Banner cycler

Adfærd på saabklubdanmark.dk

Informationer fra Bestyrelsen i Saab klub Danmark.

Redaktør: Bestyrelsen

Brugeravatar
nsb
SAAB-PSYCHO
Indlæg: 2897
Tilmeldt: 2. apr 2004, 18:56

6. mar 2007, 22:14

Hej,

Generelt synes jeg at denne side er meget sober og har ekstremt venlige og hjælpsomme brugere, Jeg kan endda også huske tilfælde, hvor folk endda har givet en undskyldningen, når de var gået lidt for vidt...

Men der er da en god ideen at sige, at man på siden ikke skal kaste mudder på andres tilhørsforholde etc. Her er det vel bilen og SAAB-fanatismen der dyrkes i ekstremerne - og ikke billistes eget fabrikat og stelnummer...

Med hensyn til at tale om priser så synes jeg, at der er helt i orden at gøre opmæksom på at nogle tager en ublu advance, når andre sælger samme vare fra hylden til en mere reel pris. Vi kender jo alle historien om den enlig mor som er blevet røvet af mekanikeren - hvem er skurken her? Eller skal vi hoppe med på vognen og hjælpe med til at oprette SAAB-reservedelsbolaget m. "special price for you my friend"?

nsb


NSB

Saab Turbo = Lokalt højtryk, året rundt 8)

Saab 9-3X TTiD4 200 Griffin Hirsch CrossCombi MY12
22.2 km/L, 200HP/435nm

9-5 SE Turbo Estate MY01
Aero Hirsch look alike, Konverteret BioPower
Første godkendte E85 konverterede bil i Danmark!
ejnar
EXTREME SAAB FREAK
Indlæg: 309
Tilmeldt: 25. aug 2007, 13:37

12. sep 2007, 12:54

Jeg föler mig "ramt" , og hvis jeg har brugt kineser for at "Illustrer" nogot med farver så beklager jeg dette , og hvis jeg har nävnt nogot om priser er det ikke for den egne vinnings skyld , men helt enkelt for at en automat-gearkasse koster "spidsen av en jet-jager" i danmark , 3-4 gange mer (ny) , var det nogon som sagde kanibalisme??

Edwin har ret (ret ofte) Snart kommer det vel krav om at SAAB også skal ha 100 m forspring vid STREET-RACE .

MVH
snibeke
SUPER SAAB FREAK
Kontakt:
Indlæg: 132
Tilmeldt: 14. feb 2007, 12:52

12. sep 2007, 14:12

Jeg giver bestyrrelsen/admin ret... man skal ikke blande sig i andres salgstråde... ja ja ofte er det for at "hjælpe" andre så de ikke køber for dyrt, men indrøm nu bare at det nogle gange kan forekomme at dette sker for at sælge egne dele, eller fordi man ikke kan li sælger...ikke altid det sagde jeg ikke nej :wink:

Som Speedy skrev, har i en der er billigere så opret jeres egen salgstråd...

Jeg synes det er fint at i ønsker at tale om ytringsfrihed...o.s.v. men jeg synes i glemmer at det er et privilegium og ikke en rettighed at have en profil og mulighed for at skrive her på sitet...
hvis dem der er udnævnt til at redigere i tråde der er kørt af sporet og ikke følger reglerne om at folk har ret til at blive behandlet pænt uanset hvem de er, vælger at rette i en tråd og slette ting som absolut intet har at gøre med en Saab hvad enten det er en vægtstangskrommunisator, motorstørrelse etc. Jamen så er det det de gør..for det er også derfor vi har admins, jeg vil da ikke svines til fordi jeg synes en langsnudet 96 er pænere end en kortsnudet...
Hvis du er så utilfreds med hastigheden på SKD, design, reglerne, admins osv. at du kun kan brokke brokke brokke,så opret dog din egen saabside som er lige som du ønsker,
DÈT har du ret til.. indtil da synes jeg nu bare du skal tage en dyb indånding og sige tak, svensknøgle eller whatever til de frivillige der bruger mange timer på at du og jeg kan lære mere om den bil vi alle sammen er fælles om trods vores forskelligheder...

Det var bare det jeg ville sige ..Hej
:P
Senest rettet af snibeke 13. sep 2007, 16:38, rettet i alt 1 gang.
Nej jeg ved ikke meget om biler, men jeg er flink

Saaben Mormor er gået til de evige jagtmarker
ejnar
EXTREME SAAB FREAK
Indlæg: 309
Tilmeldt: 25. aug 2007, 13:37

12. sep 2007, 14:53

Man skal aldrig "ödelägge" en handel for en annen , om ikke annet så får man en "uven" .
men visse av os har värred unge og uerfarne og "BÖFFET" , Hvis priset , for at "avstyrre" en handel (hvor en ung mand må sälje sine organ for at holde sin saab rullende ) Så kan jeg da godt leve med at pådrage mig en säljers vrede . Demokrati og frihed på dette forum har vi for at vi oponer og diskutere "tingene" Jeg vil mene at det er vigtigt at holde saabklubdanmark vital og spänstigt , ellers må man kalde det nogot annet , men jeg syntes det funger aldeles udmärget .
Brugeravatar
Vels
SAAB-MANIAC
Indlæg: 4386
Tilmeldt: 28. feb 2006, 15:06

12. sep 2007, 15:35

Ejnar, desværre bygger de regler på nogle beklagelige hændelser fra tidligere.
Der har i et godt stykke tid ikke været noget at klage over på det punkt. For at forklare det lidt drejer det sig om at holde en saglig dialog - f.eks. kan en sælger ikke bruge at du for 1 år siden købte en og900 årg. 1993 2.1 til 17.000kr hvis sælger vil have 25.000,-
Der er ikke to biler der er ens og en sælger kan kræve hvad han vil, så må det være op til den enkelte om de syntes genstanden eller bilen er det værd.
En konstruktiv dialog om hvad standen er på bilen, eller et bud på en bil der er fair tror jeg ikke nogen bliver sure over.
Billede
ejnar
EXTREME SAAB FREAK
Indlæg: 309
Tilmeldt: 25. aug 2007, 13:37

12. sep 2007, 16:07

JA! som sedvanligt så har jeg let for at misforstå , og föle mig skyldig , og dels så skiller det i priser og udbudet mellem sverige og dk , somme tider korser man sig når man ser priser på dansk , men et er sikkert : selv i sverige varier priserner . Köper du mange reservdele og er "stammis" får du 20% rabat hos "dealern" , man kan så spörre sig :hvor mange gamle biler (SAAB) som skrottes ud for at delene bliver for dyrre ?
I sverige skal man prutte på priset ,(Nu bliver jeg hängt ) Pruta! betyder at man skal pröve at få ned priset vid at forhandle , lad os sige at dit exempel er i sverige (25 000) sälgern tänger : 15 000 for at bli av med den , så kommer det ud en Smålandsk bonde og begynder at prutte ; 10 000 er hans förste bud , man bliver da tosset og siger 15 000 , så går bonden selv om 15 000 var svine-billigt !

mvh
Brugeravatar
FruDyhr
SUPER SAAB FREAK
Indlæg: 163
Tilmeldt: 12. dec 2006, 13:57

12. sep 2007, 16:45

Nogen gange er der ting jeg ikke forstår!
Denne tråd er fra primo marts, hvorfor starter den pludselig op igen?
Har der været problemer?
/Mette
:roll: :roll: :roll:
denelias
SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg: 1382
Tilmeldt: 1. jan 2005, 21:31

12. sep 2007, 16:58

Kan vi ikke prøve at være lidt mere direkte mht. hvem der er gået over stregen? Jeg syntes at Ejnars og min diskussion om farvevalg til biler, kørte alt for langt ud i skoven. Er vi enige om det Ejnar?
Og det med om folk der har ting til salg hvor andre så skriver i samme tråd, at de kan skaffe tingen billigere, det er ikke særlig smart.

Mvh Denelias
ejnar
EXTREME SAAB FREAK
Indlæg: 309
Tilmeldt: 25. aug 2007, 13:37

12. sep 2007, 16:59

Nej det troer jeg ikke mette , det nog barre mig som sat med lidt dårlig samvittighed fordi jeg faldt over nogle "stumper" i sverige som er billige , og så har jeg nävnt dette , pludseligt ( så ikke på daton) ser jeg at nogon ikke er tildfredse med at man pröver at "kränge till underpris" MEN! det viste sig som sagt at det var "Gammalt Skåpsmatt" Det var det !

mvh
mindblower
SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg: 1123
Tilmeldt: 1. okt 2006, 20:05

12. sep 2007, 20:09

:evil:
Senest rettet af mindblower 6. sep 2008, 13:45, rettet i alt 1 gang.
Nothing I can do about it now !
gine
SAAB FREAK
Indlæg: 82
Tilmeldt: 26. nov 2005, 19:45

12. sep 2007, 22:23

Hej Mette
Så er vi 2 der ikke forstår det og der er sikkert flere. :mrgreen:
mindblower
SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg: 1123
Tilmeldt: 1. okt 2006, 20:05

12. sep 2007, 22:33

:roll:
Senest rettet af mindblower 6. sep 2008, 13:44, rettet i alt 1 gang.
Nothing I can do about it now !
gine
SAAB FREAK
Indlæg: 82
Tilmeldt: 26. nov 2005, 19:45

12. sep 2007, 22:42

Ja Mindblower, så kom bare ind i flokken , der er dejligt at være :mrgreen:
Aresdk
SAAB-MANIAC
Indlæg: 3683
Tilmeldt: 23. feb 2004, 13:20

12. sep 2007, 22:57

denelias, enig.. der var endda en anden tråd omkring nogle ABS-følere hvor en blev "underbudt" af en anden... det var/er mig bekendt direkte i strid med reglerner.

En skrev på foregående side (kan ikke lige huske hvem og gider ikke blade tilbage), at hvis man ikke er tilfreds så kan man starte sit eget forum. Jo jo.. det er jo rigtig nok. Men som jeg læser det står der direkte, at man ikke må kritisere dette forum (altså komme med konstruktiv kritik) da det er frivillige der står bag? Undskyld mit franske men det er IMHO den største gang bavl. Selvfølgelig skal der kritiseres og selvfølgelige skal der komme foreslag til forbedringer.. ellers udvikler forummet sig jo aldrig. Så den med, at de frivillige ikke må/skal modtage kritik den holder ingen steder. Jeg håber virkelig ikke det var sådan den skulle forståes, for hvis det er "normen" så tror da pokker man kommer i modvind bare man ytrer sig det mindste negativt...
// Martin Johansen
http://Saabklub.dk - For dig der er tosset med SAAB.
Brugeravatar
Speedy
CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!
CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!
Kontakt:
Indlæg: 6958
Tilmeldt: 28. maj 2004, 17:01

12. sep 2007, 23:22

Hej Martin

Jeg ved ikke om du er den eneste der har fanget den således men i så fald er det ikke korrekt. Selvølgelig ønsker også bestyrelsen eller dem/os bag hjemmesidens funktion at modtage kritik såvel som vi ønsker ros når noget er godt. Godt som skidt og hovedet på blokken mener jeg ganske afgjort at det er fint med kritik.

Et gammelt ordsprog/mundheld lyder at som man råber i skoven får man svar .....hvor vil jeg hen med det? :) Jo, hvis man konstant kommer med brok og bavl vil man før eller siden få af vide at man kan gøre det andetsteds. Ingen har glæde af brok for brokkens skyld.

Med dette mener jeg at scenariet for nogle måneder siden var at flere brugere konstant luftede utilfredshed og dårlig luft omkring sidens drift. Hvert enkel skriv fra en moderator/adminstrator skulle straks betvivles og nogle mente direkte at de skulle skrive på forummet hvad de selv mente webmaster skulle gøre/ikke gøre. Tillige blev den dårlige luft understøttet grundigt af et ganske kedeligt sprogbrug. Jeg er ret overbevist om at du i større eller mindre grad kan huske alt dette, ellers er en tråd som den "Lås op Jakob" et glimrende sted at starte! Dette satte bestyrelsen en tyk streg under som værende ganske uacceptabelt og den holdning bakker jeg op til enhver tid.

Til dette er det min personlige holdning at man nok bør overveje hvorfor man er på forummet. Er det for at deltage i det fælles, være her for sin interesse for saab og iøvrigt være med til at skabe det forum, som mange herinde har glæde af eller er man har bare for underholdningens skyld samt for at mene noget andet end dem, som bestyrelsen har bedt bestyre sitet. Budskabet (som jeg forstår det) fra Snibekes side er at er man her bare for at opføre sig som sidstnævnte bør man nok overveje at lave sin egen side. Er man her derimod for at deltage i det fælles gode, hjemmesiden kan byde på samt bidrage med noget konstruktivt, så er man velkommen.

Jeg vil hjertens gerne modtage kritk, positiv som negativ men det skal være med den pointe at dem som kommer med kritikken vil være med til at forbedre måden vi er her på. Sidder man bare på sin flade og "hyler" over alt det, man mener SKD gør forkert eller ikke virker burde man nok finde en anden mark at pisse på :)

Dette må også gerne opfattes som en opfordring til at vi/jeg gerne vil have forslag og kritik men formen må godt være normalt venligt dansk. En bruger som mener vi er nogle klaphatte eller ikke kan tillade os at ..... har jeg ikke andet budskab til end at vedkommende må finde et andet sted at lege.

Nu skal den vist ik pisses mere i sne :wink:

Mvh. Anders
Anders Thorning Andersen @ Saabster.dk

Saab 96V4 '67 SilverSand
Saabo Campingvogn #238 fra '66
Volvo V60 as daily driver,shhhhh......
http://www.bilgalleri.dk/galleri/15157-saab_96v4
http://www.saabster.dk
Aresdk
SAAB-MANIAC
Indlæg: 3683
Tilmeldt: 23. feb 2004, 13:20

12. sep 2007, 23:29

Speedy, det var indlægget jeg opfattede sådan.. ikke det med at I ikke vil have kritik. Den har vi luftet før så den behøver vi ikke tage op igen selvom du lige har gjort det :lol:

Men der var en bruger der mente, at pga. I alle var frivillige så måtte man ikke komme med kritik - man kunne bare oprette sit eget forum. Jeg opfatter den stadig som dette uanset ens formål med, at være her. Det er en holdning jeg fatter brik af... Snibeke må lige fortælle hvordan den skal forståes :)

Er enig i alt hvad du skriver. Og selvfølgelig kan jeg huske det du henviser til men det var ikke der jeg ville hen.. Du/I behøver altså ikke være sådan i forsvarsposition hele tiden - relax, smæk benene op og slap af :P

PS: Ved ikke hvor du er henne, men her er der ikke sne - kun G'er der skal barberes :lol:
// Martin Johansen
http://Saabklub.dk - For dig der er tosset med SAAB.
ejnar
EXTREME SAAB FREAK
Indlæg: 309
Tilmeldt: 25. aug 2007, 13:37

13. sep 2007, 00:51

Så var det jo "den der" med den lille fjeder og alle hönsene der pissede i snen , eller var det deres egen seng ?
Nå ! men har i ikke også märgt hvor hurtigt tingene kan udvikle sig ?, alle har ret og alle har fejl når tingene går for langt . Mange av de argumenter jeg ser her fra og så langt jeg kan se bag mig kan som oftest herledes til en orsag , jeg gled in på denne tråd av et "Uheld" istedet for at spörre mig om hvorfor jeg gjorde dette , spurgtr den "gode damen " hvorfor denne tråd pludseligt er aktuell igen , ikke henvendt til mig , En så umådelig arogans har jeg ikke mödt tidliger , på den ene side opfordre damen alle til at vise hensyn og opskatning for det som styrelsen prestere , så at vi kan nyde dette forum , på den annen side tilsidesätter hun mig totalt og "snakker hen over hoved på mig" , jeg vil mene at alle her på SKD er med til at skape "DEN" , og det skulle värre ulykkeligt om nogon blev erkläret Uönsket , og når man "TRUER" med :at så kan i barre lave et eget forum , så er dette meget alvorligt , det er den tange som ligger bag orden som skrämmer mig , og et sådant menneske vil jeg ikke gerne träffe i trafiken : Flyt dig eller bliv overkört av mig!! Eller : Gör som jeg vil , ellers vil jeg skilles .

Det värst er :at alt er min egen skyld

Hvad angår farvevalget av biler kan det da syntes som om det er " ude i skoven" , Men den del av diskusionen som berör BETYDELSEN av en vis farve holder jeg og andre stejlt på , det kan du ikke feje under måtten , du må da pänt akseptere at :sådan er det i denne gamle verden

Når du ANTYDER at jeg kan skaffe dig nogot billigt , så lyver du , du må sgu da selv hente det hos säljern og ikke hos mig , smart eller usmart ?, men ingen kan da bedrive dette forum som sit eget private marked , og nu husker jeg godt at du har en masse reklamer om visse produkter som du fremförre i dette forum , Hvis jeg ville kunne jeg på ganske kort tid oversvömme DSK med billige reservdele til medlemers store fornöjelse , er det således at man her på DSK barre har medlemmer for at "skinne" dem med svinedyre reservdels-priser , "krailer" findes overalt og jeg hader dem av et godt hjerte , for de skider i om et medlem må "doner sine organ" for at holde sin saab rullende .

Hvis jeg har talt negativt om "visse" plast-detaljer" (skärme) , så har jeg barre udtrykt den helt almindelige sanhed om disse , og må du ta dem hen hvor pebert gror .

mvh
lars
ULTRA SAAB FREAK
Indlæg: 254
Tilmeldt: 25. jan 2004, 23:01

13. sep 2007, 02:12

Nu må i (sku) undskylde men, hvad drejer sagen sig om ? :o
Er der en som, har valgt en forkert farve på bilen ?
Eller en, som mener at andre tager for meget for dele ?
Eller en, som mener at bilen er for dyr i forhold til, hvad JEG gav for min ?
Eller er der bare nogle, som føler sig trådt på (velkommen til den virkelige verden).

Da jeg engang fik slettet en bemærkning, bad jeg om forumregler men de kom aldrig. :(
det kan være vi kan få dem præciseret her, hvad må man og, hvad må man ikke ?
Mener det er i orden, at kalde en spade for en spade, og en skovl for en skovl.
Jeg er nok en spade indimellem, og så ?. Jeg kan leve med det. :wink:
Må (sku) nok give ejnar lidt ret, med hensyn til hønseme der pissede i snen.

Håber ikke dette bliver taget ilde op, for så bliver det jo bare slettet :wink:
Livet er for kort til O. T. F. !
ps. Golf er det ikke noget man spiller ?
mindblower
SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg: 1123
Tilmeldt: 1. okt 2006, 20:05

13. sep 2007, 05:35

:evil:
Senest rettet af mindblower 6. sep 2008, 14:12, rettet i alt 1 gang.
Nothing I can do about it now !
Brugeravatar
Vels
SAAB-MANIAC
Indlæg: 4386
Tilmeldt: 28. feb 2006, 15:06

13. sep 2007, 08:26

"ta' no lie å slap hielt av!"

Stop stop stop for ******, der er blevet brugt rigeligt med tid på det pjat.
Det hele drejer sig om at hvis der er dele, en bil eller andet annonceret og men ikke har nogen reel interesse i varen, så skal man lade være med kommentere med udsagn som "Hahaha det er fuldstændig vandvittigt med den pris"
Man har ret til at kræve hvad man vil, og det må være den potentielle købers ret og pligt at prutte sig til den rigtige pris på varen.

SKD er et frit sted langt hen af vejen, men ovenstående opførsel kan jeg ikke mindes er tilladt de steder jeg normalt kommer. Om det så er ebay eller qxl. Syntes man det er for dyrt og man ikke kan prutte sig til den rigtige pris må man jo lade varen ligge.

Med hensyn til alt det med bestyrrelsen, frivillig hjælp - positiv og negativ kritik osv. Så vil jeg blot påpege at jeg ikke sidder i bestyrrelsen, men ganske frivilligt hjælper lidt til, når jeg kan, for at vi kan have nogen gode rammer omkring klubben.
Når det er sagt vil jeg opfordre alle der har en idé eller en evne der kan bruges til at tage kontakt til de ansvarlige i bestyrrelsen - for det man nu mener man kan give en hånd med. Sagt med andre ord : "Gør din pligt og kræv din ret".
Mener man ikke man kan bidrage med noget, er det vel mindste målet at man kan være konstruktiv i så vel positiv som negativ kritik. Heller ikke sagt at alt skal rotere omkring webben - se blot Muncken der er vært for næste træf.. det er da lige i øjet og ånden.
Billede
Brugeravatar
Speedy
CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!
CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!
Kontakt:
Indlæg: 6958
Tilmeldt: 28. maj 2004, 17:01

13. sep 2007, 08:40

Godmorgen gutter.

Jeg skal prøve at gøre det kort :)

ejnar, jeg tror ikke du må opfatte FruDyhrs henvendelse som et udslag af arrogans. FruDyhr spurgte bare om der var en anledning til at emnet blev bragt på bane igen.

lars Ingen kalder nogen for spader herinde. Og kritik er også velkommen (jfr. mit ovenstående indlæg) så længe at tonen i kritikken er lødig. Reglerne for anvendelsen af vores forum kan du finde i toppen af hver kategori eller her: http://www.saabklubdanmark.dk/index.php ... pic&t=7636

Generelt er ovenstående ikke et udslag af at nogen har gjort noget galt eller at vi har problemer med folks adfærd på forummet. Dette indlæg er bare en "gammel" diskussion som er kommet frem i lyset igen.

Jeg vil derfor mane til besindighed og huske folk på at hygge sig og ikke tage det for mere end det er.

Mvh. Anders
Anders Thorning Andersen @ Saabster.dk

Saab 96V4 '67 SilverSand
Saabo Campingvogn #238 fra '66
Volvo V60 as daily driver,shhhhh......
http://www.bilgalleri.dk/galleri/15157-saab_96v4
http://www.saabster.dk
mindblower
SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg: 1123
Tilmeldt: 1. okt 2006, 20:05

13. sep 2007, 13:40

:evil:
Senest rettet af mindblower 6. sep 2008, 14:12, rettet i alt 1 gang.
Nothing I can do about it now !
Brugeravatar
Speedy
CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!
CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!
Kontakt:
Indlæg: 6958
Tilmeldt: 28. maj 2004, 17:01

13. sep 2007, 15:40

mindblower skrev: Skubber vi noget foran os??
Tak skal du have og ja, det gør vi i høj grad. Lørdag er der et brag af en fed saab dag hos Muncken med saab-snak, røverhistorier og sikkert lidt klamme værkstedsfiduser. Søndag mødes vi alle som én midt i roskilde by, forhåbentlig i tørvejr og ganske sikkert i godt humør uanset fremøde og vejr. Glæder mig allerede...

/A
Anders Thorning Andersen @ Saabster.dk

Saab 96V4 '67 SilverSand
Saabo Campingvogn #238 fra '66
Volvo V60 as daily driver,shhhhh......
http://www.bilgalleri.dk/galleri/15157-saab_96v4
http://www.saabster.dk
Gæst

13. sep 2007, 18:38

Denelias og Aresdk
Jeg har svært ved at se hvad I mener med at det ikke er smart at "underbyde?
Alle er jo interesseret i at handle billigst (mig selv inklusiv). Det er jo det mange tråde handler om. Eks. "Hvor får jeg lavet bilen billigst?", "Hvordan får jeg SKAT ned i afgift?" osv,osv
At der er nogen der "underbyder" nogle ABS-følere ser jeg ikke som noget problem, det er jo i alles interesse at handle hvor det er billigst.
Hvad jeg derimod ser som et problem er hvis en starter en tråd med f.eks en baglygte til salg og jeg overtager tråden for at sælge en forlygte.

PS. Vi ses i Roskilde
Brugeravatar
Stoffer
SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg: 1246
Tilmeldt: 14. feb 2004, 21:29

13. sep 2007, 18:56

:?: :?: :?: :?: :?: :?: Det er da totalt sort snak det her......Nå jeg bruger det sprog jeg plejer, og går det ikke, ja så er der jo nok en der rettet mig....

Næh det der mangler, er koncekvens.. for ved at fremhæve regler og uddele fælles lyftede pegefingre, sker der lige netop det der her er sket, at alle føler sig skyldige...Næh hvis en overtræder sites regler eller anden misbrug, ja så må webmaster eller bestyrelsen på banen og stoppe vedkommende, det virker....
9-3 2.0t aut. Cabriolet ´99
Brugeravatar
Peter
SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Indlæg: 1828
Tilmeldt: 3. feb 2004, 19:49

13. sep 2007, 19:03

Det handler ganske enkelt om at opføre sig ordentligt og høfligt overfor hinanden, på nettet og i "virkeligheden" - og så er den vel ikke længere?
Den som ingen turbo har, han må køre uden bar.
Gæst

13. sep 2007, 19:08

Stoffer
Skal jeg forstå dit indlæg således eller.....? Skal bestyrelse og webmaster sidde og vente på at en eller anden overskrider (hvis, din eller min) grænse? Jeg er overbevist om at både bestyrelse og webmaster har et liv uden for SKD.

Vi ses stadig i Roskilde
Gæst

13. sep 2007, 19:10

Peter
Helt enig
Brugeravatar
Stoffer
SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg: 1246
Tilmeldt: 14. feb 2004, 21:29

13. sep 2007, 19:15

SP skrev:Stoffer
Skal jeg forstå dit indlæg således eller.....? Skal bestyrelse og webmaster sidde og vente på at en eller anden overskrider (hvis, din eller min) grænse? Jeg er overbevist om at både bestyrelse og webmaster har et liv uden for SKD.

Vi ses stadig i Roskilde
Næh det skal du ikk, jeg er bare ikke meget for kollegtive "skideballer"...
Og self har de et liv ved siden af......
9-3 2.0t aut. Cabriolet ´99
SGT
SAAB-MANIAC
Indlæg: 3791
Tilmeldt: 3. jun 2004, 19:53

13. sep 2007, 19:17

Man skal kort og godt tænke sig om, inden man skriver noget som helst på SKD!
SAAB är bra! 9000CC 2.0I 1987 hvid, sommerbil.
SAAB 9-5 2.3T Estate MY99 silver, vinterbil.
SAAB 9-5 2.0t Sedan MY01 reservebil.
Div SAAB dele til salg: http://www.guloggratis.dk/search?q=sean+t
Brugeravatar
Stoffer
SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg: 1246
Tilmeldt: 14. feb 2004, 21:29

13. sep 2007, 19:17

Peter skrev:Det handler ganske enkelt om at opføre sig ordentligt og høfligt overfor hinanden, på nettet og i "virkeligheden" - og så er den vel ikke længere?
Det er også min holdning til det, og behandel andre som du selv vil behandles....Slut.
9-3 2.0t aut. Cabriolet ´99
denelias
SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg: 1382
Tilmeldt: 1. jan 2005, 21:31

13. sep 2007, 19:20

Sp: Jeg vil give dig ret i at det er rigtigt godt, at vi hjælper hinanden med at finde gode dele til en fair pris. Tips og triks osv. Jeg syntes bare ikke det i god SKD ånd, at hvis du laver en salgstråd med en forlygte, at jeg så bryder ind for at sælge min egen forlygte. Så må jeg vise lidt respekt og hensyn og lave min egen tråd. Sådan ville jeg gøre.

Denelias
Brugeravatar
Stoffer
SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg: 1246
Tilmeldt: 14. feb 2004, 21:29

13. sep 2007, 19:25

Det er jo heller ikke god stil, og self skal man ikke gøre det....
9-3 2.0t aut. Cabriolet ´99
ejnar
EXTREME SAAB FREAK
Indlæg: 309
Tilmeldt: 25. aug 2007, 13:37

13. sep 2007, 20:19

For at avslutte "dette her" som ingen egentligt vil ha , så konstatere vi at det egentligt stadigt er menskligt at fejle , hvor moralskt forkasteligt det end er , men för jeg går , vil jeg lige slå fast : Det er en MORALSKT forskel i at pröve at "Kränge" sin egen forlykte kontra at venligst oplyse om at denne kan du få si og såder billiger i nabobyen , for et forum med en masse "BÖFFEDE" medlemmer , det går ikke , så dör kammeratskapet snart , men det finnes et prevensionsmiddel mod dette saku
autoanders
SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Kontakt:
Indlæg: 1774
Tilmeldt: 17. jan 2004, 02:24

13. sep 2007, 20:43

Nu har siddet og kigget lidt med. Jeg kan ikke forstå, den hentydning med en abs føler. Der er en der mangler en føler, og der er to der kommer med en pris. Jeg mener at hvis der er en der har nået til salg, går man da ikke ind og prøver at sælge sin egen ting. Men her er der tale om, at der er en der mangler en føler. Til Mette, du skiver det helt rigtige. :mrgreen:
mindblower
SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg: 1123
Tilmeldt: 1. okt 2006, 20:05

13. sep 2007, 21:09

:roll:
Senest rettet af mindblower 6. sep 2008, 14:10, rettet i alt 1 gang.
Nothing I can do about it now !
Brugeravatar
Speedy
CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!
CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!
Kontakt:
Indlæg: 6958
Tilmeldt: 28. maj 2004, 17:01

13. sep 2007, 22:20

Hej SP

Vi har debateret den til hudløshed men pointen er rimelig klar. Hvis en bruger forsøger at sælge en vare skal andre brugere ikke lave indlæg i tråden om at de sælger den samme vare til billigere penge....længere er den faktisk ikke :) Selvfølgelig vil vi alle spare penge ved at handle billigst muligt og bliver således glade hvis man får hjælp til at finde en vare billigere men man bør afholde sig fra at smide salgstilbud i andres salgsannoncer. Og nej, det er der ingen der har gjort for nylig så det er ikke med reference til en specifik situation at det bliver diskuteret.

Stoffer Frihed under ansvar hersker heldigvis herinde og jeg vil godt rose folk herinde for folk er super flinke og har generelt en rigtig god måde at skrive til hinanden på. I de tilfælde hvor folk har overtrådt grænsen for god opførsel har der skam været en konsekvens, som du netop efterlyser.

Mvh. Anders
Anders Thorning Andersen @ Saabster.dk

Saab 96V4 '67 SilverSand
Saabo Campingvogn #238 fra '66
Volvo V60 as daily driver,shhhhh......
http://www.bilgalleri.dk/galleri/15157-saab_96v4
http://www.saabster.dk
ejnar
EXTREME SAAB FREAK
Indlæg: 309
Tilmeldt: 25. aug 2007, 13:37

13. sep 2007, 23:08

Og så lige det sidste "KLEM" : Det står klart og tydligt at man kan gå in i en salgstråd hvis dette kan beskrive en "vare" eller del , hvis en beskrivelse siger "at den er Svine dyr" Er dette da ikke en BESKRIVELSE AV VAREN ?

Man vil tro at det snart kommer en rettelse .

mvh
Gæst

13. sep 2007, 23:54

Ejnar:
Du lyder meget vred. Jeg kan ikke følge med!!!!!. Hvem er du så vred på?
Jeg er sikker på at ingen herinde træder nogen over tæerne med vilje.
ejnar
EXTREME SAAB FREAK
Indlæg: 309
Tilmeldt: 25. aug 2007, 13:37

14. sep 2007, 00:31

Nej ! jeg ved ikke hvor du vil hen SP, ej heller hvad du tolker som vrede , men du har en Hypotese , så pröv at "skär det ud i pap " eller vär ikke så "diplomatisk" at det blir intetsigende , for det var da dejligt hvis jeg selv kan se vreden i mit/mine inläg , kan du ikke lige vise mig?? jeg ser frem imod dit svar , OG !jeg bliver aldrigt vred på Ärlige mennesker

mvh

Tilbage til "Bestyrelsen informerer"