Banner cycler

Saab epoke slut (for mig)

Alt mellem himmel og jord, men hold det sobert og frit for politik...

Redaktør: Bestyrelsen

Brugeravatar
g-maretti
ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg: 605
Tilmeldt: 25. okt 2006, 21:51

Saab epoke slut (for mig)

20. jan 2018, 11:32

For ca. 1 år siden solgte jeg min 9-5 Hermed sluttede et langt bekendtskab. Der har i løbet af de sidste 20 år været mange forskellig modeller i indkørslen, fra og900i over og900T16 samt et par 9-5´ere og et par 2-taktere. Farvel til 9-5 betød farvel til en total lækker bil med et dejligt kraftoverskud og et højt komfort niveau. Takket være vores "fantastiske" afgiftssystem var den efter min mening blevet alt for dyr i grønne afgifter. Næsten 8000,- om året :shock: Den er blevet erstattet af en BMW 118i (ja - nu ved jeg godt, at nogen vil :roll: hvilket også er ok :D ) med ALT i udstyr, inkl læder.
Hvad byder sådan en BMW så på: Grøn afgift er på ca 1800,- pr. år, så her en kæmpe besparelse. Baghjulstræk :!: det er fedt! 143 HK og et asmatisk moment sammenlignet med Hirsch-power. En tiltalende benzinøkonomi og en noget mere underholdende køreoplevelse end Saab´ens "flyder egenskaber" Tysk soliditet og et (efter min mening) højere kvalitetsniveau end det Saaben kunne tilbyde. En lille bil, der føles som en stor bil, når den kommer på landevejen,. Smag kan ikke diskuteres, men jeg synes det er en smuk lille bil, og jeg er meget glad for den. Tak for mange underholdende og interessante timer herinde. Må tilstå, at jeg ikke kommer her så tit mere. PS: Der er stadig en lyseblå 2-takter i stalden :) Billede


Venlig hilsen
Glenn Maretti

______________________________________
SAAB Monte Carlo, 1966

SAAB - more than a car
bolsen
SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg: 825
Tilmeldt: 22. dec 2007, 11:39

Re: Saab epoke slut (for mig)

20. jan 2018, 15:55

Hej Glenn

Tillykke med "bimmeren" :) - ja du kan sikkert mærke der er sket noget teknologi de senere år. Jeg håber du får mange køreglæde timer i den, som du sikkert også har haft i saabén..... :)
Brugeravatar
viking
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
Indlæg: 13144
Tilmeldt: 2. mar 2005, 14:58

Re: Saab epoke slut (for mig)

20. jan 2018, 18:11

BMW 100 serien er smuk lille bil og den kører rigtigt godt, med en super diesel motor og træ på det rigtige hjul sæt...
Nyder selv en baghjulstrække med Jaguaren-..

Men i BMWen sidder man "meget mærkeligt" og man skal kravle ned i bilen.
Fødderne sidder nede i en brønd og er lidt mærkelig. Kan selvfølgelig komme med tilvænning.
og BMWen har problemer med DMS svinghjulet

Nå men ok jeg er også typen der bedst kan ti at jeg kan strække benene helt ud uden at ramme noget, med cruisen på...
og det kræver en ret stor bil.

På plus siden for BMWen: Meget velbygget, og service adgang er langt bedre en nogen Saab jeg har arbejdet på
(Saab 97, OG900, 9000 og 9-5)

Kan nu bedste li 135iM modellen.
Den minder mest om OG900Aero...

men har også den fandens høje ejer afgift.

Desuden er det ærgerligt at Saab 9-2 med Prince motoren aldrig kom på gaden.

BMW-pøjgøj (og mini) 1,6 turbo motoren er en lille fin enhed...

Men nyd den nye bil, den skal du nok blive glad for....Det er en fix lille sag
Only young once, immature for ever.
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
Brugeravatar
tknage
SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Indlæg: 1632
Tilmeldt: 15. jun 2010, 07:15

Re: Saab epoke slut (for mig)

20. jan 2018, 20:44

Saab er død hvad biler angår. Rigor mortis sætter ind.

Det er jo den vej det går. Den nyeste Saab er jo allerede tusse gammel i nogens øjne. Jeg selv har ikke noget imod, at køre i 25 år gamle biler, så det varer lige lidt inden jeg skal ned af den rute. Så kan jeg jo holde øje med, hvad i andre gør imens.

Transformationen er først lige begyndt, men vi er på vej til, at blive en veteranklub.
Mvh. Thomas, Medlem nr. 710

9000 CS 2.0i 1997
99 Turbo, 1980
og9-3 SE 2.0 LPT aut. 1999
og900S LPT 1993
9000 T85 rosenkvartz
Brugeravatar
Speedy
CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!
CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!
Kontakt:
Indlæg: 6958
Tilmeldt: 28. maj 2004, 17:01

Re: Saab epoke slut (for mig)

22. jan 2018, 07:19

Hej Glenn

Flot BMW, 118 er en fornuftig og fed model

Jeg troede et kort sekund at den lyseblå også var solgt og fik straks klamme håndflader og sure opstød men jeg blev beroliget....... tak for denne morgens forskrækkelse :)

Mvh. Anders
Anders Thorning Andersen @ Saabster.dk

Saab 96V4 '67 SilverSand
Saabo Campingvogn #238 fra '66
Volvo V60 as daily driver,shhhhh......
http://www.bilgalleri.dk/galleri/15157-saab_96v4
http://www.saabster.dk
Brugeravatar
saabbat
SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg: 1397
Tilmeldt: 28. maj 2004, 00:20

Re: Saab epoke slut (for mig)

22. jan 2018, 19:06

Hej og tak for denne gang. Der en tid for alting. Gem Saab`en ti eller tyve år - så bliver du glad for den igen. :D

Bjarne
Bjarne Dalgaa
og900,2,1,93,5dørs,rød, venter
og900 16v, 92, 3 dørs, hvid
0g900, 2,1,`92, 3 dørs, hvid
Og900 2,1,`93, 5 dørs. rødlig
SteenHansen
EXTREME SAAB FREAK
Indlæg: 403
Tilmeldt: 16. feb 2004, 20:49

Re: Saab epoke slut (for mig)

22. jan 2018, 22:53

Hej Glenn
Godt du holder fast i 96'eren, det er nu stadig hyggeligt når den skal ud af stalden, når solen begynder at skinne igen og bøgen springer ud. Det er jo historien du holder fast i der. En SAAB skal man da have, det tror jeg i hvert fald jeg vil have al den tid jeg kan bevare mit kørekort, men om nogle år vil det være hobby SAAB som gælder :D
På et tidspunkt vil mange af os nå til at hverdags SAAB'en skal skiftes med noget, som har fulgt udviklingen og de muligheder, som kommer til hele tiden. Der er nu forskel på det udstyr, som kan fås i en bil nyere end en SAAB, men da jeg ikke selv er nået dertil, har jeg bare konstateret at det ikke bliver et nemt valg. Godt at du har fundet et alternativ, som du er glad for, held og lykke med den.

Steen
SAAB - the most intelligent car ever built.
Brugeravatar
viking
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
Indlæg: 13144
Tilmeldt: 2. mar 2005, 14:58

Re: Saab epoke slut (for mig)

23. jan 2018, 20:15

Rigtigt fint med tilbagemeldinger, emnet har jo været oppe et par gange og det vil kun blive forstærket over tid, desværre.

Savner nye Saab, men de kommer aldring´.
Ville gerne gerne have haft en NG9-5 2.gen og en 8-2 cab. med puf det blev til luft...

Hvad gør man så, ja flere mærker har været oppe.
BMW, Mercedes, Jaguar, Audi.


Har selv tænk på en BMW 320 eller 330 station car.

BMW 200 og 300 serie og Jag XE er nok det der kommer tæt på Saab,,,
Only young once, immature for ever.
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"

Tilbage til "Off Topic !!!"