Banner cycler

Er aktiviteten på SKD siten gået i stå ?

Alt mellem himmel og jord, men hold det sobert og frit for politik...

Redaktør: Bestyrelsen

JacobE
SAAB FREAK
Indlæg: 53
Tilmeldt: 26. feb 2017, 23:57

Re: Er aktiviteten på SKD siten gået i stå ?

29. jun 2017, 16:52

Som forholdsvis nyt medlem kan jeg kun sige, at aktivitetsniveauet på siden har skuffet en del. Jeg har stillet spørgsmål, som jeg aldrig fik svar på. Jeg har muligvis et projekt i nær fremtid hvor jeg kunne få brug for en masse hjælp og gode råd, men jeg er desværre ikke sikker på, at dette er stedet :cry:

Nu er jeg så heldig at bo i SAAB's moderland, hvor der findes masser af SAAB-fora, og dem må jeg indrømme at jeg frekventerer oftere end SKD efterhånden. Jeg håber dog på at der kommer mere gang i SKD, for det virker ellers umiddelbart som et hyggeligt sted.

Skal dog også lige skynde mig at sige, at jeg ikke er ovenud begejstret for det nye design, men det er trods alt bedre end http://www.saabforum.nu/ som simpelthen er tæerkrummende dårligt design :roll: Men jeg kan se, at forummet er baseret på phpBB - derfor undrer det mig at man har valgt netop dette grå og triste tema, når der nu findes så mange andre?


2008 9-3 SS 2.0t BioPower aut. LinearActive, Pilotpaket, Navi.
Brugeravatar
tknage
SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Indlæg: 1632
Tilmeldt: 15. jun 2010, 07:15

Re: Er aktiviteten på SKD siten gået i stå ?

29. jun 2017, 21:35

Når man peger på nogen, vender der 4 fingre ind imod sig selv samtidig. :wink:

"Vi" må bare til, at skrive nogle flere indlæg. Mere er der ikke at sige om det.

Og det var nok mere en bemærkning til nogen af de senere besvarelser.

Trådstarter selv er faktisk top $ med aktivitet her. :mrgreen:

Nu var der så en, der var vaks til, at trække "månedens bil" her over. Måske en eller anden kunne være vaks, at skrive på facebook, at der foregår en spændende diskussion omkring aktiviteten på SKDs hjemmeside og kaste et link op her til. :-)
Mvh. Thomas, Medlem nr. 710

9000 CS 2.0i 1997
99 Turbo, 1980
og9-3 SE 2.0 LPT aut. 1999
og900S LPT 1993
9000 T85 rosenkvartz
Brugeravatar
Micky
SUPER SAAB FREAK
Kontakt:
Indlæg: 157
Tilmeldt: 29. apr 2017, 10:00

Re: Er aktiviteten på SKD siten gået i stå ?

3. aug 2017, 13:47

Tknage:
jeg har gået og tænkt lidt over det hele, og der er ingen tvivl om at aktiviteten er større på facebook end her, og derfor har jeg på ''opfordring'' fra tknage linket til denne diskussion på facebook og også lavet en tekst og lidt spørgsmål man kan krydse af hvis man har lyst.
Jeg tror typisk folk bruger facebook som en hurtig løsning af ens problemer, og der er da så vidt jeg har hørt også 3 millioner dansker på facebook, og det er jo nemt at man kan se alt hvad der foregår i ens grupper via ''kloden'' ( ikon) der med tal fortæller at der nu er ex 53 aktiviteter blandt venner og grupper. klik på linket og se med, og lad os endelig holde debatten i gang,

https://www.facebook.com/groups/7929847977/
Saab 9-3X TTID 2010
Tidl. Saab 9-3 2,0 Turbo årgang 3/ 2003
Medlem nummer 876
Admin på Hjemmesiden
Mike :D
Brugeravatar
Deja-wuzzz
SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Indlæg: 1657
Tilmeldt: 12. aug 2007, 18:39

Re: Er aktiviteten på SKD siten gået i stå ?

3. aug 2017, 18:17

Fandt selv facebook gruppen da den nye hjemmeside blev implementeret.
Først da siden var nede i flere dage, derefter var alt lavet om. Ikke til det dårligere men det var "nyt" og der skulle bruges tid på at finde rundt.

Allermest savnede jeg den manglede aktivitet har på siden. Der er større fordele her på siden... specielt at finde tråde igen.
Hvis man har en Facebook konto er det lettere lige at kigge ind på "Facebook gruppen", der skal ikke logges ind og man er der alligevel ofte.
900i 1985
900 Aero 1988 - RIP
900 Aero 'swiss edition' 1989 - live4ever
9-3 T SE 2002
Brugeravatar
viking
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
Indlæg: 13144
Tilmeldt: 2. mar 2005, 14:58

Re: Er aktiviteten på SKD siten gået i stå ?

10. apr 2022, 19:04

Nu har jeg luret situationen et godt stykke tid, og kommet med indlæg for at få debat, men siten er næsten gået i stå..

Roder/arbejder folk ikke mere med de nu gamle Saab biler?

Hvad kan vi gøre, for dette site ikke helt forsvinder ?

En del er her stadigt, men det går ikke fremad...

Det med Facebook er nemmere er et for nemt købt argument, for her kan man søge og finde alt teknisk viden..

Eller er siten bare blevet som lademanns Leksikon, håbløst uddateret ?


Lad os lave en redningsplan for SKD siten.

PS vi ved hvad Lademanns er værd:

22 kr. ! Vi er mere "værd" som kollektiv viden

https://www.dba.dk/lademanns-leksikon-b ... 089379707/
Only young once, immature for ever.
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
Sport E
EXTREME SAAB FREAK
Indlæg: 304
Tilmeldt: 3. okt 2021, 00:06

Re: Er aktiviteten på SKD siten gået i stå ?

10. apr 2022, 21:31

Syntes da nok en anden her prøver på det, men -
desværre indehaver jeg ikke garage eller "sjovnok" projekt længere 🙈🙊🙉

Men, som du selv skriver det, FB er for let bl.a dersom -
folk sikkert også har så meget andet "kørende" på sammen gang ved siden af der..... 🙄

Har selv "kvittet" FB igen, spec da jeg så et program på DK tv -
om hvad FB "gjorde og brugte" med en uden man selv vidste det.
Og så er FB jo "gratis" rekl de med, men selv gratis kan gå hen og blive for meget 🤬
Brugeravatar
tknage
SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Indlæg: 1632
Tilmeldt: 15. jun 2010, 07:15

Re: Er aktiviteten på SKD siten gået i stå ?

11. apr 2022, 08:14

Ja, der er hele DEN kedelige side af facebook.

Problemet med skd siden er ikke unikt.

Jeg var forbi den svenske saabklub som er 15-20 gange større end skd. Deres forum har mere aktivitet end her, men ikke 15-20 gange mere.
Vi har faktisk forholdsvis meget trafik set på den måde.

Det er i samfundet, måden man tilgår informationer mv. der ændrer sig.

Og folk besvarer glædeligt de samme spørgsmål igen og igen på fb selvom løsningen helt sikkert kan søges her.

Der er foreslået en løsning hvor man tager indhold her fra og lægger en bid ud på facebook. Så må folk her forbi og læse resten.

Det kræver desværre en daglig redaktionel indsats og det er der ingen der reelt har haft tid til at gennemføre.
Mvh. Thomas, Medlem nr. 710

9000 CS 2.0i 1997
99 Turbo, 1980
og9-3 SE 2.0 LPT aut. 1999
og900S LPT 1993
9000 T85 rosenkvartz
SteenHansen
EXTREME SAAB FREAK
Indlæg: 403
Tilmeldt: 16. feb 2004, 20:49

Re: Er aktiviteten på SKD siten gået i stå ?

13. apr 2022, 19:02

Hej med Jer
Det er godt at I er aktive her på hjemmesiden, det er tydelogt at der har sket lidt mere.
Over tid kommer jeg igen jævnligt forbi og ser hvad der sker her, og hygger mig med at læse nogen af trådene.
Da jeg ikke selv er så projektorienteret er det måske lidt svært lige at finde et emne til en tråd.
Har jeg stået med et problem har det dog mange gange resulteret i relevante løsningsforslag.
Tidligere var der jo ofte også link til relevante nyheder og specielt i 2009-11 var der jo virkelig hele tiden interessant nyt.
Tror I ikke at det er meget svært at nå op på et niveau bare lidt i nærheden af tidligere.
Der bliver kun færre SAABer og dermed aktive på denne side, og det er selvfølgelig heller blevet bedre af at en gruppe af de aktive på et tidspunkt valgte denne side fra.

For mit eget vedkommende synes jeg at det er vigtigt at holde fast i skd siden, men har ofte lidt svært ved at se hvad jeg selv kan bidrage med.

Hvad tænker I andre er relevant, hvis vi ikke lige har et projekt eller ikke skruer så meget?

Måske er det andre som også ser det lidt svært med at finde de relevante opslag???

I øvrigt synes jeg at de seneste opdateringer af siden her har gjort den mere brugervenlig, selvom det måske ikke har været en revolution.
SAAB - the most intelligent car ever built.
SteenHansen
EXTREME SAAB FREAK
Indlæg: 403
Tilmeldt: 16. feb 2004, 20:49

Re: Er aktiviteten på SKD siten gået i stå ?

13. apr 2022, 19:15

Måske det kan være en ide at lave en form for afstemning, som kan lade læserne svare på nogle spørgsmål som feks.

Hvor ofte ser du siden
Hvilke indlæg er interessante
Hvad kan du selv bidrage med
Hvad skal der til for du selv laver et opslag
Etc.
Det kan i hvert fAld give et billede af hvad der skal til for at få mere aktivitet.
SAAB - the most intelligent car ever built.
Brugeravatar
viking
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
Indlæg: 13144
Tilmeldt: 2. mar 2005, 14:58

Re: Er aktiviteten på SKD siten gået i stå ?

13. apr 2022, 21:34

Nu behøver indlæg jo ikke kun at omhandle projeker eller teknisk-problemer.

Ture med Saab-en, gode oplevelser osv.

Det giver liv i SKD.

Lige som beskrivelser og foto fra Saab træg er spændende...

Så bliv ved med at sende ind..

Håbet er IKKE ude..
Only young once, immature for ever.
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"

Tilbage til "Off Topic !!!"