Hvad er jeres erfaring ?
Helt generelt kan man vel dele dem op i 2 grupper.
Rense additiver,
Friktions nedsættende additiver, og oktanboost.
Personligt hælder jeg mest til renseadditiver, og bruger dem jævnligt.
Olierens ved hver olieskift. dyserens, mere sjældent.
Oktan boost virker måske, men vpower virker hver gang og er bedre, dvs. stabil.
Friktions nedsættende midler til at hælde i olien.
Her bevæger vi os ind i snake oil territoriet efter min mening.
1 vi har nogle minimums kvalitets krav til olien, som skal overholdes.
2. vi har mange olie producenter der tilsætter deres egne vidundermidler i olien for at nedsætte friktionen, og andre godet ting og sager.
Resultatet en meget forskellig kemisk sammensætning, for olietype, og producent til producent.
Vi hælder nu producent x olie middel i olien, men er vi sikker på at den er kompatibel med den olie vi bruger?
Og hvis olie producenten havde fundet alle de gode ting, som tilsætnings producenten har fundet.
Hvorfor så ikke bare lave en dyr olie, med samme egenskaber.
Kun mine tanker om emnet.
MVH
Morten
Additiver i benzin/olie ?
Redaktør: Bestyrelsen
- Mortenvig
- SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Indlæg
Additiver i benzin/olie ?
9-3 2,0 t 2003 170 hk nu med 200 hk AERO klon motor.
Projekt tråd.
http://www.saabklubdanmark.dk/viewtopic.php?f=4&t=32002
Tidligere Biler
Volvo 245 turbo 250+ hk
Volvo 264 turbo 250+ hk
Volvo 242 dl 90 hk
BMW 2002 150+ hk
Projekt tråd.
http://www.saabklubdanmark.dk/viewtopic.php?f=4&t=32002
Tidligere Biler
Volvo 245 turbo 250+ hk
Volvo 264 turbo 250+ hk
Volvo 242 dl 90 hk
BMW 2002 150+ hk
- Esbenw
- EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
Re: Additiver i benzin/olie ?
Hej Morten
Jeg har aldrig prøvet oktanbooster så det kender jeg ikke så meget til, her klare vpower jobbet fint.
Til den gamle saab 9-3 brugte jeg olie rense Ca hver anden gang jeg skiftede olie og at dømme på farve af det der kom ud efter sådan en bøtte må det bestemt have gjort en forskel! havde den til 250kkm uden olie problemer. Jeg har ikke prøvet det på den nye saab. Har godt nok en flaske stående men de nye saab 9-3 motore skulle vidst aldrig få problemer med olie, Den indeholder også 6 liter, og olien er stadig meget pænt efter 10.000.
Kender ikke de forskellige produkter og er sikkert lige fine, det jeg havde købt er det her:
http://www.additivspecialisten.dk
Og det så ud til virke.
Mvh
Jeg har aldrig prøvet oktanbooster så det kender jeg ikke så meget til, her klare vpower jobbet fint.
Til den gamle saab 9-3 brugte jeg olie rense Ca hver anden gang jeg skiftede olie og at dømme på farve af det der kom ud efter sådan en bøtte må det bestemt have gjort en forskel! havde den til 250kkm uden olie problemer. Jeg har ikke prøvet det på den nye saab. Har godt nok en flaske stående men de nye saab 9-3 motore skulle vidst aldrig få problemer med olie, Den indeholder også 6 liter, og olien er stadig meget pænt efter 10.000.
Kender ikke de forskellige produkter og er sikkert lige fine, det jeg havde købt er det her:
http://www.additivspecialisten.dk
Og det så ud til virke.
Mvh
Nu
Saab 9-3 SC aero 2009
Tidligere
saab 9-3 Jubi 2.0t 2002
Saab 9-3 SC aero 2009
Tidligere
saab 9-3 Jubi 2.0t 2002
- Edwins
- 100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
- Kontakt:
Indlæg
Re: Additiver i benzin/olie ?
Esben skrev:
Olien er stadig meget pænt efter 10.000.
Fint, tid til olieskift.
Olien er stadig meget pænt efter 10.000.
Fint, tid til olieskift.
En rigtig bil har langsliggende motor.
If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)
Med lem nr. 262
If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)
Med lem nr. 262
- Seniorsergent
- EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
Den så stadig fin ud, da den løb ud i opsamlingsbakken
Re: Additiver i benzin/olie ?
Det er vel derfor, at han ved, den er pæn
Den så stadig fin ud, da den løb ud i opsamlingsbakken
Sláinte
Mick
Mick
- Esbenw
- EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
Re: Additiver i benzin/olie ?
He he der bliver også skiftet hver 10.000 på saaben sådan ca, på den gamle var jeg mere krakilsk og kunne sagtens finde på at skifte oftere, jeg ved ikke præcis hvad der ellers er forskel på den nye og gamle motor B205 og b207 andet en mængden af olie, men den gamle B205 møjer bare olien til i løbet af ingen tid. Med den nye er jeg nok ikke helt så hysterisk, da det som sagt ser ud til at være meget bedre, I følge Svendwind har han aldrig set olie problemer med den nye b207 motor, så jeg tror ikke man behøver at være så meget efter den.... måske
Jeg har ikke den store forstand på olie men min logiske sans siger mig at det der betyder mest (forudsat at man bruger en olie der opfylder de krav der er) er den mængde sod og aske der er i olien, dette virker i hvertfald fint som slibemiddel uden for olien så mun ikke det også gør i olien, så jeg plejer bare at gå efter at hvis olien er sort så skift den.
Vores anden bil er en renault clio ækelmotor, den har skifte interval på 30.000 km og her spurgte jeg sælgeren om man ikke kunne få skiftet lidt oftere, her var svaret at det var ikke noget de anbefalede, og tilføjede at i jo lige har købt 150.000 km garanti så hvis motoren ryger ved 120, så kommer i jo bare og får en ny motor (mun ikke den bil bliver skiftet ved 150.000 )
Jeg har ikke den store forstand på olie men min logiske sans siger mig at det der betyder mest (forudsat at man bruger en olie der opfylder de krav der er) er den mængde sod og aske der er i olien, dette virker i hvertfald fint som slibemiddel uden for olien så mun ikke det også gør i olien, så jeg plejer bare at gå efter at hvis olien er sort så skift den.
Vores anden bil er en renault clio ækelmotor, den har skifte interval på 30.000 km og her spurgte jeg sælgeren om man ikke kunne få skiftet lidt oftere, her var svaret at det var ikke noget de anbefalede, og tilføjede at i jo lige har købt 150.000 km garanti så hvis motoren ryger ved 120, så kommer i jo bare og får en ny motor (mun ikke den bil bliver skiftet ved 150.000 )
Nu
Saab 9-3 SC aero 2009
Tidligere
saab 9-3 Jubi 2.0t 2002
Saab 9-3 SC aero 2009
Tidligere
saab 9-3 Jubi 2.0t 2002