDER
Indlæg
Ja du giver den hele armen må man sige, stor respekt herfra
Jesper Søndergaard Poulsen
Saab Klub Danmark medlem nr.549
Saab Klub Danmark medlem nr.549
- plankan
- SUPER EXTREME SAAB NET EXTREMIST
Indlæg
Nu mens at frame og alt muligt andet for tiden er borte -
så var det levet tid til at fikse et andet problem.
Nemlig et der har været der lige siden bilen blev købt.
For hver gang man startede bilen op og skulle rulle afsted -
ja så kom der lige en 5-6 små knæk lidt i stil med en slidt drivaksel.
Men der var jo intet når man gav den 100% fuld udslag
Problemet overgik dog senere til at give ganske ubehagelige vibrationer -
ved de 120 Km/t -
så noget stod da helt klart ikke rigtigt til..........
Jaja, jeg havde alligevel bestemt mig for at se det hele over -
samt at bytte fedt i akslerne.
Og for pokker også da jeg fik den højre side af
Den i rød ring havde låst sig :Hvadhulen
Desuden kunne jeg også konstatere -
at der var slør i "støtte" lejret:
Så af med "skidtet" og senere -
monterer vi en komplet aksel, købt fra en 10K' "milare"
Og så, når vi nu alligevel er "her".....
Gik op for mig -
at jeg får aldrig bedre omstændigheder til at rive sumpen ned
Og så kunne det da også være "spændene" at se -
hvordan det tager sig ud i en 2007'er med fuld servicehistorik
Af med "låget" eller bunden skulle jeg måske skrive
Her kommer den:
Alle "prikkerne" er altså kun noget fra støbeformen
Her overhovedet intet at komme efter :mrcool
De 16:- som O-ringen til pick-up'en koster -
kunne jeg godt have sparet mig
Ser bare helt nice ud, sådan som man gerne vil have det skal se ud -
på en bil med fuld service historik.
Nå, men så skal vi på saab i morgen og hente en O-ring
så var det levet tid til at fikse et andet problem.
Nemlig et der har været der lige siden bilen blev købt.
For hver gang man startede bilen op og skulle rulle afsted -
ja så kom der lige en 5-6 små knæk lidt i stil med en slidt drivaksel.
Men der var jo intet når man gav den 100% fuld udslag
Problemet overgik dog senere til at give ganske ubehagelige vibrationer -
ved de 120 Km/t -
så noget stod da helt klart ikke rigtigt til..........
Jaja, jeg havde alligevel bestemt mig for at se det hele over -
samt at bytte fedt i akslerne.
Og for pokker også da jeg fik den højre side af
Den i rød ring havde låst sig :Hvadhulen
Desuden kunne jeg også konstatere -
at der var slør i "støtte" lejret:
Så af med "skidtet" og senere -
monterer vi en komplet aksel, købt fra en 10K' "milare"
Og så, når vi nu alligevel er "her".....
Gik op for mig -
at jeg får aldrig bedre omstændigheder til at rive sumpen ned
Og så kunne det da også være "spændene" at se -
hvordan det tager sig ud i en 2007'er med fuld servicehistorik
Af med "låget" eller bunden skulle jeg måske skrive
Her kommer den:
Alle "prikkerne" er altså kun noget fra støbeformen
Her overhovedet intet at komme efter :mrcool
De 16:- som O-ringen til pick-up'en koster -
kunne jeg godt have sparet mig
Ser bare helt nice ud, sådan som man gerne vil have det skal se ud -
på en bil med fuld service historik.
Nå, men så skal vi på saab i morgen og hente en O-ring
- plankan
- SUPER EXTREME SAAB NET EXTREMIST
Indlæg
Men nu er det også slut med at skille det hele ad -
skulle gerne ud og køre igen snart.
Har bare lige 2 ting der skal besluttes omkring -
det ene er denne lille filur her:
Den fungere godt nok som den skal,
men det er jo et fy "¤%&/()" og bytte generator/dynamo på en 95'er
Så spørgsmålet er, om man ikke lige skulle være lidt smart her -
og montere en ny nu der er masser af plads
Sag nummer 2:
Der skal besluttet om hvilken 2.5" udstødning der skal på.
Om det skal være i den originale "stil" uden ende rør -
eller om vi skal have det og så bestille den undre plastbid der skal skiftes ud:
http://webshop.saabparts.com/9-5-1998-1 ... kjol-nedre
......
Jo man takkerJ.S.Poulsen skrev:Ja du giver den hele armen må man sige, stor respekt herfra
Men nu er det også slut med at skille det hele ad -
skulle gerne ud og køre igen snart.
Har bare lige 2 ting der skal besluttes omkring -
det ene er denne lille filur her:
Den fungere godt nok som den skal,
men det er jo et fy "¤%&/()" og bytte generator/dynamo på en 95'er
Så spørgsmålet er, om man ikke lige skulle være lidt smart her -
og montere en ny nu der er masser af plads
Sag nummer 2:
Der skal besluttet om hvilken 2.5" udstødning der skal på.
Om det skal være i den originale "stil" uden ende rør -
eller om vi skal have det og så bestille den undre plastbid der skal skiftes ud:
http://webshop.saabparts.com/9-5-1998-1 ... kjol-nedre
......
- RuneTonnesen
- SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Indlæg
Med synligt afgangsrør, det andet er noget pjat, bare min holdning.
Helst twin pipe, men det er nok mest til V6 udgaven i de første årgange af 9-5'eren
Helst twin pipe, men det er nok mest til V6 udgaven i de første årgange af 9-5'eren
Rune Tønnesen medlemsnummer 709
SAAB 9-3 B204R - Projektbil
SAAB 9-5 Estate 2.2 TID - Daily driver
SAAB - Not For Everyone, Essential to a Few
SAAB 9-3 B204R - Projektbil
SAAB 9-5 Estate 2.2 TID - Daily driver
SAAB - Not For Everyone, Essential to a Few
- ClausSAAB
- SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
Der vil jeg give Rune ret dog kun enkeldt udgang det er jo ikke en V8
Venlig hilsen
Claus
Venlig hilsen
Claus
Total SAAB virus 1997 9000 CSE 2,3T A50 UHADA for en SAAB
Lykkelig ejer af NG9-3 2005 Sports sedan 1,8t (Bygget af Frank Madsen)
Glad ejer af OG9-3 2001 Coupé 2,0t (Forhåbentligt snart 2,3T)
Medlem # 782 Tlf: 21 41 65 79
Lykkelig ejer af NG9-3 2005 Sports sedan 1,8t (Bygget af Frank Madsen)
Glad ejer af OG9-3 2001 Coupé 2,0t (Forhåbentligt snart 2,3T)
Medlem # 782 Tlf: 21 41 65 79
- plankan
- SUPER EXTREME SAAB NET EXTREMIST
Indlæg
Så tager vi en lille update.
Har været på saab i Lund og hente denne her
Og før jeg tog turen til Lund, ja så var jeg lige forbi her i Landskrona -
fik afleveret min generator for et lettere "oversyn"
http://www.automekano.se/index.htm
Der er også lagt order på en ny udstødning
Har været på saab i Lund og hente denne her
Og før jeg tog turen til Lund, ja så var jeg lige forbi her i Landskrona -
fik afleveret min generator for et lettere "oversyn"
http://www.automekano.se/index.htm
Der er også lagt order på en ny udstødning
- plankan
- SUPER EXTREME SAAB NET EXTREMIST
Indlæg
Whau manner -
9K'ern "vi" for nylig havde i garagen, var måske et model større projekt
Men f**k da, altså min egen dyt begynder at tage "musten" ur mig
Helt utroligt hvor meget "mere" der hele tiden kommer til
Mangler stadievæk lidt dele, så derfor begyndte jeg så småt med bremserne bagtil -
men f**k da altså om man ikke bliver vidne til verdens største "dumsnålhet"
i form af at spare ind på rustbeskyttelsen når man vel får demonteret inderskærmene
Se bare her -
dette er venstre hjulhus bagtil:
Bilen er trods alt "kun" 8 år gammel -
og gæt engang hvordan dette havde kunne udvikle sig på en 2-3 år -
hvis nu jeg ikke havde omhändetagit det direkte
Nåja men det var ikke lige rust der entlig var på tale her -
det var mere bremserne:
Og dette inklusive "rubbet" med parkerings systemet til ditto.
Af og til behøver man lige den der 3'e hånd
Sådan som det jo skal se ud:
Mangler så bare lige selve bremseskiven:
Og her er så justeringen af P-bremse afklaret i 1'e omgang:
Her ser man også resultatet af det "farvearbejde" jeg lavede tidigere.
Rustarbejdet i hjulhuset:
Skal lige "tygge" i 24 Tim før det kan efter/over behandles:
Men ingen panik her -
det bliver en afslutning med en omgang tectyl:
9K'ern "vi" for nylig havde i garagen, var måske et model større projekt
Men f**k da, altså min egen dyt begynder at tage "musten" ur mig
Helt utroligt hvor meget "mere" der hele tiden kommer til
Mangler stadievæk lidt dele, så derfor begyndte jeg så småt med bremserne bagtil -
men f**k da altså om man ikke bliver vidne til verdens største "dumsnålhet"
i form af at spare ind på rustbeskyttelsen når man vel får demonteret inderskærmene
Se bare her -
dette er venstre hjulhus bagtil:
Bilen er trods alt "kun" 8 år gammel -
og gæt engang hvordan dette havde kunne udvikle sig på en 2-3 år -
hvis nu jeg ikke havde omhändetagit det direkte
Nåja men det var ikke lige rust der entlig var på tale her -
det var mere bremserne:
Og dette inklusive "rubbet" med parkerings systemet til ditto.
Af og til behøver man lige den der 3'e hånd
Sådan som det jo skal se ud:
Mangler så bare lige selve bremseskiven:
Og her er så justeringen af P-bremse afklaret i 1'e omgang:
Her ser man også resultatet af det "farvearbejde" jeg lavede tidigere.
Rustarbejdet i hjulhuset:
Skal lige "tygge" i 24 Tim før det kan efter/over behandles:
Men ingen panik her -
det bliver en afslutning med en omgang tectyl:
- plankan
- SUPER EXTREME SAAB NET EXTREMIST
- plankan
- SUPER EXTREME SAAB NET EXTREMIST
Indlæg
Så har vi fået endnu en pakke "hjem"
Efter dette her store projekt -
ja så bliver juleaften med "gaver/pakker" nok ikke noget spec i år
Denne gang består det så af det her:
En ny omgang oile, en pakdåse til bra o ha, det org "loctite" til bundkaret.
Sidst men ikke mindst -
den forreste bid på udstødningen i rustfri til den "nye" der ligger og venter på mig
Efter dette her store projekt -
ja så bliver juleaften med "gaver/pakker" nok ikke noget spec i år
Denne gang består det så af det her:
En ny omgang oile, en pakdåse til bra o ha, det org "loctite" til bundkaret.
Sidst men ikke mindst -
den forreste bid på udstødningen i rustfri til den "nye" der ligger og venter på mig
- RuneTonnesen
- SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Indlæg
Hvornår kommer rammen tilbage fra sandblæs og maling?
Rune Tønnesen medlemsnummer 709
SAAB 9-3 B204R - Projektbil
SAAB 9-5 Estate 2.2 TID - Daily driver
SAAB - Not For Everyone, Essential to a Few
SAAB 9-3 B204R - Projektbil
SAAB 9-5 Estate 2.2 TID - Daily driver
SAAB - Not For Everyone, Essential to a Few
- plankan
- SUPER EXTREME SAAB NET EXTREMIST
Indlæg
Der er penge at spare, hvis man ikke lige skal have det lavet her og nu med det samme -
og de kan tage det sammen med andre ting og sager
Sådan var det også da de lavede det sidste jag havde fra tiden med Kvartz.
Og som det ser ud, har jeg da nok at lave nogle dage endnu.......
Nå ja, de ringede for resten fra Landskrona -
min generator er klappet og klar til nye eventyr
Den kommer når den kommerRuneTonnesen skrev:Hvornår kommer rammen tilbage fra sandblæs og maling?
Der er penge at spare, hvis man ikke lige skal have det lavet her og nu med det samme -
og de kan tage det sammen med andre ting og sager
Sådan var det også da de lavede det sidste jag havde fra tiden med Kvartz.
Og som det ser ud, har jeg da nok at lave nogle dage endnu.......
Nå ja, de ringede for resten fra Landskrona -
min generator er klappet og klar til nye eventyr
- plankan
- SUPER EXTREME SAAB NET EXTREMIST
Indlæg
De sidste dage som jeg kørte med Missy så hørte man af og til noget der støtte imod der bag -
som om noget lå løst
Tænkte i mit stille sind -
at det nu nok var p g a den halvtaskige udstødning der bagtil:
Men se bare på den -
det var det slet ikke.
Det var mere bestemt p g a dette her
korrosion og atter korrosion
Var det mon sådan her hele bilen så ud under til som ny
Ikke så mærkeligt man måtte på den den i de bagerste hjulhuse.......
Ikke så "nice" igen -
men da heller ikke "færdig" endnu:
Den klarede vi da lige med 4 stk brikker
som om noget lå løst
Tænkte i mit stille sind -
at det nu nok var p g a den halvtaskige udstødning der bagtil:
Men se bare på den -
det var det slet ikke.
Det var mere bestemt p g a dette her
korrosion og atter korrosion
Var det mon sådan her hele bilen så ud under til som ny
Ikke så mærkeligt man måtte på den den i de bagerste hjulhuse.......
Ikke så "nice" igen -
men da heller ikke "færdig" endnu:
Den klarede vi da lige med 4 stk brikker
- RuneTonnesen
- SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Indlæg
Den ingeniør der har ville montere aluminiums dele mod stål, skulle starte med at lære spændingsrækken.
Det er et idiotdesign, det findes også på og9-3
Det er et idiotdesign, det findes også på og9-3
Rune Tønnesen medlemsnummer 709
SAAB 9-3 B204R - Projektbil
SAAB 9-5 Estate 2.2 TID - Daily driver
SAAB - Not For Everyone, Essential to a Few
SAAB 9-3 B204R - Projektbil
SAAB 9-5 Estate 2.2 TID - Daily driver
SAAB - Not For Everyone, Essential to a Few
- plankan
- SUPER EXTREME SAAB NET EXTREMIST
Indlæg
noget man har valgt at se mellem fingerene på skulle jeg tro
Findes nu nok på de fleste biler i dag -RuneTonnesen skrev:Den ingeniør der har ville montere aluminiums dele mod stål, skulle starte med at lære spændingsrækken.
Det er et idiotdesign, det findes også på og9-3
noget man har valgt at se mellem fingerene på skulle jeg tro
- plankan
- SUPER EXTREME SAAB NET EXTREMIST
Indlæg
Så var det bare med at komme videre her -
man vil jo gerne ud og køre lidt til inden det bliver vinter
Har bestemt mig for en slags de-luxe til mine bremser -
så vi fortsætter med at "demontere" lidt endnu
Sådan her ser det jo ud fra fabrik af:
Og sådan ser "det" ud når man har revet det ned:
Her har vi så pakken med det lille ekstra
Dette fra fabrik af -
bliver så byttet ud med dette her :mrcool
Starter lige med at montere "bøjlen" til bremseklodserne tilbage igen:
Ser da smukt ud
Og så den anden slange ud til bremseok'et:
Venstre side klar:
Højre side klar:
Åh ja for resten -
var der nogle som lagde mærke til denne her Bonus
problem bøsningen på 95'erne er her byttet af tidl ejer
man vil jo gerne ud og køre lidt til inden det bliver vinter
Har bestemt mig for en slags de-luxe til mine bremser -
så vi fortsætter med at "demontere" lidt endnu
Sådan her ser det jo ud fra fabrik af:
Og sådan ser "det" ud når man har revet det ned:
Her har vi så pakken med det lille ekstra
Dette fra fabrik af -
bliver så byttet ud med dette her :mrcool
Starter lige med at montere "bøjlen" til bremseklodserne tilbage igen:
Ser da smukt ud
Og så den anden slange ud til bremseok'et:
Venstre side klar:
Højre side klar:
Åh ja for resten -
var der nogle som lagde mærke til denne her Bonus
problem bøsningen på 95'erne er her byttet af tidl ejer
- RuneTonnesen
- SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Indlæg
Du bliver så glad for de stål armerede bremseslanger. Det er klart en ad de bedste opgradering til bremserne, de bliver nemmere at dosere. Kører selv med dem.
Rune Tønnesen medlemsnummer 709
SAAB 9-3 B204R - Projektbil
SAAB 9-5 Estate 2.2 TID - Daily driver
SAAB - Not For Everyone, Essential to a Few
SAAB 9-3 B204R - Projektbil
SAAB 9-5 Estate 2.2 TID - Daily driver
SAAB - Not For Everyone, Essential to a Few
- plankan
- SUPER EXTREME SAAB NET EXTREMIST
Indlæg
Har venner som køre med dem på bl.a OG 900
og der er klar forskel på bremsen
Jo det håber jeg da også på.RuneTonnesen skrev:Du bliver så glad for de stål armerede bremseslanger.
Det er klart en ad de bedste opgradering til bremserne, de bliver nemmere at dosere.
Kører selv med dem.
Har venner som køre med dem på bl.a OG 900
og der er klar forskel på bremsen
- plankan
- SUPER EXTREME SAAB NET EXTREMIST
Indlæg
Så mangler vi lige det sidste inden vi får framen tilbage.
Begynder med bundkaret som her er rent og fint -
klar til at blive sat sammen igen:
Part nr på O-ringen til pick-up'en:
Sådan, der var den tilbage på sin plads:
Og så "pladen" afklaret:
Samt dette dejlige røde stads
Voilá
1 Stk generator har også fundet tilbage til sin "herlige" plads:
Så har jeg ellers brugt dagen på at vaske -
de indre hjulhuse/skærme så det også er klart til senere.
Begynder med bundkaret som her er rent og fint -
klar til at blive sat sammen igen:
Part nr på O-ringen til pick-up'en:
Sådan, der var den tilbage på sin plads:
Og så "pladen" afklaret:
Samt dette dejlige røde stads
Voilá
1 Stk generator har også fundet tilbage til sin "herlige" plads:
Så har jeg ellers brugt dagen på at vaske -
de indre hjulhuse/skærme så det også er klart til senere.
- plankan
- SUPER EXTREME SAAB NET EXTREMIST
Indlæg
Men det meste af det jeg er eller har været i gang med -
er noget jeg havde regnet på/med.
Det har også været brugt til at få prisen godt sat ned da jeg i sin tid købte tøsen
Har som sådan kun været 2 overraskelser under denne "operation" -
den indre drivknude (tripode)
og så lige denne "light" rust i de bagerste hjulhuse.
Jeg har gennem årene brugt 2 slags farver der.
Den ene var hammarlack
den anden er fælgfarve og begge holder godt i lang tid
Nja, købte da en nyere biltroels skrev:Lækkert Plankan, og ja et rimeligt projekt efterhånden. Jeg troede du havde købt ny bil.
Men det meste af det jeg er eller har været i gang med -
er noget jeg havde regnet på/med.
Det har også været brugt til at få prisen godt sat ned da jeg i sin tid købte tøsen
Har som sådan kun været 2 overraskelser under denne "operation" -
den indre drivknude (tripode)
og så lige denne "light" rust i de bagerste hjulhuse.
troels skrev:Er det alm. metalfarve du har brugt til skiverne eller er det kaliber maling som er mere varmefast?
Mvh
Troels
Jeg har gennem årene brugt 2 slags farver der.
Den ene var hammarlack
den anden er fælgfarve og begge holder godt i lang tid
- plankan
- SUPER EXTREME SAAB NET EXTREMIST
Indlæg
Nogle som kan huske dette her syn
Den som venter længe på noget godt -
han venter ikke forgæves......
:sunglasses :mrcool
Lader billederne tale
For sig selv
Hvor mange her i klubben har en rumsren "frame"
Åh ja, for resten -
så er 2.5" systemet fra Ferrita også kommet :mrcool
Må så nok "skuffe" en del af de herrer, ved at sige jeg beholder det som Biopower original -
d v s at jeg lader snålheten overtage og ikke giver 925:-
bare for at have et "synligt" udstødningsrør .............
Den som venter længe på noget godt -
han venter ikke forgæves......
:sunglasses :mrcool
Lader billederne tale
For sig selv
Hvor mange her i klubben har en rumsren "frame"
Åh ja, for resten -
så er 2.5" systemet fra Ferrita også kommet :mrcool
Må så nok "skuffe" en del af de herrer, ved at sige jeg beholder det som Biopower original -
d v s at jeg lader snålheten overtage og ikke giver 925:-
bare for at have et "synligt" udstødningsrør .............
- RuneTonnesen
- SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Indlæg
Rammen ser godt ud.
Det med afgangsrørret er en smagssag. Der mangler bare en 3 tommer downpipe, til lidt hurtigere spoolup :mrcool
Spændt på hvordan den kører efter opdateringen af bøsninger og ordnede bremser.
Det med afgangsrørret er en smagssag. Der mangler bare en 3 tommer downpipe, til lidt hurtigere spoolup :mrcool
Spændt på hvordan den kører efter opdateringen af bøsninger og ordnede bremser.
Rune Tønnesen medlemsnummer 709
SAAB 9-3 B204R - Projektbil
SAAB 9-5 Estate 2.2 TID - Daily driver
SAAB - Not For Everyone, Essential to a Few
SAAB 9-3 B204R - Projektbil
SAAB 9-5 Estate 2.2 TID - Daily driver
SAAB - Not For Everyone, Essential to a Few
- plankan
- SUPER EXTREME SAAB NET EXTREMIST
Indlæg
Kunne altså bare ikke lade være
Her ser vi så kittet som skal "hægtes på" Missy i morgen
Nogen må sige fra hvis billederne virker "hårde" -
ved jo godt at man ikke må vise porn her på forummet, men ......
Nå men vi må da hellere se at komme i gang her.
Her ser vi så 1 stk frame med 6 stk nye powerflex
Bliver lige nød til at rense alle gevind for dette "pulver"
Så har K-staget fundet sin plads igen:
Med powerflex
Samt nye skruer:
Nu får den så lige lov til at stå over natten med sin "hålrumstectyl"
Og så kører vi bare der ud af i morgen
Her ser vi så kittet som skal "hægtes på" Missy i morgen
Nogen må sige fra hvis billederne virker "hårde" -
ved jo godt at man ikke må vise porn her på forummet, men ......
Nå men vi må da hellere se at komme i gang her.
Her ser vi så 1 stk frame med 6 stk nye powerflex
Bliver lige nød til at rense alle gevind for dette "pulver"
Så har K-staget fundet sin plads igen:
Med powerflex
Samt nye skruer:
Nu får den så lige lov til at stå over natten med sin "hålrumstectyl"
Og så kører vi bare der ud af i morgen
- plankan
- SUPER EXTREME SAAB NET EXTREMIST
Indlæg
Yes babe
Så sidder framen tilbage på sin plads hvor den skal -
og vi er blevet fri for denne blå "brygga" :mrcool
Bærearm under opførelse:
Sådan lidt billede for billede på højre side -
hvor vi ser den store PF bøsning:
Og så er den lille PF bøsning kommer på plads:
Så skal vi have et spindelled fra lemforder på plads:
1 Stk bærearm klar til at monteres
Farvestærk oplevelse det her med Greenstuf
Og så en dyrt købt lektie her
Disse lister til de bagerste skærmkanter -
er åbenbart en slags engangs af typen
Bare til at se glad ud, samt betale 304:- stk for dem
Så sidder framen tilbage på sin plads hvor den skal -
og vi er blevet fri for denne blå "brygga" :mrcool
Bærearm under opførelse:
Sådan lidt billede for billede på højre side -
hvor vi ser den store PF bøsning:
Og så er den lille PF bøsning kommer på plads:
Så skal vi have et spindelled fra lemforder på plads:
1 Stk bærearm klar til at monteres
Farvestærk oplevelse det her med Greenstuf
Og så en dyrt købt lektie her
Disse lister til de bagerste skærmkanter -
er åbenbart en slags engangs af typen
Bare til at se glad ud, samt betale 304:- stk for dem
- RuneTonnesen
- SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Indlæg
Det er kræs at se på.
Rune Tønnesen medlemsnummer 709
SAAB 9-3 B204R - Projektbil
SAAB 9-5 Estate 2.2 TID - Daily driver
SAAB - Not For Everyone, Essential to a Few
SAAB 9-3 B204R - Projektbil
SAAB 9-5 Estate 2.2 TID - Daily driver
SAAB - Not For Everyone, Essential to a Few