Banner cycler

Kontingentbetaling 2023

Informationer fra Bestyrelsen i Saab klub Danmark.

Redaktør: Bestyrelsen

Bestyrelsen
Bestyrelsen
Indlæg: 88
Tilmeldt: 5. mar 2007, 21:33

Kontingentbetaling 2023

5. jan 2023, 14:44

Kære medlem at Saab klub Danmark



Sidste år gik vi over til en online betalingsløsning, som erstattede den tidligere kontingentbetaling med bankoverførsel, indbetalingskort og betalingsservice.

Sidste år var det ikke muligt at lave en automatisk overførsel, men det er det nu.



De nye vedtægter giver mulighed for at medlemskab løber ét år fra indmeldelse, hvilket vil være tilfældet for nye medlemmer. For resten af os, skal medlemskabet fornyes pr. 1. jan. 2023, så opret gerne dit betalingskort hurtigst muligt og gerne inden d. 20. januar 2023.

Løsningen går nu på at man tilmelder sit betalingskort og giver os lov til at trække Kontingentbetalingen én gang årligt på den dato man har tilmeldt kortet.

For at tilmelde sit betalingskort skal dette link benyttes:
https://www.conventus.dk/dataudv/www/ab ... oldnavne=1

Brug din mailadresse til at logge ind med.

kan du ikke huske adgangskoden, tryk på 'glemt adgangskode'.

Er du ikke medlem og godt kunne tænke dig at være det, kan du bruge samme link.

Det er også muligt at betale for et år ad gangen. Det foregår via en online løsning med betaling med mobile pay eller betalingskort. Kontakt da Mogens på telefon 22998990, Claus på telefon 21416579 eller Søren på 23317482.

Godt nytår.

Hilsen fra bestyrelsen i Saab klub Danmark


900C
SAAB FREAK
Indlæg: 57
Tilmeldt: 10. jul 2005, 22:31

Re: Kontingentbetaling 2023

5. jan 2023, 18:10

Kære SAAB Klub Danmark

Rigtig Godt Nytår til Alle !!

Tak for Jeres Indsats med at holde klubben kørende med træf & et godt Klub blad + Alt det andet som høre sig til..
Super Godt Arbejde..

Har til Aften været Igang med at betale klub medlemskab for 2023..
Det har været noget bøvlet

Oprettelsen med betaling via kort er Jo grundet leve tid på vores Betalings kort. Jo desværre noget man skal ind og "Makke i" Igen hver gang vi som medlemmer får et nyt kort...

Tænker om det ikke var muligt alt lave en automatisk anmodning pr. Mobil Pay.
Eller betalings service løsning..

Det vil gøre det langt nemmer at få gennemført Betaling..

Som det er nu er Jeg personligt bange for vi mister medlemmer i Klubben Grundet bøvlet/omstændig betaling model..

Refleksioner fra det Midtjyske

Thomas H. Sørensen
Medl. nr 191.
Brugeravatar
SørenAK
EXTREME SAAB FREAK
Kontakt:
Indlæg: 484
Tilmeldt: 20. sep 2006, 21:49

Re: Kontingentbetaling 2023

7. jan 2023, 14:00

Hej Thomas.

Tak for din bekymring.
Vi er gået over til at bruge noget der hedder Conventus.
Det er et system, som er udviklet til sportsforeninger, men man kan sagtens bruge det til andre typer foreninger.

Angående betalingsløsninger, så kan vi kun det som Conventus udbyder.
Når dit betalingskort løber ud får man en mail fra Conventus med at betalingen ikke kunne gennemføres og man får et link til at rette sine kortoplysninger. Det er hvert 4. År, det skulle der ikke være så meget arbejde i.
Det kan lade sig gøre at bruge mobile pay, men ikke til faste årlige overførsler.
Vi kunne godt bruge mobile pay til manuelle betalinger, men så skal vi manuelt sidde og krydse af at hvert medlem har betalt.
Jeg har lavet en løsning med betaling for et år ad gangen, der kan vælges mobile pay, men det er for nemhedens skyld at vi har valgt at gå med løsningen med at gemme dankortoplysninger for at medlemmerne ikke skal ind hvert år og betale medlemskab.

Du skriver 'Det har været noget bøvlet'. Hvad er bøvlet? Vi kan ikke ændre noget, hvis vi kun får at vide at det var bøvlet.

Mvh
Søren Abildgaard, sekretær/IT
Skriv gerne direkte til mig på sekretaer@saabklubdanmark.dk
Brugeravatar
tknage
SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Indlæg: 1632
Tilmeldt: 15. jun 2010, 07:15

Re: Kontingentbetaling 2023

7. jan 2023, 20:24

Det er selvfølgelig besværligt set i forhold at man overhovedet aldrig skulle gøre noget. :-)

Jeg syntes det er ret nemt, der ud over.

Det gamle system var fastgroet i fortiden og var længe klar til udskiftning.

Det er helt nødvendigt at følge med tiden med mobilepay og betalingslinks hvis vi skal have nye (unge) medlemmer.

Så må vi gamle finde os i vi skal forholde os til et nyt system. :-)
Mvh. Thomas, Medlem nr. 710

9000 CS 2.0i 1997
99 Turbo, 1980
og9-3 SE 2.0 LPT aut. 1999
og900S LPT 1993
9000 T85 rosenkvartz
kimsonne
SAAB NET NYBEGYNDER
Indlæg: 10
Tilmeldt: 11. sep 2016, 16:54

Re: Kontingentbetaling 2023

8. jan 2023, 09:05

Hej Thomas H.

Tak for din konstruktive tilbagemelding. Vi i bestyrelsen forsøger altid at gøre det ypperste, med de systemer vi føler er nødvendige at bruge. Overordnet set brugte vi 20-30.000 kr. om året på at administrere indbetalinger på ca. 120.000 kr. Det var urimeligt meget. Derfor skiftede vi system. Vores betalingsservice løsning var knyttet til det gamle regnskabssystem, så der skulle ske noget nyt for at vi kunne spare de 15-20.000 kr., som vi taler om.

Betalingsservice løsningen betød at vi ikke kunne se hvem der havde betalt, før posteringerne var bogført. Det skete i april, så vi var som bestyrelse blinde i forhold til hvem der var medlem. I det nye system kan vi se medlemslisten til enhver tid, og kan også se hvem der er medlemmer selv før pengene står på kontoen. Det gør det meget nemmere at styre klubben til fordel for medlemmerne.

Betalingsservice er ikke en mulighed i det nye system. Jeg kan i øvrigt fortælle at den måde man uploader og downloader data til betalingsservice er dybt forældet (i rystende grad). Her er vi tilbage til computerteknologi fra 80'erne hvis ikke fra 70'erne. Det er meget vanskelige at håndtere på moderne Windows 10/11 computere, og det er nok derfor at mange abonnementstjenester som f.eks. mobiltelefon selskaber kører betalingskort løsningen, lige som os.

Jeg håber du kan leve med det, og kan se dilemmaerne vi har været igennem.

Godt nytår, i øvrigt.

Mvh Kim Sonne Sørensen
Brugeravatar
Viggen
ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg: 714
Tilmeldt: 8. sep 2006, 09:12

Re: Kontingentbetaling 2023

8. jan 2023, 10:47

Hej SKD-medlemmer.

Min tilmelding til betalingskort i går gik helt smertefri. MEN jeg undrede mig over, at jeg skulle godkende 0,00 kr. med MitID :?: :?
Svaret kom i dag: nu var der hævet de forventede 400,00 kr. 8) Kvittering modtaget på mail.
Det er smart og nutidigt i stedet for den gamle omstændige metode.

Godt nytår til medlemmerne i SKD
Ole
SAAB 9-3 Aero 2,8T SportCombi Hirsch+
SAAB 9-5 Aero Estate (solgt)
SAAB 9-3 Viggen Lutfisk + extra (solgt)
NC_Ribe
ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg: 695
Tilmeldt: 18. feb 2015, 22:00

Re: Kontingentbetaling 2023

20. jan 2023, 14:47

Hej

Også godt nytår til alle herfra!

Så fik jeg fornyet mit medlemskab efter en venlig reminder. Om det var "bøvlet"? Mjae, lidt: Adgangskoden til Conventus er (naturligvis?) ikke den samme, som her til sitet, men så kan man jo få en ny. Så videre til betaling, hvor jeg pga. tvivl om de to efterspurgte koder valgte MitID. Det kunne ikke lade sig gøre i mit tilfælde, hvorefter jeg måtte klikke mig frem til endnu en betalingskode... Så hvilken var nu den gældende? Og hvad var den anden kode for én? Efter nogle forsøg fandt jeg ud af, hvad den rigtige SMS-kode var, og at den anden ikke var Conventus-koden, men koden til min MitID. Derefter lykkedes det uden problemer. Jeg skriver denne smøre, fordi Søren ovenfor ønsker en beskrivelse af evt. bøvl, ikke som en kritik af den valgte løsning. Jeg synes, det er skammeligt, at BS er (blevet) så dyr og kundefjendsk, at ingen foreninger og de færreste virksomheder kan eller vil bruge det. Så må vi brugere jo finde os i det stadig stigende antal tilfælde, hvor man skal huske at forny kort.

Jeg ved ikke, hvor meget I eller Conventus kan ændre i betalingsflowet, men et konstruktivt forslag fra min side: Gør det tydeligt, hvad der er 1) Brugerkode til Conventus, 2) SMS-kode til betaling, og 3) Kode til bank/MitID.

Så tak til bestyrelsen for arbejdet med at sikre en moderne og økonomisk forsvarlig betalingsløsning.

Mvh/NC

Tilbage til "Bestyrelsen informerer"