Banner cycler

Information vedrørende INTSAAB2012

Informationer fra Bestyrelsen i Saab klub Danmark.

Redaktør: Bestyrelsen

Bestyrelsen
Bestyrelsen
Indlæg: 88
Tilmeldt: 5. mar 2007, 21:33

Information vedrørende INTSAAB2012

11. sep 2012, 13:32

Til information har Saab Klub Danmarks bestyrelse indsendt en protest d. 4 september 2012 mod referatet udsendt efter formandsmødet på INTSAAB2012.

Bestyrelsen mener at medlemmerne bør informeres om dette og fremlægger hermed referatet samt den indsendte protest. Protesten er indsendt på engelsk og dermed den officielle version, dog vælger bestyrelsen også at fremlægge den danske tekst der danner grundlag for den engelske version.

Protesten har to hovedpunkter, hvor det ene drejer som om at Saab Klub Danmark stillede forslag om at den klub der afholder et INTSAAB inviterer Peter Bäckström fra Saab Museet i Trollhättan til at deltage omkostningsfrit.
Dette var ikke belyst korrekt.
Den anden del drejer sig udtalelser og krav fra representanten fra den danske Saab Totakts Klub, som Saab Klub Danmark ikke kan acceptere.

Referatet

Protest engelsk
Protest dansk



Med venlig hilsen
Bestyrelsen
Saab Klub Danmark


ClausSAAB
SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg: 813
Tilmeldt: 21. jun 2012, 00:26

Information vedrørende INTSAAB2012

11. sep 2012, 14:17

Ærgeligt der skal være problemer mellem mennesker med samme interesse. Jeg tilslutter mig protesten

med venlig hilsen

Claus Lind
Total SAAB virus 1997 9000 CSE 2,3T A50 UHADA for en SAAB :biglove
Lykkelig ejer af NG9-3 2005 Sports sedan 1,8t (Bygget af Frank Madsen)
Glad ejer af OG9-3 2001 Coupé 2,0t (Forhåbentligt snart 2,3T)
Medlem # 782 Tlf: 21 41 65 79
Brugeravatar
viking
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
Indlæg: 13144
Tilmeldt: 2. mar 2005, 14:58

Information vedrørende INTSAAB2012

12. sep 2012, 08:24

Der er to muligheder:

A) Folk besinder sig og ser at klubberne for et tidl. Svensk bilmærke, står sammen og ikke river alt i stykker i intern fnidder og magtkamp.

B) Tiden arbejder for at 2T og V4 bliver en så lille marginale klub at de kan holde generalforsamling i en telefonboks, da antallet medlemmer til de tilbageværende 2T og V4 snart er så forsvindende få at det vil være meget svært at hive nye unge og nye medlemmer ind i ”butikken”

Det er synd og skam da det er meget givtigt at se alle Saab på træf og møde alle typer Saab entusiaster på træf og møder.

Men tiden arbejder for at SKD stadig kan vokse, da der er masser af yngre Saab biler på gaden.
Så enten arbejdes der konstruktivt, fremadrettet, eller også ordner tiden problemet.


Personligt, syntes jeg der er alt for meget at midste ved at bekrige hinanden og ufatteligt meget der kan vindes, ved at samarbejde og hygge Saab sammen.

PS: Jeg har selv V4 97, T16 og T16 DI og tidl 9K så der er et ben i begge "camps"
Brugeravatar
sailor99
ULTRA SAAB FREAK
Indlæg: 280
Tilmeldt: 6. jun 2006, 00:26

Re: Information vedrørende INTSAAB2012

13. sep 2012, 01:07

viking skrev: Personligt, syntes jeg der er alt for meget at midste ved at bekrige hinanden og ufatteligt meget der kan vindes, ved at samarbejde og hygge Saab sammen.

PS: Jeg har selv V4 97, T16 og T16 DI og tidl 9K så der er et ben i begge "camps"
Jeg er enig med dig i, at man bør kunne samarbejde om vores fælles hobby uanset model, hvis det virkelig er det, du mener. Når jeg udtrykker tvivl, skyldes det størsteparten af dit indlæg.

TT og V4 ser du åbenbart gerne reduceret til noget, der kan "holde generalforsamling i en telefonboks", men du vil gerne se bilerne og ALLE typer entusiaster på træf og møder :?: :?:

Hvor henter du dine informationer om TT og V4 og Sonett? Dine kilder trænger i høj grad til opdatering. Vi er ikke forsvindende få, og der er de senere år kommet en hel del nye, unge medlemmer til. Den kommende sammenlægning af de 2 klubber vil helt sikkert bevirke en styrkelse i arbejdet med de gamle modeller, så fremtiden ser meget lys ud med en god økonomi og et supergodt klubblad.Så måske dit indlæg er en omskrivning af historien om de sure rønnebær? Men skulle du endnu ikke være medlem, kan du jo melde dig ind i den kommende "Saabklubben" :wink: .

Samarbejdet med SKD kan uden tvivl forbedres, men vejen er helt sikkert ikke dommedagprofetier som i dit punkt B, eller (citat) "enten arbejdes der konstruktivt, fremadrettet, eller også ordner tiden problemet" - underforstået: "Saabklubben" (TT, V4 og Sonett) afgår ved klubdøden, hvis man ikke retter ind :shock: , og SKD vokser sig større og større.
For øvrigt indgår der altid flere parter i et konstruktivt og fremadrettet samarbejde.

Hvis jeg skulle have misforstået/misfortolket dit indlæg :? , så undskylder jeg på forhånd.

De bedste Saab-hilsener,
Georg (medlem af alle 3 nævnte klubber)
SAAB 96 TT (1965) NA 23.421
Skoda Yeti 1,4 TSI Reef model 2016
Ruhåret gravhund, "Emma"
Bavaria sejlbåd "Bifrost"
autoanders
SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Kontakt:
Indlæg: 1774
Tilmeldt: 17. jan 2004, 02:24

13. sep 2012, 09:10

slettet grundet GDPR....
Saab Forum nystarter


Indmeldt: 15. maj 2008
Indlæg: 12
Geografisk sted: ..Slettet grundet GDPR...
Skrevet: 13 december 2011, 00.17:24 Emne:

--------------------------------------------------------------------------------

Dette skal ses som en officiel udmeldelse af tt-klubben.

Jeg kan og vil ikke acceptere en formand som kalder mine biler for b-biler.
Jeg har en Saab 93 fra 1956 som aldrig er blevet svejst i, jeg har en Saab 900 aero fra -92 som også står i meget pæn stand.
I min verden hjælper man hinanden, også kaldet klubånd. En klubånd jeg aldrig har mødt herinde, jeg har kun mødt misundelsens grimme ansigt.
Jeg har søgt stof til sæder og dørbeklædning til min 93'er, jeg har søgt hjælp til køb af kortsnudet 96 tt'er fra Norge (en bil ingen kendte noget til trods den har været til træf i DK.).

Tre klubber der fungerer, er bedre end en der ikke fungerer.
Det var så min holdning, som ikke vil blive kommenteret yderligere.

/Anders

Hej. Du snakker om hvor vi henter hjælp henne.
Brugeravatar
Vels
SAAB-MANIAC
Indlæg: 4386
Tilmeldt: 28. feb 2006, 15:06

13. sep 2012, 14:11

Kære alle,

Jeg vil gerne opfordre til besindighed.
Tråden postet her drejer sig i sin grundform ikke om samarbejde, men at modarbejde hinanden.
Georg du virker en smule ømskindet, og din kommentar om at man skal rette ind og SKD vokser sig større og større giver udtryk for en del af problemet der nemlig er, at jeg har hørt flere med relation til de gamle klubber have holdningen at SKD ikke vil de gamle klubber noget godt og at SKD kun er ude på at overtage det hele og rage til sig ( hvad det hele så end er? ).
Vikings meget ironiske kommentar om generalforsamling i en telefonboks er en problemstilling jeg selv har set grundet den høje gennemsnitsalder i de gamle klubber - dette er helt sikkert noget tiden arbejder imod. Det er en af de problemstillinger jeg selv har forsøgt at arbejde aktivt med i SKD regi ved bevidst at møde op til træf i en TT'er for at skabe interessen for de gamle ( hvilket jeg selv mener har virket ), for der skal være nogle til at overtage hvor andre slipper. Jeg vil sågar mene at nogle af de nye medlemmer i de gamle foreninger er medlemmer fra SKD der har fattet stor interesse for de gamle.

Samarbejde er bestemt ikke umuligt, men det hjælper ikke at der sidder nogle ganske få personer der har ondt over at SKD arbejder aktivt med tingene og enten kommer med bitre kommentarer eller prøver at stikke en kæp i hjulet. Et eksempel er Sommers udstillingen hvor der endnu engang var "hvorfor er vi ikke blevet spurgt" og som du kan se ud af Anders's indlæg en formand der kalder samlingen af biler på udstillingen for "b" biler til stor fortørnelse internt i egne rækker da en del af bilerne kom fra folk der også er medlemmer i de gamle klubber. Ligeledes at man stiller krav om at være med til at lave INT i Danmark og hvis dette ikke kan accepteres modarbejder man.

Jeg har aldrig endnu hørt én eneste ond kommentar om de gamle klubber i SKD regi, tværtimod - derimod har jeg hørt nogle særdeles velbegrundede kommentarer om nogle få personer der netop repræsenterer denne dyrkelse af at SKD skulle være det onde.
Derfor - nævn mig én eneste ting eller sted hvor SKD har ødelagt, generet eller på anden måde været destruktiv i forhold til de gamle klubber, som klubber. ?
Det er derimod relativt velkendt at SKD har taget skyklapper på og kører sit eget løb i arbejdet med at udvikle klubben og skabe gode arrangementer og eksponering for sine medlemmerne samt klubben generelt.

Vi kan også vende den om.. nævn mig hvad bestyrelsen i f.eks. TT har lavet for klubben de seneste par år ? Nævn mig hvad de gør for aktivt at skabe sjove og spændende rammer for at trække nye medlemmer til ? Nævn mig hvad de har sat i søen af projekter til fordel for medlemmerne, hvilke messer de har deltaget på, hvilke aktiviteter der har været for at blive bemærket i medierne ? Hvilken vision er der for klubben ud over at drikke kaffe ( ironisk ) ?
Min oplevelse i klubben var at folkene i spidsen primært dyrkede fremvisning af egen vognpark og person, og ellers sad man med armene over kors og ventede på at blive inviteret, og at der generelt er meget lille fremdrift for foreningens og medlemmernes skyld.

Dette er også noget af det du kan læse ud af Autoander's "bitterhed" - man er medlem af klubben, men selv når Victor Müller kravler rundt inde i hans bil og billedet kommer i dagspressen er det ikke et ord om det i klubben eller bladet. Man er bare hamrende dårlig vil at få nye folk til at føle sig velkomne og få dem præsenteret. Min fornemmelse var helt klart at specielt dobbelt medlemmer blev betragtet med mistro ( hvad vil de ? ) eller komplet ignoreret - kig som eksempel på den eksponering der på det seneste har været omkring motorsport i de gamle klubber, hvor meget har du hørt om Mads Jensen der er mangeårigt medlem af V4 klubben og startede ud i Hill Climb i sin 96 V4 men nu skiftet over til 99'er ?
Dette er noget jeg kommenterede i klubben da jeg var medlem, men det blev tolket som en personhetch mod H.C. Thing - blot fordi jeg kommenterede at jeg hellere så nogle artikler og billeder om hvad der sker ude hos medlemmerne end at klubbladet generelt var H.C.'s personlige dagbog ( i min optik, - selvom der iblandt dette har været gode og informative artikler var der ikke ret meget om klub og medlemmer ). Jeg ved godt at det kræver at medlemmer skriver ind - én ting som man i SKD arbejder meget med - prøver at holde sig nær medlemmerne og få folk til at skrive en artikkel når de har købt noget spændende eller har gang i et spændende projekt. For hvad er mere fedt for langt de fleste end at se deres "drøm" på tryk ?

Det jeg reelt prøver at sige er, at samarbejde er det optimale men det næstbedste er at passe hver sin forening.
Filmen knækker således når en forening står stille og venter på at komme med på vognen når andre foretager sig noget - kom man ikke med brokker man sig eller modarbejder. Det har ikke noget med klubben eller medlemmerne at gøre, det har noget at gøre med nogle ganske få individer i toppen der ikke kan løsrive sig fra syrlige kommentarer og bitterhed over ikke at være med. Det er præcis af denne grund girokortet ikke blev betalt i år, jeg vil ikke støtte en forening der er så destruktiv mod sig selv, foreningslivet og andre foreninger med samme formål.
Forhåbentligt kan jeg begynde at betale til den nye klub der snart er undervejs, men det kræver helt sikkert en holdningsændring i toppen, men så skal jeg også gerne yde det jeg kan bidrage med for både foreningsudvikling, samarbejde, fællestræf osv osv..

Beklager at det blev langt..

/Vels
Billede
tulle
SAAB NET NYBEGYNDER
Indlæg: 10
Tilmeldt: 13. sep 2012, 14:22

13. sep 2012, 14:31

Bare lige for at blande mig en smule. Synes det kunne være godt at få int. saabtræf til Danmark, men kan ikke forstå at gamle stridigheder, skal gøre så klubberne ikke kan arbejde sammen om det. Kender godt til nogle af de gamle stridigheder og tror desværre først der vil blive et ordentlig samarbejde når der kommer nye folk på bestyrelsesposterne i de forskellige klubber. Jeg synes heller ikke som du ellers hentyder Vels at SKD har været særlig god til at skrive om eksempelvis Henrik og Lars der kører DHB (Danmarks hurtigeste bil) og der igennem har snakket med en del unge og måske kommende medlemmer om mærket SAAB, så den med at V4 klubben ikke kommentere ang Mads er vel det samme som at der ikke er blevet det gennem SKD af Henrik.
Som slut vil jeg endnu engang sige: det er ikke en børnehave disse tre, snart to klubber, så kom da op på hesten og snak sammen, de andre gange int. saabtræf er arrangeret i fællesskab er det da i sidste ende blevet super træf.

Mvh Tulle (Helene)
Brugeravatar
Vels
SAAB-MANIAC
Indlæg: 4386
Tilmeldt: 28. feb 2006, 15:06

13. sep 2012, 15:46

Hej Tulle,

Det er taget til efterretning, klubben har dog skrevet om DHB førhen i 9eren hen og flere af os også gæstet DHB og team deakside ( så vidt huskes navnet ), lige så vel som Henrik og Lars før hen selv har holdt os opdateret på forum - seneste tråd er fra 2008 af hvad jeg kan finde, så selvom os der nu er engageret i bladet prøver at være opmærksomme er vi dog ikke synske. Lars vil kunne bekræfte min overraskelse til årets generalforsamling da det gik op for mig at man fortsat deltager i DHB - det ville du selv og Henrik også have fundet ud af hvis i havde deltaget.
På den anden side, måtte i frygteligt gerne smide et billede eller to efter redationen og en kort tekst, så skal jeg nok sørge for at det kommer med - både Lars og Henrik er så gamle i klubben at de vist godt ved hvordan det foregår.

Ligeledes må i gerne da frygteligt gerne skrive og sende lidt ind om den nye Saab 93, ikke mindst det arbejde jeg kunne forstå Henrik har haft med at få reddet de sorte plader.

Redaktør Anders Mærsk tager gladeligt imod på anders@saabklubdanmark.dk

Et andet lille eksempel du kan tygge på er her : http://www.saabentusiasten.dk/web/forum ... 700b9b47c1 det er ikke just en hemmelighed at slettet grundet GDPR.... har anskaffet sig lidt en specialitet, hvis du ser hvem der har lykønsket eller kommenteret - forstår du så fortsat ikke skuffelsen ?

Tulle du har dog misforstået noget, dette drejer sig ikke om gamle stridigheder men særdeles nutidige ting, dette ville jeg egentligt formode at du vidste som bestyrelses medlem i V4 og bosiddende med næstformanden i V4 ( i øvrigt fedt at i involverer jer ).
Men du syntes måske at det er helt fair at 700 danske Saab entusiaster ikke får et træf i Danmark blot fordi et par enkelte hellere vil spænde ben ? Det er realiteten og ikke engang 2 måneder gammelt stof endnu...
Billede
Brugeravatar
Stoffer
SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg: 1246
Tilmeldt: 14. feb 2004, 21:29

13. sep 2012, 16:03

Der er fuld forståelse for protesten, dog undrer det mig at, hvis den er indsendt 4/9. Hvorfor blev det så ikke nævnt på GF, eller har jeg sovet/ikke hørt efter. Eller var det for at holde ro på vores dobbelt medlemmer ??
Nå det er også lige meget, bare protesten virker !!
9-3 2.0t aut. Cabriolet ´99
Brugeravatar
viking
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
Indlæg: 13144
Tilmeldt: 2. mar 2005, 14:58

13. sep 2012, 16:08

Gennem fælles træf øges interessen for mærket og bilerne.

Bare se træffet i Roskilde ( der er der jeg ofte er med når der er tid) .

Her kommer alt lige fra NG 9-5 til 92er eller alt fra To cyl. til 6 cyl. turboladet motor.

Den fælles interesse for mærket er enorm of flot..

Jeg er betalende medlem af SKD, da jeg gerne vil give mit biddrag til at holde Saab klubben aktiv og i live.
Desuden bruger jeg SKD siten til tekniske oplysninger og hjælp (7400 stk. indlæg og 7 års medlemskab viser lidt interesse).

SKD sitet er super givtigt for mig, da det ofte er her jeg finder mine brugte Saab stumper og biler, samt links til nye dele og tilbehør.

I princippet kunne jeg også være medlem af "www.saabentusiasten.dk" da min passion også er V4 Sonett. Dog er aktiviteten på sitet hos Saabentusiasten langt mindre end hvad der foregår hos SKD. Så oplysninger om V4 henter jeg i mine bøger, tech litt. og på SKD, da der her også er mange der har stor viden om V4. Min personlige aktivitet mht. Saab klub ligger mest i on-line, ikke så meget i træf og møder, pga. tidsmangel..

Kommentaren om møde i ”telefonboksen” er IKKE ment negativt, mere som: Der skal hele tiden et stor generations skifte til i klubber og foreninger ellers gror vaner og metodik fast. Det er de unge der skal overtage løbende ellers ender man med møder i telefonboksen.

Som der skrives kommer der unge medlemmer til 2T+V4 klubben og det er godt.

Og godt aktivt samarbejde omkring Saab interessen og bilerne vigtigt, da Saab som vi kendte det er fortid. Der kommer ikke flere Saab benz. eller Saab diesel biler.
tulle
SAAB NET NYBEGYNDER
Indlæg: 10
Tilmeldt: 13. sep 2012, 14:22

13. sep 2012, 16:11

Vi ville have været til GF hvis det ikke var fordi det var lagt samme dag som hill climb og hvis Henrik skulle nå at prøve det i år så han ved om det er det han skal kører næste år. Henrik har kørt DHB i 7 år nu, men kunne ligeledes godt tænke sig at køre noget hvor han kan få brugt de ældre bilers som han jo har en del af. Jeg kender godt til det hele, men stridigheden er hvad end du mener det eller ej altså ikke kun noget nutidig noget. Synes bare som sagt det er utroligt man ikke kan stå sammen om at få lavet et godt træf, men hellere vil lukke nogen ude. Prøv at vende den om og se hvis det var de "gamle" klubber der ville holde det selv. Tror helt ærligt også i gerne ville have været inde over.
Brugeravatar
Solgaard
SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Kontakt:
Indlæg: 1076
Tilmeldt: 13. jan 2004, 01:27

13. sep 2012, 16:35

Jeg har da skrevet om DHB her på siden alle år på nær i år, men det kan da stadig nåes. I år kørte jeg i min blå SAAB 900 t16v i gadebilsklassen. I år til DHB 2012 sprang min Sachs Racerkoblin i luften efter at have kørt tre gange 402 m. race. Metalstumperne fra den eksploderede kobling lavede hul i indsugningsrøret fra luftfilteret til turboen og sugede stumperne ind i min GT35 turbo :-( Køleren blev også skudt af en metalstump, så den blev utæt. Resultat = Færdig kobling (trykfoden gik i 4 dele) færdig turbo, færdig køler.

Næste år (2013) har DHB 15 års fødselsdag og der kører jeg også. :twisted:

Her er hvad jeg sidst skrev om mine ture til DHB (det står som 7 indlæg i BAAS´ tråd) : http://saabklubdanmark.dk/index.php?nam ... c89#188135
Billede

Mine SAAB billeder mm: http://solgaard.ljbk.dk/
Brugeravatar
Vels
SAAB-MANIAC
Indlæg: 4386
Tilmeldt: 28. feb 2006, 15:06

13. sep 2012, 17:23

Hej Henrik,

Jeg kan kun løfte tommelfingeren op og sige fedt at i fortsat deltager.
Jeg overtog opsætningen af bladet til 2012 og er ikke som sådan involveret i det redaktionelle, men jeg syntes helt klar at det er spændende stof der viser et andet aspekt af hvad man også kan bruge en ældre SAAB til.

Dog syntes jeg at det vil være fedt hvis du hen over året kunne skrive lidt om opbygning og forberedelse af bilen, det behøver rent lavpraktisk ikke være mere end 10 linjer og så 2 -3 billeder. Så kan vi afslutte "sæsonnen" med billeder fra DHB og hvad der gik godt/galt ... send bare ind, så skal det nok komme med. Lidt i stil som der har været bragt "the vintage garage". Ja for den sags skyld også 93eren..

@Tulle - Bakkeløbet var lørdag, GF var søndag kl 10 og i ankom i 93'eren søndag kl. 11 præcis som GF var overstået - men nok om det.
Uden at sidde i bestyrelse tør jeg dog godt vove pelsen og sige at hvis det omvendte havde været tilfældet ville SKD's repræsentanter ikke have snakket træffet væk fra Danmark - det er jo fuldstændig tåbeligt og netop pointen i det jeg før skrev om at mugge over at andre foretager sig noget, men nu er det ren spekulativt hvad der kunne være sket, - igen tilbage til pointen om at man ikke selv foretager sig det vilde. Nu er det jo så ikke bare én gang, men to gange det er sket...med 1 år imellem.
Når du skriver "Tror helt ærligt også i gerne ville have været inde over" - skal "i" så forstås som at du har standpunkt i V4 klubben ?

Hermed min sidste kommentar til dette og om eksponeringen af DHB da det ikke er relevant for den information bestyrelsen har lagt ud.
Billede
Brugeravatar
Solgaard
SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Kontakt:
Indlæg: 1076
Tilmeldt: 13. jan 2004, 01:27

13. sep 2012, 18:28

Hej Vels

Jeg ville også have været med til GF kl 10:00, men en kombination af for lidt søvn før og efter Det Fynske Bakkeløb og gang i for mange ting på en gang, så tog det for lang tid at sove søndag morgen. Næste problem var at finde den campingplads hvor der var GF. Jeg endte en tur i Viborg, som andre hvis også har prøvet.
Billede

Mine SAAB billeder mm: http://solgaard.ljbk.dk/
tulle
SAAB NET NYBEGYNDER
Indlæg: 10
Tilmeldt: 13. sep 2012, 14:22

13. sep 2012, 18:38

Jeg holder hverken med SKD, V4 eller to-takt klubben, så kan da godt være formuleringen var en smule ukorrekt. Jeg holder ikke med nogen som sådan, men har som med alt andet min egen mening om tingene, så man kan ikke sige jeg er mere V4 eller SKD eller noget. Jeg er ikke en som hopper med på andres gode eller mindre gode idéer. Jeg synes som sagt bare, det er utroligt at nogle få menneskers uenigheder og gamle stridigheder skal ødelægge noget der potentiel kunne have været et godt samarbejde og have endt ud i et godt træf. Vi er trods alt et lille land og burde efter min mening arbejde sammen i stedet for at modarbejde hinanden. Angående det med Polen, var det vel noteret et sted at de gerne ville holde træffet og man er da også nød til at hjælpe små klubber og hvad jeg har hørt har de gang i noget. Det eneste jeg egentlig prøvede at sige var at man gennem kommunikation når langt og efter min mening skulle de forskellige saabklubber i DK sætte sig sammen og få snakket ud, så man en anden gang undgår dette.
tulle
SAAB NET NYBEGYNDER
Indlæg: 10
Tilmeldt: 13. sep 2012, 14:22

13. sep 2012, 18:46

Vels
Jeg er ikke med i nogen bestyrelse nogen steder. Var en kort overgang, men ikke længere.
Brugeravatar
Speedy
CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!
CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!
Kontakt:
Indlæg: 6958
Tilmeldt: 28. maj 2004, 17:01

13. sep 2012, 19:45

Kære Viking, Georg, slettet grundet GDPR...., Vels, Tulle, Solgaard og alle andre brugere og entusiaster.

Kæden er hoppet af for mig i det øjeblik at vi peger fingre af hinanden og kommer med personlige angreb via et netforum. Dette er ikke i hverken SKDs, TT eller V4 klubbens interesse og i særdeleshed ikke vores medlemmers :!: Det var med garanti ej heller hensigten med tråden fra bestyrelsen så lad debatten dreje sig om det saglige i den protest der er kommet eller lad den ligge.

Når dette er sagt er det i vores medlemmers (uanset klubfarve) interesse at sikre at de danske saabentusiaster får et fællesskab ud af deres passion for saab biler og den hobby, som det er at rode med biler. Hvis det ikke var for min fornøjelses skyld sad jeg ikke i hverken den ene eller den anden klub men brugte min tid andetsteds.
At få et fællesskab ud af bilinteressen betyder også at man som medlem af en saabklub bidrager med det i klubben som kan hjælpe andre og som vi i fællesskab kan gøre brug af. Bestyrelsesmedlemmer fra en bilklub som ikke kan "finde ud af" at handle i deres medlemmers interesse bør have af vide af sine medlemmer at man handler forkert til foreningens generalforsmling og/eller afsættes til generalforsamlingen. Men det er medlemmernes ret OG pligt at gøre bestyrelsen opmærksom på dette til generalforsamlingen, da dette er stedet, hvor beslutninger om klubbens virke tages. Dette bør ikke ske på et internetorum.
Det er derfor mit ønske og håb at de danske saabentusiaster vil tage snakken med deres klub bestyrelse til generalforsamlingen (uanset hvilken klub den holdes i) og få de siddende bestyrelser til at forstå at de enten SKAL finde en metode til at samarbejde eller træde af. Af samme tråd må det være medlemmernes pligt at gøre en bestyrelse opmærksom på, hvis denne har handlet forkert og mod medlemmernes interesse.

Personligt holder jeg ikke med nogen som helst udover med de danske saab entusiaster og vil til enhver tid prøve via mit virke i klubben at gøre det bedste for de danske saab entusiaster. Ikke på bekostning af de andre (udenlandske forstås) men gerne sammen med dem.

Én ting er jeg dog meget opmærksom på. Jeg tror ikke at en konflikt på holdninger får folk til at ændre holdning i en positiv forstand. Tværtimod tror jeg mere at diverse mere eller mindre interne diskussioner om hvad der er sket hvor og hvorfor med den efterfølgende dønning på nettet får medlemmerne til at trække sig tilbage. Dette var ikke just hensigten.

Min pointe er, det medfører ingen ændring, ej heller noget holdningsskifte og derfor er jeg personligt tilbageholdende med deltagelse i holdningsdebatter som denne.

Jeg håber inderligt at klubberne i fremtiden (og deres bestyrelser i særdeleshed) tænker mere konstruktivt over hvad der kan gøres for at gøre de danske forhold bedre for hinanden end at bruge sit eget og sine medlemmers tid og ører på hvad de andre burde have gjort eller gør forkert. Forhåbentligt giver dette os en dag i fremtiden nogle danske klubber, som bakker hinanden op i hinandens virke og som henviser folk istedet for at slås om dem.


Enough said, hav en forbandet god torsdag 8)

Mvh. Anders

Medlem i 2 af de (forhåbentlig snart) 2 danske Saabklubber i Danmark.
Anders Thorning Andersen @ Saabster.dk

Saab 96V4 '67 SilverSand
Saabo Campingvogn #238 fra '66
Volvo V60 as daily driver,shhhhh......
http://www.bilgalleri.dk/galleri/15157-saab_96v4
http://www.saabster.dk
aksaab
EXTREME SAAB FREAK
Indlæg: 316
Tilmeldt: 6. okt 2007, 03:22

13. sep 2012, 23:37

jeg vil bare sige at , JEG ELSKER SAAB om det så er en 93,95,96,og900 eller en af de nye , SAAB ER TIL FOR AT BLIVE ELSKET , uanset model eller årgang der findes da ingen saab der er mindre vær ind andre saabér , det kunne være super fedt vis klubberne kunne arbejde sammen og ikke smide med skidt efter hinnannen , vi elsker vel alle saab , vi er da voksne folk , så kan man da os snakke ordentligt med hinanen , brug energien på at få int-saab træf til danmark ....................... det ville være super godt..
I LOVE SAAB
autoanders
SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Kontakt:
Indlæg: 1774
Tilmeldt: 17. jan 2004, 02:24

14. sep 2012, 08:10

Hej
Vels du har ramt rigtigt. Speddy held og lykke, jeg håber det lykkes :biglove
Ps Saab Klub Danmark består ikke kun af Ole, jeg har lige været til GF og så en hel bestyrelse :sunglasses
Brugeravatar
Ottens
SAAB FREAK
Indlæg: 51
Tilmeldt: 15. aug 2012, 15:43

14. sep 2012, 17:07

Jeg er helt nyt medlem i SKD, med en moderne 9-3 fra 2005, så jeg hører hjemme i SKD, men har bestemt respekt for det arbejde, der laves i klubberne for de smukke gamle Saabs samt sætter pris på at høre om renoveringsprojekter jeg ikke har teknisk snilde til at kaste mig ud i.

Jeg finder det ærgeligt at 3 (nu 2) klubber ikke kan blive enige om at trække et internationalt træf til Danmrk hvis Polakkerne ikke kan løfte opgaven.

Hvad med at nedsætte et fælles træf udvalg, selv om jeg er ny kan jeg jo konstatere at der er masser af dobbeltmedlemmer, så det burde jo være muligt at samle et team, der kan og vil samarbejde :-) til at stå for at byde ind på opgaven.

Det er vigtigt at vi har respekt for hinanden og står sammen om glæden ved biler fra Saab uanset om de er nye eller gamle.

Jeg vil gerne benytte lejligligheden til at takke alle dem der yder en ekstra indsats:
Tak til dem der trækker arbejdet i bestyrelsen
Tak til dem der passer hjemmesiden
Tak til dem der laver bladet, hvor jeg lige har modtaget mine første blade, de er bare gode.
Tak til dem der hjælper med svar på spørgsmål fra en stakkels nybegynder
Tak til alle dem jeg lige har glemt at nævne ovenfor :-)
I det hele taget tak til alle for jeres entusiasme!

Lad os så i fællesskab få trukket det træf til Danmark!
Tor Ottens
Medlem nr.: 779
9-3 Sport Sedan 1,8 Turbo, modelår 2005
- Villa, Saab og missekat (ej Villa, Volvo og vovhund)
Brugeravatar
Edwins
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
Kontakt:
Indlæg: 12248
Tilmeldt: 19. aug 2005, 08:27

14. sep 2012, 17:28

- Med al respekt for Polakkerne, har Danmark da en helt anden historie og binding til mærket, så det må da være knivskarpt for enhver at Danmark er et oplagt emne for et internationalt træf.

Er også i TT-klubben, men det er altså på SKD at debatten og indlæggene er. :wink:

Jeg var i 2-3 år moderator på Sveriges største veteranmopedsite, Speedriders.com, men der var så meget ævl og kævl og fnidder blandt nogle medlemmer, så træf og foreningsarbejdet spoleredes, så Dansken Edwins drog ut sladden.. :( :roll:
En rigtig bil har langsliggende motor.

If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)

Med lem nr. 262
Brugeravatar
Casper_Ankersen
SAAB-MANIAC
Kontakt:
Indlæg: 5785
Tilmeldt: 13. jan 2004, 20:34

14. sep 2012, 18:22

Jeg havde egentligt ikke tænkt mig at kommenterer på denne tråd men føler alligevel for at nævne at næste mulighed for at få et INTSAAB træf til danmark er i 2019

2013 ligger det i england.
2014 polen. hvis de når det
2015 norge
2016 sverige
2017 tyskland/luxembourg
2018 letland

2014 er ikke en mulighed selv om polen måtte springe fra, det er tiden ganske enkelt for kort til, jeg ved hvor lang tid vi i bestyrelsen brugte på at forberede os inden vi søgte om 2014 og jeg ved at der ikke er nogen i bestyrelsen der orker at starte forfra med at arrangerer et så krævende træf på så kort tid,

2019 er næste mulighed for at få træffet, det er 7 år ud i fremtiden, personligt vil jeg ikke sætte mig ned og trække et arrangement til landet jeg ikke kan stå inde for at deltage i at arrangerer, ikke at viljen mangler for det gør den bestemt ikke men man skal også lige tænke på at det kan ende med at helt andre folk kommer til at stå med et arrangement de egentligt ikke har følt for eller haft chancen for at vælge til eller fra

Slutteligt må jeg side det er utroligt skuffende når enkeltpersoner fra andre klub bestyrelser aktivt modarbejder ens initiativer i stedet for at gribe chancen og støtte op om projektet, man kan så sætte sig ned og funderer over om disse enkeltpersoner går egne eller medlemmers ærinde
Mvh Casper medlem no. 501
If it aint broken You havent tweaked it enough...
M90 900 Trionic 5.5 Limited Edition FAST on the straight. Corners like an Elk...
M87 900 T16 2 dørs lilly model
Brugeravatar
Kanstrup
ULTRA SAAB FREAK
Indlæg: 200
Tilmeldt: 7. jun 2008, 17:26

16. sep 2012, 23:01

Både Vels og Ankersen har klar analyse og præcise pointer.

Det er en styrke ved Saab Klub Danmark, at klubbens virke er så bredt funderet og med så mange aktive medlemmer, der gør en stor indsats i Klubbens drift og i bestyrelsesarbejdet.
Et højt informationsniveau og en veldrevet SKD-homepage sikrer bredden, fremdrift og fremsyn.

Speedy ønskes alt mulig held og opbakning :D
Medlem 556
9-3 Viggen Cab 2000 MCY
Brugeravatar
Vels
SAAB-MANIAC
Indlæg: 4386
Tilmeldt: 28. feb 2006, 15:06

17. sep 2012, 19:43

Til information : http://www.saabentusiasten.dk/web/forum ... .php?t=970
Hej alle
Ja så er den "nye" klub en realitet, efetr en fin gf. der blev afholdt hos Hannibaldesen`s auto i Ullerslev på Fyn lørdag de. 15. 09.2012.

den nye bestyrelse hedder:
formand Jens Meier Bro
næstform. Anders Thorning
kass. Arne Lundgaard
sekr. Tine Thing
samt Carsten Olsen

Vi takker alle for valget og vil gøre vores bedste til at SAABklubben kommer godt fra start.

med SAABlig hilsen Jens Meier Bro
Billede

Tilbage til "Bestyrelsen informerer"