Banner cycler

Dræbersneglen

Skriv om jeres renoverings/ombygnings projekter gerne med billeder.

Redaktør: Bestyrelsen

Lundhus
SAAB NET NYBEGYNDER
Indlæg: 22
Tilmeldt: 28. jun 2016, 16:50

30. jul 2016, 15:49

Hej Anders.

Er meget glad for SAAB'en :D Lærer en masse om hvordan den fungerer, er blevet helt bidt af, at få lidt olie på fingerne.
Den trækker fint, ikke nogen raket, men følger fint med.
Rust er der en lille smule af ved bagdørene, men inderskærmene er super fine. Kørte forbi den lokale synsmand og spurgte hvad han sagde til det.
Meldingen var, svejs en lap i og giv det noget zinkspray, så arbejdet kan ses ved syn, så ville han være tilfreds. Skal så lige have lært at svejse. Det tilgår :)

Billedeimage hosting 20mb


Med Venlig Hilsen
Thorsten Lundhus
Medlemsnummer 845
SAAB 900 NG 1997 2.0i B204I
Brugeravatar
RuneTonnesen
SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Indlæg: 1672
Tilmeldt: 17. dec 2010, 13:44

30. jul 2016, 20:51

Lundhus skrev:Operation olieskift(motorrens, filter og olie) gik ikke just ifølge den forkromede plan, der var lagt forud.
Efter en køretur rundt om nærmeste gylletank, for at varme olien op, blev motorrens påfyldt. Efter små 8 min. i tomgang, så jeg ingen anden udvej, end at slukke motoren, idet kølevands temperaturen nærmede sig noget, der så kriminelt ud. Det tror da F.....! Kølerens ventilator har da hvis ikke snurret rundt i det her årtusinde. Kunne nærmest ikke dreje den rundt ved håndkraft.

Billedeimage upload no ads

Den 30A sikring tilhørende ventilatoren var fjernet :Hvadhulen Hmm...Ikke tilfredsstillende! Når, men ud med olien og på med nyt filter og olie.

Billedescreenshot tool

Den tekst på oliefilteret "LONG LIFE", har jeg nu tænkt mig at se stort på. Planen er fremover, at skifte olie hvert halve år, så det følger skift af sommer-vinterdæk.
Min kørsel til daglig, består vel af 70-80% bykørsel(Køreture under 15 km). Det tager den vel ikke skade af :D Det koster ikke mange basseører, når man laver service'et selv(Udgift: Saab Oliefilter/bundpropspakning og Castrol 5W-40 =367kr., det jo svimlende summer vi snakker om) :lol:


Derefter gik jeg på rov i blandt ophuggede biler på Fyns land. "Næsten" ny ventilator blev støvet op og monteret. Den bestod stå-i-tomgang-testen :D

Næste opgave kom helt sig selv, under inspektion af luftindtagsvejen til motor. Fra topstykkedækslet over i indsugningen går en gummislange, tænker det er til oliedampe fra motoren. Gummipakningen ind i dækslet har givet op. Den lille slange øverst i venstre hjørne på billedet, er stiv som et bræt, knækket og skulle have forbindelse i indsugningen. Må have fingrene i en ny.

Billedeimages upload
Her er lidt til din projekt liste.

gummipakning til studs
http://www.partsforsaabs.com/product_in ... ts_id=2425

Vacuum slange http://www.partsforsaabs.com/product_in ... ts_id=3270

Kølerblæser test http://www.saabwiki.info/index.php?titl ... r_Fan_Test

Du har det rette gåpåmod
Rune Tønnesen medlemsnummer 709
SAAB 9-3 B204R - Projektbil
SAAB 9-5 Estate 2.2 TID - Daily driver
SAAB - Not For Everyone, Essential to a Few

Tilbage til "Projekt Forum"