SAAB 9-3ss Serie No. 007678
Redaktør: Bestyrelsen
- Nanki
- SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
Det står lidt stille i garagen på grund af det velkendte "mande sygdom" som er i omløb i tiden. Men lidt rengøring bliver det til i garagen:
Med Venlig Hilsen
Frank Madsen
Nuværende SAAB:
SAAB 9-3ss Serie No. 007678
SAAB 9-3 SE 2002 B205L No. 041520
Tidligere biler:
SAAB 9-5 AERO 2.3TS MY02 (solgt)
SAAB 900s NG 1993 2.0i B206i (solgt)
SAAB 900 NG 1995 2.0i B206i (Solgt)
Frank Madsen
Nuværende SAAB:
SAAB 9-3ss Serie No. 007678
SAAB 9-3 SE 2002 B205L No. 041520
Tidligere biler:
SAAB 9-5 AERO 2.3TS MY02 (solgt)
SAAB 900s NG 1993 2.0i B206i (solgt)
SAAB 900 NG 1995 2.0i B206i (Solgt)
- Nanki
- SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
Flytter rat betjening fra MY05 til MY08 TurboX rat.
Før:
Efter:
Første type airbag til 9-3 MY03-05. Hvor de i MY06 kom med denne nye type design på dem:
Før:
Efter:
Første type airbag til 9-3 MY03-05. Hvor de i MY06 kom med denne nye type design på dem:
Med Venlig Hilsen
Frank Madsen
Nuværende SAAB:
SAAB 9-3ss Serie No. 007678
SAAB 9-3 SE 2002 B205L No. 041520
Tidligere biler:
SAAB 9-5 AERO 2.3TS MY02 (solgt)
SAAB 900s NG 1993 2.0i B206i (solgt)
SAAB 900 NG 1995 2.0i B206i (Solgt)
Frank Madsen
Nuværende SAAB:
SAAB 9-3ss Serie No. 007678
SAAB 9-3 SE 2002 B205L No. 041520
Tidligere biler:
SAAB 9-5 AERO 2.3TS MY02 (solgt)
SAAB 900s NG 1993 2.0i B206i (solgt)
SAAB 900 NG 1995 2.0i B206i (Solgt)
- Nanki
- SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
I forbindelse med udskiftning af GPS/telefon antenne på taget, besluttede jeg mig for at tage udfordringen op med montering af regn sensor.
- Havde fundet en såkaldt "doner" bil med næste samme udstyr og årgang, så det burde være Plug And Play med overflytning af ledningnettet på loftet. Hvilket det ikke var.
Der manglede nogle ledninger ned langs A-stolpen...
Beholdte det originale ledningnet som bilen er født med, hvor disse tre ekstra ledninger bliver tilføjet og et stik.
Fugle rede i overskud:
Bare fordi man vil have tre ledninger i korrekt farve:
Så faldt himlen til jorden
Ikke nemt, at se der er tilføjet lidt ekstra ledninger i bilen.
I samme omgang blev ledningerne til DVD skærme på bag sæderne trukket pænt med tape hen over så det ikke larmer.
- Havde fundet en såkaldt "doner" bil med næste samme udstyr og årgang, så det burde være Plug And Play med overflytning af ledningnettet på loftet. Hvilket det ikke var.
Der manglede nogle ledninger ned langs A-stolpen...
Beholdte det originale ledningnet som bilen er født med, hvor disse tre ekstra ledninger bliver tilføjet og et stik.
Fugle rede i overskud:
Bare fordi man vil have tre ledninger i korrekt farve:
Så faldt himlen til jorden
Ikke nemt, at se der er tilføjet lidt ekstra ledninger i bilen.
I samme omgang blev ledningerne til DVD skærme på bag sæderne trukket pænt med tape hen over så det ikke larmer.
Med Venlig Hilsen
Frank Madsen
Nuværende SAAB:
SAAB 9-3ss Serie No. 007678
SAAB 9-3 SE 2002 B205L No. 041520
Tidligere biler:
SAAB 9-5 AERO 2.3TS MY02 (solgt)
SAAB 900s NG 1993 2.0i B206i (solgt)
SAAB 900 NG 1995 2.0i B206i (Solgt)
Frank Madsen
Nuværende SAAB:
SAAB 9-3ss Serie No. 007678
SAAB 9-3 SE 2002 B205L No. 041520
Tidligere biler:
SAAB 9-5 AERO 2.3TS MY02 (solgt)
SAAB 900s NG 1993 2.0i B206i (solgt)
SAAB 900 NG 1995 2.0i B206i (Solgt)
- kesr
- ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
Godt gået. Imponerende tempo du arbejder i.
Nu når du har hele indmaden ude, skal du så ikke have monteret sådan en omgang fodbrøndslys
http://saabblog.net/2015/12/01/saab-9-3 ... leuchtung/
Nu når du har hele indmaden ude, skal du så ikke have monteret sådan en omgang fodbrøndslys
http://saabblog.net/2015/12/01/saab-9-3 ... leuchtung/
Saab CV
2014 - Saab 9-3 2.0t '08
2007-14 Saab 9-3 2.0t SE '01
2004-07 Saab 900 S 2.0 '96
snygg, snabb, snål
Far, mor, storesøster, lillesøster og Saab'en
- familie på 5
2014 - Saab 9-3 2.0t '08
2007-14 Saab 9-3 2.0t SE '01
2004-07 Saab 900 S 2.0 '96
snygg, snabb, snål
Far, mor, storesøster, lillesøster og Saab'en
- familie på 5
- Nanki
- SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
- Det var tanken, om jeg kunne finde det originale stik et sted i bilen, evt selv trække det. Savner lys nede ved fødderne må jeg indrømme fra min gamle 9-5 Aero :I Simpel detalje de lavede i sin tid
Rigtig mange tak Forsøger at opdatere så snart der sker lidt nyt i garagen:lol:kesr skrev:Godt gået. Imponerende tempo du arbejder i.
Nu når du har hele indmaden ude, skal du så ikke have monteret sådan en omgang fodbrøndslys
http://saabblog.net/2015/12/01/saab-9-3 ... leuchtung/
- Det var tanken, om jeg kunne finde det originale stik et sted i bilen, evt selv trække det. Savner lys nede ved fødderne må jeg indrømme fra min gamle 9-5 Aero :I Simpel detalje de lavede i sin tid
Med Venlig Hilsen
Frank Madsen
Nuværende SAAB:
SAAB 9-3ss Serie No. 007678
SAAB 9-3 SE 2002 B205L No. 041520
Tidligere biler:
SAAB 9-5 AERO 2.3TS MY02 (solgt)
SAAB 900s NG 1993 2.0i B206i (solgt)
SAAB 900 NG 1995 2.0i B206i (Solgt)
Frank Madsen
Nuværende SAAB:
SAAB 9-3ss Serie No. 007678
SAAB 9-3 SE 2002 B205L No. 041520
Tidligere biler:
SAAB 9-5 AERO 2.3TS MY02 (solgt)
SAAB 900s NG 1993 2.0i B206i (solgt)
SAAB 900 NG 1995 2.0i B206i (Solgt)
- kobbernagel
- EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
Nanki skrev:Interessant! Jeg har ikke noget lys ved fødderne i min 9-5 fra 08, men det er nok fordi det er en skrabet model. Nogen der har link til hvor jeg kan købe de nødvendige stumper for at montere dette?kesr skrev:fra min gamle 9-5 Aero :I Simpel detalje de lavede i sin tid
Saab 9-5 2.0T Hirch 2008 - solgt
Skoda Citigo 2014
Opel Grandland X 2020
Skoda Citigo 2014
Opel Grandland X 2020
- Seniorsergent
- EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
Det forhindrer dem nu imidlertid ikke i at finde pedalerne
Lys til fødderne? Mine er godt nok blinde,Nanki skrev:Savner lys nede ved fødderne må jeg indrømme fra min gamle 9-5 Aero :I Simpel detalje de lavede i sin tidkesr skrev: Nu når du har hele indmaden ude, skal du så ikke have monteret sådan en omgang fodbrøndslys
http://saabblog.net/2015/12/01/saab-9-3 ... leuchtung/
Det forhindrer dem nu imidlertid ikke i at finde pedalerne
Sláinte
Mick
Mick
- Nanki
- SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
kobbernagel skrev:Nanki skrev:Interessant! Jeg har ikke noget lys ved fødderne i min 9-5 fra 08, men det er nok fordi det er en skrabet model. Nogen der har link til hvor jeg kan købe de nødvendige stumper for at montere dette?kesr skrev:fra min gamle 9-5 Aero :I Simpel detalje de lavede i sin tid
9-5 har altid været en "klasse" over 9-3 på rigtig mange punkter. Du kan være heldig at ledningerne ligger til det og det bare er at sætte en lampe i
Det kan også være dine pære bare er sprunget hehe
Det kan være en større omgang at eftermonter, tit skal man ha rimelig meget adskilt for at komme til diverse samlinger
Med Venlig Hilsen
Frank Madsen
Nuværende SAAB:
SAAB 9-3ss Serie No. 007678
SAAB 9-3 SE 2002 B205L No. 041520
Tidligere biler:
SAAB 9-5 AERO 2.3TS MY02 (solgt)
SAAB 900s NG 1993 2.0i B206i (solgt)
SAAB 900 NG 1995 2.0i B206i (Solgt)
Frank Madsen
Nuværende SAAB:
SAAB 9-3ss Serie No. 007678
SAAB 9-3 SE 2002 B205L No. 041520
Tidligere biler:
SAAB 9-5 AERO 2.3TS MY02 (solgt)
SAAB 900s NG 1993 2.0i B206i (solgt)
SAAB 900 NG 1995 2.0i B206i (Solgt)
- hf-eco-power
- SAAB-MANIAC
Indlæg
Se, det er ikke helt utænkeligt. Jeg mener, er dette fodrumslys ikke helt almindeligt standardudstyr i såvel 9-5 som i 9-3 SS/SC? Det var jeg da overbevist om, men det kan da være, det er sparet væk i de sidste årgange af den gamle 9-5
På en gammel sag som en 9000, kan det relativt snildt lade sig gøre at eftermontere disse hyggelys.Se bare ->
Autentiske billeder fra min egen slider. Med lamper fra netop en 9-3 SS og lyskilden warm-white LED
Jeg må sige, at det er et imponerende arbejde, du lægger i din nyerhvervelse, Nanki. Fortæl gerne, om du får den ny type airbag installeret uden bøvl, da jeg selv er blevet rådet til at droppe mine planer om et nyere Vector-rat i vores 9-3 SS fra 4/03 af en enkelsk "SAAB Technician", da luftpudens tilkobling rent teknisk virker anderledes fra og med MY06 (sensorer). Noget med et forhold 70/30 vs. 80/20 (hvad det så end skal betyde?)
/Henrik
Det kan også være dine pære bare er sprunget hehe
Se, det er ikke helt utænkeligt. Jeg mener, er dette fodrumslys ikke helt almindeligt standardudstyr i såvel 9-5 som i 9-3 SS/SC? Det var jeg da overbevist om, men det kan da være, det er sparet væk i de sidste årgange af den gamle 9-5
På en gammel sag som en 9000, kan det relativt snildt lade sig gøre at eftermontere disse hyggelys.Se bare ->
Autentiske billeder fra min egen slider. Med lamper fra netop en 9-3 SS og lyskilden warm-white LED
Jeg må sige, at det er et imponerende arbejde, du lægger i din nyerhvervelse, Nanki. Fortæl gerne, om du får den ny type airbag installeret uden bøvl, da jeg selv er blevet rådet til at droppe mine planer om et nyere Vector-rat i vores 9-3 SS fra 4/03 af en enkelsk "SAAB Technician", da luftpudens tilkobling rent teknisk virker anderledes fra og med MY06 (sensorer). Noget med et forhold 70/30 vs. 80/20 (hvad det så end skal betyde?)
/Henrik
- Nanki
- SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
Go aften Henrik
Jeg tænker fra MY06 modellen altså facelift modellen med ny front og instrumentbord at det er en af de detaljer som er "sparet " væk på "standart" modellerne. Hvis ikke den har fx el sæder med hukommelse eller sådan noget ligene som man ikke ser hver dag
Rigtig fin 9k du har oplagt, det korrekt at lys eftermontering er let på en 9k eller for den sags skyld OG900/9-3 er ganske nemt. Men 9-3ss/sc er lidt noget andet.. Her har vi ikke de traditionelle dør kontakte i på chassiset. Her sidder kontakten i dørlåsen og bliver styret via bokse i dag.. Har kigget lidt på diagrammerne og har valgt ikke at lave lys nede til fødderne da jeg ikke er 100% sikker på hvad hvilket boks sender ud.. Desværre. Ville nødig brande 2 bokse af på grund af forkert tilkobling
Angående airbagen, kommer der opdate senere når jeg får koblet noget strøm på bilen igen
- Må indrømme jeg ikke har været inde og studere det tekniske data på denne type airbag før jeg læste dit indlæg her :i
Hurtig nat læsning i WIS fortælle mig at selve airbagen er "større" på en MY06 og frem. Den "gamle" type er på 55L når den er fuld blæst op, hvor den nye er på 60L.
-Din SAAB tekniker har fat i noget med de 80/20 og 70/30.. Det er det vi kalder to trins airbag. Idag vurdere computeren hvor "Alvorligt" sammenstødet er. Er det nødvendigt jeg puster mig fuldt op eller kan jeg klare mig med noget mindre. Her komme "Stage 1 og 2" ind i billedet.
Det burde ikke have noget at sige. Fordi når først bilen register at den skal udløse airbagen, så sender SRS boksen signal på til dit CIM ( rat module) at den fx skal "tænde" Trin 2, hvor den vil sende en spænding afsted. Så er det "springladningen" som afgør hvor voldsomt det skal være.. Dette bliver taget højde for sæde placering og bilens hastighed, hvor hårdt man rammer modkørende osv osv
Selve sensor funktion på bilen er 100% ens. Det er nærmest bare en dørkontant som bliver trykket ind når du rammer noget
Men jeg skal nok lige komme ind på det når jeg får strøm på bilen og får slettet diverse fejlkoder efter at ha rodet rundet i bilens el system. Så skal jeg nok lige give et pip fra mig
Jeg tænker fra MY06 modellen altså facelift modellen med ny front og instrumentbord at det er en af de detaljer som er "sparet " væk på "standart" modellerne. Hvis ikke den har fx el sæder med hukommelse eller sådan noget ligene som man ikke ser hver dag
Rigtig fin 9k du har oplagt, det korrekt at lys eftermontering er let på en 9k eller for den sags skyld OG900/9-3 er ganske nemt. Men 9-3ss/sc er lidt noget andet.. Her har vi ikke de traditionelle dør kontakte i på chassiset. Her sidder kontakten i dørlåsen og bliver styret via bokse i dag.. Har kigget lidt på diagrammerne og har valgt ikke at lave lys nede til fødderne da jeg ikke er 100% sikker på hvad hvilket boks sender ud.. Desværre. Ville nødig brande 2 bokse af på grund af forkert tilkobling
Angående airbagen, kommer der opdate senere når jeg får koblet noget strøm på bilen igen
- Må indrømme jeg ikke har været inde og studere det tekniske data på denne type airbag før jeg læste dit indlæg her :i
Hurtig nat læsning i WIS fortælle mig at selve airbagen er "større" på en MY06 og frem. Den "gamle" type er på 55L når den er fuld blæst op, hvor den nye er på 60L.
-Din SAAB tekniker har fat i noget med de 80/20 og 70/30.. Det er det vi kalder to trins airbag. Idag vurdere computeren hvor "Alvorligt" sammenstødet er. Er det nødvendigt jeg puster mig fuldt op eller kan jeg klare mig med noget mindre. Her komme "Stage 1 og 2" ind i billedet.
Det burde ikke have noget at sige. Fordi når først bilen register at den skal udløse airbagen, så sender SRS boksen signal på til dit CIM ( rat module) at den fx skal "tænde" Trin 2, hvor den vil sende en spænding afsted. Så er det "springladningen" som afgør hvor voldsomt det skal være.. Dette bliver taget højde for sæde placering og bilens hastighed, hvor hårdt man rammer modkørende osv osv
Selve sensor funktion på bilen er 100% ens. Det er nærmest bare en dørkontant som bliver trykket ind når du rammer noget
Men jeg skal nok lige komme ind på det når jeg får strøm på bilen og får slettet diverse fejlkoder efter at ha rodet rundet i bilens el system. Så skal jeg nok lige give et pip fra mig
Med Venlig Hilsen
Frank Madsen
Nuværende SAAB:
SAAB 9-3ss Serie No. 007678
SAAB 9-3 SE 2002 B205L No. 041520
Tidligere biler:
SAAB 9-5 AERO 2.3TS MY02 (solgt)
SAAB 900s NG 1993 2.0i B206i (solgt)
SAAB 900 NG 1995 2.0i B206i (Solgt)
Frank Madsen
Nuværende SAAB:
SAAB 9-3ss Serie No. 007678
SAAB 9-3 SE 2002 B205L No. 041520
Tidligere biler:
SAAB 9-5 AERO 2.3TS MY02 (solgt)
SAAB 900s NG 1993 2.0i B206i (solgt)
SAAB 900 NG 1995 2.0i B206i (Solgt)
- Stoffer
- SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
06 : gammel front og instrumentbord
07 : gammel front og ny instrumentbord
08 : ny front og ny instrumentbord
Skal vi ikke lige være enige om at ng9-3 facelift først kommet i '08.Nanki skrev:Go aften Henrik
Jeg tænker fra MY06 modellen altså facelift modellen med ny front og instrumentbord at det er en af de detaljer som er "sparet " væk på "standart" modellerne.
06 : gammel front og instrumentbord
07 : gammel front og ny instrumentbord
08 : ny front og ny instrumentbord
9-3 2.0t aut. Cabriolet ´99
- Nanki
- SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
Helt enig, men nu mente jeg 9-5 :I
- Fejl det ikke lige blev noteret i teksten :/
Rart med nogle skarpe lyttere bag skærmen
- Fejl det ikke lige blev noteret i teksten :/
Rart med nogle skarpe lyttere bag skærmen
Med Venlig Hilsen
Frank Madsen
Nuværende SAAB:
SAAB 9-3ss Serie No. 007678
SAAB 9-3 SE 2002 B205L No. 041520
Tidligere biler:
SAAB 9-5 AERO 2.3TS MY02 (solgt)
SAAB 900s NG 1993 2.0i B206i (solgt)
SAAB 900 NG 1995 2.0i B206i (Solgt)
Frank Madsen
Nuværende SAAB:
SAAB 9-3ss Serie No. 007678
SAAB 9-3 SE 2002 B205L No. 041520
Tidligere biler:
SAAB 9-5 AERO 2.3TS MY02 (solgt)
SAAB 900s NG 1993 2.0i B206i (solgt)
SAAB 900 NG 1995 2.0i B206i (Solgt)
- Nanki
- SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
Lidt oprydning i bagagerummet i relæ / sikrings boksen faldt mit øje over dette Stel ledning til AMP2 i bag
Fik lige en opgradering til version 2.0 i stedet :bigsmile
Opgradering af antenne forstærker.
Håber dette vil afhjælpe mit problem med at fange radio frekvenser her i Vestjylland
Fik lige en opgradering til version 2.0 i stedet :bigsmile
Opgradering af antenne forstærker.
Håber dette vil afhjælpe mit problem med at fange radio frekvenser her i Vestjylland
Med Venlig Hilsen
Frank Madsen
Nuværende SAAB:
SAAB 9-3ss Serie No. 007678
SAAB 9-3 SE 2002 B205L No. 041520
Tidligere biler:
SAAB 9-5 AERO 2.3TS MY02 (solgt)
SAAB 900s NG 1993 2.0i B206i (solgt)
SAAB 900 NG 1995 2.0i B206i (Solgt)
Frank Madsen
Nuværende SAAB:
SAAB 9-3ss Serie No. 007678
SAAB 9-3 SE 2002 B205L No. 041520
Tidligere biler:
SAAB 9-5 AERO 2.3TS MY02 (solgt)
SAAB 900s NG 1993 2.0i B206i (solgt)
SAAB 900 NG 1995 2.0i B206i (Solgt)
- Nanki
- SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
Efter at være blevet sprøjtet udvendig og indvendig er tiden endelig kommet til projekt samling af bilen igen
Langt vej igen
Dinitrol behandlet
Langt vej igen
Dinitrol behandlet
Med Venlig Hilsen
Frank Madsen
Nuværende SAAB:
SAAB 9-3ss Serie No. 007678
SAAB 9-3 SE 2002 B205L No. 041520
Tidligere biler:
SAAB 9-5 AERO 2.3TS MY02 (solgt)
SAAB 900s NG 1993 2.0i B206i (solgt)
SAAB 900 NG 1995 2.0i B206i (Solgt)
Frank Madsen
Nuværende SAAB:
SAAB 9-3ss Serie No. 007678
SAAB 9-3 SE 2002 B205L No. 041520
Tidligere biler:
SAAB 9-5 AERO 2.3TS MY02 (solgt)
SAAB 900s NG 1993 2.0i B206i (solgt)
SAAB 900 NG 1995 2.0i B206i (Solgt)
- Nanki
- SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
En fridag fra jobbet gav mulighed for at hilse på de bekendte hoveder i Trollhättan, hvilket indbragte et sæt nye dørbeklædninger fra en MY07 i gråt med sort læder og hvide sting. Passende til TurboX sæder :sunglasses
MY07 V.S std
Inkl krom liste på dørene. Super flot :i
MY07 V.S std
Inkl krom liste på dørene. Super flot :i
Med Venlig Hilsen
Frank Madsen
Nuværende SAAB:
SAAB 9-3ss Serie No. 007678
SAAB 9-3 SE 2002 B205L No. 041520
Tidligere biler:
SAAB 9-5 AERO 2.3TS MY02 (solgt)
SAAB 900s NG 1993 2.0i B206i (solgt)
SAAB 900 NG 1995 2.0i B206i (Solgt)
Frank Madsen
Nuværende SAAB:
SAAB 9-3ss Serie No. 007678
SAAB 9-3 SE 2002 B205L No. 041520
Tidligere biler:
SAAB 9-5 AERO 2.3TS MY02 (solgt)
SAAB 900s NG 1993 2.0i B206i (solgt)
SAAB 900 NG 1995 2.0i B206i (Solgt)
- Nanki
- SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
Arbejdet med kabinen skrider frem af som tiden går.
- Nyt ledningsnet til V.F og H.F døre for opgradering af sidespejle funktion. Skulle gerne have fået "Hukommelse" og foldebar funktion.
- Nyt ledningsnet til V.F og H.F døre for opgradering af sidespejle funktion. Skulle gerne have fået "Hukommelse" og foldebar funktion.
Med Venlig Hilsen
Frank Madsen
Nuværende SAAB:
SAAB 9-3ss Serie No. 007678
SAAB 9-3 SE 2002 B205L No. 041520
Tidligere biler:
SAAB 9-5 AERO 2.3TS MY02 (solgt)
SAAB 900s NG 1993 2.0i B206i (solgt)
SAAB 900 NG 1995 2.0i B206i (Solgt)
Frank Madsen
Nuværende SAAB:
SAAB 9-3ss Serie No. 007678
SAAB 9-3 SE 2002 B205L No. 041520
Tidligere biler:
SAAB 9-5 AERO 2.3TS MY02 (solgt)
SAAB 900s NG 1993 2.0i B206i (solgt)
SAAB 900 NG 1995 2.0i B206i (Solgt)
- Nanki
- SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
Tror alle 9-3 MY03-> har oplevet at bilen har en sær "klik" lyd ved opstart eller ved recirkulation funktion i A/c panelet.
- En lumsk anelse slog mig da jeg hørt lyde. Velkendt fra min tidligere 9-5 Aero, da spjæld motoren til luftfordelingen stod af. Ganske rigtigt. 2 knækket plastik tandhjul.
Ny blæser enhed blev det også til. Den gamle havde den velkendte "hyle" lyd fra sig ved lav rpm.
I forbindelse med udskiftning af justerings motoren, kom der plade hen over kabinefilteret som manglede
- altid godt med et tørt filter ind i bilen
- En lumsk anelse slog mig da jeg hørt lyde. Velkendt fra min tidligere 9-5 Aero, da spjæld motoren til luftfordelingen stod af. Ganske rigtigt. 2 knækket plastik tandhjul.
Ny blæser enhed blev det også til. Den gamle havde den velkendte "hyle" lyd fra sig ved lav rpm.
I forbindelse med udskiftning af justerings motoren, kom der plade hen over kabinefilteret som manglede
- altid godt med et tørt filter ind i bilen
Med Venlig Hilsen
Frank Madsen
Nuværende SAAB:
SAAB 9-3ss Serie No. 007678
SAAB 9-3 SE 2002 B205L No. 041520
Tidligere biler:
SAAB 9-5 AERO 2.3TS MY02 (solgt)
SAAB 900s NG 1993 2.0i B206i (solgt)
SAAB 900 NG 1995 2.0i B206i (Solgt)
Frank Madsen
Nuværende SAAB:
SAAB 9-3ss Serie No. 007678
SAAB 9-3 SE 2002 B205L No. 041520
Tidligere biler:
SAAB 9-5 AERO 2.3TS MY02 (solgt)
SAAB 900s NG 1993 2.0i B206i (solgt)
SAAB 900 NG 1995 2.0i B206i (Solgt)
- Nanki
- SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
Arbejdet fortsætter i kabinen, når de sidste par stumper kommer på lager. Imellem tiden fik jeg tid til at inspicere vognbunden efter behandling hos Dinitrol.
- Ganske fint stykke arbejde må man sige Tilføjet et par nye varmeskjolde samt skruer :bigsmile
- Ganske fint stykke arbejde må man sige Tilføjet et par nye varmeskjolde samt skruer :bigsmile
Med Venlig Hilsen
Frank Madsen
Nuværende SAAB:
SAAB 9-3ss Serie No. 007678
SAAB 9-3 SE 2002 B205L No. 041520
Tidligere biler:
SAAB 9-5 AERO 2.3TS MY02 (solgt)
SAAB 900s NG 1993 2.0i B206i (solgt)
SAAB 900 NG 1995 2.0i B206i (Solgt)
Frank Madsen
Nuværende SAAB:
SAAB 9-3ss Serie No. 007678
SAAB 9-3 SE 2002 B205L No. 041520
Tidligere biler:
SAAB 9-5 AERO 2.3TS MY02 (solgt)
SAAB 900s NG 1993 2.0i B206i (solgt)
SAAB 900 NG 1995 2.0i B206i (Solgt)
- Nanki
- SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
Opgradering af side blink fra standart orange til "silver" fra speedparts. Ganske frisk look
Std.
Silver
Samt et par ny vasket inderskærme, klar til montering
Std.
Silver
Samt et par ny vasket inderskærme, klar til montering
Med Venlig Hilsen
Frank Madsen
Nuværende SAAB:
SAAB 9-3ss Serie No. 007678
SAAB 9-3 SE 2002 B205L No. 041520
Tidligere biler:
SAAB 9-5 AERO 2.3TS MY02 (solgt)
SAAB 900s NG 1993 2.0i B206i (solgt)
SAAB 900 NG 1995 2.0i B206i (Solgt)
Frank Madsen
Nuværende SAAB:
SAAB 9-3ss Serie No. 007678
SAAB 9-3 SE 2002 B205L No. 041520
Tidligere biler:
SAAB 9-5 AERO 2.3TS MY02 (solgt)
SAAB 900s NG 1993 2.0i B206i (solgt)
SAAB 900 NG 1995 2.0i B206i (Solgt)
- RuneTonnesen
- SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Indlæg
Den er godt nok blevet poleret. :sunglasses
Rune Tønnesen medlemsnummer 709
SAAB 9-3 B204R - Projektbil
SAAB 9-5 Estate 2.2 TID - Daily driver
SAAB - Not For Everyone, Essential to a Few
SAAB 9-3 B204R - Projektbil
SAAB 9-5 Estate 2.2 TID - Daily driver
SAAB - Not For Everyone, Essential to a Few
- Nanki
- SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
- Det bliver rart her om nogle uger hvor den skal ud på de danske veje at køre igen
Den er ihvertfald blevet gennemgået fra A til Z ind til videreRuneTonnesen skrev:Den er godt nok blevet poleret. :sunglasses
- Det bliver rart her om nogle uger hvor den skal ud på de danske veje at køre igen
Med Venlig Hilsen
Frank Madsen
Nuværende SAAB:
SAAB 9-3ss Serie No. 007678
SAAB 9-3 SE 2002 B205L No. 041520
Tidligere biler:
SAAB 9-5 AERO 2.3TS MY02 (solgt)
SAAB 900s NG 1993 2.0i B206i (solgt)
SAAB 900 NG 1995 2.0i B206i (Solgt)
Frank Madsen
Nuværende SAAB:
SAAB 9-3ss Serie No. 007678
SAAB 9-3 SE 2002 B205L No. 041520
Tidligere biler:
SAAB 9-5 AERO 2.3TS MY02 (solgt)
SAAB 900s NG 1993 2.0i B206i (solgt)
SAAB 900 NG 1995 2.0i B206i (Solgt)
- Nanki
- SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
Lidt aften arbejde i garagen forleden dag
Polering af lygte glas
Opgraderet lang og kort lys til Philips 130% mere lys og Philips Silver blinklys pære
Polering af lygte glas
Opgraderet lang og kort lys til Philips 130% mere lys og Philips Silver blinklys pære
Med Venlig Hilsen
Frank Madsen
Nuværende SAAB:
SAAB 9-3ss Serie No. 007678
SAAB 9-3 SE 2002 B205L No. 041520
Tidligere biler:
SAAB 9-5 AERO 2.3TS MY02 (solgt)
SAAB 900s NG 1993 2.0i B206i (solgt)
SAAB 900 NG 1995 2.0i B206i (Solgt)
Frank Madsen
Nuværende SAAB:
SAAB 9-3ss Serie No. 007678
SAAB 9-3 SE 2002 B205L No. 041520
Tidligere biler:
SAAB 9-5 AERO 2.3TS MY02 (solgt)
SAAB 900s NG 1993 2.0i B206i (solgt)
SAAB 900 NG 1995 2.0i B206i (Solgt)
- Nanki
- SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
TurboX føre stol in place :mrcool
Cockpit - med TurboX rat in place
Lille ny sidespejl kontakt monteret,med parkerings funktion og foldebar. Nu må vi se, om det kan komme til at virke
Cockpit - med TurboX rat in place
Lille ny sidespejl kontakt monteret,med parkerings funktion og foldebar. Nu må vi se, om det kan komme til at virke
Med Venlig Hilsen
Frank Madsen
Nuværende SAAB:
SAAB 9-3ss Serie No. 007678
SAAB 9-3 SE 2002 B205L No. 041520
Tidligere biler:
SAAB 9-5 AERO 2.3TS MY02 (solgt)
SAAB 900s NG 1993 2.0i B206i (solgt)
SAAB 900 NG 1995 2.0i B206i (Solgt)
Frank Madsen
Nuværende SAAB:
SAAB 9-3ss Serie No. 007678
SAAB 9-3 SE 2002 B205L No. 041520
Tidligere biler:
SAAB 9-5 AERO 2.3TS MY02 (solgt)
SAAB 900s NG 1993 2.0i B206i (solgt)
SAAB 900 NG 1995 2.0i B206i (Solgt)
- Nanki
- SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
Rigtig godt spørgsmål
OG 9-3 "Aero" er sommer bil pt ihvertfald / traf bil.
Hvor denne NG 9-3 endelig "bare" skulle være hverdags bil, hvor tingene gik hånd i hånd Hun skal da heller ikke snydes for et traf eller to
Garagen her hjemme, skal snart udvides
- Hvilke biler, går du og roder lidt i ?
Hej MadsJensen skrev:Det ser Flot ud Frank
Hvad skal du bruge alle de biler til? (Ja jeg har også selv et par stykker, men alle af ældre årgang)
MVH Mads
Rigtig godt spørgsmål
OG 9-3 "Aero" er sommer bil pt ihvertfald / traf bil.
Hvor denne NG 9-3 endelig "bare" skulle være hverdags bil, hvor tingene gik hånd i hånd Hun skal da heller ikke snydes for et traf eller to
Garagen her hjemme, skal snart udvides
- Hvilke biler, går du og roder lidt i ?
Med Venlig Hilsen
Frank Madsen
Nuværende SAAB:
SAAB 9-3ss Serie No. 007678
SAAB 9-3 SE 2002 B205L No. 041520
Tidligere biler:
SAAB 9-5 AERO 2.3TS MY02 (solgt)
SAAB 900s NG 1993 2.0i B206i (solgt)
SAAB 900 NG 1995 2.0i B206i (Solgt)
Frank Madsen
Nuværende SAAB:
SAAB 9-3ss Serie No. 007678
SAAB 9-3 SE 2002 B205L No. 041520
Tidligere biler:
SAAB 9-5 AERO 2.3TS MY02 (solgt)
SAAB 900s NG 1993 2.0i B206i (solgt)
SAAB 900 NG 1995 2.0i B206i (Solgt)
- Jensen
- Administrator
Indlæg
Aha så forstår jeg Lige kort opridset mine biler/projekter:
På matriklen for øjeblikket er min "nye" og9-3 jubilæum som jeg forhåbentlig får tid til at lave lidt forbedringer på snart.
I garagen står min ng900 V6'er med bøjede ventiler. Den skulle egentlig skrottes, men jeg kan ikke nænne det
I "brændeskuret" står min V4'er fra 75 som også trænger til en kærlig hånd snart. Den blev dog 8-års synet for knap et år siden så det haster ikke.
Så er der rally 99'eren som lige skal have motoren ud da knastkæden er blevet for slap
Derudover et par strandede og900 projekter parkeret hos mine forældre. Det er en længere historie.
Men kun 3 biler på plader p.t.
MVH Mads
På matriklen for øjeblikket er min "nye" og9-3 jubilæum som jeg forhåbentlig får tid til at lave lidt forbedringer på snart.
I garagen står min ng900 V6'er med bøjede ventiler. Den skulle egentlig skrottes, men jeg kan ikke nænne det
I "brændeskuret" står min V4'er fra 75 som også trænger til en kærlig hånd snart. Den blev dog 8-års synet for knap et år siden så det haster ikke.
Så er der rally 99'eren som lige skal have motoren ud da knastkæden er blevet for slap
Derudover et par strandede og900 projekter parkeret hos mine forældre. Det er en længere historie.
Men kun 3 biler på plader p.t.
MVH Mads
Mads Jensen, medlemnr. 143
Daily driver: 9-5 Aero Turbo4 '11
Reserve: 99 Rally '71, 96 V4 '75, og900GL '83
Projekt sommerbil: OG9⁵ '99
Daily driver: 9-5 Aero Turbo4 '11
Reserve: 99 Rally '71, 96 V4 '75, og900GL '83
Projekt sommerbil: OG9⁵ '99
- hf-eco-power
- SAAB-MANIAC
Indlæg
Flot - og ikke mindst for undertegnede - interessant arbejde. Jeg sidder stadig og venter spændt på "dommen" omkring airbag´en! Kan det vitterligt lade sig gøre - inden for rimelighedens grænser - at få generation II til at fungere i en generation I - bil? :Hvadhulen
I så fald agter jeg selv at få søsat min tidligere plan med vores SportSedan fra M03
/Henrik
P.S.: Du må påregne, at dine elektriske opgraderinger er noget, der kræver en Tech II for fuldgyldig virkning!
I så fald agter jeg selv at få søsat min tidligere plan med vores SportSedan fra M03
/Henrik
P.S.: Du må påregne, at dine elektriske opgraderinger er noget, der kræver en Tech II for fuldgyldig virkning!
- Viggen
- ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
Hej Frank.
Det er utroligt, som du kan fremvise det ene efter det andet foto, som viser din omhyggelighed med 9-3'erne. Jeg er fuld af beundring.
Når nu lygterne er næsten som nye synes jeg du skal montere LED positionslys.
Jeg har selv monteret Philips X-treme Vision LED W5W 4000K til positionslys. En god og flot løsning, synes jeg.
SAAB hilsen Ole
Philips X-treme Vision LED W5W 4000K
Det er utroligt, som du kan fremvise det ene efter det andet foto, som viser din omhyggelighed med 9-3'erne. Jeg er fuld af beundring.
Når nu lygterne er næsten som nye synes jeg du skal montere LED positionslys.
Jeg har selv monteret Philips X-treme Vision LED W5W 4000K til positionslys. En god og flot løsning, synes jeg.
SAAB hilsen Ole
Philips X-treme Vision LED W5W 4000K
SAAB 9-3 Aero 2,8T SportCombi Hirsch+
SAAB 9-5 Aero Estate (solgt)
SAAB 9-3 Viggen Lutfisk + extra (solgt)
SAAB 9-5 Aero Estate (solgt)
SAAB 9-3 Viggen Lutfisk + extra (solgt)
- Nanki
- SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
- Det er "bare" at starte fra en ende af Ret voldsom motor skade med ventil og knast arbejde må jeg sige :O Er tandremme sprunget på din v6'er?
Det kan være du altid har kørt i SAAB biler?
Det er da også noget af en samling du har på pladsenJensen skrev:Aha så forstår jeg Lige kort opridset mine biler/projekter:
På matriklen for øjeblikket er min "nye" og9-3 jubilæum som jeg forhåbentlig får tid til at lave lidt forbedringer på snart.
I garagen står min ng900 V6'er med bøjede ventiler. Den skulle egentlig skrottes, men jeg kan ikke nænne det
I "brændeskuret" står min V4'er fra 75 som også trænger til en kærlig hånd snart. Den blev dog 8-års synet for knap et år siden så det haster ikke.
Så er der rally 99'eren som lige skal have motoren ud da knastkæden er blevet for slap
Derudover et par strandede og900 projekter parkeret hos mine forældre. Det er en længere historie.
Men kun 3 biler på plader p.t.
MVH Mads
- Det er "bare" at starte fra en ende af Ret voldsom motor skade med ventil og knast arbejde må jeg sige :O Er tandremme sprunget på din v6'er?
Det kan være du altid har kørt i SAAB biler?
Med Venlig Hilsen
Frank Madsen
Nuværende SAAB:
SAAB 9-3ss Serie No. 007678
SAAB 9-3 SE 2002 B205L No. 041520
Tidligere biler:
SAAB 9-5 AERO 2.3TS MY02 (solgt)
SAAB 900s NG 1993 2.0i B206i (solgt)
SAAB 900 NG 1995 2.0i B206i (Solgt)
Frank Madsen
Nuværende SAAB:
SAAB 9-3ss Serie No. 007678
SAAB 9-3 SE 2002 B205L No. 041520
Tidligere biler:
SAAB 9-5 AERO 2.3TS MY02 (solgt)
SAAB 900s NG 1993 2.0i B206i (solgt)
SAAB 900 NG 1995 2.0i B206i (Solgt)
- Nanki
- SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
- Rigtig mange tak Altid rart at få ros
Ind til videre ser det fornuftigt ud med airbagen og rat styringen. Der kommer nok strøm på bilen i løbet af weekenden. Har selv adgang til lidt tester, men ved ikke hvor meget jeg kan udlæse da jeg ikke har den såkaldte "candi" boks til 9-3 :/ Desværre
Bilen bliver "shippet" afsted til SAAB mand for til retning af forbro og komplet sporing samt Tech2 udlæsning og tilpasning
- Krydser finger for at alt virker som det skal hehe
Som lovet vil du være den første som får update omkring rat og airbag
Hej Henrikhf-eco-power skrev:Flot - og ikke mindst for undertegnede - interessant arbejde. Jeg sidder stadig og venter spændt på "dommen" omkring airbag´en! Kan det vitterligt lade sig gøre - inden for rimelighedens grænser - at få generation II til at fungere i en generation I - bil? :Hvadhulen
I så fald agter jeg selv at få søsat min tidligere plan med vores SportSedan fra M03
/Henrik
P.S.: Du må påregne, at dine elektriske opgraderinger er noget, der kræver en Tech II for fuldgyldig virkning!
- Rigtig mange tak Altid rart at få ros
Ind til videre ser det fornuftigt ud med airbagen og rat styringen. Der kommer nok strøm på bilen i løbet af weekenden. Har selv adgang til lidt tester, men ved ikke hvor meget jeg kan udlæse da jeg ikke har den såkaldte "candi" boks til 9-3 :/ Desværre
Bilen bliver "shippet" afsted til SAAB mand for til retning af forbro og komplet sporing samt Tech2 udlæsning og tilpasning
- Krydser finger for at alt virker som det skal hehe
Som lovet vil du være den første som får update omkring rat og airbag
Med Venlig Hilsen
Frank Madsen
Nuværende SAAB:
SAAB 9-3ss Serie No. 007678
SAAB 9-3 SE 2002 B205L No. 041520
Tidligere biler:
SAAB 9-5 AERO 2.3TS MY02 (solgt)
SAAB 900s NG 1993 2.0i B206i (solgt)
SAAB 900 NG 1995 2.0i B206i (Solgt)
Frank Madsen
Nuværende SAAB:
SAAB 9-3ss Serie No. 007678
SAAB 9-3 SE 2002 B205L No. 041520
Tidligere biler:
SAAB 9-5 AERO 2.3TS MY02 (solgt)
SAAB 900s NG 1993 2.0i B206i (solgt)
SAAB 900 NG 1995 2.0i B206i (Solgt)
- Nanki
- SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
[quote="Viggen"]Hej Frank.
Det er utroligt, som du kan fremvise det ene efter det andet foto, som viser din omhyggelighed med 9-3'erne. Jeg er fuld af beundring.
Når nu lygterne er næsten som nye synes jeg du skal montere LED positionslys.
Jeg har selv monteret Philips X-treme Vision LED W5W 4000K til positionslys. En god og flot løsning, synes jeg.
SAAB hilsen Ole
Hej Ole
Rigtig mange tak, hvordan gik det med 9-3 og 9-5 læder sæderne, har du prøvet at smøre dem ind?
Ole op med nogle billeder af disse 5w pos lys du omtaler. Jeg har haft det i tankerne længe om det skulle prøves nemlig
Det er utroligt, som du kan fremvise det ene efter det andet foto, som viser din omhyggelighed med 9-3'erne. Jeg er fuld af beundring.
Når nu lygterne er næsten som nye synes jeg du skal montere LED positionslys.
Jeg har selv monteret Philips X-treme Vision LED W5W 4000K til positionslys. En god og flot løsning, synes jeg.
SAAB hilsen Ole
Hej Ole
Rigtig mange tak, hvordan gik det med 9-3 og 9-5 læder sæderne, har du prøvet at smøre dem ind?
Ole op med nogle billeder af disse 5w pos lys du omtaler. Jeg har haft det i tankerne længe om det skulle prøves nemlig
Med Venlig Hilsen
Frank Madsen
Nuværende SAAB:
SAAB 9-3ss Serie No. 007678
SAAB 9-3 SE 2002 B205L No. 041520
Tidligere biler:
SAAB 9-5 AERO 2.3TS MY02 (solgt)
SAAB 900s NG 1993 2.0i B206i (solgt)
SAAB 900 NG 1995 2.0i B206i (Solgt)
Frank Madsen
Nuværende SAAB:
SAAB 9-3ss Serie No. 007678
SAAB 9-3 SE 2002 B205L No. 041520
Tidligere biler:
SAAB 9-5 AERO 2.3TS MY02 (solgt)
SAAB 900s NG 1993 2.0i B206i (solgt)
SAAB 900 NG 1995 2.0i B206i (Solgt)
- Nanki
- SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
En lille opgradering i kabinen med MY07-> luftdyser
Den "gamle" type til venstre og facelift til højre
Wuptii
Den "gamle" type til venstre og facelift til højre
Wuptii
Med Venlig Hilsen
Frank Madsen
Nuværende SAAB:
SAAB 9-3ss Serie No. 007678
SAAB 9-3 SE 2002 B205L No. 041520
Tidligere biler:
SAAB 9-5 AERO 2.3TS MY02 (solgt)
SAAB 900s NG 1993 2.0i B206i (solgt)
SAAB 900 NG 1995 2.0i B206i (Solgt)
Frank Madsen
Nuværende SAAB:
SAAB 9-3ss Serie No. 007678
SAAB 9-3 SE 2002 B205L No. 041520
Tidligere biler:
SAAB 9-5 AERO 2.3TS MY02 (solgt)
SAAB 900s NG 1993 2.0i B206i (solgt)
SAAB 900 NG 1995 2.0i B206i (Solgt)
- Jensen
- Administrator
Indlæg
Tandremmen sprang ikke, men en møtrik der holdt strammehjulet gik løs så remmen blev slap og takkede til sidst over.
Jeg har ikke altid kørt SAAB, men det føles næsten sådan. Jeg købte min første og900 i 2002 og har ikke planer om at skifte mærke foreløbig.
MVH Mads
Ja jeg har nok lidt for mange bilerNanki skrev: Det er da også noget af en samling du har på pladsen
- Det er "bare" at starte fra en ende af Ret voldsom motor skade med ventil og knast arbejde må jeg sige :O Er tandremme sprunget på din v6'er?
Det kan være du altid har kørt i SAAB biler?
Tandremmen sprang ikke, men en møtrik der holdt strammehjulet gik løs så remmen blev slap og takkede til sidst over.
Jeg har ikke altid kørt SAAB, men det føles næsten sådan. Jeg købte min første og900 i 2002 og har ikke planer om at skifte mærke foreløbig.
MVH Mads
Mads Jensen, medlemnr. 143
Daily driver: 9-5 Aero Turbo4 '11
Reserve: 99 Rally '71, 96 V4 '75, og900GL '83
Projekt sommerbil: OG9⁵ '99
Daily driver: 9-5 Aero Turbo4 '11
Reserve: 99 Rally '71, 96 V4 '75, og900GL '83
Projekt sommerbil: OG9⁵ '99
- Viggen
- ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
Hej Frank.
Jeg har købt mine Philips LED pærer hos www.billigbilpleje.dk. Jeg køber også Mobil 1 olie der. De yder sublim service og hurtig levering.
På deres hjemmeside:
Vælg Autopærer -> LED pærer og kørelyssæt -> LED W5W/W3W pærer -> Philipspærerne står mederst på siden.
Det kolde LED lys ser langt bedre ud sammen med Xenon lyset, og det er så kraftigt, at det sammen med tågelygterne giver en alternativ lygteføring i dagtimerne. Det er smag om du foretrækker 4000K eller 6000K varianterne. Jeg ved heller ikke, om merprisen for Philips LED'erne er retfærdiggjort. Der er flere billige alternativer!
Der var plads i fatningerne både på min OG9-3 og OG9-5. På begge mine modeller kontrolleres ikke om,positions-pæren lyser. Jeg ved ikke, om det er tilfællet på NG9-3!
SAAB hilsen Ole
PS. Jeg er ikke god med fotos på klubbens hjemmeside. Så send mig din mailadresse, så sender jeg fotos. (Din mail-adresse gik tabt , da min PC brød sammen. Måtte købe en ny.
Jeg har købt mine Philips LED pærer hos www.billigbilpleje.dk. Jeg køber også Mobil 1 olie der. De yder sublim service og hurtig levering.
På deres hjemmeside:
Vælg Autopærer -> LED pærer og kørelyssæt -> LED W5W/W3W pærer -> Philipspærerne står mederst på siden.
Det kolde LED lys ser langt bedre ud sammen med Xenon lyset, og det er så kraftigt, at det sammen med tågelygterne giver en alternativ lygteføring i dagtimerne. Det er smag om du foretrækker 4000K eller 6000K varianterne. Jeg ved heller ikke, om merprisen for Philips LED'erne er retfærdiggjort. Der er flere billige alternativer!
Der var plads i fatningerne både på min OG9-3 og OG9-5. På begge mine modeller kontrolleres ikke om,positions-pæren lyser. Jeg ved ikke, om det er tilfællet på NG9-3!
SAAB hilsen Ole
PS. Jeg er ikke god med fotos på klubbens hjemmeside. Så send mig din mailadresse, så sender jeg fotos. (Din mail-adresse gik tabt , da min PC brød sammen. Måtte købe en ny.
SAAB 9-3 Aero 2,8T SportCombi Hirsch+
SAAB 9-5 Aero Estate (solgt)
SAAB 9-3 Viggen Lutfisk + extra (solgt)
SAAB 9-5 Aero Estate (solgt)
SAAB 9-3 Viggen Lutfisk + extra (solgt)
- Rød9000turbo91
- EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
Ja det ser lækkert ud med LED-lyset, man skal bare lige huske hverken politiet eller synsmanden er glad for dem, som det også er angivet på pakken til pærene, "off-road or interior use only". Mener politiet belønner en med en bøde på 1000kr for at køre med LED-pærer hvis man skulle være uheldig at blive stoppet.
Medlem nr. 240
Tidligere: Saab 900i 16v fra 9/92
Nu: Saab 9-3 Aero fra 2002 med Maptun Stage 3
Tidligere: Saab 900i 16v fra 9/92
Nu: Saab 9-3 Aero fra 2002 med Maptun Stage 3
- Nanki
- SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
Træls oplevelse med tand remmen du har haft, den skulle vist være en træls en at skifte har jeg hørt
Hvilken OG900 har du i garagen nu? Har og vil altid være min drømme bil
Så længe mærket er SAAB, så kan man aldrig få for mangeJensen skrev:Ja jeg har nok lidt for mange bilerNanki skrev: Det er da også noget af en samling du har på pladsen
- Det er "bare" at starte fra en ende af Ret voldsom motor skade med ventil og knast arbejde må jeg sige :O Er tandremme sprunget på din v6'er?
Det kan være du altid har kørt i SAAB biler?
Tandremmen sprang ikke, men en møtrik der holdt strammehjulet gik løs så remmen blev slap og takkede til sidst over.
Jeg har ikke altid kørt SAAB, men det føles næsten sådan. Jeg købte min første og900 i 2002 og har ikke planer om at skifte mærke foreløbig.
MVH Mads
Træls oplevelse med tand remmen du har haft, den skulle vist være en træls en at skifte har jeg hørt
Hvilken OG900 har du i garagen nu? Har og vil altid være min drømme bil
Med Venlig Hilsen
Frank Madsen
Nuværende SAAB:
SAAB 9-3ss Serie No. 007678
SAAB 9-3 SE 2002 B205L No. 041520
Tidligere biler:
SAAB 9-5 AERO 2.3TS MY02 (solgt)
SAAB 900s NG 1993 2.0i B206i (solgt)
SAAB 900 NG 1995 2.0i B206i (Solgt)
Frank Madsen
Nuværende SAAB:
SAAB 9-3ss Serie No. 007678
SAAB 9-3 SE 2002 B205L No. 041520
Tidligere biler:
SAAB 9-5 AERO 2.3TS MY02 (solgt)
SAAB 900s NG 1993 2.0i B206i (solgt)
SAAB 900 NG 1995 2.0i B206i (Solgt)
- Nanki
- SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
- Ja okay, det vil jeg kigge på En tradioniel 5w pos. lys er for kedelig til denne model. Det kan fint gå på en 9-3 fra 02 hvor den er "gemt" i lygten men på disse nye 9-3 må det godt være lidt sporty
Du får lige mailen i PM
Hej OleViggen skrev:Hej Frank.
Jeg har købt mine Philips LED pærer hos www.billigbilpleje.dk. Jeg køber også Mobil 1 olie der. De yder sublim service og hurtig levering.
På deres hjemmeside:
Vælg Autopærer -> LED pærer og kørelyssæt -> LED W5W/W3W pærer -> Philipspærerne står mederst på siden.
Det kolde LED lys ser langt bedre ud sammen med Xenon lyset, og det er så kraftigt, at det sammen med tågelygterne giver en alternativ lygteføring i dagtimerne. Det er smag om du foretrækker 4000K eller 6000K varianterne. Jeg ved heller ikke, om merprisen for Philips LED'erne er retfærdiggjort. Der er flere billige alternativer!
Der var plads i fatningerne både på min OG9-3 og OG9-5. På begge mine modeller kontrolleres ikke om,positions-pæren lyser. Jeg ved ikke, om det er tilfællet på NG9-3!
SAAB hilsen Ole
PS. Jeg er ikke god med fotos på klubbens hjemmeside. Så send mig din mailadresse, så sender jeg fotos. (Din mail-adresse gik tabt , da min PC brød sammen. Måtte købe en ny.
- Ja okay, det vil jeg kigge på En tradioniel 5w pos. lys er for kedelig til denne model. Det kan fint gå på en 9-3 fra 02 hvor den er "gemt" i lygten men på disse nye 9-3 må det godt være lidt sporty
Du får lige mailen i PM
Med Venlig Hilsen
Frank Madsen
Nuværende SAAB:
SAAB 9-3ss Serie No. 007678
SAAB 9-3 SE 2002 B205L No. 041520
Tidligere biler:
SAAB 9-5 AERO 2.3TS MY02 (solgt)
SAAB 900s NG 1993 2.0i B206i (solgt)
SAAB 900 NG 1995 2.0i B206i (Solgt)
Frank Madsen
Nuværende SAAB:
SAAB 9-3ss Serie No. 007678
SAAB 9-3 SE 2002 B205L No. 041520
Tidligere biler:
SAAB 9-5 AERO 2.3TS MY02 (solgt)
SAAB 900s NG 1993 2.0i B206i (solgt)
SAAB 900 NG 1995 2.0i B206i (Solgt)
- Nanki
- SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
Ved du om det er på grund af lysstyrken at de ikke er lovlige endeligt?
- Fordi du kan jo få 5watt poss lys og i fx "xenone white" som er 4600k??
Rød9000turbo91 skrev:Ja det ser lækkert ud med LED-lyset, man skal bare lige huske hverken politiet eller synsmanden er glad for dem, som det også er angivet på pakken til pærene, "off-road or interior use only". Mener politiet belønner en med en bøde på 1000kr for at køre med LED-pærer hvis man skulle være uheldig at blive stoppet.
Ved du om det er på grund af lysstyrken at de ikke er lovlige endeligt?
- Fordi du kan jo få 5watt poss lys og i fx "xenone white" som er 4600k??
Med Venlig Hilsen
Frank Madsen
Nuværende SAAB:
SAAB 9-3ss Serie No. 007678
SAAB 9-3 SE 2002 B205L No. 041520
Tidligere biler:
SAAB 9-5 AERO 2.3TS MY02 (solgt)
SAAB 900s NG 1993 2.0i B206i (solgt)
SAAB 900 NG 1995 2.0i B206i (Solgt)
Frank Madsen
Nuværende SAAB:
SAAB 9-3ss Serie No. 007678
SAAB 9-3 SE 2002 B205L No. 041520
Tidligere biler:
SAAB 9-5 AERO 2.3TS MY02 (solgt)
SAAB 900s NG 1993 2.0i B206i (solgt)
SAAB 900 NG 1995 2.0i B206i (Solgt)
- Rød9000turbo91
- EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
Nogen emsige politifolk vil hævde at pæren lyser mere blåt end den må uanfægtet af hvad pæren er opgivet til. Derudover er det simpelthen et spørgsmål om, at pærene ikke er godkendt til formålet. Phillips har jo nogle pære med farvet lys, som er godkendt så dem må du gerne bruge. Tror de hedder colorvision eller noget i den retning.
Reglerne på området synes jeg ikke er helt klare, men man kan jo altid prøve at snakke for sin syge moster, hvis man bliver stoppet.
Reglerne på området synes jeg ikke er helt klare, men man kan jo altid prøve at snakke for sin syge moster, hvis man bliver stoppet.
Medlem nr. 240
Tidligere: Saab 900i 16v fra 9/92
Nu: Saab 9-3 Aero fra 2002 med Maptun Stage 3
Tidligere: Saab 900i 16v fra 9/92
Nu: Saab 9-3 Aero fra 2002 med Maptun Stage 3
- Nanki
- SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
Lidt indkøb fra de seneste par dage
1 stk billet holder
Lidt "opgradering" til bagsæderne, kugle pen holder samt "opbevarings boks" inkl beskidte fingere
Rigtig stor tak til Mikkel, for at have denne fine en på lager over på Sjælland
Dæk køb:
Rengjorte fælge med nye Continental sportcontact 5
Efter godt og vel 4 måneder i garagen blev hun trillet ud af garagen, med ny vasket sommer hjul samt 4 helt nye conti dæk. Nu venter til retning af for og bagbro, sporing, tilpasning med el sæder, folde bar spejle, osv :mrcool
1 stk billet holder
Lidt "opgradering" til bagsæderne, kugle pen holder samt "opbevarings boks" inkl beskidte fingere
Rigtig stor tak til Mikkel, for at have denne fine en på lager over på Sjælland
Dæk køb:
Rengjorte fælge med nye Continental sportcontact 5
Efter godt og vel 4 måneder i garagen blev hun trillet ud af garagen, med ny vasket sommer hjul samt 4 helt nye conti dæk. Nu venter til retning af for og bagbro, sporing, tilpasning med el sæder, folde bar spejle, osv :mrcool
Med Venlig Hilsen
Frank Madsen
Nuværende SAAB:
SAAB 9-3ss Serie No. 007678
SAAB 9-3 SE 2002 B205L No. 041520
Tidligere biler:
SAAB 9-5 AERO 2.3TS MY02 (solgt)
SAAB 900s NG 1993 2.0i B206i (solgt)
SAAB 900 NG 1995 2.0i B206i (Solgt)
Frank Madsen
Nuværende SAAB:
SAAB 9-3ss Serie No. 007678
SAAB 9-3 SE 2002 B205L No. 041520
Tidligere biler:
SAAB 9-5 AERO 2.3TS MY02 (solgt)
SAAB 900s NG 1993 2.0i B206i (solgt)
SAAB 900 NG 1995 2.0i B206i (Solgt)
- Nanki
- SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
- Som tidligere nævnt lovede jeg at give en tilbage melding omkring ombytning af airbagen fra type 1 til type 2.
Jeg har ikke fået bilen tilbage endnu fra mit værksted, da vi arbejder lidt i lys ledere kabel til audio systemet der driller.
Men... fik "clearede" fejlkoderne til airbagene og det køre fint
- Så du må heller få søgt på airbag og rat, hvis du ønsker opgradering i bilen stadigvæk.
Når du kommer der til, er du altid velkommen til at skrive. Så skal du nok få lidt stald tips omkring dine rat betjening
Go aftenhf-eco-power skrev:Flot - og ikke mindst for undertegnede - interessant arbejde. Jeg sidder stadig og venter spændt på "dommen" omkring airbag´en! Kan det vitterligt lade sig gøre - inden for rimelighedens grænser - at få generation II til at fungere i en generation I - bil? :Hvadhulen
I så fald agter jeg selv at få søsat min tidligere plan med vores SportSedan fra M03
/Henrik
P.S.: Du må påregne, at dine elektriske opgraderinger er noget, der kræver en Tech II for fuldgyldig virkning!
- Som tidligere nævnt lovede jeg at give en tilbage melding omkring ombytning af airbagen fra type 1 til type 2.
Jeg har ikke fået bilen tilbage endnu fra mit værksted, da vi arbejder lidt i lys ledere kabel til audio systemet der driller.
Men... fik "clearede" fejlkoderne til airbagene og det køre fint
- Så du må heller få søgt på airbag og rat, hvis du ønsker opgradering i bilen stadigvæk.
Når du kommer der til, er du altid velkommen til at skrive. Så skal du nok få lidt stald tips omkring dine rat betjening
Med Venlig Hilsen
Frank Madsen
Nuværende SAAB:
SAAB 9-3ss Serie No. 007678
SAAB 9-3 SE 2002 B205L No. 041520
Tidligere biler:
SAAB 9-5 AERO 2.3TS MY02 (solgt)
SAAB 900s NG 1993 2.0i B206i (solgt)
SAAB 900 NG 1995 2.0i B206i (Solgt)
Frank Madsen
Nuværende SAAB:
SAAB 9-3ss Serie No. 007678
SAAB 9-3 SE 2002 B205L No. 041520
Tidligere biler:
SAAB 9-5 AERO 2.3TS MY02 (solgt)
SAAB 900s NG 1993 2.0i B206i (solgt)
SAAB 900 NG 1995 2.0i B206i (Solgt)
- hf-eco-power
- SAAB-MANIAC
Indlæg
Waauuuw...godt gået!!!
Jeg flytter hermed mit ønske om et "opgraderingsrat" op på den øverste del af ønskelisten for denne på mange måder herlige vogn
Ingen tvivl om, jeg gerne vil høre mere om, hvordan denne operation kræver af ændringer af den ene og den anden slags. Kan meget vel være, du pludseligt har post fra undertegnede
Lad os gerne vide, når bilen er kommet retur, om systemet opfører sig ordentligt uden biks
Mvh.
Henrik
Jeg flytter hermed mit ønske om et "opgraderingsrat" op på den øverste del af ønskelisten for denne på mange måder herlige vogn
Ingen tvivl om, jeg gerne vil høre mere om, hvordan denne operation kræver af ændringer af den ene og den anden slags. Kan meget vel være, du pludseligt har post fra undertegnede
Lad os gerne vide, når bilen er kommet retur, om systemet opfører sig ordentligt uden biks
Mvh.
Henrik
- Nanki
- SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
Hej Henrik
Det er ihvertfald en lækker opgradering i min optik. Det giver lige det sidste sporty fornemmelse af bilen indvendigt. Fordi bilen i sig selv er lidt "sporty" at kigge på
Men som sagt, bilen er ikke kommet hjem endnu da vi O-Bus'sen driller til Navi osv. Så kan ikke teste om rat betjeningen virker. Men burde de, da det er de gamle som er flytter over
Du velkommen til at give et kald, når tiden er inde til opgradering.
Bare for at drille lidt, så kan du jo kigge lidt her:
http://www.laga.se/visa-produkt?Part=G-23113034
http://www.laga.se/visa-produkt?Part=D-23507369
http://www.laga.se/visa-produkt?Part=BE-32459742
Se hvilken model du søger, om det er Vector, Aero, TX eller aero modellen du er ude efter
hf-eco-power skrev:Waauuuw...godt gået!!!
Jeg flytter hermed mit ønske om et "opgraderingsrat" op på den øverste del af ønskelisten for denne på mange måder herlige vogn
Ingen tvivl om, jeg gerne vil høre mere om, hvordan denne operation kræver af ændringer af den ene og den anden slags. Kan meget vel være, du pludseligt har post fra undertegnede
Lad os gerne vide, når bilen er kommet retur, om systemet opfører sig ordentligt uden biks
Mvh.
Henrik
Hej Henrik
Det er ihvertfald en lækker opgradering i min optik. Det giver lige det sidste sporty fornemmelse af bilen indvendigt. Fordi bilen i sig selv er lidt "sporty" at kigge på
Men som sagt, bilen er ikke kommet hjem endnu da vi O-Bus'sen driller til Navi osv. Så kan ikke teste om rat betjeningen virker. Men burde de, da det er de gamle som er flytter over
Du velkommen til at give et kald, når tiden er inde til opgradering.
Bare for at drille lidt, så kan du jo kigge lidt her:
http://www.laga.se/visa-produkt?Part=G-23113034
http://www.laga.se/visa-produkt?Part=D-23507369
http://www.laga.se/visa-produkt?Part=BE-32459742
Se hvilken model du søger, om det er Vector, Aero, TX eller aero modellen du er ude efter
Med Venlig Hilsen
Frank Madsen
Nuværende SAAB:
SAAB 9-3ss Serie No. 007678
SAAB 9-3 SE 2002 B205L No. 041520
Tidligere biler:
SAAB 9-5 AERO 2.3TS MY02 (solgt)
SAAB 900s NG 1993 2.0i B206i (solgt)
SAAB 900 NG 1995 2.0i B206i (Solgt)
Frank Madsen
Nuværende SAAB:
SAAB 9-3ss Serie No. 007678
SAAB 9-3 SE 2002 B205L No. 041520
Tidligere biler:
SAAB 9-5 AERO 2.3TS MY02 (solgt)
SAAB 900s NG 1993 2.0i B206i (solgt)
SAAB 900 NG 1995 2.0i B206i (Solgt)
- Nanki
- SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
- Håber du har kunne holde "spændingen" ud så længe
Bilen er blevet hentet hos forhandleren, hvor fejlen er blevet rettet på O-bus nettet.
- Ingen fejlkoder på airbag systemet, ingen lamper som blinker. Alt virker som før
Du kan roligt bestille en hjem og monter i din 9-3 uden bekymringer.
Du altid velkommen til at slå på tråden, når du kommer til overflytning af diverse ting. Så kan jeg lave en lille guide til dig, eller jeg kan komme forbi
Go aften Henrikhf-eco-power skrev:Waauuuw...godt gået!!!
Jeg flytter hermed mit ønske om et "opgraderingsrat" op på den øverste del af ønskelisten for denne på mange måder herlige vogn
Ingen tvivl om, jeg gerne vil høre mere om, hvordan denne operation kræver af ændringer af den ene og den anden slags. Kan meget vel være, du pludseligt har post fra undertegnede
Lad os gerne vide, når bilen er kommet retur, om systemet opfører sig ordentligt uden biks
Mvh.
Henrik
- Håber du har kunne holde "spændingen" ud så længe
Bilen er blevet hentet hos forhandleren, hvor fejlen er blevet rettet på O-bus nettet.
- Ingen fejlkoder på airbag systemet, ingen lamper som blinker. Alt virker som før
Du kan roligt bestille en hjem og monter i din 9-3 uden bekymringer.
Du altid velkommen til at slå på tråden, når du kommer til overflytning af diverse ting. Så kan jeg lave en lille guide til dig, eller jeg kan komme forbi
Med Venlig Hilsen
Frank Madsen
Nuværende SAAB:
SAAB 9-3ss Serie No. 007678
SAAB 9-3 SE 2002 B205L No. 041520
Tidligere biler:
SAAB 9-5 AERO 2.3TS MY02 (solgt)
SAAB 900s NG 1993 2.0i B206i (solgt)
SAAB 900 NG 1995 2.0i B206i (Solgt)
Frank Madsen
Nuværende SAAB:
SAAB 9-3ss Serie No. 007678
SAAB 9-3 SE 2002 B205L No. 041520
Tidligere biler:
SAAB 9-5 AERO 2.3TS MY02 (solgt)
SAAB 900s NG 1993 2.0i B206i (solgt)
SAAB 900 NG 1995 2.0i B206i (Solgt)
- Nanki
- SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
Just hemkommen, som de siger i Sverige
Tænker tiden, er inde til en lille opdatering over hvad som er sket på bilen gennem de sidste 4-6 måneder.
Inden i bilen:
* Turbo X Premium sæder - inkl kop holder i bag sæderne
* 07 Facelift dør beklædning
* 07 Facelift luft dyser
* Chrom konsol ved gearstang
* Foldebar, parkerings funktion og hukommelse i side spejlene.
* Turbo nål i speedometret
* Kugle pens holder i bag
* Bilet holder i front ruden
* Forbedt til regn sensor ( kommer til sommer)
* En masse el arbejde m.m
Har sikkert overset et punkt eller to
Tænker tiden, er inde til en lille opdatering over hvad som er sket på bilen gennem de sidste 4-6 måneder.
Inden i bilen:
* Turbo X Premium sæder - inkl kop holder i bag sæderne
* 07 Facelift dør beklædning
* 07 Facelift luft dyser
* Chrom konsol ved gearstang
* Foldebar, parkerings funktion og hukommelse i side spejlene.
* Turbo nål i speedometret
* Kugle pens holder i bag
* Bilet holder i front ruden
* Forbedt til regn sensor ( kommer til sommer)
* En masse el arbejde m.m
Har sikkert overset et punkt eller to
Med Venlig Hilsen
Frank Madsen
Nuværende SAAB:
SAAB 9-3ss Serie No. 007678
SAAB 9-3 SE 2002 B205L No. 041520
Tidligere biler:
SAAB 9-5 AERO 2.3TS MY02 (solgt)
SAAB 900s NG 1993 2.0i B206i (solgt)
SAAB 900 NG 1995 2.0i B206i (Solgt)
Frank Madsen
Nuværende SAAB:
SAAB 9-3ss Serie No. 007678
SAAB 9-3 SE 2002 B205L No. 041520
Tidligere biler:
SAAB 9-5 AERO 2.3TS MY02 (solgt)
SAAB 900s NG 1993 2.0i B206i (solgt)
SAAB 900 NG 1995 2.0i B206i (Solgt)
- Micky
- SUPER SAAB FREAK
- Kontakt:
Indlæg
Re: SAAB 9-3ss Serie No. 007678
Nøj sikke en opdatering af din bil. Det er en fornøjelse at ha fået lov til at følge med i dit projekt. Nu er det 1 år siden du sidst postede noget om din vogn, så hvordan går det med den ?
Saab 9-3X TTID 2010
Tidl. Saab 9-3 2,0 Turbo årgang 3/ 2003
Medlem nummer 876
Admin på Hjemmesiden
Mike
Tidl. Saab 9-3 2,0 Turbo årgang 3/ 2003
Medlem nummer 876
Admin på Hjemmesiden
Mike