Fra årets "Dallerup gods Rally" aka MarkRace på brormands mark
Klokken var ca. 0200 fredag nat, da bilen var færdig malet og trimmet for vægt - lettere at fjerne 50kg fra bilen end fra mig... Hold farven er "Rumvæsen-brækgrøn". Læg mærke til køler beskytteren som er "pappet" fra bagagerummet.
Klar til kamp lørdag morgen - vejguderne var ikke på vores side....
Jeg står ved mine ikke-eksisterende mekaniske evner - så der skal ikke lægges skjul på noget.
Første Heat - måtte nøjes med en 3 plads, da vi simpelthen ikke kunne komme op ad bakken på langsiden pga. mudder
Et lille billede af PløreMarkBanen - og behøver jeg at nævne skammen i at tabe til en Polo...
Vinderen blev en 1988 Corolla 1.3 kørende på 3 cylinder fra sidste års race - tror ikke den kan holde til mere. Jeg endte på en pinlig 11 plads (uda af 12), men tog grusom hævn den efter følgende weekend - hvor vejret og marken var solrig og tør. Hold da K@FT, hvor kan sådan en gammel svensk færge komme hurtigt rundt i svingene . Planen for næste år er skrappere kanst og et lettere Flywheel - og lapning af affjedringen, da bagerste støddæmper hoppede ud.
/// Lanng
"Harald Blåtand" MarkRacer - Saab og900 8v 1989
Redaktør: Bestyrelsen
- Lanng
- ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
"Harald Blåtand" MarkRacer - Saab og900 8v 1989
"Mit mål i livet er, at blive halvt så god, som min hund tror jeg er"
- Jensen
- Administrator
Indlæg
"Harald Blåtand" MarkRacer - Saab og900 8v 1989
Der ser sgu sjovt ud, godt at du fandt en værdig racer. Et lille råd kunne være nogle smallere dæk med lidt mere mønster. Det er da vist næsten slicks du kører på der
Kender godt det med de bagerste støddæmpere. Der kan købes reparationsstykker. Min egen og900 lavede det nummer sidste år. Der gik sgu et stykke tid før jeg fandt ud af at den ene støddæmper var virkningsløs
MVH Mads
Kender godt det med de bagerste støddæmpere. Der kan købes reparationsstykker. Min egen og900 lavede det nummer sidste år. Der gik sgu et stykke tid før jeg fandt ud af at den ene støddæmper var virkningsløs
MVH Mads
Mads Jensen, medlemnr. 143
Daily driver: 9-5 Aero Turbo4 '11
Reserve: 99 Rally '71, 96 V4 '75, og900GL '83
Projekt sommerbil: OG9⁵ '99
Daily driver: 9-5 Aero Turbo4 '11
Reserve: 99 Rally '71, 96 V4 '75, og900GL '83
Projekt sommerbil: OG9⁵ '99
- Lanng
- ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
Hej Jensen
Ja, den er faktisk forbavsende slet ikke dårlig Saab´en og en BMW 318i var de eneste som overlevede til næste sæson ud af en flok Escort´er, en Golf 3 og to Vectra´er.
Jeg regner med blot at svejse et stykke metal i for at holde budgettet nede - samtidig skal erfarningen bruges til vores VragRally bil som skal bruges til et VragRally løb ad "Silkevejen" mod Kina næste år. For at forstærke bilen - regner jeg med at forstærke netop dette punkt kraftigt. Vi kørte til Afrika i en gammel Pajero (vores mekaniker i en LandCruiser) og BEGGE biler mistede støddæmper bag til, fordi flanchen som støddæmperen er montert i knækkede - det sker jo ikke på en og900.
Hvor købte du rep. stykket?
/// Lanng
Ja, den er faktisk forbavsende slet ikke dårlig Saab´en og en BMW 318i var de eneste som overlevede til næste sæson ud af en flok Escort´er, en Golf 3 og to Vectra´er.
Jeg regner med blot at svejse et stykke metal i for at holde budgettet nede - samtidig skal erfarningen bruges til vores VragRally bil som skal bruges til et VragRally løb ad "Silkevejen" mod Kina næste år. For at forstærke bilen - regner jeg med at forstærke netop dette punkt kraftigt. Vi kørte til Afrika i en gammel Pajero (vores mekaniker i en LandCruiser) og BEGGE biler mistede støddæmper bag til, fordi flanchen som støddæmperen er montert i knækkede - det sker jo ikke på en og900.
Hvor købte du rep. stykket?
/// Lanng
"Mit mål i livet er, at blive halvt så god, som min hund tror jeg er"
- Jensen
- Administrator
Indlæg
Den kan fåes hos www.autonordic.dk og koster 197,00 pr. side.
Den kan sikkert bestilles hjem til enhver reservedelspusher hvis man nævner nummeret:
651555 -3 for venstre og -4 for højre
Her er tingesten:
Den ser lidt mystisk ud på billedet, men er vel ca. 12 cm på den længste led, og hullet er 8-10mm
Den er en smule større og kraftigere end den originale forstærkning. Derfor gjorde jeg blot det at jeg fjernede den originale og det værste rust i hullet hvorefter jeg punktsvejsede denne fast. Jeg vil vurdere det til at være stærkt nok til ørkenrally også.
Hvis jeg lige må fantasere et øjeblik, så har jeg rent faktisk overvejet hvordan man kan montere 2 støddæmpere pr. baghjul, hvis bilen skulle bruges til folkerace. I bærearmen er der jo plads til 2 dæmpere, da den er ens til højre og venstre. så skal der "bare" laves en "bule" ind i bagagerummet hvor man kan montere toppen af støddæmper nr. 2.
Dette kunne da være en mulighed for en vrag-rallybil også.
Alternativet er Bilstein dæmpere eller lignende, men for hvad 1 enkelt Bilstein koster, kan man købe 4 almindelige billige dæmpere.
MVH Mads
Den kan sikkert bestilles hjem til enhver reservedelspusher hvis man nævner nummeret:
651555 -3 for venstre og -4 for højre
Her er tingesten:
Den ser lidt mystisk ud på billedet, men er vel ca. 12 cm på den længste led, og hullet er 8-10mm
Den er en smule større og kraftigere end den originale forstærkning. Derfor gjorde jeg blot det at jeg fjernede den originale og det værste rust i hullet hvorefter jeg punktsvejsede denne fast. Jeg vil vurdere det til at være stærkt nok til ørkenrally også.
Hvis jeg lige må fantasere et øjeblik, så har jeg rent faktisk overvejet hvordan man kan montere 2 støddæmpere pr. baghjul, hvis bilen skulle bruges til folkerace. I bærearmen er der jo plads til 2 dæmpere, da den er ens til højre og venstre. så skal der "bare" laves en "bule" ind i bagagerummet hvor man kan montere toppen af støddæmper nr. 2.
Dette kunne da være en mulighed for en vrag-rallybil også.
Alternativet er Bilstein dæmpere eller lignende, men for hvad 1 enkelt Bilstein koster, kan man købe 4 almindelige billige dæmpere.
MVH Mads
Mads Jensen, medlemnr. 143
Daily driver: 9-5 Aero Turbo4 '11
Reserve: 99 Rally '71, 96 V4 '75, og900GL '83
Projekt sommerbil: OG9⁵ '99
Daily driver: 9-5 Aero Turbo4 '11
Reserve: 99 Rally '71, 96 V4 '75, og900GL '83
Projekt sommerbil: OG9⁵ '99
- Speedy
- CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!
- Kontakt:
Indlæg
honest, den vogn gør sgu sin pligt og dammit, hvor ser det fedt ud - det må jeg sgu prøve en dag. Og helst i en saab og ikke en polo....
/A
/A
Anders Thorning Andersen @ Saabster.dk
Saab 96V4 '67 SilverSand
Saabo Campingvogn #238 fra '66
Volvo V60 as daily driver,shhhhh......
http://www.bilgalleri.dk/galleri/15157-saab_96v4
http://www.saabster.dk
Saab 96V4 '67 SilverSand
Saabo Campingvogn #238 fra '66
Volvo V60 as daily driver,shhhhh......
http://www.bilgalleri.dk/galleri/15157-saab_96v4
http://www.saabster.dk
- Lanng
- ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
Hej Speedy
Jeg vil dog lige kommentere, at en "Polo-på-tværs" af kølerhjelmen (altså foran) er en ganske glimrende kølerfigur og Saab´ne mistede ikke sønderligt meget trækkraft på de 150meter - den skubbede Polo´en sidelæns. Noget Saab´en har for vane at gøre - gjorde det i lørdags med en Golf II (sidelæns tricket), men ikke med mig bag rattet - desværre.
/// Lanng
Jeg vil dog lige kommentere, at en "Polo-på-tværs" af kølerhjelmen (altså foran) er en ganske glimrende kølerfigur og Saab´ne mistede ikke sønderligt meget trækkraft på de 150meter - den skubbede Polo´en sidelæns. Noget Saab´en har for vane at gøre - gjorde det i lørdags med en Golf II (sidelæns tricket), men ikke med mig bag rattet - desværre.
/// Lanng
"Mit mål i livet er, at blive halvt så god, som min hund tror jeg er"
- svenT16
- SAAB-MANIAC
Indlæg
næste gang hvis der er pløret, så tager du en vinkelsliber, og skærer nogle riller på tværs af banen, så er der masser af bid igen,,,
et lille tip fra en gammel mark racer.
hvis det ikke er nok, så skal der stålfælge på, og så svejser du en stump kæde på fælgen på ydersiden, og trækker den rundt om dækket, for at kunne svejse den på indersiden.... denne procedure kan flytte MEGET smadder..
til gengæld lyder det ikke så godt hvis en af svejsninger springer op i løbet.., hehe.
et lille tip fra en gammel mark racer.
hvis det ikke er nok, så skal der stålfælge på, og så svejser du en stump kæde på fælgen på ydersiden, og trækker den rundt om dækket, for at kunne svejse den på indersiden.... denne procedure kan flytte MEGET smadder..
til gengæld lyder det ikke så godt hvis en af svejsninger springer op i løbet.., hehe.
MVH. Sven T.
Bilhistorik. Nuværende 9-3 ss 08.
Porsche 911 - 74
Tidl.
99 årg 79
99 årg 81
Og900 aero. (006'eren) årg 87.
9K Aero fra 95
med-lem nr 115 skd..
Bilhistorik. Nuværende 9-3 ss 08.
Porsche 911 - 74
Tidl.
99 årg 79
99 årg 81
Og900 aero. (006'eren) årg 87.
9K Aero fra 95
med-lem nr 115 skd..
- troels
- SAAB-PSYCHO
Indlæg
Ja det ser sgu også sjovt ud, men må indrømme at jeg også tænkte at fronthjelmen da næsten var for god stand til dette race, en med rust eller buler havde været bedre, dette skal ses i sammenhæng med de øvrige indlæg Lanng har lavet med at det er bedre at bruge skrot-saab til markrace end til blot at skrotte bilen uden dens sidste værdighed
mvh
Troels
mvh
Troels
- Den_Gamle
- SUPER EXTREME SAAB NET EXTREMIST
Indlæg
Kan man ikke montere snekæder
Ellers må du købe nogle tærrændæk af en eller anden art til forhjulene.
Det er også min erfaring at sådan en OG900 nemt kommer til at fedte med forhjulene, hvis det er mudret
Ellers må du købe nogle tærrændæk af en eller anden art til forhjulene.
Det er også min erfaring at sådan en OG900 nemt kommer til at fedte med forhjulene, hvis det er mudret
900T16 Aero, *88
Tidligere: 900GL, 1/11 1984 - 3/9 2009, R.I.P.
Tidligere: 900GL, 1/11 1984 - 3/9 2009, R.I.P.