Banner cycler

Trollhättan 2005

Her kan der skrives om div. træf og arrangementer.

Redaktør: Bestyrelsen

Kaas
Bestyrelsen
Kontakt:
Indlæg: 3944
Tilmeldt: 17. jan 2004, 23:22

Trollhättan 2005

20. jun 2005, 10:45

Hej drenge!
Tak for sidst til jer som var med til saab festival i år og til jer som ikke havde muligheden for at komme med, må jeg desværre sige at det var en synd og skam i ikke var med, det var en kanon god weekend!
Jeg starter lige denne tråd pga der er garanteret mange billeder rundt omkring på de forskellige digitale kammera'er, det kunne være sjovt at at få jeres billeder her og evt en lille bemærkning! Jeg ved Daniel fik nogle video optagelser fra Kinnekulle ringen, hvor bl.a. den gule 900 "hot dots" træk fuld stændig vildt og tosset, det skulle ses! Især de runder Per Eklund's 9-3'er og den gule 900 og den røde 9-3'er og Erik Carlson's 96'er kørte race :D
Jeg glemte jo selvfølgelig mit kammera her hjemme :-(
Den første dag John, Daniel og jeg ankom var i torsdags. Vi ankom Torsdag eftermiddag, efter vores gps drillede lidt :D Vi startede at køre ind på SAAB ANA i Trollhättan. Vi kom ind af hoved døren og så siger Daniel, det er den største SAAB forhandler han nogen sinde har set! Og det giver vi andre ham ret i, men så ser vi en gang i den anden enden af udstillingen, den går vidre til deres brugt vogns afdeling og den var endnu større. Den startede lige med en hel gang med cabriolet'er og for enden står der mange 9-5'er, i 2 plan!
Det korte og det lange er at vi har oplevet rigtig meget, lige fra himlen med RIGTIGE billige reservedele bl.a. sprit nye turbo'er til 1300,- danske bananer, jeg kom desværre for sent til en turbo :-( ØV
Så lørdag aften fik Jacob Kanstrup lige en god idé, vi stod alligevel bare og drak/nød en øl foran vores hytte, vi kunne da lige 4 mand stærk vaske min bil med kold vand og sanex body shampoo og med en klud og opvaske børst. Derefter blev den da også lige poleret i voks :D Så var den klar til udstilling søndag, der var også mange henne og kigge på den!
Henrik Solgaard, ham som er født med en skralle nøgle i hånden, var desværre lidt meget uheldig, først havde han udsætnings problemmer og senere til Kinnekulle ringen, gik hans 4 trins gearkasse istykker, jeg håber han kom helt hjem i 3 gear!


MVH Lars Kristensen
Brugeravatar
Casper_Ankersen
SAAB-MANIAC
Kontakt:
Indlæg: 5785
Tilmeldt: 13. jan 2004, 20:34

20. jun 2005, 15:32

Hej Lars og alle i andre drenge.

Som Lars skriver så har det været en fantastisk god uge/weekend vi har haft oppe i trollhättan med nye reservedele fra SDCC (Saab Development Center for Car recykling) til helt vanvittige priser. Nogle af os var lidt rundt i trollhättan omegn og se på den meget flotte natur der omgiver byen. jeg er ret sikker på at en hel del af dem der var med der oppe for første gang allerede drømmer om at komme afsted igen om 2 år når det igen går løs i trollhättan

Team Solgaard havde desværre lidt motor problemer men de blev fikset med lidt nye reservedele fra SDCC og nye tændkabler fra en af de mange bil tilbehørs forretninger i byen som ligger inde med saab reservedele. desværre fik vi problemer med gear kassen da 4 gear røg lørdag på vej ud til kinne kule ring. vi fik dog bilen listet helt hjem til skejby i 3 gear me nkort inden vi skulle sætte muncken af så døde også 3 gear. nu står Solgaards fine 99ér så her ude ved mig med kun et gear tilbage og venter på endnu et kirugisk indgreb fra manden med skrælde nøglen :cry: munchen kørte så henrik og søren til horsens hvor de blev hentet så de kunne komme hjem sikkert godt trætte efter en lang uge.
Mvh Casper medlem no. 501
If it aint broken You havent tweaked it enough...
M90 900 Trionic 5.5 Limited Edition FAST on the straight. Corners like an Elk...
M87 900 T16 2 dørs lilly model
Brugeravatar
Jakob-Jensen
SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Indlæg: 1679
Tilmeldt: 12. jan 2004, 22:18

20. jun 2005, 21:33

hej drenge

jeg kan kun tilslutte med det andre to gutter, de som ikke var med gik glip af det hele for at sige det mildt.

det var et virkeligt kanon træf og priserne på reservedelene var bare ustyrligt lave ja under fremstillings pris på nogle dele faktiskt.

vi kom helt hjem uden problemer med bilen fuld af stumper. jeg har lige snakket med søren bukdal pedersen, han var hjemme ca. 01.30 så de har haft en lang tur hjem.
My Turbo Turns Faster Than Yours
Brugeravatar
Casper_Ankersen
SAAB-MANIAC
Kontakt:
Indlæg: 5785
Tilmeldt: 13. jan 2004, 20:34

20. jun 2005, 22:08

på vejene af Henrik Solgaard komme følgende billed med kommentar

Billede

"GO RØV OG GO WEEKEND"
Mvh Casper medlem no. 501
If it aint broken You havent tweaked it enough...
M90 900 Trionic 5.5 Limited Edition FAST on the straight. Corners like an Elk...
M87 900 T16 2 dørs lilly model
Brugeravatar
Casper_Ankersen
SAAB-MANIAC
Kontakt:
Indlæg: 5785
Tilmeldt: 13. jan 2004, 20:34

20. jun 2005, 22:32

Her er der lidt billeder fra SDCC udsalget som det ses er der massere af dele og mange mennesker. billeder er taget ca 1½ time efter de slog dørerne op for første gang

Billede
Afdelingen for motor dele og de eftertragtede mitsu turboer

Billede
Her er indgangen hvor også kasse køen starter

Billede
i dette område lå der alle mulige dele til 99 900 & 9000

Billede
Her fortsætter køen ind i den næste hal hvor der lå fælge. tøj. lege tøj & diverse reklame ting
Mvh Casper medlem no. 501
If it aint broken You havent tweaked it enough...
M90 900 Trionic 5.5 Limited Edition FAST on the straight. Corners like an Elk...
M87 900 T16 2 dørs lilly model
Brugeravatar
Carsten.R.B
EXTREME SAAB FREAK
Indlæg: 419
Tilmeldt: 13. feb 2004, 17:24

20. jun 2005, 22:37

Ja selfølgelig glemte du kameraet Lars :roll: :wink:
Gæst

20. jun 2005, 22:56

Når jeg ser billedet af Hr.Solgaard kommer jeg til at tænke på de hunde der sidder med snuden ud af vinduet på køreturen... :wink: :lol:
rene
SAAB-PSYCHO
Indlæg: 2854
Tilmeldt: 24. jan 2004, 14:09

20. jun 2005, 22:58

Hov...skal man også logge ind her??... :mrgreen:
Vacuum sucks!!...

Billede
Billede
Gæst

20. jun 2005, 23:41

Ja Hej Gutter
Tak for sidst i Trollhattan hva skal man sige :-) En kanon forlænget weekend....
Billige stumper,Svensk sommer,Fabriks rundtur,ANA, SAAB Museum, selv syn af ny 93 med 2.8 V6 med turbo (Aero).
besøg hos Trollspeed .. (tuningfirma) + meget mere .. Hold Jer muntre /Thomas Bj.bro
Christina
SUPER SAAB FREAK
Indlæg: 108
Tilmeldt: 13. jan 2004, 00:07

21. jun 2005, 10:28

Jeg kan også kun sige FED TUR!!

Jeg blev da spurgt et par gange, om jeg ikke kedede mig, og jo, det gjorde jeg da en gang imellem.
Men jeg tror da, drengene satte stor pris på, at der var en, der gad at stå i kø for dem i lidt over en time, for at de kunne bruge af millionerne ved SDCC.....

Men der var jo bestemt også det sociale i det, og det var helt kanon!


Christina


*Super Bruger Af MEDELAHVS RELISH Til Saab Festival 2005*
Brugeravatar
saabbat
SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg: 1397
Tilmeldt: 28. maj 2004, 00:20

21. jun 2005, 21:29

Hej I heldige asner

Jeg får helt tårer i øjnene ved se alle de kasser med dele. Men det fik jeg nu også over min datters hue, så det var godt jeg blev hjemme.

Sådan en katatysator til min 900 - hvad kostede den derovre?

Bjarne
Bjarne Dalgaa
og900,2,1,93,5dørs,rød, venter
og900 16v, 92, 3 dørs, hvid
0g900, 2,1,`92, 3 dørs, hvid
Og900 2,1,`93, 5 dørs. rødlig
Kaas
Bestyrelsen
Kontakt:
Indlæg: 3944
Tilmeldt: 17. jan 2004, 23:22

22. jun 2005, 22:45

MVH Lars Kristensen
Brugeravatar
Saab-daniel
CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!
CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!
Kontakt:
Indlæg: 6628
Tilmeldt: 14. jan 2004, 13:11

26. jun 2005, 15:16

Bjarne, der var mig bekendt ikke katalysatorer til salg derovre, men mellemrør havde de til gengæld :)
Også en stor tak herfra, det var alt for fed en tur, kan kun glæde mig til at komme igang med at skille min reservedels-motor ad, og få smidt nye stempler osv i den, det bliver en længerevarende projekt, men sal nok blive godt!
Glæder mig især over de fede videoer og Per Eklunds mentalitet overfor spørgsmål fra vores side, han var sgu en flink gut!
Lørdag aften til festen snakkede jeg med en amerikansk ven, Ryan. Han introducerede mig for en anden svensk gut han sad ved bord ved. Da jeg kommer hjem til DK ligger der en mail fra Ryan om, at det var selveste den nye direktør for saab jeg gav hånd! Det var da egentligt ret sejt :)
Daniel.
2006 Pontiac GTO 6.0 V8 400hp Daily Driver
Monte Carlo c900 T16
Megasquirt c900 T8

http://www.fischer-saab.com/
Brugeravatar
Casper_Ankersen
SAAB-MANIAC
Kontakt:
Indlæg: 5785
Tilmeldt: 13. jan 2004, 20:34

26. jun 2005, 15:59

hmmm Daniel du forstår sq at komme de rigtige steder
Mvh Casper medlem no. 501
If it aint broken You havent tweaked it enough...
M90 900 Trionic 5.5 Limited Edition FAST on the straight. Corners like an Elk...
M87 900 T16 2 dørs lilly model
Brugeravatar
Saab-daniel
CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!
CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!
Kontakt:
Indlæg: 6628
Tilmeldt: 14. jan 2004, 13:11

26. jun 2005, 16:47

Jo tak, er pænt godt tilfreds med egen indsats :)
Daniel.
2006 Pontiac GTO 6.0 V8 400hp Daily Driver
Monte Carlo c900 T16
Megasquirt c900 T8

http://www.fischer-saab.com/

Tilbage til "Træf Forum"