Banner cycler

Plus på navigation, men minus på oliefyr...

Alt mellem himmel og jord, men hold det sobert og frit for politik...

Redaktør: Bestyrelsen

mandersen
SAAB NET NYBEGYNDER
Indlæg: 2
Tilmeldt: 29. dec 2016, 11:24

Plus på navigation, men minus på oliefyr...

29. dec 2016, 11:43

Kære SAAB elskere...

Jeg har lige skiftet min godt brugte SAAB 9,3 sport til en knapt så brugt SAAB 9,3 TIDS HIRSH, og har ved denne lejlighed også fået et kenwood navi anlæg med.
Det er dejligt med en stor skærm og lyden er uovertruffen og alt det der- men.....

Oliefyret er totalt bundet op på ur og dato funktion i den originale radio, hvorfor jeg ikke kan programmere som jeg plejer :(

Jeg har på vandrørene hørt, at der kan findes en løsning på dette, ved hjælp af et GSM modul?!? Er der nogen der har erfaringer med dette??

Hvad skal der til af stumper og hvad har det kostet

På forhånd tak for feedback og godt nytår :D

Mvh/mandersen


T.Brun
ULTRA SAAB FREAK
Indlæg: 276
Tilmeldt: 25. aug 2005, 22:29

Plus på navigation, men minus på oliefyr...

30. dec 2016, 12:05

GSM modul er klart at foretrække frem for fjernbetjening, da det har ubegrænset rækkevidde.

Du kan få flere modeller, men jeg ville vælge et beregnet til formålet, da de har indbygget temperatur måler, og det er lidt fedt, lige at kunne kontrollere temperaturen inden man går ud i bilen.

Jeg har et gsm modul fra Kjøller, det fungerer fint.
Det har jeg brugt på flere forskellige fyr, da et fyr bare skal have en tændledning.
Venlig hilsen
Thomas Brun
9-5 Aero
mandersen
SAAB NET NYBEGYNDER
Indlæg: 2
Tilmeldt: 29. dec 2016, 11:24

2. jan 2017, 08:18

Tak for svar :)
ulrichstefan
ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg: 521
Tilmeldt: 11. jan 2007, 19:56

2. jan 2017, 14:43

Køb en esid 2 så er det løst, du kan ikke montere GSM start på en ng9-3 da det ikke er standard styring, men en del af bilens kontrol modul, også derfor at problemet opstår ;-)
9-3 Griffin Sportscombi aero 2.0Txwd,aut 12
276hk 421nm

9-3 aero 01
ca290hk og 380nm

Tilbage til "Off Topic !!!"