Så er min drøm tæt på at gå i opfyldelse. Min blå perle er i dag synet uden anmærkninger.
Kører lige forbi SKVAT en af dagene og smider de forventelige ca. 50k incl. nummerplader.
Kort om bilen.
ABBOT undervogn og T7 trim, hvilket bl. a. indebærer en chargecooler og en strammere wastegatefjeder.
Da bilen skulle have en anden gearkasse skiftede vi (Casper, Daniel og ham sjæl) ved samme lejlighed plejllejerne og isatte en stærkere kobling.
Casper har leget med en 2,3 top, som nu er monteret med en indsugningsmanifold fra en 2,1 og et sæt skarpere knaster. Den elsker nu omdrejninger med det resultat, at man føler at man løber tør for snoninger alt for tidligt.
For frisk ånde, er der selvfølgelig monteret en 3" JT med racecat.
Bilen har været på rullefelt og gav ved 0,7 bars ladetryk hele 182 Hk.
MegaSquirt er indkøbt, men jeg klarer mig denne sommer.
Nogen vil måske mene, at det er synd at trimme på en cab, der er bygget til at cruise, men det kan man bestemt også nyde velvidende, at der ligger noget sjovt under hjelmen.
Jeg bliver aldrig voksen på dette plan.
Håber at møde jer derude. Jeg vil helt sikkert se frem til at deltage i cab-arrangementer fremover.
PV Fischer
OG 900 Cab 2,0 LPT FISCHER-ABBOT
Redaktør: Bestyrelsen
- Fischer
- SUPER SAAB FREAK
- Kontakt:
- khs
- SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Indlæg
Man skal ikke lade sig påvirke af puritanerne der mener en og900Cab kun er til stille strandvejskørsel. Bare fordi der ikke er noget tag kan man altså godt få et kick af at blive presset tilbage i sædet... Bare gå til den
OG 900 Cab 2,0 LPT FISCHER-ABBOT
Man skal ikke lade sig påvirke af puritanerne der mener en og900Cab kun er til stille strandvejskørsel. Bare fordi der ikke er noget tag kan man altså godt få et kick af at blive presset tilbage i sædet... Bare gå til den
Senest rettet af khs 29. jun 2009, 20:44, rettet i alt 1 gang.
Venlig hilsen,
Karsten
SKD medlem 222
Karsten
SKD medlem 222
- SGT
- SAAB-MANIAC
Indlæg
Man kan roligt trimme løs, hvis man regner med at beholde bilen for life.
Men jeg vil personligt ikke købe noget der er voldtunet.
Men jeg vil personligt ikke købe noget der er voldtunet.
SAAB är bra! 9000CC 2.0I 1987 hvid, sommerbil.
SAAB 9-5 2.3T Estate MY99 silver, vinterbil. Solgt.
SAAB 9-5 2.0t Sedan MY01 ny vinterbil.
SAAB 9-5 2.0t Sedan MY03 impulskøb
Div SAAB dele til salg: http://www.guloggratis.dk/search?q=sean+t
SAAB 9-5 2.3T Estate MY99 silver, vinterbil. Solgt.
SAAB 9-5 2.0t Sedan MY01 ny vinterbil.
SAAB 9-5 2.0t Sedan MY03 impulskøb
Div SAAB dele til salg: http://www.guloggratis.dk/search?q=sean+t
- Fischer
- SUPER SAAB FREAK
- Kontakt:
Indlæg
Jeg er enig i at et tuningsprojekt gør bilen til en problematisk salgsvare, men det er ikke meningen at den skal forlade garagen før mig. Den er i øvrigt højrestyret, hvis det skulle komme bag på nogen.
Lige en anbefaling til jer der rynker på næsen af os der er i nærkontakt med rendestenen når vi kører bil.
Når du en gang er dus med den højrestyrede bil, så har du begge styresystemer i det autonome nervesystem. Du hopper nemt fra højre til venstre. Det eneste problem er, at man en gang imellem sætter sig på passagersædet famlende efter noget at holde fast i.
Lad jer endelig ikke afskrække af førerplaceringen, men prøv at tage et kig på de engelske salgssider. Der er kræs for kendere for små penge.
PV Fischer
Lige en anbefaling til jer der rynker på næsen af os der er i nærkontakt med rendestenen når vi kører bil.
Når du en gang er dus med den højrestyrede bil, så har du begge styresystemer i det autonome nervesystem. Du hopper nemt fra højre til venstre. Det eneste problem er, at man en gang imellem sætter sig på passagersædet famlende efter noget at holde fast i.
Lad jer endelig ikke afskrække af førerplaceringen, men prøv at tage et kig på de engelske salgssider. Der er kræs for kendere for små penge.
PV Fischer
SAAB siden 1975
- Ydegaard
- SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
- Kontakt:
Indlæg
Lyder som et rigtig fedt projekt, den lød da også virkelig godt da den var til rulletræf på fyn!
Det med højrestyring kunne jeg ikke finde på i en Saab. Måske i en risskoger, der er det ligesom mere "rigtigt", men en svensker er det altså mere rigtigt med rattet i venstre side
Re: OG 900 Cab 2,0 LPT FISCHER-ABBOT
Jeg håber at jeg også beholder den indstilling resten af livet!!Fischer skrev: Jeg bliver aldrig voksen på dette plan
Lyder som et rigtig fedt projekt, den lød da også virkelig godt da den var til rulletræf på fyn!
Det med højrestyring kunne jeg ikke finde på i en Saab. Måske i en risskoger, der er det ligesom mere "rigtigt", men en svensker er det altså mere rigtigt med rattet i venstre side
- Asch
- ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
Jeg havde fornylig en hyggelig snak med en ældre taxachauffør i Stockholm (efter taxametret var slukket) om den svenske H-dag i 1967, hvor Sverige gik fra venstre til højrekørsel på et præcist klokkeslet. Det pudseløjerlige var jo at allerede inden H-dagen var alle svenske biler venstrestyrede, så vi undgår i dag dilemmaet med gamle 93'ere og 96'ere med rattet i den "forkerte" side.
Så længe pedalerne sidder i samme rækkefølge og ratter giver samme udslag går det nok.Fischer skrev:Når du en gang er dus med den højrestyrede bil, så har du begge styresystemer i det autonome nervesystem. Du hopper nemt fra højre til venstre. Det eneste problem er, at man en gang imellem sætter sig på passagersædet famlende efter noget at holde fast i.
Lad jer endelig ikke afskrække af førerplaceringen, men prøv at tage et kig på de engelske salgssider. Der er kræs for kendere for små penge.
PV Fischer
Jeg havde fornylig en hyggelig snak med en ældre taxachauffør i Stockholm (efter taxametret var slukket) om den svenske H-dag i 1967, hvor Sverige gik fra venstre til højrekørsel på et præcist klokkeslet. Det pudseløjerlige var jo at allerede inden H-dagen var alle svenske biler venstrestyrede, så vi undgår i dag dilemmaet med gamle 93'ere og 96'ere med rattet i den "forkerte" side.
Saab 96 V4 1970
Saab 900 T16 Cab 1987
Saab 900 T16 Cab 1987
- René-Jørgensen
- EXTREME SAAB FREAK
- Kontakt:
Indlæg
Det lyder satme som en fed omgang
Og når den begynder at hakke og sprutte og lave hvid røg når den får pedal og omdrejninger .. .Så ved du at din chargecooler er utæt
Jeg kan dog afsløre at min umiddelbart har sat pris på noget så simpelt som køletætner - So far...
Og når den begynder at hakke og sprutte og lave hvid røg når den får pedal og omdrejninger .. .Så ved du at din chargecooler er utæt
Jeg kan dog afsløre at min umiddelbart har sat pris på noget så simpelt som køletætner - So far...
- casper-fischer
- SAAB-MANIAC
Indlæg
tillykke far og ja den går godt og det kan høres når hatten ikke er på. Hmm er den nogen sinde det :sunglasses .
9000 aero 1993 3"jt GT3076r turbo M: extern wastegate 3"downpipe "banan"Kort top m.storre ventiler.frakoblet ballance aksler.850ml dyser.Knaster 268/9,6 520hk 669 nm
- dragedems
- CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!
Indlæg
utroligt at det kunne betale sig for saab at lave højrestyrede 96'ere blot til det engelske marked
jjo, så hvis man endelig skulle fristes af en 96'er med spejlvendt kabine, så tag til england...Asch skrev:
Jeg havde fornylig en hyggelig snak med en ældre taxachauffør i Stockholm (efter taxametret var slukket) om den svenske H-dag i 1967, hvor Sverige gik fra venstre til højrekørsel på et præcist klokkeslet. Det pudseløjerlige var jo at allerede inden H-dagen var alle svenske biler venstrestyrede, så vi undgår i dag dilemmaet med gamle 93'ere og 96'ere med rattet i den "forkerte" side.
utroligt at det kunne betale sig for saab at lave højrestyrede 96'ere blot til det engelske marked
SAAB 9000 CSi 1997
Fruens: Fiat Panda Ciao 1,2 årg. 2011
Fruens: Fiat Panda Ciao 1,2 årg. 2011
- viking
- 100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
Indlæg
Det er noger bix med højre styring, har kørt en del i DK med eng. biler. Overhaling af lastbiler er mega svært....
Men spændende projekt..
Eneste uha er hvis den ryger på "taget" med høj fart. Så siger det rits og kluden er væk og man bliver flænset.
Jeg fik min op over 210km/t og begynde at tænke: har du lyst til at rulle rundt nu neeeeeej så bliver man flået......
Så nu kører jeg lang pr liter
Vi ses der ude.
Skal til Esbjerg i juli
Men spændende projekt..
Eneste uha er hvis den ryger på "taget" med høj fart. Så siger det rits og kluden er væk og man bliver flænset.
Jeg fik min op over 210km/t og begynde at tænke: har du lyst til at rulle rundt nu neeeeeej så bliver man flået......
Så nu kører jeg lang pr liter
Vi ses der ude.
Skal til Esbjerg i juli
Only young once, immature for ever.
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
- Fischer
- SUPER SAAB FREAK
- Kontakt:
Indlæg
Et lille trick når du skal overhale. Kør så langt til højre du kan og vurder vejens forløb og forhindringer højreom. To pinde ned og afsted. (Hvis du tør)
Nej, en cab er ikke til 200 km/t+++, men det sjover er da også accellerationen.
PV fIscher
Nej, en cab er ikke til 200 km/t+++, men det sjover er da også accellerationen.
PV fIscher
SAAB siden 1975
- casper-fischer
- SAAB-MANIAC
Indlæg
det kan man godt ja det har vi gjort
9000 aero 1993 3"jt GT3076r turbo M: extern wastegate 3"downpipe "banan"Kort top m.storre ventiler.frakoblet ballance aksler.850ml dyser.Knaster 268/9,6 520hk 669 nm