Troels
Forrøret blev indkøbt da prisen var rigtig, og ja det er 3" fra turbo til bagsæde med kat.
Oprindeligt ikke fordi jeg behøvede det, til den lille effektforøgelse jeg har planer om, men fordi jeg "KU"
Fik kørt en lidt længere tur i dag, og Den er som forvandlet, bedre trækkraft ved alle omdrejninger, bedre speeder respons.
Jeg er vældig glad, endelig føles det som 200 hk.
Da det er sommer ferie, solskin, og varmt blev det tid til en øl eller to på terrassen.
Og tid til lidt eftertanke.
Da jeg købte den i det sene efterår, der trak den helt ok, og benzinøkonomien lå på 9,2 l pr 100 km.
Hen over vinteren blev økonomien forværret til omkring 11,2 l pr. 100 km.
I første omgang ikke noget at blive nervøs for, da den normalt kun kører ca 35km om dagen.
Da foråret endelig kom og sommehjulene blev monteret (vejgreb).
Så manglede jeg effekt, og økonomien blev ikke forbedret
Kombineret med et relativt stort olie forbrug, og blå røg ved koldstart
Turboen blev skiftet med en fra en Aero, og det hjalp på olieforbruget, og trækkraften, men ikke på økonomien.
Men der var 2 knækkede pindbolte til udstødningsmanifolden,
Topstykket blev skiftet da det var lagervare, men ingen ændring på økonomi og trækkraft
Udstødningen blev skiftet, den gamle var fuld af huller, den blev opgraderet til en såkaldt sports udstødning.
Kun ændring i lyd, ellers ingen ting
Forrøret blev skiftet og holy shit trækkraften kom tilbage
Så den foreløbige dom lyder på tilstoppet kat.
MVH
Morten