Som lovet følger her en gennemgang af mit seneste og nu afsluttede LED-konverterings-projekt i kontakter mm. Et vaskeægte vinter-hygge-nørkle-arbejde, som jeg dog håber kan give lidt inspiration derude.
Det tager i første omgang udgangspunkt i kontakter for vindueshejs, bag, i en M96 9000:
Step 1:
Adskillelse og kontrol af kontaktens tilstand. Er der plads til LED´en?
I dette tilfælde JA! Dermed videre til:
Step 2.
Tilskæring/modificering af kontaktens indre, herunder pæreholderen.
...for at levne plads til den noget større LED top.
Step 3.
Operation ilodning af LED.
Der er lige akkurat plads til modstanden, som det ses. BEMÆRK! Kontaktstykkerne er her både blevet rengjorte og nyinfedtede i dette stads, som der ses på "operationsbordet" ->
For at undgå kortslutninger, er det vigtigt, at LED´ens ben bøjes ud så langt oppe, som det er muligt:
Step 4.
Samling af kontakt og afprøvning i mørke via mit 12V Varta bil-test-batteri:
Her er rammen monteret omkring kontakten, som det er i en 9000:
Lyset er fint men for skarpt efter min smag. Dette var forventeligt, så jeg prøvede med en "hvid" LED og bevarelse af det grønne lysfilter i kontakt:
... egentligt meget fint, men man aner den typiske turkisblå farve, som fremkommer ved disse LED typer. Hmmm...ikke godt. Kan det ikke gøres grønnere og samtidigt dæmpet? JO, DET KAN SÅ! Næste fase kan indledes:
Step 5.
Montering af hj.lavet filter!
...som gav flg. resultat:
Meget svært at gengive her, faktisk, men det er stadig for skarpt, så derfor dette:
- sirligt klippet ud af...ja, mellemlægspapir, såmænd :Hvadhulen
En direkte sammenligning mellem én med og én uden hj.lavet filter, ses her:
- ligeledes besværligt at gengive, men med lidt god vilje...
Jeg blev meget tilfreds og valgte at sige "mission completed" og tog et sidste shot, inden endelig montage i bil:
Step 6.
Slutmontering/afprøvning.
Efter mørkets frembrud ->
...og et enkelt i dagslys:
Ja, jeg ved det. De ser stadig for skarpe ud - og de lyser naturligvis også lidt mere op ifht. tidligere - men det har desværre ikke været helt let at gengive herinde. Et utal af fotos er blevet skrottet undervejs, da de var fuldstændigt håbløse. Der er eksperimenteret med lukketider og ting på kameraet under hele sessionen, inden disse så nogenlunde acceptable billeder kunne præsenteres. Når der tages billeder af LED´ere under drift, ser kameraet åbenbart ikke det samme som det menneskelige øje
Slutteligt et lille view ud over det føromtalte operationsbord. Der skal alligevel bruges et par ting til noget så enkelt som dette:
Bemærk i øvrigt den gule stjerne! Hvad mon der befinder sig under den? Nogle bud? Hvem er skarp?
GOD FORNØJELSE OG GLÆDELIG JUL!!!
Mvh.
/"Nørden"
LED i kontakter, 9000 etc.
Redaktør: Bestyrelsen
- casper-fischer
- SAAB-MANIAC
Indlæg
LED i kontakter, 9000 etc.
Fedt projekt henrik . Meget fedt. Ser virkelig godt ud :mrcool
9000 aero 1993 3"jt GT3076r turbo M: extern wastegate 3"downpipe "banan"Kort top m.storre ventiler.frakoblet ballance aksler.850ml dyser.Knaster 268/9,6 520hk 669 nm
- svenT16
- SAAB-MANIAC
Indlæg
LED i kontakter, 9000 etc.
Mit gæt er at der gemmer sig en rød julestjerne under den gule !!
Er der mon en mandel gave til den der gætter rigtigt ??
Er der mon en mandel gave til den der gætter rigtigt ??
MVH. Sven T.
Bilhistorik. Nuværende 9-3 ss 08.
Porsche 911 - 74
Tidl.
99 årg 79
99 årg 81
Og900 aero. (006'eren) årg 87.
9K Aero fra 95
med-lem nr 115 skd..
Bilhistorik. Nuværende 9-3 ss 08.
Porsche 911 - 74
Tidl.
99 årg 79
99 årg 81
Og900 aero. (006'eren) årg 87.
9K Aero fra 95
med-lem nr 115 skd..
- hf-eco-power
- SAAB-MANIAC
Indlæg
LED i kontakter, 9000 etc.
Joh...det kan vi da godt finde ud af. En æske et eller andet sødt til den, der er "vaks"!
/Henrik
/Henrik
- ClausSAAB
- SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
LED i kontakter, 9000 etc.
Godaften Henrik
Et vedhæng til nøglerig med SAAB logo eller fjernbetjening med SAAB logo Nå det var 2 gæt er det ok
Venlig hilsen og tusind tak for sidst og glædelig jul
Claus
Et vedhæng til nøglerig med SAAB logo eller fjernbetjening med SAAB logo Nå det var 2 gæt er det ok
Venlig hilsen og tusind tak for sidst og glædelig jul
Claus
Total SAAB virus 1997 9000 CSE 2,3T A50 UHADA for en SAAB
Lykkelig ejer af NG9-3 2005 Sports sedan 1,8t (Bygget af Frank Madsen)
Glad ejer af OG9-3 2001 Coupé 2,0t (Forhåbentligt snart 2,3T)
Medlem # 782 Tlf: 21 41 65 79
Lykkelig ejer af NG9-3 2005 Sports sedan 1,8t (Bygget af Frank Madsen)
Glad ejer af OG9-3 2001 Coupé 2,0t (Forhåbentligt snart 2,3T)
Medlem # 782 Tlf: 21 41 65 79
- plankan
- SUPER EXTREME SAAB NET EXTREMIST
Indlæg
LED i kontakter, 9000 etc.
Godt gået
Lige sådan nogle modifieringer jeg ÄLSKAR som bara in i .....
Skal da helt afgjort på sådan en omgang selv nu når man har fået set hvordan experten gør det
"Ha en fortsatt trevlig jul"
Lige sådan nogle modifieringer jeg ÄLSKAR som bara in i .....
Skal da helt afgjort på sådan en omgang selv nu når man har fået set hvordan experten gør det
"Ha en fortsatt trevlig jul"
- hf-eco-power
- SAAB-MANIAC
Indlæg
Du ønskes også en "trevlig jul"!
/Henrik
Re: LED i kontakter, 9000 etc.
Selvtak for sidst. Det var da et hyggeligt lille møde . Du er faktisk meget tæt på at gætte rigtigt. Ingen af dine 2 gæt er forkerte, for så vidt, men hvad er det helt præcist for en tingest???ClausSAAB skrev:Godaften Henrik
Et vedhæng til nøglerig med SAAB logo eller fjernbetjening med SAAB logo Nå det var 2 gæt er det ok
Venlig hilsen og tusind tak for sidst og glædelig jul
Claus
Mange tak for ordene. Det blev helt udmærket. Godt at høre, at det kan vække inspiration hos folk, der - som du selv - godt kan li´ at gøre lidt X-tra ud af tingene. Det er vist så tydeligt dokumenteret herinde :sunglassesplankan skrev:Godt gået
Lige sådan nogle modifieringer jeg ÄLSKAR som bara in i .....
Skal da helt afgjort på sådan en omgang selv nu når man har fået set hvordan experten gør det
"Ha en fortsatt trevlig jul"
Du ønskes også en "trevlig jul"!
/Henrik
- Edwins
- 100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
- Kontakt:
Indlæg
Det ser rigtigt godt ud, og man undres over at fabrikken ikke har sørget for lys i kontakterne.
Disse LEDs må afgive nogle lysspektre som et kamera har svært ved at kapere, for egen erfaring er også at øjet ser et federe lys end kameraet gør..
Disse LEDs må afgive nogle lysspektre som et kamera har svært ved at kapere, for egen erfaring er også at øjet ser et federe lys end kameraet gør..
En rigtig bil har langsliggende motor.
If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)
Med lem nr. 262
If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)
Med lem nr. 262
- dragedems
- CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!
Indlæg
Ikke alle kameraer kompenserer lige godt automatisk for farvetemperaturer.. derfor forskellen.
Blå sne:
Nu er det menneskelige øje/hjerne jo sådan indrettet, at det kompenserer automatisk for forskelle i farvetemperaturen. Man ser sneen som hvid selv om den faktisk er blå. Prøv at lukke øjnene 30 sek. ude i sneen og lige i et splitsekund, når du igen åbner dem, vil du se sneen som blå.Edwins skrev:Det ser rigtigt godt ud, og man undres over at fabrikken ikke har sørget for lys i kontakterne.
Disse LEDs må afgive nogle lysspektre som et kamera har svært ved at kapere, for egen erfaring er også at øjet ser et federe lys end kameraet gør..
Ikke alle kameraer kompenserer lige godt automatisk for farvetemperaturer.. derfor forskellen.
Blå sne:
SAAB 9000 CSi 1997
Fruens: Fiat Panda Ciao 1,2 årg. 2011
Fruens: Fiat Panda Ciao 1,2 årg. 2011
- Speedy
- CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!
- Kontakt:
Indlæg
Sikke et fedt nørde projekt Jeg købte selv små LED til min 900 instrumentbords belysning men kom aldrig igang med arbejdet....det gjorde du
Et simpelt forslag til at dæmpe lyset - du har jo formodstand på til dine LED og værdien er vel udmålt for ikke at få 12V på LED (men samlet over modstand+LED). Hvis du sætter en lidt større modstand i sænkes spændingsfaldet over LED en smule og derved også den effekt du tilfører LED.....så du kan dæmpe styrken en smule ved at forhøje værdien på modstanden.....prøv dig frem med forskellige størrelser inden montage
Et simpelt forslag til at dæmpe lyset - du har jo formodstand på til dine LED og værdien er vel udmålt for ikke at få 12V på LED (men samlet over modstand+LED). Hvis du sætter en lidt større modstand i sænkes spændingsfaldet over LED en smule og derved også den effekt du tilfører LED.....så du kan dæmpe styrken en smule ved at forhøje værdien på modstanden.....prøv dig frem med forskellige størrelser inden montage
Senest rettet af Speedy 25. dec 2012, 15:03, rettet i alt 1 gang.
Anders Thorning Andersen @ Saabster.dk
Saab 96V4 '67 SilverSand
Saabo Campingvogn #238 fra '66
Volvo V60 as daily driver,shhhhh......
http://www.bilgalleri.dk/galleri/15157-saab_96v4
http://www.saabster.dk
Saab 96V4 '67 SilverSand
Saabo Campingvogn #238 fra '66
Volvo V60 as daily driver,shhhhh......
http://www.bilgalleri.dk/galleri/15157-saab_96v4
http://www.saabster.dk
- hf-eco-power
- SAAB-MANIAC
Indlæg
Taaak. Der er nu ingen grund til at undres, da der sandelig sidder belysning der ab fabrik. I bedste SAAB-stil. Men det var måske ikke helt det, du mente
/Henrik
Det er jo helt rigtigt. Det må prøves på de andre, jeg har liggende i posen. TAK for hintet!Speedy skrev:Hvis du sætter en lidt større modstand i sænkes spændingsfaldet over LED en smule og derved også den effekt du tilfører LED.....så du kan dæmpe styrken en smule ved at forhøje værdien på modstanden.....prøv dig frem med forskellige størrelser inden montage
Edwins skrev:Det ser rigtigt godt ud, og man undres over at fabrikken ikke har sørget for lys i kontakterne.
Taaak. Der er nu ingen grund til at undres, da der sandelig sidder belysning der ab fabrik. I bedste SAAB-stil. Men det var måske ikke helt det, du mente
/Henrik
- hf-eco-power
- SAAB-MANIAC
Indlæg
SÅ!!! Jeg har nu - inspireret af Speedy´s forslag - kigget lidt mere på sagerne med de omtalte formodstande. Kunne ikke få ro i sindet, før end det var afprøvet. Så helt afsluttet var projektet altå ikke
Det gav flg. resultater:
Målingen af den eksisterende modstand sagde 300 Ohm. Så jeg ville prøve at fordoble denne, og sørme om ikke der sidder sådan en modstand på hvert ben på nogle andre grønne LED´ere, jeg har liggende. Altså både på anode og katode:
Jeg "stjal" så den ene og gjorde den anden LED klar i stativet:
Her loddet tilbage i kontakten:
Det kan lige og lige lade sig gøre, som man vist kan fornemme Jo, jo, det er ikke kun i Riskogerland, at man kan lave sådan noget fnidderarbejde!
Nu sidder der så ialt 600 Ohm formodstand i begge to. En midl. test, inden hatten kom på:
Jovist! Det ser stadig skarpt ud, men tro mig...det hjalp sgu´ Jeg ved ikke, om man aner en vis afdæmpet effekt...men den er der altså. Her er de atter på plads i bilen:
- taget efter mørkets frembrud. Og slutteligt et par stykker i dagslys:
Konklusion: PROJEKTET ER TILENDEBRAGT (indtil videre)
Mvh.
Henrik
Det gav flg. resultater:
Målingen af den eksisterende modstand sagde 300 Ohm. Så jeg ville prøve at fordoble denne, og sørme om ikke der sidder sådan en modstand på hvert ben på nogle andre grønne LED´ere, jeg har liggende. Altså både på anode og katode:
Jeg "stjal" så den ene og gjorde den anden LED klar i stativet:
Her loddet tilbage i kontakten:
Det kan lige og lige lade sig gøre, som man vist kan fornemme Jo, jo, det er ikke kun i Riskogerland, at man kan lave sådan noget fnidderarbejde!
Nu sidder der så ialt 600 Ohm formodstand i begge to. En midl. test, inden hatten kom på:
Jovist! Det ser stadig skarpt ud, men tro mig...det hjalp sgu´ Jeg ved ikke, om man aner en vis afdæmpet effekt...men den er der altså. Her er de atter på plads i bilen:
- taget efter mørkets frembrud. Og slutteligt et par stykker i dagslys:
Konklusion: PROJEKTET ER TILENDEBRAGT (indtil videre)
Mvh.
Henrik
- tknage
- SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Indlæg
En modstand på 600 ohm (eller to på 300 i serie) giver også ca. 20mA forbrug på dioden i stedet for 40, som må være lige deromkring en standard 5mm diode ikke kan klare mere. Jeg mener en standard 5mm diode er opgivet til 35mA, så jeg tror dine ville have et særdeles forkortet liv med 300 ohm, så 600 er en vinder!
Ser godt ud, i øvrigt.
Til de tekniske: Jeg går ud fra at bilens spænding er 14 volt under drift og diodespændingen (forward voltage) er på 2 volt. Den er typisk 2-2,5V. Ohms lov giver så de tal jeg skriver.
Ser godt ud, i øvrigt.
Til de tekniske: Jeg går ud fra at bilens spænding er 14 volt under drift og diodespændingen (forward voltage) er på 2 volt. Den er typisk 2-2,5V. Ohms lov giver så de tal jeg skriver.
Mvh. Thomas, Medlem nr. 710
9000 CS 2.0i 1997
99 Turbo, 1980
og9-3 SE 2.0 LPT aut. 1999
og900S LPT 1993
9000 T85 rosenkvartz
9000 CS 2.0i 1997
99 Turbo, 1980
og9-3 SE 2.0 LPT aut. 1999
og900S LPT 1993
9000 T85 rosenkvartz
- viking
- 100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
Indlæg
HF hvorfor egentligt to modstande ?
Modstandens job er jo at begrænse mA strømmen.
Er det for at undgå kortsslutning ?
Modstandens job er jo at begrænse mA strømmen.
Er det for at undgå kortsslutning ?
Only young once, immature for ever.
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
- Edwins
- 100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
- Kontakt:
Indlæg
- Gode nærbilleder.
Viking, én modstand på 600 kunne også have gjort det. Modstanden(e) er der jo for at tæmme dioden. Alene, uden modstand, tåler den kun omkring et par volt. En standard rød diode bruger ca. 20 mA. En hvid bruger lidt mere.
Viking, én modstand på 600 kunne også have gjort det. Modstanden(e) er der jo for at tæmme dioden. Alene, uden modstand, tåler den kun omkring et par volt. En standard rød diode bruger ca. 20 mA. En hvid bruger lidt mere.
En rigtig bil har langsliggende motor.
If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)
Med lem nr. 262
If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)
Med lem nr. 262
- hf-eco-power
- SAAB-MANIAC
Indlæg
Ja, og jeg havde ganske enkelt ikke en på 600. To på hver 300 gør det også, i og med de fysisk kan være der.
22 mA må blive det endelige resultat her ud fra en spænding på 13,5 V, ikke?
/Henrik
22 mA må blive det endelige resultat her ud fra en spænding på 13,5 V, ikke?
/Henrik
- tknage
- SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Indlæg
Da det kun er modstanden og ikke hele kredsløbet vi regner på, skal vi huske at trække diodespændingen fra de 13,5V. For en grøn diode er det ca.2 volt. Du har altså kun 11,5 volt over modstanden.
Altså (13,5 - 2)/600 = 19,noget mA.
Det gør nok ikke så meget om det er 19 eller 22mA i praksis, men dette er den korrekte metode. En blå eller hvid diode har til sammenligning en diodespænding på 3,5 til 4 volt, som man skal trække fra de 13,5. Ved andre forsyningsspændinger kan det altså give ganske overraskende og forkerte resultater, hvis man glemmer at trække diodespændingen fra.
Altså (13,5 - 2)/600 = 19,noget mA.
Det gør nok ikke så meget om det er 19 eller 22mA i praksis, men dette er den korrekte metode. En blå eller hvid diode har til sammenligning en diodespænding på 3,5 til 4 volt, som man skal trække fra de 13,5. Ved andre forsyningsspændinger kan det altså give ganske overraskende og forkerte resultater, hvis man glemmer at trække diodespændingen fra.
Mvh. Thomas, Medlem nr. 710
9000 CS 2.0i 1997
99 Turbo, 1980
og9-3 SE 2.0 LPT aut. 1999
og900S LPT 1993
9000 T85 rosenkvartz
9000 CS 2.0i 1997
99 Turbo, 1980
og9-3 SE 2.0 LPT aut. 1999
og900S LPT 1993
9000 T85 rosenkvartz
- Speedy
- CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!
- Kontakt:
Indlæg
hehe godt at tippet kunne bruges til noget fornuftigt Henrik og resultatet ender jo med at blive særdeles fancy på din vogn
Anders Thorning Andersen @ Saabster.dk
Saab 96V4 '67 SilverSand
Saabo Campingvogn #238 fra '66
Volvo V60 as daily driver,shhhhh......
http://www.bilgalleri.dk/galleri/15157-saab_96v4
http://www.saabster.dk
Saab 96V4 '67 SilverSand
Saabo Campingvogn #238 fra '66
Volvo V60 as daily driver,shhhhh......
http://www.bilgalleri.dk/galleri/15157-saab_96v4
http://www.saabster.dk
- Den_Gamle
- SUPER EXTREME SAAB NET EXTREMIST
Indlæg
He-he! Herligt lille projekt. Jeg satte LED'er ind bag varmeventil-lyset og sikkerhedssele lyset i min OG900. Jeg synes dog ikke at det er helt kraftigt nok til varemeventilen. Det er dog fint til sikkerheds sele lyset. Det var også nogle tilfældige LED'er jeg havde liggende. Måske jg skal prøve med nogle kraftigere.
Følgende vending har jeg lært af en kollega. Den passer meget godt til os, der kan finde på at pusle med den slags detaljer:
..Bunden af behovspyramiden må være dækket..
Følgende vending har jeg lært af en kollega. Den passer meget godt til os, der kan finde på at pusle med den slags detaljer:
..Bunden af behovspyramiden må være dækket..
900T16 Aero, *88
Tidligere: 900GL, 1/11 1984 - 3/9 2009, R.I.P.
Tidligere: 900GL, 1/11 1984 - 3/9 2009, R.I.P.
- Edwins
- 100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
- Kontakt:
Indlæg
Jeg har T5 kilesokkeldioder på vej, til bla.varmeventillyset. Det er SMD's som også lyser sideværts, som en pære gør. En standard "boble" diode har ikke lyssspredning nok til lyslederoptikken..
Den med behovspyramiden er sgu nok rigtig nok, men det er jo bare lidt lys-lir til bilen, som gør den bedre end med glødelamper. Det lys man vil have, kan man også få med glødelamper. Problemet er så bare at de bliver så varme at de volder skade, når man sætter ønsket styrke i..
Herr Edison, sorry to say, men glødelampen er ved at dø, lissom grammofonpladen og kamera-emulsionsfilmen..
Den med behovspyramiden er sgu nok rigtig nok, men det er jo bare lidt lys-lir til bilen, som gør den bedre end med glødelamper. Det lys man vil have, kan man også få med glødelamper. Problemet er så bare at de bliver så varme at de volder skade, når man sætter ønsket styrke i..
Herr Edison, sorry to say, men glødelampen er ved at dø, lissom grammofonpladen og kamera-emulsionsfilmen..
En rigtig bil har langsliggende motor.
If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)
Med lem nr. 262
If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)
Med lem nr. 262
- RuneSM
- SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Indlæg
Hvor finder i de der forward voltage og strømforbrug på dioderne??
Det er ret interessant info
Det er ret interessant info
Før: Saab 90 8v m/ Turbo // VW Polo '89 1,3 m/ Turbo // Saab 900 2,0 16v m/ Turbo & Megasquirt // Audi 80 // Avensis '01 Sedan
Nu: '01 Avensis Stationcar
Legetøj: BMW E36 316i med turbo. Snart 2,5i Turbo til drift og drag
Nu: '01 Avensis Stationcar
Legetøj: BMW E36 316i med turbo. Snart 2,5i Turbo til drift og drag
- dragedems
- CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!
Indlæg
Et eksempel: Eric Clapton: 'Slowhand - 35th Anniversary Super Deluxe Edition' (Polydor/Universal)
EB skriver:
Den lyder fremragende i remasterering – både på cd og den medfølgende vinyl – og udover hovedstolen får man fire bonusspor – glimrende, men ikke essentielle. Plus en dvd med surroundsound, hvis man har behov for det.
læs også her:
http://www.musikzone.dk/musikkens-anven ... ldrig.aspx
Grammofonpladen er absolut ikke ved at dø ! Mange nyudgivelser sælges i dag både som CD og vinyl !Edwins skrev:
Herr Edison, sorry to say, men glødelampen er ved at dø, lissom grammofonpladen og kamera-emulsionsfilmen..
Et eksempel: Eric Clapton: 'Slowhand - 35th Anniversary Super Deluxe Edition' (Polydor/Universal)
EB skriver:
Den lyder fremragende i remasterering – både på cd og den medfølgende vinyl – og udover hovedstolen får man fire bonusspor – glimrende, men ikke essentielle. Plus en dvd med surroundsound, hvis man har behov for det.
læs også her:
http://www.musikzone.dk/musikkens-anven ... ldrig.aspx
SAAB 9000 CSi 1997
Fruens: Fiat Panda Ciao 1,2 årg. 2011
Fruens: Fiat Panda Ciao 1,2 årg. 2011
- Edwins
- 100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
- Kontakt:
Indlæg
@ Rune:
http://www.instructables.com/id/Determi ... s-of-LEDs/
Smed, jeg har selv et par meter LP'er, og min Rega Planet med Shure pickup og min Beogram 1000 med SP14 pickup er fuldt operative. Men i de allerfleste hjem er ploven stiilet til side, eller solgt. Folk forfægter den metalliske CD-spille med det noget begrænsede frekvensspektrum..
Jeg har også lige sat ny film i min Voigtländer Vito CL fra '63, og er spændt på at se de papirbilleder der kommer ud af det..
http://www.instructables.com/id/Determi ... s-of-LEDs/
Smed, jeg har selv et par meter LP'er, og min Rega Planet med Shure pickup og min Beogram 1000 med SP14 pickup er fuldt operative. Men i de allerfleste hjem er ploven stiilet til side, eller solgt. Folk forfægter den metalliske CD-spille med det noget begrænsede frekvensspektrum..
Jeg har også lige sat ny film i min Voigtländer Vito CL fra '63, og er spændt på at se de papirbilleder der kommer ud af det..
En rigtig bil har langsliggende motor.
If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)
Med lem nr. 262
If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)
Med lem nr. 262