Hej
Når man nu alligevel er i området så var jeg nødsaget til lige at slå et slag forbi Saab Museet og få kigget lidt på bilerne fra Mille Miglia:
(ja, jeg har widescreen på den bærbare,så billederne er i 1024px)
Mvh
Lidt Mille Miglia Biler
Redaktør: Bestyrelsen
- khrisdk
- Webmaster
Indlæg
Lidt Mille Miglia Biler
For Those About To Rock..We Salute You..
Bilen på The Saab Register
Den Sure Gamle mand
Christian W
Medlem Nr. 349
Bilen på The Saab Register
Den Sure Gamle mand
Christian W
Medlem Nr. 349
- MXP
- SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
Lidt Mille Miglia Biler
Hvordan kan det være man ikke ser Saab indenfor motorsport mere? .......det er må ellers være god reklame hvis man kan vinde f.eks. det tyske standardvognsmesterskab? ........det skal selvfølgelig nok være en klasse hvor det er lovligt at benytte turbo. Ralley er også en mulighed, her har Saab før i tiden kunne gøre sig?
- Edwins
- 100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
- Kontakt:
Indlæg
Bolchebilleder, Christian, cadeau! :sunglasses
SAAB lukkede sin tävlingsavdelning i 1980. Udgiften til konkurrencebiler var større end den øgede indtægt som konkurrencereklame gav. Bilerne blev også større og større og derved uegnede til rally. Der kom også en masse homologeringsregler, som gjorde at man ikke bare kunne sætte de relevante numre og klistermærker på sin SAAB og så fyre den af på grusvejene.
- Når man ser SAAB i konkurrence i dag, er det "private entries", altså privatfolk som selv lægger tegnedreng til løb med deres SAAB biler.
SAAB lukkede sin tävlingsavdelning i 1980. Udgiften til konkurrencebiler var større end den øgede indtægt som konkurrencereklame gav. Bilerne blev også større og større og derved uegnede til rally. Der kom også en masse homologeringsregler, som gjorde at man ikke bare kunne sætte de relevante numre og klistermærker på sin SAAB og så fyre den af på grusvejene.
- Når man ser SAAB i konkurrence i dag, er det "private entries", altså privatfolk som selv lægger tegnedreng til løb med deres SAAB biler.
En rigtig bil har langsliggende motor.
If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)
Med lem nr. 262
If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)
Med lem nr. 262
- viking
- 100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
Indlæg
Flotte vogne.
Jeg kan li er er analog, nul elektronik halløj...
Det er i dag vores store tab at saab stoppede i rally, ellers var der udviklet holdbare racer gearkasser til OG900 :bigcrying
Jeg kan li er er analog, nul elektronik halløj...
Det er i dag vores store tab at saab stoppede i rally, ellers var der udviklet holdbare racer gearkasser til OG900 :bigcrying
Only young once, immature for ever.
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
- Jensen
- Administrator
Indlæg
Flotte billeder af nogle fede biler Christian
MVH Mads
Det er rundt regnet kr. 50.000,- men så følger der da også en toprestaureret SAAB 93 med, gør der ikke :bigsmileentry free på 6.360€
MVH Mads
Mads Jensen, medlemnr. 143
Daily driver: 9-5 Aero Turbo4 '11
Reserve: 99 Rally '71, 96 V4 '75, og900GL '83
Projekt sommerbil: OG9⁵ '99
Daily driver: 9-5 Aero Turbo4 '11
Reserve: 99 Rally '71, 96 V4 '75, og900GL '83
Projekt sommerbil: OG9⁵ '99