SAAB 9-3ss Serie No. 007678
Redaktør: Bestyrelsen
- Nanki
- SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
Idet køleren var afmonteret, samt I/c måtte generatoren ud og efterses. Ikke en spænende element at skifte bag efter. Kullet i generatoren stod til udstødning.
Med Venlig Hilsen
Frank Madsen
Nuværende SAAB:
SAAB 9-3ss Serie No. 007678
SAAB 9-3 SE 2002 B205L No. 041520
Tidligere biler:
SAAB 9-5 AERO 2.3TS MY02 (solgt)
SAAB 900s NG 1993 2.0i B206i (solgt)
SAAB 900 NG 1995 2.0i B206i (Solgt)
Frank Madsen
Nuværende SAAB:
SAAB 9-3ss Serie No. 007678
SAAB 9-3 SE 2002 B205L No. 041520
Tidligere biler:
SAAB 9-5 AERO 2.3TS MY02 (solgt)
SAAB 900s NG 1993 2.0i B206i (solgt)
SAAB 900 NG 1995 2.0i B206i (Solgt)
- Nanki
- SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
Erfaring vis, lære man jo tingene efterhånden som bilerne er skruet sammen og hvilke problemer de forskellige mærker kan have. En note jeg har lavet til mig selv er, vaccum pumpen. Dens olie sie kan være til stoppet af slam og metal spåner. Men fandt istedet for en træt olie sie som man ikke måtte røre ved, for ellers sker der det her:
Det var ikke ligefrem planlagt, da man plejer at kan afmonter disse og rense dem. Så den stod til en ny vaccm pumpe :O dyr fætter :O
New V.s Old
Det var ikke ligefrem planlagt, da man plejer at kan afmonter disse og rense dem. Så den stod til en ny vaccm pumpe :O dyr fætter :O
New V.s Old
Med Venlig Hilsen
Frank Madsen
Nuværende SAAB:
SAAB 9-3ss Serie No. 007678
SAAB 9-3 SE 2002 B205L No. 041520
Tidligere biler:
SAAB 9-5 AERO 2.3TS MY02 (solgt)
SAAB 900s NG 1993 2.0i B206i (solgt)
SAAB 900 NG 1995 2.0i B206i (Solgt)
Frank Madsen
Nuværende SAAB:
SAAB 9-3ss Serie No. 007678
SAAB 9-3 SE 2002 B205L No. 041520
Tidligere biler:
SAAB 9-5 AERO 2.3TS MY02 (solgt)
SAAB 900s NG 1993 2.0i B206i (solgt)
SAAB 900 NG 1995 2.0i B206i (Solgt)
- Nanki
- SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
- Den kan ikke købes løs hos SAAB, desværre.
Firmaet som laver disse hedder: PIERBURG, og skulle efter signe være fransk
Den er en del af filteteret hvor olie gennemstrøningen er Det er meningen at olie sien skal sidde fast inden i denne sorte plastik dims. Hvilket den ikke gør, da halv delen er knækket cirkaMXP skrev:Made in France?
Hvad er den sorte plastic dims? .....var det nødvendigt at skifte hele pumpen pga. det? .....den gamle ser da umiddelbart fin ud?
- Den kan ikke købes løs hos SAAB, desværre.
Firmaet som laver disse hedder: PIERBURG, og skulle efter signe være fransk
Med Venlig Hilsen
Frank Madsen
Nuværende SAAB:
SAAB 9-3ss Serie No. 007678
SAAB 9-3 SE 2002 B205L No. 041520
Tidligere biler:
SAAB 9-5 AERO 2.3TS MY02 (solgt)
SAAB 900s NG 1993 2.0i B206i (solgt)
SAAB 900 NG 1995 2.0i B206i (Solgt)
Frank Madsen
Nuværende SAAB:
SAAB 9-3ss Serie No. 007678
SAAB 9-3 SE 2002 B205L No. 041520
Tidligere biler:
SAAB 9-5 AERO 2.3TS MY02 (solgt)
SAAB 900s NG 1993 2.0i B206i (solgt)
SAAB 900 NG 1995 2.0i B206i (Solgt)
- Nanki
- SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
Det ville ha været en mulighed ja, men drejebænken står pt adskilt på grund af rem skift. Så måtte bide i det sure æble
- jojo har før selv lavet pakninger bla til turbo'en med olie og vandrør.
SAAB anbefaler alm kobber skiver ifølge deres reservedeles katalog. Hvilket jeg ikke syntes er optimalt med så meget slup mellem rør og banjo bolt. Jeg har set disse skiver på en 9-5 Aero MY08 engang, men de findes åbenbart ikke i SAAB katalog. Mig og min forhandler kan ihvertfald ikke finde dem, vi har snart bestilt alle deres kobber skiver hjem, uden held
Mig og en kammerrat gik igang med at lave skiverne selv en lørdag formiddag i en gammel Weiler drejebænk
- jojo har før selv lavet pakninger bla til turbo'en med olie og vandrør.
SAAB anbefaler alm kobber skiver ifølge deres reservedeles katalog. Hvilket jeg ikke syntes er optimalt med så meget slup mellem rør og banjo bolt. Jeg har set disse skiver på en 9-5 Aero MY08 engang, men de findes åbenbart ikke i SAAB katalog. Mig og min forhandler kan ihvertfald ikke finde dem, vi har snart bestilt alle deres kobber skiver hjem, uden held
Mig og en kammerrat gik igang med at lave skiverne selv en lørdag formiddag i en gammel Weiler drejebænk
Med Venlig Hilsen
Frank Madsen
Nuværende SAAB:
SAAB 9-3ss Serie No. 007678
SAAB 9-3 SE 2002 B205L No. 041520
Tidligere biler:
SAAB 9-5 AERO 2.3TS MY02 (solgt)
SAAB 900s NG 1993 2.0i B206i (solgt)
SAAB 900 NG 1995 2.0i B206i (Solgt)
Frank Madsen
Nuværende SAAB:
SAAB 9-3ss Serie No. 007678
SAAB 9-3 SE 2002 B205L No. 041520
Tidligere biler:
SAAB 9-5 AERO 2.3TS MY02 (solgt)
SAAB 900s NG 1993 2.0i B206i (solgt)
SAAB 900 NG 1995 2.0i B206i (Solgt)
- ClausSAAB
- SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
Hej Frank
Altså, hvad skal man snart gøre du er da fuldstændig umulig at leve op til! Man kan bare stå måbende på sidelinien og savle af misundelse
Bortset fra det er det utroligt inspirende at se, hvad du finder på bare ærgeligt man ikke selv har muligheden/evnerne til at eftergøre det
Venlig hilsen
Claus
Altså, hvad skal man snart gøre du er da fuldstændig umulig at leve op til! Man kan bare stå måbende på sidelinien og savle af misundelse
Bortset fra det er det utroligt inspirende at se, hvad du finder på bare ærgeligt man ikke selv har muligheden/evnerne til at eftergøre det
Venlig hilsen
Claus
Total SAAB virus 1997 9000 CSE 2,3T A50 UHADA for en SAAB
Lykkelig ejer af NG9-3 2005 Sports sedan 1,8t (Bygget af Frank Madsen)
Glad ejer af OG9-3 2001 Coupé 2,0t (Forhåbentligt snart 2,3T)
Medlem # 782 Tlf: 21 41 65 79
Lykkelig ejer af NG9-3 2005 Sports sedan 1,8t (Bygget af Frank Madsen)
Glad ejer af OG9-3 2001 Coupé 2,0t (Forhåbentligt snart 2,3T)
Medlem # 782 Tlf: 21 41 65 79
- MXP
- SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
Så lærte jeg hvad en "banjobolt" er for noget.........
Dine fine dimser ligner dem som følger med her......i et kit......
http://shopping.kinugawaturbo.com/saabt ... d04hl.aspx
Dine fine dimser ligner dem som følger med her......i et kit......
http://shopping.kinugawaturbo.com/saabt ... d04hl.aspx
- Nanki
- SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
- Nu var det heller ikke meningen at den skulle have så stor en tur Men når man har muligheden for det, så er det svært ikke lave leve sig helt ind i. Specielt når det interessere mig så meget som det gør
Har skam flere gange nevet mig i armen og sagt: Nej Frank -- hold nu. Det er ikke nogen show bil
Håber da vi kan mødes til et traf en dag eller i garagen, altid rigtig hyggeligt at følge med i andres fortage
Rigtig mange tak ClausClausSAAB skrev:Hej Frank
Altså, hvad skal man snart gøre du er da fuldstændig umulig at leve op til! Man kan bare stå måbende på sidelinien og savle af misundelse
Bortset fra det er det utroligt inspirende at se, hvad du finder på bare ærgeligt man ikke selv har muligheden/evnerne til at eftergøre det
Venlig hilsen
Claus
- Nu var det heller ikke meningen at den skulle have så stor en tur Men når man har muligheden for det, så er det svært ikke lave leve sig helt ind i. Specielt når det interessere mig så meget som det gør
Har skam flere gange nevet mig i armen og sagt: Nej Frank -- hold nu. Det er ikke nogen show bil
Håber da vi kan mødes til et traf en dag eller i garagen, altid rigtig hyggeligt at følge med i andres fortage
Med Venlig Hilsen
Frank Madsen
Nuværende SAAB:
SAAB 9-3ss Serie No. 007678
SAAB 9-3 SE 2002 B205L No. 041520
Tidligere biler:
SAAB 9-5 AERO 2.3TS MY02 (solgt)
SAAB 900s NG 1993 2.0i B206i (solgt)
SAAB 900 NG 1995 2.0i B206i (Solgt)
Frank Madsen
Nuværende SAAB:
SAAB 9-3ss Serie No. 007678
SAAB 9-3 SE 2002 B205L No. 041520
Tidligere biler:
SAAB 9-5 AERO 2.3TS MY02 (solgt)
SAAB 900s NG 1993 2.0i B206i (solgt)
SAAB 900 NG 1995 2.0i B206i (Solgt)
- Nanki
- SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
- er det google som laver trylleri på din skærm? Må man spørge, hvad du har søgt under
Præcist! Godt set.MXP skrev:Så lærte jeg hvad en "banjobolt" er for noget.........
Dine fine dimser ligner dem som følger med her......i et kit......
http://shopping.kinugawaturbo.com/saabt ... d04hl.aspx
- er det google som laver trylleri på din skærm? Må man spørge, hvad du har søgt under
Med Venlig Hilsen
Frank Madsen
Nuværende SAAB:
SAAB 9-3ss Serie No. 007678
SAAB 9-3 SE 2002 B205L No. 041520
Tidligere biler:
SAAB 9-5 AERO 2.3TS MY02 (solgt)
SAAB 900s NG 1993 2.0i B206i (solgt)
SAAB 900 NG 1995 2.0i B206i (Solgt)
Frank Madsen
Nuværende SAAB:
SAAB 9-3ss Serie No. 007678
SAAB 9-3 SE 2002 B205L No. 041520
Tidligere biler:
SAAB 9-5 AERO 2.3TS MY02 (solgt)
SAAB 900s NG 1993 2.0i B206i (solgt)
SAAB 900 NG 1995 2.0i B206i (Solgt)
- MXP
- SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
Der er også noget som minder om det her:
http://www.saabpartners.com/adapter-was ... 4-m12.html
http://www.saabpartners.com/adapter-was ... 4-m12.html
- Nanki
- SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
Der kan man bare se
- Men nå så blev færdighederne i drejning også testet samt udstyret. Det er noget hårdt materiale at dreje i skal jeg lige hilse og sige
- Men nå så blev færdighederne i drejning også testet samt udstyret. Det er noget hårdt materiale at dreje i skal jeg lige hilse og sige
Med Venlig Hilsen
Frank Madsen
Nuværende SAAB:
SAAB 9-3ss Serie No. 007678
SAAB 9-3 SE 2002 B205L No. 041520
Tidligere biler:
SAAB 9-5 AERO 2.3TS MY02 (solgt)
SAAB 900s NG 1993 2.0i B206i (solgt)
SAAB 900 NG 1995 2.0i B206i (Solgt)
Frank Madsen
Nuværende SAAB:
SAAB 9-3ss Serie No. 007678
SAAB 9-3 SE 2002 B205L No. 041520
Tidligere biler:
SAAB 9-5 AERO 2.3TS MY02 (solgt)
SAAB 900s NG 1993 2.0i B206i (solgt)
SAAB 900 NG 1995 2.0i B206i (Solgt)
- Nanki
- SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
Eftersom sidste tur til Sverige indbragte de forkerte bremseskiver (314mm) hvor det skulle have været 302mm gik turen til sjælland på indkøb af læder stole.
- Lidt en særlig model blev det til. Nemlig TurboX stole, dørbeklædning samt rat. Inkl 3 års støv fra en hylde
Premium læder:
3 års herlig støv inkl i handlen
Rengøring:
TurboX rat
[url=http://postimage.org/]
- Lidt en særlig model blev det til. Nemlig TurboX stole, dørbeklædning samt rat. Inkl 3 års støv fra en hylde
Premium læder:
3 års herlig støv inkl i handlen
Rengøring:
TurboX rat
[url=http://postimage.org/]
Med Venlig Hilsen
Frank Madsen
Nuværende SAAB:
SAAB 9-3ss Serie No. 007678
SAAB 9-3 SE 2002 B205L No. 041520
Tidligere biler:
SAAB 9-5 AERO 2.3TS MY02 (solgt)
SAAB 900s NG 1993 2.0i B206i (solgt)
SAAB 900 NG 1995 2.0i B206i (Solgt)
Frank Madsen
Nuværende SAAB:
SAAB 9-3ss Serie No. 007678
SAAB 9-3 SE 2002 B205L No. 041520
Tidligere biler:
SAAB 9-5 AERO 2.3TS MY02 (solgt)
SAAB 900s NG 1993 2.0i B206i (solgt)
SAAB 900 NG 1995 2.0i B206i (Solgt)
- Nanki
- SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
Et sæt originale 302 mm bremseskiver netop ankommet forleden dag. Klar til montage.
Det kostede desværre 2 stk hjullejer foran ved afmontering af bremseskiverne. På grund af for stor rust kant mellem flancen og bremseskiven måtte der desværre monteres 2 nye hjullejer i for også :Idonno
Nye skiver:
Det kostede desværre 2 stk hjullejer foran ved afmontering af bremseskiverne. På grund af for stor rust kant mellem flancen og bremseskiven måtte der desværre monteres 2 nye hjullejer i for også :Idonno
Nye skiver:
Med Venlig Hilsen
Frank Madsen
Nuværende SAAB:
SAAB 9-3ss Serie No. 007678
SAAB 9-3 SE 2002 B205L No. 041520
Tidligere biler:
SAAB 9-5 AERO 2.3TS MY02 (solgt)
SAAB 900s NG 1993 2.0i B206i (solgt)
SAAB 900 NG 1995 2.0i B206i (Solgt)
Frank Madsen
Nuværende SAAB:
SAAB 9-3ss Serie No. 007678
SAAB 9-3 SE 2002 B205L No. 041520
Tidligere biler:
SAAB 9-5 AERO 2.3TS MY02 (solgt)
SAAB 900s NG 1993 2.0i B206i (solgt)
SAAB 900 NG 1995 2.0i B206i (Solgt)
- Nanki
- SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
Det står lidt stille i garagen på grund af det velkendte "mande sygdom" som er i omløb i tiden. Men lidt rengøring bliver det til i garagen:
Med Venlig Hilsen
Frank Madsen
Nuværende SAAB:
SAAB 9-3ss Serie No. 007678
SAAB 9-3 SE 2002 B205L No. 041520
Tidligere biler:
SAAB 9-5 AERO 2.3TS MY02 (solgt)
SAAB 900s NG 1993 2.0i B206i (solgt)
SAAB 900 NG 1995 2.0i B206i (Solgt)
Frank Madsen
Nuværende SAAB:
SAAB 9-3ss Serie No. 007678
SAAB 9-3 SE 2002 B205L No. 041520
Tidligere biler:
SAAB 9-5 AERO 2.3TS MY02 (solgt)
SAAB 900s NG 1993 2.0i B206i (solgt)
SAAB 900 NG 1995 2.0i B206i (Solgt)
- Nanki
- SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
Flytter rat betjening fra MY05 til MY08 TurboX rat.
Før:
Efter:
Første type airbag til 9-3 MY03-05. Hvor de i MY06 kom med denne nye type design på dem:
Før:
Efter:
Første type airbag til 9-3 MY03-05. Hvor de i MY06 kom med denne nye type design på dem:
Med Venlig Hilsen
Frank Madsen
Nuværende SAAB:
SAAB 9-3ss Serie No. 007678
SAAB 9-3 SE 2002 B205L No. 041520
Tidligere biler:
SAAB 9-5 AERO 2.3TS MY02 (solgt)
SAAB 900s NG 1993 2.0i B206i (solgt)
SAAB 900 NG 1995 2.0i B206i (Solgt)
Frank Madsen
Nuværende SAAB:
SAAB 9-3ss Serie No. 007678
SAAB 9-3 SE 2002 B205L No. 041520
Tidligere biler:
SAAB 9-5 AERO 2.3TS MY02 (solgt)
SAAB 900s NG 1993 2.0i B206i (solgt)
SAAB 900 NG 1995 2.0i B206i (Solgt)
- Nanki
- SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
I forbindelse med udskiftning af GPS/telefon antenne på taget, besluttede jeg mig for at tage udfordringen op med montering af regn sensor.
- Havde fundet en såkaldt "doner" bil med næste samme udstyr og årgang, så det burde være Plug And Play med overflytning af ledningnettet på loftet. Hvilket det ikke var.
Der manglede nogle ledninger ned langs A-stolpen...
Beholdte det originale ledningnet som bilen er født med, hvor disse tre ekstra ledninger bliver tilføjet og et stik.
Fugle rede i overskud:
Bare fordi man vil have tre ledninger i korrekt farve:
Så faldt himlen til jorden
Ikke nemt, at se der er tilføjet lidt ekstra ledninger i bilen.
I samme omgang blev ledningerne til DVD skærme på bag sæderne trukket pænt med tape hen over så det ikke larmer.
- Havde fundet en såkaldt "doner" bil med næste samme udstyr og årgang, så det burde være Plug And Play med overflytning af ledningnettet på loftet. Hvilket det ikke var.
Der manglede nogle ledninger ned langs A-stolpen...
Beholdte det originale ledningnet som bilen er født med, hvor disse tre ekstra ledninger bliver tilføjet og et stik.
Fugle rede i overskud:
Bare fordi man vil have tre ledninger i korrekt farve:
Så faldt himlen til jorden
Ikke nemt, at se der er tilføjet lidt ekstra ledninger i bilen.
I samme omgang blev ledningerne til DVD skærme på bag sæderne trukket pænt med tape hen over så det ikke larmer.
Med Venlig Hilsen
Frank Madsen
Nuværende SAAB:
SAAB 9-3ss Serie No. 007678
SAAB 9-3 SE 2002 B205L No. 041520
Tidligere biler:
SAAB 9-5 AERO 2.3TS MY02 (solgt)
SAAB 900s NG 1993 2.0i B206i (solgt)
SAAB 900 NG 1995 2.0i B206i (Solgt)
Frank Madsen
Nuværende SAAB:
SAAB 9-3ss Serie No. 007678
SAAB 9-3 SE 2002 B205L No. 041520
Tidligere biler:
SAAB 9-5 AERO 2.3TS MY02 (solgt)
SAAB 900s NG 1993 2.0i B206i (solgt)
SAAB 900 NG 1995 2.0i B206i (Solgt)
- kesr
- ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
Godt gået. Imponerende tempo du arbejder i.
Nu når du har hele indmaden ude, skal du så ikke have monteret sådan en omgang fodbrøndslys
http://saabblog.net/2015/12/01/saab-9-3 ... leuchtung/
Nu når du har hele indmaden ude, skal du så ikke have monteret sådan en omgang fodbrøndslys
http://saabblog.net/2015/12/01/saab-9-3 ... leuchtung/
Saab CV
2014 - Saab 9-3 2.0t '08
2007-14 Saab 9-3 2.0t SE '01
2004-07 Saab 900 S 2.0 '96
snygg, snabb, snål
Far, mor, storesøster, lillesøster og Saab'en
- familie på 5
2014 - Saab 9-3 2.0t '08
2007-14 Saab 9-3 2.0t SE '01
2004-07 Saab 900 S 2.0 '96
snygg, snabb, snål
Far, mor, storesøster, lillesøster og Saab'en
- familie på 5
- Nanki
- SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
- Det var tanken, om jeg kunne finde det originale stik et sted i bilen, evt selv trække det. Savner lys nede ved fødderne må jeg indrømme fra min gamle 9-5 Aero :I Simpel detalje de lavede i sin tid
Rigtig mange tak Forsøger at opdatere så snart der sker lidt nyt i garagen:lol:kesr skrev:Godt gået. Imponerende tempo du arbejder i.
Nu når du har hele indmaden ude, skal du så ikke have monteret sådan en omgang fodbrøndslys
http://saabblog.net/2015/12/01/saab-9-3 ... leuchtung/
- Det var tanken, om jeg kunne finde det originale stik et sted i bilen, evt selv trække det. Savner lys nede ved fødderne må jeg indrømme fra min gamle 9-5 Aero :I Simpel detalje de lavede i sin tid
Med Venlig Hilsen
Frank Madsen
Nuværende SAAB:
SAAB 9-3ss Serie No. 007678
SAAB 9-3 SE 2002 B205L No. 041520
Tidligere biler:
SAAB 9-5 AERO 2.3TS MY02 (solgt)
SAAB 900s NG 1993 2.0i B206i (solgt)
SAAB 900 NG 1995 2.0i B206i (Solgt)
Frank Madsen
Nuværende SAAB:
SAAB 9-3ss Serie No. 007678
SAAB 9-3 SE 2002 B205L No. 041520
Tidligere biler:
SAAB 9-5 AERO 2.3TS MY02 (solgt)
SAAB 900s NG 1993 2.0i B206i (solgt)
SAAB 900 NG 1995 2.0i B206i (Solgt)
- kobbernagel
- EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
Nanki skrev:Interessant! Jeg har ikke noget lys ved fødderne i min 9-5 fra 08, men det er nok fordi det er en skrabet model. Nogen der har link til hvor jeg kan købe de nødvendige stumper for at montere dette?kesr skrev:fra min gamle 9-5 Aero :I Simpel detalje de lavede i sin tid
Saab 9-5 2.0T Hirch 2008 - solgt
Skoda Citigo 2014
Opel Grandland X 2020
Skoda Citigo 2014
Opel Grandland X 2020
- Seniorsergent
- EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
Det forhindrer dem nu imidlertid ikke i at finde pedalerne
Lys til fødderne? Mine er godt nok blinde,Nanki skrev:Savner lys nede ved fødderne må jeg indrømme fra min gamle 9-5 Aero :I Simpel detalje de lavede i sin tidkesr skrev: Nu når du har hele indmaden ude, skal du så ikke have monteret sådan en omgang fodbrøndslys
http://saabblog.net/2015/12/01/saab-9-3 ... leuchtung/
Det forhindrer dem nu imidlertid ikke i at finde pedalerne
Sláinte
Mick
Mick
- Nanki
- SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
kobbernagel skrev:Nanki skrev:Interessant! Jeg har ikke noget lys ved fødderne i min 9-5 fra 08, men det er nok fordi det er en skrabet model. Nogen der har link til hvor jeg kan købe de nødvendige stumper for at montere dette?kesr skrev:fra min gamle 9-5 Aero :I Simpel detalje de lavede i sin tid
9-5 har altid været en "klasse" over 9-3 på rigtig mange punkter. Du kan være heldig at ledningerne ligger til det og det bare er at sætte en lampe i
Det kan også være dine pære bare er sprunget hehe
Det kan være en større omgang at eftermonter, tit skal man ha rimelig meget adskilt for at komme til diverse samlinger
Med Venlig Hilsen
Frank Madsen
Nuværende SAAB:
SAAB 9-3ss Serie No. 007678
SAAB 9-3 SE 2002 B205L No. 041520
Tidligere biler:
SAAB 9-5 AERO 2.3TS MY02 (solgt)
SAAB 900s NG 1993 2.0i B206i (solgt)
SAAB 900 NG 1995 2.0i B206i (Solgt)
Frank Madsen
Nuværende SAAB:
SAAB 9-3ss Serie No. 007678
SAAB 9-3 SE 2002 B205L No. 041520
Tidligere biler:
SAAB 9-5 AERO 2.3TS MY02 (solgt)
SAAB 900s NG 1993 2.0i B206i (solgt)
SAAB 900 NG 1995 2.0i B206i (Solgt)
- hf-eco-power
- SAAB-MANIAC
Indlæg
Se, det er ikke helt utænkeligt. Jeg mener, er dette fodrumslys ikke helt almindeligt standardudstyr i såvel 9-5 som i 9-3 SS/SC? Det var jeg da overbevist om, men det kan da være, det er sparet væk i de sidste årgange af den gamle 9-5
På en gammel sag som en 9000, kan det relativt snildt lade sig gøre at eftermontere disse hyggelys.Se bare ->
Autentiske billeder fra min egen slider. Med lamper fra netop en 9-3 SS og lyskilden warm-white LED
Jeg må sige, at det er et imponerende arbejde, du lægger i din nyerhvervelse, Nanki. Fortæl gerne, om du får den ny type airbag installeret uden bøvl, da jeg selv er blevet rådet til at droppe mine planer om et nyere Vector-rat i vores 9-3 SS fra 4/03 af en enkelsk "SAAB Technician", da luftpudens tilkobling rent teknisk virker anderledes fra og med MY06 (sensorer). Noget med et forhold 70/30 vs. 80/20 (hvad det så end skal betyde?)
/Henrik
Det kan også være dine pære bare er sprunget hehe
Se, det er ikke helt utænkeligt. Jeg mener, er dette fodrumslys ikke helt almindeligt standardudstyr i såvel 9-5 som i 9-3 SS/SC? Det var jeg da overbevist om, men det kan da være, det er sparet væk i de sidste årgange af den gamle 9-5
På en gammel sag som en 9000, kan det relativt snildt lade sig gøre at eftermontere disse hyggelys.Se bare ->
Autentiske billeder fra min egen slider. Med lamper fra netop en 9-3 SS og lyskilden warm-white LED
Jeg må sige, at det er et imponerende arbejde, du lægger i din nyerhvervelse, Nanki. Fortæl gerne, om du får den ny type airbag installeret uden bøvl, da jeg selv er blevet rådet til at droppe mine planer om et nyere Vector-rat i vores 9-3 SS fra 4/03 af en enkelsk "SAAB Technician", da luftpudens tilkobling rent teknisk virker anderledes fra og med MY06 (sensorer). Noget med et forhold 70/30 vs. 80/20 (hvad det så end skal betyde?)
/Henrik
- Nanki
- SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
Go aften Henrik
Jeg tænker fra MY06 modellen altså facelift modellen med ny front og instrumentbord at det er en af de detaljer som er "sparet " væk på "standart" modellerne. Hvis ikke den har fx el sæder med hukommelse eller sådan noget ligene som man ikke ser hver dag
Rigtig fin 9k du har oplagt, det korrekt at lys eftermontering er let på en 9k eller for den sags skyld OG900/9-3 er ganske nemt. Men 9-3ss/sc er lidt noget andet.. Her har vi ikke de traditionelle dør kontakte i på chassiset. Her sidder kontakten i dørlåsen og bliver styret via bokse i dag.. Har kigget lidt på diagrammerne og har valgt ikke at lave lys nede til fødderne da jeg ikke er 100% sikker på hvad hvilket boks sender ud.. Desværre. Ville nødig brande 2 bokse af på grund af forkert tilkobling
Angående airbagen, kommer der opdate senere når jeg får koblet noget strøm på bilen igen
- Må indrømme jeg ikke har været inde og studere det tekniske data på denne type airbag før jeg læste dit indlæg her :i
Hurtig nat læsning i WIS fortælle mig at selve airbagen er "større" på en MY06 og frem. Den "gamle" type er på 55L når den er fuld blæst op, hvor den nye er på 60L.
-Din SAAB tekniker har fat i noget med de 80/20 og 70/30.. Det er det vi kalder to trins airbag. Idag vurdere computeren hvor "Alvorligt" sammenstødet er. Er det nødvendigt jeg puster mig fuldt op eller kan jeg klare mig med noget mindre. Her komme "Stage 1 og 2" ind i billedet.
Det burde ikke have noget at sige. Fordi når først bilen register at den skal udløse airbagen, så sender SRS boksen signal på til dit CIM ( rat module) at den fx skal "tænde" Trin 2, hvor den vil sende en spænding afsted. Så er det "springladningen" som afgør hvor voldsomt det skal være.. Dette bliver taget højde for sæde placering og bilens hastighed, hvor hårdt man rammer modkørende osv osv
Selve sensor funktion på bilen er 100% ens. Det er nærmest bare en dørkontant som bliver trykket ind når du rammer noget
Men jeg skal nok lige komme ind på det når jeg får strøm på bilen og får slettet diverse fejlkoder efter at ha rodet rundet i bilens el system. Så skal jeg nok lige give et pip fra mig
Jeg tænker fra MY06 modellen altså facelift modellen med ny front og instrumentbord at det er en af de detaljer som er "sparet " væk på "standart" modellerne. Hvis ikke den har fx el sæder med hukommelse eller sådan noget ligene som man ikke ser hver dag
Rigtig fin 9k du har oplagt, det korrekt at lys eftermontering er let på en 9k eller for den sags skyld OG900/9-3 er ganske nemt. Men 9-3ss/sc er lidt noget andet.. Her har vi ikke de traditionelle dør kontakte i på chassiset. Her sidder kontakten i dørlåsen og bliver styret via bokse i dag.. Har kigget lidt på diagrammerne og har valgt ikke at lave lys nede til fødderne da jeg ikke er 100% sikker på hvad hvilket boks sender ud.. Desværre. Ville nødig brande 2 bokse af på grund af forkert tilkobling
Angående airbagen, kommer der opdate senere når jeg får koblet noget strøm på bilen igen
- Må indrømme jeg ikke har været inde og studere det tekniske data på denne type airbag før jeg læste dit indlæg her :i
Hurtig nat læsning i WIS fortælle mig at selve airbagen er "større" på en MY06 og frem. Den "gamle" type er på 55L når den er fuld blæst op, hvor den nye er på 60L.
-Din SAAB tekniker har fat i noget med de 80/20 og 70/30.. Det er det vi kalder to trins airbag. Idag vurdere computeren hvor "Alvorligt" sammenstødet er. Er det nødvendigt jeg puster mig fuldt op eller kan jeg klare mig med noget mindre. Her komme "Stage 1 og 2" ind i billedet.
Det burde ikke have noget at sige. Fordi når først bilen register at den skal udløse airbagen, så sender SRS boksen signal på til dit CIM ( rat module) at den fx skal "tænde" Trin 2, hvor den vil sende en spænding afsted. Så er det "springladningen" som afgør hvor voldsomt det skal være.. Dette bliver taget højde for sæde placering og bilens hastighed, hvor hårdt man rammer modkørende osv osv
Selve sensor funktion på bilen er 100% ens. Det er nærmest bare en dørkontant som bliver trykket ind når du rammer noget
Men jeg skal nok lige komme ind på det når jeg får strøm på bilen og får slettet diverse fejlkoder efter at ha rodet rundet i bilens el system. Så skal jeg nok lige give et pip fra mig
Med Venlig Hilsen
Frank Madsen
Nuværende SAAB:
SAAB 9-3ss Serie No. 007678
SAAB 9-3 SE 2002 B205L No. 041520
Tidligere biler:
SAAB 9-5 AERO 2.3TS MY02 (solgt)
SAAB 900s NG 1993 2.0i B206i (solgt)
SAAB 900 NG 1995 2.0i B206i (Solgt)
Frank Madsen
Nuværende SAAB:
SAAB 9-3ss Serie No. 007678
SAAB 9-3 SE 2002 B205L No. 041520
Tidligere biler:
SAAB 9-5 AERO 2.3TS MY02 (solgt)
SAAB 900s NG 1993 2.0i B206i (solgt)
SAAB 900 NG 1995 2.0i B206i (Solgt)
- Stoffer
- SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
06 : gammel front og instrumentbord
07 : gammel front og ny instrumentbord
08 : ny front og ny instrumentbord
Skal vi ikke lige være enige om at ng9-3 facelift først kommet i '08.Nanki skrev:Go aften Henrik
Jeg tænker fra MY06 modellen altså facelift modellen med ny front og instrumentbord at det er en af de detaljer som er "sparet " væk på "standart" modellerne.
06 : gammel front og instrumentbord
07 : gammel front og ny instrumentbord
08 : ny front og ny instrumentbord
9-3 2.0t aut. Cabriolet ´99
- Nanki
- SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
Helt enig, men nu mente jeg 9-5 :I
- Fejl det ikke lige blev noteret i teksten :/
Rart med nogle skarpe lyttere bag skærmen
- Fejl det ikke lige blev noteret i teksten :/
Rart med nogle skarpe lyttere bag skærmen
Med Venlig Hilsen
Frank Madsen
Nuværende SAAB:
SAAB 9-3ss Serie No. 007678
SAAB 9-3 SE 2002 B205L No. 041520
Tidligere biler:
SAAB 9-5 AERO 2.3TS MY02 (solgt)
SAAB 900s NG 1993 2.0i B206i (solgt)
SAAB 900 NG 1995 2.0i B206i (Solgt)
Frank Madsen
Nuværende SAAB:
SAAB 9-3ss Serie No. 007678
SAAB 9-3 SE 2002 B205L No. 041520
Tidligere biler:
SAAB 9-5 AERO 2.3TS MY02 (solgt)
SAAB 900s NG 1993 2.0i B206i (solgt)
SAAB 900 NG 1995 2.0i B206i (Solgt)
- Nanki
- SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
Lidt oprydning i bagagerummet i relæ / sikrings boksen faldt mit øje over dette Stel ledning til AMP2 i bag
Fik lige en opgradering til version 2.0 i stedet :bigsmile
Opgradering af antenne forstærker.
Håber dette vil afhjælpe mit problem med at fange radio frekvenser her i Vestjylland
Fik lige en opgradering til version 2.0 i stedet :bigsmile
Opgradering af antenne forstærker.
Håber dette vil afhjælpe mit problem med at fange radio frekvenser her i Vestjylland
Med Venlig Hilsen
Frank Madsen
Nuværende SAAB:
SAAB 9-3ss Serie No. 007678
SAAB 9-3 SE 2002 B205L No. 041520
Tidligere biler:
SAAB 9-5 AERO 2.3TS MY02 (solgt)
SAAB 900s NG 1993 2.0i B206i (solgt)
SAAB 900 NG 1995 2.0i B206i (Solgt)
Frank Madsen
Nuværende SAAB:
SAAB 9-3ss Serie No. 007678
SAAB 9-3 SE 2002 B205L No. 041520
Tidligere biler:
SAAB 9-5 AERO 2.3TS MY02 (solgt)
SAAB 900s NG 1993 2.0i B206i (solgt)
SAAB 900 NG 1995 2.0i B206i (Solgt)
- Nanki
- SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
Efter at være blevet sprøjtet udvendig og indvendig er tiden endelig kommet til projekt samling af bilen igen
Langt vej igen
Dinitrol behandlet
Langt vej igen
Dinitrol behandlet
Med Venlig Hilsen
Frank Madsen
Nuværende SAAB:
SAAB 9-3ss Serie No. 007678
SAAB 9-3 SE 2002 B205L No. 041520
Tidligere biler:
SAAB 9-5 AERO 2.3TS MY02 (solgt)
SAAB 900s NG 1993 2.0i B206i (solgt)
SAAB 900 NG 1995 2.0i B206i (Solgt)
Frank Madsen
Nuværende SAAB:
SAAB 9-3ss Serie No. 007678
SAAB 9-3 SE 2002 B205L No. 041520
Tidligere biler:
SAAB 9-5 AERO 2.3TS MY02 (solgt)
SAAB 900s NG 1993 2.0i B206i (solgt)
SAAB 900 NG 1995 2.0i B206i (Solgt)
- Nanki
- SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
En fridag fra jobbet gav mulighed for at hilse på de bekendte hoveder i Trollhättan, hvilket indbragte et sæt nye dørbeklædninger fra en MY07 i gråt med sort læder og hvide sting. Passende til TurboX sæder :sunglasses
MY07 V.S std
Inkl krom liste på dørene. Super flot :i
MY07 V.S std
Inkl krom liste på dørene. Super flot :i
Med Venlig Hilsen
Frank Madsen
Nuværende SAAB:
SAAB 9-3ss Serie No. 007678
SAAB 9-3 SE 2002 B205L No. 041520
Tidligere biler:
SAAB 9-5 AERO 2.3TS MY02 (solgt)
SAAB 900s NG 1993 2.0i B206i (solgt)
SAAB 900 NG 1995 2.0i B206i (Solgt)
Frank Madsen
Nuværende SAAB:
SAAB 9-3ss Serie No. 007678
SAAB 9-3 SE 2002 B205L No. 041520
Tidligere biler:
SAAB 9-5 AERO 2.3TS MY02 (solgt)
SAAB 900s NG 1993 2.0i B206i (solgt)
SAAB 900 NG 1995 2.0i B206i (Solgt)
- Nanki
- SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
Arbejdet med kabinen skrider frem af som tiden går.
- Nyt ledningsnet til V.F og H.F døre for opgradering af sidespejle funktion. Skulle gerne have fået "Hukommelse" og foldebar funktion.
- Nyt ledningsnet til V.F og H.F døre for opgradering af sidespejle funktion. Skulle gerne have fået "Hukommelse" og foldebar funktion.
Med Venlig Hilsen
Frank Madsen
Nuværende SAAB:
SAAB 9-3ss Serie No. 007678
SAAB 9-3 SE 2002 B205L No. 041520
Tidligere biler:
SAAB 9-5 AERO 2.3TS MY02 (solgt)
SAAB 900s NG 1993 2.0i B206i (solgt)
SAAB 900 NG 1995 2.0i B206i (Solgt)
Frank Madsen
Nuværende SAAB:
SAAB 9-3ss Serie No. 007678
SAAB 9-3 SE 2002 B205L No. 041520
Tidligere biler:
SAAB 9-5 AERO 2.3TS MY02 (solgt)
SAAB 900s NG 1993 2.0i B206i (solgt)
SAAB 900 NG 1995 2.0i B206i (Solgt)
- Nanki
- SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
Tror alle 9-3 MY03-> har oplevet at bilen har en sær "klik" lyd ved opstart eller ved recirkulation funktion i A/c panelet.
- En lumsk anelse slog mig da jeg hørt lyde. Velkendt fra min tidligere 9-5 Aero, da spjæld motoren til luftfordelingen stod af. Ganske rigtigt. 2 knækket plastik tandhjul.
Ny blæser enhed blev det også til. Den gamle havde den velkendte "hyle" lyd fra sig ved lav rpm.
I forbindelse med udskiftning af justerings motoren, kom der plade hen over kabinefilteret som manglede
- altid godt med et tørt filter ind i bilen
- En lumsk anelse slog mig da jeg hørt lyde. Velkendt fra min tidligere 9-5 Aero, da spjæld motoren til luftfordelingen stod af. Ganske rigtigt. 2 knækket plastik tandhjul.
Ny blæser enhed blev det også til. Den gamle havde den velkendte "hyle" lyd fra sig ved lav rpm.
I forbindelse med udskiftning af justerings motoren, kom der plade hen over kabinefilteret som manglede
- altid godt med et tørt filter ind i bilen
Med Venlig Hilsen
Frank Madsen
Nuværende SAAB:
SAAB 9-3ss Serie No. 007678
SAAB 9-3 SE 2002 B205L No. 041520
Tidligere biler:
SAAB 9-5 AERO 2.3TS MY02 (solgt)
SAAB 900s NG 1993 2.0i B206i (solgt)
SAAB 900 NG 1995 2.0i B206i (Solgt)
Frank Madsen
Nuværende SAAB:
SAAB 9-3ss Serie No. 007678
SAAB 9-3 SE 2002 B205L No. 041520
Tidligere biler:
SAAB 9-5 AERO 2.3TS MY02 (solgt)
SAAB 900s NG 1993 2.0i B206i (solgt)
SAAB 900 NG 1995 2.0i B206i (Solgt)
- Nanki
- SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
Arbejdet fortsætter i kabinen, når de sidste par stumper kommer på lager. Imellem tiden fik jeg tid til at inspicere vognbunden efter behandling hos Dinitrol.
- Ganske fint stykke arbejde må man sige Tilføjet et par nye varmeskjolde samt skruer :bigsmile
- Ganske fint stykke arbejde må man sige Tilføjet et par nye varmeskjolde samt skruer :bigsmile
Med Venlig Hilsen
Frank Madsen
Nuværende SAAB:
SAAB 9-3ss Serie No. 007678
SAAB 9-3 SE 2002 B205L No. 041520
Tidligere biler:
SAAB 9-5 AERO 2.3TS MY02 (solgt)
SAAB 900s NG 1993 2.0i B206i (solgt)
SAAB 900 NG 1995 2.0i B206i (Solgt)
Frank Madsen
Nuværende SAAB:
SAAB 9-3ss Serie No. 007678
SAAB 9-3 SE 2002 B205L No. 041520
Tidligere biler:
SAAB 9-5 AERO 2.3TS MY02 (solgt)
SAAB 900s NG 1993 2.0i B206i (solgt)
SAAB 900 NG 1995 2.0i B206i (Solgt)
- Nanki
- SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
Opgradering af side blink fra standart orange til "silver" fra speedparts. Ganske frisk look
Std.
Silver
Samt et par ny vasket inderskærme, klar til montering
Std.
Silver
Samt et par ny vasket inderskærme, klar til montering
Med Venlig Hilsen
Frank Madsen
Nuværende SAAB:
SAAB 9-3ss Serie No. 007678
SAAB 9-3 SE 2002 B205L No. 041520
Tidligere biler:
SAAB 9-5 AERO 2.3TS MY02 (solgt)
SAAB 900s NG 1993 2.0i B206i (solgt)
SAAB 900 NG 1995 2.0i B206i (Solgt)
Frank Madsen
Nuværende SAAB:
SAAB 9-3ss Serie No. 007678
SAAB 9-3 SE 2002 B205L No. 041520
Tidligere biler:
SAAB 9-5 AERO 2.3TS MY02 (solgt)
SAAB 900s NG 1993 2.0i B206i (solgt)
SAAB 900 NG 1995 2.0i B206i (Solgt)
- RuneTonnesen
- SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Indlæg
Den er godt nok blevet poleret. :sunglasses
Rune Tønnesen medlemsnummer 709
SAAB 9-3 B204R - Projektbil
SAAB 9-5 Estate 2.2 TID - Daily driver
SAAB - Not For Everyone, Essential to a Few
SAAB 9-3 B204R - Projektbil
SAAB 9-5 Estate 2.2 TID - Daily driver
SAAB - Not For Everyone, Essential to a Few
- Nanki
- SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
- Det bliver rart her om nogle uger hvor den skal ud på de danske veje at køre igen
Den er ihvertfald blevet gennemgået fra A til Z ind til videreRuneTonnesen skrev:Den er godt nok blevet poleret. :sunglasses
- Det bliver rart her om nogle uger hvor den skal ud på de danske veje at køre igen
Med Venlig Hilsen
Frank Madsen
Nuværende SAAB:
SAAB 9-3ss Serie No. 007678
SAAB 9-3 SE 2002 B205L No. 041520
Tidligere biler:
SAAB 9-5 AERO 2.3TS MY02 (solgt)
SAAB 900s NG 1993 2.0i B206i (solgt)
SAAB 900 NG 1995 2.0i B206i (Solgt)
Frank Madsen
Nuværende SAAB:
SAAB 9-3ss Serie No. 007678
SAAB 9-3 SE 2002 B205L No. 041520
Tidligere biler:
SAAB 9-5 AERO 2.3TS MY02 (solgt)
SAAB 900s NG 1993 2.0i B206i (solgt)
SAAB 900 NG 1995 2.0i B206i (Solgt)
- Nanki
- SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
Lidt aften arbejde i garagen forleden dag
Polering af lygte glas
Opgraderet lang og kort lys til Philips 130% mere lys og Philips Silver blinklys pære
Polering af lygte glas
Opgraderet lang og kort lys til Philips 130% mere lys og Philips Silver blinklys pære
Med Venlig Hilsen
Frank Madsen
Nuværende SAAB:
SAAB 9-3ss Serie No. 007678
SAAB 9-3 SE 2002 B205L No. 041520
Tidligere biler:
SAAB 9-5 AERO 2.3TS MY02 (solgt)
SAAB 900s NG 1993 2.0i B206i (solgt)
SAAB 900 NG 1995 2.0i B206i (Solgt)
Frank Madsen
Nuværende SAAB:
SAAB 9-3ss Serie No. 007678
SAAB 9-3 SE 2002 B205L No. 041520
Tidligere biler:
SAAB 9-5 AERO 2.3TS MY02 (solgt)
SAAB 900s NG 1993 2.0i B206i (solgt)
SAAB 900 NG 1995 2.0i B206i (Solgt)
- Nanki
- SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
TurboX føre stol in place :mrcool
Cockpit - med TurboX rat in place
Lille ny sidespejl kontakt monteret,med parkerings funktion og foldebar. Nu må vi se, om det kan komme til at virke
Cockpit - med TurboX rat in place
Lille ny sidespejl kontakt monteret,med parkerings funktion og foldebar. Nu må vi se, om det kan komme til at virke
Med Venlig Hilsen
Frank Madsen
Nuværende SAAB:
SAAB 9-3ss Serie No. 007678
SAAB 9-3 SE 2002 B205L No. 041520
Tidligere biler:
SAAB 9-5 AERO 2.3TS MY02 (solgt)
SAAB 900s NG 1993 2.0i B206i (solgt)
SAAB 900 NG 1995 2.0i B206i (Solgt)
Frank Madsen
Nuværende SAAB:
SAAB 9-3ss Serie No. 007678
SAAB 9-3 SE 2002 B205L No. 041520
Tidligere biler:
SAAB 9-5 AERO 2.3TS MY02 (solgt)
SAAB 900s NG 1993 2.0i B206i (solgt)
SAAB 900 NG 1995 2.0i B206i (Solgt)
- Nanki
- SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
Rigtig godt spørgsmål
OG 9-3 "Aero" er sommer bil pt ihvertfald / traf bil.
Hvor denne NG 9-3 endelig "bare" skulle være hverdags bil, hvor tingene gik hånd i hånd Hun skal da heller ikke snydes for et traf eller to
Garagen her hjemme, skal snart udvides
- Hvilke biler, går du og roder lidt i ?
Hej MadsJensen skrev:Det ser Flot ud Frank
Hvad skal du bruge alle de biler til? (Ja jeg har også selv et par stykker, men alle af ældre årgang)
MVH Mads
Rigtig godt spørgsmål
OG 9-3 "Aero" er sommer bil pt ihvertfald / traf bil.
Hvor denne NG 9-3 endelig "bare" skulle være hverdags bil, hvor tingene gik hånd i hånd Hun skal da heller ikke snydes for et traf eller to
Garagen her hjemme, skal snart udvides
- Hvilke biler, går du og roder lidt i ?
Med Venlig Hilsen
Frank Madsen
Nuværende SAAB:
SAAB 9-3ss Serie No. 007678
SAAB 9-3 SE 2002 B205L No. 041520
Tidligere biler:
SAAB 9-5 AERO 2.3TS MY02 (solgt)
SAAB 900s NG 1993 2.0i B206i (solgt)
SAAB 900 NG 1995 2.0i B206i (Solgt)
Frank Madsen
Nuværende SAAB:
SAAB 9-3ss Serie No. 007678
SAAB 9-3 SE 2002 B205L No. 041520
Tidligere biler:
SAAB 9-5 AERO 2.3TS MY02 (solgt)
SAAB 900s NG 1993 2.0i B206i (solgt)
SAAB 900 NG 1995 2.0i B206i (Solgt)
- Jensen
- Administrator
Indlæg
Aha så forstår jeg Lige kort opridset mine biler/projekter:
På matriklen for øjeblikket er min "nye" og9-3 jubilæum som jeg forhåbentlig får tid til at lave lidt forbedringer på snart.
I garagen står min ng900 V6'er med bøjede ventiler. Den skulle egentlig skrottes, men jeg kan ikke nænne det
I "brændeskuret" står min V4'er fra 75 som også trænger til en kærlig hånd snart. Den blev dog 8-års synet for knap et år siden så det haster ikke.
Så er der rally 99'eren som lige skal have motoren ud da knastkæden er blevet for slap
Derudover et par strandede og900 projekter parkeret hos mine forældre. Det er en længere historie.
Men kun 3 biler på plader p.t.
MVH Mads
På matriklen for øjeblikket er min "nye" og9-3 jubilæum som jeg forhåbentlig får tid til at lave lidt forbedringer på snart.
I garagen står min ng900 V6'er med bøjede ventiler. Den skulle egentlig skrottes, men jeg kan ikke nænne det
I "brændeskuret" står min V4'er fra 75 som også trænger til en kærlig hånd snart. Den blev dog 8-års synet for knap et år siden så det haster ikke.
Så er der rally 99'eren som lige skal have motoren ud da knastkæden er blevet for slap
Derudover et par strandede og900 projekter parkeret hos mine forældre. Det er en længere historie.
Men kun 3 biler på plader p.t.
MVH Mads
Mads Jensen, medlemnr. 143
Daily driver: 9-5 Aero Turbo4 '11
Reserve: 99 Rally '71, 96 V4 '75, og900GL '83
Projekt sommerbil: OG9⁵ '99
Daily driver: 9-5 Aero Turbo4 '11
Reserve: 99 Rally '71, 96 V4 '75, og900GL '83
Projekt sommerbil: OG9⁵ '99
- hf-eco-power
- SAAB-MANIAC
Indlæg
Flot - og ikke mindst for undertegnede - interessant arbejde. Jeg sidder stadig og venter spændt på "dommen" omkring airbag´en! Kan det vitterligt lade sig gøre - inden for rimelighedens grænser - at få generation II til at fungere i en generation I - bil? :Hvadhulen
I så fald agter jeg selv at få søsat min tidligere plan med vores SportSedan fra M03
/Henrik
P.S.: Du må påregne, at dine elektriske opgraderinger er noget, der kræver en Tech II for fuldgyldig virkning!
I så fald agter jeg selv at få søsat min tidligere plan med vores SportSedan fra M03
/Henrik
P.S.: Du må påregne, at dine elektriske opgraderinger er noget, der kræver en Tech II for fuldgyldig virkning!
- Viggen
- ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
Hej Frank.
Det er utroligt, som du kan fremvise det ene efter det andet foto, som viser din omhyggelighed med 9-3'erne. Jeg er fuld af beundring.
Når nu lygterne er næsten som nye synes jeg du skal montere LED positionslys.
Jeg har selv monteret Philips X-treme Vision LED W5W 4000K til positionslys. En god og flot løsning, synes jeg.
SAAB hilsen Ole
Philips X-treme Vision LED W5W 4000K
Det er utroligt, som du kan fremvise det ene efter det andet foto, som viser din omhyggelighed med 9-3'erne. Jeg er fuld af beundring.
Når nu lygterne er næsten som nye synes jeg du skal montere LED positionslys.
Jeg har selv monteret Philips X-treme Vision LED W5W 4000K til positionslys. En god og flot løsning, synes jeg.
SAAB hilsen Ole
Philips X-treme Vision LED W5W 4000K
SAAB 9-3 Aero 2,8T SportCombi Hirsch+
SAAB 9-5 Aero Estate (solgt)
SAAB 9-3 Viggen Lutfisk + extra (solgt)
SAAB 9-5 Aero Estate (solgt)
SAAB 9-3 Viggen Lutfisk + extra (solgt)
- Nanki
- SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
- Det er "bare" at starte fra en ende af Ret voldsom motor skade med ventil og knast arbejde må jeg sige :O Er tandremme sprunget på din v6'er?
Det kan være du altid har kørt i SAAB biler?
Det er da også noget af en samling du har på pladsenJensen skrev:Aha så forstår jeg Lige kort opridset mine biler/projekter:
På matriklen for øjeblikket er min "nye" og9-3 jubilæum som jeg forhåbentlig får tid til at lave lidt forbedringer på snart.
I garagen står min ng900 V6'er med bøjede ventiler. Den skulle egentlig skrottes, men jeg kan ikke nænne det
I "brændeskuret" står min V4'er fra 75 som også trænger til en kærlig hånd snart. Den blev dog 8-års synet for knap et år siden så det haster ikke.
Så er der rally 99'eren som lige skal have motoren ud da knastkæden er blevet for slap
Derudover et par strandede og900 projekter parkeret hos mine forældre. Det er en længere historie.
Men kun 3 biler på plader p.t.
MVH Mads
- Det er "bare" at starte fra en ende af Ret voldsom motor skade med ventil og knast arbejde må jeg sige :O Er tandremme sprunget på din v6'er?
Det kan være du altid har kørt i SAAB biler?
Med Venlig Hilsen
Frank Madsen
Nuværende SAAB:
SAAB 9-3ss Serie No. 007678
SAAB 9-3 SE 2002 B205L No. 041520
Tidligere biler:
SAAB 9-5 AERO 2.3TS MY02 (solgt)
SAAB 900s NG 1993 2.0i B206i (solgt)
SAAB 900 NG 1995 2.0i B206i (Solgt)
Frank Madsen
Nuværende SAAB:
SAAB 9-3ss Serie No. 007678
SAAB 9-3 SE 2002 B205L No. 041520
Tidligere biler:
SAAB 9-5 AERO 2.3TS MY02 (solgt)
SAAB 900s NG 1993 2.0i B206i (solgt)
SAAB 900 NG 1995 2.0i B206i (Solgt)
- Nanki
- SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
- Rigtig mange tak Altid rart at få ros
Ind til videre ser det fornuftigt ud med airbagen og rat styringen. Der kommer nok strøm på bilen i løbet af weekenden. Har selv adgang til lidt tester, men ved ikke hvor meget jeg kan udlæse da jeg ikke har den såkaldte "candi" boks til 9-3 :/ Desværre
Bilen bliver "shippet" afsted til SAAB mand for til retning af forbro og komplet sporing samt Tech2 udlæsning og tilpasning
- Krydser finger for at alt virker som det skal hehe
Som lovet vil du være den første som får update omkring rat og airbag
Hej Henrikhf-eco-power skrev:Flot - og ikke mindst for undertegnede - interessant arbejde. Jeg sidder stadig og venter spændt på "dommen" omkring airbag´en! Kan det vitterligt lade sig gøre - inden for rimelighedens grænser - at få generation II til at fungere i en generation I - bil? :Hvadhulen
I så fald agter jeg selv at få søsat min tidligere plan med vores SportSedan fra M03
/Henrik
P.S.: Du må påregne, at dine elektriske opgraderinger er noget, der kræver en Tech II for fuldgyldig virkning!
- Rigtig mange tak Altid rart at få ros
Ind til videre ser det fornuftigt ud med airbagen og rat styringen. Der kommer nok strøm på bilen i løbet af weekenden. Har selv adgang til lidt tester, men ved ikke hvor meget jeg kan udlæse da jeg ikke har den såkaldte "candi" boks til 9-3 :/ Desværre
Bilen bliver "shippet" afsted til SAAB mand for til retning af forbro og komplet sporing samt Tech2 udlæsning og tilpasning
- Krydser finger for at alt virker som det skal hehe
Som lovet vil du være den første som får update omkring rat og airbag
Med Venlig Hilsen
Frank Madsen
Nuværende SAAB:
SAAB 9-3ss Serie No. 007678
SAAB 9-3 SE 2002 B205L No. 041520
Tidligere biler:
SAAB 9-5 AERO 2.3TS MY02 (solgt)
SAAB 900s NG 1993 2.0i B206i (solgt)
SAAB 900 NG 1995 2.0i B206i (Solgt)
Frank Madsen
Nuværende SAAB:
SAAB 9-3ss Serie No. 007678
SAAB 9-3 SE 2002 B205L No. 041520
Tidligere biler:
SAAB 9-5 AERO 2.3TS MY02 (solgt)
SAAB 900s NG 1993 2.0i B206i (solgt)
SAAB 900 NG 1995 2.0i B206i (Solgt)
- Nanki
- SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
[quote="Viggen"]Hej Frank.
Det er utroligt, som du kan fremvise det ene efter det andet foto, som viser din omhyggelighed med 9-3'erne. Jeg er fuld af beundring.
Når nu lygterne er næsten som nye synes jeg du skal montere LED positionslys.
Jeg har selv monteret Philips X-treme Vision LED W5W 4000K til positionslys. En god og flot løsning, synes jeg.
SAAB hilsen Ole
Hej Ole
Rigtig mange tak, hvordan gik det med 9-3 og 9-5 læder sæderne, har du prøvet at smøre dem ind?
Ole op med nogle billeder af disse 5w pos lys du omtaler. Jeg har haft det i tankerne længe om det skulle prøves nemlig
Det er utroligt, som du kan fremvise det ene efter det andet foto, som viser din omhyggelighed med 9-3'erne. Jeg er fuld af beundring.
Når nu lygterne er næsten som nye synes jeg du skal montere LED positionslys.
Jeg har selv monteret Philips X-treme Vision LED W5W 4000K til positionslys. En god og flot løsning, synes jeg.
SAAB hilsen Ole
Hej Ole
Rigtig mange tak, hvordan gik det med 9-3 og 9-5 læder sæderne, har du prøvet at smøre dem ind?
Ole op med nogle billeder af disse 5w pos lys du omtaler. Jeg har haft det i tankerne længe om det skulle prøves nemlig
Med Venlig Hilsen
Frank Madsen
Nuværende SAAB:
SAAB 9-3ss Serie No. 007678
SAAB 9-3 SE 2002 B205L No. 041520
Tidligere biler:
SAAB 9-5 AERO 2.3TS MY02 (solgt)
SAAB 900s NG 1993 2.0i B206i (solgt)
SAAB 900 NG 1995 2.0i B206i (Solgt)
Frank Madsen
Nuværende SAAB:
SAAB 9-3ss Serie No. 007678
SAAB 9-3 SE 2002 B205L No. 041520
Tidligere biler:
SAAB 9-5 AERO 2.3TS MY02 (solgt)
SAAB 900s NG 1993 2.0i B206i (solgt)
SAAB 900 NG 1995 2.0i B206i (Solgt)
- Nanki
- SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
En lille opgradering i kabinen med MY07-> luftdyser
Den "gamle" type til venstre og facelift til højre
Wuptii
Den "gamle" type til venstre og facelift til højre
Wuptii
Med Venlig Hilsen
Frank Madsen
Nuværende SAAB:
SAAB 9-3ss Serie No. 007678
SAAB 9-3 SE 2002 B205L No. 041520
Tidligere biler:
SAAB 9-5 AERO 2.3TS MY02 (solgt)
SAAB 900s NG 1993 2.0i B206i (solgt)
SAAB 900 NG 1995 2.0i B206i (Solgt)
Frank Madsen
Nuværende SAAB:
SAAB 9-3ss Serie No. 007678
SAAB 9-3 SE 2002 B205L No. 041520
Tidligere biler:
SAAB 9-5 AERO 2.3TS MY02 (solgt)
SAAB 900s NG 1993 2.0i B206i (solgt)
SAAB 900 NG 1995 2.0i B206i (Solgt)
- Jensen
- Administrator
Indlæg
Tandremmen sprang ikke, men en møtrik der holdt strammehjulet gik løs så remmen blev slap og takkede til sidst over.
Jeg har ikke altid kørt SAAB, men det føles næsten sådan. Jeg købte min første og900 i 2002 og har ikke planer om at skifte mærke foreløbig.
MVH Mads
Ja jeg har nok lidt for mange bilerNanki skrev: Det er da også noget af en samling du har på pladsen
- Det er "bare" at starte fra en ende af Ret voldsom motor skade med ventil og knast arbejde må jeg sige :O Er tandremme sprunget på din v6'er?
Det kan være du altid har kørt i SAAB biler?
Tandremmen sprang ikke, men en møtrik der holdt strammehjulet gik løs så remmen blev slap og takkede til sidst over.
Jeg har ikke altid kørt SAAB, men det føles næsten sådan. Jeg købte min første og900 i 2002 og har ikke planer om at skifte mærke foreløbig.
MVH Mads
Mads Jensen, medlemnr. 143
Daily driver: 9-5 Aero Turbo4 '11
Reserve: 99 Rally '71, 96 V4 '75, og900GL '83
Projekt sommerbil: OG9⁵ '99
Daily driver: 9-5 Aero Turbo4 '11
Reserve: 99 Rally '71, 96 V4 '75, og900GL '83
Projekt sommerbil: OG9⁵ '99
- Viggen
- ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
Hej Frank.
Jeg har købt mine Philips LED pærer hos www.billigbilpleje.dk. Jeg køber også Mobil 1 olie der. De yder sublim service og hurtig levering.
På deres hjemmeside:
Vælg Autopærer -> LED pærer og kørelyssæt -> LED W5W/W3W pærer -> Philipspærerne står mederst på siden.
Det kolde LED lys ser langt bedre ud sammen med Xenon lyset, og det er så kraftigt, at det sammen med tågelygterne giver en alternativ lygteføring i dagtimerne. Det er smag om du foretrækker 4000K eller 6000K varianterne. Jeg ved heller ikke, om merprisen for Philips LED'erne er retfærdiggjort. Der er flere billige alternativer!
Der var plads i fatningerne både på min OG9-3 og OG9-5. På begge mine modeller kontrolleres ikke om,positions-pæren lyser. Jeg ved ikke, om det er tilfællet på NG9-3!
SAAB hilsen Ole
PS. Jeg er ikke god med fotos på klubbens hjemmeside. Så send mig din mailadresse, så sender jeg fotos. (Din mail-adresse gik tabt , da min PC brød sammen. Måtte købe en ny.
Jeg har købt mine Philips LED pærer hos www.billigbilpleje.dk. Jeg køber også Mobil 1 olie der. De yder sublim service og hurtig levering.
På deres hjemmeside:
Vælg Autopærer -> LED pærer og kørelyssæt -> LED W5W/W3W pærer -> Philipspærerne står mederst på siden.
Det kolde LED lys ser langt bedre ud sammen med Xenon lyset, og det er så kraftigt, at det sammen med tågelygterne giver en alternativ lygteføring i dagtimerne. Det er smag om du foretrækker 4000K eller 6000K varianterne. Jeg ved heller ikke, om merprisen for Philips LED'erne er retfærdiggjort. Der er flere billige alternativer!
Der var plads i fatningerne både på min OG9-3 og OG9-5. På begge mine modeller kontrolleres ikke om,positions-pæren lyser. Jeg ved ikke, om det er tilfællet på NG9-3!
SAAB hilsen Ole
PS. Jeg er ikke god med fotos på klubbens hjemmeside. Så send mig din mailadresse, så sender jeg fotos. (Din mail-adresse gik tabt , da min PC brød sammen. Måtte købe en ny.
SAAB 9-3 Aero 2,8T SportCombi Hirsch+
SAAB 9-5 Aero Estate (solgt)
SAAB 9-3 Viggen Lutfisk + extra (solgt)
SAAB 9-5 Aero Estate (solgt)
SAAB 9-3 Viggen Lutfisk + extra (solgt)