Halløj i sommervarmen
Jeg er ny her i flokken og vil gerne dele min begejstring og nyerhvervelse med jer alle.
I er meget velkomne til at spørge ind hvis der skulle være eventuelle spørgsmål.
Mit navn er Jesper jeg er 26 år, baggrund som traktormekaniker og nu maskinmester på 2. år. Bosat i Brønderslev.
Vil gerne biddrage med lidt "nyt" eye candy til alle entusiasterne.
Jeg er, for 4 måneder siden, blevet den lykkelige ejer af en Saab 9-3 Aero 2,8T fra 06- 175000 på klokken. Jeg må være ærlig og sige at jeg ALDRIG har oplevet bedre komfort og heller aldrig kendt magen til køreglæde. En rendyrket og sand arbejdsmaskine. Svensken har ikke slået en eneste forkert skid- end ikke efter en fornuftig trimning af softwaren.
Jeg vedhæfter lige et par billeder umiddelbart herunder så i kan se giraffen (Hvis jeg kan finde ud af det)
Endnu en perle til dette prægtige site.
Redaktør: Bestyrelsen
- Isseur
- SAAB NET NYBEGYNDER
Indlæg
Endnu en perle til dette prægtige site.
-- 9-3 2,8T AERO 2006-- 329 Hk
-- 900 AERO OG T16 - 300 Hk+
-- 9-5 2,3 AERO 325 Hk
-- 9000 AERO 2,3 250 Hk
-- 900 AERO OG T16 - 300 Hk+
-- 9-5 2,3 AERO 325 Hk
-- 9000 AERO 2,3 250 Hk
- plankan
- SUPER EXTREME SAAB NET EXTREMIST
Indlæg
så er du kun "ett steg från värstningen - Turbo X"
Men uanset hvad -
så er det altid lige "sjovt" at læse om nyt folk og deres åbenbaring omkring hvad en saab er for noget
Uanset hvad det så må være for en model eller årgang
Re: Endnu en perle til dette prægtige site.
SweetIsseur skrev: Jeg er, for 4 måneder siden, blevet den lykkelige ejer af en Saab 9-3 Aero 2,8T fra 06- 175000 på klokken.
Jeg må være ærlig og sige at jeg ALDRIG har oplevet bedre komfort og heller aldrig kendt magen til køreglæde.
En rendyrket og sand arbejdsmaskine. Svensken har ikke slået en eneste forkert skid- end ikke efter en fornuftig trimning af softwaren.
Jeg vedhæfter lige et par billeder umiddelbart herunder så i kan se giraffen (Hvis jeg kan finde ud af det)
så er du kun "ett steg från värstningen - Turbo X"
Men uanset hvad -
så er det altid lige "sjovt" at læse om nyt folk og deres åbenbaring omkring hvad en saab er for noget
Uanset hvad det så må være for en model eller årgang
- Isseur
- SAAB NET NYBEGYNDER
Indlæg
Re: Endnu en perle til dette prægtige site.
-- 9-3 2,8T AERO 2006-- 329 Hk
-- 900 AERO OG T16 - 300 Hk+
-- 9-5 2,3 AERO 325 Hk
-- 9000 AERO 2,3 250 Hk
-- 900 AERO OG T16 - 300 Hk+
-- 9-5 2,3 AERO 325 Hk
-- 9000 AERO 2,3 250 Hk
- Jensen
- Administrator
Indlæg
Re: Endnu en perle til dette prægtige site.
Fed bil, og velkommen til forummet . Jeg kan godt li det lyse indtræk, selvom det er lidt mere besværligt at holde, så giver det lidt mere klasse end et helt sort indtræk. Derudover er det mere behageligt om sommeren.
Det er en ren ulv i fåreklæder sådan en bil, hvis man ikke lige ved hvad det betyder det der står på bagklappen.
Held og lykke med dyret.
Kom gerne med flere erfaringer når du kommer til at kende den lidt bedre. Det kunne være sjovt at høre ang. benzinøkonomi og generel holdbarhed af den lidt sjældne motor.
MVH Mads (Bosat 9330 i Brønderslev kommune)
Det er en ren ulv i fåreklæder sådan en bil, hvis man ikke lige ved hvad det betyder det der står på bagklappen.
Held og lykke med dyret.
Kom gerne med flere erfaringer når du kommer til at kende den lidt bedre. Det kunne være sjovt at høre ang. benzinøkonomi og generel holdbarhed af den lidt sjældne motor.
MVH Mads (Bosat 9330 i Brønderslev kommune)
Mads Jensen, medlemnr. 143
Daily driver: 9-5 Aero Turbo4 '11
Reserve: 99 Rally '71, 96 V4 '75, og900GL '83
Projekt sommerbil: OG9⁵ '99
Daily driver: 9-5 Aero Turbo4 '11
Reserve: 99 Rally '71, 96 V4 '75, og900GL '83
Projekt sommerbil: OG9⁵ '99
- casper-fischer
- SAAB-MANIAC
Indlæg
Re: Endnu en perle til dette prægtige site.
Feeeed vogn . Eller måske nærmere smuk . Tillykke med den og vi ses der ude i sommerlandet
9000 aero 1993 3"jt GT3076r turbo M: extern wastegate 3"downpipe "banan"Kort top m.storre ventiler.frakoblet ballance aksler.850ml dyser.Knaster 268/9,6 520hk 669 nm
- Isseur
- SAAB NET NYBEGYNDER
Indlæg
Re: Endnu en perle til dette prægtige site.
Tusind tak skal i have
Kan på nuværende tidspunkt tilføje, at benzinøkonomien er ganske fornuftig taget ydelsen i betragtning. Average over godt 7000 km med software update ligger på 11,5 ltr. pr 100 km. på 99 oktan- I øvrigt det eneste den indtager..
Bagklappen har til dato (kortvarrigt) været til skue, for adskillige "unge knøse" som tydeligvis ikke ved, hvad emblemet bagpå egentlig står for Svensken har givet en del grimme overraskelser for de som spiller med musklerne efter motorvejsarbejde med fartbegrænsning Ja man fristes jo til at sige sleeper under the hood Det er en ufattelig harmonisk bil og ud af vejen er den steady as a rock. Den gør sig både elegant og anonym og er samtidig let at kalde af hvis man ønsker et bæst..
Der er, som Jensen påpeger, en del landevejskilometer imellem modellerne med den 6 benede 2800 GM maskine. Taget min forholdsvis korte karriere som styrmand ombord på karreten i betragtning, er jeg ovenud begejstret og imponeret. Bilen giver anledning til en hel del opmærksomhed og fascination. Ikke mindst når man viser alle de lækre detaljer og finesser frem, som gemmer sig inde bagved det "diskrete" ydre. Det er en rendyrket og ondskabsfuld drivlinie og har til dato ikke haft dårlige erfaringer med den.
Jeg kan tilføje at bilen har kørt sine første ca 168000 km i hænderne på én ejer i Herning området. Servicebogen er udfyldt og alt er i den skønneste orden hidtil.
Om nogen herinde skulle ligge inde med, eller har kendskab til en fornuftig justerbar undervogn er jeg interesseret. Det er underordnet om den er ny eller brugt- bare den er iorden og med rette dokumentation.
Underneden ser jeg lige, om jeg har lige så meget held med billederne denne gang Resultatet fra rullefeltet før og efter.
Kan på nuværende tidspunkt tilføje, at benzinøkonomien er ganske fornuftig taget ydelsen i betragtning. Average over godt 7000 km med software update ligger på 11,5 ltr. pr 100 km. på 99 oktan- I øvrigt det eneste den indtager..
Bagklappen har til dato (kortvarrigt) været til skue, for adskillige "unge knøse" som tydeligvis ikke ved, hvad emblemet bagpå egentlig står for Svensken har givet en del grimme overraskelser for de som spiller med musklerne efter motorvejsarbejde med fartbegrænsning Ja man fristes jo til at sige sleeper under the hood Det er en ufattelig harmonisk bil og ud af vejen er den steady as a rock. Den gør sig både elegant og anonym og er samtidig let at kalde af hvis man ønsker et bæst..
Der er, som Jensen påpeger, en del landevejskilometer imellem modellerne med den 6 benede 2800 GM maskine. Taget min forholdsvis korte karriere som styrmand ombord på karreten i betragtning, er jeg ovenud begejstret og imponeret. Bilen giver anledning til en hel del opmærksomhed og fascination. Ikke mindst når man viser alle de lækre detaljer og finesser frem, som gemmer sig inde bagved det "diskrete" ydre. Det er en rendyrket og ondskabsfuld drivlinie og har til dato ikke haft dårlige erfaringer med den.
Jeg kan tilføje at bilen har kørt sine første ca 168000 km i hænderne på én ejer i Herning området. Servicebogen er udfyldt og alt er i den skønneste orden hidtil.
Om nogen herinde skulle ligge inde med, eller har kendskab til en fornuftig justerbar undervogn er jeg interesseret. Det er underordnet om den er ny eller brugt- bare den er iorden og med rette dokumentation.
Underneden ser jeg lige, om jeg har lige så meget held med billederne denne gang Resultatet fra rullefeltet før og efter.
-- 9-3 2,8T AERO 2006-- 329 Hk
-- 900 AERO OG T16 - 300 Hk+
-- 9-5 2,3 AERO 325 Hk
-- 9000 AERO 2,3 250 Hk
-- 900 AERO OG T16 - 300 Hk+
-- 9-5 2,3 AERO 325 Hk
-- 9000 AERO 2,3 250 Hk
- Isseur
- SAAB NET NYBEGYNDER
Indlæg
Re: Endnu en perle til dette prægtige site.
-- 9-3 2,8T AERO 2006-- 329 Hk
-- 900 AERO OG T16 - 300 Hk+
-- 9-5 2,3 AERO 325 Hk
-- 9000 AERO 2,3 250 Hk
-- 900 AERO OG T16 - 300 Hk+
-- 9-5 2,3 AERO 325 Hk
-- 9000 AERO 2,3 250 Hk
- martin81
- SUPER SAAB FREAK
Indlæg
Må jeg først sige velkommen til endnu en maskinmester i en Saab
Det er en super flot vogn du har dig der, den er virkelig kanon godt designet.
Jeg er selv første mester, og til tider styrmand på min gamle 9000 Aero. på trods af alderen har den også givet en del, både unge gutter, men også mange andre en lektion i hvad Saab mener med det lille diskrete turbo skilt. Som du selv beskriver,er det især sjovt med mellemaccelerationerne. Her skal de godt nok være giftige for at hænge på... nå ja helt standard er vognen heller ikke, men turbo skiltet er stadig lille bitte
Tillykke med vognen herfra.
Det er en super flot vogn du har dig der, den er virkelig kanon godt designet.
Jeg er selv første mester, og til tider styrmand på min gamle 9000 Aero. på trods af alderen har den også givet en del, både unge gutter, men også mange andre en lektion i hvad Saab mener med det lille diskrete turbo skilt. Som du selv beskriver,er det især sjovt med mellemaccelerationerne. Her skal de godt nok være giftige for at hænge på... nå ja helt standard er vognen heller ikke, men turbo skiltet er stadig lille bitte
Tillykke med vognen herfra.
MY94 - 9000 Aero
MY02 - 9-5 Aero
MY02 - 9-5 Aero
- BrittOgLars
- EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
Tillykke med en feeeed vogn
Hvem har leveret software?
/Lars
Hvem har leveret software?
/Lars
Medlem nummer 785
Sekretær i SAABklubDanmark
Lars@saabklubdanmark.dk
40841988
Saab 9000 2,3 1997
Saab 9-3 Cabriolet 2001
Saab 9-3 2.0T 2009 Sport Sedan 361Hk,486Nm, lææææækker bil:)
Sekretær i SAABklubDanmark
Lars@saabklubdanmark.dk
40841988
Saab 9000 2,3 1997
Saab 9-3 Cabriolet 2001
Saab 9-3 2.0T 2009 Sport Sedan 361Hk,486Nm, lææææækker bil:)
- Isseur
- SAAB NET NYBEGYNDER
Indlæg
Så fik jeg fingeren ud igen
Tak for det Lars
Det er Sebastian fra Bosch i Aalborg som har leveret software- Det er egentlig en lettere modificeret upgrade, som de normalvis bruger på de Vectra modeller med "samme" maskine. Ladetrykket er hævet fra 1,6 til 1,9 bar absolut tryk.
Tak for det Lars
Det er Sebastian fra Bosch i Aalborg som har leveret software- Det er egentlig en lettere modificeret upgrade, som de normalvis bruger på de Vectra modeller med "samme" maskine. Ladetrykket er hævet fra 1,6 til 1,9 bar absolut tryk.
-- 9-3 2,8T AERO 2006-- 329 Hk
-- 900 AERO OG T16 - 300 Hk+
-- 9-5 2,3 AERO 325 Hk
-- 9000 AERO 2,3 250 Hk
-- 900 AERO OG T16 - 300 Hk+
-- 9-5 2,3 AERO 325 Hk
-- 9000 AERO 2,3 250 Hk
- tknage
- SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Indlæg
Tillykke med bilen.
Re: Endnu en perle til dette prægtige site.
Det er vores "hemmelighed". Ham Clarkson gutten siger også, at Saab folk går rundt med et dumt smil på læben, som om vi ved noget andre ikke gør. - Det tror jeg han har ret i.Isseur skrev: Jeg må være ærlig og sige at jeg ALDRIG har oplevet bedre komfort og heller aldrig kendt magen til køreglæde.
Tillykke med bilen.
Mvh. Thomas, Medlem nr. 710
9000 CS 2.0i 1997
99 Turbo, 1980
og9-3 SE 2.0 LPT aut. 1999
og900S LPT 1993
9000 T85 rosenkvartz
9000 CS 2.0i 1997
99 Turbo, 1980
og9-3 SE 2.0 LPT aut. 1999
og900S LPT 1993
9000 T85 rosenkvartz
- Viggen
- ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
Hej Isseur.
Også fra mig skal der lyde et hjerteligt - og lidt misundeligt - til lykke med super-SAAB'en.
Jeg kender kun lidt til den 6-cylindrede maskine , men rygtet siger, at du skal holde et vågent øje med kæderne i motoren, som har tendens til at blive for lange med grimme følger.
Bedre velforberedt i tide end for sent. og mange gode og spændende år med dyret.
SAAB hilsen Ole
Også fra mig skal der lyde et hjerteligt - og lidt misundeligt - til lykke med super-SAAB'en.
Jeg kender kun lidt til den 6-cylindrede maskine , men rygtet siger, at du skal holde et vågent øje med kæderne i motoren, som har tendens til at blive for lange med grimme følger.
Bedre velforberedt i tide end for sent. og mange gode og spændende år med dyret.
SAAB hilsen Ole
SAAB 9-3 Aero 2,8T SportCombi Hirsch+
SAAB 9-5 Aero Estate (solgt)
SAAB 9-3 Viggen Lutfisk + extra (solgt)
SAAB 9-5 Aero Estate (solgt)
SAAB 9-3 Viggen Lutfisk + extra (solgt)