9-3 t 2003 hverdagsbilen
Redaktør: Bestyrelsen
- Mortenvig
- SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Indlæg
Re: 9-3 t 2003 hverdagsbilen
Nye sommersko såler.
Kiggede lige lidt på priser, og jeg kunne få Toyo dæk med ca 40% rabat ift. et Michelin.
Så det var et svært valg, specielt , da jeg har brugt mærket på volvoen og var godt tilfreds.
Og hvis det ikke virker, så kan jeg sælge dækkene uden tab af penge
Kiggede lige lidt på priser, og jeg kunne få Toyo dæk med ca 40% rabat ift. et Michelin.
Så det var et svært valg, specielt , da jeg har brugt mærket på volvoen og var godt tilfreds.
Og hvis det ikke virker, så kan jeg sælge dækkene uden tab af penge
9-3 2,0 t 2003 170 hk nu med 200 hk AERO klon motor.
Projekt tråd.
http://www.saabklubdanmark.dk/viewtopic.php?f=4&t=32002
Tidligere Biler
Volvo 245 turbo 250+ hk
Volvo 264 turbo 250+ hk
Volvo 242 dl 90 hk
BMW 2002 150+ hk
Projekt tråd.
http://www.saabklubdanmark.dk/viewtopic.php?f=4&t=32002
Tidligere Biler
Volvo 245 turbo 250+ hk
Volvo 264 turbo 250+ hk
Volvo 242 dl 90 hk
BMW 2002 150+ hk
- Mortenvig
- SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Indlæg
Re: 9-3 t 2003 hverdagsbilen
Sommerhjul monteret
Men dækkene har jeg ingenting negativt om.
De er runde og nemme at afbalancere, maks 25 gr. på et hjul.
Komforten lider selvfølgeligt lidt, 15" til 17" og 0,2 bar mere i dæktyg giver mindre komfort.
Men indstyring, og vejgreb opvejer det 100%
Har desværre rystelser i rattet ved 110 kmt. og op, men det er stærkt formindsket
Så det er tilbage til udskiftning af komponenter, og kontrol af undervognen før de forsvinder
MVH
Morten
Optist bør den komme nærmere jorden.Men dækkene har jeg ingenting negativt om.
De er runde og nemme at afbalancere, maks 25 gr. på et hjul.
Komforten lider selvfølgeligt lidt, 15" til 17" og 0,2 bar mere i dæktyg giver mindre komfort.
Men indstyring, og vejgreb opvejer det 100%
Har desværre rystelser i rattet ved 110 kmt. og op, men det er stærkt formindsket
Så det er tilbage til udskiftning af komponenter, og kontrol af undervognen før de forsvinder
MVH
Morten
9-3 2,0 t 2003 170 hk nu med 200 hk AERO klon motor.
Projekt tråd.
http://www.saabklubdanmark.dk/viewtopic.php?f=4&t=32002
Tidligere Biler
Volvo 245 turbo 250+ hk
Volvo 264 turbo 250+ hk
Volvo 242 dl 90 hk
BMW 2002 150+ hk
Projekt tråd.
http://www.saabklubdanmark.dk/viewtopic.php?f=4&t=32002
Tidligere Biler
Volvo 245 turbo 250+ hk
Volvo 264 turbo 250+ hk
Volvo 242 dl 90 hk
BMW 2002 150+ hk
- Mortenvig
- SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Indlæg
Re: 9-3 t 2003 hverdagsbilen
Forår, og rens af lædersæder
Rat og gear knop var genstridige, de blev ved med at være fedtede, så næsten kogende vand og meget Ajax Og her er resultatet
Ud med nødhjul, og i med det gamle vinterhjul, det skal have et lidt smallere dæk, med sommer mønster Bagagerums gulvet skal hæves ca. 10-15 mm. for at tæppet kan ligge plant, jeg tror et par billige liggeunderlag kan gøre tricket
Krogen er færdig renoveret, og passer inde i hjulet Flere liggeunderlag således den ikke rasler rundt i brønden.
Mangler bare en plads til advarsels trekanten, da den er umulig at placere.
Påsken hedder påføring af læder pleje, når det hele er tørt.
MVH
Morten
Dette er resultatet Rat og gear knop var genstridige, de blev ved med at være fedtede, så næsten kogende vand og meget Ajax Og her er resultatet
Ud med nødhjul, og i med det gamle vinterhjul, det skal have et lidt smallere dæk, med sommer mønster Bagagerums gulvet skal hæves ca. 10-15 mm. for at tæppet kan ligge plant, jeg tror et par billige liggeunderlag kan gøre tricket
Krogen er færdig renoveret, og passer inde i hjulet Flere liggeunderlag således den ikke rasler rundt i brønden.
Mangler bare en plads til advarsels trekanten, da den er umulig at placere.
Påsken hedder påføring af læder pleje, når det hele er tørt.
MVH
Morten
9-3 2,0 t 2003 170 hk nu med 200 hk AERO klon motor.
Projekt tråd.
http://www.saabklubdanmark.dk/viewtopic.php?f=4&t=32002
Tidligere Biler
Volvo 245 turbo 250+ hk
Volvo 264 turbo 250+ hk
Volvo 242 dl 90 hk
BMW 2002 150+ hk
Projekt tråd.
http://www.saabklubdanmark.dk/viewtopic.php?f=4&t=32002
Tidligere Biler
Volvo 245 turbo 250+ hk
Volvo 264 turbo 250+ hk
Volvo 242 dl 90 hk
BMW 2002 150+ hk
- Mortenvig
- SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Indlæg
Re: 9-3 t 2003 hverdagsbilen
Påske og det er blevet efterår igen
Fik stylet lygterne med nye pærer i krom Og næste projekt er farvematch af sid og radio
Og så indtraf katastrofen efter 2 dages slibning og maling Varmelampen skvattede ned, så det er en ommer.
MVH
Morten
Fik stylet lygterne med nye pærer i krom Og næste projekt er farvematch af sid og radio
Og så indtraf katastrofen efter 2 dages slibning og maling Varmelampen skvattede ned, så det er en ommer.
MVH
Morten
9-3 2,0 t 2003 170 hk nu med 200 hk AERO klon motor.
Projekt tråd.
http://www.saabklubdanmark.dk/viewtopic.php?f=4&t=32002
Tidligere Biler
Volvo 245 turbo 250+ hk
Volvo 264 turbo 250+ hk
Volvo 242 dl 90 hk
BMW 2002 150+ hk
Projekt tråd.
http://www.saabklubdanmark.dk/viewtopic.php?f=4&t=32002
Tidligere Biler
Volvo 245 turbo 250+ hk
Volvo 264 turbo 250+ hk
Volvo 242 dl 90 hk
BMW 2002 150+ hk
- Mortenvig
- SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Indlæg
Re: 9-3 t 2003 hverdagsbilen
Blank sort bliver for meget, selvom malingen ikke er perfekt.
Skidtet hærder, og appelsin hud kommer frem Så det bliver nok et børste look, når det hele er hærdet op, og kan slibes.
Læderet fik første gang kæder mælk, Det skal nok have et par gange mere i løbet af sommeren, da det suger som en tør svamp. Førersæde efter 320.000 km ok kvalitet.
MVH
Morten
Skidtet hærder, og appelsin hud kommer frem Så det bliver nok et børste look, når det hele er hærdet op, og kan slibes.
Læderet fik første gang kæder mælk, Det skal nok have et par gange mere i løbet af sommeren, da det suger som en tør svamp. Førersæde efter 320.000 km ok kvalitet.
MVH
Morten
9-3 2,0 t 2003 170 hk nu med 200 hk AERO klon motor.
Projekt tråd.
http://www.saabklubdanmark.dk/viewtopic.php?f=4&t=32002
Tidligere Biler
Volvo 245 turbo 250+ hk
Volvo 264 turbo 250+ hk
Volvo 242 dl 90 hk
BMW 2002 150+ hk
Projekt tråd.
http://www.saabklubdanmark.dk/viewtopic.php?f=4&t=32002
Tidligere Biler
Volvo 245 turbo 250+ hk
Volvo 264 turbo 250+ hk
Volvo 242 dl 90 hk
BMW 2002 150+ hk
- Mortenvig
- SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Indlæg
Benzin og olie
Og efter
Håber det fjerner blå røg ved opstart, men er ikke optimistisk, da slangerne ikke var tilstoppede.
MVH
Morten
Opgradering af ventilations system.
Re: 9-3 t 2003 hverdagsbilen
Benzin og olie
Og efter
Håber det fjerner blå røg ved opstart, men er ikke optimistisk, da slangerne ikke var tilstoppede.
MVH
Morten
9-3 2,0 t 2003 170 hk nu med 200 hk AERO klon motor.
Projekt tråd.
http://www.saabklubdanmark.dk/viewtopic.php?f=4&t=32002
Tidligere Biler
Volvo 245 turbo 250+ hk
Volvo 264 turbo 250+ hk
Volvo 242 dl 90 hk
BMW 2002 150+ hk
Projekt tråd.
http://www.saabklubdanmark.dk/viewtopic.php?f=4&t=32002
Tidligere Biler
Volvo 245 turbo 250+ hk
Volvo 264 turbo 250+ hk
Volvo 242 dl 90 hk
BMW 2002 150+ hk
- Mortenvig
- SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Indlæg
Re: 9-3 t 2003 hverdagsbilen
Kolde lår bør være en historie. Fandt en service meddelelse, der beskrev problemet.
Fryser om lårene selvom kabinen er blevet varm, det er metal rammen i air baggen der er lang tid om at varme op, og sender kold luft direkte ned på lårene Løsningen er en tætnings liste i bunden.
Og projekt isfrie ruder til vinter er på vej Hybrid varmer bestående af et gammel benzin fyr fra 1998, og et tilskuds fyr fra en Ford Connect fra 2008
Elsker konservative Tyskere , det er ligesom lego alt passer
MVH
Morten
Fryser om lårene selvom kabinen er blevet varm, det er metal rammen i air baggen der er lang tid om at varme op, og sender kold luft direkte ned på lårene Løsningen er en tætnings liste i bunden.
Og projekt isfrie ruder til vinter er på vej Hybrid varmer bestående af et gammel benzin fyr fra 1998, og et tilskuds fyr fra en Ford Connect fra 2008
Elsker konservative Tyskere , det er ligesom lego alt passer
MVH
Morten
9-3 2,0 t 2003 170 hk nu med 200 hk AERO klon motor.
Projekt tråd.
http://www.saabklubdanmark.dk/viewtopic.php?f=4&t=32002
Tidligere Biler
Volvo 245 turbo 250+ hk
Volvo 264 turbo 250+ hk
Volvo 242 dl 90 hk
BMW 2002 150+ hk
Projekt tråd.
http://www.saabklubdanmark.dk/viewtopic.php?f=4&t=32002
Tidligere Biler
Volvo 245 turbo 250+ hk
Volvo 264 turbo 250+ hk
Volvo 242 dl 90 hk
BMW 2002 150+ hk
- Micky
- SUPER SAAB FREAK
- Kontakt:
Indlæg
Re: 9-3 t 2003 hverdagsbilen
Fedt en projekt tråd, den glæder jeg mig til at læse op på
Saab 9-3X TTID 2010
Tidl. Saab 9-3 2,0 Turbo årgang 3/ 2003
Medlem nummer 876
Admin på Hjemmesiden
Mike
Tidl. Saab 9-3 2,0 Turbo årgang 3/ 2003
Medlem nummer 876
Admin på Hjemmesiden
Mike
- Mortenvig
- SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Indlæg
Re: 9-3 t 2003 hverdagsbilen
Takker, håber du kan bruge noget af den.
En lille rens, med stor virkning. Rens af luft masse måler, der har kørt 330k km Skidtet på modstandene virker isolerende, og lmm giver et signal der er mindre end den aktuelle indsugede luft.
Og motorstyringen bliver forvirret, hvilket betyder. at motoren får nogle smånykker, da tænding og benzin mængden bliver forkert.
Efter rens opleves motoren mere homogen
Speeder respons er blevet bedre, Bedre bundtræk, og generel trækkraft.
Bedre tomgang, specielt når A/C kobler ind.
En mere jævn kørsel med cruise, og sikkert mange flere småting.
Værktøj brugt.
en torx bit, da lmm skal skilles ad, da det er vigtigt at rense indsugnings siden bag nettet.
En pensel, og isopropyl alkohol
MVH
Morten
En lille rens, med stor virkning. Rens af luft masse måler, der har kørt 330k km Skidtet på modstandene virker isolerende, og lmm giver et signal der er mindre end den aktuelle indsugede luft.
Og motorstyringen bliver forvirret, hvilket betyder. at motoren får nogle smånykker, da tænding og benzin mængden bliver forkert.
Efter rens opleves motoren mere homogen
Speeder respons er blevet bedre, Bedre bundtræk, og generel trækkraft.
Bedre tomgang, specielt når A/C kobler ind.
En mere jævn kørsel med cruise, og sikkert mange flere småting.
Værktøj brugt.
en torx bit, da lmm skal skilles ad, da det er vigtigt at rense indsugnings siden bag nettet.
En pensel, og isopropyl alkohol
MVH
Morten
9-3 2,0 t 2003 170 hk nu med 200 hk AERO klon motor.
Projekt tråd.
http://www.saabklubdanmark.dk/viewtopic.php?f=4&t=32002
Tidligere Biler
Volvo 245 turbo 250+ hk
Volvo 264 turbo 250+ hk
Volvo 242 dl 90 hk
BMW 2002 150+ hk
Projekt tråd.
http://www.saabklubdanmark.dk/viewtopic.php?f=4&t=32002
Tidligere Biler
Volvo 245 turbo 250+ hk
Volvo 264 turbo 250+ hk
Volvo 242 dl 90 hk
BMW 2002 150+ hk
- Mortenvig
- SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Indlæg
Re: 9-3 t 2003 hverdagsbilen
Sommeren er kommet, og det er en lang weekend, noget af den skal bruges på bilen
Men først skal den gamle turbo afmonteres 1 pinbolt mangler i topstykket Den nederste møtrik i forrøret, blev rund, og min bror har lånt vinkelsliberen, så det tog lidt tid
Da det er den der er umulig at komme til.
Derefter var det bare derudaf med at frigøre turboen, Flytte servo pumpen, og bande over meget lidt plads.
Afmonterede udstødningmanifolden, og fandt 2 knækkede pindbolte mere, så ialt har den manglet 3 stk.
De 2 af dem ville ikke ud af topstykket, Så det bliver skiftet senere, med et næsten nyt topstykke kun 100.000 km
Nye vand og olierør blev monteret og turboen blev sænket ned på plads
Nogle timer senere, og mere banderi over mindre plads så ser det fornuftigt ud Kører helt fornuftigt med standart softwaren.
Jeg skal bare lige have fundet loddekolben, og have indlæst Aero softwaren, og derefter optimere den
MVH
Morten
Aero opdaterings kit Men først skal den gamle turbo afmonteres 1 pinbolt mangler i topstykket Den nederste møtrik i forrøret, blev rund, og min bror har lånt vinkelsliberen, så det tog lidt tid
Da det er den der er umulig at komme til.
Derefter var det bare derudaf med at frigøre turboen, Flytte servo pumpen, og bande over meget lidt plads.
Afmonterede udstødningmanifolden, og fandt 2 knækkede pindbolte mere, så ialt har den manglet 3 stk.
De 2 af dem ville ikke ud af topstykket, Så det bliver skiftet senere, med et næsten nyt topstykke kun 100.000 km
Nye vand og olierør blev monteret og turboen blev sænket ned på plads
Nogle timer senere, og mere banderi over mindre plads så ser det fornuftigt ud Kører helt fornuftigt med standart softwaren.
Jeg skal bare lige have fundet loddekolben, og have indlæst Aero softwaren, og derefter optimere den
MVH
Morten
9-3 2,0 t 2003 170 hk nu med 200 hk AERO klon motor.
Projekt tråd.
http://www.saabklubdanmark.dk/viewtopic.php?f=4&t=32002
Tidligere Biler
Volvo 245 turbo 250+ hk
Volvo 264 turbo 250+ hk
Volvo 242 dl 90 hk
BMW 2002 150+ hk
Projekt tråd.
http://www.saabklubdanmark.dk/viewtopic.php?f=4&t=32002
Tidligere Biler
Volvo 245 turbo 250+ hk
Volvo 264 turbo 250+ hk
Volvo 242 dl 90 hk
BMW 2002 150+ hk
- Mortenvig
- SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Indlæg
Re: 9-3 t 2003 hverdagsbilen
Er der et maks på antal billeder i et indlæg ?
Mystisk men her er lidt flere
Lige inden opstart den ser helt standart ud Varmeskjoldet blev monteret efter opstart, og kontrul af eventuelle lækager.
Fandt årsagen til blå røg ved koldstart, en let slidt turbo. God weekend
MVH
Morten
Mystisk men her er lidt flere
Lige inden opstart den ser helt standart ud Varmeskjoldet blev monteret efter opstart, og kontrul af eventuelle lækager.
Fandt årsagen til blå røg ved koldstart, en let slidt turbo. God weekend
MVH
Morten
9-3 2,0 t 2003 170 hk nu med 200 hk AERO klon motor.
Projekt tråd.
http://www.saabklubdanmark.dk/viewtopic.php?f=4&t=32002
Tidligere Biler
Volvo 245 turbo 250+ hk
Volvo 264 turbo 250+ hk
Volvo 242 dl 90 hk
BMW 2002 150+ hk
Projekt tråd.
http://www.saabklubdanmark.dk/viewtopic.php?f=4&t=32002
Tidligere Biler
Volvo 245 turbo 250+ hk
Volvo 264 turbo 250+ hk
Volvo 242 dl 90 hk
BMW 2002 150+ hk
- troels
- SAAB-PSYCHO
- Micky
- SUPER SAAB FREAK
- Kontakt:
Indlæg
Re: 9-3 t 2003 hverdagsbilen
Så nåede jeg igennem alle siderne, og jo der er helt sikkert elementer i tråden jeg kan bruge, selv om du har lavet alt selv, er jeg ikke så heldig stillet med min mekaniske viden, og så er vores p-plads i boligselskabet, på ingen måde til at skrue biller på, belægningen ligner en æggebakke hvor græsset vokser op mellem toppene. Så det bliver tegnebogen der skal betale mekanikeren når der skal laves noget på min bil.
Men der er sjovt at følge med i dit projekt, og det giver da inspiration til at starte en tråd som kunne hedde. ''Når man ikke selv kan, må værkstedet ''
Men der er sjovt at følge med i dit projekt, og det giver da inspiration til at starte en tråd som kunne hedde. ''Når man ikke selv kan, må værkstedet ''
Saab 9-3X TTID 2010
Tidl. Saab 9-3 2,0 Turbo årgang 3/ 2003
Medlem nummer 876
Admin på Hjemmesiden
Mike
Tidl. Saab 9-3 2,0 Turbo årgang 3/ 2003
Medlem nummer 876
Admin på Hjemmesiden
Mike
- Mortenvig
- SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Indlæg
Re: 9-3 t 2003 hverdagsbilen
En kraftig krydsfiner plade kan hjælpe på underlags problemet.
Donkraft er faktisk kun brugt 3 gange i tråden, resten er udført på jorden.
Manglende erfaring det kan jeg ikke rigtigt hjælpe med, men start i det små og arbejd dig op,
Jeg startede med cykler da jeg var 12 år, arbejdede mig op til knallert som 16 årig, biler som 18 årig, og blev udlært automekanikker som 21 årig. siden er der gået 30 år.
Og jeg køber stadig gamle biler og bygger dem om efter eget hoved, jeg bliver aldrig klogere, selvom kroppen ikke er så ung mere.
Næste projekt blive udskiftning af topstykke på parkeringspladsen, så må vi se hvordan det går
MVh
Morten
Donkraft er faktisk kun brugt 3 gange i tråden, resten er udført på jorden.
Manglende erfaring det kan jeg ikke rigtigt hjælpe med, men start i det små og arbejd dig op,
Jeg startede med cykler da jeg var 12 år, arbejdede mig op til knallert som 16 årig, biler som 18 årig, og blev udlært automekanikker som 21 årig. siden er der gået 30 år.
Og jeg køber stadig gamle biler og bygger dem om efter eget hoved, jeg bliver aldrig klogere, selvom kroppen ikke er så ung mere.
Næste projekt blive udskiftning af topstykke på parkeringspladsen, så må vi se hvordan det går
MVh
Morten
9-3 2,0 t 2003 170 hk nu med 200 hk AERO klon motor.
Projekt tråd.
http://www.saabklubdanmark.dk/viewtopic.php?f=4&t=32002
Tidligere Biler
Volvo 245 turbo 250+ hk
Volvo 264 turbo 250+ hk
Volvo 242 dl 90 hk
BMW 2002 150+ hk
Projekt tråd.
http://www.saabklubdanmark.dk/viewtopic.php?f=4&t=32002
Tidligere Biler
Volvo 245 turbo 250+ hk
Volvo 264 turbo 250+ hk
Volvo 242 dl 90 hk
BMW 2002 150+ hk
- Mortenvig
- SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Indlæg
Re: 9-3 t 2003 hverdagsbilen
Og en uge senere, fik jeg endelig indlæst aero softwaren.
Gasloddekolben drillende, og skal renoveres.
Men det lykkedes at lodde mig ind på Pbus ledningerne Så drillede den nye brugte bærbare pc og skulle have installeret et program mere.
Tilslut drillede adapteren, en kontakt var stillet forkert.
Men endelig var der hul igennem, og motorstyringen tror det er en 205R motor, der ligger i bilen
MVH
Morten
Gasloddekolben drillende, og skal renoveres.
Men det lykkedes at lodde mig ind på Pbus ledningerne Så drillede den nye brugte bærbare pc og skulle have installeret et program mere.
Tilslut drillede adapteren, en kontakt var stillet forkert.
Men endelig var der hul igennem, og motorstyringen tror det er en 205R motor, der ligger i bilen
MVH
Morten
9-3 2,0 t 2003 170 hk nu med 200 hk AERO klon motor.
Projekt tråd.
http://www.saabklubdanmark.dk/viewtopic.php?f=4&t=32002
Tidligere Biler
Volvo 245 turbo 250+ hk
Volvo 264 turbo 250+ hk
Volvo 242 dl 90 hk
BMW 2002 150+ hk
Projekt tråd.
http://www.saabklubdanmark.dk/viewtopic.php?f=4&t=32002
Tidligere Biler
Volvo 245 turbo 250+ hk
Volvo 264 turbo 250+ hk
Volvo 242 dl 90 hk
BMW 2002 150+ hk
- Mortenvig
- SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Indlæg
Re: 9-3 t 2003 hverdagsbilen
Operation topstykke står for døren.
Så først lidt forberedelse, maling af ventildæksel Have udgaven.
Rensning, hvad har vi på hylden ? Ovnrens, og en Stål grydesvamp, efterfulgt med vask i sulfo, og skylning i vand. Tørre tid
Grunding med en ætsende primer Tørretid igen
Lige før middag, og tid til lidt farve, det blev en metalsort Lang tørretid
Næste formiddag Tid til lidt slibning Det færdige resultat Nu skal det bare hærde, og voksbehandles.
MVH
Morten
Så først lidt forberedelse, maling af ventildæksel Have udgaven.
Rensning, hvad har vi på hylden ? Ovnrens, og en Stål grydesvamp, efterfulgt med vask i sulfo, og skylning i vand. Tørre tid
Grunding med en ætsende primer Tørretid igen
Lige før middag, og tid til lidt farve, det blev en metalsort Lang tørretid
Næste formiddag Tid til lidt slibning Det færdige resultat Nu skal det bare hærde, og voksbehandles.
MVH
Morten
9-3 2,0 t 2003 170 hk nu med 200 hk AERO klon motor.
Projekt tråd.
http://www.saabklubdanmark.dk/viewtopic.php?f=4&t=32002
Tidligere Biler
Volvo 245 turbo 250+ hk
Volvo 264 turbo 250+ hk
Volvo 242 dl 90 hk
BMW 2002 150+ hk
Projekt tråd.
http://www.saabklubdanmark.dk/viewtopic.php?f=4&t=32002
Tidligere Biler
Volvo 245 turbo 250+ hk
Volvo 264 turbo 250+ hk
Volvo 242 dl 90 hk
BMW 2002 150+ hk
- Mortenvig
- SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Indlæg
Re: 9-3 t 2003 hverdagsbilen
Hærdning
Resultatet efter en gang autovoks Dette lille projekt, er på ren amatørbasis, med en forventet levetid på ca. 2 år, før det ligener lort.
Ideelt burde det have været renset i en varmt vands rensemaskine, hvorefter det blev glasblæst, og malet professionelt.
Men så havde regningen været på ca. 2000 kr.
Ift. 4 timers effektivt arbejde og ca. 150 kr.
MVH
Morten
Efter 14 dage så ville agurk planten have mere plads Resultatet efter en gang autovoks Dette lille projekt, er på ren amatørbasis, med en forventet levetid på ca. 2 år, før det ligener lort.
Ideelt burde det have været renset i en varmt vands rensemaskine, hvorefter det blev glasblæst, og malet professionelt.
Men så havde regningen været på ca. 2000 kr.
Ift. 4 timers effektivt arbejde og ca. 150 kr.
MVH
Morten
9-3 2,0 t 2003 170 hk nu med 200 hk AERO klon motor.
Projekt tråd.
http://www.saabklubdanmark.dk/viewtopic.php?f=4&t=32002
Tidligere Biler
Volvo 245 turbo 250+ hk
Volvo 264 turbo 250+ hk
Volvo 242 dl 90 hk
BMW 2002 150+ hk
Projekt tråd.
http://www.saabklubdanmark.dk/viewtopic.php?f=4&t=32002
Tidligere Biler
Volvo 245 turbo 250+ hk
Volvo 264 turbo 250+ hk
Volvo 242 dl 90 hk
BMW 2002 150+ hk
- Mortenvig
- SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Indlæg
Re: 9-3 t 2003 hverdagsbilen
Ferie og operation topstykke
Selv kæden ser fin ud Da det er ferietid, besluttede jeg mig for at rense og male lidt småting, Ryggen er desværre ikke ny længere Malet med biltamas alufælg maling.
MVH
Morten
Lidt senere efter en tur i biltema
Utroligt så fin den inden i med 330 k. kmSelv kæden ser fin ud Da det er ferietid, besluttede jeg mig for at rense og male lidt småting, Ryggen er desværre ikke ny længere Malet med biltamas alufælg maling.
MVH
Morten
9-3 2,0 t 2003 170 hk nu med 200 hk AERO klon motor.
Projekt tråd.
http://www.saabklubdanmark.dk/viewtopic.php?f=4&t=32002
Tidligere Biler
Volvo 245 turbo 250+ hk
Volvo 264 turbo 250+ hk
Volvo 242 dl 90 hk
BMW 2002 150+ hk
Projekt tråd.
http://www.saabklubdanmark.dk/viewtopic.php?f=4&t=32002
Tidligere Biler
Volvo 245 turbo 250+ hk
Volvo 264 turbo 250+ hk
Volvo 242 dl 90 hk
BMW 2002 150+ hk
- Mortenvig
- SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Indlæg
Re: 9-3 t 2003 hverdagsbilen
Dagen i dag gik med lidt mere rens og maling, og den bliver 3 farvet
Topstykket afmonteret og Blokken er klar til montering, jeg har haft en blanding af atf olie og acetone i cylinderne siden fredag, for at opløse gamle forbrændings rester, og olie rester, og der virke forbavsende godt Grunden til et andet topstykke, dels knækkede pindbolte, men også et olieforbrug, håber at et topstykke med 120k km ikke er så slidt Rensebordet Slidt kæde måske, hvor mange takker før den er slidt op?
MVH
Morten
Og en tur til Biltema igen, da jeg havde glemt torx toppen på arbejdet
Topstykket afmonteret og Blokken er klar til montering, jeg har haft en blanding af atf olie og acetone i cylinderne siden fredag, for at opløse gamle forbrændings rester, og olie rester, og der virke forbavsende godt Grunden til et andet topstykke, dels knækkede pindbolte, men også et olieforbrug, håber at et topstykke med 120k km ikke er så slidt Rensebordet Slidt kæde måske, hvor mange takker før den er slidt op?
MVH
Morten
9-3 2,0 t 2003 170 hk nu med 200 hk AERO klon motor.
Projekt tråd.
http://www.saabklubdanmark.dk/viewtopic.php?f=4&t=32002
Tidligere Biler
Volvo 245 turbo 250+ hk
Volvo 264 turbo 250+ hk
Volvo 242 dl 90 hk
BMW 2002 150+ hk
Projekt tråd.
http://www.saabklubdanmark.dk/viewtopic.php?f=4&t=32002
Tidligere Biler
Volvo 245 turbo 250+ hk
Volvo 264 turbo 250+ hk
Volvo 242 dl 90 hk
BMW 2002 150+ hk
- Mortenvig
- SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Indlæg
Re: 9-3 t 2003 hverdagsbilen
Stemnings billeder
Tørreskuret Værkstedet MVH
Morten
Tørreskuret Værkstedet MVH
Morten
9-3 2,0 t 2003 170 hk nu med 200 hk AERO klon motor.
Projekt tråd.
http://www.saabklubdanmark.dk/viewtopic.php?f=4&t=32002
Tidligere Biler
Volvo 245 turbo 250+ hk
Volvo 264 turbo 250+ hk
Volvo 242 dl 90 hk
BMW 2002 150+ hk
Projekt tråd.
http://www.saabklubdanmark.dk/viewtopic.php?f=4&t=32002
Tidligere Biler
Volvo 245 turbo 250+ hk
Volvo 264 turbo 250+ hk
Volvo 242 dl 90 hk
BMW 2002 150+ hk
- Mortenvig
- SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Indlæg
Re: 9-3 t 2003 hverdagsbilen
Da der er lovet regn så var det på tide at få røven i gear.
Start kl 8 med at rense div paknings rester af, og maling rester.
Lidt i et var toppen, og indsugningsmanifolden på. Hvorfor den blev malet aner jeg ikke, den er nærmest usynlig når alt er monteret.
To time senere og det meste er monteret
Ventil dæksel pakningen drillende som sædvanligt, Jeg kunne skyde den svensker der har lavet det design Klar til at køre olietryk.
Og det tog meget lang tid, så den lider nok af til stoppet olie si sygen.
Men den kom da igang, med megen røg, og klikkende ventiler, det lød som en gammel diesel.
Efter ca 15 min i tomgang, og en kort prøvetur, så kørte og lød den perfekt.
Håber på at denne øvelse har kureret mit olie forbrug, og lettere oliespild.
MVH
Morten
Start kl 8 med at rense div paknings rester af, og maling rester.
Lidt i et var toppen, og indsugningsmanifolden på. Hvorfor den blev malet aner jeg ikke, den er nærmest usynlig når alt er monteret.
To time senere og det meste er monteret
Ventil dæksel pakningen drillende som sædvanligt, Jeg kunne skyde den svensker der har lavet det design Klar til at køre olietryk.
Og det tog meget lang tid, så den lider nok af til stoppet olie si sygen.
Men den kom da igang, med megen røg, og klikkende ventiler, det lød som en gammel diesel.
Efter ca 15 min i tomgang, og en kort prøvetur, så kørte og lød den perfekt.
Håber på at denne øvelse har kureret mit olie forbrug, og lettere oliespild.
MVH
Morten
9-3 2,0 t 2003 170 hk nu med 200 hk AERO klon motor.
Projekt tråd.
http://www.saabklubdanmark.dk/viewtopic.php?f=4&t=32002
Tidligere Biler
Volvo 245 turbo 250+ hk
Volvo 264 turbo 250+ hk
Volvo 242 dl 90 hk
BMW 2002 150+ hk
Projekt tråd.
http://www.saabklubdanmark.dk/viewtopic.php?f=4&t=32002
Tidligere Biler
Volvo 245 turbo 250+ hk
Volvo 264 turbo 250+ hk
Volvo 242 dl 90 hk
BMW 2002 150+ hk
- Mortenvig
- SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Indlæg
Re: 9-3 t 2003 hverdagsbilen
Det næsten færdige resultat, løb tør for maling, og en motorvask er stærkt tiltrængt.
9-3 2,0 t 2003 170 hk nu med 200 hk AERO klon motor.
Projekt tråd.
http://www.saabklubdanmark.dk/viewtopic.php?f=4&t=32002
Tidligere Biler
Volvo 245 turbo 250+ hk
Volvo 264 turbo 250+ hk
Volvo 242 dl 90 hk
BMW 2002 150+ hk
Projekt tråd.
http://www.saabklubdanmark.dk/viewtopic.php?f=4&t=32002
Tidligere Biler
Volvo 245 turbo 250+ hk
Volvo 264 turbo 250+ hk
Volvo 242 dl 90 hk
BMW 2002 150+ hk
- troels
- SAAB-PSYCHO
- Jensen
- Administrator
Indlæg
Re: 9-3 t 2003 hverdagsbilen
Utroligt hvad man kan lave hjemme på terrassen med relativt små midler.
Malingen på ventildækslet ser fint ud. Det pynter gevaldigt i stedet for det matte grå som de jo får med alderen.
MVH Mads
Malingen på ventildækslet ser fint ud. Det pynter gevaldigt i stedet for det matte grå som de jo får med alderen.
MVH Mads
Mads Jensen, medlemnr. 143
Daily driver: 9-5 Aero Turbo4 '11
Reserve: 99 Rally '71, 96 V4 '75, og900GL '83
Projekt sommerbil: OG9⁵ '99
Daily driver: 9-5 Aero Turbo4 '11
Reserve: 99 Rally '71, 96 V4 '75, og900GL '83
Projekt sommerbil: OG9⁵ '99
- Mortenvig
- SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Indlæg
Re: 9-3 t 2003 hverdagsbilen
Tak for responsen
Der er tider hvor jeg tror det er min hemmelige dagbog jeg skriver i
Men tilbage til projektet. Da jeg adskilt indsugnings manifolden for rens og maling, Så fandt jeg dette rør. Helt unikt. Det sidder kun på og 9-3, og åbenbart kun på LEV motorer.
En standart der blev indført i Californien.
På Sabbsk hedder det et luftfordelings rør, i mine øjne ligner det en unødvendig restriktion, og blev afmonteret.
I håbet om mere effekt.
MVH
Morten
Der er tider hvor jeg tror det er min hemmelige dagbog jeg skriver i
Men tilbage til projektet. Da jeg adskilt indsugnings manifolden for rens og maling, Så fandt jeg dette rør. Helt unikt. Det sidder kun på og 9-3, og åbenbart kun på LEV motorer.
En standart der blev indført i Californien.
På Sabbsk hedder det et luftfordelings rør, i mine øjne ligner det en unødvendig restriktion, og blev afmonteret.
I håbet om mere effekt.
MVH
Morten
9-3 2,0 t 2003 170 hk nu med 200 hk AERO klon motor.
Projekt tråd.
http://www.saabklubdanmark.dk/viewtopic.php?f=4&t=32002
Tidligere Biler
Volvo 245 turbo 250+ hk
Volvo 264 turbo 250+ hk
Volvo 242 dl 90 hk
BMW 2002 150+ hk
Projekt tråd.
http://www.saabklubdanmark.dk/viewtopic.php?f=4&t=32002
Tidligere Biler
Volvo 245 turbo 250+ hk
Volvo 264 turbo 250+ hk
Volvo 242 dl 90 hk
BMW 2002 150+ hk
- Jensen
- Administrator
Indlæg
MVH Mads
Re: 9-3 t 2003 hverdagsbilen
Det kunne godt virke sådan. Jeg har lagt mærke til at indlæg i projekttråde ikke kommer frem på "Seneste emner" i kolonnen øverst til højre på siden men kun på listen midtfor nederst. Det er ikke så hensigtsmæssigt og jeg kan ikke lige gennemskue hvorfor så jeg eksperimenterer lidt. Men måske det bliver rettet med en opdatering senere.
MVH Mads
Mads Jensen, medlemnr. 143
Daily driver: 9-5 Aero Turbo4 '11
Reserve: 99 Rally '71, 96 V4 '75, og900GL '83
Projekt sommerbil: OG9⁵ '99
Daily driver: 9-5 Aero Turbo4 '11
Reserve: 99 Rally '71, 96 V4 '75, og900GL '83
Projekt sommerbil: OG9⁵ '99
- Mortenvig
- SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Indlæg
Re: 9-3 t 2003 hverdagsbilen
En lille update.
Det ser ud til at jeg fik løst de fleste problemer med reparationen.
Ikke mere olie griseri fra ventildæksel, og kædestrammer.
Ikke mere blå røg fra udstødningen efter gentagende koldstarter.
Udluftnings slangen til krumtaphus ventilationen er helt tør og ren efter 300 km.
Det ser ud til at jeg fik løsnet stempel ringene
Forbedret benzin økonomi, bruger en halv liter mindre pr 100 km, ifølge forbrugs måleren.
Efter et par tankfulde så bliver det reelle forbrug vist, men det ser ud til at er aero bruger lidt mere benzin
Men den mangler effekt. Opensid siger at jeg ikke rammer den luftmasse den burde vist som Mreq.
Den viser kun 840 g/s og burde ramme 920 g/s.
Jeg skal have kontrolleret op spændingen af speeder kablet.
MVH
Morten
Det ser ud til at jeg fik løst de fleste problemer med reparationen.
Ikke mere olie griseri fra ventildæksel, og kædestrammer.
Ikke mere blå røg fra udstødningen efter gentagende koldstarter.
Udluftnings slangen til krumtaphus ventilationen er helt tør og ren efter 300 km.
Det ser ud til at jeg fik løsnet stempel ringene
Forbedret benzin økonomi, bruger en halv liter mindre pr 100 km, ifølge forbrugs måleren.
Efter et par tankfulde så bliver det reelle forbrug vist, men det ser ud til at er aero bruger lidt mere benzin
Men den mangler effekt. Opensid siger at jeg ikke rammer den luftmasse den burde vist som Mreq.
Den viser kun 840 g/s og burde ramme 920 g/s.
Jeg skal have kontrolleret op spændingen af speeder kablet.
MVH
Morten
9-3 2,0 t 2003 170 hk nu med 200 hk AERO klon motor.
Projekt tråd.
http://www.saabklubdanmark.dk/viewtopic.php?f=4&t=32002
Tidligere Biler
Volvo 245 turbo 250+ hk
Volvo 264 turbo 250+ hk
Volvo 242 dl 90 hk
BMW 2002 150+ hk
Projekt tråd.
http://www.saabklubdanmark.dk/viewtopic.php?f=4&t=32002
Tidligere Biler
Volvo 245 turbo 250+ hk
Volvo 264 turbo 250+ hk
Volvo 242 dl 90 hk
BMW 2002 150+ hk
- Mortenvig
- SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Indlæg
Re: 9-3 t 2003 hverdagsbilen
Efter 14 år på de danske veje så kunne bag lyddæmperen ikke mere.
Da min pris på u originale original dele var det samme som et sports system i sverige.
Så blev der bestilt et system fra Maptun
Rørhalen så enorm ud, men monteret på bilen er den ikke så meget Brian Men jeg gemmer den originale hvis jeg bliver træt af den anden.
Lydmæssigt er den ikke så slem, lidt mere brum end en tæt original.
Og bilen føles mere kvik, men det kan være placebo effekten, eller den gamle var faldet sammen.
Da bilen var på lift alligevel, så skiftede jeg den bageste krængningsstabilisator, med en opgraderet fra Abbot.
Denne sammen med et solidt ophæng til tandstangen, og 17 tommer hjul med ordentlige dæk.
Har forvandlet bilen fra en trist familiecontainer, til noget man tør presse lidt rund i svingene, og den ligger stabilt på motorvejen, selvom resten er standart komponenter.
MVH
Morten
Da min pris på u originale original dele var det samme som et sports system i sverige.
Så blev der bestilt et system fra Maptun
Rørhalen så enorm ud, men monteret på bilen er den ikke så meget Brian Men jeg gemmer den originale hvis jeg bliver træt af den anden.
Lydmæssigt er den ikke så slem, lidt mere brum end en tæt original.
Og bilen føles mere kvik, men det kan være placebo effekten, eller den gamle var faldet sammen.
Da bilen var på lift alligevel, så skiftede jeg den bageste krængningsstabilisator, med en opgraderet fra Abbot.
Denne sammen med et solidt ophæng til tandstangen, og 17 tommer hjul med ordentlige dæk.
Har forvandlet bilen fra en trist familiecontainer, til noget man tør presse lidt rund i svingene, og den ligger stabilt på motorvejen, selvom resten er standart komponenter.
MVH
Morten
9-3 2,0 t 2003 170 hk nu med 200 hk AERO klon motor.
Projekt tråd.
http://www.saabklubdanmark.dk/viewtopic.php?f=4&t=32002
Tidligere Biler
Volvo 245 turbo 250+ hk
Volvo 264 turbo 250+ hk
Volvo 242 dl 90 hk
BMW 2002 150+ hk
Projekt tråd.
http://www.saabklubdanmark.dk/viewtopic.php?f=4&t=32002
Tidligere Biler
Volvo 245 turbo 250+ hk
Volvo 264 turbo 250+ hk
Volvo 242 dl 90 hk
BMW 2002 150+ hk
- Mortenvig
- SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Indlæg
Re: 9-3 t 2003 hverdagsbilen
Bil ferie igen
Alle der har, har haft en SAAB fra 1999 til 2004 har sikkert hørt om olie slam i bundkarret problemet.
Der stopper sugesien, med smadret motor til følge.
Med 330k på uret, og 14 år på vejen, så bliver man lidt nervøs for hvordan det ser ud.
Så ned med bundkarret. Ca. 3 timer senere, og det var spild af tid Den fik et nyt sugerør, bare for at være sikker Renset og klar til montering Forrøret blev opgraderet, så helt spild af tid var det ikke Det kræver lidt mere justering da det sidder meget tæt på forbroen,
MVH
Morten
Alle der har, har haft en SAAB fra 1999 til 2004 har sikkert hørt om olie slam i bundkarret problemet.
Der stopper sugesien, med smadret motor til følge.
Med 330k på uret, og 14 år på vejen, så bliver man lidt nervøs for hvordan det ser ud.
Så ned med bundkarret. Ca. 3 timer senere, og det var spild af tid Den fik et nyt sugerør, bare for at være sikker Renset og klar til montering Forrøret blev opgraderet, så helt spild af tid var det ikke Det kræver lidt mere justering da det sidder meget tæt på forbroen,
MVH
Morten
9-3 2,0 t 2003 170 hk nu med 200 hk AERO klon motor.
Projekt tråd.
http://www.saabklubdanmark.dk/viewtopic.php?f=4&t=32002
Tidligere Biler
Volvo 245 turbo 250+ hk
Volvo 264 turbo 250+ hk
Volvo 242 dl 90 hk
BMW 2002 150+ hk
Projekt tråd.
http://www.saabklubdanmark.dk/viewtopic.php?f=4&t=32002
Tidligere Biler
Volvo 245 turbo 250+ hk
Volvo 264 turbo 250+ hk
Volvo 242 dl 90 hk
BMW 2002 150+ hk
- Mortenvig
- SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Indlæg
Re: 9-3 t 2003 hverdagsbilen
Værkstedet da jeg ikke ville svine fliserne med olie.
Morten
MVHMorten
9-3 2,0 t 2003 170 hk nu med 200 hk AERO klon motor.
Projekt tråd.
http://www.saabklubdanmark.dk/viewtopic.php?f=4&t=32002
Tidligere Biler
Volvo 245 turbo 250+ hk
Volvo 264 turbo 250+ hk
Volvo 242 dl 90 hk
BMW 2002 150+ hk
Projekt tråd.
http://www.saabklubdanmark.dk/viewtopic.php?f=4&t=32002
Tidligere Biler
Volvo 245 turbo 250+ hk
Volvo 264 turbo 250+ hk
Volvo 242 dl 90 hk
BMW 2002 150+ hk
- troels
- SAAB-PSYCHO
Indlæg
Re: 9-3 t 2003 hverdagsbilen
Forrøret er det pga. HK eller problem med forrør? Jeg tænker du nu har 3 tommer hele vejen inkl. Kat?
Puha kender godt til den type værksted, det kan lade sig gøre, men synes ikke det er sjovt.
Mvh
Troels
Puha kender godt til den type værksted, det kan lade sig gøre, men synes ikke det er sjovt.
Mvh
Troels
- Jensen
- Administrator
Indlæg
Re: 9-3 t 2003 hverdagsbilen
Kunne du sænke forbroen uden at have en "kran" på motoren?
MVH Mads
MVH Mads
Mads Jensen, medlemnr. 143
Daily driver: 9-5 Aero Turbo4 '11
Reserve: 99 Rally '71, 96 V4 '75, og900GL '83
Projekt sommerbil: OG9⁵ '99
Daily driver: 9-5 Aero Turbo4 '11
Reserve: 99 Rally '71, 96 V4 '75, og900GL '83
Projekt sommerbil: OG9⁵ '99
- Mortenvig
- SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Indlæg
Re: 9-3 t 2003 hverdagsbilen
Mads ingen kran blev brugt.
Motoren står på de forreste ophæng, der er boltet i karossen, og det bageste der står på forbroen bliver ikke sænket meget.
Fremgangs måden.
Beskyttelses pladerne bag kofanger fjernes, hvis de stadig findes
Nederste del af højre inderskærm afmonteres
Forrøret fjernes
De bageste bolte bliver afmonteret, og monteret igen så de har fat i ca. en cm. af møtrikken i vognbunden.
De forreste bolte afmonteres.
Derefter løsnes de midterste bolte skiftevis, indtil de kan afmonteres.
Forbroen sænkes. og bundkarret kan afmonteres
MVH
Morten
Motoren står på de forreste ophæng, der er boltet i karossen, og det bageste der står på forbroen bliver ikke sænket meget.
Fremgangs måden.
Beskyttelses pladerne bag kofanger fjernes, hvis de stadig findes
Nederste del af højre inderskærm afmonteres
Forrøret fjernes
De bageste bolte bliver afmonteret, og monteret igen så de har fat i ca. en cm. af møtrikken i vognbunden.
De forreste bolte afmonteres.
Derefter løsnes de midterste bolte skiftevis, indtil de kan afmonteres.
Forbroen sænkes. og bundkarret kan afmonteres
MVH
Morten
9-3 2,0 t 2003 170 hk nu med 200 hk AERO klon motor.
Projekt tråd.
http://www.saabklubdanmark.dk/viewtopic.php?f=4&t=32002
Tidligere Biler
Volvo 245 turbo 250+ hk
Volvo 264 turbo 250+ hk
Volvo 242 dl 90 hk
BMW 2002 150+ hk
Projekt tråd.
http://www.saabklubdanmark.dk/viewtopic.php?f=4&t=32002
Tidligere Biler
Volvo 245 turbo 250+ hk
Volvo 264 turbo 250+ hk
Volvo 242 dl 90 hk
BMW 2002 150+ hk
- Mortenvig
- SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Indlæg
Re: 9-3 t 2003 hverdagsbilen
Troels
Forrøret blev indkøbt da prisen var rigtig, og ja det er 3" fra turbo til bagsæde med kat. Oprindeligt ikke fordi jeg behøvede det, til den lille effektforøgelse jeg har planer om, men fordi jeg "KU"
Fik kørt en lidt længere tur i dag, og Den er som forvandlet, bedre trækkraft ved alle omdrejninger, bedre speeder respons.
Jeg er vældig glad, endelig føles det som 200 hk.
Da det er sommer ferie, solskin, og varmt blev det tid til en øl eller to på terrassen.
Og tid til lidt eftertanke.
Da jeg købte den i det sene efterår, der trak den helt ok, og benzinøkonomien lå på 9,2 l pr 100 km.
Hen over vinteren blev økonomien forværret til omkring 11,2 l pr. 100 km.
I første omgang ikke noget at blive nervøs for, da den normalt kun kører ca 35km om dagen.
Da foråret endelig kom og sommehjulene blev monteret (vejgreb).
Så manglede jeg effekt, og økonomien blev ikke forbedret
Kombineret med et relativt stort olie forbrug, og blå røg ved koldstart
Turboen blev skiftet med en fra en Aero, og det hjalp på olieforbruget, og trækkraften, men ikke på økonomien.
Men der var 2 knækkede pindbolte til udstødningsmanifolden,
Topstykket blev skiftet da det var lagervare, men ingen ændring på økonomi og trækkraft
Udstødningen blev skiftet, den gamle var fuld af huller, den blev opgraderet til en såkaldt sports udstødning.
Kun ændring i lyd, ellers ingen ting
Forrøret blev skiftet og holy shit trækkraften kom tilbage
Så den foreløbige dom lyder på tilstoppet kat.
MVH
Morten
Forrøret blev indkøbt da prisen var rigtig, og ja det er 3" fra turbo til bagsæde med kat. Oprindeligt ikke fordi jeg behøvede det, til den lille effektforøgelse jeg har planer om, men fordi jeg "KU"
Fik kørt en lidt længere tur i dag, og Den er som forvandlet, bedre trækkraft ved alle omdrejninger, bedre speeder respons.
Jeg er vældig glad, endelig føles det som 200 hk.
Da det er sommer ferie, solskin, og varmt blev det tid til en øl eller to på terrassen.
Og tid til lidt eftertanke.
Da jeg købte den i det sene efterår, der trak den helt ok, og benzinøkonomien lå på 9,2 l pr 100 km.
Hen over vinteren blev økonomien forværret til omkring 11,2 l pr. 100 km.
I første omgang ikke noget at blive nervøs for, da den normalt kun kører ca 35km om dagen.
Da foråret endelig kom og sommehjulene blev monteret (vejgreb).
Så manglede jeg effekt, og økonomien blev ikke forbedret
Kombineret med et relativt stort olie forbrug, og blå røg ved koldstart
Turboen blev skiftet med en fra en Aero, og det hjalp på olieforbruget, og trækkraften, men ikke på økonomien.
Men der var 2 knækkede pindbolte til udstødningsmanifolden,
Topstykket blev skiftet da det var lagervare, men ingen ændring på økonomi og trækkraft
Udstødningen blev skiftet, den gamle var fuld af huller, den blev opgraderet til en såkaldt sports udstødning.
Kun ændring i lyd, ellers ingen ting
Forrøret blev skiftet og holy shit trækkraften kom tilbage
Så den foreløbige dom lyder på tilstoppet kat.
MVH
Morten
9-3 2,0 t 2003 170 hk nu med 200 hk AERO klon motor.
Projekt tråd.
http://www.saabklubdanmark.dk/viewtopic.php?f=4&t=32002
Tidligere Biler
Volvo 245 turbo 250+ hk
Volvo 264 turbo 250+ hk
Volvo 242 dl 90 hk
BMW 2002 150+ hk
Projekt tråd.
http://www.saabklubdanmark.dk/viewtopic.php?f=4&t=32002
Tidligere Biler
Volvo 245 turbo 250+ hk
Volvo 264 turbo 250+ hk
Volvo 242 dl 90 hk
BMW 2002 150+ hk
- troels
- SAAB-PSYCHO
Indlæg
Re: 9-3 t 2003 hverdagsbilen
Så lyder det jo godt med udskift af forrør, så du fik hestene hjem i stalden igen. Mit eget forrør er knækket ved katalysator, men tror blot jeg nøjes med std. størrelsen.
Mvh
Troels
Mvh
Troels
- Jensen
- Administrator
Indlæg
Re: 9-3 t 2003 hverdagsbilen
Tak for tip ang. bundkars inspektion. Jeg har aldrig inspiceret min da det virkede lidt uoverskueligt men det ser ud til at være let nok.
Jeg monterer nok et Biltema rustfri udstødning om ikke så længe. Min er jo også helt standard. Egentlig kvik nok når man lærer den at kende men ikke helt så kvik som jeg synes en turbobil burde være. Måske min kat også har et problem?
Jeg har kørt nogle lange stræk de sidste par måneder og den har over de sidste 5000 km ligget på lige knap 13 km/liter i snit. Mit normale daglige forbrug ligger dog på knap 12 km/liter, så dette tyder vel på at udstødningen ikke er helt tilstoppet?...
MVH Mads
Jeg monterer nok et Biltema rustfri udstødning om ikke så længe. Min er jo også helt standard. Egentlig kvik nok når man lærer den at kende men ikke helt så kvik som jeg synes en turbobil burde være. Måske min kat også har et problem?
Jeg har kørt nogle lange stræk de sidste par måneder og den har over de sidste 5000 km ligget på lige knap 13 km/liter i snit. Mit normale daglige forbrug ligger dog på knap 12 km/liter, så dette tyder vel på at udstødningen ikke er helt tilstoppet?...
MVH Mads
Mads Jensen, medlemnr. 143
Daily driver: 9-5 Aero Turbo4 '11
Reserve: 99 Rally '71, 96 V4 '75, og900GL '83
Projekt sommerbil: OG9⁵ '99
Daily driver: 9-5 Aero Turbo4 '11
Reserve: 99 Rally '71, 96 V4 '75, og900GL '83
Projekt sommerbil: OG9⁵ '99
- Mortenvig
- SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Indlæg
Re: 9-3 t 2003 hverdagsbilen
Troels
Jeg mener at standart udstødningen er god for ca 250 hk. før den bliver en for stor restriktion.
Og man slipper for problemer når den skal synes
Husk at købe nye pindbolte og møtrikker til samling af turbo forrør. og et nyt spændbånd til den anden ende.
Lambdasonderne kan også være et problem at overflytte.
Mads
Det kan være et lille lørdag formiddags "hygge" projekt på ryggen under bilen.
Det springende punkt er møtrikkerne på forrøret. og boltene i forbroen.
Jeg måtte bruge et 1,5 m stålrør som forlænger for at kunne løsne dem.
Det er vigtigt at bruge den rigtige flangetætning, på bundkarret, enten Saabs originale eller Locktite 574. Silikone er absolut forbudt !!!
Her er en lille indkøbs liste 1300 kr inc forsendelse
Biltema her holder jeg mig langt væk fra deres reservedels sektion, men elsker deres værktøjs sektion, og andre ting.
Rustfrie udstødninger, jeg syntes de har en meget hård metallisk klang.
Og når prisen på en sports udstødning er den samme som et rustfrit fra biltema, og er lavet af de samme materialer, som den originale, så var valget oplagt for mig.
Helt enig 150 hk udgaven har en karakteristik, som en lastbils motor.
Synd du ikke bor tættere på, ellers kunne vi have lavet den om til en 185 hk udgave, med den originale software fra Saab.
Og nej jeg tror ikke din kat fejler noget, jeg har bare været uheldig.
MVH
Morten
Jeg mener at standart udstødningen er god for ca 250 hk. før den bliver en for stor restriktion.
Og man slipper for problemer når den skal synes
Husk at købe nye pindbolte og møtrikker til samling af turbo forrør. og et nyt spændbånd til den anden ende.
Lambdasonderne kan også være et problem at overflytte.
Mads
Det kan være et lille lørdag formiddags "hygge" projekt på ryggen under bilen.
Det springende punkt er møtrikkerne på forrøret. og boltene i forbroen.
Jeg måtte bruge et 1,5 m stålrør som forlænger for at kunne løsne dem.
Det er vigtigt at bruge den rigtige flangetætning, på bundkarret, enten Saabs originale eller Locktite 574. Silikone er absolut forbudt !!!
Her er en lille indkøbs liste 1300 kr inc forsendelse
Biltema her holder jeg mig langt væk fra deres reservedels sektion, men elsker deres værktøjs sektion, og andre ting.
Rustfrie udstødninger, jeg syntes de har en meget hård metallisk klang.
Og når prisen på en sports udstødning er den samme som et rustfrit fra biltema, og er lavet af de samme materialer, som den originale, så var valget oplagt for mig.
Helt enig 150 hk udgaven har en karakteristik, som en lastbils motor.
Synd du ikke bor tættere på, ellers kunne vi have lavet den om til en 185 hk udgave, med den originale software fra Saab.
Og nej jeg tror ikke din kat fejler noget, jeg har bare været uheldig.
MVH
Morten
9-3 2,0 t 2003 170 hk nu med 200 hk AERO klon motor.
Projekt tråd.
http://www.saabklubdanmark.dk/viewtopic.php?f=4&t=32002
Tidligere Biler
Volvo 245 turbo 250+ hk
Volvo 264 turbo 250+ hk
Volvo 242 dl 90 hk
BMW 2002 150+ hk
Projekt tråd.
http://www.saabklubdanmark.dk/viewtopic.php?f=4&t=32002
Tidligere Biler
Volvo 245 turbo 250+ hk
Volvo 264 turbo 250+ hk
Volvo 242 dl 90 hk
BMW 2002 150+ hk
- Jensen
- Administrator
Indlæg
Re: 9-3 t 2003 hverdagsbilen
Jeg har en tube af den originale GM flangetætning som jeg købte i Trollhättan til et af deres lagerudsalg for år tilbage. Jeg tror ikke at jeg gav mere end en 50'er for det dengang, og der er sikkert nok til mit brug resten af livet.
Det eneste jeg ikke lige har på listen er vist den o-ring til oliesuget og så selve oliesuget hvor jeg nok bare laver en masse ekstra huller i det gamle med en ridsespids.
Angående "tuning" lægger jeg nok på et tidspunkt 05- biopower program på, men jeg har vist rigeligt med projekter så det bliver senere.
Tak for alle rådene
MVH Mads
Det eneste jeg ikke lige har på listen er vist den o-ring til oliesuget og så selve oliesuget hvor jeg nok bare laver en masse ekstra huller i det gamle med en ridsespids.
Angående "tuning" lægger jeg nok på et tidspunkt 05- biopower program på, men jeg har vist rigeligt med projekter så det bliver senere.
Tak for alle rådene
MVH Mads
Mads Jensen, medlemnr. 143
Daily driver: 9-5 Aero Turbo4 '11
Reserve: 99 Rally '71, 96 V4 '75, og900GL '83
Projekt sommerbil: OG9⁵ '99
Daily driver: 9-5 Aero Turbo4 '11
Reserve: 99 Rally '71, 96 V4 '75, og900GL '83
Projekt sommerbil: OG9⁵ '99
- Mortenvig
- SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Indlæg
Re: 9-3 t 2003 hverdagsbilen
Ekstra store huller i sugefiltret, med en ridsespids
Jeg ved godt at der er en del der gør det, men de har nok ikke helt tænkt på de mulige følgeskader.
Argumentet for er at oliepumpen ha de bedste betingelser for at kunne suge olie, da sugesien aldrig kan stoppe til.
Og at pumpens tandhjul der er lavet af stål nok skal gnaske resterne i stykker uden at blive slidt, og oliefiltrer tager de sidste rester inden olien når de vitale dele.
Argumentet imod er mange.
1. stål er ikke forgængeligt mere slid.
2. Det er monteret i et alu. hus, Hvor olien suges ind, og trykkes ud fra siden af pumpen, større slid på huset (forkammerdækslet)
3. inden olien når filtret sidder der overtryks ventilen. bare forestillingen om hvad der sker hvis den bliver blokeret i åben, eller lukket tilstand, giver mig kuldegysninger
Men selvfølgelig hvis man vil spare 600 kr på en opdateret sugesi så er store huller vejen frem vejen frem
Min service plan ser således ud. (med eller uden skift af sugesi)
Olieskift for hver 10.000 km eller et år Først en gang olierens, derefter skift af olie,og filter.
En fuldsyntetisk olie er et must.
Bundkar ned igen efter 100.000 km eller 10 år, det når jeg nok aldrig.
MVH
Morten
Jeg ved godt at der er en del der gør det, men de har nok ikke helt tænkt på de mulige følgeskader.
Argumentet for er at oliepumpen ha de bedste betingelser for at kunne suge olie, da sugesien aldrig kan stoppe til.
Og at pumpens tandhjul der er lavet af stål nok skal gnaske resterne i stykker uden at blive slidt, og oliefiltrer tager de sidste rester inden olien når de vitale dele.
Argumentet imod er mange.
1. stål er ikke forgængeligt mere slid.
2. Det er monteret i et alu. hus, Hvor olien suges ind, og trykkes ud fra siden af pumpen, større slid på huset (forkammerdækslet)
3. inden olien når filtret sidder der overtryks ventilen. bare forestillingen om hvad der sker hvis den bliver blokeret i åben, eller lukket tilstand, giver mig kuldegysninger
Men selvfølgelig hvis man vil spare 600 kr på en opdateret sugesi så er store huller vejen frem vejen frem
Min service plan ser således ud. (med eller uden skift af sugesi)
Olieskift for hver 10.000 km eller et år Først en gang olierens, derefter skift af olie,og filter.
En fuldsyntetisk olie er et must.
Bundkar ned igen efter 100.000 km eller 10 år, det når jeg nok aldrig.
MVH
Morten
9-3 2,0 t 2003 170 hk nu med 200 hk AERO klon motor.
Projekt tråd.
http://www.saabklubdanmark.dk/viewtopic.php?f=4&t=32002
Tidligere Biler
Volvo 245 turbo 250+ hk
Volvo 264 turbo 250+ hk
Volvo 242 dl 90 hk
BMW 2002 150+ hk
Projekt tråd.
http://www.saabklubdanmark.dk/viewtopic.php?f=4&t=32002
Tidligere Biler
Volvo 245 turbo 250+ hk
Volvo 264 turbo 250+ hk
Volvo 242 dl 90 hk
BMW 2002 150+ hk
- Micky
- SUPER SAAB FREAK
- Kontakt:
Indlæg
Re: 9-3 t 2003 hverdagsbilen
Kan man fritte dig for en pris på den udstødning, jeg skulle gerne selv ha en i nær fremtid, min originale er... skal vi sige buldrende uden dog at være direkte utæt. og er DIN pris en speciel pris ?
Saab 9-3X TTID 2010
Tidl. Saab 9-3 2,0 Turbo årgang 3/ 2003
Medlem nummer 876
Admin på Hjemmesiden
Mike
Tidl. Saab 9-3 2,0 Turbo årgang 3/ 2003
Medlem nummer 876
Admin på Hjemmesiden
Mike
- Mortenvig
- SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Indlæg
Re: 9-3 t 2003 hverdagsbilen
Prisen på grisen er 3000 kr inc. fragt.
https://www.maptunparts.dk/udstodning/m ... -2003.html
Kvaliteten er bare iorde, og det passer bare.
MVH
Morten
https://www.maptunparts.dk/udstodning/m ... -2003.html
Kvaliteten er bare iorde, og det passer bare.
MVH
Morten
9-3 2,0 t 2003 170 hk nu med 200 hk AERO klon motor.
Projekt tråd.
http://www.saabklubdanmark.dk/viewtopic.php?f=4&t=32002
Tidligere Biler
Volvo 245 turbo 250+ hk
Volvo 264 turbo 250+ hk
Volvo 242 dl 90 hk
BMW 2002 150+ hk
Projekt tråd.
http://www.saabklubdanmark.dk/viewtopic.php?f=4&t=32002
Tidligere Biler
Volvo 245 turbo 250+ hk
Volvo 264 turbo 250+ hk
Volvo 242 dl 90 hk
BMW 2002 150+ hk
- Jensen
- Administrator
Indlæg
Re: 9-3 t 2003 hverdagsbilen
Angående oliesuget så er her hvad jeg gjorde med mine forældres 9-5er:
Ikke pænt, dét er jeg enig i, men da der i bund og grund ikke var nogen problemer inden jeg pillede bundkaret af, er dette bare gjort som en forebyggende foranstaltning de jeg alligevel havde det hele adskilt. En nyere type oliesi med grovere net er pænere, men bør have omtrent samme effekt som dette. Sien er jo ikke et filter men bare en foranstaltning der skal udjævne trykket i suget (hvis man kan sige det) så der ikke suges luftbobler ind.
Det er heller ikke noget jeg selv har fundet på, men noget jeg har læst på nettet et sted. Jeg kan dog ikke lige komme med en kildeanvisning da jeg ikke kan huske hvor, men det er min opfattelse at der er mange andre der har gjort det samme.
Jeg overvejede også at købe et nyt oliesug men kunne ikke lige købe det hvor jeg købte de øvrige stumper dengang, så jeg endte med den "billige" løsning.
MVH Mads
Jeg har bare udvidet nogle af hullerne i det eksisterende net. Der burde ikke komme metalspåner i oliepumpe eller lejer eller andre steder da jeg bare har "skubbet" lidt med trådene i nettet.Ikke pænt, dét er jeg enig i, men da der i bund og grund ikke var nogen problemer inden jeg pillede bundkaret af, er dette bare gjort som en forebyggende foranstaltning de jeg alligevel havde det hele adskilt. En nyere type oliesi med grovere net er pænere, men bør have omtrent samme effekt som dette. Sien er jo ikke et filter men bare en foranstaltning der skal udjævne trykket i suget (hvis man kan sige det) så der ikke suges luftbobler ind.
Det er heller ikke noget jeg selv har fundet på, men noget jeg har læst på nettet et sted. Jeg kan dog ikke lige komme med en kildeanvisning da jeg ikke kan huske hvor, men det er min opfattelse at der er mange andre der har gjort det samme.
Jeg overvejede også at købe et nyt oliesug men kunne ikke lige købe det hvor jeg købte de øvrige stumper dengang, så jeg endte med den "billige" løsning.
MVH Mads
Mads Jensen, medlemnr. 143
Daily driver: 9-5 Aero Turbo4 '11
Reserve: 99 Rally '71, 96 V4 '75, og900GL '83
Projekt sommerbil: OG9⁵ '99
Daily driver: 9-5 Aero Turbo4 '11
Reserve: 99 Rally '71, 96 V4 '75, og900GL '83
Projekt sommerbil: OG9⁵ '99
- Mortenvig
- SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Indlæg
Re: 9-3 t 2003 hverdagsbilen
Hej Mads det er yderst moderate huller, og burde ikke skabe alverdens problemer.
Jeg har set der meget værre, Store huller = meget flow
Sien der virker som en trykudjævner, som hovedopgave
Nu er jeg ikke hydraulik ingeniør men det virker ulogisk.
Hvorfor lave en restriktion Der er afhængig af oliens tykkelse og der med ikke give et konstant tryk, under alle omstændigheder.
Men tilbage til bilen, jeg har haft et stykke pap under bilen en nats tid, og der var et par oliedråber på det.
Hvad er der nu galt
OP med bilen for at undersøge, og hvad satan oliespild fra indsugningsmanifolden.
Ved nærmere inspektion var det fra gasspjældet Suk
Kontrol af krumtapshus ventilation slanger Ingen olie,
Hoved mistænkte er intercooler er fyldt med olie, jeg overvejer stærkt at bore et hul i en endetank, dræne olien og sætte en selv skærende skrue i for at lukke hullet. istedet for at afmontere kofanger, og stiver for at afmontere køleren. og jeg skal finde en oring til gasspjældet, da den helt åbenbart ikke er tæt.
MVH
Morten
Jeg har set der meget værre, Store huller = meget flow
Sien der virker som en trykudjævner, som hovedopgave
Nu er jeg ikke hydraulik ingeniør men det virker ulogisk.
Hvorfor lave en restriktion Der er afhængig af oliens tykkelse og der med ikke give et konstant tryk, under alle omstændigheder.
Men tilbage til bilen, jeg har haft et stykke pap under bilen en nats tid, og der var et par oliedråber på det.
Hvad er der nu galt
OP med bilen for at undersøge, og hvad satan oliespild fra indsugningsmanifolden.
Ved nærmere inspektion var det fra gasspjældet Suk
Kontrol af krumtapshus ventilation slanger Ingen olie,
Hoved mistænkte er intercooler er fyldt med olie, jeg overvejer stærkt at bore et hul i en endetank, dræne olien og sætte en selv skærende skrue i for at lukke hullet. istedet for at afmontere kofanger, og stiver for at afmontere køleren. og jeg skal finde en oring til gasspjældet, da den helt åbenbart ikke er tæt.
MVH
Morten
9-3 2,0 t 2003 170 hk nu med 200 hk AERO klon motor.
Projekt tråd.
http://www.saabklubdanmark.dk/viewtopic.php?f=4&t=32002
Tidligere Biler
Volvo 245 turbo 250+ hk
Volvo 264 turbo 250+ hk
Volvo 242 dl 90 hk
BMW 2002 150+ hk
Projekt tråd.
http://www.saabklubdanmark.dk/viewtopic.php?f=4&t=32002
Tidligere Biler
Volvo 245 turbo 250+ hk
Volvo 264 turbo 250+ hk
Volvo 242 dl 90 hk
BMW 2002 150+ hk
- Micky
- SUPER SAAB FREAK
- Kontakt:
Indlæg
Re: 9-3 t 2003 hverdagsbilen
Mange tak det er en fair pris.Mortenvig skrev: ↑15. aug 2017, 06:57Prisen på grisen er 3000 kr inc. fragt.
https://www.maptunparts.dk/udstodning/m ... -2003.html
Kvaliteten er bare iorde, og det passer bare.
MVH
Morten
Saab 9-3X TTID 2010
Tidl. Saab 9-3 2,0 Turbo årgang 3/ 2003
Medlem nummer 876
Admin på Hjemmesiden
Mike
Tidl. Saab 9-3 2,0 Turbo årgang 3/ 2003
Medlem nummer 876
Admin på Hjemmesiden
Mike
- troels
- SAAB-PSYCHO
Indlæg
Re: 9-3 t 2003 hverdagsbilen
Tak Morten, ja min har vist omkring 220 HK, så forrøret burde ikke være så slemt med originalt.
Mvh
Troels
Mvh
Troels
- Mortenvig
- SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Indlæg
Re: 9-3 t 2003 hverdagsbilen
Bagbremser, et kedeligt emne.
Da jeg købte bilen så bagbremserne meget kedelige ud, læs meget rustne.
Jeg håbede på at jeg kunne bremse mig ud af problemet.
Men nej !
Fik en pibe lyd fra hjulene, her forleden, kiggede lidt på bagbremserne og det var byt til nyt.
Skiver, klodser bremsebakker og monterings sæt blev indkøbt, og en "hygge" lørdag blev afsat til projektet Og det var ikke noget kønt syn.
Fejl Aldrig aldrig Fedt imellem bremseskive og hjulnarv, da det kan give anledning til bremser der vibrerer
Håndbremsen lignede lort, Og bremseklodsrene var rustet fast. Narv renset, og så var der skift af bremsebakker. Problem nummer 1 der er ingen plads, og jeg indså hurtigt at det ville være meget lang varigt at skifte bakkerne med narvet monteret.
Så lidt skrue skrue og overtalelse med en stor hammer Meget nemmere Resultat bilen bremse meget bedre, end da jeg købte den som nysynet.
Håndbremsen virker som den skal.
Noget jeg burde have lavet da jeg købte bilen, da et bremse rulle felt ikke kan afsløre dårlig bremsevirkning på vejen.
MVH
Morten
Da jeg købte bilen så bagbremserne meget kedelige ud, læs meget rustne.
Jeg håbede på at jeg kunne bremse mig ud af problemet.
Men nej !
Fik en pibe lyd fra hjulene, her forleden, kiggede lidt på bagbremserne og det var byt til nyt.
Skiver, klodser bremsebakker og monterings sæt blev indkøbt, og en "hygge" lørdag blev afsat til projektet Og det var ikke noget kønt syn.
Fejl Aldrig aldrig Fedt imellem bremseskive og hjulnarv, da det kan give anledning til bremser der vibrerer
Håndbremsen lignede lort, Og bremseklodsrene var rustet fast. Narv renset, og så var der skift af bremsebakker. Problem nummer 1 der er ingen plads, og jeg indså hurtigt at det ville være meget lang varigt at skifte bakkerne med narvet monteret.
Så lidt skrue skrue og overtalelse med en stor hammer Meget nemmere Resultat bilen bremse meget bedre, end da jeg købte den som nysynet.
Håndbremsen virker som den skal.
Noget jeg burde have lavet da jeg købte bilen, da et bremse rulle felt ikke kan afsløre dårlig bremsevirkning på vejen.
MVH
Morten
9-3 2,0 t 2003 170 hk nu med 200 hk AERO klon motor.
Projekt tråd.
http://www.saabklubdanmark.dk/viewtopic.php?f=4&t=32002
Tidligere Biler
Volvo 245 turbo 250+ hk
Volvo 264 turbo 250+ hk
Volvo 242 dl 90 hk
BMW 2002 150+ hk
Projekt tråd.
http://www.saabklubdanmark.dk/viewtopic.php?f=4&t=32002
Tidligere Biler
Volvo 245 turbo 250+ hk
Volvo 264 turbo 250+ hk
Volvo 242 dl 90 hk
BMW 2002 150+ hk
- Mortenvig
- SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Indlæg
Re: 9-3 t 2003 hverdagsbilen
Vinter klargøring.
Visker trækket var slidt op, så jeg fandt et nyt til 600 kr helt ok pris.
Førlygte viskerne virkede ikke, i første omgang enkelt erstat den brændte sikring med en ny.
Venstre visker motor lever sit eget liv grundet en bukket aksel. Søgte efter en ny motor, og prisen på grisen var 3200 kr
Fik forsigtigt banket akslen ud af huset, og rettet den, mangler bare en funktions afprøvning.
Operation benzin fyr starter i weekenden, glæder mig til is frie ruder om morgenen
MVH
Morten
Visker trækket var slidt op, så jeg fandt et nyt til 600 kr helt ok pris.
Førlygte viskerne virkede ikke, i første omgang enkelt erstat den brændte sikring med en ny.
Venstre visker motor lever sit eget liv grundet en bukket aksel. Søgte efter en ny motor, og prisen på grisen var 3200 kr
Fik forsigtigt banket akslen ud af huset, og rettet den, mangler bare en funktions afprøvning.
Operation benzin fyr starter i weekenden, glæder mig til is frie ruder om morgenen
MVH
Morten
9-3 2,0 t 2003 170 hk nu med 200 hk AERO klon motor.
Projekt tråd.
http://www.saabklubdanmark.dk/viewtopic.php?f=4&t=32002
Tidligere Biler
Volvo 245 turbo 250+ hk
Volvo 264 turbo 250+ hk
Volvo 242 dl 90 hk
BMW 2002 150+ hk
Projekt tråd.
http://www.saabklubdanmark.dk/viewtopic.php?f=4&t=32002
Tidligere Biler
Volvo 245 turbo 250+ hk
Volvo 264 turbo 250+ hk
Volvo 242 dl 90 hk
BMW 2002 150+ hk
- Mortenvig
- SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Indlæg
Re: 9-3 t 2003 hverdagsbilen
Trin 1 Montering af dykrør i tanken.
Op med bagsædet løfte udskæringen i tæppet, fjerne en plade, og man kan afmontere stikket til tank armaturet
Tanken skal ned for at afmontere benzin pumpen, desværre noget man ser på flere og flere nye biler.
At ligge under bilen og slås med rustne bolte, tømme tanken, osv. lød ikke optimalt.
Så det var frem med kniven, og plade saksen.
Armaturet er ude Dyk rør skal monteres. Mål 5 gange, og skær en gang, fyret skal helst virke med næsten tom tank
O ringen til armaturet var blevet for stor. ud og ligge i solen i nogle timer. Alternativt ind i varmen natten over
Imens blev der konstrueret beslag til fyret, 2 mm hulbånd til tagkonstruktioner virker fortrinligt til dette.
Måle skære og bukke od dette er resultatet. Fyr på plads Desværre tager afstivningen til tandstangen pladsen til udstødningen, så der skal en vinkel på udstødnings slangen
Tankamatur, med dykrør på plads .
Mangler at lave en dækplade, foreløbigt har jeg brugt gaffa tape
Og det var så den Søndag
MVH
Morten
Op med bagsædet løfte udskæringen i tæppet, fjerne en plade, og man kan afmontere stikket til tank armaturet
Tanken skal ned for at afmontere benzin pumpen, desværre noget man ser på flere og flere nye biler.
At ligge under bilen og slås med rustne bolte, tømme tanken, osv. lød ikke optimalt.
Så det var frem med kniven, og plade saksen.
Armaturet er ude Dyk rør skal monteres. Mål 5 gange, og skær en gang, fyret skal helst virke med næsten tom tank
O ringen til armaturet var blevet for stor. ud og ligge i solen i nogle timer. Alternativt ind i varmen natten over
Imens blev der konstrueret beslag til fyret, 2 mm hulbånd til tagkonstruktioner virker fortrinligt til dette.
Måle skære og bukke od dette er resultatet. Fyr på plads Desværre tager afstivningen til tandstangen pladsen til udstødningen, så der skal en vinkel på udstødnings slangen
Tankamatur, med dykrør på plads .
Mangler at lave en dækplade, foreløbigt har jeg brugt gaffa tape
Og det var så den Søndag
MVH
Morten
9-3 2,0 t 2003 170 hk nu med 200 hk AERO klon motor.
Projekt tråd.
http://www.saabklubdanmark.dk/viewtopic.php?f=4&t=32002
Tidligere Biler
Volvo 245 turbo 250+ hk
Volvo 264 turbo 250+ hk
Volvo 242 dl 90 hk
BMW 2002 150+ hk
Projekt tråd.
http://www.saabklubdanmark.dk/viewtopic.php?f=4&t=32002
Tidligere Biler
Volvo 245 turbo 250+ hk
Volvo 264 turbo 250+ hk
Volvo 242 dl 90 hk
BMW 2002 150+ hk
- Mortenvig
- SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Indlæg
Re: 9-3 t 2003 hverdagsbilen
Spagetti
Planen var at montere lednings nettet, men jeg kom ikke så langt, da jeg var ved at blive blæst til sverige.
Hvilket gjorde det umuligt at lodde i motorrummet, nærmere betegnet i sikrings boksen. Planen er at den skal integreres i bilen, så Ingen synlige ekstra sikringer eller relæer i motorrummet.
Nyt visker træk monteret, og det er dejligt at visker bladet ikke slår på ruderammen, hastigheden blev tunet Kiggede lidt på hullet i bunden, ned til tankamaturet, og jeg tror løsningen bliver at dække det med blygummi, da det ikke er et sted der bliver belastet, som i der ligger altid et sæde oven på, det vigtige er kun at det er tæt.
Benzin forbruget driller stadig har lige ramt 11 l pr 100 km Og der er selvfølgelig ingen sensor værdier der ser unormale ud.
Mistænker stærkt den forreste lambda sonde måler forkert, selvom den er ny, men det kræver nok en wideband løsning, for at komme problemet nærmere.
MVH
Morten
Eller ledningsnet til motorvarmer Planen var at montere lednings nettet, men jeg kom ikke så langt, da jeg var ved at blive blæst til sverige.
Hvilket gjorde det umuligt at lodde i motorrummet, nærmere betegnet i sikrings boksen. Planen er at den skal integreres i bilen, så Ingen synlige ekstra sikringer eller relæer i motorrummet.
Nyt visker træk monteret, og det er dejligt at visker bladet ikke slår på ruderammen, hastigheden blev tunet Kiggede lidt på hullet i bunden, ned til tankamaturet, og jeg tror løsningen bliver at dække det med blygummi, da det ikke er et sted der bliver belastet, som i der ligger altid et sæde oven på, det vigtige er kun at det er tæt.
Benzin forbruget driller stadig har lige ramt 11 l pr 100 km Og der er selvfølgelig ingen sensor værdier der ser unormale ud.
Mistænker stærkt den forreste lambda sonde måler forkert, selvom den er ny, men det kræver nok en wideband løsning, for at komme problemet nærmere.
MVH
Morten
9-3 2,0 t 2003 170 hk nu med 200 hk AERO klon motor.
Projekt tråd.
http://www.saabklubdanmark.dk/viewtopic.php?f=4&t=32002
Tidligere Biler
Volvo 245 turbo 250+ hk
Volvo 264 turbo 250+ hk
Volvo 242 dl 90 hk
BMW 2002 150+ hk
Projekt tråd.
http://www.saabklubdanmark.dk/viewtopic.php?f=4&t=32002
Tidligere Biler
Volvo 245 turbo 250+ hk
Volvo 264 turbo 250+ hk
Volvo 242 dl 90 hk
BMW 2002 150+ hk
- Micky
- SUPER SAAB FREAK
- Kontakt:
Indlæg
Re: 9-3 t 2003 hverdagsbilen
Der findes ikke en mere behagelig luksus, end et fyr i sin bil. Jeg har haft det i 12 år i alle mine nye biler, og jeg vil ikke undvære det. Det giver nemlig smil på læben, når man en råkold morgen, bare kan sætte sig ud i en lun bil, uden is og dug. Skulle der ligge sne på bilen, er det blot at feje det væk fra ruderne, nemmere bliver det ikke at være bilejer
Saab 9-3X TTID 2010
Tidl. Saab 9-3 2,0 Turbo årgang 3/ 2003
Medlem nummer 876
Admin på Hjemmesiden
Mike
Tidl. Saab 9-3 2,0 Turbo årgang 3/ 2003
Medlem nummer 876
Admin på Hjemmesiden
Mike