HEJ
Har fået ny teleskop mast hjem til min el antenne, men jeg kan ikke finde ud af at "time" det rigtigt sammen!
Gearet har en friktionskobling og denne gør at når masten er kørt helt ud så giver den 2 slag, og på vej hjem giver den lige 1 slag og kører ikke helt i bund?
Hvad går der galt?
Er der en opskrift et sted på nettet til at time det korrekt?
HJÆLP el-antenne timing
Redaktør: Bestyrelsen
- SGT
- SAAB-MANIAC
Indlæg
HJÆLP el-antenne timing
SAAB är bra! 9000CC 2.0I 1987 hvid, sommerbil.
SAAB 9-5 2.3T Estate MY99 silver, vinterbil. Solgt.
SAAB 9-5 2.0t Sedan MY01 ny vinterbil.
SAAB 9-5 2.0t Sedan MY03 impulskøb
Div SAAB dele til salg: http://www.guloggratis.dk/search?q=sean+t
SAAB 9-5 2.3T Estate MY99 silver, vinterbil. Solgt.
SAAB 9-5 2.0t Sedan MY01 ny vinterbil.
SAAB 9-5 2.0t Sedan MY03 impulskøb
Div SAAB dele til salg: http://www.guloggratis.dk/search?q=sean+t
- Edwins
- 100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
- Kontakt:
Indlæg
Der er for meget friktion i antennen, så time-delayet bruger noget af sin tid på kørsel af antennen, og ikke på at lade friktionskoblingen skride/hoppe.
Om forsinkelsestiden skal ændres, skal der rodes med modstande og kondensatorer på det lille print i antennen.
Om forsinkelsestiden skal ændres, skal der rodes med modstande og kondensatorer på det lille print i antennen.
En rigtig bil har langsliggende motor.
If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)
Med lem nr. 262
If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)
Med lem nr. 262
- SGT
- SAAB-MANIAC
Indlæg
Edwins, tiden og det hele er mekanisk styret af en "finger" på det hjul der trækker antennen op og ned.
Tror kun der er et relæ til at reversere strømmen fra ned til op.
"fingeren" trækker et hjul der afbryder strømmen henholdsvis op og ned. Det er denne timing jeg er gået kold i.
Der er ingen friktion i den nye antenne da den er ny
Tror kun der er et relæ til at reversere strømmen fra ned til op.
"fingeren" trækker et hjul der afbryder strømmen henholdsvis op og ned. Det er denne timing jeg er gået kold i.
Der er ingen friktion i den nye antenne da den er ny
SAAB är bra! 9000CC 2.0I 1987 hvid, sommerbil.
SAAB 9-5 2.3T Estate MY99 silver, vinterbil. Solgt.
SAAB 9-5 2.0t Sedan MY01 ny vinterbil.
SAAB 9-5 2.0t Sedan MY03 impulskøb
Div SAAB dele til salg: http://www.guloggratis.dk/search?q=sean+t
SAAB 9-5 2.3T Estate MY99 silver, vinterbil. Solgt.
SAAB 9-5 2.0t Sedan MY01 ny vinterbil.
SAAB 9-5 2.0t Sedan MY03 impulskøb
Div SAAB dele til salg: http://www.guloggratis.dk/search?q=sean+t
- Edwins
- 100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
- Kontakt:
Indlæg
Javel.
Er denne prøvet?
Extend the new mast and start the cable in the hole. You can do the rest alone, but an assistant makes it much easier. Turn the key on and the radio on, the motor should turn. Gently push and turn the cable down until you hear it scrape the gear in the motor. Wait for the motor to stop. You have to turn the cable around until the gear and the cable teeth line up ( are oriented the same way). Turn the radio off and the motor should pull in the new mast. Don't worry about the mast going all the way down this first time. Slide the sleeve down the mast and install the 17 mm nut and tighten it. Turn the radio back on, the mast should extend. Wait for the motor to stop, it usually gives three or four clicks after fully extended. Then turn the radio off and the mast should fully retract.
http://www.saabnet.com/tsn/faq/antenna.html
Er denne prøvet?
Extend the new mast and start the cable in the hole. You can do the rest alone, but an assistant makes it much easier. Turn the key on and the radio on, the motor should turn. Gently push and turn the cable down until you hear it scrape the gear in the motor. Wait for the motor to stop. You have to turn the cable around until the gear and the cable teeth line up ( are oriented the same way). Turn the radio off and the motor should pull in the new mast. Don't worry about the mast going all the way down this first time. Slide the sleeve down the mast and install the 17 mm nut and tighten it. Turn the radio back on, the mast should extend. Wait for the motor to stop, it usually gives three or four clicks after fully extended. Then turn the radio off and the mast should fully retract.
http://www.saabnet.com/tsn/faq/antenna.html
En rigtig bil har langsliggende motor.
If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)
Med lem nr. 262
If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)
Med lem nr. 262
- SGT
- SAAB-MANIAC
Indlæg
Tror jeg har fundet ud af hvordan det skal times.
Motoren skal give et slag på friktions koblingen i hver ende, så den er klar til at køre med det samme motoren kører.
Groft sagt skal den give et helt friktions slag i hver ende af antennen.
Skal prøve det senere idag.
Motoren skal give et slag på friktions koblingen i hver ende, så den er klar til at køre med det samme motoren kører.
Groft sagt skal den give et helt friktions slag i hver ende af antennen.
Skal prøve det senere idag.
SAAB är bra! 9000CC 2.0I 1987 hvid, sommerbil.
SAAB 9-5 2.3T Estate MY99 silver, vinterbil. Solgt.
SAAB 9-5 2.0t Sedan MY01 ny vinterbil.
SAAB 9-5 2.0t Sedan MY03 impulskøb
Div SAAB dele til salg: http://www.guloggratis.dk/search?q=sean+t
SAAB 9-5 2.3T Estate MY99 silver, vinterbil. Solgt.
SAAB 9-5 2.0t Sedan MY01 ny vinterbil.
SAAB 9-5 2.0t Sedan MY03 impulskøb
Div SAAB dele til salg: http://www.guloggratis.dk/search?q=sean+t
- Jensen
- Administrator
Indlæg
De gange jeg har rodet med det synes jeg den efter et par cykler har justeret sig selv ind.
For øvrigt så har min også adapteret sig til den lidt for lave lofthøjde i min carport. I starten gik den imod spæret, så jeg skulle slukke radioen før jeg bakkede ind. Men nu kører den ikke helt op og kan fint gå ind.
Mystisk :Idonno
Bare den kører helt ned, så kan jeg godt leve med at den mangler 10-20 cm. i højden.
Undskyld off-topic...
MVH Mads
For øvrigt så har min også adapteret sig til den lidt for lave lofthøjde i min carport. I starten gik den imod spæret, så jeg skulle slukke radioen før jeg bakkede ind. Men nu kører den ikke helt op og kan fint gå ind.
Mystisk :Idonno
Bare den kører helt ned, så kan jeg godt leve med at den mangler 10-20 cm. i højden.
Undskyld off-topic...
MVH Mads
Mads Jensen, medlemnr. 143
Daily driver: 9-5 Aero Turbo4 '11
Reserve: 99 Rally '71, 96 V4 '75, og900GL '83
Projekt sommerbil: OG9⁵ '99
Daily driver: 9-5 Aero Turbo4 '11
Reserve: 99 Rally '71, 96 V4 '75, og900GL '83
Projekt sommerbil: OG9⁵ '99
- svenT16
- SAAB-MANIAC
Indlæg
også lidt off-topic.
Havde lige købt en sprit ny antenne i T-Hassan den virkede ringere end den gamle... og efter to måneder døde den. Lort.
Min kammi var imidlertid ved at ophugge en gammel Audi 100 fra firserne, jeg hjalp lidt til, og fik pisken som tak.
Den var nok dobbelt så stor som Hassan modellen, og tre gange tungere.... med store fede typer stod der BOSCH på den.
Kram....
Den funker upåklageligt. :sunglasses
De kunne bare lave kvalli i firserne.
Havde lige købt en sprit ny antenne i T-Hassan den virkede ringere end den gamle... og efter to måneder døde den. Lort.
Min kammi var imidlertid ved at ophugge en gammel Audi 100 fra firserne, jeg hjalp lidt til, og fik pisken som tak.
Den var nok dobbelt så stor som Hassan modellen, og tre gange tungere.... med store fede typer stod der BOSCH på den.
Kram....
Den funker upåklageligt. :sunglasses
De kunne bare lave kvalli i firserne.
MVH. Sven T.
Bilhistorik. Nuværende 9-3 ss 08.
Porsche 911 - 74
Tidl.
99 årg 79
99 årg 81
Og900 aero. (006'eren) årg 87.
9K Aero fra 95
med-lem nr 115 skd..
Bilhistorik. Nuværende 9-3 ss 08.
Porsche 911 - 74
Tidl.
99 årg 79
99 årg 81
Og900 aero. (006'eren) årg 87.
9K Aero fra 95
med-lem nr 115 skd..
- SGT
- SAAB-MANIAC
Indlæg
Iorden med off topic.
Har fået den til at virke som jeg vil have den til det.
Gjorde som før nævnt, men det var ikke nok, jeg VIL have et friktions slag når antennen er i bund for at eliminere evt. forhindringer undervejs, så man ved at den er helt nede.
Løste dette ved at bruge den anden ende at kontakt hjulet, den ende er der nemlig mere end 180 graders kontakt flade. Dette gør at den giver 3 friktions slag i hver ende, så er man sikker på lortet både er kørt op og ned.
Har fået den til at virke som jeg vil have den til det.
Gjorde som før nævnt, men det var ikke nok, jeg VIL have et friktions slag når antennen er i bund for at eliminere evt. forhindringer undervejs, så man ved at den er helt nede.
Løste dette ved at bruge den anden ende at kontakt hjulet, den ende er der nemlig mere end 180 graders kontakt flade. Dette gør at den giver 3 friktions slag i hver ende, så er man sikker på lortet både er kørt op og ned.
SAAB är bra! 9000CC 2.0I 1987 hvid, sommerbil.
SAAB 9-5 2.3T Estate MY99 silver, vinterbil. Solgt.
SAAB 9-5 2.0t Sedan MY01 ny vinterbil.
SAAB 9-5 2.0t Sedan MY03 impulskøb
Div SAAB dele til salg: http://www.guloggratis.dk/search?q=sean+t
SAAB 9-5 2.3T Estate MY99 silver, vinterbil. Solgt.
SAAB 9-5 2.0t Sedan MY01 ny vinterbil.
SAAB 9-5 2.0t Sedan MY03 impulskøb
Div SAAB dele til salg: http://www.guloggratis.dk/search?q=sean+t