Hvis drømmen er en ordentlig motor med mange cyl. er er det snart sidste chance for at købe nu...
Saab har Aero V6 og Black turbo x.
Jag. Audi, BMW Merc. mf har V8 og V12
Så hvis det skal prøves, så er det snart sidste chance.
Chancen for biler med stor motor mindskes konstant. De leases og flexleases og ryget ud af landet bagefter.
De store flere og flere stopper ved 2,0
Selv Jag nedskalerer...
Men benzinen er relativ billig lige nu, så hvis det skal prøves er det nu..
Om få år er det slut...
Selv GB vil forbyde diesel/benzin
http://www.bbc.com/news/uk-40723581
køb 6, 8 eller 12er NU
Redaktør: Bestyrelsen
- viking
- 100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
Indlæg
køb 6, 8 eller 12er NU
Only young once, immature for ever.
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
- SteenHansen
- EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
Re: køb 6, 8 eller 12er NU
Hej Viking
Mange af de biler du nævner kan jo i princippet bruges som hobby biler, og dermed betyder brændstof forbrug ikke det store hvis hverdagsbilen er fornuftig. Den løsning har du vist selv brugt tidligere.
Når man kører Saab har det jo aldrig været specifikt med øje på benzin forbrug, i hvert fald ikke for mig, og der er indtil videre kun Saab i historikken.
For ikke lang tid siden kom en V6 i hus, den kører primært i godt vejr, men det er en fornøjelse med den motor, og for nyligt prøvede jeg en Turbo X, som også kører super godt.
Det er vigtigt at have køreglæde ved hobbybilerne. V8 eller V12 ville jeg dog ikke vælge som hverdagstransport
Men klart fede muligheder
Mange af de biler du nævner kan jo i princippet bruges som hobby biler, og dermed betyder brændstof forbrug ikke det store hvis hverdagsbilen er fornuftig. Den løsning har du vist selv brugt tidligere.
Når man kører Saab har det jo aldrig været specifikt med øje på benzin forbrug, i hvert fald ikke for mig, og der er indtil videre kun Saab i historikken.
For ikke lang tid siden kom en V6 i hus, den kører primært i godt vejr, men det er en fornøjelse med den motor, og for nyligt prøvede jeg en Turbo X, som også kører super godt.
Det er vigtigt at have køreglæde ved hobbybilerne. V8 eller V12 ville jeg dog ikke vælge som hverdagstransport
Men klart fede muligheder
SAAB - the most intelligent car ever built.
- viking
- 100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
Indlæg
Re: køb 6, 8 eller 12er NU
Ummm Saab V6
Nej 8 eller 12 er nok mere hobby.
Og dog.
Jeg er begyndt at bruge min Jag V8 næsten dagligt, dvs. 120 km hverdag.
Der ruller den 11-12 km/l
Så det er lidt slemmere end min OG900
Men en stille og bjørne stærk V8 er en fornøjelse.
Ihh. Hvor er det ærgeligt at Saab ikke laver biler mere......
De kom med en flot 9-4...
Nej 8 eller 12 er nok mere hobby.
Og dog.
Jeg er begyndt at bruge min Jag V8 næsten dagligt, dvs. 120 km hverdag.
Der ruller den 11-12 km/l
Så det er lidt slemmere end min OG900
Men en stille og bjørne stærk V8 er en fornøjelse.
Ihh. Hvor er det ærgeligt at Saab ikke laver biler mere......
De kom med en flot 9-4...
Only young once, immature for ever.
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
- swolff
- EXTREME SAAB FREAK
- Kontakt:
Indlæg
Jeg har jo selv måtte sadle om til en V6 med turbofri heste.
Min kører jo heller ikke lang literen, men er alligevel en hverdags bil, men det er en fornøjelse, hverdag at sætte sig bag rattet og kører ud i det blå.
At sænke sig i de dybe læder sæder og flytte sig gennem landskabet uden man hører noget som helst, desværre kan det også have sine bagsider, fornyligt over så jeg en ambulance i bagspejlet og opdagede den ikke før den lå lige bag mig og selvom den havde horn og lygter på kunne jeg ikke hører den, jeg er imponeret over så godt min bil er isoleret.
Men du må have det ligedan i din JAG, jeg ville ønske man kunne skrive din bils navn på samme måde som Jeremy Clarson udtaler ordet JAAAG
Til webmaster - jeg savner min normale smiley mr. cool
Re: køb 6, 8 eller 12er NU
Jeg kan kun give dig ret Viking, det er super ærgerligt at der ikke længere laves SAAB.viking skrev: ↑3. aug 2017, 19:29Ummm Saab V6
Nej 8 eller 12 er nok mere hobby.
Og dog.
Jeg er begyndt at bruge min Jag V8 næsten dagligt, dvs. 120 km hverdag.
Der ruller den 11-12 km/l
Så det er lidt slemmere end min OG900
Men en stille og bjørne stærk V8 er en fornøjelse.
Ihh. Hvor er det ærgeligt at Saab ikke laver biler mere......
De kom med en flot 9-4...
Jeg har jo selv måtte sadle om til en V6 med turbofri heste.
Min kører jo heller ikke lang literen, men er alligevel en hverdags bil, men det er en fornøjelse, hverdag at sætte sig bag rattet og kører ud i det blå.
At sænke sig i de dybe læder sæder og flytte sig gennem landskabet uden man hører noget som helst, desværre kan det også have sine bagsider, fornyligt over så jeg en ambulance i bagspejlet og opdagede den ikke før den lå lige bag mig og selvom den havde horn og lygter på kunne jeg ikke hører den, jeg er imponeret over så godt min bil er isoleret.
Men du må have det ligedan i din JAG, jeg ville ønske man kunne skrive din bils navn på samme måde som Jeremy Clarson udtaler ordet JAAAG
Til webmaster - jeg savner min normale smiley mr. cool
----------------------------------------------------------------------
Smart 453 Passion 2016
Cadillac STS 3.6 V6 Sport Luxury 2006 - LY7
#nofacebook #notmee #saabforlife #andnowcadillac #;-)
AL magt til tvivlerne.................måske!
Smart 453 Passion 2016
Cadillac STS 3.6 V6 Sport Luxury 2006 - LY7
#nofacebook #notmee #saabforlife #andnowcadillac #;-)
AL magt til tvivlerne.................måske!
- viking
- 100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
Indlæg
Re: køb 6, 8 eller 12er NU
Ja der er stille i en moderne JAAAG
Prøvede også en MB E500 også dejlig stille.
Og de kan begge lave "dobbelt lakrids"
Kør 100 kmt og tryk på sport og sluk esp knapperne..
Speederen i bund og der er dobbelt lakrids på vejen.
Meen en NG 9-5 V6 Aero og også ganske nice...
Øv der ikke kom flere af dem..
Prøvede også en MB E500 også dejlig stille.
Og de kan begge lave "dobbelt lakrids"
Kør 100 kmt og tryk på sport og sluk esp knapperne..
Speederen i bund og der er dobbelt lakrids på vejen.
Meen en NG 9-5 V6 Aero og også ganske nice...
Øv der ikke kom flere af dem..
Only young once, immature for ever.
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
- viking
- 100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
Indlæg
Re: køb 6, 8 eller 12er NU
Her er en sen 12er Jaaag.
https://www.blocket.se/skaraborg/Jaguar ... ?ca=22&w=3
Den kan drikke sin indkøbspris op på Ganske kort tid
https://www.blocket.se/skaraborg/Jaguar ... ?ca=22&w=3
Den kan drikke sin indkøbspris op på Ganske kort tid
Only young once, immature for ever.
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
- viking
- 100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
Indlæg
Re: køb 6, 8 eller 12er NU
Det gode ved V8 eller V12 er den lækre motorgang og masser af træk,
Det slemme kommer når der bl.a. skal skiftes tændrør.
I Den kategori vinder Saab R4 klart. Lige til at komme til og nemme at skifte….
Skiftede på JAG-en i weekenden 8 stk. de første 6 stk. var nemme og de sidste 2 var ”godt begravet”
Men så prøve en MB E500 V8. Den har 16 tændrør weeeeeee….
Det slemme kommer når der bl.a. skal skiftes tændrør.
I Den kategori vinder Saab R4 klart. Lige til at komme til og nemme at skifte….
Skiftede på JAG-en i weekenden 8 stk. de første 6 stk. var nemme og de sidste 2 var ”godt begravet”
Men så prøve en MB E500 V8. Den har 16 tændrør weeeeeee….
Only young once, immature for ever.
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
- tknage
- SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Indlæg
Re: køb 6, 8 eller 12er NU
Så ved hjælp af snedig matematik, kan vi regne ud, at tændrørsskifte er dobbelt eller tredobbelt op i forhold til en turbo Saab.
Hvad med andre dele? Hvad koster en omgang bremser fx. på en "Jag"?
Hvad med andre dele? Hvad koster en omgang bremser fx. på en "Jag"?
Mvh. Thomas, Medlem nr. 710
9000 CS 2.0i 1997
99 Turbo, 1980
og9-3 SE 2.0 LPT aut. 1999
og900S LPT 1993
9000 T85 rosenkvartz
9000 CS 2.0i 1997
99 Turbo, 1980
og9-3 SE 2.0 LPT aut. 1999
og900S LPT 1993
9000 T85 rosenkvartz
- viking
- 100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
Indlæg
Re: køb 6, 8 eller 12er NU
Tændrør til Jag-en koster 81 kr/stk for NGK Iridum IFR5N10. Så det er ala Saab, bare dobbelt op. Holder 100 kkm
Bremser er "kæmpe store" , Den skal jo kunne bremse ned fra 270 km/t
Sådan størrelse ala Turbo X....(Turbo X er 345mm x 25mm)
Forskiver 379 kr/stk for TWR ( TRW er original producenten der før hed LUCAS Girling ) 320mm x 30mm eller 365mm x 30mm (Brembo)
Brembo er ca. 850 kr/stk
Bagskiver 340 kr/stk 288mm x 20mm
Kan godt købes for 144 kr/stk for VIACO ????? Men nej tak.
Der kan også købes BlackDiamond, til Samme pris som Saab Turbo X
Ellers er filter mv. MANN. Kabinefilter er med aktivt kul. så der lugter aldrig af diesel os og stank i kabinen,,,
Forhjulslejer koster ca. 1300 kr, men indeholder så også ABS føleren.
Olie er 6 liter, skiftes hver 10kkm.
Olie skift på gearkseen koster ca. 2000 kr I materialer (Ny bundkar med filer og 7-8 liter auto-olie....
Dæk er store og fartkode Y 300 km/t
En bil til 1,75 Mkr, der må man nok forvente noget knabt så billig vedligehold af og til....
Der er bl.a. computerstyret luftaffjedring (CAST) meget kompleks undervogn, og dyr transmittions linie...
Tror heller ikke en Turbo X er "gratis" I vedligehold.....
Eller en MB S600 for den sags skyld....
Hvis man tager Jag-en til autoriseret Jag service så er regningerne ofte i samme omfang som pris for en ny UP,
Hvis jeg tager den til "Viking´s garage" , så er prisen det samme som servicering af mine Saab
Der skulle lige købes en service computer og lidt special værktøj ( = 2000 kr ) så kan den servicers....
Bremser er "kæmpe store" , Den skal jo kunne bremse ned fra 270 km/t
Sådan størrelse ala Turbo X....(Turbo X er 345mm x 25mm)
Forskiver 379 kr/stk for TWR ( TRW er original producenten der før hed LUCAS Girling ) 320mm x 30mm eller 365mm x 30mm (Brembo)
Brembo er ca. 850 kr/stk
Bagskiver 340 kr/stk 288mm x 20mm
Kan godt købes for 144 kr/stk for VIACO ????? Men nej tak.
Der kan også købes BlackDiamond, til Samme pris som Saab Turbo X
Ellers er filter mv. MANN. Kabinefilter er med aktivt kul. så der lugter aldrig af diesel os og stank i kabinen,,,
Forhjulslejer koster ca. 1300 kr, men indeholder så også ABS føleren.
Olie er 6 liter, skiftes hver 10kkm.
Olie skift på gearkseen koster ca. 2000 kr I materialer (Ny bundkar med filer og 7-8 liter auto-olie....
Dæk er store og fartkode Y 300 km/t
En bil til 1,75 Mkr, der må man nok forvente noget knabt så billig vedligehold af og til....
Der er bl.a. computerstyret luftaffjedring (CAST) meget kompleks undervogn, og dyr transmittions linie...
Tror heller ikke en Turbo X er "gratis" I vedligehold.....
Eller en MB S600 for den sags skyld....
Hvis man tager Jag-en til autoriseret Jag service så er regningerne ofte i samme omfang som pris for en ny UP,
Hvis jeg tager den til "Viking´s garage" , så er prisen det samme som servicering af mine Saab
Der skulle lige købes en service computer og lidt special værktøj ( = 2000 kr ) så kan den servicers....
Only young once, immature for ever.
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
- viking
- 100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
Indlæg
Re: køb 6, 8 eller 12er NU
Hmm priserne for 8og12ere er stignende:
http://www.ollerupbiler.dk/til-salg/101 ... -850i.html
Dejlig 850er, hård pris
http://www.ollerupbiler.dk/til-salg/101 ... -850i.html
Dejlig 850er, hård pris
Only young once, immature for ever.
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
- tknage
- SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Indlæg
Re: køb 6, 8 eller 12er NU
Det er jo ikke "så" galt for almindelige reservedele til en luxus vogn.
Der er jo også et spring i priserne fra en skolelærer-Saab til de mere vilde modeller.
Der er jo også et spring i priserne fra en skolelærer-Saab til de mere vilde modeller.
Mvh. Thomas, Medlem nr. 710
9000 CS 2.0i 1997
99 Turbo, 1980
og9-3 SE 2.0 LPT aut. 1999
og900S LPT 1993
9000 T85 rosenkvartz
9000 CS 2.0i 1997
99 Turbo, 1980
og9-3 SE 2.0 LPT aut. 1999
og900S LPT 1993
9000 T85 rosenkvartz