Banner cycler

Problem med Briiggs & stratton motor

Alt mellem himmel og jord, men hold det sobert og frit for politik...

Redaktør: Bestyrelsen

Brugeravatar
Edwins
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
Kontakt:
Indlæg: 12248
Tilmeldt: 19. aug 2005, 08:27

14. mar 2017, 20:19

Ja, det er korrekt, at mager blanding vil skyde fra karben. Motoren “slår tilbage” tolkes som at motoren prøver at løbe tilbage.

Mager blanding vil give bankning. Jeg forstår at briggsen er skudt med en tændingspistol. Endog, med variable forstilling. Deraf 26 grader fra topmærkningen. Kan man stole på pistolen?

Jeg har en pistol, men jeg bruger den ikke på en Magnetron Briggs. Ejheller på en SAAB med Hall tænding. Jeg bruger den til min båd-Mercruiser og til mine platin-SAAB’er og til mine gamle 50 cc. Sachsmotorer. Men jeg har et gammel dansk Autometer dwellmeter. Hvis er dwell er korrekt, er man på mærket.

Jeg er statscertificeret flyvemekaniker. Men det gør mig ikke til en mester. :roll:


En rigtig bil har langsliggende motor.

If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)

Med lem nr. 262
SAAB97
ULTRA SAAB FREAK
Indlæg: 203
Tilmeldt: 19. okt 2011, 19:10

20. mar 2017, 12:36

VROOOOMMMM
Så kører Brigs igen.
Jeg modtog en ny tændspole i dag og straks blev den monteret og efter 3 træk i snoren kørte den igen, jeg prøvede at teste tænding med pistolen men nu virker pistolen ikke hvorfor det ed jeg ikke
Mange tak for jeres input
Hilsen
Boy
Brugeravatar
Edwins
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
Kontakt:
Indlæg: 12248
Tilmeldt: 19. aug 2005, 08:27

20. mar 2017, 18:45

Skide godt!

En af de sjældne tændings-issues.

Pistolen har nok en abfesen xenon pære. Lev med den, der er ikke noget til at bruge på en Briggs, man kan ikke justere tændingen. Jeg har en Biltema pistol, uden forstilling. Pistolen kommer med reservepære. Pistolen ligger bare på hylden.
Min slågræsser er klar, med ny olie. Den starter (B&S Classic) med ét hug.. :sunglasses
En rigtig bil har langsliggende motor.

If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)

Med lem nr. 262

Tilbage til "Off Topic !!!"