Hej min lygte er revnet og jeg har fået en del vand ind i lygten.. også lige pludselig ville den ikke lyse mere. Har nu tætnet lygten og fået den tørret også har jeg skiftet zenon pære men der er stadig ingen lys.. når jeg sætter en tester på melder den fejl på at der er kortslutning i lygten og den køre med alt for høj spænding.. nogen der ved hvad der kan være galt med den lygte ??
Mvh thomas
Ingen lys i zenon
Redaktør: Bestyrelsen
- RuneTonnesen
- SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Indlæg
Jeg har ikke xenon på min, men mit bedste bud er at ballasten er gået, den er indbygget i lygten.
Det er nr 26 på tegningen og partsnummeret er 5408497
Du kan få den her http://www.bildeleshop.dk/oen/5408497?g ... 0wodOFMPhQ
ellers prøv verninge auto på fyn om han har en brugt eller en hel lampe.
Det er nr 26 på tegningen og partsnummeret er 5408497
Du kan få den her http://www.bildeleshop.dk/oen/5408497?g ... 0wodOFMPhQ
ellers prøv verninge auto på fyn om han har en brugt eller en hel lampe.
Rune Tønnesen medlemsnummer 709
SAAB 9-3 B204R - Projektbil
SAAB 9-5 Estate 2.2 TID - Daily driver
SAAB - Not For Everyone, Essential to a Few
SAAB 9-3 B204R - Projektbil
SAAB 9-5 Estate 2.2 TID - Daily driver
SAAB - Not For Everyone, Essential to a Few
- tknage
- SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Indlæg
Joh, køb du bare...
Men svaret ligger jo i simpel, logisk fejlfinding ved hjælp af udelukkelsesmetoden. Pære og ballast byttes indbyrdes rundt fra den anden som virker, en komponent ad gangen. Sådan isolerer du fejlen. På en gammeldags, analog bil, ville jeg også tage et multimeter og konstatere om der overhovedet kommer 12 volt ud til lygten. I disse tider er jeg ikke klar over om bilens computer vil lukke for strømmen, hvis der er noget galt i ballasten. Men det trin kan vi sagtens springe over.
For du ved faktisk (ud fra hvad du skriver) stadig ikke om:
- Det rent faktisk er ballasten som er i udu.
- Den pære du har købt overhovedet virker. (sæt den over i den lygte der virker og se om den spiller der ovre)
- Sikringen er sprunget / eller anden fejl der kommer fra bilen.
Med det sagt er der en god chance for, at det er ballasten. Elektronik hader nemlig vand.
Held og lykke med projektet og god weekend.
Men svaret ligger jo i simpel, logisk fejlfinding ved hjælp af udelukkelsesmetoden. Pære og ballast byttes indbyrdes rundt fra den anden som virker, en komponent ad gangen. Sådan isolerer du fejlen. På en gammeldags, analog bil, ville jeg også tage et multimeter og konstatere om der overhovedet kommer 12 volt ud til lygten. I disse tider er jeg ikke klar over om bilens computer vil lukke for strømmen, hvis der er noget galt i ballasten. Men det trin kan vi sagtens springe over.
For du ved faktisk (ud fra hvad du skriver) stadig ikke om:
- Det rent faktisk er ballasten som er i udu.
- Den pære du har købt overhovedet virker. (sæt den over i den lygte der virker og se om den spiller der ovre)
- Sikringen er sprunget / eller anden fejl der kommer fra bilen.
Med det sagt er der en god chance for, at det er ballasten. Elektronik hader nemlig vand.
Held og lykke med projektet og god weekend.
Mvh. Thomas, Medlem nr. 710
9000 CS 2.0i 1997
99 Turbo, 1980
og9-3 SE 2.0 LPT aut. 1999
og900S LPT 1993
9000 T85 rosenkvartz
9000 CS 2.0i 1997
99 Turbo, 1980
og9-3 SE 2.0 LPT aut. 1999
og900S LPT 1993
9000 T85 rosenkvartz