Hej,
Jeg er på jagt efter en ny bil, og har kastet min kærlighed på en 9-3, 2.0 Turbo Aut fra 2003, den har kørt 215000, men fuld servicebog. Gearkassen er blevet skiftet på et tidspunkt men dette er udokumenteret.
Efter at have haft Mercedes i mange år er jeg nu på helt bar bund når det kommer til Saab. Så jeg har et par spørgsmål jeg håber der er en Saab kender der kan svare på.
Spørgsmål:
Hvad skal man være opmærksom på?
Er der nogle særlige Saab problemer som man skal kender til?
Hvad skal prisen ligge på sådan ca?
Hvor dyr er den at vedligeholde, og er reservedels prisen til at overskue eller hvordan?
Er det til at finde mekanikere der kender dem eller er det som på de gamle MB ved at være svært at finde gode mekanikere?
OG eller så tager jeg meget gerne mod gode råd og vejledning.
VH Niels O
Saab 9-3, 2,0 T aut. 2003
Redaktør: Bestyrelsen
- Viggen
- ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
Re: Saab 9-3, 2,0 T aut. 2003
Hej nielsostenfeld.
Jeg synes, det kan være en fin SAAB, du har fundet.
Den har efterhånden flere år på bagen, uden det behøver at være af særlig betydning. Få en vurdering af duelig person.
Automatgearkassen er en velfungerende enhed, som det er svært ikke at blive glad for.
Hvis vi skal vejlede om gode værksteder, vil det være en god hjæp, hvis du fortæller om, hvor i landet du bor.
SAAB hilsen Ole
Jeg synes, det kan være en fin SAAB, du har fundet.
Den har efterhånden flere år på bagen, uden det behøver at være af særlig betydning. Få en vurdering af duelig person.
Automatgearkassen er en velfungerende enhed, som det er svært ikke at blive glad for.
Hvis vi skal vejlede om gode værksteder, vil det være en god hjæp, hvis du fortæller om, hvor i landet du bor.
SAAB hilsen Ole
SAAB 9-3 Aero 2,8T SportCombi Hirsch+
SAAB 9-5 Aero Estate (solgt)
SAAB 9-3 Viggen Lutfisk + extra (solgt)
SAAB 9-5 Aero Estate (solgt)
SAAB 9-3 Viggen Lutfisk + extra (solgt)
- nielsostenfeld
- SAAB NET NYBEGYNDER
Indlæg
Re: Saab 9-3, 2,0 T aut. 2003
Hej Ole,
Tak for feedback. Jeg bor i København (Valby).
VH Niels
Tak for feedback. Jeg bor i København (Valby).
VH Niels
- Seniorsergent
- EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
Re: Saab 9-3, 2,0 T aut. 2003
Du skriver, at du kikker på en SAAB 9-3 2.0T årgang 2003.
Er det den sidste årgang 9-3 Mk 1 eller første årgang 9-3 Mk2, du taler om?
Begge er fine biler, men der er, efter min mening, temmelig stor forskel.
Er det den sidste årgang 9-3 Mk 1 eller første årgang 9-3 Mk2, du taler om?
Begge er fine biler, men der er, efter min mening, temmelig stor forskel.
Sláinte
Mick
Mick
- nielsostenfeld
- SAAB NET NYBEGYNDER
Indlæg
VH Niels
Re: Saab 9-3, 2,0 T aut. 2003
Hej Jeg vil mene det er en MK2 eller tager jeg fejl med dette interiør.Seniorsergent skrev: ↑3. apr 2017, 12:30Du skriver, at du kikker på en SAAB 9-3 2.0T årgang 2003.
Er det den sidste årgang 9-3 Mk 1 eller første årgang 9-3 Mk2, du taler om?
Begge er fine biler, men der er, efter min mening, temmelig stor forskel.
VH Niels
- Stoffer
- SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
Re: Saab 9-3, 2,0 T aut. 2003
Det er mk2 eller som vi siger en ng9-3
Og9-3=old/org generation
Ng9-3= new generation
Og9-3=old/org generation
Ng9-3= new generation
9-3 2.0t aut. Cabriolet ´99
- nielsostenfeld
- SAAB NET NYBEGYNDER
- viking
- 100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
Indlæg
Re: Saab 9-3, 2,0 T aut. 2003
NG 9-3 er en fin bil. Har ikke de samme motorproblemet som generation 2 har det.
Rimeligt velbygget, dog skal du kikke efter rust i bunden af døre, bagklap mv.
Undervognen kræver en god gennemgang for bøsninger osv. Især efter så mange km..
Mht. stumper, så er Saab desværre ret kostbar i forhold til MB.
Der er ikke lavet så mange dele. Og en del skal gennem GM og så Saab , det koster...
Bremse dele, udstødning osv. er std. priser....
Rimeligt velbygget, dog skal du kikke efter rust i bunden af døre, bagklap mv.
Undervognen kræver en god gennemgang for bøsninger osv. Især efter så mange km..
Mht. stumper, så er Saab desværre ret kostbar i forhold til MB.
Der er ikke lavet så mange dele. Og en del skal gennem GM og så Saab , det koster...
Bremse dele, udstødning osv. er std. priser....
Only young once, immature for ever.
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
- nielsostenfeld
- SAAB NET NYBEGYNDER
Indlæg
VH Niels
Re: Saab 9-3, 2,0 T aut. 2003
Igen 1000 tak for feedback og gode råd. Jeg fornemmer mere og mere at det er en vogn der skal med hjem.viking skrev: ↑4. apr 2017, 21:35NG 9-3 er en fin bil. Har ikke de samme motorproblemet som generation 2 har det.
Rimeligt velbygget, dog skal du kikke efter rust i bunden af døre, bagklap mv.
Undervognen kræver en god gennemgang for bøsninger osv. Især efter så mange km..
Mht. stumper, så er Saab desværre ret kostbar i forhold til MB.
Der er ikke lavet så mange dele. Og en del skal gennem GM og så Saab , det koster...
Bremse dele, udstødning osv. er std. priser....
VH Niels
- Seniorsergent
- EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
Re: Saab 9-3, 2,0 T aut. 2003
Hej igen.
Jeg gik fra en MB C220 D Aut, til SAAB 9-3 årgang 06 for et par år siden. Merceren kunne ikke lide at køre korte ture, efter jeg blev pensioneret.
Det er to helt forskellige biler at køre. SAAB'en har en god kvalitet, og komfortniveauet er helt i orden. Jeg synes faktisk at alt fungerer godt, og jeg kan absolut anbefale modellen, men der er én ting man straks opdager, når man kommer fra MB: SAAB,en kan ikke dreje!
Det passer naturligvis ikke, men den kræver meget mere plads at manøvrere på snæver plads. (Vending og parallel- parkering m.m.). Jeg har endnu ikke vænnet mig til det. Alle forhjulstrukne biler har større venderadius end en C-klaas MB, men jeg synes SAABén er slem. Prøv at køre, vende og parkere nogle gange, før du anskaffer.
Ellers en virkelig dejlig bil
Jeg gik fra en MB C220 D Aut, til SAAB 9-3 årgang 06 for et par år siden. Merceren kunne ikke lide at køre korte ture, efter jeg blev pensioneret.
Det er to helt forskellige biler at køre. SAAB'en har en god kvalitet, og komfortniveauet er helt i orden. Jeg synes faktisk at alt fungerer godt, og jeg kan absolut anbefale modellen, men der er én ting man straks opdager, når man kommer fra MB: SAAB,en kan ikke dreje!
Det passer naturligvis ikke, men den kræver meget mere plads at manøvrere på snæver plads. (Vending og parallel- parkering m.m.). Jeg har endnu ikke vænnet mig til det. Alle forhjulstrukne biler har større venderadius end en C-klaas MB, men jeg synes SAABén er slem. Prøv at køre, vende og parkere nogle gange, før du anskaffer.
Ellers en virkelig dejlig bil
Sláinte
Mick
Mick
- nielsostenfeld
- SAAB NET NYBEGYNDER
Indlæg
VH Niels
Re: Saab 9-3, 2,0 T aut. 2003
Jo tak det har jeg opdaget, vores gamle E-klasse kan jo lave taxa venderinger hvor og når som helst, men har haft forhjulstrukne biler før så kan jeg vel vende mig til det igen. Men dejligt at høre fra en MB mand at det ikke er det dårligste bytte man kan lave God Weekend.Seniorsergent skrev: ↑5. apr 2017, 11:34Hej igen.
Jeg gik fra en MB C220 D Aut, til SAAB 9-3 årgang 06 for et par år siden. Merceren kunne ikke lide at køre korte ture, efter jeg blev pensioneret.
Det er to helt forskellige biler at køre. SAAB'en har en god kvalitet, og komfortniveauet er helt i orden. Jeg synes faktisk at alt fungerer godt, og jeg kan absolut anbefale modellen, men der er én ting man straks opdager, når man kommer fra MB: SAAB,en kan ikke dreje!
Det passer naturligvis ikke, men den kræver meget mere plads at manøvrere på snæver plads. (Vending og parallel- parkering m.m.). Jeg har endnu ikke vænnet mig til det. Alle forhjulstrukne biler har større venderadius end en C-klaas MB, men jeg synes SAABén er slem. Prøv at køre, vende og parkere nogle gange, før du anskaffer.
Ellers en virkelig dejlig bil
VH Niels