Banner cycler

Mens jeg venter på posten med medlems info

Alt mellem himmel og jord, men hold det sobert og frit for politik...

Redaktør: Bestyrelsen

Brugeravatar
Micky
SUPER SAAB FREAK
Kontakt:
Indlæg: 157
Tilmeldt: 29. apr 2017, 10:00

Mens jeg venter på posten med medlems info

15. maj 2017, 12:46

Hej med jer. Jeg har aldrig ejet en Saab før, men nu skulle det være, jeg havde ellers set på dens svenske fætter ''volvo'' Men da jeg gjorde sammenligningen op, ville jeg få en nyere bil med mere lækkert udstyr der ikke havde kørt så mange km, med turbo, selv om det så ikke blev en station car, så er det et godt kompromi. om end det blot er en med 150 HK. fætteren fra Sverige der yder 225 HK.

Jeg har købt en stålgrå /koks saab 9-3 .2,0 turbo årgang Marts /2003 altså en af de sidste kombi versioner. Jeg valgte den udelukkende fordi det er en af de sidste producerede kombi versioner med bla fuld læder, anti whiplash sæder, el antenne, fart pilot og a/c mv, og så må den trække 1600 kg hvilket passer med vores behov i fremtiden. Vi har døbt den ''svenskeren''

Det er som sagt min første Saab overhoved men jeg er svært glad for den, selv om den på ingen måde er ny, den har sine ar, og det første jeg gjorde var at køre den til et stort service hos Saab, så var jeg sikkert på at den blev lavet efter alle kunstens regler, plus den lille liste jeg havde med. Det er selvfølgelig altid dyre at få den lavet på værksted, men når ens evner kun rækker til at hælde div væsker på samt skifte viskerblade og hjul, så må man betale ved kasse et. Men det er jo heller ikke helt ringe, for så holder man liv i en masse mennesker på sådan et værksted.


Saab 9-3X TTID 2010
Tidl. Saab 9-3 2,0 Turbo årgang 3/ 2003
Medlem nummer 876
Admin på Hjemmesiden
Mike :D
NC_Ribe
ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg: 695
Tilmeldt: 18. feb 2015, 22:00

Re: Mens jeg venter på posten med medlems info

16. maj 2017, 17:06

Hej Micky

Velkommen i klubben -jeg håber, du bliver glad for købet. Jeg er også blevet forfalden til den store bagklap -det giver lidt mere brugsværdi uden den grimme, beskidte "steilheck" :D .

Det med de 150 hk er der råd for -jeg har selv haft en 2,0t chippet op til 210 hk, og det fungerede perfekt (den var hurtig, spandt som en symaskine og var endda ret benzinøkonomisk).

Mvh/NC
9K CSE 2,3 turbo aut.MY 94
RIP: 9K CSE 2,0S t aut. MY 93
9K CST 2,0 MY 98 (drømmebilen)
900S MY 91
.... (flere OG 900 med/uden turbo og aut.)
900 GL 1978 (MY79) ombygget til venstrearmskørsel (aut., håndbremse, choker etc.)
96 TT MY 66
Brugeravatar
Micky
SUPER SAAB FREAK
Kontakt:
Indlæg: 157
Tilmeldt: 29. apr 2017, 10:00

Re: Mens jeg venter på posten med medlems info

18. maj 2017, 14:22

Tak NC :D
Vi er også blevet glad for den store bagklap og når man ikke har bruge den helt store plads som en stationcar giver en, er det et godt alternativ. Vi har to micro biler til pendler brug, med 68 og 82 HK, så de 150 HK i svenskeren, føles som en ''Porsche''når vi trykker den af :lol: :D Jeg har læst mig til at man kan få dem vold tunet, med chip og at motoren er bygget til at kunne håndtere mange heste, men for nu er det mere end rigeligt. En ting vi i hvert fald nyder er de meget behagelige sæder, og komforten i affjedringen når vi køre tur, det er en helt limousine at køre i, og meget anderledes end den kontante undervogn i micro bilerne.
Saab 9-3X TTID 2010
Tidl. Saab 9-3 2,0 Turbo årgang 3/ 2003
Medlem nummer 876
Admin på Hjemmesiden
Mike :D

Tilbage til "Off Topic !!!"